Mensen met een andere mening - lees: meer realiteitszin - dan jij zijn niet per definitie eencellig.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen zin om te reageren tussen een wilde meute ééncelligen. Waarom ben je eigenlijk mod ?
Je zult maar juwelier zijn en op een eerlijke manier je brood proberen te verdienen. En dan dit soort gangsters op je dak krijgen. En niemand doet wat. Het strafbeleid in Nederland laat jou en je beroepsgenoten hopeloos in de steek en van de branchevereniging moet je als het ware in een foetushouding onder je toonbank gaan liggen.quote:Goldies is een eigen zaak, geen onderdeel van een keten. De juwelier is niet aangesloten bij branchevereniging NJU. Leden van die vereniging krijgen cursussen over hoe zij moeten omgaan met overvallers. Les één daarbij is dat juweliers moeten meewerken en alles moeten meegeven waar de overvaller om vraagt.
Eerdere overval
In 2010 werd de juwelier ook al overvallen. Toen werden de eigenaar en zijn vrouw na sluitingstijd opgewacht door gewapende mannen. De overvallers werden weggejaagd en gingen er zonder buit vandoor.
het in de knieen schieten was toch beter geweest, hadden ze nog geleefdquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:48 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Die is waarschijnlijk aangifte doen tegen Wilders
Jij bent nogal arrogant met die knipoog of eenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gelly komt elke morgen in een roze tutu de Krant van Wakker Nederland bij me bezorgen.
Dat kan gewoon tegelijk hoor. Gewoon op verschillende browsers onder verschillende kloons inloggenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gelly logt nu uit zodat Xa1pt kan inloggen.
Precies. En alsof je onderwijs nodig hebt om te kunnen weten dat je niet met een vuurwapen een juwelier moet beroven.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij weet iedereen dat een hoge opleiding je de meeste kans geeft. Althans, elke ongeschoolde ouder die ik ken wist dat.
maar als je nu een Mercedes wilt kopen, wat dan ??quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Precies. En alsof je onderwijs nodig hebt om te kunnen weten dat je niet met een vuurwapen een juwelier moet beroven.
De branchevereniging heeft ook gelijk vind ik. Als dit de trend zou zijn en het advies dan is de volgende overval met een m16 gebeuren. eerst de juwelier dood, daarna sieradenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mensen met een andere mening - lees: meer realiteitszin - dan jij zijn niet per definitie eencellig.
Overigens meldt de NOS:
[..]
Je zult maar juwelier zijn en op een eerlijke manier je brood proberen te verdienen. En dan dit soort gangsters op je dak krijgen. En niemand doet wat. Het strafbeleid in Nederland laat jou en je beroepsgenoten hopeloos in de steek en van de branchevereniging moet je als het ware in een foetushouding onder je toonbank gaan liggen.
Echt, die vrouw is een held. Als je zo moedig bent en zo accuraat ingrijpt, moet je een beloning krijgen.
Dan leven die ouders onder een steen, en moet je hun instelling om hier te integreren gaan betwijfelen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:48 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ja, maar als de Marokkaanse ouders dat niet inzien, of dat niet over kunnen brengen?
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar als je nu een Mercedes wilt kopen, wat dan ??
zelfverdedigingquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:52 schreef Ludd het volgende:
Even los van het feit of het nou noodweer is of niet, hoe kan het zijn dat mensen die betrapt zijn op illegaal vuurwapenbezit al weer vrij zijn?
Is dat niet vreemd?
Neequote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:52 schreef Ludd het volgende:
Even los van het feit of het nou noodweer is of niet, hoe kan het zijn dat mensen die betrapt zijn op illegaal vuurwapenbezit al weer vrij zijn?
Is dat niet vreemd?
Als zij een boete gaat krijgen voor verboden wapenbezit dan kan ze die boete met gemak 10x betalen uit donaties vanuit heel Nederlandquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mensen met een andere mening - lees: meer realiteitszin - dan jij zijn niet per definitie eencellig.
Overigens meldt de NOS:
[..]
Je zult maar juwelier zijn en op een eerlijke manier je brood proberen te verdienen. En dan dit soort gangsters op je dak krijgen. En niemand doet wat. Het strafbeleid in Nederland laat jou en je beroepsgenoten hopeloos in de steek en van de branchevereniging moet je als het ware in een foetushouding onder je toonbank gaan liggen.
Echt, die vrouw is een held. Als je zo moedig bent en zo accuraat ingrijpt, moet je een beloning krijgen.
Dat laatste doe ik dus ook.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan leven die ouders onder een steen, en moet je hun instelling om hier te integreren gaan betwijfelen.
In een koud land wonenquote:
Wat dat betreft is het een rete interessante zaakquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:52 schreef gohan16 het volgende:
[..]
De branchevereniging heeft ook gelijk vind ik. Als dit de trend zou zijn en het advies dan is de volgende overval gaat nu met een m16 gebeuren. eerst de juwelier dood, daarna sieraden
Alles is relatief. Dat ik meer verstand heb dan jij, stoort je. Begrijpelijk. Doe er iets aan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:51 schreef Soury het volgende:
[..]
Jij bent nogal arrogant met die knipoog of een. Jij hebt van alles verstand
Dan zitten we op 1 lijn. Pas maar op, de weg-met-ons mensen in Nederland doen zo aangifte tegen je.quote:
Want?quote:
Ja, dat ze niet vervolgd worden voor het doden van de twee overvallers zal allemaal wel. Maar ze hadden wel een illegaal vuurwapen.quote:
Toegegeven, je bent stuitend arrogant maar gelukkig niet geheel zonder verstand.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alles is relatief. Dat ik meer verstand heb dan jij, stoort je. Begrijpelijk. Doe er iets aan.
Gaan ze met terugwerkende kracht dan ook nog de nabestaanden van de daders laten dokken voor verboden wapenbezit? Of kwamen die zonder wapen binnen en vertelden ze heel lief dat ze de zaak gingen overvallen?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als zij een boete gaat krijgen voor verboden wapenbezit dan kan ze die boete met gemak 10x betalen uit donaties vanuit heel Nederland
Welnee. De overvallers hadden ook illegale vuurwapens en die daders liggen toch echt op het kerkhof hi ha hoquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:54 schreef Ludd het volgende:
[..]
Want?
[..]
Ja, dat ze niet vervolgd worden voor het doden van de twee overvallers zal allemaal wel. Maar ze hadden wel een illegaal vuurwapen.
Ik dacht altijd dat dat zwaar strafbaar was in Nederland.
Mmwah ik betrap je wel vaker op onzinquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alles is relatief. Dat ik meer verstand heb dan jij, stoort je. Begrijpelijk. Doe er iets aan.
Zit je op het terras te fokken ?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Toegegeven, je bent stuitend arrogant maar gelukkig niet geheel zonder verstand.
Hou toch op zeg, je moet die ratten gewoon verdelgen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:52 schreef gohan16 het volgende:
[..]
De branchevereniging heeft ook gelijk vind ik. Als dit de trend zou zijn en het advies dan is de volgende overval met een m16 gebeuren. eerst de juwelier dood, daarna sieraden
was net op tv, wel fout maar zelfverdediging dus noodweerquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:54 schreef Ludd het volgende:
[..]
Want?
[..]
Ja, dat ze niet vervolgd worden voor het doden van de twee overvallers zal allemaal wel. Maar ze hadden wel een illegaal vuurwapen.
Ik dacht altijd dat dat zwaar strafbaar was in Nederland. Zo strafbaar dat je in voorarrest bleef, maar blijkbaar is dat dus niet zo?
Omdat het geen zwaar vergrijp is, als je er afstand van doet kan je gewoon weer naar huis.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:54 schreef Ludd het volgende:
[..]
Want?
[..]
Ik dacht altijd dat dat zwaar strafbaar was in Nederland.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Toegegeven, je bent stuitend arrogant maar gelukkig niet geheel zonder verstand.
Wat als bij een huiszoeking bij die overvallers een vuurwapen gevonden zou worden? Wordt die dan niet opgepakt? Krijg je dan alleen een proces verbaal? Dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee. De overvallers hadden ook illegale vuurwapens en die daders liggen toch echt op het kerkhof hi ha ho
Ik vond anders je eerste theorieën over wat er met dat vliegtuig was gebeurd niet erg intelligent overkomenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het echte probleem is heel ander probleem, namelijk dat dit soort ernstige misdrijven in Nederland niet adequaat wordt bestraft. Eén van de omgekomen daders had al een soortgelijk vergrijp achter zijn naam staan. We kunnen concluderen dat de toen opgelegde straf voor geen meter heeft geholpen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:52 schreef gohan16 het volgende:
[..]
De branchevereniging heeft ook gelijk vind ik. Als dit de trend zou zijn en het advies dan is de volgende overval met een m16 gebeuren. eerst de juwelier dood, daarna sieraden
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vond anders je eerste theorieën over wat er met dat vliegtuig was gebeurd niet erg intelligent overkomen
Als er nog iemand een juwelier wil overvallen, zorg dan dat die is aangeslotren bij de NJU, daar doen ze niet zo moeilijk.quote:Goldies is een eigen zaak, geen onderdeel van een keten. De juwelier is niet aangesloten bij branchevereniging NJU. Leden van die vereniging krijgen cursussen over hoe zij moeten omgaan met overvallers. Les één daarbij is dat juweliers moeten meewerken en alles moeten meegeven waar de overvaller om vraagt.
Ja zo gaat het.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat als bij een huiszoeking bij die overvallers een vuurwapen gevonden zou worden? Wordt die dan niet opgepakt? Krijg je dan alleen een proces verbaal? Dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk.
Nee? Ik hield verschillende speculaties open, lijkt me juist intelligent. Ging niet uit van 1 mogelijkheid, maar ik blijf een zelfmoord onzin vinden, wat is daar "dom" aan?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vond anders je eerste theorieën over wat er met dat vliegtuig was gebeurd niet erg intelligent overkomen
Geen idee.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat als bij een huiszoeking bij die overvallers een vuurwapen gevonden zou worden? Wordt die dan niet opgepakt? Krijg je dan alleen een proces verbaal? Dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk.
Nee, doden kunnen niet meer vervolgd worden voor gepleegde misdrijven. Overigens ga ik er ook niet vanuit dat die vrouw vervolgd gaat worden voor verboden wapenbezit, maar je weet maar nooit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Gaan ze met terugwerkende kracht dan ook nog de nabestaanden van de daders laten dokken voor verboden wapenbezit? Of kwamen die zonder wapen binnen en vertelden ze heel lief dat ze de zaak gingen overvallen?
Alsof die overvallers niet wisten dat ze fout zijnquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar als je nu een Mercedes wilt kopen, wat dan ??
Nee, de boys zijn wat later dus ik zit nu op het balkon.quote:
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:58 schreef MouzurX het volgende:
Wilders houdt zich wel aan zijn woord. Al minstens 1 minder Marokkaan in nl
Wat ik bedoel is dat je beter zulke mensen juwelen mee kan geven dan dat je jezelf of medewerkers in gevaar brengt. In geval van vuurwapenbezit van juweliers, komen overvallers met groter geschut. Zo werkt het nou eenmaal helaas.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef budvar het volgende:
[..]
Hou toch op zeg, je moet die ratten gewoon verdelgen.
Zo'n niks zeggende cursus waar je geen zak aan hebt. Nog even en de cursus "hoe overval ik een zaak zonder neer te schoten te worden"quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:57 schreef Zorro het volgende:
Wel handig dit :
[..]
Als er nog iemand een juwelier wil overvallen, zorg dan dat die is aangeslotren bij de NJU, daar doen ze niet zo moeilijk.
Ja, maar het noodweer staat toch volledig los van het andere zware vergrijp?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was net op tv, wel fout maar zelfverdediging dus noodweer
Dat meen je niet? Ik dacht echt dat je voor illegaal vuurwapenbezit altijd de cel in ging.quote:
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:57 schreef Zorro het volgende:
Wel handig dit :
[..]
Als er nog iemand een juwelier wil overvallen, zorg dan dat die is aangeslotren bij de NJU, daar doen ze niet zo moeilijk.
Echt bizar dat ze dit de juweliers opdragen, ze zouden allemaal een schietcursus en bijbehorend wapen moeten krijgen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:57 schreef Zorro het volgende:
Wel handig dit :
[..]
Dat is wel zo, in Nederland moet je je best doen géén opleiding te halen, in andere landen is het precies andersom.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Alsof die overvallers niet wisten dat ze fout zijn![]()
Dat is mijn punt, ze weten dat ze fout zijn en dat er andere manieren zijn om geld te verdienen. Eerlijke manieren. Ze maken die keuze bewust niet.
Las laatst een artikel van een anti-maffia baas in Italië. Die gaf aan dat op Sicilië de maffia nog steeds aanwas heeft door de hoge werkloosheid daar en dat de maffia eigenlijk de enige is die ze een mogelijkheid biedt. De staat faalt daar in bescherming, onderwijs en werk. Die begreep ergens nog wel dat iemand daar er dan voor kiest om bij de maffia te gaan.
Hier krijg je alle kansen en word je eerder gepamperd dan dat je geen kans krijgt, zeker bepaalde groepen.
Grapje joh.. ik heb me prima vermaakt met dat topicquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee? Ik hield verschillende speculaties open, lijkt me juist intelligent. Ging niet uit van 1 mogelijkheid, maar ik blijf een zelfmoord onzin vinden, wat is daar "dom" aan?
Ja, maar het noodweer staat toch volledig los van het andere zware vergrijp?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:00 schreef Ludd het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 29 maart 2014 18:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
was net op tv, wel fout maar zelfverdediging dus noodweer
Ik heb het zelf meegemaakt, je zit even een paar uur in een celletje, dan volgt de verklaring, je tekent dat je afstand doet van het wapen, en je mag weer naar huis.quote:
straks ook voor kassameisjes? iedereen die potentieel overvallen kan worden in het park?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:00 schreef budvar het volgende:
[..]
Echt bizar dat ze dit de juweliers opdragen, ze zouden allemaal een schietcursus en bijbehorend wapen moeten krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |