Mignonne!quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou...
De meeste vrouwen die zwanger waren van hun tweede keken onwijs uit 6naar de bevalling en toen die begon riepen ze massaal WAAROM WILDE IK EEN TWEEDE!!![]()
![]()
het cliché van 'je vergeet het' is waar, maar daar kom je pas achter als je t weer ervaart
Maar hey, ook dan gaat mn stukje tekst op. Echt, try it, tot nu toe steeds succesvol geweest om in ieder geval meer rust tussendoor te kunnen kweken.
quote:
Ja dat inderdaad, het klinkt tegenstrijdig om je erop te focussen maar het werkt vaak wel.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tijdens een wee heb ik me juist gefocust op de pijn en zoals ik bij haptonomie geleerd heb tijdens die pijn nagedacht/gefocust op het feit dat er ruimte gemaakt moest worden voor de baby. Ik probeerde dan heel bewust mijn onderkant te ontspannen. En of het heeft gewerkt, tja, ik kan het moeilijk zeggen. Het voelde goed om het zo aan te pakken in ieder geval. En beide bevallingen gingen snel. Maar of het echt door dat focussen kwam weet ik echt niet.
Gewoon tot 10 cm doorposten jongûh!quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:50 schreef BlueEyes het volgende:
Mag ik jullie bellen als ik aan het bevallen ben?
Dit soort info ga ik zooooooo vergeten...
Ja!quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:47 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
arme jij
Maar mens, dat momént![]()
dat moment dat je je tweede vast hebt. Ik vond het bij de eerste al een aardverschuiving maar bij de tweede helemaal. Niet speuren naar of hij/zij jouw of je lief's ogen/neus/mond heeft maar kijken of je S. erin terug ziet enz
Tjidens je zwangerschap kun je je bijna niet voorstellen dat je net zoveel van je tweede zou kunnen houden als je eerste, want dat allerleukste kind heb je toch al? Maar als het eenmaal weer op je buik ligt
![]()
och och <3 ik word er zo week van
![]()
E. lijkt voor geen meter op A., al direct na de bevalling niet, maar toch vond ik het heel logisch dat ze er zo uitzag. Terwijl ik me van tevoren niet kon voorstellen dat ze er anders uit zou zien dan A.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja!daar kijk ik zó naar uit! Ik ga proberen het nog bewuster mee te maken dan bij S
. Wat jij zegt, ik kan me zo moeiljk voorstellen dat dit abstracte foetusje straks hetzelfde kan/zal betekenen voor ons als S ! Dat maakt het allemaal nog veel echter dan de eerste keer
Lijkt me echt bijzonderquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
E. lijkt voor geen meter op A., al direct na de bevalling niet, maar toch vond ik het heel logisch dat ze er zo uitzag. Terwijl ik me van tevoren niet kon voorstellen dat ze er anders uit zou zien dan A.![]()
En toen ze er eenmaal was, was het zo logisch. Net als bij de oudste eigenlijk, natuurlijk zag ze er zo uit, natuurlijk is het een heel eigen kind. En natuurlijk zijn we nu met zijn vieren
Of ze doen een SQ en komen zich later melden, al waren er weinig strepen im WOHTS afgelopen rondequote:Op woensdag 26 maart 2014 21:03 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Lijkt me echt bijzonder
Wat is november rustig trouwens! Ik denk dat wie nu positief test, al in december uitkomt met ud? Dan wordt november een rustige maand hier
Je moet die eierstokken nog even vastplakken, nog een paar jaar!quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:47 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
arme jij
Maar mens, dat momént![]()
dat moment dat je je tweede vast hebt. Ik vond het bij de eerste al een aardverschuiving maar bij de tweede helemaal. Niet speuren naar of hij/zij jouw of je lief's ogen/neus/mond heeft maar kijken of je S. erin terug ziet enz
Tjidens je zwangerschap kun je je bijna niet voorstellen dat je net zoveel van je tweede zou kunnen houden als je eerste, want dat allerleukste kind heb je toch al? Maar als het eenmaal weer op je buik ligt
![]()
och och <3 ik word er zo week van
![]()
Mignonne, ik vraag me af (en misschien weten dames die het hebben gehad ook wel) is weeënpijn enigszins te vergelijken met de pijn die je voelt bij een "ingeleide" miskraam met die duivelse tabletjes? Of is dat een compleet andere wereld?quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:24 schreef mignonne het volgende:
Maar dames het is zoiets bijzonders, bevallen![]()
Ja het doet pijn, over het algemeen bij veruit de meeste vrouwen is pijn iets waar je je op in moet stellen. Maar normale weeën gaan ook weer weg. (niet een weeënstorm dus). Ik vraag "mijn" vrouwen soms om hun ogen dicht te doen en zich gewoon eens te concentreren op die pijn. Wát voel je nu eigenlijk, wat gebeurd er daarbinnen, voel je hoe de pijn erger wordt? en voel je dan ook hoe de pijn uiteindelijk weer afzakt? En als de pijn weer zakt, probeer dan ook om je letterlijk te laten zakken. Dat je je weg voelt zakken in je matras/kussen. Ontspan, optimaal gebruik maken van die rustpauze tussen de weeën. Vaak helpt dat wel om eea te plaatsen.
Als je normale weeën hebt die om de 3 minuten komen en een minuut aanhouden dan heb je sec genomen op een uur tijd 20 minuten pijn en 40 minuten nergens last van. Probeer die 40 minuten optimaal te pakken en focus je daar zoveel mogelijk op. Als de pijn op zn ergst is, tel dan in gedachten langzaam terug van 10 naar 0, tegen de tijd dat je bij 0 bent zakt de wee alweer.
Dikke disclaimer, ik zei normale weeën hè
Ik vind het niet te vergelijken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mignonne, ik vraag me af (en misschien weten dames die het hebben gehad ook wel) is weeënpijn enigszins te vergelijken met de pijn die je voelt bij een "ingeleide" miskraam met die duivelse tabletjes? Of is dat een compleet andere wereld?
I know, maar ik wil zo graahaaaaagquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Je moet die eierstokken nog even vastplakken, nog een paar jaar!![]()
tnx, dan ga ik me ook geen illusies maken dat ik enigszins "weet" wat me te wachten staatquote:
Lastig te zeggen. Ik vond het in zoverre vergelijkbaar dat het ook een buikkramp is die op dezelfde plek voelbaar is (of kan zijn, verschilt natuurlijk per persoon). Alleen een bevalling van een voldragen baby is wel een voorzichtige factor 100 of meer intenser.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mignonne, ik vraag me af (en misschien weten dames die het hebben gehad ook wel) is weeënpijn enigszins te vergelijken met de pijn die je voelt bij een "ingeleide" miskraam met die duivelse tabletjes? Of is dat een compleet andere wereld?
Nee, maar buiten dat ik de pijn heel anders vond, is de hele ervaring natuurlijk anders. Bij het ene sta je op het punt iets heel waardevols te verliezen, en bij het ander weet je dat je kennis gaat maken met het mooiste wezentje dat je je voor kunt stellen. De beloning aan het eind is het zo ontzettend waard! Dat is bij een miskraam natuurlijk heel anders.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tnx, dan ga ik me ook geen illusies maken dat ik enigszins "weet" wat me te wachten staat
hahaha, dat is zo herkenbaarquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zoals ze vandaag kon meten is mijn uitgerekende datum 11 november. Wil je dat wijzigen, GM?
Franny, nee, ik hoefde helemaal niet te huilen! Ik was vreselijk zenuwachtig en dan begin ik onwijs te ratelen. Daar ben ik nog wel een uur mee doorgegaan volgens mij.. Baard zei op een gegeven moment ook 'sst' toen ik nog op de stoel lag.
.
Ja dat speelt natuurlijk ook wel mee. Mja, ik denk dat het uiteindelijk wel gaat lukken. Ik kan veel hebben, maar misschien ben ik nu weer te overmoedigquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, maar buiten dat ik de pijn heel anders vond, is de hele ervaring natuurlijk anders. Bij het ene sta je op het punt iets heel waardevols te verliezen, en bij het ander weet je dat je kennis gaat maken met het mooiste wezentje dat je je voor kunt stellen. De beloning aan het eind is het zo ontzettend waard! Dat is bij een miskraam natuurlijk heel anders.
+ 1quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:50 schreef BlueEyes het volgende:
Mag ik jullie bellen als ik aan het bevallen ben?
Dit soort info ga ik zooooooo vergeten...
Welnee, je bent niet overmoedig. Natuurlijk gaat het lukken. En als het niet lukt, zijn er een heleboel dingen die je kunnen helpen zodat het wel lukt, tot aan een keizersnede. Dus het komt hoe dan ook goed.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:29 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja dat speelt natuurlijk ook wel mee. Mja, ik denk dat het uiteindelijk wel gaat lukken. Ik kan veel hebben, maar misschien ben ik nu weer te overmoedig
Nou dat. Zelfs met vier kinderen. Bevallen is zo gaaf.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:18 schreef -Bubseltje- het volgende:
Mignonne je zou er spontaan door gaan rammelen
Echt hèquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:31 schreef geppie het volgende:
Die geur van pasgeboren baby <3 héérlijk inderdaad!
GM; wil je achter mijn naam schrijven dat ik ook een chickie krijg?
Ik lees hier eigenlijk niet echt meer mee, maar lees deze post en kan alleen maar een dikke +1 zeggen!quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
E. lijkt voor geen meter op A., al direct na de bevalling niet, maar toch vond ik het heel logisch dat ze er zo uitzag. Terwijl ik me van tevoren niet kon voorstellen dat ze er anders uit zou zien dan A.![]()
En toen ze er eenmaal was, was het zo logisch. Net als bij de oudste eigenlijk, natuurlijk zag ze er zo uit, natuurlijk is het een heel eigen kind. En natuurlijk zijn we nu met zijn vieren
Och heerlijkquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:35 schreef Moppert het volgende:
Ik ga rammelen als ik onze eigen foto's terug zie.
Helemaal bij deze![]()
dan wil ik echt nog een eerste ontmoeting
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dát moment.![]()
![]()
Ik moet echt een broertje of zusje maken, ooit. Ik wil nog een keertje
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
Ik weet het ook niet hoor. Misschien ruiken onze kindjes neutraalquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Die geur waar iedereen het altijd over heeft... ik heb dus geen ideevolgende keer toch wat beter ruiken
Ik heb dr maar gewoon meisje gezetquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:31 schreef geppie het volgende:
Die geur van pasgeboren baby <3 héérlijk inderdaad!
GM; wil je achter mijn naam schrijven dat ik ook een chickie krijg?
ja dat bevallen meer pijn doet snap ikquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Die foto's![]()
![]()
Ik vind het wel een beetje jammer dat ik van S. niet zulke vers van de pers foto's heb.![]()
En SQ die pillen in vergelijking met bevallen/weeën, het was bij mij echt not even close. Bevallen deed íets meer pijn dan de pillen.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:49 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vind het wel een beetje jammer dat ik van S. niet zulke vers van de pers foto's heb.
Ik heb nog ruim 2,5 maanden te gaan en het voelt ook nog als ver-van-mijn-bedquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:08 schreef krijgerrtje het volgende:
Al die bevallingsverhalen! 'T voelt voor mij allemaal nog als een ver-van-mijn-bed show, maar dat is natuurlijk ook wel een beetje zo.. Mijn moeder heeft 3 keizersnedes gehad, dus ben wel nieuwsgierig hoe dat bij mij zal gaan!
Ik denk trouwens steeds dat ik zwanger ben en nog 9 maanden te gaan heb, maar eh hoiii, heb er al 2 maanden op zitten en tegen de tijd dat we het de wereld gaan vertellen hoef ik er nog maar 6!crazy..
Haha klopt idd! Bovenste A. en onderste twee is E.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:35 schreef danic het volgende:
[..]
Oh en mignonne. ..bovenste is A en de onderste E toch? Ik vind ze nog steeds erg op zichzelf lijken (god Hoe zeg je dat? Maar je snapt me)
Daardoor sta ik nu in de top 10! Thxquote:
Nu je dat zo zegt, ik ben geen moment verrast geweest van het feit dat Saar Saar was, dat ze er zo uit zagquote:
Och, en zelfs al zou je het menen (al zou ik dan alleen het woordje 'eisen' opmerkelijk vinden). Als ik mag kiezen (en dat mag ik) dan ga ik voor een keizersnedequote:Op woensdag 26 maart 2014 21:37 schreef Loj het volgende:
Nog ff over de ks wat ik in t vorige topic zei...
Grapje hoor...
*boks*quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Die geur waar iedereen het altijd over heeft... ik heb dus geen idee![]()
Minder dan 6 weken (en eigenlijk nog minder dan 5 weken, aangezien het een ks wordt), en ik vind het zelfs nog voelen als een ver-van-mijn-bed-showquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:10 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik heb nog ruim 2,5 maanden te gaan en het voelt ook nog als ver-van-mijn-bed
Het kan nog steeds he, ook met een geplande ks. Misschien is ie niet van plan om op die datum te wachtenquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:35 schreef Cocotrimonium het volgende:
Al zei ik wel net nog tegen M. dat ik het ergens wel jammer vind dat ik ook het voortraject van de weeën enzo niet meemaak. Maar gepland heeft ergens ook wel z'n charme. Plus, ik heb me geen moment rot gevoeld over het feit dat ik het 'niet zelf' heb kunnen doen. bewust tussen aanhalingstekens, want ik ervaar het dus niet alsof ik het niet zelf heb gedaan
Haha, ja, truequote:Op woensdag 26 maart 2014 22:39 schreef Kyara het volgende:
[..]
Het kan nog steeds he, ook met een geplande ks. Misschien is ie niet van plan om op die datum te wachten
Maar je verslaat wel iedereen met opscheppen over de aantallen hechtingenquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Haha, ja, true![]()
![]()
M's reactie btw: "omdat je nu niet kunt opscheppen over het aantal uren weeën?":D![]()
Haquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar je verslaat wel iedereen met opscheppen over de aantallen hechtingen![]()
Ghehequote:Op woensdag 26 maart 2014 22:49 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ha![]()
Als ik de nieuwe ritssluiting een cm lager laat maken, en en dan streepjes tussen teken, heb ik een spoorlijntje
Hier zelfs nietjes ipv hechtingen! Ik heb 20 nietjes. Auw....quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Maar je verslaat wel iedereen met opscheppen over de aantallen hechtingen![]()
quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:04 schreef Hobbesje het volgende:
[..]
Hier zelfs nietjes ipv hechtingen! Ik heb 20 nietjes. Auw....
Momenteel voelt het zelfs voor mij als ver-van-mijn-bedquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:10 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik heb nog ruim 2,5 maanden te gaan en het voelt ook nog als ver-van-mijn-bed
SQ, mijn miskraam kwam uiteindelijk vanzelf op gang, dus wat andere situatie, maar ik vond het wel wat herkenbaar. Ik heb naar mijn gevoel een uur of vier 'rugweeen' gehad die eerst alleen wat pijnlijk waren, maar later moest ik me er echt goed op concentreren om ze op te vangen. Natuurlijk lang niet zo sterk als bij m'n bevalling, maar de soort pijn en de plek herkende ik gelijk. Toch is het voor de beleving wel heel anders, want het is echt voor niets en die pijn zit er ook in, dat maakt het moeilijk, bij de bevalling is het meer de spanning van wat gaat er gebeuren/komen en was het makkelijker om er in mee te gaan.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja dat bevallen meer pijn doet snap ikik doelde voornamelijk op de weeën, de krampen die je voelt. Omdat ik die toen toch best intens ervaarde.
Maar goed, ik heb iets doms gezegd geloof ik, sorry![]()
^^dat klinkt wss dramatischer dan ik het bedoel overigens. Ik probeer me er iets bij voor te stellen.
Krijg je nu snel weer een echo voor de definitieve meting?quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
Zoals ze vandaag kon meten is mijn uitgerekende datum 11 november. Wil je dat wijzigen, GM?
Franny, nee, ik hoefde helemaal niet te huilen! Ik was vreselijk zenuwachtig en dan begin ik onwijs te ratelen. Daar ben ik nog wel een uur mee doorgegaan volgens mij.. Baard zei op een gegeven moment ook 'sst' toen ik nog op de stoel lag.
.
De volgende echo is een week opgeschoven! De afspraak zoals ie stond was wel een beetje op het randje voor het bepalen van de termijn, dus nu een week later. De dag ná dat we het de hele familie wilden vertellen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 07:14 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Krijg je nu snel weer een echo voor de definitieve meting?.
Netjes optijd gemeldquote:Op donderdag 27 maart 2014 07:00 schreef Theeleuter het volgende:
Zo, ik heb weer een dagje bankzitten geboekt, incl nieuw breiwerk. Eerst zo maar eens dochter wegbrengen.
Na een keizersnede. Lijkt me down under een no go....quote:Op woensdag 26 maart 2014 23:29 schreef Twinkle20 het volgende:
No way wordt er serieus met nietjes gewerkt?
Alles om jullie gerust te stellenquote:
Maar dat kan nog steeds toch? Na deze eerste goede echo?quote:Op donderdag 27 maart 2014 07:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
De volgende echo is een week opgeschoven! De afspraak zoals ie stond was wel een beetje op het randje voor het bepalen van de termijn, dus nu een week later. De dag ná dat we het de hele familie wilden vertellen..
Wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
En inmiddels heb ik ze ook al geruime tijd gewoon zomaar. Ze werden zelfs op de CTG gezien
Hier vandaag 29 weken alweer
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Wat is volgens jou het verschil? Ik kan me eigenlijk niet meer herinneren hoe ik de pethadine heb ervaren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:35 schreef danic het volgende:
[..]
Tip van flip: geen pethidine maar remifentanil als pijnstiller. (Als je daarvoor kiest uiteraard).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |