Alcohol voor kleuters lijkt me een gat in de markt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:38 schreef Eenskijken het volgende:
Is dit een grap?hoewel ik een fel tegenstander ben van roken vind ik dat mensen altijd nog zélf hun beslissing moeten maken. Het is ridicuul om vanaf een bepaald geboortejaar iets te verbieden, hangt dat niet tegen discriminatie aan?
Alcohol is onder een vastgestelde leeftijd verboden, niet voor mensen die na een vastgesteld jaar geboren zijn. Wezenlijk verschil.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:05 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Alcohol voor kleuters lijkt me een gat in de markt.
Roken is dodelijk. Het is gewoon echt heel heel slecht.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:38 schreef Eenskijken het volgende:
altijd nog zélf hun beslissing moeten maken. Het is ridicuul om vanaf een bepaald geboortejaar iets te verbieden, hangt
Gemiddeld wordt een mannelijke roker 70 (tegenover 78 voor een niet-roker), dus zo klein is die kans niet.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:23 schreef HarryP het volgende:
[..]
Roken is dodelijk. Het is gewoon echt heel heel slecht.
Laat je niet gek maken door die 2% die wel de 80 jaar haalt.
De kans dat je je pensioenleeftijd haalt als je rookt is klein.
Ja, maar op leeftijd wordt aan de lopende band onderscheid gemaakt en is het in veel gevallen geoorloofd. En onderscheid op basis van geboortejaar is ook niet nieuw. Gebeurt met de pensioensleeftijd ook.quote:Op donderdag 27 maart 2014 19:38 schreef Eenskijken het volgende:
Is dit een grap?hoewel ik een fel tegenstander ben van roken vind ik dat mensen altijd nog zélf hun beslissing moeten maken. Het is ridicuul om vanaf een bepaald geboortejaar iets te verbieden, hangt dat niet tegen discriminatie aan?
scheelt je 6 tot 10 jaar, als je rookt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:23 schreef HarryP het volgende:
[..]
je moet roken gewoon helemaal niet verbieden. belachelijk idee.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:45 schreef Pandorado het volgende:
[..]
Ja, maar op leeftijd wordt aan de lopende band onderscheid gemaakt en is het in veel gevallen geoorloofd. En onderscheid op basis van geboortejaar is ook niet nieuw. Gebeurt met de pensioensleeftijd ook.
Discriminatie of niet, als we roken totaal zouden willen verbieden (waar ik overigens geen voorstander van ben), dan is het het meest praktisch om een geboortejaar als grens te nemen. Ineens totaal verbieden of ineens de leeftijd drastisch verhogen, leidt onvermijdelijk tot grote problemen voor verslaafden die dan ineens moeten stoppen. Dat gaat gewoon niet werken.
quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:43 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Gemiddeld wordt een mannelijke roker 70 (tegenover 78 voor een niet-roker), dus zo klein is die kans niet.
Tenzij ze de pensioensleeftijd oprekken, natuurlijk
Erm bullshit. Er is genoeg medicatie (zowel apotheek als standaard winkel) dat je kan verkrijgen, zelfs specifiek, voor minderjarigen waar alcohol in zin. Dus ga je weer terug naar ''maar maatschappelijk acceptabel''.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:11 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Alcohol is onder een vastgestelde leeftijd verboden, niet voor mensen die na een vastgesteld jaar geboren zijn. Wezenlijk verschil.
Daar ging de discussie niet over, maargoed.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Erm bullshit. Er is genoeg medicatie (zowel apotheek als standaard winkel) dat je kan verkrijgen, zelfs specifiek, voor minderjarigen waar alcohol in zin. Dus ga je weer terug naar ''maar maatschappelijk acceptabel''.
Mijn neefje krijgt een of ander fijn goedje voor zijn suikerziekte (willekeurig waar dan ook op de wereld in wat voor tijdsframe dan ook zijn er maar 2 in leven die het hebben) en daar zit medicinale cocaïne in. Hij is trouwens 5.
Een onderzoek uit 2001quote:Op vrijdag 28 maart 2014 07:46 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)1196/0/index1202.pdf
Jij hebt vast een betere bron mbt de levensverwachting?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:10 schreef HarryP het volgende:
[..]
Een onderzoek uit 2001![]()
Met veel "aangenomen en verondersteld"
Net op het nieuws!
Door het niet meeroken van zwangere vrouwen is het aantal te vroeg geboren kinderen met 10% afgenomen.
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 procent!
Kortom, iedere roker krijgt gemiddeld 1x kanker, ik geloof er niks van.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:00 schreef HarryP het volgende:
http://mens-en-gezondheid(...)aak-dodelijk-is.html
Feiten over roken
- In 1958 rookte 60 procent van de Nederlanders
- In 2013 rookt 25 procent van de Nederlanders
- Een op de 2 rokers overlijdt (vroegtijdig) aan de gevolgen van roken
- Een op de vier mensen sterft voor zijn 65e aan de gevolgen van roken
- Jaarlijkse sterven bijna 200.000 mensen in Nederland omdat zij roken
- Als niemand meer zou roken zou er 20 tot 30 procent minder kanker zijn
En de autogordel moeten we ook uit kunnen doen en de airbag eruit!quote:Op maandag 31 maart 2014 01:16 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vind het een slecht plan. Ik ben vóór rookverboden in openbare gelegenheden (dus daar waar anderen last hebben van de rook), ik ben ook vóór ontmoediging van roken, maar een rookverbod gaat me een stap te ver. Mensen moeten de vrijheid hebben om hun leven naar eigen inzicht in te richten. Wie zich graag de vernieling in wil roken, moet dat kunnen doen.
Nou en.quote:Op donderdag 27 maart 2014 21:23 schreef HarryP het volgende:
[..]
Beetje kromme vergelijking. Niemand wordt verplicht tot autorijden. Ik heb er niks op tegen om autorijden onlosmakelijk te koppelen aan bepaalde regels en vereisten. Je gaat autorijden dus draag je een gordel.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:33 schreef Godtje het volgende:
[..]
En de autogordel moeten we ook uit kunnen doen en de airbag eruit!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |