SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* 29 maart Rotterdam-Maastricht 170km en 30 maart Ivo's 200km.
MarcoD
Kanoboy
Kaasplank
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door kanovinnie op 27-03-2014 16:46:52 ]Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Trainingsmogelijkheid voor 24u van zandvoort.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:52 schreef kanovinnie het volgende:
Wat houd het in? Gewoon knallen in een groep over het circuit?
Maar ook voor mensen die niet aan de 24u meedoen mogelijkheid om rondjes over circuit te maken.![]()
Zal wel even verslag geven, heb het idee dat ik het anders wel in een latere post typ.quote:Op donderdag 27 maart 2014 07:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmm, je hebt het geprobeerd in de finale maar teruggepakt in de laatste toer? En je kon niet meer aanpikken want je kwam op een minuutje binnen van het peloton?
Had eiks gehoopt dat je 't in de spurt zou proberen. Geeft niks hoor, allemaal snelle jonges bij de 1e 30/40.
Tempo lag lekker en ik durfde eigenlijk geen moment op mijn Garmin te kijken voor stats (concentratie was wel nodig). Na 45 min was er een flinke valpartij met 45km+ van 4 renners oid midden in het peloton op een recht stuk. Beetje apart. Ambulance erbij en alles. Wij hebben 25 min rustig doorgefietst tegen de kou, maar de rondeteller was stopgezet met nog 18 ronden te gaan.
Vervolgens bij de start weer een herstart, maar met slechts 9 rondes te gaan. Iedereen weer hersteld en ik had het vermoeden dat dit in mijn nadeel zou werken. Uiteindelijk weer een beetje warm geworden en toen hadden twee renners een gaatje van 15 meter oid, niet zo veel. Een andere renner reed er naar toe en ik ging in zijn wiel mee. Toen hij op kop kwam wilde die dat ik overnam en ik moest wel wat het tempo lag niet hoog genoeg. Uiteindelijk zat niemand in mijn wiel en dan ga je je ook niet inhouden. Ik hoopte nog dat een teammaat zou meegaan, want zoiets hadden we afgesproken te doen, maar het was hem niet gelukt.
Dus toen nog 4 rondes te gaan en dat is toch wel iets te ver. Met nog iets minder dan 2 rondes te gaan sloot een renner aan en die had nog wel goede benen. Heb nog 1 keer over kunnen nemen maar met nog 2/3de ronde (ongeveer 1km is dat) te gaan was de aanval voorbij.
Vervolgens heb ik heel rustig aan gedaan want ik wilde de finish zien (vandaar de minuut achterstand). Ook nog van een afstandje een valpartij gezien, maar achteraf hoorde ik dat in die 4 rondes er in totaal 3 valpartijen waren. Gelukkig heb ik daar geen last van gehad door mijn aanval.
Als er iets meer aanvallers waren geweest had het misschien wel tot een succes kunnen eindigen, maar misschien volgende keer toch voor de sprint gaan. Toch vind ik niet dat mijn strategie heel verkeerd was, want met die 9 rondes te gaan was het redelijk kamikaze en ben blij dat ik daar niet tussen heb gezeten voor mijn eerst 'echte' KNWU koers.![]()
Check.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik woon zowat naast het circuit, kan de auto's horen als ik op mn dakterras zit. Dus als mensen 9/4 daar ff gaan fietsen doe ik mee!
En bedankt voor de motiverende woorden. Kans is groot dat ik de 150 ga doen. Nu alleen mn vrienden nog vertellen.![]()
En dat is?quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:59 schreef ThePlaneteer het volgende:
Kan die OP niet SFW worden gemaakt?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
SafeForWork, maw, die wijven eruit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Niet al die leuke vrouwen die mijn ICT manager straks in mijn temporary files ziet :p"Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Zaterdag organiseer ik een wedstrijd voor studenten en bij de B categorie is een transponder niet verplicht. Hebben jullie tips om een goed klassement op te kunnen maken? Daarmee bedoel ik de finishvolgorde bijhouden. We hebben een paar juryleden die 'meeschrijven', maar je kan moeilijk alles zien en onthouden en noteren. Ik zat te denken aan een recorder op je telefoon zodat je kan praten en daardoor meer nummers kan noteren. Daarnaast willen we ook twee camera's neerzetten. Hebben jullie nog iets handigs?![]()
Ik zou zo naast dat niet zo heel veel weten. Zorgen dat je een duidelijke lijn hebt waar je over filmt is sowieso wel handig. Eventueel een overzichtscamera om te kunnen zien wie wie is. Want als je weet welk wiel als eerst over de finish is betekend dat nog niet dat je weet van wie dat wiel was zegmaarquote:Op donderdag 27 maart 2014 14:11 schreef FastFox91 het volgende:
Zaterdag organiseer ik een wedstrijd voor studenten en bij de B categorie is een transponder niet verplicht. Hebben jullie tips om een goed klassement op te kunnen maken? Daarmee bedoel ik de finishvolgorde bijhouden. We hebben een paar juryleden die 'meeschrijven', maar je kan moeilijk alles zien en onthouden en noteren. Ik zat te denken aan een recorder op je telefoon zodat je kan praten en daardoor meer nummers kan noteren. Daarnaast willen we ook twee camera's neerzetten. Hebben jullie nog iets handigs?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Even een uurtje nieuwe cassette en bril getest en de lokale kuitenbijters opgezocht. Heb er nu een 12-23 opgezet en 52-39 voor. Al was het niet met de cadance van Froome, ik kwam overal boven met hs sub 75%/max dus laat de bergcassette mooi nog in de doos.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Hey even voor de duidelijkheid, waar en hoe laat gaan we verzamelen voor de utrecht-maastricht tocht?
Koffie bij gripper zit er niet in, dus dan om 11:30 bij de burgerking in het station Utrecht?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Een werk schuin van achter ook filmen zodat je de nummers goed ziet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou zo naast dat niet zo heel veel weten. Zorgen dat je een duidelijke lijn hebt waar je over filmt is sowieso wel handig. Eventueel een overzichtscamera om te kunnen zien wie wie is. Want als je weet welk wiel als eerst over de finish is betekend dat nog niet dat je weet van wie dat wiel was zegmaar
En op de lijn zelf filmen. En idd met meerdere mensen noteren. Gewoon iemand van de 1e 3 de nummers op laten schrijven bij de finish, iemand de 2e drie... ect.![]()
ik ga stink jaloers zijn , wat een prachtig weer gaan jullie deze keer krijgenIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Kortkortquote:Op donderdag 27 maart 2014 14:41 schreef dop het volgende:
ik ga stink jaloers zijn , wat een prachtig weer gaan jullie deze keer krijgenMag ook wel een keer na alle in het water gevallen meets van dit jaar
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Lijkt mij primaquote:Op donderdag 27 maart 2014 14:40 schreef kanovinnie het volgende:
Hey even voor de duidelijkheid, waar en hoe laat gaan we verzamelen voor de utrecht-maastricht tocht?
Koffie bij gripper zit er niet in, dus dan om 11:30 bij de burgerking in het station Utrecht?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
10:42 oid op sloterdijk zeker?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hopenlijk zaterdag nog niet heel warm, want rugzak op is toch irritanter als het echt warm isquote:Op donderdag 27 maart 2014 14:41 schreef dop het volgende:
ik ga stink jaloers zijn , wat een prachtig weer gaan jullie deze keer krijgen![]()
![]()
quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:45 schreef MarcoD het volgende:
Ja dan op sloterdijk, dus dan spreken we met de treingangers voor de BK af en met de fietsers/afzetters buiten voor jaarbeurs ofzo?quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:45 schreef ddx het volgende:
Ik wacht dan wel buiten bij de roltrappen op julie. (dus kant jaarbeurs)
Nice! Handgebouwd setje ofnie?quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:45 schreef MarcoD het volgende:
Ja dan op sloterdijk, dus dan spreken we met de treingangers voor de BK af en met de fietsers/afzetters buiten voor jaarbeurs ofzo?
Nieuwe bandjes op lichte wieltjes.
[ afbeelding ]![]()
Zaterdag 21, zondag 21 en maandag 22.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:51 schreef ddx het volgende:
[..]
Hopenlijk zaterdag nog niet heel warm, want rugzak op is toch irritanter als het echt warm is![]()
![]()
en vrijdag 17. Dagje vrijgenomen, ga ook weer eens een wat langere rit maken, laatste 2 weken alleen maar korte ritjes van max 70 km. Zaterdag verhinderd en zondag brak van zaterdag dus anders komt het er dit weekend niet van, is toch ook zonde.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:35 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zaterdag 21, zondag 21 en maandag 22.![]()
Oh ja de tikkende KMC missing link is verholpen met een druppeltje olie, iedereen bedankt voor het meedenken.![]()
ppfff vorig weekend vrij en helemaal nat geregend.. dit weekend vrij, zat, zon en ma werkenhopelijk maandag iets eerder weg om nog ff te fietsen maar verder gaat hem niet worden... bah bah bah
Jullie maastricht-gangers boffen echt ontzettend...everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ja handgespaakt, notubes alpha 340 velgen (moet de stickers er eigenlijk nog op laten doen) nu met tubeless schwalbe one bandjes.quote:If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Omdat ik daar eigenlijk ook voor betaald heb, maar foute levering van stickerboer waardoor ik ze toch heb gehaald toen ze klaar waren. Zou nog een keer langskomen voor de stickers.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:11 schreef muzas het volgende:
Waarom zou je die stickers er op willen? Vind ze zo ook wel strak.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Geen idee welke stakker dat geweest is. Foto is iig wegquote:Op donderdag 27 maart 2014 16:24 schreef Erik92 het volgende:
Wie heeft Oksel bewerkt op de drie tetten foto?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ben jij ....op strava?? (gezien je username)quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen idee welke stakker dat geweest is. Foto is iig weg
[ Bericht 1% gewijzigd door thettes op 27-03-2014 16:39:00 ]![]()
quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Geen idee welke stakker dat geweest is. Foto is iig weg![]()
![]()
Ja, en wil je mijn naam weghalen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:32 schreef thettes het volgende:
[..]
Ben jij op strava?? (gezien je username)Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Oke, zag je (met naam) in de Fok! groep en zag je moeilijk doen bij zonneveldquote:Op donderdag 27 maart 2014 16:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, en wil je mijn naam weghalen?![]()
Ja, verveel me op mijn werk
Dat was duidelijk. Ik ook, mijn naam in de discussie kun je vast wel raden (ik heb geen KOM's van betekenisquote:)
![]()
Ja godver. Irritante bolle kale toerder!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Oja en een klein tipje he, dan blijft er wel heel weinig van over van die tipOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb trouwens wel het hardlooprecord op de leidsesraat. Eat that.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:52 schreef kanovinnie het volgende:
Oja en een klein tipje he, dan blijft er wel heel weinig van over van die tip![]()
![]()
Hardlopenquote:Op donderdag 27 maart 2014 16:53 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik heb trouwens wel het hardlooprecord op de leidsesraat. Eat that.![]()
Ach, die mensen moeten wat als ze geen plaats hebben voor een fiets of geen fiets in de woonkamer willen.quote:![]()
![]()
Dan heb je alleen nog die triathlon'ers. Maar dat zijn geen echte wielrenners.
http://www.velominati.com/the-rules/#42![]()
Hehe ben net bedreigt door een figuur die als werk teksten schrijft en nog teert op de marmotte van 2003![]()
Ja wat Tommeke zegt, met meerdere mensen en dan afspreken wie 123 en wie 456 pakt. Als je dan het niet goed gezien hebt kan je het aan de renners zelf vragen, dat doen ze bij ons op de club ook. Je weet toch zelf meestal precies waar je zat in de sprint.quote:![]()
Alleen sochtends natuurlijk nog koud. Dus weg in langlang.
Net 145 gereden, sneeuw en regen.. Dus rondje iets ingekort.![]()
Ik heb er zin in hoor.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:45 schreef ddx het volgende:
Ik wacht dan wel buiten bij de roltrappen op julie. (dus kant jaarbeurs)![]()
Wat heb je geleerd?quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:44 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren in Waregem gereden, de afwachtingswedstrijd van Dwars door Vlaanderen. Was een leuke ervaring en weer wat geleerdJa. Maar ik doe geen voorspellingen over je tijd.quote:En wat hij zegtquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:52 schreef the_critic het volgende:
[..]
gewoon lekker de 150 doen. Tis zo druk, dat je overal wel kunt aansluiten/wieltje pakken als je ff moe bent. Genoeg pauze plekken, terrasjes etc als je ff moe bent en een colatje wilt drinken. En karakter heb je er wel voor. Gewoon doen, jezelf uitdagen en achteraf trots kunnen terugkijken!gewoon lekker dagje fietsen van maken.
Goed bezigquote:Talent!
![]()
Zo. Voor zondag na mijn toertochtje maar weer een lekkere fles lupulus gehaald. Kan ik er zelf ook nog van genieten![]()
Kaas en Grip lustten er wel pap van![]()
![]()
Waar heb jij weggehaald dat Kaas mij een luchtje heeft getipt of aangeboden?
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
doe eens een grote jonge zijn , en bied patroon je excuus aan, en als dat niet kan laat het dan rustenquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:34 schreef Oksel het volgende:
Welke muffe putlucht had je Patroon nou aangeraden? Wel goede prank trouwens..
Zo tof was je nietIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
en weer een nieuwe aflevering van Peppie en Kokkie... Toet toet boing boing Patty en Okkie..
zucht..
everyone's a critic...
even you ! !![]()
quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:01 schreef the_critic het volgende:
Toet toet boing boing Patty en Okkie..![]()
![]()
![]()
![]()
Okkie, 5:15 in nmg?Sei wachsam,
Ik ga dat vorige topic in z'n geheel uitprinten maar als nou elk topic zo gaat verlopen kost het wel erg veel papier jongens
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Als ik jullie was zou ik niet in het station maar buiten verzamelen, t is er door alle verbouwingen nu een aardige chaos. Bijvoorbeeld buiten op het jaarbeursplein ofzo, voor het theater/onderaan de trappen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:40 schreef kanovinnie het volgende:
Koffie bij gripper zit er niet in, dus dan om 11:30 bij de burgerking in het station Utrecht?Mijn foto's op Flickr!
Dat ik er 2 weken terug was ofzo was die burgerking nog makkelijk te spotten. Maar idd, buiten afspreken is wel zo makkelijk. Dan kunnen we meteen in 1 groep verzamelenquote:Op donderdag 27 maart 2014 21:20 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als ik jullie was zou ik niet in het station maar buiten verzamelen, t is er door alle verbouwingen nu een aardige chaos. Bijvoorbeeld buiten op het jaarbeursplein ofzo, voor het theater/onderaan de trappen.![]()
IK HEB ER ZIN IN!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ha, prima. Dan moet ik even terugzoeken naar de vorige keer dat wij fittie hadden en dat we dat op de volgende meet gingen uitfietsen. Bij deze geef je toe dat ik beter ben?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dat zou je moeten zijn ja, met al die km's, en vederlicht. Unieke fiets, dure kleding..Of je 't ook bent..
Dat moet je natuurlijk laten zien op 't moment dat Kaas gaat demarreren, ongeveer 20-30km voor 't einde.
Wel eens 150-200 gereden mét hoogtemeters? Echte hoogtemeters?![]()
Jij was niet mee in de parkeergarage des doods he?quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:39 schreef Oksel het volgende:
Dat zou je moeten zijn ja, met al die km's, en vederlicht. Unieke fiets, dure kleding..Of je 't ook bent..
Dat moet je natuurlijk laten zien op 't moment dat Kaas gaat demarreren, ongeveer 20-30km voor 't einde.
Wel eens 150-200 gereden mét hoogtemeters? Echte hoogtemeters?
Maaruh, nee. Tenzij de hel van de heuvelrug meetelt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja jeweetwel, toen jij MTB'ers van het fietspad aan het afduwen was en ik nog 8 kilo meer kano aan mijn lichaam had.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Was jij toen mee?quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja jeweetwel, toen jij MTB'ers van het fietspad aan het afduwen was en ik nog 8 kilo meer kano aan mijn lichaam had.Owh, toen Kaas waaiertraining kreeg van Gerrit? Toen?
En die MTB was een dronken zwerver. Dat telt niet.![]()
Ja toen, toen ik er na de eerste heuvel al vanaf was.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Oege?quote:Op donderdag 27 maart 2014 17:02 schreef kanovinnie het volgende:
Hehe ben net bedreigt door een figuur die als werk teksten schrijft en nog teert op de marmotte van 2003![]()
![]()
![]()
150-200 in de Alpen kan misschien nog wel minder zwaar zijn dan Ardennen. Ardennen is meer interval he?quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:39 schreef Oksel het volgende:
Wel eens 150-200 gereden mét hoogtemeters? Echte hoogtemeters?![]()
Nee, iemand met drol in zijn achternaamquote:
Maja, misschien ben ik het na de eerste heuvel zat en dan ga ik lekker terug met de trein en jointjes roken in de koffiewinkelOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zegt me niets, weet alleen dat die arme Oege toen door LtD geklopt werd.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, iemand met drol in zijn achternaam![]()
Hahaha, een of andere dude volgt me op Strava en geeft me echt overal kudos op. Die kerel volgt iets van 600 mensens ofzo
Hij unfollowde me ook en ging met toen weer volgen.![]()
Ik geef ook een hoop kudo's maar dat is ook omdat ik 't zelf leuk vind om ze terug te krijgen
Ik geef amper kudo's dus ik ben een slechte vriend. Ik geef m'n medefietser liever een echt klopje op de rug (zodat het zoute stof opvliegt) en zeg dan "goe gedaan man"
Mijn foto's op Flickr!
Vandaag een lekker dagje vrij gehad.
De dag begonnen met een lekker kort knalritje naar hilversum om bij le fournil de sebastien een heerlijk brood en croissants voor het ontbijt te halen.
Daarna met m'n vriendin naar Arnhem geweest om bij Mantel een outfit voor haar te zoeken.
We zijn uren bezig geweest met passen, het personeel was heel vriendelijk en behulpzaam
Mezelf gelijk een mooie set Castelli cadeau gedaan, nu ben ik ook een Castelli fanboy...
Ik heb ook een Assos broek aangehad (damn wat een dikke zeem, lijkt wel een matras), maar die was me toch iets te duur. Die bewaren we wel tot de volgende keer
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Vrije dag ofzo?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Kon ik me al voorstellenquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik wil er toch echt STI shifters op hebben ivm luiheid. De aanlas voorderailleur mag uit mijn collectie verdwijnen, de enige 7400 onderdelen die ik kan gebruiken zijn 8-speed buiscommandeurs (want die doen het prima met Suntour). Dus als je nog de voorderailleur zoekt kan ik je er aan helpen.
![]()
Dat was toen, nu is ie beterquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:52 schreef Oksel het volgende:
Ohjah kano, ja.. weet t weer.je kwam toen nog.even terug
Die heb ik al, ook aanlasquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:51 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Kon ik me al voorstellen. De aanlas voorderailleur mag uit mijn collectie verdwijnen, de enige 7400 onderdelen die ik kan gebruiken zijn 8-speed buiscommandeurs (want die doen het prima met Suntour). Dus als je nog de voorderailleur zoekt kan ik je er aan helpen.
Maar toch bedankt voor het aanbod!![]()
![]()
Nou hup, pics van de aankopenquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:46 schreef forty-two het volgende:
Vandaag een lekker dagje vrij gehad.
De dag begonnen met een lekker kort knalritje naar hilversum om bij le fournil de sebastien een heerlijk brood en croissants voor het ontbijt te halen.
Daarna met m'n vriendin naar Arnhem geweest om bij Mantel een outfit voor haar te zoeken.
We zijn uren bezig geweest met passen, het personeel was heel vriendelijk en behulpzaam
Mezelf gelijk een mooie set Castelli cadeau gedaan, nu ben ik ook een Castelli fanboy...
Ik heb ook een Assos broek aangehad (damn wat een dikke zeem, lijkt wel een matras), maar die was me toch iets te duur. Die bewaren we wel tot de volgende keer.![]()
Gister nieuw fietsje besteld, canyon roadlite al 6.0, triple!
Kan niet wachten
Iemand nog meer met een canyon?![]()
Dat mag van ome Onno niet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:13 schreef kanovinnie het volgende:
Maja, misschien ben ik het na de eerste heuvel zat en dan ga ik lekker terug met de trein en jointjes roken in de koffiewinkel![]()
Maar serieus, mooi! Hoe lang moet je wachten?quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:57 schreef fetss het volgende:
Gister nieuw fietsje besteld, canyon roadlite al 6.0, triple!
Kan niet wachten
Iemand nog meer met een canyon?.![]()
5 tot 8 dagen.. Wel apart dat ik niet meer terug kan naar de FM, maar heb gehoord dat de service bij canyon prima is..quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:03 schreef Yankee het volgende:
[..]
Maar serieus, mooi! Hoe lang moet je wachten?![]()
Oh dat valt reuze mee. De service van canyon is inderdaad wel primaquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:05 schreef fetss het volgende:
[..]
5 tot 8 dagen.. Wel apart dat ik niet meer terug kan naar de FM, maar heb gehoord dat de service bij canyon prima is...![]()
Stiekum toch blijven meelezen hé? Ik moest even twee dagen bijlezen maar daarmee ging er wel bijna een halve bak thee over m'n aaipet......quote:Op donderdag 27 maart 2014 18:51 schreef Patroon het volgende:
Waar heb jij weggehaald dat Kaas mij een luchtje heeft getipt of aangeboden?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Een beetje FM maakt het toch niet uit waar je je fiets gekocht hebt? Handel is handel!quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:05 schreef fetss het volgende:
[..]
5 tot 8 dagen.. Wel apart dat ik niet meer terug kan naar de FM, maar heb gehoord dat de service bij canyon prima is..![]()
Jazeker, hoe staat het ondertussenquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Denkt iedereen er voor zondag aan dat dan al zomertijd is?
met de aanmeldingen?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Oh, ik meld me zaterdag nog even aan. Wel tof zo'n massastart. Meteen vol dr op, manne met baarden op stalen fietsen met spatborden en harige alles aan de.kant zettrn![]()
Oja mannen. We moeten wel effkes een groepsfoto voor de OP maken
Kan je tenminste nog van iemand winnen!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:31 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik meld me zaterdag nog even aan. Wel tof zo'n massastart. Meteen vol dr op, manne met baarden op stalen fietsen met spatborden en harige alles aan de.kant zettrn![]()
Toch tijd voor een slot voor de racert. Hoe doe jij dat Kaas? Gewoon ketting/kabel en quickrelease uit het voorwiel?![]()
op mijn werk staat ie aan een simpel slot door het frame. Waarom zou je zo moeilijk doen?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:00 schreef Maxbet het volgende:
Toch tijd voor een slot voor de racert. Hoe doe jij dat Kaas? Gewoon ketting/kabel en quickrelease uit het voorwiel?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Omdat ik de fiets toch ook wat vaker wil gebruiken voor dingen waarbij ik hem soms op openbare plekken moet stallen. Liever het zekere voor het onzekere dan.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
op mijn werk staat ie aan een simpel slot door het frame. Waarom zou je zo moeilijk doen?![]()
Ik bedoelde Yankee eigenlijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Waarmee nam jij die banden af? Schoonmaak azijn of azijn uit de keuken?quote:Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Volgens mijn collega zie ik er vandaag gesoigneerd uit.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Lekker hoor!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:13 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ben nog op gran canaria, morgen weer terug en volgende week weer aan de bakNee. Een collega die verstand van zaken heeft. Ik moet vandaag in pakquote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:19 schreef muzas het volgende:
Dezelfde collega die met wheelspin sprintjes trekt?
Dit is natuurlijk het moment voor jou om over die 300 ¤ + santambrogio's met double monkstrap te beginnen!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:34 schreef Oksel het volgende:
De hamvraag:.wat voor schoenen draag je om t geheel af te maken?Mijn foto's op Flickr!
De enige knappe schoenen die ik heb, mijn van liers.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:34 schreef Oksel het volgende:
De hamvraag:.wat voor schoenen draag je om t geheel af te maken?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Om toch maar lange beenstukken aan te doen als ik het al koud hebquote:Op donderdag 27 maart 2014 18:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat heb je geleerd?
[..]
Ja. Maar ik doe geen voorspellingen over je tijd.
[..]
En wat hij zegtgewoon lekker dagje fietsen van maken.
[..]
Goed bezigTalent!
Haters gonna hate.![]()
Oh man...die tarte citron van die tent is ... is...woorden schieten tekort. De enige bakker in Nederland die me een vakantiegevoel kan geven, omdat het zo goddeloos lekker en vers is. Niet dat andere bakkers niet vers bakken natuurlijk, maar als ik bij hun iets haal, heb ik opeens weer m'n fietskleren aan, volgepakte Ortliebs achterop, benen met bloedende wonden van m'n trappers, en grote ogen als een kind in de snoepwinkel. Een croisantje van hun voor de winkel uit het vuistje, tegen de fiets geleund, is een geluksmoment van ongekende omvang. Of een tartelette citron opsmikkelen thuis op de bank, werkt ook.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:46 schreef forty-two het volgende:
le fournil de sebastien een heerlijk brood en croissantsMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Ik heb mijn fietsje ff een buurt gegeven: nieuwe banden, ketiing, casette, remblokjes, bidonhouders, derrieurkabels en even extra goed gesopt. Nog even afstellen en ze is er klaar voor!
Nu ik nog, heb al een paar dagen last van mijn keel en sinds vannacht sputterende ingewanden, komt wel goed!
eten!!!![]()
Oja?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:50 schreef kaasplankje het volgende:
Kano ik ging bij jou op de kamer he?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ketting gesmeerd, nieuwe bandjes, nieuwe remblokjes achter en fiets schoongemaakt.
Alleen nog even cassette schoonmaken en op het wiel monteren.Niks daarvan, noord en zuid holland wordt strikt gescheiden van elkaarquote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:50 schreef kaasplankje het volgende:
Kano ik ging bij jou op de kamer he?
Al helemaal met die sputterende ingewanden van Jan.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:50 schreef kaasplankje het volgende:
Kano ik ging bij jou op de kamer he?![]()
![]()
zo'n drama is het niet
eten!!!![]()
maakt het onderschrift onder je naam ineens wel heel erg dubbel! ghehequote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:45 schreef janatwork het volgende:
Ik heb mijn fietsje ff een buurt gegeven: nieuwe banden, ketiing, casette, remblokjes, bidonhouders, derrieurkabels en even extra goed gesopt. Nog even afstellen en ze is er klaar voor!
Nu ik nog, heb al een paar dagen last van mijn keel en sinds vannacht sputterende ingewanden, komt wel goed!
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Helemaal vergeten pics te makenquote:
Het is een velocissimo korte broek met kiss3 zeem en een entrata jersey geworden, niet het duurste maar qua zeem ga ik er al enorm op vooruit als ik voel wat het verschil is met de broeken die ik nu heb...
Ik ben trouwens qua shirtmaat in 3 jaar tijd van een XXL naar een M gegaan, daar ben ik eigenlijk best wel blij mee
Jullie treffen het wel met het weer voor de 200. Veel plezier. Ik heb familieweekend, ga zaterdag 2uren om en zondag op de fiets terug a 100km voor de wind, zoals het nu lijkt.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
nog tips voor leuke toertochten in regio amsterdam, 100-150km?Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.![]()
Ronde van noord holland, dam tot dam fietsclassic, giant tour ridequote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:49 schreef JohnDDD het volgende:
nog tips voor leuke toertochten in regio amsterdam, 100-150km?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
www.ntfu.nl succes..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:49 schreef JohnDDD het volgende:
nog tips voor leuke toertochten in regio amsterdam, 100-150km?
everyone's a critic...
even you ! !![]()
wat je voor handen hebt, schoonmaak azijn is meestal iets sterker en ontvet dus iets beterquote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarmee nam jij die banden af? Schoonmaak azijn of azijn uit de keuken?Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Ik heb sinds gisteren eindelijk weer een werkende Polar CS200, maar om nu wat beter te trainen wil ik nu eigenlijk weten wat mijn maximum hartslag is, maar ook waar mijn " hartslag-zones" liggen.
Nu heb ik al gezien dat ik met mijn Polar Ownzones in kan stellen en dat ga ik dan ook eens binnenkort uit proberen, maar ik was benieuwd of jullie nog tips hebben om veilig de maximum hartslag vast te stellen.
Gisteren vol gas tegen de wind in gaf een hartslag van 170~177 bij een snelheid van 30Km per uur, maar het lijkt me dat ik met mijn 26 jaar nog wel hoger zou moeten kunnen.
![]()
Stuk weg opzoeken van ongeveer 10min hardrijden met einde op viaduct of heuvel, liefst tegen de wind in. Dan vollebak rijden, maar wat je wel 10min vol kan houden met als finish vollebak het viaduct op sprinten.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:46 schreef Ermanon het volgende:
Ik heb sinds gisteren eindelijk weer een werkende Polar CS200, maar om nu wat beter te trainen wil ik nu eigenlijk weten wat mijn maximum hartslag is, maar ook waar mijn " hartslag-zones" liggen.
Nu heb ik al gezien dat ik met mijn Polar Ownzones in kan stellen en dat ga ik dan ook eens binnenkort uit proberen, maar ik was benieuwd of jullie nog tips hebben om veilig de maximum hartslag vast te stellen.
Gisteren vol gas tegen de wind in gaf een hartslag van 170~177 bij een snelheid van 30Km per uur, maar het lijkt me dat ik met mijn 26 jaar nog wel hoger zou moeten kunnen.
Optie 2 is een koers rijden
http://doefiets.nl/traini(...)es#Bepalenvanjezonesquote:Op vrijdag 28 maart 2014 12:46 schreef Ermanon het volgende:
![]()
Ik liet ze een winter donker uithangen en aan de productie datum kon ik zien dat ze anderhalf jaar oud waren. En dat was goed genoeg uitgehard om een heel seizoen niet lek te rijden. Azijn is een truukje om het proces wat te versnellen, vroegah met tubes gewoon azijn uit de keuken. Klei beetje op een doek en dan eens over die ban wrijven. Maar of het echt wat uitmaakt... Kwee nie.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarmee nam jij die banden af? Schoonmaak azijn of azijn uit de keuken?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Net maar ff binnenbandjes met 80mm ventiel gehaald, kwam er gisteren achter dat ventielverlenger niet werkt icm lezyne pompje. (met slangetje)
Pompslangetje past niet op de ventielverlenger...
Toch maar eens kijken voor andere ventielverlenger want het is wel handig als je ook bandjes met korter ventiel kan oppompen onderweg.![]()
oke, dus beste rij ik eerst andere banden ff op en laat ik deze even drogen. Probleem is dat ik enkel een bijkeuken heb waar het licht is. MMeterkast?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik liet ze een winter donker uithangen en aan de productie datum kon ik zien dat ze anderhalf jaar oud waren. En dat was goed genoeg uitgehard om een heel seizoen niet lek te rijden. Azijn is een truukje om het proces wat te versnellen, vroegah met tubes gewoon azijn uit de keuken. Klei beetje op een doek en dan eens over die ban wrijven. Maar of het echt wat uitmaakt... Kwee nie.
Edit zie al is te warm en te droog. Ga er gewoon op fietsen. Ging bij Grip ook goed.
[ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 28-03-2014 13:48:38 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
mij is geleerd dat de azijn vooral is om te ontvetten, maakt de band minder plakkerig als hij nieuw is waar door je minder makkelijk steentjes oppikt = minder lek natuurlijkquote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik liet ze een winter donker uithangen en aan de productie datum kon ik zien dat ze anderhalf jaar oud waren. En dat was goed genoeg uitgehard om een heel seizoen niet lek te rijden. Azijn is een truukje om het proces wat te versnellen, vroegah met tubes gewoon azijn uit de keuken. Klei beetje op een doek en dan eens over die ban wrijven. Maar of het echt wat uitmaakt... Kwee nie.Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
Hihi, wij zitten ook tegelijk te whAtsappen en te fokken popjequote:Op vrijdag 28 maart 2014 13:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Edit zie al is te warm en te droog. Ga er gewoon op fietsen. Ging bij Grip ook goed.
Eh, die eerste paar die ik vorig jaar kocht heb ik niet laten drogen, gewoon meteen erop. Nooit lek gereden, maar door de zachte compound wel vaak steentjes in loopvlak, zeker op de even in Frankrijk waar altijd wel veel rommel langs de kant ligt.
Het paar wat ik nu heb gekocht heb ik niet direct nodig, al m'n wielen zijn momenteel al voorzien van frisse banden. Dus ik laat ze een halfjaar in de schuur op het zoldertje liggen.
Buzz, moeten ze nog ingepakt blijven tegen het (te ver) uitdrogen, of is dat juist het doel?Mijn foto's op Flickr!
Ik ga ze afnemen met verdund schoonmaak azijn en stop ze bij de voordeur in het gat waar de watermeter zit. Koel en droog. Gooi ze er over over 3 maanden wel om voor de zomer criteriums
Ik fiets nu 2 weken achter elkaar op zaterdagmorgen van 9 tot 12. Nu was het altijd redelijk koud dus lange broek met jasje aan.
Maar nu wordt het dus mooi weer morgen. Maar smorgen is het nog vrij koud? Dus mijn vraag wat te dragen? Korte broek beginnen en shirt met arm warmers die af kunnen? Of is dat mogelijk te koud om smorgens om 9 uur mee te beginnen?![]()
Lange broek met shirt en arm warmers moet morgenvroeg wel voldoende zijn, koelt vannacht geloof ik niet zoveel af als de afgelopen dagen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:52 schreef Stansfield het volgende:
Ik fiets nu 2 weken achter elkaar op zaterdagmorgen van 9 tot 12. Nu was het altijd redelijk koud dus lange broek met jasje aan.
Maar nu wordt het dus mooi weer morgen. Maar smorgen is het nog vrij koud? Dus mijn vraag wat te dragen? Korte broek beginnen en shirt met arm warmers die af kunnen? Of is dat mogelijk te koud om smorgens om 9 uur mee te beginnen?![]()
Ja schatje, wanneer organiseer je weer meet?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hihi, wij zitten ook tegelijk te whAtsappen en te fokken popjeMaar ik kan 't mis hebben...![]()
En dan zo tegen 12en de arm warmers af doen en dan heb je wel de goede outfit voor een graad of 20?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:55 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Lange broek met shirt en arm warmers moet morgenvroeg wel voldoende zijn, koelt vannacht geloof ik niet zoveel af als de afgelopen dagen.![]()
Ik begin morgenochtend met knie en armstukken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:52 schreef Stansfield het volgende:
Maar nu wordt het dus mooi weer morgen. Maar smorgen is het nog vrij koud? Dus mijn vraag wat te dragen? Korte broek beginnen en shirt met arm warmers die af kunnen? Of is dat mogelijk te koud om smorgens om 9 uur mee te beginnen?
kniestukken kan je nog redelijk lang aanhouden en zijn als je ze uit doet wat compacter.
Maar als je van 9 tot 12 gaat fietsen zou ik gewoon lange broek doen, tegen tijd dat het wat warmer wordt ben je al weer thuis.![]()
Om 11/12 uur is het nog lang niet zo warm, lange broek kan 's middag op t heetst van de dag met 20 graden ook nog wel aan. Je zweet alleen iets meer, maar zoveel hinder heb je er niet van. Morgenvroeg doe ik mijn lange broek aan met shirt en armstukken van 8 tot 11.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:10 schreef Stansfield het volgende:
[..]
En dan zo tegen 12en de arm warmers af doen en dan heb je wel de goede outfit voor een graad of 20?![]()
Lange broek met shirt met armwarmers gaat het worden. Vorige week had ik dat ook aan maar dan nog met een vest dus dan doe we die maar uit.![]()
denk van de zomer wel weer een BBQ-meet. Of meedoen aan een toertocht van DTC (de hel van de heuvelrug) en daarna moink-ballen op de weber gooien.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja schatje, wanneer organiseer je weer meet?
Ge-BBQ-d wordt er sowieso
Mijn foto's op Flickr!
Nou, heb net heerlijk een rondje gereden in de zon. Volgens de garmin zo'n 20 graden. Gewoon in kort-kort en het echt geen moment koud gehad.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:27 schreef ddx het volgende:
Het wordt maar 20 graden he, zo warm is het nog niet
Verrassend veel mensen zonder helm trouwens.![]()
Ik zit nu in de trein van utrecht naar adam. Ook wel eens leuk om die route vanaf deze kant te zien
Gewoon uithangen. Kijk maar eens bij een ouwe prof, die heeft die tubes ook niet met een strik er om opgeborgen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:09 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hihi, wij zitten ook tegelijk te whAtsappen en te fokken popje
Eh, die eerste paar die ik vorig jaar kocht heb ik niet laten drogen, gewoon meteen erop. Nooit lek gereden, maar door de zachte compound wel vaak steentjes in loopvlak, zeker op de even in Frankrijk waar altijd wel veel rommel langs de kant ligt.
Het paar wat ik nu heb gekocht heb ik niet direct nodig, al m'n wielen zijn momenteel al voorzien van frisse banden. Dus ik laat ze een halfjaar in de schuur op het zoldertje liggen.
Buzz, moeten ze nog ingepakt blijven tegen het (te ver) uitdrogen, of is dat juist het doel?2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Dat is voor ons amateurs natuurlijk ook de hoofdreden. Maar dat uitharden heeft blijkbaar wel een functie. P-R rijdt niemand op verse tubes.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 14:01 schreef dop het volgende:
[..]
mij is geleerd dat de azijn vooral is om te ontvetten, maakt de band minder plakkerig als hij nieuw is waar door je minder makkelijk steentjes oppikt = minder lek natuurlijk2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Volgens ntfu kalender wel :quote:Detail-informatie:
Damestoiletten
Douche- en kleedgelegenheid aanwezig
Route in GPS beschikbaar
Verkrijgen deelnemersherinnering mogelijk
Voorinschrijving mogelijk![]()
Oh ik ga denk gewoon terug stinken in de treinGeen zin om ook nog een handdoek mee te nemen. De welbekende deodouche is genoeg voor mij
Ik ga lekker met je meestinken, ga zo min mogelijk in m'n rugzak proppen.
En handdoek voor zondag is niet nodig dan.
Wel maar schoenen meenemen, om nou zaterdag op raceschoenen te gaan lopen is weer erg onhandig.![]()
Oja een collega van me had een goed adresje voor pasta. http://www.iens.nl/restau(...)ios-cucina-casalingaOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
SPD-XSquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:27 schreef ddx het volgende:
Wel maar schoenen meenemen, om nou zaterdag op raceschoenen te gaan lopen is weer erg onhandig.
Poh, anderhalf uur gefietst met 6x een heuvel op knallen, daarna nog 2x20min 13km/h rennen.
Morgen miss nog even genieten in de zon.Sei wachsam,
XC bedoelde ik. MTB dus.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:34 schreef ddx het volgende:
Huh wat is SPD-XS ?
Ik ken de mountainbike SPD en SPD-SL (en wel eens gehoord van oudere SPD-R)Ha, vast aan 't indekken voor dit weekend?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:36 schreef No-P het volgende:
Poh, anderhalf uur gefietst met 6x een heuvel op knallen, daarna nog 2x20min 13km/h rennen.
Morgen miss nog even genieten in de zon.
Dat heet dus gewoon 'SPD' Het systeem iig. Dat XC is een toevoeging van specifieke pedalen. Maar er zijn meer MTB (en dus 'SPD') pedalen. Zoals je bij SPD-SL ook verschillende hebt.quote:![]()
Die lopen idd stuk makkelijker.
Maar heb idee dat de spd-sl toch wat beter fietst en dat doe ik er voornamelijk mee![]()
![]()
Haha, heb 23 cassette achter. Dat gebruik ik al als indekker. En anders zeg ik dat ik bij oksel moet blijven als ik niet mee kan.Sei wachsam,
Neuh, je bent waarschijnlijk in de war met XT, 1 van de betere shimano MTB groepen. Officieel heb je dus SPD-XC en SPD-SL. Dus de MTB en racefietsvariant.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:38 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat heet dus gewoon 'SPD' Het systeem iig. Dat XC is een toevoeging van specifieke pedalen. Maar er zijn meer MTB (en dus 'SPD') pedalen. Zoals je bij SPD-SL ook verschillende hebt.Tsja, mijn pa had spd-xc en gezien ik op zijn fiets fietste ik dus ook. En ik mtb zo nu en dan dus dan komt het ook wel van pas. Als ik een nieuwe fiets koop/opbouw doe ik er wel SPD-SL op.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:39 schreef ddx het volgende:
Die lopen idd stuk makkelijker.
Maar heb idee dat de spd-sl toch wat beter fietst en dat doe ik er voornamelijk meeOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Spd zonder xc is de gangbare benaming.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Neuh, je bent waarschijnlijk in de war met XT, 1 van de betere shimano MTB groepen. Officieel heb je dus SPD-XC en SPD-SL. Dus de MTB en racefietsvariant.
[..]
Tsja, mijn pa had spd-xc en gezien ik op zijn fiets fietste ik dus ook. En ik mtb zo nu en dan dus dan komt het ook wel van pas. Als ik een nieuwe fiets koop/opbouw doe ik er wel SPD-SL op.Sei wachsam,
Volgens mij is het toch echt SPD zonder toevoeging.
XC slaat op type pedalen, niet op connectie type.
http://bike.shimano.com/p(...)pedals/mountain.html
Heb ook nog fiets en schoenen staan met spd pedalen.
2e fiets zaten toevallig al spd-sl pedalen op dus toen maar extra setje schoenen gekocht.![]()
quote:SPD staat voor Shimano Pedal Dynamics aldus wikipedia. En xc zou dan neem ik aan voor cross country staan. En SL voor super lightweight of standard look Maar daarover kan ik zo snel geen uitsluitsel vinden. Uiteraard weet iedereen waar je het over hebt als je SPD bedoelt en wat je bedoelt als je het over SPD-SL hebt.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:45 schreef ddx het volgende:
Volgens mij is het toch echt SPD zonder toevoeging.
XC slaat op type pedalen, niet op connectie type.
http://bike.shimano.com/p(...)pedals/mountain.html
Heb ook nog fiets en schoenen staan met spd pedalen.
2e fiets zaten toevallig al spd-sl pedalen op dus toen maar extra setje schoenen gekocht.
Beetje hetzelfde verhaal als een Engelse sleutel en een Bahco.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik snap er niets meer van, ik ga bier drinken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:55 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap er niets meer van, ik ga bier drinken.
Niet teveel, je moet nog fietsen morgen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:55 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap er niets meer van, ik ga bier drinken.![]()
Met een lichte kater ben ik op mijn best. Tenminste, voor het kortere knalwerk. Of zo voelt het tenminste.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet teveel, je moet nog fietsen morgen.
Ga op tijd te bed hoor
Ja, dan stelt het eigenlijk niets meer voorquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
OK. Je bent braafquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Met een lichte kater ben ik op mijn best. Tenminste, voor het kortere knalwerk. Of zo voelt het tenminste.
Ga op tijd te bed hoor![]()
![]()
Ik weet trouwens nog wel een indekker. Laatste Kmers ga ik mijn wiel laten aanlopen en zeggen dat ik daardoor niet meekwam.Sei wachsam,
Nogsteeds dik 400km in weekendquote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, dan stelt het eigenlijk niets meer voor
Mijn indekker is dat ik nogsteeds last heb van gekeusde rib.![]()
Nee hoor 180+200quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:59 schreef ddx het volgende:
[..]
Nogsteeds dik 400km in weekend
Mijn indekker is dat ik nogsteeds last heb van gekeusde rib.
Je vergeet van/naar station en stukjes die we verkeerd rijden
trouwens vergeet je usb lader niet mee te nemen, garmin batterij krijgt het zwaar.![]()
Neuh die neem ik wel mee ja. 220 red tie net
Bijhouden is ook een kriemMoet nog verbazingwekkend vaak. En het gevoel in bed is de eerste nachten echt zwaar wennen vond ik.
Maar wil nu al niet meer anders. Vanmiddag mn benen insmeren was echt met een klein drupje en 1 minuut gefikst. Waar ik met die gorillapoten na 5 minuten en 6liter nóg alles alleen in de haren had zitten.
En betrapte me er stiekem op dat ik dan onderweg nog wel es even naar mn benen wil kijken![]()
![]()
Mijn benen staan nu strakker dan ook en dat is ook wel een plezier om naar te kijkenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef muzas het volgende:
Bijhouden is ook een kriemMoet nog verbazingwekkend vaak. En het gevoel in bed is de eerste nachten echt zwaar wennen vond ik.
Maar wil nu al niet meer anders. Vanmiddag mn benen insmeren was echt met een klein drupje en 1 minuut gefikst. Waar ik met die gorillapoten na 5 minuten en 6liter nóg alles alleen in de haren had zitten.
En betrapte me er stiekem op dat ik dan onderweg nog wel es even naar mn benen wil kijken![]()
Hmm dan doe ik dat ook maar.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:27 schreef ddx het volgende:
Wel maar schoenen meenemen, om nou zaterdag op raceschoenen te gaan lopen is weer erg onhandig.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ook weer thuis. 25 uur gemaakt in een week tijd. Bovenbenen aan de binnenkant voelen aan alsof er blauwe plekken zitten. Morgen Bianchi poetsen, naar een sterrenrestaurant (Grip gebruikt het als indekker, ik niet), 5 uur op om No-P op te pikken in de meest linkse stad van NL (rij je daar ook links?), en dan om 0745 in Maastricht. Ofzo. Fiets in elkaar drukken, even aan Kaas snuffelen, Kano's benen inspecteren, Kees een hand geven, de rest verontrustend en schuw aankijken, en fietsen. 200? Ik mag in 't wiel, heb nog niet zoveel kms gemaakt dit jaar![]()
![]()
Ik heb er zin in
Dom door blijven fietsen +1quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)el_zegt_fuck_it.html
Wow![]()
![]()
![]()
Alleen maar tijdens het rijden...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:20 schreef muzas het volgende:
@180/200 rijders, heel veel plezier morgen!
Helaas niet, er is een concertje gaande als we terugkomen dus is er wat extra druk op het gebouw.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 19:47 schreef keesfietst het volgende:
Is er zondag gelegenheid bij de Stayokay om te douchen als je terugkomt?![]()
Dit.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 22:20 schreef forty-two het volgende:
@180/200 rijders, heel veel plezier morgen!![]()
Zit niets anders op, op zo'n baanfiets rem je niet even af ofzo.quote:If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Al die mannen die vorig jaar nog zeiden: scheren is voor wijven, echte mannen hebben haar op de poten! En kijk ze nu, een voor een gaat een ieder voortaan supergesoigneerd met een drupje olie op de benen over de baan![]()
Eigenlijk is dat wel het beste teken van de professionalisering van dit topic![]()
Veel plezier 180+200 rijders!Mijn foto's op Flickr!
Oh dat is niet erg, dan rijden we in het begin langzaam en kan je ons snel inhalen
Ff zodat jullie weten dat het niet alleen maar vreetweekend is voor mij: morgen gaat de wekker om 7 uur en ga ik eerst 2 uur nuchter trainen langs de Lekdijk, vlist en hollandsche ijssel. En als we zondag thuis zijn moet ik ook op straftraining, de hele middag.
Mijn foto's op Flickr!
Hup naar bed danquote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:51 schreef Gripper het volgende:
Ff zodat jullie weten dat het niet alleen maar vreetweekend is voor mij: morgen gaat de wekker om 7 uur en ga ik eerst 2 uur nuchter trainen langs de Lekdijk, vlist en hollandsche ijssel. En als we zondag thuis zijn moet ik ook op straftraining, de hele middag.
En veel plezier morgen!eten!!!![]()
Ik ga m'n bed maar eens opzoeken, planning is om 8:15 te vertrekken, zodat ik rond 11:15 op Utrecht aankom.![]()
Ik ging ook lekker optijd te bed. Wordt net wakker en denk, zozo, voor de wekker wakker! Hoe laat is het? Oh, kut, kwart voor 1lig ik hier een beetje wakker te wezen
Zo'n fiets tot stilstand krijgen kost je zo een half rondje als het niet meer is. Zitten geen remmen opquote:![]()
![]()
Nee hier word je vrolijk van...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:44 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)el_zegt_fuck_it.html
Wow![]()
http://www.dumpert.nl/mediabase/6590669/4cb7b36eAnswer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Weekend-helden veel plezier en succes!
Het is dat ik een toertochtje heb zondag hè. Anders was ik natuurlijk meegegaan om jullie aan gort te rijden![]()
![]()
Daar zijn wij allemaal dankbaar voor. Ik zei nog op de terugweg tegen 4-2, gelukkig heeft rick ons niet kapotgereden. Hij was het er mee eens.
Succes! Tot zo!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Of we zijn hier met z'n allen steeds verwijfder aan het worden...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:26 schreef Gripper het volgende:
Al die mannen die vorig jaar nog zeiden: scheren is voor wijven, echte mannen hebben haar op de poten! En kijk ze nu, een voor een gaat een ieder voortaan supergesoigneerd met een drupje olie op de benen over de baan![]()
Eigenlijk is dat wel het beste teken van de professionalisering van dit topic![]()
Veel plezier 180+200 rijders!
Gisteren zaten we op een terrasje in Doorn en elke keer als ik een wielrenner bij het stoplicht zag staan met zo'n vacht op z'n benen dacht ik gatver
Gisteren m'n knie gesneden bij het scheren, gvd
Veel plezier Grip, ga je morgen dat lange menu opeten?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 00:51 schreef Gripper het volgende:
Ff zodat jullie weten dat het niet alleen maar vreetweekend is voor mij: morgen gaat de wekker om 7 uur en ga ik eerst 2 uur nuchter trainen langs de Lekdijk, vlist en hollandsche ijssel. En als we zondag thuis zijn moet ik ook op straftraining, de hele middag.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Lekker fietsen jongens! Weer eens wat ander weer dan vorige meet bij Grip.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ben zo zenuwachtig als een klein kind voor SinterklaasMoet nog een half uur stilzitten
heren veel plezier dit weekend, in het zuiden is het al heerlijk zonnig weerMochten jullie willen genieten van een goed speciaal biertje bij aankomst is café "het pothuiske" een aanrader
![]()
![]()
Nog tips qua restaurants? Ik had hier ergens al een italiaan genoemd die op de vrijthof zit. Gio Cucina Casalinga?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:25 schreef Questular het volgende:
heren veel plezier dit weekend, in het zuiden is het al heerlijk zonnig weerMochten jullie willen genieten van een goed speciaal biertje bij aankomst is café "het pothuiske" een aanrader
Ik had ook geen zin meer om te wachten dus ik dacht, ik neem en trein eerder, komt de trein nietquote:Op zaterdag 29 maart 2014 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
Ben zo zenuwachtig als een klein kind voor SinterklaasMoet nog een half uur stilzitten
.
eten!!!![]()
Sukkes Limbogangers, en veel Noord-Westen wind toegewenst vandaag!2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
iets met een kleine baby.. en ook met werkweekenden hebben.. ga volgend weekend de RVV rijden... keuzes maken dusquote:
Maar lekker fietsen met 20 a 22 graden... dan toch wel jaloers dan. Vorig weekend op de meet, zeiknat geregent, volgend weekend ook weer graad of 12 voorspeld
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik heb mijn ouders als oppas geregeld.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 11:23 schreef the_critic het volgende:
[..]
iets met een kleine baby.. en ook met werkweekenden hebben.. ga volgend weekend de RVV rijden... keuzes maken dus
Maar lekker fietsen met 20 a 22 graden... dan toch wel jaloers dan. Vorig weekend op de meet, zeiknat geregent, volgend weekend ook weer graad of 12 voorspeld![]()
![]()
70Km en lekker klimmen -> http://app.strava.com/activities/124843334
Leuk bord voor je de wijk in gaat![]()
![]()
In actie!![]()
![]()
Goede interval training van 2uren afgewerkt.
20min D2
6x 15sec sprint, 20sec rust.
10Min D1
3x 3min D3, 1min D2
10Min D1
3x 3min D3, 1min D2
10min D1
20Min D2
15Min coolingdown.
[ Bericht 14% gewijzigd door Patroon op 29-03-2014 17:08:44 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Heeft iemand ervaring met onderstaande broek, met name met de zeem?
http://www.plutosport.nl/(...)99.html#.Uza8g_l5N48
http://shop.craftsports.us/active-bike-bib-short-mens-31173.html
http://www.craft.se/us/ergonomics/bike-pads.html
Ik heb nu twee Agu-broeken van een paar tientjes en daar wordt mijn achterwerk niet vrolijk van als ik langer dan een uur op de fiets zit. Is dit wat of kan ik voor 70 euro beter een andere broek kopen?
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2014 17:39:00 ]![]()
Deze kwam ik ook tegen, wat gunstiger geprijsd:
http://www.plutosport.nl/(...)00.html#.Uzb4ovl5N48
http://www.plutosport.nl/(...)01.html#.Uzb4pvl5N48
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2014 17:55:24 ]![]()
Zo, m´n eerste rit op Strava geklokt...Zwaar D1 maar dat maakt niet uit. het was te mooi om niet naar buiten. En ik heb zwaar kilometers nodig voor de Strava Challenge![]()
Morgen wil ik wat langer onderweg gaan, het beste van het weekend maken. En twee dagen achter elkaar is belangrijk voor de vakantiebenen, er moet eelt op de billen weer. Ga eind mei de Oder/Neise radweg fietsen, ziet er mooi uit op de foto´s van ivo. Eindigen in Berlijn en daar een dagje stukslaan, nog nooit geweest.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Vandaag toertocht gereden in Dodewaard. Lekker de heuveltjes van de Zuid-Veluwe en Veluwezoom over. Mooi weertjeLekker gefietst, 135 km in 4½ uur. Eerste helft in een goed groepje gereden, tweede helft veel alleen en veel groepjes ingehaald, gelukkig was dat met wind mee.
![]()
Geen ervaring met die broek/zeem, maar voor ¤70 kun je ook bijna een Castelli broek kopen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:35 schreef Sloggi het volgende:
Heeft iemand ervaring met onderstaande broek, met name met de zeem?
http://www.plutosport.nl/(...)99.html#.Uza8g_l5N48
http://shop.craftsports.us/active-bike-bib-short-mens-31173.html
http://www.craft.se/us/ergonomics/bike-pads.html
Ik heb nu twee Agu-broeken van een paar tientjes en daar wordt mijn achterwerk niet vrolijk van als ik langer dan een uur op de fiets zit. Is dit wat of kan ik voor 70 euro beter een andere broek kopen?![]()
En dat is de heilige graal op broekgebied?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:04 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Geen ervaring met die broek/zeem, maar voor ¤70 kun je ook bijna een Castelli broek kopen.
Ik hoef niet het beste van het beste, als ik er maar fatsoenlijk twee of drie uur op kan zitten. In de zomer zal ik maximaal drie keer per week fietsen, dus het beste van het beste lijkt me niet nodig.
Of je moet zeggen dat broeken van 50 euro bijna per definitie flut zijn.
http://www.plutosport.nl/(...)00.html#.Uzb9XPl5N49
http://www.plutosport.nl/(...)01.html#.Uzb9Xvl5N49
Dit is misschien ook wat.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2014 18:08:12 ]![]()
Castelli is bijna de heilige graal wat wielerkleding betreft. Zelf fiets ik in een Giordana broek, ben ik erg tevreden mee.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dat is de heilige graal op broekgebied?
Ik hoef niet het beste van het beste, als ik er maar fatsoenlijk twee of drie uur op kan zitten. In de zomer zal ik maximaal drie keer per week fietsen, dus het beste van het beste lijkt me niet nodig.
Dit is misschien ook wat.
http://www.rose.nl/artike(...)defaulttemplate=true![]()
Iemand morgen op de meet met kleine voeten? Echte maat 40,5 - 41? Moet nog steeds van erg mooi paar witte carbon schoentjes af. Nieuw.![]()
We zijn gearriveerd, ik herhaal, we hebben hongerOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
ja, ik, een bidon aubquote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:55 schreef Oksel het volgende:
Verder nog iemand wat nodig morgen? Van de gasten die daar al zijn?
Dat zou mij wel passen, neem ze maar eens mee. Mijn huidige zijn echt goed versleten...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:54 schreef Oksel het volgende:
Iemand morgen op de meet met kleine voeten? Echte maat 40,5 - 41? Moet nog steeds van erg mooi paar witte carbon schoentjes af. Nieuw.![]()
Netjes, smakelijk.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:58 schreef kanovinnie het volgende:
We zijn gearriveerd, ik herhaal, we hebben honger![]()
je krijgt hem daarna weer terug hoorquote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:24 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Serieus? Ik kan wel even zoeken of er hier nog staan die niet meer gebruikt worden.
Had je zo'n honger dat je je bidon hebt opgegeten?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
je krijgt hem daarna weer terug hoor![]()
Wil je plastic hebben, of is aluminium ook goed?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
je krijgt hem daarna weer terug hoor
De plasticcen heeft mijn moeder pas geleden op geruimd en heb alleen nog 2 aluminium staan...
Maar mijn vader is nog even aan het zoeken...
Edit:
1 plastic geval is boven water, ik neem ze morgen gewoon allemaal mee.
[ Bericht 5% gewijzigd door RealBizkit666 op 29-03-2014 19:58:35 ]![]()
Thanks!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Rechterarm verbrand, links nauwelijks. Ik voel me als een Engelse vrachtwagenchauffeur
Wat een tocht hebben jullie gepland voor morgen zeg
Ik zou ergens wel een stuk aan willen sluiten maar dat gaat niks wordenMorgen wel een poging doen om met die lokale club een rit mee te doen. Ga er in ieder geval alles aan doen om niet halverwege af te hoeven haken.
![]()
Liggen in de auto! Koopje.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 19:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat zou mij wel passen, neem ze maar eens mee. Mijn huidige zijn echt goed versleten...![]()
Broeken van 30 Euro kunnen prima zijn. Ik rij lange afstanden op gewone Decathlon broeken met rode zeem. Kosten iets van een euro of 30. En daarmee zit ik rustig 40 uur aan een stuk in het zadel. Ik denk eerlijk gezegd dat het probleem eerder bij je zadel kan liggen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 18:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dat is de heilige graal op broekgebied?
Dit is misschien ook wat.![]()
Dat is echt een kutbroek. Slappe zeem zonder stevigheid en stof met weinig lycra dus ook slappe stof die z'n stevigheid langzaam verliest.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 17:46 schreef Sloggi het volgende:
Deze kwam ik ook tegen, wat gunstiger geprijsd:
http://www.plutosport.nl/(...)00.html#.Uzb4ovl5N48
http://www.plutosport.nl/(...)01.html#.Uzb4pvl5N48
Dan is die Craft een stuk beter. Ik ben zelf een verwend nest qua broeken, maar deze Agu is echt net niets.
Voor 70-80 euro heb je een Castelli broek. Hun basiszeem (Kiss3 noemen ze dat) is echt fijn. Plus dat de pasvorm en afwerking beter zijn. Dus een mooie boord en betere materialen qua stoffen. De Evoluzione is een nieuw model en erg mooi afgewerkt. Met Kiss3 zeem.
De heilige graal qua broeken is Assos. Ik heb zelf dan het goedkoopste model, maar die is vooral qua zeem zo fijn dat ik al m'n andere broekjes sinds ik die broek heb toch ineens iets minder lekker vind zitten
[ Bericht 7% gewijzigd door Tommeke op 30-03-2014 01:05:49 ]![]()
Ik heb 'm al aan en voelt beter dan die voor profs en Patroon ontwikkelde duurste Assos. En nu weg anders niet op tijd terug voor Gent-Wevelgem.quote:Op zondag 30 maart 2014 01:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De heilige graal qua broeken is Assos. Ik heb zelf dan het goedkoopste model, maar die is vooral qua zeem zo fijn dat ik al m'n andere broekjes sinds ik die broek heb toch ineens iets minder lekker vind zitten2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Zijn Northwave broeken nog wat? (Zag van de week leuke aanbieding voorbij komen met de Treasure Air zeem)quote:Op zondag 30 maart 2014 01:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat is echt een kutbroek. Slappe zeem zonder stevigheid en stof met weinig lycra dus ook slappe stof die z'n stevigheid langzaam verliest.
Dan is die Craft een stuk beter. Ik ben zelf een verwend nest qua broeken, maar deze Agu is echt net niets.
Voor 70-80 euro heb je een Castelli broek. Hun basiszeem (Kiss3 noemen ze dat) is echt fijn. Plus dat de pasvorm en afwerking beter zijn. Dus een mooie boord en betere materialen qua stoffen. De Evoluzione is een nieuw model en erg mooi afgewerkt. Met Kiss3 zeem.
De heilige graal qua broeken is Assos. Ik heb zelf dan het goedkoopste model, maar die is vooral qua zeem zo fijn dat ik al m'n andere broekjes sinds ik die broek heb toch ineens iets minder lekker vind zitten
Dan nog een additionele vraag, Castelli Gabba shirt/jack met lange mouwen of de Sportful Anakonda WS jacket voor de helft van die prijs. Castelli Gabba is volgens mij wel een beetje heilige graal, maar is die echt zoveel beter dan de Sportful Anakonda?Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Vanochtend eerste kilometers gemaakt... Zie nu tijdens het schoonmaken dat er een enorme schaaf op mn buitenband zit, dus dat wordt vervangen... Ik wil wel van die gumbandjes proberen, dat staat wel bij mn fiets. Iemand tips voor goede biba's met zo'n randje?
Ook werkt de gps van mijn telefoon helemaal niet meer. Dus ook maar eens kijken welke Edge ik wil. Dank dat het lekker de 500 wordt."Ik heb nog met hem gekoerst"![]()
Toch niet met de lokale club meegegaan, die bleken 90km in de planning te hebben voor vandaag en dat was me iets te gortig op onbekend terrein zonder GPS. Wil met zo'n afstand in ieder geval wel de mogelijkheid hebben om af te kunnen haken als ik het niet bij blijk te benen.
Na 30km net de handdoek in de ring gegooid, hier in de buurt valt niet te fietsen momenteel doordat alles afgezet is/vol is met wandelaars/toeschouwers voor de VenloopWerd bijna getackeld door een verkeersregelaar toen ik een stukje parkoers meepakte 1,5 uur voordat ze begonnen te rennen.
![]()
![]()
de anakonda ken ik niet... maar de Gabba is wel echt super fijn. Is gemaakt van een soort stof, vergelijkbaar met duikpak/wetsuit. dus soort schuimbrubber maar dan wel goed ademend. Heerlijk warm, en ook water afstotend.quote:Op zondag 30 maart 2014 10:06 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zijn Northwave broeken nog wat? (Zag van de week leuke aanbieding voorbij komen met de Treasure Air zeem)
Dan nog een additionele vraag, Castelli Gabba shirt/jack met lange mouwen of de Sportful Anakonda WS jacket voor de helft van die prijs. Castelli Gabba is volgens mij wel een beetje heilige graal, maar is die echt zoveel beter dan de Sportful Anakonda?
https://www.mantel-bikeparts.nl/blog/castelli-gabba-review/everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik zit ook nog te kijken naar een nieuwe broek en die van Castelli lijkt me wel wat. Maar is elke broek van Castelli een top broek? Of moet je het basismodel (welke dat ook is?) overslaan en net een stapje hoger in het assortiment gaan?quote:Op zondag 30 maart 2014 01:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat is echt een kutbroek. Slappe zeem zonder stevigheid en stof met weinig lycra dus ook slappe stof die z'n stevigheid langzaam verliest.
De heilige graal qua broeken is Assos. Ik heb zelf dan het goedkoopste model, maar die is vooral qua zeem zo fijn dat ik al m'n andere broekjes sinds ik die broek heb toch ineens iets minder lekker vind zitten![]()
Deze week komt mijn nieuwe fiets binnen, nu was ik opzoek naar gereedschap (kettingzweep e.d.), is ergens een leuk setje te koop?
Wat is essentieel en moet ik hebben?![]()
Ongeveer 2 meter voor ik een of andere toerfietser inhaal, Bedenk ie zich iets ofzo en gaat ie zonder kijken of aangeven of wat dan ook rechtsomkeert naar links.
BAM!
Lag ik.
Tiefusdwaas.
En mijn schuld natuurlijk. Want wielrenner.![]()
Schade aan jezelf/materiaal?quote:Op zondag 30 maart 2014 15:23 schreef muzas het volgende:
Ongeveer 2 meter voor ik een of andere toerfietser inhaal, Bedenk ie zich iets ofzo en gaat ie zonder kijken of aangeven of wat dan ook rechtsomkeert naar links.
BAM!
Lag ik.
Tiefusdwaas.
En mijn schuld natuurlijk. Want wielrenner.
Precies de reden dat ik niet verder ben gereden vandaag, ging een paar keer maar net goed. Volgens mij kan ik ook gelijk een nieuwe achterband bestellen, die zal wel bijna vierkant zijn na vandaag![]()
![]()
Matig. Maar het had ook nog stukken erger kunnen zijn.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:28 schreef muzas het volgende:
Ja een goeie jaap aan mn arm. Shifter stond scheef, maar verder niks.![]()
Hoe zou het met de 200 rijders zijn? Bijna terug bij de jeugdherberg denk ik.
Eten bij fg gisteren was fantastisch en we rolden om half 3 (dus half 4) van tafel. Vanochtend ritje havens en maasvlakte en daarna de auto ophalen die we bij het restaurant hadden laten staan.Mijn foto's op Flickr!
Al een tijdje.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:41 schreef Gripper het volgende:
Eten bij fg gisteren was fantastisch en we rolden om half 3 (dus half 4) van tafel. Vanochtend ritje havens en maasvlakte en daarna de auto ophalen die we bij het restaurant hadden laten staan.
Rond 15.30 waren we terug.![]()
Was het wat je er van verwacht had? Of zelfs beter mss wel?quote:Op zondag 30 maart 2014 15:41 schreef Gripper het volgende:
Eten bij fg gisteren was fantastisch en we rolden om half 3 (dus half 4) van tafel. Vanochtend ritje havens en maasvlakte en daarna de auto ophalen die we bij het restaurant hadden laten staan.![]()
31/32 gemiddeldOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
![]()
Bij Castelli heb je de keuze uit de kiss3 of progetto x2 zeem, meesten hier fietsen geloof ik met een kiss3 zeem (goedkoopste variant). Voor 70/80 euro heb je al een goede Castelli broek met kiss3 zeem, de progetto x2 ben je voor een broek zeker meer dan 100¤ kwijt. Zelf had ik altijd zere reet na het fietsen, meerdere broeken uitgeprobeerd (tot max50¤) was allemaal niks. Sinds ik die Castelli broeken draag heb ik nooit meer last gehad van de "zitbotjes".quote:Op zondag 30 maart 2014 14:58 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik zit ook nog te kijken naar een nieuwe broek en die van Castelli lijkt me wel wat. Maar is elke broek van Castelli een top broek? Of moet je het basismodel (welke dat ook is?) overslaan en net een stapje hoger in het assortiment gaan?
http://www.sport77.nl/fietskleding/fietsbroek_kort
Bij Sport77 zijn ze op het moment het goedkoopst, daar hebben t/m 31 maart een actie met flinke kortingen ( +geen verzendkosten). Als je je mail stuurt in DM kan ik je de mail die ik gekregen heb van Kano wel doorsturen.![]()
ppfff netjes hoor mannen!!quote:
Iedereen kon mee? of toch opgebroken in meerdere groepjes?everyone's a critic...
even you ! !![]()
De laatste 7 km moest ik er af omdat ik mijn fietscomputer verloor. Verder allemaal bij elkaar gebleven.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:32 schreef the_critic het volgende:
[..]
ppfff netjes hoor mannen!!
Iedereen kon mee? of toch opgebroken in meerdere groepjes?![]()
![]()
Bedankt voor de info. Ik weet alleen nog niet de juiste maat van castelli die ik heb. Bij de 2 broeken die ik nu heb, heb ik xxl. Deze zijn van Gore bike wear en Dhb (wiggle merk). Dus ik denk toch dat ik de mijne eerst maar bij de fietsenmaker in mijn dorp ga kopen. Die verkoopt ook castelli.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:10 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Bij Castelli heb je de keuze uit de kiss3 of progetto x2 zeem, meesten hier fietsen geloof ik met een kiss3 zeem (goedkoopste variant). Voor 70/80 euro heb je al een goede Castelli broek met kiss3 zeem, de progetto x2 ben je voor een broek zeker meer dan 100¤ kwijt. Zelf had ik altijd zere reet na het fietsen, meerdere broeken uitgeprobeerd (tot max50¤) was allemaal niks. Sinds ik die Castelli broeken draag heb ik nooit meer last gehad van de "zitbotjes".
http://www.sport77.nl/fietskleding/fietsbroek_kort
Bij Sport77 zijn ze op het moment het goedkoopst, daar hebben t/m 31 maart een actie met flinke kortingen ( +geen verzendkosten). Als je je mail stuurt in DM kan ik je de mail die ik gekregen heb van Kano wel doorsturen.![]()
Goed bezig allemaalquote:Op zondag 30 maart 2014 16:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
De laatste 7 km moest ik er af omdat ik mijn fietscomputer verloor. Verder allemaal bij elkaar gebleven.![]()
quote:Op zondag 30 maart 2014 16:11 schreef janatwork het volgende:
Lekker gefietst!204 km, 32,05 km/h nu alweer in de trein naar huis!
.![]()
![]()
Knap hoor. Zou willen dat ik het kon.
Vandaag was redelijk mijn Max. Veel solo gereden, want niet veel deelnemers. Laatste 20k van de toertocht was gewoon niet leuk, heel erg druk met andere weggebruikers. Sowieso vond ik de route erg matig, maar dat komt mss omdat ik de omgeving ken.
Ben nu echt he-le-maal gesloopt. Krijg mn boterham met pindakaas amper weg![]()
![]()
iedereen kon goed mee. Tis goed te raden wie er het meeste kopwerk deden maar we hielden het goed bij elkaar. Nu met de helden van gister onderweg naar huisquote:Op zondag 30 maart 2014 16:32 schreef the_critic het volgende:
[..]
ppfff netjes hoor mannen!!
Iedereen kon mee? of toch opgebroken in meerdere groepjes?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Pluim voor het parcours weer. Heerlijk gefietst.Sei wachsam,
Ik heb vrijdag een castelli met kiss3 zeem gekocht en vanmiddag ingereden, ik moet zeggen dat ie heerlijk zit en de zeem is veel beter dan alle andere kutbroeken die ik heb gehad (niet dat dat er razend veel zijn).quote:Op zondag 30 maart 2014 14:58 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik zit ook nog te kijken naar een nieuwe broek en die van Castelli lijkt me wel wat. Maar is elke broek van Castelli een top broek? Of moet je het basismodel (welke dat ook is?) overslaan en net een stapje hoger in het assortiment gaan?
Ritje ging trouwens heerlijk, 58km in D1 gemiddeld net geen 31,5p/u. Ik voel me erg goed(helaas geen tijd voor meer, ben weer lekker aan het klussen geweest)
Kudos aan alle 200 rijders vandaag!!!
Respect voor ieder!quote:Op zondag 30 maart 2014 16:11 schreef janatwork het volgende:
Lekker gefietst!204 km, 32,05 km/h nu alweer in de trein naar huis!Maar ik kan 't mis hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |