abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138376514
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Skoap 31 maart
Rawedni 1 april
MevrouwCactus 1 april
Ggirl 6 april
Cholula 18 april

Users: (bezig sinds XX/20XX)

Ggirl (03-2013)
Dottey (04-2013)
Risu (04-2013)
-ik86- (05-2013)
LuDann (09-2013)
Cholula (10-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Heliotrope (12-2013)
Bloesem. (01-2014)
J0ycie88 (03-2014)
Danaa (03-2014)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_138376847
Wij wilde graag op vrijdag de 13e in 2013 trouwen, maar dat was in september en dat wilde we net niet...
Dus nu op 13-05-2013 om 13:00 getrouwd.
(man is op de 13e jarig, ik ben op de 13e gevraagd, en zijn op de 13e in ondertrouw gegaan.. En als uk 3 dagen eerder komt... ( we hebben iets met 13 valt t op :') )

Wb alcohol: de eerste weken is er geen bloedband tussen jou en t kindje, wat natuurlijk niet betekend dat je maar al over the place moet zuipen maar zou me over dat ene wijntje geen zorgen maken.

Maar ik drink uberhaupt niet dus veel heb je niet aan mij.. :p
S. 2014
J. 2016
pi_138376891
Ik weet niet of ik het zo doen als ik echt het idee heb dat ik zwanger zou kunnen zijn (op het goede moment in een cyclus die als heel stabiel is). Maar nu heb ik zo iets, de kans is echt 1% dat ik zwanger ben, ga ik me nu al alles ontzeggen..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_138377009
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij wilde graag op vrijdag de 13e in 2013 trouwen, maar dat was in september en dat wilde we net niet...
(man is op de 13e jarig, ik ben op de 13e gevraagd, en zijn op de 13e in ondertrouw gegaan.. En als uk 3 dagen eerder komt... ( we hebben iets met 13 valt t op :') )

Wb alcohol: de eerste weken is er geen bloedband tussen jou en t kindje, wat natuurlijk niet betekend dat je maar al over the place moet zuipen maar zou me over dat ene wijntje geen zorgen maken.
Dank je wel voor het duidelijke antwoord, ik kan al weer iets meer genieten van mijn wijntje van 8 euro per fles ;)

Je hebt inderdaad iets met 13, nou dan hoop ik dat je meisje om de 13e komt GM, dat zou wel heel mooi zijn!
pi_138377086
Ik drink af en toe een wijntje, maar met mate.
Sowieso lijkt het me heeeeel knap als ik deze ronde zwanger ben. Dat enorme bloedbad van vorige week heeft alle hoop redelijk de das omgedaan. Daarnaast bedacht ik me vannacht dat zwanger zijn waarschijnlijk een no-go is met die hysteroscopie van volgende week. Volgens mij heb ik zoiets langs zien komen vorig jaar met Burdie (toen nog zandsculptuur).

Als ik de kans had gehad was ik ook gaan trouwen op vrijdag de 13e, maar dat valt dit jaar niet op een vrijdag in mei, dus het is een andere datum geworden.
pi_138377155
Ik drink nauwelijks meer en ik mis het ook niet moet ik zeggen. Sinds in gestopt ben met de pil probeer ik wel rekening te houden met alles wat slecht kan zijn voor de vruchtbaarheid. Ik ontzeg mezelf heus niet alles hoor, maar hou er wel rekening mee.
pi_138377344
Wisten jullie trouwens dat ibuprofen ook de vruchtbaarheid kan beinvloeden? Ik vond dat best wel een verrassend nieuwtje... Tijdens de zwangerschap ja... Maar ervoor dus ook liever niet...
S. 2014
J. 2016
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 21:10:06 #8
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_138377380
Ik las vorige week ofzo nog een artikel in de viva over een vrouw die in de eerste vijf weken van haar zwangerschap dronk (dat was wel véél, een aantal glazen per avond, meerdere keren per week) en nu een dochtertje had met FAS. Ik zou er toch mee oppassen als ik jullie was, zekere voor het onzekere zeg maar ;) .

Ik zal nog even kijken of ik het artikel kan vinden!

Edit; Helaas heb dat nummer al weggegooid ;(
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_138377650
quote:
17s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:10 schreef Meke het volgende:
Ik las vorige week ofzo nog een artikel in de viva over een vrouw die in de eerste vijf weken van haar zwangerschap dronk (dat was wel véél, een aantal glazen per avond, meerdere keren per week) en nu een dochtertje had met FAS. Ik zou er toch mee oppassen als ik jullie was, zekere voor het onzekere zeg maar ;) .

Ik zal nog even kijken of ik het artikel kan vinden!
Ik ken weer een ander verhaal van dichtbij. Moeder dronk regelmatig nog een biertje of een Malibu-cola en rookte gewoon door (tot einde zwangerschap). En het kind is helemaal gezond.

Ik zeg hierbij niet dat ik dit ook zo doen, ten eerste rook ik ook niet. Maar voor die enkele wijntje die ik drink (nu staat er toevallig een lekkere fles op, maar dat doe ik ook maar eens in de maand zeg maar) en omdat ik nu ook weet dat er zo'n kleine kans is dat het raak is wil ik me dat niet ontzeggen en dat vind ik ook niet nodig.
pi_138377812
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wisten jullie trouwens dat ibuprofen ook de vruchtbaarheid kan beinvloeden? Ik vond dat best wel een verrassend nieuwtje... Tijdens de zwangerschap ja... Maar ervoor dus ook liever niet...
Dat had ik wel ergens gelezen ja, gelukkig gebruik ik dat al nooit in verband met andere bijwerkingen met betrekken tot het hart. Dus daar hoef ik al niet op te letten.

Ik denk wel dat het handig is om het bij de dokter te melden? Dat je probeert zwanger te worden. Ivm medicatie. Of niet? (Daar ben ik een leuk in. Ik moest ook alle afkortingen googlen die hier af en toe voorbij komen, voelde me echt zo'n noob!)
pi_138377939
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij het verhaal in de viva wel een beetje een :? gevoel had.
Hij werd door artsen in eerste instantie niet erkend en volgens mij heeft ze ook geen rekening gehouden met de 2wk die je in je zwangerschap als ware cadeau krijgt. Daarbij mankeert het kindje wel meer wat volgens mij niet enkel aan eventuele fas te wijten is.
pi_138378689
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:17 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Dat had ik wel ergens gelezen ja, gelukkig gebruik ik dat al nooit in verband met andere bijwerkingen met betrekken tot het hart. Dus daar hoef ik al niet op te letten.

Ik denk wel dat het handig is om het bij de dokter te melden? Dat je probeert zwanger te worden. Ivm medicatie. Of niet? (Daar ben ik een leuk in. Ik moest ook alle afkortingen googlen die hier af en toe voorbij komen, voelde me echt zo'n noob!)
Klopt, het is heel.handig om het te melden bij de huisarts en eventueel de apotheek... Dan kunnen ze er rekening mee houden.
S. 2014
J. 2016
pi_138378839
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Maar ik drink uberhaupt niet dus veel heb je niet aan mij.. :p
Mijn man en ik hebben ook 13 als ons getalletje..
ik woon op nummer 13, hebben verkering gekregen op de 13e, na 13 weken was ik ten huwelijk gevraagd, ondertrouw op 08-05 (13 dus) na 13 maanden getrouwd en zo nog meer 13s.
Wij zetten vaak 13 O+ 13 op berichtjes O+

Wat grappig om te lezen dat een ander dat ook heeft met dat getal :D

Kwam er laatst achter dat mijn ouders zo iets hebben met 16. mijn moeder schrijft dan 1616161616 op.. hoe meer 16's hoe meer ze even voelt dat ze van mijn vader houdt,. Zo schattig :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_138379202
Overigens nog geen nieuws hier..

We houden het niet testen nog eventjes vol :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_138379598
Ik dronk in de wachtweken ook liever niet, maar niet heel strikt helemaal niet.

Mag ik uit de OP trouwens? Ik blijf meelezen en duimen voor streepjes!
pi_138380031
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:32 schreef Dottey het volgende:

[..]

Mijn man en ik hebben ook 13 als ons getalletje..
ik woon op nummer 13, hebben verkering gekregen op de 13e, na 13 weken was ik ten huwelijk gevraagd, ondertrouw op 08-05 (13 dus) na 13 maanden getrouwd en zo nog meer 13s.
Wij zetten vaak 13 O+ 13 op berichtjes O+

Wat grappig om te lezen dat een ander dat ook heeft met dat getal :D

Kwam er laatst achter dat mijn ouders zo iets hebben met 16. mijn moeder schrijft dan 1616161616 op.. hoe meer 16's hoe meer ze even voelt dat ze van mijn vader houdt,. Zo schattig :D
O+ O+

Maar ondanks t niet testen,.hoe is het met je "griep"
S. 2014
J. 2016
pi_138380301
Goed te lezen over die eerste weken zwangerschap wat betreft alcohol.
Ik kan me voorstellen dat er genoeg zijn die wel gewoon een glaasje doen, maar ik zou het zelf ook niet doen in de wachtweken. Maar ik drink sowieso al heel weinig alcohol, dus moeite heb ik er dan ook niet mee.
pi_138380317
Drinken in de Wachtweken, nee zeker niet als ik weet dat de kans groot kan zijn dat het raak is. Maar ik drink sowieso maar sporadisch, eigenlijk alleen als we gaan stappen of feestje hebben.
In afwachting
pi_138380912
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

O+ O+

Maar ondanks t niet testen,.hoe is het met je "griep"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar goed we blijven nog een paar dagen bij het niet testen.. en dan zien we wel verder ;)
pi_138381040
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:54 schreef JantinaGr het volgende:
Goed te lezen over die eerste weken zwangerschap wat betreft alcohol.
Ik kan me voorstellen dat er genoeg zijn die wel gewoon een glaasje doen, maar ik zou het zelf ook niet doen in de wachtweken. Maar ik drink sowieso al heel weinig alcohol, dus moeite heb ik er dan ook niet mee.
ik nuttig ook geen drank en ook geen bief en rosbief (laat ik daar toch enorm veel trek in hebben! En ook veel feestjes op de kaart hebben staan! mja) tijdens de wachtweken....
Ik denk maar zo.. liever het zekere voor het onzekere..

Overigens drink ik wel als ik net ongesteld ben geworden... en de week die erop volgt.
pi_138381190
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:02 schreef Dottey het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar goed we blijven nog een paar dagen bij het niet testen.. en dan zien we wel verder ;)
Wajooooooo wat een bekende "griep"
*stuurt wat hcg/progesteron naar dottey*
S. 2014
J. 2016
pi_138381521
Dat je het volhoudt om niet te testen Dottey, dat vind ik echt knap! Hoop zo dat het raak is voor je/jullie!
pi_138381675
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
klopt, ik gebruik dat niet tussen eisprong en ongesteld worden...
pi_138381794
Spannend Dottey!
pi_138381821
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Dat je het volhoudt om niet te testen Dottey, dat vind ik echt knap! Hoop zo dat het raak is voor je/jullie!
dit!
pi_138381911
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:11 schreef J0ycie88 het volgende:
mja.. we zitten net op de NOD.. dus hiervoor testen was ook onzinnig geweest.
Zoals sommige dames het wel als hobby hebben is over een staafje plassen niet de mijne ;)

Maar ik ben nog wel eens wat later.. en dan is het rete teleurstellend als je dan eerst hoopvol naar een stokje aan het staren bent.... en de volgende dag ongesteld blijkt te zijn.
We zijn van tactiek gewijzigd dus.. en tot nu toe bevalt het prima.

:D
pi_138381943
Nou Dottey, dat klinkt alsof het zo maar een 9maanden durend griepje zou kunnen zijn!
pi_138381996
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:18 schreef -ik86- het volgende:
Nou Dottey, dat klinkt alsof het zo maar een 9maanden durend griepje zou kunnen zijn!
mja.. het kan ook vermoeidheid zijn, maagproblemen en een blaasontsteking...

:7
pi_138382197
Nou ik had net mijn vriend aan de telefoon en die vroeg, en nog last van gevoelige borsten. waarom ik zei ja ik hoef maar ergens tegen aan te komen of ik voel ze.
Hij meteen, zou je dan toch zwanger zijn meteen.. Maar ik geloof er niet zo in. Niet rond de eisprong geklust, dus of mijn lief voor erg sterk zaad hebben, of mijn eitje moet heel lang blijven leven.

Maar nu hij dat zo zegt ben ik dus al in staan om er een testje tegen aan te gooien. MAAR IK DOE HET NIET!
pi_138382400
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:22 schreef J0ycie88 het volgende:
Nou ik had net mijn vriend aan de telefoon en die vroeg, en nog last van gevoelige borsten. waarom ik zei ja ik hoef maar ergens tegen aan te komen of ik voel ze.
Hij meteen, zou je dan toch zwanger zijn meteen.. Maar ik geloof er niet zo in. Niet rond de eisprong geklust, dus of mijn lief voor erg sterk zaad hebben, of mijn eitje moet heel lang blijven leven.

Maar nu hij dat zo zegt ben ik dus al in staan om er een testje tegen aan te gooien. MAAR IK DOE HET NIET!
ik heb sinds een paar maanden altijd pijnlijke borsten richting mijn ongesteldheid.
misschien dat het je helpt...
maar iedereen is anders.. en de ene maand is de andere niet.
pi_138382511
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:22 schreef J0ycie88 het volgende:

Mijn borsten deden richting ongesteldheid ook vaak wat zeer... T zegt allemaal zo stom weinig.
S. 2014
J. 2016
pi_138383680
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Mijn borsten deden richting ongesteldheid ook vaak wat zeer... T zegt allemaal zo stom weinig.
Nou ja, ik dacht zelf dat het door het stoppen met de pil komt. Andere hormoonhuishouding. Of door de "waarschijnlijke" eisprong vorige week. Maar mijn vriend brengt me dan weer aan het twijfelen.

En ik ben er zo enorm mee bezig in mijn kop.. dat mijn vriend ook een beetje gek wordt heb ik het idee. Al is hij op zijn manier er wel mee bezig denk ik. Hij stuurt elke keer whatsappjes met grote autos haha. "Kijk hier past de kinderwagen makkelijk in!"

Soms word ik ook gek van mezelf. En kwaad op mezelf. Omdat ik er zo mee bezig ben, maar het afvallen gewoon niet wilt lukken. Terwijl ik er zo mee bezig ben en het zo graag wil. Dan baal ik echt van mezelf...
pi_138384090
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:52 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Nou ja, ik dacht zelf dat het door het stoppen met de pil komt. Andere hormoonhuishouding. Of door de "waarschijnlijke" eisprong vorige week. Maar mijn vriend brengt me dan weer aan het twijfelen.

En ik ben er zo enorm mee bezig in mijn kop.. dat mijn vriend ook een beetje gek wordt heb ik het idee. Al is hij op zijn manier er wel mee bezig denk ik. Hij stuurt elke keer whatsappjes met grote autos haha. "Kijk hier past de kinderwagen makkelijk in!"

Soms word ik ook gek van mezelf. En kwaad op mezelf. Omdat ik er zo mee bezig ben, maar het afvallen gewoon niet wilt lukken. Terwijl ik er zo mee bezig ben en het zo graag wil. Dan baal ik echt van mezelf...
Oh maar ik denk dat iedereen hier dat begrijpt. We hebben dat allemaal in het begin (en soms nog). Het hard van stapel lopen, alle dingetjes voelen, zien, denken, haast proeven.
Er teveel mee bezig zijn is ook niet fijn hoor ;) Zoek "gewoon" een beetje afleiding.
Boos op jezelf of op je lijf worden is niet echt zinvol.. soms gaat het gewoon niet snel en heb je het niet in de hand. Positief en rustig na proberen te denken zijn de sleutelwoordjes denk ik.

Hier zit je dus goed om je hartje te luchten. Leuke dingen, minder leuke dingen.. het past allemaal bij WOHTS ;)
pi_138390286
Temperatuur weer laag, dus menstruatie komt vandaag.
Vandaag dus ook een jaar bezig. Ik ga zo naar een vriendin. Die kan me wel afleiden denk ik.
Ik doe naar de buitenwereld gewoon lacherig. Ha in ieder geval geen december kindje nou. En dat soort dingen. Maar stiekem baal ik natuurlijk enorm. Ik begin op zulke momenten ook te denken dat het ons toch niet gegund is. Die ene keer was per ongeluk. Daarom ging het ook mis. Als ik van het drinken was had ik wel een fles wijn achterover geslagen. Maar ik heb niet echt van die typische 'ik ben depri dus ik mag dit of dat' dingen. Dus dat scheelt weer. Ik sluit me weer gewoon op in mijn game, en dan kom ik over 2 weken eens naar buiten voor de actie en dan duik ik weer terug. Hou ik al een jaar vol zo, dus komt wel goed.
pi_138390471
Risu, ik vind het zo rot voor en wil vanalles zeggen om je op te beuren, maar alles lijkt een dooddoener, hoe goed bedoeld ook...

Die schone schijn voor de buitenwereld, doe je dat voor jezelf of voor hen? Hoeft echt niet hoor! Hopelijk kan je bij je vriendin vandaag even je hoofd een beetje leegmaken. En het is je zó gegund :*
  dinsdag 1 april 2014 @ 09:41:09 #36
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138390648
Risu :*

Probeer niet alles bij jezelf te houden. Heb je misschien al eens gedacht om een keer te gaan praten met een medisch maatschappelijk werkster? Er zijn er die gespecialiseerd zijn in miskramen, onvruchtbaarheidsproblemen etc. Het werkt niet zoals gewoon maatschappelijk werk maar geven je handvaten hoe je in bepaalde situaties kunt reageren of luisteren gewoon en proberen je inzage te geven in je denkwijze en hoe je eventueel kunt "omdenken"

Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden :? Ik weet wel dat ze mij goed geholpen heeft door er alleen maar te zijn en te luisteren. Ik ben er 2x geweest en heb een paar keer mail contact gehad en het is, vond ik, best verhelderend.
pi_138391847
Ik heb een aantal jaar geleden met een depressie gezeten en heb er al aan gedacht om nu ook weer hulp te zoeken. Het voelt namelijk of ik er een beetje in wegzak, zoals toen.
Ik wacht nog even een paar dagen af of het weer verdwijnt (want meestal gaat het na een tijdje wel weer) en als het te lang duurt zoek ik wel hulp. Ik weet namelijk dat als je eenmaal een depressie hebt gehad, je er sneller weer in kan terugvallen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik zal in ieder geval vanavond met mijn man erover praten. Dat hielp de vorige keer ook enorm veel. Dan weet hij ook meteen hoe ik erin sta enzo.
Met de buitenwereld bedoel ik onze ouders (verder weet toch niemand het) en die wil ik eigenlijk ook niet belasten met mijn problemen. Die trekken het zich anders veel te veel aan. Vooral mijn moeder wil ik nou niet verdrietig maken, ze wordt dit jaar oma en ik vind dat ze zich daar op moet richten. Ze heeft het al moeilijk genoeg gehad.

Maar lang verhaal kort, ik ken mijn grenzen en ik zie dat ze akelig dichterbij komen. Dus ik wacht er niet te lang mee.
pi_138396474
Ik heb niets toe te voegen aan wat anderen al hebben gezegd en ik denk dat je zelf ook weet dat je niet lang door moet blijven lopen. Ik weet natuurlijk niet hoe de relatie met jouw moeder is en welke problemen er eventueel nog meer lopen bij haar, maar mijn moeder zou prima kunnen verheugen op een kleinkind en tegelijk ook kunnen luisteren naar de zaken waar ik mee zit. Het één sluit het ander niet uit, denk ik.
Een jaar bezig is ook lang! ik begrijp heel goed dat dat wat met je doet. Ik denk niet dat het jullie niet gegund is, het heeft wat langer tijd nodig. Alles wat nu een eeuwigheid duurt, lijkt over een paar jaar misschien wel een hele korte periode.
Ik hoop dat je vriendin je heeft kunnen afleiden!
Is er iets waar je je de komende maanden mee bezig kan houden zodat je je zin wat kan verzetten?
pi_138404806
Oeh Risu, ik herken me best wel een beetje in je verhaal! Ook al 'n jaar bezig en soms wel zoiets van 'zou het ons niet gegund zijn soms'
Nu moet ik zeggen dat ik het sinds 'n maand of twee (sinds het begin vd verbouwing) enigzinds heb los kunnen laten, al lijkt de teleurstelling iedere maand wel groter te worden.

En in mijn/ons geval misschien wel tegen beter weten in teleurgesteld.
Mijn vriend heeft zich eind 2012 laten helpen aan spataderen in de balzak. Voor deze operatie was het gehalte zwemmertjes 0,01 erna hebben we allebei onze kop in het zand gestoken ipv een nieuwe 'meting' te laten doen, en nu gaan we eerst lekker verbouwen en als het dan nog niet raak zou zijn geweest naar een nieuwe huisarts in een nieuw dorp na wat vervelende ervaringen met de huidige huisarts.
  dinsdag 1 april 2014 @ 19:49:34 #40
140412 Danaa
🍎
pi_138408151
Oo Risu wat ontzettend klote!!
Zoek inderdaad je weg naar de gewenste persoon oid om je gevoelens een plekje te geven.

Hier een beetje een 'moeten' gevoel. Vruchtbare dagen breken aan en het libido is 0,000000000.

Wat is jullie ervaring hiermee?
pi_138408428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:49 schreef Danaa het volgende:
Zoek inderdaad je weg naar de gewenste persoon oid om je gevoelens een plekje te geven.

Hier een beetje een 'moeten' gevoel. Vruchtbare dagen breken aan en het libido is 0,000000000.

Wij wilde t toch een beetje leuk houden en moeten past daar naar mijn idee niet in..

Maar ik had best een hoog libido dus misschien is dat niet helemaal eerlijk vergelijken.
S. 2014
J. 2016
pi_138408747
quote:

tja, dat is natuurlijk helemaal aan jezelf...

Wij maken dan zin en dan komt ook omdat ik achteraf er dan ook nooit spijt van heb ;) O-). Mijn hoofd staat er gewoon niet altijd naar, na een drukke dag werken en dan werken mijn man en ik ook nog eens de hele dag samen :D
pi_138410599
quote:

Herkenbaar.... Wij hebben hier de afspraak, het moet niet. Dus als we beide te moe zijn dan doen we het gewoon niet. Misschien zonde omdat je dan een maand verliest, maar als het een moeten word is de lol er snel van af.
In afwachting
pi_138416076
Risu, hopelijk vind je de rust een beetje met wat hulp.

quote:

Hmmm, lastig. Ik denk dat ik zelf wel "zin" zou maken, maar als vriendlief geen zin heeft, dan hoeft het juist weer niet voor mij :P Maar, echt goed kan ik (nog) niet oordelen.

Hier dus ongesteld. En als vanouds. :X Bloed als een rund. Vannacht voor het eerst sinds tijden maar weer op een handdoek slapen. :{
Dat was ik bijna vergeten van toen ik 16 was... maar waarom kan ik mij nu niet herinneren of ik toen regelmatig of onregelmatig was. |:(
pi_138418188
Ik deed dan gewoon voor de zekerheid een (nacht) maandverbandje (en tampon) dat werkt ook wel prima... Maar vervelend is het wel :*
pi_138418596
Jantina, mijn eerste zoveel cyclussen bloedde ik ook enorm, dat werd bij mij wel weer minder. Niet zo weinig als met de pil maar wel minder.

En zin maken? Als om echt geen zin heb lukt mij dat echt niet :) Maar opzich kan ik best wel zin maken met een beetje hulp van manlief :)
pi_138419468
In combi met een tampon kan ook nog een optie zijn, ga ik weer eens proberen.

Hopelijk wordt het bij mij ook minder ik86! Het is sowieso een wereld van verschil met de pil. De laatste anderhalf jaar was het steeds 3 daagjes een paar druppies.

Trusten dames!
pi_138425086
Pfff waarom kan ik vandaag ineens niet meer slapen na het temperaturen? Lig al een half uur wakker....
2e nacht op rij gek aan het dromen, gister was mijn moeder zwanger en vannacht over t werk gedroomd.
pi_138427333
28 dagen geleden m'n laatste pil genomen en vandaag m'n eerste 'echte' ongesteldheid; daar durfde ik eigenlijk niet op te rekenen! Het kan natuurlijk nog wel heel erg wisselen, maar ik zie het wel als een voorzichtig teken dat m'n lijf alles weer aardig oppakt :s)

SPOILER
pi_138428117
Fijn dat je op deze manier wat vertrouwen in je lichaam krijgt. Ik vind het leuk om te merken wat wanneer gebeurt in mijn lijf, maar dat komt misschien ook een beetje door mijn nieuwsgierige aard.
pi_138428289
Ja, ik moet zeggen dat ik nu ook wel aangenaam verrast ben dat ik zulke dingen dus waarschijnlijk terecht opmerk. Ik was eerst vooral bang dat ik aan het hypochonderen was, maar misschien ben ik dus alleen maar opmerkzaam, haha! ;)

Dat bang zijn om te hypochonderen komt ook vooral door de honderden topics op internet waarbij mensen écht overal wat achter zoeken ("mijn kat was vandaag echt zo aanhankelijk, zou die iets aanvoelen??" :') * ); ik was denk ik vooral bang dat ik ook zo werd ofzo!

Disclaimer:
Ik heb geen ervaring met katten, dus misschien kan dit wel echt, maar het komt nogal vreemd op me over! :@
pi_138428504
Ik kan me je terughoudendheid voorstellen. Zo zit ik ook in elkaar. Voordat ik in december positief testte waren mijn borsten behoorlijk gevoelig, maar ik had ook flink gesport dus weet ik het daar maar aan. Drie dagen na mijn NOD besloot ik toch maar te testen na drie dagen positieve ovulatietesten. Voor mij is het vooral een soort van zelfbescherming, denk ik. Ik schrijf wel alle klachten op, dan kan ik namelijk volgende maand bij dezelfde klachten terug redeneren dat het niet komt door een zwangerschap maar gewoon door naderende ongesteldheid.

Ik geloof best dat katten wat aan kunnen voelen, maar aan de andere kant als dat beestje altijd al bij je plakt hoeveel waarde moet je daar dan aan besteden?

Ik ga er iedere ronde vanuit dat ik niet zwanger ben, ik hoop het natuurlijk wel, maar ook dat is zelfbescherming.
pi_138428596
Mijn kat is geen jomanda zo is gebleken...
Onze hond wel (not kidding)nu al 2x dat hij bij vriendinnen van mij ineens op schoot ging liggen terwijl ie dat nooit doet bij anderen, en die meiden bleken een week later zwanger.. O+

Wat slim cholula om alles op te schrijven.
S. 2014
J. 2016
pi_138428630
ach het houd me bezig en down to earth ;)
pi_138429034
Ah, die kattenopmerking was dus inderdaad niet zo heel vreemd dan :@ Ik bedoelde ook meer dat je het echt zo gek niet kunt verzinnen of ergens draagt iemand het wel aan als symptoom.

Ik probeer ook het een en ander bij te houden in m'n agenda inderdaad (met de meest cryptische afkorting of omschrijvingen :+ )
pi_138436545
Ik houd geen dingen bij. Mijn symptomen voor menstruatie zijn toch elke maand weer anders. Ik verbind er dus ook geen conclusies meer aan.
Ik zou het nu niet erg vinden om zwanger te zijn, maar ook niet om het niet te zijn.

Ik kan me ook nog steeds niet voorstellen om zwanger te zijn. Heb natuurlijk wel die miskraam gehad, maar aan de andere kant voelt dat zo onecht. Alsof ik niet écht zwanger was, het mezelf had ingebeeld en de menstruatie gewoon later kwam.

Nouja vaag gelul ook weer. :')

Dikke :* voor Risu!
pi_138437748
Dat zwanger zijn een inbeelding lijkt, klinkt heel herkenbaar. :*
pi_138440253
Nou ik weet het niet hoor..
Onderbuik is zo vreselijk verkrampt.
pi_138440709
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:50 schreef Cholula het volgende:
Dat zwanger zijn een inbeelding lijkt, klinkt heel herkenbaar. :*
Raar is dat he. De volgende keer geloof ik het pas als er een baby is,denk ik..
pi_138443477
Ik duim nog steeds voor je Dottey!

Volgende keer geloof ik het hopelijk ook gewoon weer en dan komt er gewoon geen miskraam (positief erin staan en meer van dat geleuter). Overigens weet ik wel zeker dat ik zwanger was want vier maanden na de positieve test hobbel ik nog steeds ziekenhuis in, ziekenhuis uit. Het goede nieuws is wel dat ik al ruim een week geen bloed meer verlies!
pi_138443764
Inderdaad, Cholula. Bij mij was het al heel snel weer normaal. Wat rot dat het zo'n lange nasleep heeft bij jou.
pi_138445033
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:04 schreef twist02 het volgende:
28 dagen geleden m'n laatste pil genomen en vandaag m'n eerste 'echte' ongesteldheid; daar durfde ik eigenlijk niet op te rekenen! Het kan natuurlijk nog wel heel erg wisselen, maar ik zie het wel als een voorzichtig teken dat m'n lijf alles weer aardig oppakt :s)

SPOILER
Nice! En korte cyclus dan. Want je laatste pil ongesteldheid zal dan een paar dagen tot een week later zijn geweest?
  woensdag 2 april 2014 @ 19:32:37 #63
140412 Danaa
🍎
pi_138445475
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:44 schreef twist02 het volgende:
Ja, ik moet zeggen dat ik nu ook wel aangenaam verrast ben dat ik zulke dingen dus waarschijnlijk terecht opmerk. Ik was eerst vooral bang dat ik aan het hypochonderen was, maar misschien ben ik dus alleen maar opmerkzaam, haha! ;)

Dat bang zijn om te hypochonderen komt ook vooral door de honderden topics op internet waarbij mensen écht overal wat achter zoeken ("mijn kat was vandaag echt zo aanhankelijk, zou die iets aanvoelen??" :') * ); ik was denk ik vooral bang dat ik ook zo werd ofzo!

Disclaimer:
Ik heb geen ervaring met katten, dus misschien kan dit wel echt, maar het komt nogal vreemd op me over! :@

Zo dacht ik vorige maand, jeetje wat een pijn rechts onder en in mijn zij. Het trok helemaal door.
Ik was die dag toevallig vrij en heb een doosje ovulatietesten gehaald om eens te checken of ik dan toch echt mijn eisprong voelde, ja dus!
Ik kende de pijn niet maar wist bijna zeker dat dat het moest zijn.

En voor nu wachten we weer af wat de volgende cylcus brengt
pi_138448036
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:24 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Nice! En korte cyclus dan. Want je laatste pil ongesteldheid zal dan een paar dagen tot een week later zijn geweest?
Ja inderdaad, als ik uitga van de eerste dag van m'n vorige menstruatie is het 24 dagen. Dat moet je eigenlijk ook doen natuurlijk, maar direct na het stoppen met de pil zegt dat volgens mij niet zoveel.

quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:32 schreef Danaa het volgende:

[..]

Zo dacht ik vorige maand, jeetje wat een pijn rechts onder en in mijn zij. Het trok helemaal door.
Ik was die dag toevallig vrij en heb een doosje ovulatietesten gehaald om eens te checken of ik dan toch echt mijn eisprong voelde, ja dus!
Ik kende de pijn niet maar wist bijna zeker dat dat het moest zijn.

En voor nu wachten we weer af wat de volgende cylcus brengt
Ja, echt maf. Ik had al wel vaker gehoord dat vrouwen hun eisprong voelden, maar ik ging er vanuit dat ik niet zou voelen, ook omdat ik dat voordat ik de pil slikte nooit voelde.

Hoop voor iedereen hier dat het snel raak is!
pi_138449003
Twist, mijn eerste cyclus na stoppen met de pil was 25 dagen, daarna gemiddeld ook.
pi_138460143
Bloed :(
pi_138461273
Potver! :*
pi_138461647
Dottey nee! :( :*
S. 2014
J. 2016
pi_138462045
Shit Dottey! ;(
pi_138462070
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:39 schreef Cygne het volgende:
Twist, mijn eerste cyclus na stoppen met de pil was 25 dagen, daarna gemiddeld ook.
Ben benieuwd, hoop vooral dat het regelmatig wordt! :)
pi_138463114
Oh Dottey, wat kut! Had echt een streepje bij jou verwacht deze maand! :*
pi_138463143
Dottey -O- :*
In afwachting
  donderdag 3 april 2014 @ 09:51:49 #73
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_138463156
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 01:14 schreef Dottey het volgende:
Bloed :(
:( het klonk allemaal zo hoopvol

:*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_138465618
Normaal loop ik de eerste twee dagen helemaal leeg. Best heftig.
Nu heb ik eigenlijk alleen heel veel kramp en nog geen theelepel sinds gisterenavond 19h.
Snap er niets van. Ik heb het gevoel dat ik er alleen maar om kan huilen.
pi_138465721
Dottey :*
pi_138466462
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:29 schreef Dottey het volgende:
Nu heb ik eigenlijk alleen heel veel kramp en nog geen theelepel sinds gisterenavond 19h.
Wat rot..

Weet je zeker dat je niet alsnog kan testen? Het klonk allemaal al redelijk typisch (ik lees stiekem mee) en als je menstruatie nu anders lijkt dan anders (en nog niet echt doorzet)?

Ik duim even hard voor je..
pi_138466531
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:29 schreef Dottey het volgende:
Ik wil geen valse hoop geven enz, maar kan t niet innestelbloed zijn? Of voel je je gewoon mega ongesteld?
S. 2014
J. 2016
pi_138467674
Dottey :( Ik had het zo gehoopt voor je!
pi_138471432
Wat lief van jullie allemaal.
Ik probeer gewoon adem te halen. Vanochtend voelde ik mij zo sip, daar heb ik ook geen zin in. Wachten het maar gewoon af wat het gaat doen.
Als het niet doorzet gaan we van het weekend alsnog testen.

Ik lees heeeeeeeel eventjes niet mee, pas na het weekend om een beetje relax te kweken ;)
  vrijdag 4 april 2014 @ 08:35:37 #80
140412 Danaa
🍎
pi_138495932
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:06 schreef Dottey het volgende:
Wat lief van jullie allemaal.
Ik probeer gewoon adem te halen. Vanochtend voelde ik mij zo sip, daar heb ik ook geen zin in. Wachten het maar gewoon af wat het gaat doen.
Als het niet doorzet gaan we van het weekend alsnog testen.

Ik lees heeeeeeeel eventjes niet mee, pas na het weekend om een beetje relax te kweken ;)
Ik duim voor het feit dat je alsnog kunt gaan testen ^O^
pi_138536349
Vandaag is het wel echt een wachtbankje zeg! Van 11.00 tot 15.00 uur open huis in ons te koop staande appartement.. En dan ga je niet staan strijken natuurlijk..
pi_138537786
Dag dames,

Afgelopen zondag of maandag heb ik eisprong gehad.
Donderdagavond (na de seks) kreeg ik ongelofelijke heftige buikpijn. Ik lag krom van de pijn en iedere beweging was pijlijk. Zo enorme buikpijn heb ik niet eerder gehad, tranen in mijn ogen en puffend van de kramp.
De volgende ochtend toen ik wakker was de pijn gelukkig weg, maar voelde nog een lichte spierpijn. Niets vergeleken met de avond ervoor. Aangezien het vier of vijf dagen na de eisprong was, vroeg ik me af of dit misschien met de innesteling te maken kan hebben. Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt?
pi_138538960
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 13:12 schreef Ggirl het volgende:
Vandaag is het wel echt een wachtbankje zeg! Van 11.00 tot 15.00 uur open huis in ons te koop staande appartement.. En dan ga je niet staan strijken natuurlijk..
Spannend! Hopelijk zitten er serieuze kopers bij.

Gisteren laatste dag van menstruatie, maar was eigenlijk al niets meer. Dat betekend een goede 4 dagen menstruatie. Daar ben ik blij mee. Hopelijk iets permanents.

Komende week maar wat ovulatietesten e.d. aanschaffen via ebay. En dan denk ik, richting einde van die week beginnen met testjes...

@Alnus: Heb je alleen donderdag seks gehad of ook rond je eisprong?
pi_138539033
Nee ook rond mijn eisprong hebben we flink ons best gedaan
pi_138539063
Nou op naar een 2015 baby!
Het is flink gaan doorzetten... bah!
pi_138539200
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 14:19 schreef alnus het volgende:
Dag dames,

Afgelopen zondag of maandag heb ik eisprong gehad.
Donderdagavond (na de seks) kreeg ik ongelofelijke heftige buikpijn. Ik lag krom van de pijn en iedere beweging was pijlijk. Zo enorme buikpijn heb ik niet eerder gehad, tranen in mijn ogen en puffend van de kramp.
De volgende ochtend toen ik wakker was de pijn gelukkig weg, maar voelde nog een lichte spierpijn. Niets vergeleken met de avond ervoor. Aangezien het vier of vijf dagen na de eisprong was, vroeg ik me af of dit misschien met de innesteling te maken kan hebben. Heeft iemand ooit iets soortgelijks meegemaakt?
Het kan geloof ik ook zijn door de stand van je baarmoeder. Als je er dan tegen aan stoot tijdens de sex en de boel weer in rust stand komt.. dan kan dat wel eens pijnscheuten opleveren bij sommige mensen.

quote:
Sommige vrouwen kunnen de innesteling duidelijk voelen en beschrijven dit als buikkrampen. Deze buikkrampen zijn te vergelijken met een lichte menstruatie.
iets verder lees ik dat sommige vrouwen nou een maal gevoeliger zijn in hun baarmoeder dan de ander.
quote:
De innesteling wordt dan gevoeld als een stekende pijn
dus het zou beide kunnen zijn ;)

SPOILER
pi_138540047
Stom, dottey! :( :*

Vraag: zijn er hier dames die een langere cyclus kregen na een mk.
Hier dag 26 van cyclus maar nog geen bloed te bekennen. Zwangerschap lijkt me niet aannemelijk want niet echt actief geweest deze maand. Normaal is mn cyclus 24 dagen.
pi_138540779
Ik lees diverse verhalen op verschillende forum. Er zijn dames die dezelfde helse pijn hebben ervaren rond de periode van innesteling en zwanger bleken te zijn, maar ook tal van vrouwen die niets voelen. Er zit helaas niets anders op dan afwachten, tenzij ik deze pijn weer ervaar dan ga ik direct de huisarts bellen.

Misschien nog andere dames die een soortgelijke ervaring willen delen?
pi_138541504
Stom Dottey!!

Alnus, als je gaat google gaat gebruiken in je zoektocht naar innestelingsymptomen zul je altijd verhalen vinden die aansluiten bij wat je in gedachten hebt. Er is eigenlijk niets zinnigs over te zeggen behalve afwachten of je menstruatie wel of niet komt.

Je lichaam is nu over de huppel denk ik, Cygne. Mijn gyn gaf aan dat ik na twee maanden geen menstruatie weer langs mocht komen. Eerste menstruatie na de miskraam duurde bij mij niet echt langer, maar dr google zegt dat het wel langer kam duren. Misschien over een week er eventueel een test tegenaan gooien? Sterkte met je zen behouden. :*
pi_138541919
Eerste menstruatie na mk kwam na 30 dagen, dit is al de tweede cyclus. Zen blijven lukt wel hoor. We zijn voorlopig toch niet serieus bezig.
pi_138542225
Ow dan is het wel een beetje stom ja!
pi_138552972
Flinke spierpijn in bovenbeen ineens. Dat betekent bloed binnen een paar uur.
Temp was nog wel hoog maar die is ook niet meer laag geweest sinds de menstruatie voor de mk.
pi_138560176
Ik wacht samen met je af. Ik verwacht echt elk moment mijn menstruatie, maar het wil nog niet doorzetten.
  zondag 6 april 2014 @ 12:11:29 #94
140412 Danaa
🍎
pi_138564359
Een hoop bloed de afgelopen dagen :{
pi_138564656
Volgens mijn gevoel en berekeningen moet ik dinsdag of woensdag ongesteld worden. Spannend..
  zondag 6 april 2014 @ 13:04:01 #96
140412 Danaa
🍎
pi_138565891
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 12:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Volgens mijn gevoel en berekeningen moet ik dinsdag of woensdag ongesteld worden. Spannend..
Ok, nu ben je uitgegaan van 14 dagen na de eisprong?

Moet zeggen dat ik hier enorm rustig ben onder alles. Ik denk er talloze momenten op een dag aan maar niet gekmakend.
De vruchtbare dagen zijn voorbij, hebben ons uiterste best gedaan.
Wil natuurlijk niet zeggen dat ik tegen de NOD aan ook rustig ben, maar voor nu voelt dat wel zo!
pi_138583275
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 13:04 schreef Danaa het volgende:

[..]

Ok, nu ben je uitgegaan van 14 dagen na de eisprong?

Moet zeggen dat ik hier enorm rustig ben onder alles. Ik denk er talloze momenten op een dag aan maar niet gekmakend.
De vruchtbare dagen zijn voorbij, hebben ons uiterste best gedaan.
Wil natuurlijk niet zeggen dat ik tegen de NOD aan ook rustig ben, maar voor nu voelt dat wel zo!
ja. Niet goed? Moet ik het zelfde aantal dagen aanhouden vanaf het begin van de cyclus tot de eisprong.

Dat had ik me helemaal nog niet bedacht :(

Ben je misschien ook niet rustig nu omdat je de bevestiging hebt dat je lijf doet wat het doen moet?
pi_138584142
Ok, ik typte dit net, en ju zag ik net dat oud bloed op het wcpapiertje. Voel nog geen krampen. Maar is het heel stom dat ik sprongetje in de lucht deed? Tuurlijk zou ik liever willen dat het in 1 keer raak is maar de bevestiging dat het "werkt" stelt me zo gerust!
pi_138586053
Bevestiging dat je lichaam het snapt is ook fijn!

Ik zit chagrijnig op de bank, want ik ben ongesteld en morgen moet ik naar het ziekenhuis voor dat stomme onderzoek. En daar zie ik stiekem best tegen op en nou moet ik dus met mijn blote kont en bloederige muts op zo'n tafel liggen. Maar het is voor het goede doel en morgen rond deze tijd is het allang weer voorbij en dan vraag ik me af waar ik me zo druk over maakte. (Tenminste dat hoop ik dan maar)

Heeft het bij nog door gezet Cygne?
pi_138588458
Succes morgen Cholula. En vaak als je achteraf terugdenkt valt het moment zelf wel mee. Door zo te denken, maak je het jezelf wel makkelijker, hoewel ik me goed kan voorstellen dat je er absoluut geen zin in hebt.
  zondag 6 april 2014 @ 21:40:44 #101
140412 Danaa
🍎
pi_138589318
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 20:20 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

ja. Niet goed? Moet ik het zelfde aantal dagen aanhouden vanaf het begin van de cyclus tot de eisprong.

Dat had ik me helemaal nog niet bedacht :(

Ben je misschien ook niet rustig nu omdat je de bevestiging hebt dat je lijf doet wat het doen moet?
Jaja zeker die 14 dagen moet je min of meer aanhouden:)

Ja misschien wel daardoor rustiger of omdat ik best wel ben gaan relativeren dat de natuur zijn werk moet doen en wij er vrij weinig aan kunnen doen. En jaaa inderdaad de vruchtbare dagen goed benutten is datgeen wat wij er aan kunnen doen!

Choclula jammer dat je er bloedend ligt:(
Heel veel succes aldaar!
pi_138596761
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:59 schreef Cholula het volgende:
Bevestiging dat je lichaam het snapt is ook fijn!

Ik zit chagrijnig op de bank, want ik ben ongesteld en morgen moet ik naar het ziekenhuis voor dat stomme onderzoek. En daar zie ik stiekem best tegen op en nou moet ik dus met mijn blote kont en bloederige muts op zo'n tafel liggen. Maar het is voor het goede doel en morgen rond deze tijd is het allang weer voorbij en dan vraag ik me af waar ik me zo druk over maakte. (Tenminste dat hoop ik dan maar)

Heeft het bij nog door gezet Cygne?
Och lieve Cholula, ik snap dat je er tegenop ziet. :*

Niks doorgezet hier, pijn in been is ook weg.
Ik wacht het nog een poosje af, is er over een week of 2-3 nog niks doe ik wel een keer een testje. Ver voor eisprong seks gehad dus een zwangerschap is niet echt aannemelijk tenzij mijn man onsterfelijk zaad heeft. :') Ik denk eerder dat mijn cyclus wat van slag is nog door de mk.
pi_138597055
Jij staat er ook zo lekker nuchter in, hè? Ik vind het niet vreemd dat het lichaam tijd nodig heeft om een mk achter zich te laten, maar het is soms zo zuur dat je er op deze manier de hele tijd aan herinnert wordt.
pi_138597291
Cholula,succes morgen :*

Cygne ook voor jou :*
S. 2014
J. 2016
pi_138597496
Haha, Cholula ik ben een ontzettende droogkloot. Dat scheelt.
Lijkt me zo rot Cholula, die nasleep. Ik had je zo gegund dat het bij jou ook zo soepel was gegaan. Ik hoop zo dat je het straks ook achter je kunt laten en dan verder kunt. :*

SPOILER
pi_138597984
Psychisch gaat het ook hartstikke goed bij mij. Ik kan het hele verhaal best goed relativeren. En laten we eerlijk zijn, zo ontzettend zwaar is de nasleep ook niet. Ja, ik verlies te pas en te onpas bloed, maar dat is prima op te vangen met maandverband of inlegkruisjes. Als het goed is gaan ze dat probleem oplossen morgen en anders maken we daar een nieuw plan voor. Verder gaat het hartstikke goed, behalve chagrijnig zijn op de bank, maar dat mocht ik van mezelf en dat is opgelost met wat chocola :)
Jullie zijn lief!
pi_138598416
Chocola is. O+
Fijn dat je zo positief kunt zijn.

Ik word al kriegel als mijn menstruatie meer dan 3 dagen duurt. :')
pi_138600981
Chocolade! Dat word vandaag ook mijn beste vriend. Want ja hoor, nu echt ongesteld, en best flink ook voor de eerste dag. Ben benieuwd wat het de rest van de week doet.

Hopelijk is mijn volgende cyclus even lang of korter.. Zit of 34 dagen nu.
  maandag 7 april 2014 @ 08:54:28 #109
140412 Danaa
🍎
pi_138601234
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 08:32 schreef J0ycie88 het volgende:
Chocolade! Dat word vandaag ook mijn beste vriend. Want ja hoor, nu echt ongesteld, en best flink ook voor de eerste dag. Ben benieuwd wat het de rest van de week doet.

Hopelijk is mijn volgende cyclus even lang of korter.. Zit of 34 dagen nu.
34 dagen is toch hartstikke netjes voor een eerste keer! Mijn eerste keer was 32 dagen en nu het gevoel dat hij 28 dagen word!
pi_138601405
Cholula & Cygne: toch vind ik het knap hoe nuchter jullie er mee omgaan hoor, het is niet niks! :* Hoop dat jullie hier snel weer weg kunnen! ;)

quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 00:41 schreef Cygne het volgende:
Ik word al kriegel als mijn menstruatie meer dan 3 dagen duurt. :')
Pfff, dat ja :{ Ik merk wel dat ik niets meer gewend was met de pil (die slikte ik sowieso standaard een paar maanden door), terwijl een menstruatie van 4-5 dagen (waarvan 3 'echt') natuurlijk ook niet zoveel voorstelt.

Maar ik ben -net als Joycie en Danaa- allang blij dat m'n lijf alles zo goed oppakt :) En met een cyclus van 24 dagen heb ik voorlopig niets te klagen, nu kijken of dat zo blijft.
pi_138601434
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 08:54 schreef Danaa het volgende:

[..]

34 dagen is toch hartstikke netjes voor een eerste keer! Mijn eerste keer was 32 dagen en nu het gevoel dat hij 28 dagen word!
Ja ik had dit echt niet verwacht. Toen ik de horrorverhalen las van maanden niet meer ongesteld zijn dacht ik dat dat bij mij ook wel zo zou zijn. Maar ik vind 34 dagen echt heel netjes :) Ik zit nu te denken om deze maand ovulatietesten te gebruiken of misschien nog een maandje op zijn beloop te laten.
pi_138601490
En chocula, ik hoop dat de gyn wat voor je kan doen.

En dat het voor jou en cygne maar gauw raak mag zijn. Jullie lijken er nog zo positief onder, dat vind ik echt knap na een MK.
pi_138604366
Streepje gesignaleerd :-)
Vorige week al, maar ik wilde het niet overal posten...
pi_138604571
Ik neem aan een extra streepje op een zwangerschapstest? :+

Leuk Cleany, gefeliciteerd! *O*
pi_138604619
Ja :P Dank je!
Vorige keer ging het een stuk makkelijker, maar ja we worden ook ouder.
Dan mag je nog niet klagen als je het hier zo ziet.
pi_138605667
Gefeliciteerd Cleany!
pi_138605699
Ik wil trouwens wel met mijn nieuwe NOD in de OP.

NOD 11-5
pi_138609683
Gefeliciteerd cleany!
  maandag 7 april 2014 @ 14:28:21 #119
140412 Danaa
🍎
pi_138610480
Cleany gefeliciteerd! Meteen door naar Z&G
  maandag 7 april 2014 @ 16:18:12 #120
140412 Danaa
🍎
pi_138614558
Merk hier wat gelijkenissen op met vorige maand:

Week voor eisprong:
- Her en der wat puistjes

Tijdens eisprong:
- Jeukende tepels

Na eisprong:
- Ietwat pijnlijke tepels (echt minimaal)
- Jeukende kaaklijn
pi_138620173
Ik duik even een paar dagen met m'n kop in het zand..
Want ik verrek het om te testen, dan liever een paar dagen afwachten. Genoeg andere dingen om handen gelukkig :)
pi_138620207
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:18 schreef Danaa het volgende:

Week voor eisprong:

Tijdens eisprong:
- Jeukende tepels

Na eisprong:
- Jeukende kaaklijn
Ik heb opvallende dingen ook opgeschreven in mijn app. 2-3 dagen voor mijn menstruatie was ik van mijn gevoelige tepels af. Toeval of niet...
pi_138621131
Gefeliciteerd Cleany!

Ik kreeg mijn voorgevoel bevestigd vandaag, er zit nog een hardnekkig restje zwangerschap in mijn baarmoeder. Dit konden ze ook niet verwijderen tijdens het onderzoek dus ik mag over 18 dagen op de operatietafel liggen. Dan is het als het goed is wel echt klaar (al zal ik met mijn geluk dan wel weer stom littekenweefsel krijgen en dat het dan allemaal nog langer duurt ;) ).
Ik heb mijn strippenkaart voor het plaatselijke ziekenhuis dus wel weer vol geloof ik :')
pi_138621411
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:03 schreef Cholula het volgende:
Gefeliciteerd Cleany!

Ik kreeg mijn voorgevoel bevestigd vandaag, er zit nog een hardnekkig restje zwangerschap in mijn baarmoeder. Dit konden ze ook niet verwijderen tijdens het onderzoek dus ik mag over 18 dagen op de operatietafel liggen. Dan is het als het goed is wel echt klaar (al zal ik met mijn geluk dan wel weer stom littekenweefsel krijgen en dat het dan allemaal nog langer duurt ;) ).
Ik heb mijn strippenkaart voor het plaatselijke ziekenhuis dus wel weer vol geloof ik :')
Oh jeetje meid! Dat is n heftige nasleep! Is dat gewoon stomme pech of is er een andere oorzaak voor het achterblijven van weefsel?
S. 2014
J. 2016
pi_138621551
Stomme pech denk ik. Het gebeurt meer, maar volgens mij komen ze er dan wat eerder achter. Ik ben teruggegaan naar de gyn ivm tussentijdse bloedingen, anders waren we er niet achter gekomen. Tenminste, niet nu.
pi_138621640
Nou ik hoop dat na de operatie dan eindelijk klaar is.
S. 2014
J. 2016
pi_138621730
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 19:03 schreef Cholula het volgende:
Gefeliciteerd Cleany!

:( jeetje dat is flink balen zeg. Hopelijk is het na de operatie allemaal voorbij en kun je snel weer verder

Cleany *O* gefeliciteerd
In afwachting
pi_138622721
Ik las Chanty gefeliciteerd en ik snapte er niets van :+

Cleany gefeliciteerd!!

Cholula, pff, het zit je niet mee. Hopelijk heb je straks met een 'schone' baarmoeder (eindelijk) het ideale plekje voor een baby O+ (en dat het maar snel mag gebeuren dan ;))
  maandag 7 april 2014 @ 20:17:37 #129
415771 StarDust_
We are all made of stars...
pi_138624954
Na lang lurken heb ik besloten om eindelijk een account aan te maken! Dus hier mijn eerste berichtje! Even in een spoiler kort mijn geschiedenis:

SPOILER
Mijn lichaam doet raar! Ik heb ovulatietesten de afgelopen weken gebruikt, en ik heb mijn ei niet kunnen vinden. Gisteren (eind week 4) kreeg ik menstruatiepijn en ik dacht dat ik ongesteld zou worden. Dus ik voor de zekerheid nog even een ovulatietest...hartstikke positief! Vanochtend was ie ook nog positief en net niet meer. Zwangerschapstest is negatief. Het lijkt dus dat mijn cyclus langer is geworden na de mk... ;(

Cleany, proficiat!!
  maandag 7 april 2014 @ 21:25:45 #130
140412 Danaa
🍎
pi_138628884
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 18:41 schreef Ggirl het volgende:
Ik duik even een paar dagen met m'n kop in het zand..
Want ik verrek het om te testen, dan liever een paar dagen afwachten. Genoeg andere dingen om handen gelukkig :)
Spannend, 6 april je NOD geweest..
Tot over een paar dagen :)

Welkom Stardust!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Danaa op 07-04-2014 21:35:37 ]
pi_138638176
Welkom stardust! Je cyclus kan ook langzaam weer verkorten. Goed dat je dan ovulatietesten gebruikt om het in de smiezen te houden.

@Cleany... gefeliciteerd! lekker door naar zwangertopic.

@Cholula oh wat rot! nog onder het mes ook! hopelijk snel weer helemaal de oude..
pi_138638202
Overigens lees ik standaard bij de naam cholula.... chocola O+
pi_138641849
Inderdaad een verlengde cyclus hier. Van 24 naar 28 dagen.
Vanochtend bloed.
pi_138646013
Bedankt allemaal!
Ik wens iedereen veel succes en sterkte!
pi_138650557
Gefeliciteerd Cleany!

Ik kom weer halfslachtig mee posten met nu al (een week en een dag na eerste dag menstruatie) licht ovulatiestreepje :o
pi_138650736
Pfff Cholula, kan me voorstellen dat je er nu ondertussen wel helemaal klaar mee bent, wat vervelend zo'n lange nasleep! :*

Cleany: gefeliciteerd! *O*

Ggirl: kan me voorstellen dat je je nu liever even bezig houdt met andere dingen! Mijn duimen draaien voor je! :)

StarDust: wat verdrietig dat het zo snel raak was maar niet mocht blijven plakken. Hopelijk is het snel weer raak!

Cygne: 28 is nog steeds wel een mooie cycluslengte toch? Maar wel verwarrend dat het nu ineens weer 4 dagen langer was.

Hier heb ik iets te vroeg gejuicht met die '4-5 dagen' ongesteld :{ heb nu (dag 7) nog steeds wat bruin slijm, heel irritant! Ik gok dat mijn lijf na 8 jaar pilgebruik (en zeer regelmatig doorslikken) de boel even grondig aan het opschonen is. Op zich alleen maar mooi natuurlijk, maar toch..
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:03:52 #137
415771 StarDust_
pi_138658153
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 14:47 schreef twist02 het volgende:
StarDust: wat verdrietig dat het zo snel raak was maar niet mocht blijven plakken. Hopelijk is het snel weer raak!
Het was inderdaad een hele verdrietige gebeurtenis. Vooral mijn man heeft er psychisch nog veel last van. Die kan ook geen baby's of zwangere vrouwen zien. Maar ja, ik denk dat mijn tijd vast nog wel komt, dus ik kan het beter relativeren.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:18 schreef Cygne het volgende:
Inderdaad een verlengde cyclus hier. Van 24 naar 28 dagen.
Nog steeds geen bloed, wel nog steeds menstruatiekrampen. Ik zit nu op dag 30 en ik denk dat mijn cyclus 42 dagen wordt, aangezien ik eergisteren een positieve ovulatietest heb gehad. Mijn cyclus is dus met 2 weken verlengd...bah!
  dinsdag 8 april 2014 @ 18:05:10 #138
415771 StarDust_
pi_138658202
Twist: de eerste menstruatie na het stoppen van de pil was bij mij inderdaad ook 'anders'. Wat heftiger en ook wat meer bloed als tijdens pilgebruik.
pi_138659462
Stardust, welkom. Hopelijk is het snel weer raak, wel balen dat je cyclus nu langer is. Was je voorheen wel regelmatig?

Twist, hier was mijn cyclus eigenlijk meteen normaal na het stoppen van de pil, die ik toch meer dan 10 jaar geslikt had. Wel was ik minder lang ongesteld dan met de pil, maar wel altijd klokslag 28 dgn.

Cygne 28 dgn is een nette cyclus en eigenlijk heel normaal

Ggirl spannend, mijn duimen draaien. Knap dat je, je kan in houden, ik had allang getest.

Als ik iemand vergeten ben, sorry mijn hoofd is een vergiet momenteel. Voor de dames op het wachtbankje een dikke knuf :*

Hier niks te melden, mijn menstruatie zal zondag wel komen.. Heb niet het idee zwanger te zijn, maar we zullen zien
In afwachting
pi_138660599
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:05 schreef StarDust_ het volgende:
Twist: de eerste menstruatie na het stoppen van de pil was bij mij inderdaad ook 'anders'. Wat heftiger en ook wat meer bloed als tijdens pilgebruik.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:43 schreef SjatjePatatje het volgende:

Twist, hier was mijn cyclus eigenlijk meteen normaal na het stoppen van de pil, die ik toch meer dan 10 jaar geslikt had. Wel was ik minder lang ongesteld dan met de pil, maar wel altijd klokslag 28 dgn.

Haha, geen peil op te trekken dus :+ dat dacht ik al. Op zich heb ik ook weinig te klagen verder, aangezien er ook vrouwen zijn die een half jaar op hun eerste menstruatie moeten wachten :@
Dus enige relativering is ook wel goed denk ik, maar het voelt alsof je je eigen lijf weer moet leren kennen en dat voelt gek op je 25e ;)
  dinsdag 8 april 2014 @ 21:14:00 #141
415771 StarDust_
pi_138667516
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 18:43 schreef SjatjePatatje het volgende:
Stardust, welkom. Hopelijk is het snel weer raak, wel balen dat je cyclus nu langer is. Was je voorheen wel regelmatig?
Voor de mk was mijn cyclus inderdaad regelmatig, 28 dagen

Twist, inderdaad is dat heel gek! Maar ook heel spannend vond ik het. En wat was ik opgelucht bij mijn eerste menstruatie na de pil, mijn lichaam deed nog wat het zou moeten doen!
pi_138672793
@Cholula: Gelukkig nu duidelijkheid! Hopelijk werkt alles na de operatie weer normaal (deze zin klinkt een beetje raar). Hoe zit het overigens met herstel na de operatie of is hier niet echt sprake van?

@twist02: heel akelig van de mk. Wie weet snel een tweede streepje? 28 dagen is evengoed voorbeeldig.

quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 16:18 schreef Danaa het volgende:

Week voor eisprong:

Tijdens eisprong:
- Jeukende tepels

Na eisprong:
- Jeukende kaaklijn
quote:
1s.gif Op maandag 7 april 2014 18:42 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik heb opvallende dingen ook opgeschreven in mijn app. 2-3 dagen voor mijn menstruatie was ik van mijn gevoelige tepels af. Toeval of niet...
Ik heb eigenlijk helemaal niets ondervonden. :+
Deze keer maar nog eens beter opletten.

Komende maand geen ovulatietesten.... ze zijn besteld via ebay, maar door overmaken paypal etc. krijg ik deze pas na de vermoedelijke vruchtbare dagen binnen. Dus deze maand maar op de gok. ;)
pi_138672897
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:41 schreef JantinaGr het volgende:
@Cholula: Gelukkig nu duidelijkheid! Hopelijk werkt alles na de operatie weer normaal (deze zin klinkt een beetje raar). Hoe zit het overigens met herstel na de operatie of is hier niet echt sprake van?

@twist02: heel akelig van de mk. Wie weet snel een tweede streepje? 28 dagen is evengoed voorbeeldig.

[..]

[..]

Ik heb eigenlijk helemaal niets ondervonden. :+
Deze keer maar nog eens beter opletten.

Komende maand geen ovulatietesten.... ze zijn besteld via ebay, maar door overmaken paypal etc. krijg ik deze pas na de vermoedelijke vruchtbare dagen binnen. Dus deze maand maar op de gok. ;)
Als je het echt wil testen, kruidvat verkoopt ze ook ;)
S. 2014
J. 2016
pi_138673035
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Als je het echt wil testen, kruidvat verkoopt ze ook ;)
Per 5 testen toch? Hoe duur zijn die? Kon het niet op de site vinden.
pi_138673117
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:44 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Per 5 testen toch? Hoe duur zijn die? Kon het niet op de site vinden.
Oh ik heb geen idee... Heb ze alleen wel eens zien liggen in t schap...
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:51:11 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_138673424
Action verkoopt ze ook :)
disclaimer
pi_138674827
Sjatjepatatje, ik zeg ook niet dat 28 abnormaal is he. :P

Pijnlijk deze menstruatie, zelfs de mk deed niet zoveel zeer. En natuurlijk weer lekker pessimistisch, t gevoel dat er hier noooooit n kindje gaat komen. Maar da's morgen vast weer over.
pi_138699488
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:51 schreef Stormqueen het volgende:
Action verkoopt ze ook :)
Mijn Action verkoopt dit niet, helaas.
  woensdag 9 april 2014 @ 19:57:53 #149
415771 StarDust_
pi_138700827
Inderdaad, die van de Action zijn super! 5 voor ¤2,50. Die van de Kruidvat geven vaak vals positief aan, en worden over het algemeen afgeraden. Ze zijn ook een stukje duurder; 5 voor een euro of 9 (weet het niet meer precies).
pi_138701444
Ik heb die van de Kruidvat gebruikt en die gaven wel al vier dagen voor ovulatie een licht streepje aan, maar die zag je wel per dag steeds donkerder worden. Vals positief heb ik in ieder geval bij de Kruidvat ovulatietesten niet gehad.
pi_138701826
Ik vind 9 euro echt veel te duur! Dan nog maar een maandje extra wachten, eigen schuld, had ik maar eerder moeten bestellen.
Bij ebay 50 ovu + 10 zwangerschapstesten voor 12,50 !
  woensdag 9 april 2014 @ 21:15:08 #152
415771 StarDust_
pi_138704728
Dat is inderdaad een koopje! Kun je me misschien een linkje sturen? Hopelijk heb ik ze niet meer nodig ;) , maar mocht ik deze maand ongesteld worden dan ga ik ze ook bestellen!
pi_138705284
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:15 schreef StarDust_ het volgende:
Dat is inderdaad een koopje! Kun je me misschien een linkje sturen? Hopelijk heb ik ze niet meer nodig ;) , maar mocht ik deze maand ongesteld worden dan ga ik ze ook bestellen!
DM ;)
pi_138711391
Ik zou ook graag het linkje willen Jantina. Kan dat?
pi_138716859
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 23:03 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik zou ook graag het linkje willen Jantina. Kan dat?
Je hebt DM :)
pi_138717535
Dank je wel :)
pi_138717704
Na 3 dagen best wel flink ongesteld te zijn geweest lijkt het nu al over. Dat is toch gek? Of zijn er meer die zo kort menstrueren?
pi_138719877
* Dottey zet een grote pot geurende koffie en thee met honing op tafel.
Niet echt iets te melden, behalve dat ik weer een grote klus van mijn kluslijst af heb ;)
pi_138720910
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Na 3 dagen best wel flink ongesteld te zijn geweest lijkt het nu al over. Dat is toch gek? Of zijn er meer die zo kort menstrueren?
Ik had het vorige week ook. 3 dagen best wel wat (zeker omdat dat de eerste keer sinds de pil was), daarna leek het over, maar heb ik nog 3-4 dagen steeds kleine beetjes gehad (o.a. dat bruine slijm waar ik het over had :r )

3 dagen lijkt me heerlijk ;)
pi_138725137
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 11:01 schreef Dottey het volgende:
* Dottey zet een grote pot geurende koffie en thee met honing op tafel.
Niet echt iets te melden, behalve dat ik weer een grote klus van mijn kluslijst af heb ;)
Doe maar 'n kopje thee! Hier ook nog niets te melden! Behalve dat de stroom op de bovenverdieping en zolder het doet en we vanavond tegels gaan uitzoeken voor de wc's!
pi_138725865
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 09:24 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier deze keer twee dagen veel. Nu niks meer.
pi_138726450
Voor de dames met een korte menstruatie: willen jullie wat van mij hebben? Ik bloed namelijk al vijf dagen finaal leeg ;)
Fijn om te horen dat de kluslijstje korter worden, was dat bij mij ook maar het geval. Hier komen er alleen maar klussen bij en steeds minder vrije tijd om het te regelen lijkt het wel. Soms zo ik willen dat ik een parttime baan had, maar aan de andere kant weet ik dat ik dan te lui ben om echt wat te gaan doen.

Totaal overbodige info, maar ik wilde het toch even melden: het maandverband van Libresse heeft een hartje zodat je weet welke kant naar voren moet in je onderbroek, ik vind het maar stom!
pi_138726538
dat is om t leuk te maken ofzo :')
S. 2014
J. 2016
pi_138726706
Oh cholula, als het zou kunnen zou ik t met liefde doen.

Ik voel me al wat beter, trouwens.
Hier met man overlegd en besloten toch maar weer gericht te gaan proberen. De kans dat ik zwanger raak voor mei is bijzonder klein en als het dan toch lukt dan komt die laserbehandeling later wel.
pi_138729923
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 13:42 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Doe maar 'n kopje thee! Hier ook nog niets te melden! Behalve dat de stroom op de bovenverdieping en zolder het doet en we vanavond tegels gaan uitzoeken voor de wc's!
klussen O+

stiekem alvast aan de trap begonnen.. Denk maar zo.. alle klusjes die ik nu doe hoef ik niet met een hopelijk snel bolle buik af te zien ;)
pi_138729969
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:19 schreef Cholula het volgende:
Voor de dames met een korte menstruatie: willen jullie wat van mij hebben? Ik bloed namelijk al vijf dagen finaal leeg ;)
Fijn om te horen dat de kluslijstje korter worden, was dat bij mij ook maar het geval. Hier komen er alleen maar klussen bij en steeds minder vrije tijd om het te regelen lijkt het wel. Soms zo ik willen dat ik een parttime baan had, maar aan de andere kant weet ik dat ik dan te lui ben om echt wat te gaan doen.

Totaal overbodige info, maar ik wilde het toch even melden: het maandverband van Libresse heeft een hartje zodat je weet welke kant naar voren moet in je onderbroek, ik vind het maar stom!
Overigens draag ik veel shorts (of hoe ze dan ook heten) en dan is maandverband met vleugels echt niet handig.. en die andere blijven nooit zitten :(

Ben wel een beetje klaar met dat ongesteld worden...
pi_138729982
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:26 schreef Cygne het volgende:

Hier met man overlegd en besloten toch maar weer gericht te gaan proberen. De kans dat ik zwanger raak voor mei is bijzonder klein en als het dan toch lukt dan komt die laserbehandeling later wel.
wat een fijn nieuws O+
  donderdag 10 april 2014 @ 20:50:46 #168
415771 StarDust_
pi_138740349
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 21:26 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

DM ;)
Thanks!
  donderdag 10 april 2014 @ 20:53:34 #169
415771 StarDust_
pi_138740508
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 14:26 schreef Cygne het volgende:

Spannend!! Hopelijk is het snel raak!!
pi_138740607
Wat een fijn nieuws Cygne!

En maandverband met vleugels zijn ook stom! ( ik blijf een beetje hangen in het stom vinden van alles wat met ongesteld te maken heeft ;) )
pi_138740698
ja maar ongesteld zijn is ook gewoon mega-superstom! net als maandverband met hartjes en korreltjes, en tampons met diepere groeven... allemaal stom!!!
S. 2014
J. 2016
pi_138741279
Maandverband met een luchtje :r
Edit: die met een 'lekker fris' parfum iets van Always
En weet je wat ik misschien nog wel het stomst vind? Dat de kotex niet individueel verpakt zijn! Dat is dus heul niet handig met mijn werk!! }:|
Tot zover mijn frustraties.

Streepjes anyone?

[ Bericht 6% gewijzigd door Cholula op 10-04-2014 21:41:57 ]
  donderdag 10 april 2014 @ 21:28:17 #173
415771 StarDust_
pi_138742474
Nope...nog niks! Vandaag is het een week na mijn eisprong! Had vandaag wat last van buikpijn en wat overmatig slijm...dus wie weet! ;)
pi_138745622
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 20:53 schreef StarDust_ het volgende:

[..]

Spannend!! Hopelijk is het snel raak!!
Vast niet. _O-

Maandverband. :r
pi_138748376
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:07 schreef Cholula het volgende:
En weet je wat ik misschien nog wel het stomst vind? Dat de kotex niet individueel verpakt zijn! Dat is dus heul niet handig met mijn werk!! }:|

Streepjes anyone?
:o
SPOILER
pi_138748895
quote:
1s.gif Op donderdag 10 april 2014 21:07 schreef Cholula het volgende:

Streepjes anyone?
tampons? ;)
pi_138754326
Normaal zou ik zeker voor tampons kiezen, maar infectiegevaar en zeker im combinatie met mijn werkdagen in het bos niet echt verstandig ( lees zand en weet ik veel wat nog meer onder mijn nagels en dan een tampon verwisselen op een dixi/ecotoilet. Ik kies er even niet voor).

Goede streepjes Dottey ;)
pi_138756266
En zo'n menstruatiecup? Toevallig gister hele goeie dingen over gehoord! Edit- die schijn je tot 12 uur te kunnen laten zitten zonder hem te hoeven 'verversen'.

[ Bericht 37% gewijzigd door Rawedni op 11-04-2014 14:46:50 ]
pi_138756461
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 08:55 schreef Cholula het volgende:
Normaal zou ik zeker voor tampons kiezen, maar infectiegevaar en zeker im combinatie met mijn werkdagen in het bos niet echt verstandig ( lees zand en weet ik veel wat nog meer onder mijn nagels en dan een tampon verwisselen op een dixi/ecotoilet. Ik kies er even niet voor).

Goede streepjes Dottey ;)
oh begrijpelijk!
pi_138764785
Eindelijk mag ik hier ook posten O+

Ik ben nu gestopt met de pil, en het is wachten op mijn menstruatie.

Kan ik mooi nog even inlezen wie hier meeposten, en hoe het zit met de lijstjes etc.
pi_138765399
Mijn nod mag naar 11 mei kijken of we deze maand wat gerichter kunnen gaan klussen.. (Lees: ovulatietesten)
pi_138765461
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 april 2014 15:19 schreef Ggirl het volgende:
Mijn nod mag naar 11 mei kijken of we deze maand wat gerichter kunnen gaan klussen.. (Lees: ovulatietesten)
moederdag! nou dat vind ik een mooie dag voor strepen :)
S. 2014
J. 2016
pi_138793494
Iemand hier ervaring met misselijkheid na menstruatie?
  zaterdag 12 april 2014 @ 17:48:13 #184
140412 Danaa
🍎
pi_138799276
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:51 schreef Cygne het volgende:
Nee hier (nog) niet .. Wel af en toe voor ongesteldheid.
Tot overgeven aan toe? Lang aanhoudend of tussenpauze's?

Hier van ongeveer 5dpo tot en met 9dpo meer afscheiding dan normaal, iemand daar bekend mee?
pi_138802005
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:48 schreef Danaa het volgende:

[..]

Hier van ongeveer 5dpo tot en met 9dpo meer afscheiding dan normaal, iemand daar bekend mee?
Waar staat dpo voor?
pi_138802124
Days past ovulation oftewel dagen na de eisprong.

Overigens herken ik de klachten niet dames.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 12 april 2014 @ 19:37:24 #187
415771 StarDust_
pi_138802188
Ik had op rond die tijd inderdaad ook wat meer afscheiding als normaal. Ik heb gelezen dat dat te maken kan hebben met de innesteling. Maar bij mij is dat niet van toepassing, we hebben geen goed gebruik gemaakt van de eisprong :(
pi_138802405
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 19:37 schreef StarDust_ het volgende:
Ik had op rond die tijd inderdaad ook wat meer afscheiding als normaal. Ik heb gelezen dat dat te maken kan hebben met de innesteling. Maar bij mij is dat niet van toepassing, we hebben geen goed gebruik gemaakt van de eisprong :(
Helemaal niet of half?...
S. 2014
J. 2016
pi_138802557
Tweede streepje op de ovutest, maar nog niet positief genoeg. We gaan weer verder. We proberen het nou zo leuk mogelijk te maken.
Vanavond was het een beetje 'mislukt' maar wel lol gehad, dus ach. We proberen het morgen gewoon nog een keer.
  zaterdag 12 april 2014 @ 20:12:04 #190
415771 StarDust_
pi_138803440
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 19:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Helemaal niet of half?...
In de 2e en 3e week hebben we onszelf suf geklust... Helaas bleek mijn eisprong in week 4 te zijn, dus we waren er niet op voorbereid. Toen ik de positieve ovulatietest had, hebben we meteen gebatst, maar ja niet zo goed als in week 2 en 3. Maar wie weet!
pi_138813420
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 17:48 schreef Danaa het volgende:

[..]

De hele ochtend echt moeten kotsen. Kwam lekker uit ook. Had een feestje wat ik echt niet kon missen.

Denk overigens gewoon een griepje.
  zondag 13 april 2014 @ 11:28:20 #192
415771 StarDust_
pi_138819980
Potverdorie, wat ben ik toch een jankert! Net heb ik de animatiefilm Up zitten kijken... Tranen met tuiten! Gisteren ook al een filmpje op Youtube over een huwelijksaanzoek, hetzelfde effect. Blegh! ;(

En nu heb ik besloten dat ik heerlijk ga brunchen! Weg met die emoties!
pi_138823016
Ben je normaal ook zo emotioneel?

Cygne hoe voel je je vandaag?
S. 2014
J. 2016
pi_138823301
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 april 2014 14:59 schreef rammeltje het volgende:
Eindelijk mag ik hier ook posten O+

Ik ben nu gestopt met de pil, en het is wachten op mijn menstruatie.

Kan ik mooi nog even inlezen wie hier meeposten, en hoe het zit met de lijstjes etc.
welkom!

wat spannend!

Wat bedoel je met lijstjes?
pi_138823340
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 april 2014 12:51 schreef Cygne het volgende:
misselijk als een knetter altijd richting eisprong naar ongesteld zijn.. (altijd.. lees sinds een maand of vier)
pi_138823406
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 april 2014 19:48 schreef Risu het volgende:
Tweede streepje op de ovutest, maar nog niet positief genoeg. We gaan weer verder. We proberen het nou zo leuk mogelijk te maken.
Vanavond was het een beetje 'mislukt' maar wel lol gehad, dus ach. We proberen het morgen gewoon nog een keer.
lol is zo fijn O+

en belangrijk ;)
pi_138823457
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 11:28 schreef StarDust_ het volgende:
Potverdorie, wat ben ik toch een jankert! Net heb ik de animatiefilm Up zitten kijken... Tranen met tuiten! Gisteren ook al een filmpje op Youtube over een huwelijksaanzoek, hetzelfde effect. Blegh! ;(

En nu heb ik besloten dat ik heerlijk ga brunchen! Weg met die emoties!
Ik ben na het stoppen met de spiraal en rotzooi ook zo een jankert geworden... daarvoor had ik er nooit last van eigenlijk..
pi_138823757
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 13:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Cygne hoe voel je je vandaag?
Wat beter, gelukkig.
*O*
pi_138827774
Rammeltje welkom

Risu spannend, ach als je het maar gezellig hebt daar gaat het om ;)

Hier 2 dgn eerder dan verwacht ongesteld geworden. Gisteren terwijl we aan het uitwaaien waren op het strand, gelukkig had ik wel een maandverbandje in, ik had namelijk al de hele week wat last van bruin verlies, iets wat ik normaal 1 of 2 dagen van te voren heb, maar toch zag ik dit niet aan komen. Op naar een nieuwe ronde en kansen, zo en dan nu even verder teruglezen en reageren

Cygne hier wel misselijk naar de eisprong, na de menstruatie eigenlijk nooit

Stardust, emotioneel check, om de meest bizare dingen, waar ik voorheen altijd koelbloedig leek hihi

Ggirl 11 mei, mooie datum voor streepjes..

Even een dikke knuf voor de dames die het nodig hebben :* en mijn duimen draaien voor de dames die op het wachtbankje zitten :* ^O^
In afwachting
  zondag 13 april 2014 @ 15:56:30 #200
415771 StarDust_
pi_138828726
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 13:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nee...eigenlijk niet! Brunchen was trouwens heerlijk, alleen toen mijn vriend iets te lang naar de kont van de serveerster keek, ging de kraan weer open! Blegh...het zal nog wel het 'ontzwangeren' zijn, al lijkt dat bij mij wel eeuwen te duren!
pi_138843141
Mag ik even klagen?

Ik zag vandaag weer een stuk of wat berichten langskomen op facebook met "zwangerschapsmassage", echo's, en foto's van dikke buiken en babykamers. Zoveel in mijn omgeving. De buurvrouw krijgt ook inmiddels een dikkere buik. Ik wil ook!

Rationeel gezien denk ik weer: het is maar beter als het nog een tijdje duurt voor ik zwanger ben, want de zolder is nog niet af... en anders kan ik al gauw niet meer helpen.
En mijn vriend is nog steeds werkloos... tegen de tijd dat er een kindje is, wil ik juist minder gaan werken, maar dat kan niet als hij werkloos blijft.

Beetje dubbel gevoel zo afentoe.
pi_138843619
Herkenbaar, ik zie nu ineens allemaal mensen met dezelfde termijn als ik zou hebben als ik die mk niet gehad zou hebben.

Fantaseren jullie ook wel eens hoe een kindje van jullie eruit zou zien. Wel grappig, ik had tot voor kort echt geen flauw idee op wie ik lijk. Tot mijn moeder een foto van mijn vader liet zien toen ie een jaar of 20 was. Echt een kloon. Alleen had hij zwart haar en bruine ogen en ik ben blond met groene ogen. Mooi om te zien.
pi_138844543
Fantaseren O+ wat voor kleur ogen zal ons kindje krijgen, krijgt het kindje de volle lippen van mijn man etc. Ik ben zo nieuwsgierig!
pi_138844640
Ja, dat herken ik ook wel hoor. En het wordt niet beter naarmate de tijd verstrijkt helaas.
Mijn vriendin weet nu dat ze een jongetje krijgt. Als ik nog zwanger was geweest, had ik het ook allang geweten. Gek hoor. Maar kan gelukkig met vriendin meegenieten. Dat scheelt wel wat.
Mijn NOD is overigens 30 april weer. Maar hoeft er nog niet in perse.
pi_138845755
quote:
1s.gif Op zondag 13 april 2014 21:10 schreef Cygne het volgende:
Herkenbaar, ik zie nu ineens allemaal mensen met dezelfde termijn als ik zou hebben als ik die mk niet gehad zou hebben.

Fantaseren jullie ook wel eens hoe een kindje van jullie eruit zou zien. Wel grappig, ik had tot voor kort echt geen flauw idee op wie ik lijk. Tot mijn moeder een foto van mijn vader liet zien toen ie een jaar of 20 was. Echt een kloon. Alleen had hij zwart haar en bruine ogen en ik ben blond met groene ogen. Mooi om te zien.
Jouw mini krijgt krullies! O+
S. 2014
J. 2016
pi_138845809
Ik ben eerlijk gezegd nog bewust niet aan het fantaseren over hoe een kindje eruit zou kunnen zien. Hoewel mij dat fantaseren heerlijk lijkt, durf ik het niet?
pi_138857420
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2014 21:39 schreef JantinaGr het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd nog bewust niet aan het fantaseren over hoe een kindje eruit zou kunnen zien. Hoewel mij dat fantaseren heerlijk lijkt, durf ik het niet?
Ik fantaseer over alles wat te maken heeft met kinderen krijgen. Soms is dat best frustrerend.

Wij praten samen ook vaak over namen. En over de spullen die aangeschaft moeten worden. En wat we dan willen.

Naja voorpret is ook belangrijk denk ik maar :P
pi_138868929
Klaagmodus aan:

Mijn vriendin die graag samen met mij zwanger over de negen maanden beurs wilde waggelen... is afgelopen zaterdag bevallen van een wolk van een jongetje met heeeeeeeeeeerlijke hamsterwangen..
super super fijn! En zo happy voor haar gezinnetje.. aan de andere kant steekt het enorm.. zij is al bevallen en ik ben nog steeds ergens voor bij start. :')

Mijn zus deed er nog een schepje bovenop toen ze haar kindjes kwam halen, die hier een weekend logeerde, door te zeggen.. Ik wil wel een derde. Niet dat het praktische is of dat mijn man het makkelijk aan kan (die kan twee al niet handelen), maar gewoon omdat het zo fijn en leuk en makkelijk is om er een te maken. Mijn man keek verschrikt op naar mij om mijn reactie te peilen. Zij ging alleen maar door over haar "droompje". Ze is nieuwsgierig of die dan op de eerste of op de tweede zal lijken en dat ze er een naampje voor kan verzinnen. Ik wilde haar wel slaan. En zei dat ze beter een nieuwe cavia kon kopen als ze het daar alleen maar om gaat. :( Waarna ze zei, maar ja mijn man zei dat hij het prima vond (na lang slikken) als zij veeeeel minder ging werken. En dat wil ze niet (ze werken beide 40+)

SPOILER
Wat een doos. Ik snap soms niet dat wij uit dezelfde samenstelling ouders zijn gekomen :+

Tis dat het mijn zus is en ik van die troela houd. En ook dat haar zoontje van bijna vier zijn armpjes om mij slaat als hij het over een baby heeft voor mij en mijn man. "Het geeft niet hoor Tante, ik wil jouw baby ook wel zijn hoor!" ( om op te vreten mijn hartedief! O+ ) Maar makkelijk maakt ze het soms niet. hihi

klaagmodus uit!
pi_138868998
quote:
1s.gif Op maandag 14 april 2014 08:39 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Ik fantaseer over alles wat te maken heeft met kinderen krijgen. Soms is dat best frustrerend.

Wij praten samen ook vaak over namen. En over de spullen die aangeschaft moeten worden. En wat we dan willen.

Naja voorpret is ook belangrijk denk ik maar :P
dit :D

we proberen minder te fantaseren.. maar met vlagen komt het toch weer. (vooral richting Nod)
pi_138871282
Nog meer geklaag hoor...
Wat is het toch de laatste tijd...
Vandaag te horen gekregen dat ons bedrijf (25 man) wordt overgenomen en we zsm gaan verhuizen naar een stad ruim 25 km verderop. Ik woon echter 28 km de andere kant op, dus betekend straks een uur tot anderhalf uur reistijd in de spits. Hoe en wat weet verder niemand nog. De helft van het bedrijf heeft straks in elk geval tot een uur extra reistijd!

Ik zit hier bijna een jaar en bevalt me goed. Moet ik straks toch weer een andere baan gaan zoeken. 12 tot 13 uur per dag van huis zijn, trek ik echt niet.
  maandag 14 april 2014 @ 17:04:37 #211
140412 Danaa
🍎
pi_138871934
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 16:46 schreef JantinaGr het volgende:
Nog meer geklaag hoor...
Wat is het toch de laatste tijd...
Vandaag te horen gekregen dat ons bedrijf (25 man) wordt overgenomen en we zsm gaan verhuizen naar een stad ruim 25 km verderop. Ik woon echter 28 km de andere kant op, dus betekend straks een uur tot anderhalf uur reistijd in de spits. Hoe en wat weet verder niemand nog. De helft van het bedrijf heeft straks in elk geval tot een uur extra reistijd!

Ik zit hier bijna een jaar en bevalt me goed. Moet ik straks toch weer een andere baan gaan zoeken. 12 tot 13 uur per dag van huis zijn, trek ik echt niet.
Jeetje wat ongelofelijk vervelend! Dit is een nare situatie waarin je veel tegen elkaar zult gaan afwegen. "hoe leuk heb ik het daar?" "Wat is het me waard?" "Hoeveel energie gaat dit me kosten?" "Hoe is de reiskosten vergoeding?" etc.
Mogelijk verliest het bedrijf zo nog een hoop van z'n personeel
  maandag 14 april 2014 @ 17:05:43 #212
140412 Danaa
🍎
pi_138871961
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 15:41 schreef Dottey het volgende:
Klaagmodus aan:

Mijn vriendin die graag samen met mij zwanger over de negen maanden beurs wilde waggelen... is afgelopen zaterdag bevallen van een wolk van een jongetje met heeeeeeeeeeerlijke hamsterwangen..
super super fijn! En zo happy voor haar gezinnetje.. aan de andere kant steekt het enorm.. zij is al bevallen en ik ben nog steeds ergens voor bij start. :')

Mijn zus deed er nog een schepje bovenop toen ze haar kindjes kwam halen, die hier een weekend logeerde, door te zeggen.. Ik wil wel een derde. Niet dat het praktische is of dat mijn man het makkelijk aan kan (die kan twee al niet handelen), maar gewoon omdat het zo fijn en leuk en makkelijk is om er een te maken. Mijn man keek verschrikt op naar mij om mijn reactie te peilen. Zij ging alleen maar door over haar "droompje". Ze is nieuwsgierig of die dan op de eerste of op de tweede zal lijken en dat ze er een naampje voor kan verzinnen. Ik wilde haar wel slaan. En zei dat ze beter een nieuwe cavia kon kopen als ze het daar alleen maar om gaat. :( Waarna ze zei, maar ja mijn man zei dat hij het prima vond (na lang slikken) als zij veeeeel minder ging werken. En dat wil ze niet (ze werken beide 40+)

SPOILER
Wat een doos. Ik snap soms niet dat wij uit dezelfde samenstelling ouders zijn gekomen :+

Tis dat het mijn zus is en ik van die troela houd. En ook dat haar zoontje van bijna vier zijn armpjes om mij slaat als hij het over een baby heeft voor mij en mijn man. "Het geeft niet hoor Tante, ik wil jouw baby ook wel zijn hoor!" ( om op te vreten mijn hartedief! O+ ) Maar makkelijk maakt ze het soms niet. hihi

klaagmodus uit!
En dat terwijl ze weet dat jullie bezig zijn :N

Wat ontzettend lief van je neefje.. Ook zij weten dus heel goed dat jullie een baby willen?
pi_138881951
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:04 schreef Danaa het volgende:

[..]

Jeetje wat ongelofelijk vervelend! Dit is een nare situatie waarin je veel tegen elkaar zult gaan afwegen. "hoe leuk heb ik het daar?" "Wat is het me waard?" "Hoeveel energie gaat dit me kosten?" "Hoe is de reiskosten vergoeding?" etc.
Mogelijk verliest het bedrijf zo nog een hoop van z'n personeel
Jup. Het hangt er ook heel erg van af óf er en wat de compensatie is. Maar ik ben bang dat ik op dat gebied weinig kan verwachten. Hopelijk snel duidelijkheid, zodat ik keuzes kan maken...
pi_138884560
Als mensen tegen mij zouden zeggen dat het zo makkelijk is om er een te maken, dan zou ik ook uit mijn vel springen hoor. Maakt me niet uit wie het is. Zulke mensen wil ik gewoon slaan met dat bord dat voor hun kop hangt.
Wel weer erg lief van je neefje. O+

En poeh, baan ineens zoveel verder. Dat is best kut, op zijn zachts gezegd. Ik zou wel op zoek gaan naar iets anders denk ik. Mijn man werkt ook op een uur rijden hier vandaan, en dat is echt niet leuk. Maar je hebt niet vaak een keus natuurlijk. Weinig andere opties.

Ik ben trouwens blij dat ik deze ronde toch weer testjes heb gebruikt. Anders hadden we misschien een beetje scheef geschoten. De testjes zijn nl al 3 dagen positief (bij mij altijd zo veel, de eerste was iets minder, op dag 11) en ik had het pas woensdag een super positieve verwacht. Maar nu ik erover nadenk is het waarschijnlijk wel weer op de 13e of 14e dag eisprong, dus heel anders is het niet.
Naja huppekee :Y)

Ik zou wel wat minder gevoelige testjes willen trouwens, deze zijn wel irritant, zo 3 dagen super donkere streepjes. Weet ik eigenlijk nog niet veel :{
  dinsdag 15 april 2014 @ 08:35:43 #215
140412 Danaa
🍎
pi_138894739
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:51 schreef Risu het volgende:
Als mensen tegen mij zouden zeggen dat het zo makkelijk is om er een te maken, dan zou ik ook uit mijn vel springen hoor. Maakt me niet uit wie het is. Zulke mensen wil ik gewoon slaan met dat bord dat voor hun kop hangt.

En poeh, baan ineens zoveel verder. Dat is best kut, op zijn zachts gezegd. Ik zou wel op zoek gaan naar iets anders denk ik. Mijn man werkt ook op een uur rijden hier vandaan, en dat is echt niet leuk. Maar je hebt niet vaak een keus natuurlijk. Weinig andere opties.

Ik ben trouwens blij dat ik deze ronde toch weer testjes heb gebruikt. Anders hadden we misschien een beetje scheef geschoten. De testjes zijn nl al 3 dagen positief (bij mij altijd zo veel, de eerste was iets minder, op dag 11) en ik had het pas woensdag een super positieve verwacht. Maar nu ik erover nadenk is het waarschijnlijk wel weer op de 13e of 14e dag eisprong, dus heel anders is het niet.

Ik zou wel wat minder gevoelige testjes willen trouwens, deze zijn wel irritant, zo 3 dagen super donkere streepjes. Weet ik eigenlijk nog niet veel :{
En lekker benutten die positieve testjes :)
Heb je buiten de positieve testjes totaal geen pijntje links of rechts waarmee je zou kunnen concluderen dat hij dag 1,2, of 3 mogelijk kwam?
pi_138895705
Vorige maand wel, maar ik heb nu no niks gemerkt.
Ik doe ook temperatuur meten erbij. Dan weet je het iig achteraf. Vanmorgen nog 36,2 dus denk dat ik straks een 4e positieve test te zien krijg.
  dinsdag 15 april 2014 @ 10:50:43 #217
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138897675
Jeetje dames wat een perikelen hier met andermans zwangerschappen en werkperikelen :* Werkperikelen zijn hier gelukkig niet aan de orde maar zwangerschappen van anderen wel }:|
Fantaseren over namen doen we hier ook en dat gaat nog een hele strijd worden :') Hij denkt richting Tobias, Igor etc terwijl ik meer richting Kick en Franse namen ga voor een meid :P Ben dus heel benieuwd wat er uit gaat komen uiteindelijk hahaha

Maar goed vanaf vandaag op het "alternatieve" wachtbankje aangezien we vandaag officieel gaan starten met de eicel donatie. Als alles goed gaat hebben we over ca. 2,5 week de punctie en 3 dagen later zit ik dan echt, voor het eerst, op het officiële wachtbankje O+
pi_138898206
Dobbey spannend! Heeeeeel veel succes met alles de komende weken
pi_138900668
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 17:05 schreef Danaa het volgende:

[..]

En dat terwijl ze weet dat jullie bezig zijn :N

Wat ontzettend lief van je neefje.. Ook zij weten dus heel goed dat jullie een baby willen?
Mijn neefje zegt uit zichzelf heel vaak (hij is geregeld bij ons) dat hij wel graag een baby bij ons zou willen zien want dan is hij een grote neef en kan hij met onze baby kroelen en ermee spelen.
Wij zeggen dan dat wij dat ook wel graag zouden willen, maar dat het nog niet zover is.

De vorige keer gaf hij al de tips mee om meer wortelen te eten :D dat schijnt te helpen ;)
pi_138900890
quote:
0s.gif Op maandag 14 april 2014 21:51 schreef Risu het volgende:
Ze is dan zelf van een half natte vinger zwanger geworden na stiekempjes rommelig haar pillen in te nemen voordat haar man zei "oke.. ik ben er klaar voor.." en toen hij dat eenmaal zei nam ze niets meer in. (snap sowieso niet dat haar hormonenhuishouding daar niet onwijs van de leg van raakte...)
De tweede was "moeilijker" dat duurde twee maanden voor ze zwanger raakte. Ze zei toen nog "Het duurt zo lang!". Ze had toen wel veel bloedingen, waardoor ze dacht dat ze het vruchtje ging verliezen.. maar dat was ook weer snel bijgetrokken.
Ze heeft nooit een miskraam of ellende gehad.
dus tja.... echt nadenken voor ze er iets uitflapt heeft ze nooit gedaan.

quote:

ik vind de testjes ook zo vaag.. bij mij is er vaak al een licht streepje... de hele tijd...
en ik vergeet ze soms ook gewoon :')

Hopelijk hebben jullie hem goed benut!
pi_138900919
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 10:50 schreef dobbey het volgende:
Jeetje dames wat een perikelen hier met andermans zwangerschappen en werkperikelen :* Werkperikelen zijn hier gelukkig niet aan de orde maar zwangerschappen van anderen wel }:|
Fantaseren over namen doen we hier ook en dat gaat nog een hele strijd worden :') Hij denkt richting Tobias, Igor etc terwijl ik meer richting Kick en Franse namen ga voor een meid :P Ben dus heel benieuwd wat er uit gaat komen uiteindelijk hahaha

Maar goed vanaf vandaag op het "alternatieve" wachtbankje aangezien we vandaag officieel gaan starten met de eicel donatie. Als alles goed gaat hebben we over ca. 2,5 week de punctie en 3 dagen later zit ik dan echt, voor het eerst, op het officiële wachtbankje O+
O+
pi_138914718
klaagmodus aan
moeder natuur is eigenlijk maar vreemd.

Ben ik in mijn vruchtbare week aanbeland.... zit ik vol pukkels :') zo vreselijk aantrekkelijk kan je je dan voelen. Vroeg al we niet onder de dekens konden friemelen, dan kan hij ze niet zien :+
Zegt hij: maar ik kan ze dan toch voelen? ;)

fijn! -O-

klaagmodus uit ;)
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:26:46 #223
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_138916485
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 18:44 schreef Dottey het volgende:
klaagmodus aan
moeder natuur is eigenlijk maar vreemd.

Ben ik in mijn vruchtbare week aanbeland.... zit ik vol pukkels :') zo vreselijk aantrekkelijk kan je je dan voelen. Vroeg al we niet onder de dekens konden friemelen, dan kan hij ze niet zien :+
Zegt hij: maar ik kan ze dan toch voelen? ;)

fijn! -O-

klaagmodus uit ;)
Ik wou een foute grap maken hier maar zal me netjes in houden :+ Fijn is dat die hormonen.... Het doet altijd met je wat je niet wil :') Veel succes de aankomende dagen!
pi_138918112
O verschrikkelijk of niet Dottey, ik zit ook helemaal onder.. Van klein tot groot, het valt zelfs andere mensen van afstand zo op dat ze er wat van zeggen... :{

Spannende tijd dus Dobbey, maar wel fijn dat er eindelijk "echt" wat gaat gebeuren!
pi_138923677
Zijn bij jullie de pukkels een bijwerking van de vruchtbare dagen? Of lees ik dit verkeerd?

Ik denk dat ik zo ongeveer nu in de vruchtbare dagen aanbelandt, maar we gaan even geen poging doen... de onzekerheid over vanalles is hier nu te groot. Vandaag te horen gekregen dat de verhuizing van mijn werk op kort termijn betekent: over een aantal weken! Echt niet normaal... Deze week horen we meer...
Voor mij een reden om jankend thuis te komen... want ook mijn contractverlenging is niet zeker! En dat met een werkloze vriend (zonder WW!) al bijna een jaar thuis te hebben zitten.
Ik ben bang dat we ons straks ons huis gaan verliezen. :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:51:43 #226
140412 Danaa
🍎
pi_138923895
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:48 schreef JantinaGr het volgende:
Zijn bij jullie de pukkels een bijwerking van de vruchtbare dagen? Of lees ik dit verkeerd?

Ik denk dat ik zo ongeveer nu in de vruchtbare dagen aanbelandt, maar we gaan even geen poging doen... de onzekerheid over vanalles is hier nu te groot. Vandaag te horen gekregen dat de verhuizing van mijn werk op kort termijn betekent: over een aantal weken! Echt niet normaal... Deze week horen we meer...
Voor mij een reden om jankend thuis te komen... want ook mijn contractverlenging is niet zeker! En dat met een werkloze vriend (zonder WW!) al bijna een jaar thuis te hebben zitten.
Ik ben bang dat we ons straks ons huis gaan verliezen. :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Ooooooooo
Heel veel :* :* :* :*

Dit is dubbel dubbel dubbelop KUT....

Kan je met vriendlief goed praten of het kwijt bij een ander?
pi_138924306
quote:

Waarom heeft jouw vriend geen ww of andere uitkering?
S. 2014
J. 2016
pi_138925060
Och jeetje Jantina, das wel erg kut! :*
pi_138925282
Jemig joh, dan heb je ineens wel veel aan je hoofd zo.

Ik schrok daarnet wel. Ik was bij een vriendin blijven eten, want mijn man zou laat thuis zijn. Geen probleem, wel vervelend voor het batsen, maar goed gisteren toch nog gedaan, komt goed enzo.
Dus ik kom net thuis, iets voor tien, zie ik de auto niet staan. Ja dan gaan bij mij wel de alarmbellen rinkelen. Dus toen heb ik maar gebeld, maar hij zat nog gewoon op kantoor 8)7 ja hallo, das wel heel erg laat. Dus toen zei ik dat ie morgen maar wat later moest gaan werken. Was goed, zei hij. Nou toen dacht ik wooh, lekker ochtendgymnastieken. *O* was ik even vergeten dat ik er zelf vroeg uit moet. -O-
Dus toen wilde ik pianospelen omdat ik daar zo lekker vrolijk van wordt en ik morgen ook weer les heb, en en oh nee, want het is al laat, buren enzo bleeh. Naja dan maar in bed tv kijken.
First world problems. Ohja moest nog ovulatietest doen...
pi_138926311
Jawel hoor 4e positief. Wat moet ik hier nou mee.

SPOILER
pi_138929062
Ik zit echt altijd onder de pukkels, sinds ik gestopt ben met de pil.
Jantina, wat superkut.

Vruchtbare dagen nu. Nu al 10 maanden bezig.
pi_138932932
Probleem opgelost, na 3 positieve is de eisprong. Vanmorgen temp 36,6.
8)7
pi_138935819
Dankjulliewel. Moet het echt even ergens kwijt!

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:51 schreef Danaa het volgende:

[..]

Ooooooooo
Heel veel :* :* :* :*

Dit is dubbel dubbel dubbelop KUT....

Kan je met vriendlief goed praten of het kwijt bij een ander?
Ja, dat kunnen we gelukkig wel.
Echter ben ik vooral van: direct oplossen, actie actie!! En m'n vriend meer van de struisvogelpolitiek. Dus dat botst wel wat in sollicitatieland enzo.
Maar als het erop aan komt, zit het verder wel goed hoor.

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:58 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Waarom heeft jouw vriend geen ww of andere uitkering?
Hij had maar recht op 3 maanden. En verder nergens recht op, omdat ik nog inkomen heb.
Hypotheek en alles eromheen wordt echter onbetaalbaar voor mij in m'n eentje als ik zelf in de WW terecht kom. Echt alle alarmbellen gaan momenteel af.
Ik ga dan ook niet zitten afwachten, ik ga per direct weer op zoek naar iets anders. Mocht m'n contract wel verlengd worden (over 2 maanden), dan is dat mooi; maar voor mij geen reden (meer) om daar te blijven vanwege de reistijd e.d. Heb ook begrepen dat de arbeidsvoorwaarden (niet in positieve zin) worden aangepast.

Pfff. Dit was niet de bedoeling! Vriendlief zou op korte termijn weer iets vinden en dan zou alles weer "normaal" worden en focus op een gezin...

[ Bericht 2% gewijzigd door JantinaGr op 16-04-2014 11:07:09 ]
pi_138936656
mooi kut zeg!
sterkte :*
S. 2014
J. 2016
pi_138940611
Dat is allemaal wel een flinke tegenvaller, op zijn zachtst gezegd. Hopelijk kan je snel ergens anders aan de bak, en je man ook. Want dan kan je weer lekker verder met alles.

even egopost, ik moet het kwijt.
Ik heb vandaag mijn dag niet.
Stond op met buikpijn, dus de zwemles afgezegd, toen wilde ik oefenen voor pianoles straks, maar ik kreeg het niet voor mekaar, en hoe meer ik probeerde hoe slechter het ging. En ik voelde me steeds kutter. Dus afgezegd, en nou voel ik me super schuldig. En het helpt allemaal niet mee. Kleine terugval dus vandaag. Want zoiets zou me helemaal niet moeten raken, ik moet me niet aanstellen en gewoon naar die les gaan. Die man begrijpt dat heus wel. Maar ik kan het niet. En nou ben ik super verdrietig. Straks komt mijn schoonmoeder even eten voor vanavond brengen, want ineens trek ik het allemaal heel slecht. :'(
Gisteren ging alles zo goed. Morgen gaat het wel weer beter.
Bestaat er zoiets als pre-prenatale depressie?

Nou ik het heb opgeschreven gaat het alweer. Gek eigenlijk, want ik heb nog niet eens op invoeren gedrukt...
pi_138943526
quote:

ja.. bij mij zijn pukkels er in de vruchtbare dagen. Op mijn kin, voorhoofd, schouders, weet ik het.. ik verander in een wratten koningin voor mijn gevoel :D

ohw wat een vervelende spannende rot tijd!
Ik wens je heel veel sterkte.
pi_138943544
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:14 schreef Risu het volgende:
Jemig joh, dan heb je ineens wel veel aan je hoofd zo.

Ik schrok daarnet wel. Ik was bij een vriendin blijven eten, want mijn man zou laat thuis zijn. Geen probleem, wel vervelend voor het batsen, maar goed gisteren toch nog gedaan, komt goed enzo.
Dus ik kom net thuis, iets voor tien, zie ik de auto niet staan. Ja dan gaan bij mij wel de alarmbellen rinkelen. Dus toen heb ik maar gebeld, maar hij zat nog gewoon op kantoor 8)7 ja hallo, das wel heel erg laat. Dus toen zei ik dat ie morgen maar wat later moest gaan werken. Was goed, zei hij. Nou toen dacht ik wooh, lekker ochtendgymnastieken. *O* was ik even vergeten dat ik er zelf vroeg uit moet. -O-
Dus toen wilde ik pianospelen omdat ik daar zo lekker vrolijk van wordt en ik morgen ook weer les heb, en en oh nee, want het is al laat, buren enzo bleeh. Naja dan maar in bed tv kijken.
First world problems. Ohja moest nog ovulatietest doen...
ik begrijp er helemaal niets van :D
pi_138943567
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:32 schreef Risu het volgende:
Jawel hoor 4e positief. Wat moet ik hier nou mee.

SPOILER
4e ziet er lichter uit.. dus ik denk na je derde..
pi_138943689
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 13:36 schreef Risu het volgende:
Dat is allemaal wel een flinke tegenvaller, op zijn zachtst gezegd. Hopelijk kan je snel ergens anders aan de bak, en je man ook. Want dan kan je weer lekker verder met alles.

even egopost, ik moet het kwijt.
Ik heb vandaag mijn dag niet.
Stond op met buikpijn, dus de zwemles afgezegd, toen wilde ik oefenen voor pianoles straks, maar ik kreeg het niet voor mekaar, en hoe meer ik probeerde hoe slechter het ging. En ik voelde me steeds kutter. Dus afgezegd, en nou voel ik me super schuldig. En het helpt allemaal niet mee. Kleine terugval dus vandaag. Want zoiets zou me helemaal niet moeten raken, ik moet me niet aanstellen en gewoon naar die les gaan. Die man begrijpt dat heus wel. Maar ik kan het niet. En nou ben ik super verdrietig. Straks komt mijn schoonmoeder even eten voor vanavond brengen, want ineens trek ik het allemaal heel slecht. :'(
Gisteren ging alles zo goed. Morgen gaat het wel weer beter.
Bestaat er zoiets als pre-prenatale depressie?

Nou ik het heb opgeschreven gaat het alweer. Gek eigenlijk, want ik heb nog niet eens op invoeren gedrukt...
ik denk dat iedereen dat wel eens heeft... het hypere en daarna gelijk een soort dalletje.
Hormonen die de pan uit knallen, frustraties door het proberen voor een langere tijd, tijdgebrek, te veel wat je nog moet kan of wil doen.... en dan nog koken ook! Tis me wat ;)

Heb je al gezien dat het zonnetje heerlijk schijnt? Hup even de tuin in met een glaasje limonade, zitten en ademhalen.. of gewoon even de tuin (als je die hebt trouwens) inspecteren en hier en daar wroeten..
Bij gebrek aan tuin. pak je fiets even naar het park of iets in die geest... als je terug komt na je zen tijdje... voel je je vast iets beter.. ;)

Zo niet....
* Dottey pakt Risu even stevig vast! :*
pi_138943947
juist als t kut gaat vind ik dingen doen heel therapeutisch! lkkr groente hakken >:) })
en zwemmen kan de volgende keer juist lekker zijn voor je buik...

kop op meid!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 16 april 2014 @ 15:55:33 #241
415771 StarDust_
pi_138945102
@jantina Heel erg herkenbaar! Vriendlief werkt wel, maar ik ben de kostwinnaar. Zonder mijn salaris kunnen we ons huis niet betalen. Nu gaat het de laatste tijd niet goed op mijn werk, en dus slaat ook hier de onzekerheid toe! Vriendlief blijft er rustig onder en zegt dat we ook heel gelukkig kunnen worden in een klein huisje of flatje. Maar ik wil mijn huis niet kwijt!

@risu Hier vliegen de emoties ook alle kanten op, het ene moment kan ik de wereld aan en het volgende moment ben ik hopeloos. Vooral het gevoel dat het ons niet meer lukt komt hier regelmatig om de hoek kijken. Gisteren kreeg ik de nieuwste babycatalogus thuisgestuurd...fijn! En een uitnodiging om de blije doos op te halen, want volgens de brief duurde het niet lang meer tot mijn kindje werd geboren. Terwijl ik me toch echt heb afgemeld voor die dingen... Pfff...emoties!!

Dikke knuffel voor alle dames die het nodig hebben!

Ik zit nu trouwens te wachten op de menstruatie, moet dit weekend komen volgens mijn berekeningen.
pi_138947857
Ohhh ook ik lees hier wat heel herkenbaars! Ik ben degene met het vaste contract en vriendlief weet nog niet of zijn jaarcontract verlengd word. (Volgende week) en wij hebben net n huis gekocht enzo..
pi_138948197
* SjatjePatatje komt snel even binnen rennen ik vergeet steeds hier te reageren. Dus even een knuffel :* voor de meiden die het nodig hebben. Werk stress en het algehele blugh gevoel omdat het steeds maar niet wil lukken, dat kan gewoon zo overweldigend zijn, af en toe gewoon aan toe geven dames. De boog hoeft niet altijd gespannen te staan en je mag echt wel een baaldag hebben (zelfs meer dan 1)

* SjatjePatatje schuift de roosvice door komt wel goed schatjes :* ;)
In afwachting
pi_138965549
Jantina :* hopelijk vind je snel iets nieuws of krijg je zekerheid over je contract. Het lijkt mij niks om in die onzekerheid te zitten!

Risu :*

Hier lijk ik een week na het stoppen met de pil een bloeding te krijgen. Het is nog erg weinig, dus hopelijk zet het snel door!

Hopelijk gaat het vetgedrukte gedeelte goed;
Bovenste lijstje
Nod: 15 mei

Onderste lijstje
bezig sinds: 04/2014
pi_138969890
He blegh, zat net te rekenen. En mijn vriend is de komende vruchtbare periode keidruk en amper thuis. Dus hopelijk voel ik mijn eisprong goed en is dat op een dag dat hij gewoon savonds thuis is. Anders word het een verloren ronde...
pi_138972577
Vandaag is alles weer super, ondanks slecht geslapen.
Laat pasen maar komen.

Ik doe niet aan verloren rondes, ik trommel hem gewoon zijn bed uit als het moet. :P Gelukkig vindt hij dat zelf niet erg, want hij vind zelf ook wel dat het nou wel lang genoeg heeft geduurd. Een half jaar geleden zou ik dat trouwens niet gedaan hebben. Maar een half jaar geleden was alles ook heel anders.
pi_138973613
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:54 schreef Risu het volgende:
Vandaag is alles weer super, ondanks slecht geslapen.
Laat pasen maar komen.

Ik doe niet aan verloren rondes, ik trommel hem gewoon zijn bed uit als het moet. :P Gelukkig vindt hij dat zelf niet erg, want hij vind zelf ook wel dat het nou wel lang genoeg heeft geduurd. Een half jaar geleden zou ik dat trouwens niet gedaan hebben. Maar een half jaar geleden was alles ook heel anders.
Ik zou op en neer moeten rijden naar Duitsland om hem uit zijn bed te trommelen. Die vlieger gaat hier niet op ;)
  donderdag 17 april 2014 @ 11:44:04 #248
149959 SQ
snelle trees
pi_138973914
Als je pas gaat batsen als je je eisprong hebt gevoeld ben je eigenlijk te laat he Joycie ;) 1-3 dagen van te voren is het meest effectief :)
disclaimer
pi_138974499
Ja dat is waar SQ.. dat is in ieder geval al positiever aangezien hij altijd maar 2 dagen weg is :)
pi_138976001
Mijn hart klopt als een malle. Zojuist te horen gekregen dat 1 collega er per direct uit ligt. Wie volgt...
  donderdag 17 april 2014 @ 13:10:18 #251
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_138976226
waarom per direct? er is toch opzegtermijn ook als ze goedkeuring er voor vragen?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_138976380
En nummer 2....
Ze zullen misschien nog even doorbetaald krijgen, maar ze komen niet meer werken...
  donderdag 17 april 2014 @ 13:47:16 #253
140412 Danaa
🍎
pi_138977419
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 13:15 schreef JantinaGr het volgende:
En nummer 2....
Ze zullen misschien nog even doorbetaald krijgen, maar ze komen niet meer werken...
Ahh wat erg!
Worden ze om en om even 'op het matje' geroepen?
pi_138979521
Oh, dat is echt erg. Dan zit je daar maar een beetje te wachten eigenlijk om te zien of jij ook weg moet of niet. Hadden ze dit niet eerder kunnen bedenken. :{
pi_138979676
Zoiets ziet men toch van te voren al aankomen? Waarom worden de medewerkers dan niet eerder ingelicht?
Geen fijne werkdag zo!
pi_138979745
quote:
En nummer 2....
oh wat een rot sfeer!
sucks big time!
succes meis!
pi_138979851
quote:
En nummer 2....
He wat zuur! Hoop dat het voor jou beter uitpakt hoor!
pi_138984951
Nou gaat lekker daar Jantina, zal vast ook erg goed zijn voor de sfeer.. :{

Ik heb bijna een weekje vrij, alleen morgen nog even werken. En dan zaterdag mijn NOD dus een week om thuis te chagrijnen of blij te zijn :P
pi_138994691
Het is zo onwerkelijk...
Het is bij 2 personen gebleven die zijn ontslagen, maar ik heb totaal niet het idee dat de organisatie die ons bedrijf heeft overgenomen de insteek heeft om veel moeite te doen om de overige huidige werknemers te behouden, het gaat hun gewoon om het klantenbestand. We moeten inleveren en het allemaal maar slikken. Verder is er nog geen datum bekend wanneer we overgaan, maar alles moet zsm.... in een paar weken tijd.

Vandaag bij het bedrijf wezen kijken en ik vind het 3x niks.
Het bedrijf heeft 150 man in dienst; wij zijn met z'n 20'en.
De reistijd en afstand nu ook kunnen ervaren. Blugh. Heb hier zoooo geen zin in.

Van mijn vriend mag ik eigenlijk komend weekend niets doen, ik moet bijkomen vind hij, want hij merkt aan alles dat het niet goed met me gaat. Maar ik kan niet anders, ik moet juist wat sollicitaties de deur uit doen om een beetje tot rust te komen.

------------

Zijn er al streepjes in zicht?
Hier moeten de ovulatietesten een dezer dagen binnen komen. Heb ik ze vast.
pi_139000123
Wat rot, Jantina. :*

Ik krijg een hele week een leenkind! Zus belde of haar jongste vanaf volgende week zondag mag komen logeren. De zaterdag erna neemt mijn tante haar weer mee terug naar Brabant. Of ik dat wel wilde, vroeg zus. Ik zei dat ik dat leuk vond. Dat zei ze tegen haar dochter die heel hard jeeeeeej riep. Ik heb er zo'n zin in. Sowieso wel fijn. Sinds dat we aan t proberen zijn en zeker sinds de miskraam heb ik een veel betere band met mijn zus gekregen. Voorheen was dat een stuk minder.
  vrijdag 18 april 2014 @ 06:33:16 #261
140412 Danaa
🍎
pi_139002648
Gezellig Cygne!!

@ Jantina.... Rust is ook een hele goede hoor. Al zijn het twee uurtjes die pakt om uit te waaien en even niet non-stop aan werk te denken.

Hier zijn een uur geleden na precies 28 dagen de sluizen open gebroken!
pi_139003459
@cygne:Gezellig je nichtje te logeren. Hoe oud is ze?

@Dana: Wat voorbeeldig! Vorige keer was het iets langer toch?
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:15:30 #263
415771 StarDust_
pi_139006446
Dames, zouden jullie naar onderstaande foto's kunnen kijken? Ik weet niet wat ik er van moet denken... Heb ook veel te vroeg getest, 3 dagen voor NOD.

SPOILER

[ Bericht 52% gewijzigd door StarDust_ op 18-04-2014 15:47:22 (Plaatjes ingevoegd) ]
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:19:31 #264
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_139006542
Die is wel heel duidelijk :D *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:20:07 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_139006556
Da's een tweede streepje :Y maar de foto is wel behoorlijk bewogen dus niet heel duidelijk daardoor ;) in het echt zal ie wel scherper zijn :)
disclaimer
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:26:22 #266
415771 StarDust_
pi_139006684
In het echt is ie idd wat duidelijker, en dit is ook gemaakt met crappy telefoon kwaliteit! Ben benieuwd, wil het weekend afwachten of mijn menstruatie toch niet komt. Heb er nog niet echt vertrouwen in na mijn miskraam. En dat het nu misschien in de 1e ronde weer raak is wil ook meehelpen aan de onzekerheid...
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:28:44 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_139006729
ik begrijp je gevoel helemaal, Stardust! En die onzekerheid kàn nog best even blijven. Maar ik ga toch wel een *O* voor je doen hoor! Gefeliciteerd!
disclaimer
pi_139007125
Dat is echt wel een streepje. Over een paar daagjes nog een keer testen, dan is hij vast een stuk duidelijker! Maar voor nu alvast: gefeliciteerd!
pi_139007736
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 08:52 schreef JantinaGr het volgende:

11 is ze.

Stardust, duidelijk!
pi_139008511
Stardust, duidelijk *O*
pi_139008632
*O* dat is een duidelijk streep hoor. En dat je er nog wat onzeker over voelt is logisch, over een paar dagen weer testen dan is hij vast nog duidelijker. Gefeliciteerd!!! *O*
In afwachting
pi_139008816
Ja, die zie ik ook. Wazig idd, maar duidelijk zat. *O*

Heb daarnet de huiskamer en slaapkamer opgeruimd, en er een stofzuiger doorheen gehaald. Dat voelt dan ineens zo goed, als het zo opgeruimd is.
Denk dat ik morgen de rest ook meteen even doe. Nu niet, want verjaardag van een 2jarige.
pi_139010674
oehh, stardust! Gefeliciteerd!
pi_139010773
duidelijk hoor stardust! *O*
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 18 april 2014 @ 14:11:28 #275
415771 StarDust_
pi_139011074
Bedankt dames! Zelf ben ik nog niet in jubelstemming, aangezien ik nog steeds denk dat ik dit weekend gewoon ongesteld wordt en dat dit een vals positieve test is. Bah...onzekerheid all over the place! Maar mocht een 2e test dit weekend ook positief zijn, dan kan ik er niet meer onderuit... Hoewel ik denk dat ik pas ben opgelucht na een goede echo...
pi_139011563
StarDust da's een echte! Alvast gefeliciteerd!
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:20:26 #277
140412 Danaa
🍎
pi_139016963
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 08:52 schreef JantinaGr het volgende:

Klopt 32 dagen..
Ook het ongesteld zijn doet nu weer ontzettend pijn. Als ik loop, zit of ontspannen sta doet mijn baarmoeder hels veel pijn.
Dezelfde pijn als ik sex tijdens mijn eisprong.

Kijk dit nog 1 maand aan denk ik...

@ Stardust, ik zie hem ook!! Op naar je volgende test, zal zeker wel weer een streepje zijn *O*
  vrijdag 18 april 2014 @ 17:49:46 #278
415771 StarDust_
pi_139017971
Net een 2e test gedaan, ik kon niet wachten tot het weekend :+

Deze keer zo'n digitale van ClearBlue. En ja hoor; er stond 'ZWANGER' op *O*
pi_139018030
Stardust! *O*
pi_139018128
Stardust *O*
Herkenbaar verhaal ook ;)
pi_139018454
Jeeej.. Streepjes!
Ik ben zoooo boos! Oneerlijk is het gewoon allemaal, brr!
Contract van vriend loopt dinsdag af. Dus hij belde vandaag eens van goh, hoe zit het ermee? Ja, dat hoor je morgenmiddag wel..
EIKELS!
pi_139018647
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:49 schreef StarDust_ het volgende:

*O* met wekenindicatie?
Gefeliciteerd!
S. 2014
J. 2016
pi_139018705
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:49 schreef StarDust_ het volgende:

*O* *O*
  vrijdag 18 april 2014 @ 18:32:06 #284
415771 StarDust_
pi_139019076
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

*O* met wekenindicatie?
Gefeliciteerd!
Nee, dat niet. Vind die krengen al belachelijk duur :') , dus heb maar de basic versie gepakt.

Maar volgens mijn berekeningen ben ik nu 4 weken, 2 weken geleden had ik mijn eisprong. Dit vind ik wat betrouwbaarder dan uitgaan van mijn menstruatie, die was 6 weken geleden.
pi_139022320
Gefeliciteerd StarDust_! *O*
  vrijdag 18 april 2014 @ 20:46:10 #286
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_139023863
Stardust *O* *O*
pi_139033182
Wat fijn dat de 2e test ook positief was!

Hier vandaag iets bloed... Dus dat zal morgen wel door zetten :{
1 voordeel, dat betekend weer een cyclus van 33 dagen.... Eindelijk weer een normale lengte ipv ruim 40 of 50 dagen!
pi_139037633
Gefeliciteerd Stardust!!!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 18:06 schreef Ggirl het volgende:
Jeeej.. Streepjes!
Ik ben zoooo boos! Oneerlijk is het gewoon allemaal, brr!
Contract van vriend loopt dinsdag af. Dus hij belde vandaag eens van goh, hoe zit het ermee? Ja, dat hoor je morgenmiddag wel..
EIKELS!
Dat is echt niet fijn, nee. ;( Echt helemaal niet netjes om het zo op het laatste moment bekend te maken.
Dus vandaag uitsluitsel?
pi_139037672
Niet alleen niet netjes, maar volgens mij mag het nieteens zo kort vantevoren.
  zaterdag 19 april 2014 @ 10:52:30 #290
140412 Danaa
🍎
pi_139038720
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 09:51 schreef Risu het volgende:
Niet alleen niet netjes, maar volgens mij mag het nieteens zo kort vantevoren.
Ik heb dat recent nog uitgezocht. Tot op de laatste dag mogen ze het vertellen
pi_139038732
Nouja, officieel mag het wel natuurlijk (bij het tekenen van het contract was er al een einddatum bekend, dus een opzegtermijn is van beide kanten niet nodig), maar het is wel een ontzettend flauwe streek om het zo te doen als ze het zelf waarschijnlijk al(lang) weten.

ik denk dat je ervan uit moet gaan dat het niet verlengd wordt als ik het zo lees
pi_139038766
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:53 schreef Dyre het volgende:
Nouja, officieel mag het wel natuurlijk (bij het tekenen van het contract was er al een einddatum bekend, dus een opzegtermijn is van beide kanten niet nodig), maar het is wel een ontzettend flauwe streek om het zo te doen als ze het zelf waarschijnlijk al(lang) weten.

ik denk dat je ervan uit moet gaan dat het niet verlengd wordt als ik het zo lees
dit!
Is het netjes? nee absoluut niet!
Is het toegestaan? helaas wel.
S. 2014
J. 2016
pi_139039027
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 10:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

dit!
Is het netjes? nee absoluut niet!
Is het toegestaan? helaas wel.
Nog wel, gaat volgend jaar veranderen! Dan moeten ze je een maand van tevoren inlichten over hoe en wat. Doen ze dat niet op tijd en ze willen niet verlengen, dan moeten ze je vanaf de einddatum in ieder geval nog een maand doorbetalen.
pi_139040493
Oh, ik dacht het. Nou daar ben je dan ook mooi klaar mee zeg :(
pi_139041752
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 11:09 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nog wel, gaat volgend jaar veranderen! Dan moeten ze je een maand van tevoren inlichten over hoe en wat. Doen ze dat niet op tijd en ze willen niet verlengen, dan moeten ze je vanaf de einddatum in ieder geval nog een maand doorbetalen.
Goede ontwikkeling!

Ggirl is er al nieuws?
S. 2014
J. 2016
pi_139044713
Stardust, gefeliciteerd! *O* *O*

Ggirl: misschien goed om de CAO er eens op na te lezen; daarin wordt soms wel gesproken over een minimale termijn. In onze CAO is bijvoorbeeld nu al vastgelegd dat de werkgever minimaal een maand voor aflopen van een tijdelijk contract moet laten weten of het wel of niet verlengd wordt.

Daarnaast -mocht je vriend nog niets gehoord hebben- zou ik er zelf niet meer naar informeren. Als ze het namelijk niet tijdig (lees: uiterlijk de laatste werkdag) laten weten, wordt een tijdelijk contract stilzwijgend verlengd met dezelfde duur als het laatste contract (of een vast contract).

OT: hier denk ik deze week opnieuw m'n eisprong gevoeld te hebben (vind het nog steeds bizar, kon me er eerst echt niets bij voorstellen :D ), wat zou betekenen dat deze cyclus vrijwel exact 28 dagen is. En het zou zomaar eens kunnen dat we er dan vanaf de volgende ronde echt voor gaan..! :s)
pi_139052464
Vriend lief kreeg uitsluitsel.. Drie minuten voor einde werktijd. Zijn contract word niet verlengd (GOH!)
Zojuist zijn contract er op na geslagen en woensdag gaat zijn laatste werkdag zijn (want mijn kleine stijfkop weigert om er twee verlofdagen aan te offeren)

De CAO, tja die mag je proberen te googlen, maar die bestaat dus niet!

Goed, het was te verwachten (ook omdat hij een vast contract had moeten krijgen) maar de timing is hoogst ongelukkig..

Maar we laten ons niet uit het veld slaan!
pi_139057491
Tja, dat zag je dus ook wel aankomen dan, vooral na dat telefoongesprek.
Toch blijft het flink kut. Toen mijn man zijn baan verloor, zag ik het allemaal even niet meer zitten, dat babymaken enzo. Maar hij had gelukkig na 4 maanden, vlak voor het einde van zijn ww weer werk.
Dus het kan nog allemaal meevallen.

Bijna nieuw topic, moet wel even geopend worden door iemand die in het verleden ook goede topics geopend heeft, want dan mag ik miss hien ook weer aan de streepjes. :)
pi_139057549
Ik loop over vd hormonen dus kom maar op :P
Tenzij SQ in de buurt is natuurlijk.

Ggirl wel mooi kut, ondanks dat je t wel verwacht had... Ik had idd 2 dagen.vrij genomen.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 19 april 2014 @ 23:02:20 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_139057808
Moet ik ja?
disclaimer
  zaterdag 19 april 2014 @ 23:02:34 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_139057815