abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138204920
Zwangerschap & geboorte

2014

21 maart: Dodoria
25 maart: Theeleuter (jongen)

04 april: Bolletje (jongen)
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
08 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
12 mei: Ikina (jongen)
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje (meisje)
10 juni: JaleesaJoia (meisje)
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry*** (jongetje)

2 juli: BlueEyes
7 juli: OooLisaooO
11 juli: LaLouchi (jongen)
*** 16 juli: Sunshine1982 & Fe2O3 ***
27 juli: Twinkle20 (jommetje)

3 augustus: Sugarsnap
8 augustus: marel88
8 augustus: Amsel (meisje)
16 augustus: gewoonmezelf87 (meisje)
17 augustus: geppie (meisje)
22 augustus: rebel-angel
22 augustus: Dyre
30 augustus: Mangostine

18 september: Razztwizzle
23 september: Tante_Soesa
30 september: Hilmo

5 oktober: Spees_Eend
7 oktober: DagenNachtdromer
9 oktober: Skittles
***12 oktober: Stormqueen & bleiblei***
12 oktober: Loj
20 oktober: Fee-nix
22 oktober: kwakz0r
29 oktober: Little_Miss_Naughty
29 oktober: krijgerrtje

11 november: DevilsAndDust
13 november: Heliotrope
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 27-03-2014 20:17:44 ]
S. 2014
J. 2016
pi_138204965
Wijzigingen?!
S. 2014
J. 2016
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:43:26 #3
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138204987
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:29 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou...
De meeste vrouwen die zwanger waren van hun tweede keken onwijs uit 6naar de bevalling en toen die begon riepen ze massaal WAAROM WILDE IK EEN TWEEDE!! :( :P
het cliché van 'je vergeet het' is waar, maar daar kom je pas achter als je t weer ervaart :+

Maar hey, ook dan gaat mn stukje tekst op. Echt, try it, tot nu toe steeds succesvol geweest om in ieder geval meer rust tussendoor te kunnen kweken.
Mignonne!
;(
pi_138205190
Tijdens een wee heb ik me juist gefocust op de pijn en zoals ik bij haptonomie geleerd heb tijdens die pijn nagedacht/gefocust op het feit dat er ruimte gemaakt moest worden voor de baby. Ik probeerde dan heel bewust mijn onderkant te ontspannen. En of het heeft gewerkt, tja, ik kan het moeilijk zeggen. Het voelde goed om het zo aan te pakken in ieder geval. En beide bevallingen gingen snel. Maar of het echt door dat focussen kwam weet ik echt niet.
pi_138205191
quote:
_O-

arme jij :*

Maar mens, dat momént O+ O+ dat moment dat je je tweede vast hebt. Ik vond het bij de eerste al een aardverschuiving maar bij de tweede helemaal. Niet speuren naar of hij/zij jouw of je lief's ogen/neus/mond heeft maar kijken of je S. erin terug ziet enz O+ Tjidens je zwangerschap kun je je bijna niet voorstellen dat je net zoveel van je tweede zou kunnen houden als je eerste, want dat allerleukste kind heb je toch al? Maar als het eenmaal weer op je buik ligt O+ O+ och och <3 ik word er zo week van :') :D
:)
pi_138205309
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:47 schreef _NIKKI_ het volgende:
Tijdens een wee heb ik me juist gefocust op de pijn en zoals ik bij haptonomie geleerd heb tijdens die pijn nagedacht/gefocust op het feit dat er ruimte gemaakt moest worden voor de baby. Ik probeerde dan heel bewust mijn onderkant te ontspannen. En of het heeft gewerkt, tja, ik kan het moeilijk zeggen. Het voelde goed om het zo aan te pakken in ieder geval. En beide bevallingen gingen snel. Maar of het echt door dat focussen kwam weet ik echt niet.
Ja dat inderdaad, het klinkt tegenstrijdig om je erop te focussen maar het werkt vaak wel.
pi_138205361
Mag ik jullie bellen als ik aan het bevallen ben?
Dit soort info ga ik zooooooo vergeten...
pi_138205419
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:50 schreef BlueEyes het volgende:
Mag ik jullie bellen als ik aan het bevallen ben?
Dit soort info ga ik zooooooo vergeten...
Gewoon tot 10 cm doorposten jongûh!
livebevallen :D
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:52:58 #9
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138205477
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O-

Maar mens, dat momént O+ O+ dat moment dat je je tweede vast hebt. Ik vond het bij de eerste al een aardverschuiving maar bij de tweede helemaal. Niet speuren naar of hij/zij jouw of je lief's ogen/neus/mond heeft maar kijken of je S. erin terug ziet enz O+ Tjidens je zwangerschap kun je je bijna niet voorstellen dat je net zoveel van je tweede zou kunnen houden als je eerste, want dat allerleukste kind heb je toch al? Maar als het eenmaal weer op je buik ligt O+ O+ och och <3 ik word er zo week van :') :D
Ja! :'( daar kijk ik zó naar uit! Ik ga proberen het nog bewuster mee te maken dan bij S O+ . Wat jij zegt, ik kan me zo moeiljk voorstellen dat dit abstracte foetusje straks hetzelfde kan/zal betekenen voor ons als S ! Dat maakt het allemaal nog veel echter dan de eerste keer :)
pi_138205716
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:52 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja! :'( daar kijk ik zó naar uit! Ik ga proberen het nog bewuster mee te maken dan bij S O+ . Wat jij zegt, ik kan me zo moeiljk voorstellen dat dit abstracte foetusje straks hetzelfde kan/zal betekenen voor ons als S ! Dat maakt het allemaal nog veel echter dan de eerste keer :)
E. lijkt voor geen meter op A., al direct na de bevalling niet, maar toch vond ik het heel logisch dat ze er zo uitzag. Terwijl ik me van tevoren niet kon voorstellen dat ze er anders uit zou zien dan A. :D
En toen ze er eenmaal was, was het zo logisch. Net als bij de oudste eigenlijk, natuurlijk zag ze er zo uit, natuurlijk is het een heel eigen kind. En natuurlijk zijn we nu met zijn vieren O+
  woensdag 26 maart 2014 @ 20:59:45 #11
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_138205842
Ik ben uit de OP :'(
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_138205962
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:59 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik ben uit de OP :'(
Ja hallo jij hebt een prachtkind op de wereld gezet O+
S. 2014
J. 2016
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:03:22 #13
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_138206064
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:57 schreef mignonne het volgende:

[..]

E. lijkt voor geen meter op A., al direct na de bevalling niet, maar toch vond ik het heel logisch dat ze er zo uitzag. Terwijl ik me van tevoren niet kon voorstellen dat ze er anders uit zou zien dan A. :D
En toen ze er eenmaal was, was het zo logisch. Net als bij de oudste eigenlijk, natuurlijk zag ze er zo uit, natuurlijk is het een heel eigen kind. En natuurlijk zijn we nu met zijn vieren O+
Lijkt me echt bijzonder :)

Wat is november rustig trouwens! Ik denk dat wie nu positief test, al in december uitkomt met ud? Dan wordt november een rustige maand hier :)
pi_138206166
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:03 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Lijkt me echt bijzonder :)

Wat is november rustig trouwens! Ik denk dat wie nu positief test, al in december uitkomt met ud? Dan wordt november een rustige maand hier :)
Of ze doen een SQ en komen zich later melden, al waren er weinig strepen im WOHTS afgelopen ronde
S. 2014
J. 2016
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:10:25 #15
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138206433
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

_O-

Je moet die eierstokken nog even vastplakken, nog een paar jaar! o|O :*
pi_138206675
Oh boy ik had vandaag een moment van, ik heb zin in de bevalling! Aaaaaaaand then it was gone... :')
Ben wel zoooo benieuwd of gup idd op peuter lijkt of niet. Ben trouwens ook wel benieuwd hoeveel er te zien valt met zo'n groeiecho, heb nog nooit zo laat in de zwangerschap een echo gehad. Bij peuter was de laatste ook met 20 weken.

Nog 2 weken en 1 dag werken. Gisteren en maandag al lekker vrij gehad waar ik werkelijk intens van heb genoten en ik kijk nu nog meer uit naar verlof!
Morgen krijg ik eindelijk te horen of ik nog een baan heb volgende week (en komende zoveel tijd). Spannend...
Tralalalaaa
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:18:31 #17
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_138206869
Mignonne je zou er spontaan door gaan rammelen O+
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:19:07 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_138206908
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 20:24 schreef mignonne het volgende:
Maar dames het is zoiets bijzonders, bevallen O+
Ja het doet pijn, over het algemeen bij veruit de meeste vrouwen is pijn iets waar je je op in moet stellen. Maar normale weeën gaan ook weer weg. (niet een weeënstorm dus). Ik vraag "mijn" vrouwen soms om hun ogen dicht te doen en zich gewoon eens te concentreren op die pijn. Wát voel je nu eigenlijk, wat gebeurd er daarbinnen, voel je hoe de pijn erger wordt? en voel je dan ook hoe de pijn uiteindelijk weer afzakt? En als de pijn weer zakt, probeer dan ook om je letterlijk te laten zakken. Dat je je weg voelt zakken in je matras/kussen. Ontspan, optimaal gebruik maken van die rustpauze tussen de weeën. Vaak helpt dat wel om eea te plaatsen.
Als je normale weeën hebt die om de 3 minuten komen en een minuut aanhouden dan heb je sec genomen op een uur tijd 20 minuten pijn en 40 minuten nergens last van. Probeer die 40 minuten optimaal te pakken en focus je daar zoveel mogelijk op. Als de pijn op zn ergst is, tel dan in gedachten langzaam terug van 10 naar 0, tegen de tijd dat je bij 0 bent zakt de wee alweer.

Dikke disclaimer, ik zei normale weeën hè :P
Mignonne, ik vraag me af (en misschien weten dames die het hebben gehad ook wel) is weeënpijn enigszins te vergelijken met de pijn die je voelt bij een "ingeleide" miskraam met die duivelse tabletjes? Of is dat een compleet andere wereld?
disclaimer
pi_138207080
Ja dat focussen klinkt allemaal heel leuk en logisch en alles. En ik had me dat ook echt echt echt voorgenomen om te doen. Maar men wat een hel :') ... Ik ben gewoon niet zo'n focusseraar :+

Misschien dat het bij nr 2 beter uitpakt :+

Maar versgebakken babietjes snuiven O+ O+ O+ ... Ik kijk ZO uit naar dat ene momentje, dat eerste momentje dat Harrie dadelijk op mijn buik wordt gelegd en dat ik kan denken: Ik ben jouw mama O+ O+ O+
  Moderator woensdag 26 maart 2014 @ 21:22:44 #20
5428 crew  miss_sly
pi_138207102
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Mignonne, ik vraag me af (en misschien weten dames die het hebben gehad ook wel) is weeënpijn enigszins te vergelijken met de pijn die je voelt bij een "ingeleide" miskraam met die duivelse tabletjes? Of is dat een compleet andere wereld?
Ik vind het niet te vergelijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_138207149
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:10 schreef GotC het volgende:

[..]

Je moet die eierstokken nog even vastplakken, nog een paar jaar! o|O :*
I know, maar ik wil zo graahaaaaag ;(

Dat verse, die verse pasgeborene-geur, die trots O+ O+

[ Bericht 33% gewijzigd door mignonne op 27-03-2014 07:52:07 ]
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:23:38 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_138207150
quote:
1s.gif Op woensdag 26 maart 2014 21:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het niet te vergelijken.
tnx, dan ga ik me ook geen illusies maken dat ik enigszins "weet" wat me te wachten staat :')
disclaimer
  woensdag 26 maart 2014 @ 21:24:19 #23
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_138207199
Mignonne!! Nu rammel ik ook! O+ O+
En die geur.. O+
pi_138207239
Oh crap, waarom keek ik hier..........

*rammel*
pi_138207325
Zoals ze vandaag kon meten is mijn uitgerekende datum 11 november. Wil je dat wijzigen, GM?

Franny, nee, ik hoefde helemaal niet te huilen! Ik was vreselijk zenuwachtig en dan begin ik onwijs te ratelen. Daar ben ik nog wel een uur mee doorgegaan volgens mij. :'). Baard zei op een gegeven moment ook 'sst' toen ik nog op de stoel lag. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')