Dodoria, Gefeliciteerd! Leuk is je eigen baby hè

Musique, zet m op!
Hier gaat ook alles goed, al valt onze kleine vent iets te veel af, maar hij wil gelukkig ook erg vaak drinken en dat gaat ook goed. Hij was trouwens 4176 gram (wat nou, gemiddeld?

) en zijn naam lijkt op die van het hulpje van Batman). Voor hier moet ik nog een iets verzinnen, want Arie was de baby in mijn buik en deze is zoveel leuker dan ik me kon voorstellen
De bevalling was voor mij trouwens goed te doen als ik erop terugkijk, dus die gun ik jullie allemaal van harte! Wat mignonne zei klopte voor mij echt helemaal, ik werd gewoon meegenomen door de weeën en je groeit er in mee naarmate ze toenemen. En bij elke wee dacht ik dat ik het niet meer trok en dat ik dit toch helemaal niet kon en dan ebte hij langzaam weg en kon ik me helemaal ontspannen tot de volgende kwam. Halverwege heb ik gevraagd of de gyn kon komen toucheren, want ik wilde even een statusupdate en toen zat ik netjes op 1 cm per uur (4-5 cm) en met de aanmoediging van de verpleegkundige dat de tweede helft sneller gaat heb ik alleen wat paracetamol genomen. Het klinkt me nu ook echt idioot in de oren, maar al was het een placebo effect, het hielp

Toen kwam de overgeefcentimeter, inclusief over het bed, de verpleegkundige, een stoel en de halve vloer en tijdens het douchen om me even af te spoelen kwam de persdrang. Daarna moest ik aan de machine, wat ik heel vervelend vond, want ik wilde eigenlijk staan, maar ik zat wel al op 8 cm. Ondertussen was ik van alle hormonen ofzo redelijk stoned en zakte ik tussen de weeën ook lekker een beetje weg. Een paar weeën later braken mijn vliezen vanzelf en toen duurde het niet lang meer voor ik mocht persen. Helaas ging mijnheers hoofd er toch echt niet doorheen en heeft de gyn na een uur en een kwartier toch de pomp erbij gehad, maar daar heeft ze maar minimaal kracht op hoeven zetten. De kleine deed het ondertussen heel goed, ondanks dat hij in het vruchtwater had gepoept en hij had netjes 9 als score. We moesten vanwege het vruchtwater 8 uur blijven, maar die waren zo om met al die lieve mensen om ons heen. Mijn hele bevalling heeft precies 1 nachtdienst geduurd, en ik was de enige die toen beviel, dus de verpleegkundige heeft zo lief veel tijd in ons gestoken en de gyn heeft er vanaf de 8 cm ook continue bijgezeten. Zometeen komt de kraam weer, een hele lieve vrouw die mij in bed houdt en die trappen hier zo vaak op en af loopt

En de knip valt ook alles mee na twee dagen. Ik heb alleen de eerste nacht wat paracetamol genomen tegen de pijn en sindsdien is het echt prima te handelen. Ik heb ook geen dakpansgewijze verbanden nodig, dus dat kan ook nog

Zet m op dames, het eindresultaat is zo leuk!
[ Bericht 1% gewijzigd door Dot. op 29-03-2014 16:59:10 ]