Mignonne!quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:29 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nou...
De meeste vrouwen die zwanger waren van hun tweede keken onwijs uit 6naar de bevalling en toen die begon riepen ze massaal WAAROM WILDE IK EEN TWEEDE!!![]()
![]()
het cliché van 'je vergeet het' is waar, maar daar kom je pas achter als je t weer ervaart
Maar hey, ook dan gaat mn stukje tekst op. Echt, try it, tot nu toe steeds succesvol geweest om in ieder geval meer rust tussendoor te kunnen kweken.
quote:
Ja dat inderdaad, het klinkt tegenstrijdig om je erop te focussen maar het werkt vaak wel.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tijdens een wee heb ik me juist gefocust op de pijn en zoals ik bij haptonomie geleerd heb tijdens die pijn nagedacht/gefocust op het feit dat er ruimte gemaakt moest worden voor de baby. Ik probeerde dan heel bewust mijn onderkant te ontspannen. En of het heeft gewerkt, tja, ik kan het moeilijk zeggen. Het voelde goed om het zo aan te pakken in ieder geval. En beide bevallingen gingen snel. Maar of het echt door dat focussen kwam weet ik echt niet.
Gewoon tot 10 cm doorposten jongûh!quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:50 schreef BlueEyes het volgende:
Mag ik jullie bellen als ik aan het bevallen ben?
Dit soort info ga ik zooooooo vergeten...
Ja!quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:47 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
arme jij
Maar mens, dat momént![]()
dat moment dat je je tweede vast hebt. Ik vond het bij de eerste al een aardverschuiving maar bij de tweede helemaal. Niet speuren naar of hij/zij jouw of je lief's ogen/neus/mond heeft maar kijken of je S. erin terug ziet enz
Tjidens je zwangerschap kun je je bijna niet voorstellen dat je net zoveel van je tweede zou kunnen houden als je eerste, want dat allerleukste kind heb je toch al? Maar als het eenmaal weer op je buik ligt
![]()
och och <3 ik word er zo week van
![]()
E. lijkt voor geen meter op A., al direct na de bevalling niet, maar toch vond ik het heel logisch dat ze er zo uitzag. Terwijl ik me van tevoren niet kon voorstellen dat ze er anders uit zou zien dan A.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:52 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja!daar kijk ik zó naar uit! Ik ga proberen het nog bewuster mee te maken dan bij S
. Wat jij zegt, ik kan me zo moeiljk voorstellen dat dit abstracte foetusje straks hetzelfde kan/zal betekenen voor ons als S ! Dat maakt het allemaal nog veel echter dan de eerste keer
Lijkt me echt bijzonderquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:57 schreef mignonne het volgende:
[..]
E. lijkt voor geen meter op A., al direct na de bevalling niet, maar toch vond ik het heel logisch dat ze er zo uitzag. Terwijl ik me van tevoren niet kon voorstellen dat ze er anders uit zou zien dan A.![]()
En toen ze er eenmaal was, was het zo logisch. Net als bij de oudste eigenlijk, natuurlijk zag ze er zo uit, natuurlijk is het een heel eigen kind. En natuurlijk zijn we nu met zijn vieren
Of ze doen een SQ en komen zich later melden, al waren er weinig strepen im WOHTS afgelopen rondequote:Op woensdag 26 maart 2014 21:03 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Lijkt me echt bijzonder
Wat is november rustig trouwens! Ik denk dat wie nu positief test, al in december uitkomt met ud? Dan wordt november een rustige maand hier
Je moet die eierstokken nog even vastplakken, nog een paar jaar!quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:47 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
arme jij
Maar mens, dat momént![]()
dat moment dat je je tweede vast hebt. Ik vond het bij de eerste al een aardverschuiving maar bij de tweede helemaal. Niet speuren naar of hij/zij jouw of je lief's ogen/neus/mond heeft maar kijken of je S. erin terug ziet enz
Tjidens je zwangerschap kun je je bijna niet voorstellen dat je net zoveel van je tweede zou kunnen houden als je eerste, want dat allerleukste kind heb je toch al? Maar als het eenmaal weer op je buik ligt
![]()
och och <3 ik word er zo week van
![]()
Mignonne, ik vraag me af (en misschien weten dames die het hebben gehad ook wel) is weeënpijn enigszins te vergelijken met de pijn die je voelt bij een "ingeleide" miskraam met die duivelse tabletjes? Of is dat een compleet andere wereld?quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:24 schreef mignonne het volgende:
Maar dames het is zoiets bijzonders, bevallen![]()
Ja het doet pijn, over het algemeen bij veruit de meeste vrouwen is pijn iets waar je je op in moet stellen. Maar normale weeën gaan ook weer weg. (niet een weeënstorm dus). Ik vraag "mijn" vrouwen soms om hun ogen dicht te doen en zich gewoon eens te concentreren op die pijn. Wát voel je nu eigenlijk, wat gebeurd er daarbinnen, voel je hoe de pijn erger wordt? en voel je dan ook hoe de pijn uiteindelijk weer afzakt? En als de pijn weer zakt, probeer dan ook om je letterlijk te laten zakken. Dat je je weg voelt zakken in je matras/kussen. Ontspan, optimaal gebruik maken van die rustpauze tussen de weeën. Vaak helpt dat wel om eea te plaatsen.
Als je normale weeën hebt die om de 3 minuten komen en een minuut aanhouden dan heb je sec genomen op een uur tijd 20 minuten pijn en 40 minuten nergens last van. Probeer die 40 minuten optimaal te pakken en focus je daar zoveel mogelijk op. Als de pijn op zn ergst is, tel dan in gedachten langzaam terug van 10 naar 0, tegen de tijd dat je bij 0 bent zakt de wee alweer.
Dikke disclaimer, ik zei normale weeën hè
Ik vind het niet te vergelijken.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mignonne, ik vraag me af (en misschien weten dames die het hebben gehad ook wel) is weeënpijn enigszins te vergelijken met de pijn die je voelt bij een "ingeleide" miskraam met die duivelse tabletjes? Of is dat een compleet andere wereld?
I know, maar ik wil zo graahaaaaagquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:10 schreef GotC het volgende:
[..]
Je moet die eierstokken nog even vastplakken, nog een paar jaar!![]()
tnx, dan ga ik me ook geen illusies maken dat ik enigszins "weet" wat me te wachten staatquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |