abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138376514
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
Skoap 31 maart
Rawedni 1 april
MevrouwCactus 1 april
Ggirl 6 april
Cholula 18 april

Users: (bezig sinds XX/20XX)

Ggirl (03-2013)
Dottey (04-2013)
Risu (04-2013)
-ik86- (05-2013)
LuDann (09-2013)
Cholula (10-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Heliotrope (12-2013)
Bloesem. (01-2014)
J0ycie88 (03-2014)
Danaa (03-2014)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_138376847
Wij wilde graag op vrijdag de 13e in 2013 trouwen, maar dat was in september en dat wilde we net niet...
Dus nu op 13-05-2013 om 13:00 getrouwd.
(man is op de 13e jarig, ik ben op de 13e gevraagd, en zijn op de 13e in ondertrouw gegaan.. En als uk 3 dagen eerder komt... ( we hebben iets met 13 valt t op :') )

Wb alcohol: de eerste weken is er geen bloedband tussen jou en t kindje, wat natuurlijk niet betekend dat je maar al over the place moet zuipen maar zou me over dat ene wijntje geen zorgen maken.

Maar ik drink uberhaupt niet dus veel heb je niet aan mij.. :p
S. 2014
J. 2016
pi_138376891
Ik weet niet of ik het zo doen als ik echt het idee heb dat ik zwanger zou kunnen zijn (op het goede moment in een cyclus die als heel stabiel is). Maar nu heb ik zo iets, de kans is echt 1% dat ik zwanger ben, ga ik me nu al alles ontzeggen..
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_138377009
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij wilde graag op vrijdag de 13e in 2013 trouwen, maar dat was in september en dat wilde we net niet...
(man is op de 13e jarig, ik ben op de 13e gevraagd, en zijn op de 13e in ondertrouw gegaan.. En als uk 3 dagen eerder komt... ( we hebben iets met 13 valt t op :') )

Wb alcohol: de eerste weken is er geen bloedband tussen jou en t kindje, wat natuurlijk niet betekend dat je maar al over the place moet zuipen maar zou me over dat ene wijntje geen zorgen maken.
Dank je wel voor het duidelijke antwoord, ik kan al weer iets meer genieten van mijn wijntje van 8 euro per fles ;)

Je hebt inderdaad iets met 13, nou dan hoop ik dat je meisje om de 13e komt GM, dat zou wel heel mooi zijn!
pi_138377086
Ik drink af en toe een wijntje, maar met mate.
Sowieso lijkt het me heeeeel knap als ik deze ronde zwanger ben. Dat enorme bloedbad van vorige week heeft alle hoop redelijk de das omgedaan. Daarnaast bedacht ik me vannacht dat zwanger zijn waarschijnlijk een no-go is met die hysteroscopie van volgende week. Volgens mij heb ik zoiets langs zien komen vorig jaar met Burdie (toen nog zandsculptuur).

Als ik de kans had gehad was ik ook gaan trouwen op vrijdag de 13e, maar dat valt dit jaar niet op een vrijdag in mei, dus het is een andere datum geworden.
pi_138377155
Ik drink nauwelijks meer en ik mis het ook niet moet ik zeggen. Sinds in gestopt ben met de pil probeer ik wel rekening te houden met alles wat slecht kan zijn voor de vruchtbaarheid. Ik ontzeg mezelf heus niet alles hoor, maar hou er wel rekening mee.
pi_138377344
Wisten jullie trouwens dat ibuprofen ook de vruchtbaarheid kan beinvloeden? Ik vond dat best wel een verrassend nieuwtje... Tijdens de zwangerschap ja... Maar ervoor dus ook liever niet...
S. 2014
J. 2016
  Moderator maandag 31 maart 2014 @ 21:10:06 #8
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_138377380
Ik las vorige week ofzo nog een artikel in de viva over een vrouw die in de eerste vijf weken van haar zwangerschap dronk (dat was wel véél, een aantal glazen per avond, meerdere keren per week) en nu een dochtertje had met FAS. Ik zou er toch mee oppassen als ik jullie was, zekere voor het onzekere zeg maar ;) .

Ik zal nog even kijken of ik het artikel kan vinden!

Edit; Helaas heb dat nummer al weggegooid ;(
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_138377650
quote:
17s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:10 schreef Meke het volgende:
Ik las vorige week ofzo nog een artikel in de viva over een vrouw die in de eerste vijf weken van haar zwangerschap dronk (dat was wel véél, een aantal glazen per avond, meerdere keren per week) en nu een dochtertje had met FAS. Ik zou er toch mee oppassen als ik jullie was, zekere voor het onzekere zeg maar ;) .

Ik zal nog even kijken of ik het artikel kan vinden!
Ik ken weer een ander verhaal van dichtbij. Moeder dronk regelmatig nog een biertje of een Malibu-cola en rookte gewoon door (tot einde zwangerschap). En het kind is helemaal gezond.

Ik zeg hierbij niet dat ik dit ook zo doen, ten eerste rook ik ook niet. Maar voor die enkele wijntje die ik drink (nu staat er toevallig een lekkere fles op, maar dat doe ik ook maar eens in de maand zeg maar) en omdat ik nu ook weet dat er zo'n kleine kans is dat het raak is wil ik me dat niet ontzeggen en dat vind ik ook niet nodig.
pi_138377812
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wisten jullie trouwens dat ibuprofen ook de vruchtbaarheid kan beinvloeden? Ik vond dat best wel een verrassend nieuwtje... Tijdens de zwangerschap ja... Maar ervoor dus ook liever niet...
Dat had ik wel ergens gelezen ja, gelukkig gebruik ik dat al nooit in verband met andere bijwerkingen met betrekken tot het hart. Dus daar hoef ik al niet op te letten.

Ik denk wel dat het handig is om het bij de dokter te melden? Dat je probeert zwanger te worden. Ivm medicatie. Of niet? (Daar ben ik een leuk in. Ik moest ook alle afkortingen googlen die hier af en toe voorbij komen, voelde me echt zo'n noob!)
pi_138377939
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij het verhaal in de viva wel een beetje een :? gevoel had.
Hij werd door artsen in eerste instantie niet erkend en volgens mij heeft ze ook geen rekening gehouden met de 2wk die je in je zwangerschap als ware cadeau krijgt. Daarbij mankeert het kindje wel meer wat volgens mij niet enkel aan eventuele fas te wijten is.
pi_138378689
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:17 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Dat had ik wel ergens gelezen ja, gelukkig gebruik ik dat al nooit in verband met andere bijwerkingen met betrekken tot het hart. Dus daar hoef ik al niet op te letten.

Ik denk wel dat het handig is om het bij de dokter te melden? Dat je probeert zwanger te worden. Ivm medicatie. Of niet? (Daar ben ik een leuk in. Ik moest ook alle afkortingen googlen die hier af en toe voorbij komen, voelde me echt zo'n noob!)
Klopt, het is heel.handig om het te melden bij de huisarts en eventueel de apotheek... Dan kunnen ze er rekening mee houden.
S. 2014
J. 2016
pi_138378839
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Maar ik drink uberhaupt niet dus veel heb je niet aan mij.. :p
Mijn man en ik hebben ook 13 als ons getalletje..
ik woon op nummer 13, hebben verkering gekregen op de 13e, na 13 weken was ik ten huwelijk gevraagd, ondertrouw op 08-05 (13 dus) na 13 maanden getrouwd en zo nog meer 13s.
Wij zetten vaak 13 O+ 13 op berichtjes O+

Wat grappig om te lezen dat een ander dat ook heeft met dat getal :D

Kwam er laatst achter dat mijn ouders zo iets hebben met 16. mijn moeder schrijft dan 1616161616 op.. hoe meer 16's hoe meer ze even voelt dat ze van mijn vader houdt,. Zo schattig :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_138379202
Overigens nog geen nieuws hier..

We houden het niet testen nog eventjes vol :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_138379598
Ik dronk in de wachtweken ook liever niet, maar niet heel strikt helemaal niet.

Mag ik uit de OP trouwens? Ik blijf meelezen en duimen voor streepjes!
pi_138380031
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:32 schreef Dottey het volgende:

[..]

Mijn man en ik hebben ook 13 als ons getalletje..
ik woon op nummer 13, hebben verkering gekregen op de 13e, na 13 weken was ik ten huwelijk gevraagd, ondertrouw op 08-05 (13 dus) na 13 maanden getrouwd en zo nog meer 13s.
Wij zetten vaak 13 O+ 13 op berichtjes O+

Wat grappig om te lezen dat een ander dat ook heeft met dat getal :D

Kwam er laatst achter dat mijn ouders zo iets hebben met 16. mijn moeder schrijft dan 1616161616 op.. hoe meer 16's hoe meer ze even voelt dat ze van mijn vader houdt,. Zo schattig :D
O+ O+

Maar ondanks t niet testen,.hoe is het met je "griep"
S. 2014
J. 2016
pi_138380301
Goed te lezen over die eerste weken zwangerschap wat betreft alcohol.
Ik kan me voorstellen dat er genoeg zijn die wel gewoon een glaasje doen, maar ik zou het zelf ook niet doen in de wachtweken. Maar ik drink sowieso al heel weinig alcohol, dus moeite heb ik er dan ook niet mee.
pi_138380317
Drinken in de Wachtweken, nee zeker niet als ik weet dat de kans groot kan zijn dat het raak is. Maar ik drink sowieso maar sporadisch, eigenlijk alleen als we gaan stappen of feestje hebben.
In afwachting
pi_138380912
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

O+ O+

Maar ondanks t niet testen,.hoe is het met je "griep"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar goed we blijven nog een paar dagen bij het niet testen.. en dan zien we wel verder ;)
pi_138381040
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:54 schreef JantinaGr het volgende:
Goed te lezen over die eerste weken zwangerschap wat betreft alcohol.
Ik kan me voorstellen dat er genoeg zijn die wel gewoon een glaasje doen, maar ik zou het zelf ook niet doen in de wachtweken. Maar ik drink sowieso al heel weinig alcohol, dus moeite heb ik er dan ook niet mee.
ik nuttig ook geen drank en ook geen bief en rosbief (laat ik daar toch enorm veel trek in hebben! En ook veel feestjes op de kaart hebben staan! mja) tijdens de wachtweken....
Ik denk maar zo.. liever het zekere voor het onzekere..

Overigens drink ik wel als ik net ongesteld ben geworden... en de week die erop volgt.
pi_138381190
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:02 schreef Dottey het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar goed we blijven nog een paar dagen bij het niet testen.. en dan zien we wel verder ;)
Wajooooooo wat een bekende "griep"
*stuurt wat hcg/progesteron naar dottey*
S. 2014
J. 2016
pi_138381521
Dat je het volhoudt om niet te testen Dottey, dat vind ik echt knap! Hoop zo dat het raak is voor je/jullie!
pi_138381675
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:09 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
klopt, ik gebruik dat niet tussen eisprong en ongesteld worden...
pi_138381794
Spannend Dottey!
pi_138381821
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 22:11 schreef J0ycie88 het volgende:
Dat je het volhoudt om niet te testen Dottey, dat vind ik echt knap! Hoop zo dat het raak is voor je/jullie!
dit!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')