abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:02:38 #201
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138226947
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat kan, dat weet ik niet. Ik heb kennis van de IT branche en een verloofde die in de zorg zit maar dan in de hoger opgeleide kaders, die hoor ik wel over bezuinigingen, maar niet op personeelsvlak.
De IT branche ontwikkeld zich nog elke dag. Andere sectoren, blijven op een laag pitje. Zo zit het nu eenmaal.
Vroeger werkte men met een paar honderd mensen op het veld, nu staat er een machine.
Hoe hoger de automatisering des te hoger de werklossheid. Bedankt Scorpie! ;)
pi_138226967
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tuurlijk, die sector schaffen we af.
Precies. In het kader van besparen.
pi_138227024
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Precies. In het kader van besparen.
Maar dan wel penny wise, pound foolish besparen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138227035
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:02 schreef DUTCHKO het volgende:

Hoe hoger de automatisering des te hoger de werklossheid. Bedankt Scorpie! ;)
Sorry voor al die mensen.
pi_138227068
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je hebt grotendeels gelijk hoor. Maar het blijft toch makkelijk praten.

Je 'eigen verantwoordelijkheid' nemen is immers een stuk eenvoudiger als je maandelijks voldoende binnenharkt.

Bovendien reikt je 'eigen verantwoordelijkheid' maar tot zoverre je eigen capaciteiten reiken. Voldoende mensen aan de onderkant van de samenleving die slecht kunnen plannen, rekenen enz - Scorpie zou zeggen 'te dom op te poepen' - maar kun je het hen aanrekenen als ze hiervoor de capaciteiten ontberen?
Exact.

De bijklussende bijstander aan de galg en de financiele derivatenspeculant een dikke bonus, vind ik best wel een klein tikkeltje immoreel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:06:47 #206
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138227079
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ja het is natuurlijk wel voor een deel waar.
De automatisering verdringt veel banen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:07:44 #207
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138227109
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact.

De bijklussende bijstander aan de galg en de financiele derivatenspeculant een dikke bonus, vind ik best wel een klein tikkeltje immoreel.
Ben je mal!! Dat is toch de perfekte schoonzoon volgens velen!!?? 8)7 :Y
pi_138227188
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar dan wel penny wise, pound foolish besparen.
Hét uitgangspunt van de huidige 'bezuinigingen'.
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:11:43 #209
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138227207
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:07 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ben je mal!! Dat is toch de perfekte schoonzoon volgens velen!!?? 8)7 :Y
Totdat hij er met de langbenige, rondborstige, 20 jr jongere blonde secretaresse vandoor gaat.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  Moderator donderdag 27 maart 2014 @ 15:12:32 #210
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_138227228
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan moet ik ook sorry zeggen, want ja, ook automatisering hier.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:13:11 #211
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138227248
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan nog zijn er mogelijkheden te over online.
Hoe dan en als wat?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:13:15 #212
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138227252
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan moet ik ook sorry zeggen, want ja, ook automatisering hier.
Dat had de uitvinder van de elektrische straatverlichting dan ook wel mogen doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138227270
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:06 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou ja het is natuurlijk wel voor een deel waar.
De automatisering verdringt veel banen.
Ja, maar als ik zie welke banen er hier verdwijnen dan begrijp ik dat wel een klein beetje.
pi_138227285
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hoe dan en als wat?
Dat moet je MIJ niet vragen, maar voor jezelf op een rijtje zetten en aan de slag met sollicitaties. Kan ook open, zonder vacature. Jezelf goed presenteren en flexibel opstellen (al is dat minder met kinderen). Als je eenmaal binnen bent en je bewezen hebt, is een werkgever echt niet te beroerd je verminderde flexibiliteit te accepteren.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 27 maart 2014 @ 15:15:00 #215
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138227295
quote:

[..]

Exact.

Erger nog, de bijklussende bijstander gaat aan de galg, die raken die bijstandsuitkering kwijt en mogen nog boetes betalen ook.
Neemt niet weg dat ik nog steeds een onderscheid maak tussen de bijstander die alles eraan doet om een baan te vinden en kosten te besparen en een paar leuke zwarte klussen aanpakt om zijn dochter een nieuwe fiets te geven en de bijstander die liever geen baan heeft, want hij heeft het te druk met zijn zwarte klusjes.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138227307
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, maar als ik zie welke banen er hier verdwijnen dan begrijp ik dat wel een klein beetje.
Banen verdwijnen niet; de arbeidsmarkt verschuift van "dom typwerk" (wat de software doet) naar andere werkzaamheden.

donderdag 27 maart 2014 @ 15:17:14 #217
190104 Jareth
Such a pity...
pi_138227352
Jeugdloon afschaffen, en gewoon veranderen in minimumloon. Werkgevers doen iets verkeerd wanneer ze dit niet op kunnen brengen. Is hun plan van aanpak niet goed genoeg dus. Bijstandsuitkering kan je aanvragen vanaf 18 jaar? (ik heb me daar nooit zo mee bezig gehouden) maar zorgverzekering verplicht vanaf 21 jaar stellen i.p.v 18, en dus bijstand ook pas vanaf 21 jaar.

Studenten blijven dan maar wat langer bij de ouders wonen.

De reacties hier over gezinnen in de bijstand en eigen verantwoordelijkheid ben ik het niet mee eens omdat het gewoon feiten zijn dat bij de lagergeschoolden een baan moeilijker te vinden is. want worden al vervuld door kinderen vanaf 16 jaar (zie supermarkten en detailhandel)

Net als sommigen het eigen verantwoordelijkheid vinden van ouderen, wil ik dan het gelijk trekken van netto inkomen zien ongeacht leeftijd. Ik heb bijvoorbeeld dan ook geen medelijden met eigenaren van bedrijven. Doen ze zelf het werk maar waar ze nu 17-jarigen voor inzetten omdat het zo lekker goedkoop is. Ook wil ik geen verschil meer zien in belasting afdragen van arbeidsmigranten wat werkgevers betreft. Werkgevers precies dezelfde rechten als plichten geven wanneer ze een burger met een Nederlands paspoort bezitten. Dat is nu niet zo en de EU wil het nog verder trekken om de werkgever tegemoet te komen (zie eerder nieuwsbericht over chauffeurs). Ben daar dus op tegen.

Denk dus dat het afschaffen van voordelen voor werkgever, wanneer jeugdige werknemer of arbeidsmigrant aannemen, dit zal gaan helpen voor de mensen met gezinnen of ouderen. Geen compassie met gezinnen of ouderen, dan ook geen compassie met werkgevers qua jeugdloon en voordelen wanneer arbeidsmigrant.

Is de strijd heel wat eerlijker qua solliciteren
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:17:45 #218
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138227364
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat moet je MIJ niet vragen, maar voor jezelf op een rijtje zetten en aan de slag met sollicitaties. Kan ook open, zonder vacature. Jezelf goed presenteren en flexibel opstellen (al is dat minder met kinderen). Als je eenmaal binnen bent en je bewezen hebt, is een werkgever echt niet te beroerd je verminderde flexibiliteit te accepteren.
Maar hoe kom ik dan in het buitenland aan het werk?
Zonder dat ik daar woon?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator donderdag 27 maart 2014 @ 15:17:57 #219
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_138227376
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat had de uitvinder van de elektrische straatverlichting dan ook wel mogen doen.
Ja, ik was dan ook sarcastisch.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:18:46 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138227400
quote:

[..]

Exact.

Nou, die bijstander hoeft niet eens bij te klussen, het feit dat hij in de bijstand zit is voor sommigen al reden genoeg om hem aan de galg te willen.

Ik vraag me wel eens af wie de maatschapij het meest kost.... die bijstander of die witte boorden fraudeur met z'n dikke aflossingsvrije hypotheek, en bijbehorende HRA.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138227415
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar hoe kom ik dan in het buitenland aan het werk?
Zonder dat ik daar woon?
Stop es met vragen stellen aan anderen (en heimelijk excuses zoeken), maar ga zelf eens aan de slag om uit te vinden hoe dat nou precies kan.

Een goeie vriend van me type vanaf zijn laptopje lekker "op vakantie" (budget, want weinig geld) spreadsheetjes over voor een multinational.

Als je kan FOK!ken, kan je dus ook werken.

pi_138227428
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou, die bijstander hoeft niet eens bij te klussen, het feit dat hij in de bijstand zit is voor sommigen al reden genoeg om hem aan de galg te willen.

Ik vraag me wel eens af wie de maatschapij het meest kost.... die bijstander of die witte boorden fraudeur met z'n dikke aflossingsvrije hypotheek, en bijbehorende HRA.
De overheid die beide faciliteert en aanmoedigt (mensen aan het staatsinfuus dwingen en een onvrije markt creeeren zodat ze eraan blijven).

donderdag 27 maart 2014 @ 15:23:56 #223
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138227532
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Stop es met vragen stellen aan anderen (en heimelijk excuses zoeken), maar ga zelf eens aan de slag om uit te vinden hoe dat nou precies kan.

Een goeie vriend van me type vanaf zijn laptopje lekker "op vakantie" (budget, want weinig geld) spreadsheetjes over voor een multinational.

Als je kan FOK!ken, kan je dus ook werken.
Hahaha jij bent wel grappig, jij beweerd dat ik in het buitenland kan gaan werken zonder daar te wonen, vraag ik hoe dan? Wordt je pissig op mij dat ik te veel vragen stel.

Goed voorbeeld van hoe de maatschappij in elkaar steekt inderdaad, je moet het lekker allemaal zelf uitzoeken, je mag geen vragen stellen en je kan altijd een baan vinden in een multinational ook al heb je geen papieren.

Dank je El_Matador, je bent het perfecte voorbeeld. ^O^
  donderdag 27 maart 2014 @ 15:25:36 #224
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138227582
quote:
7s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat moet je dan aan die werkloze bouwvakkers en chauffeurs moeten vertellen.
Die zijn verdrongen door Polen en overige Oostblokkers.
Puur om geld uit te sparen.
Nederlandse chauffeurs kregen onlangs nog een pluim als de veiligste rijders van heel EUROPA!
Maar de Nederlandse-Bulgaarse vervoersbedrijven schieten als paddestoelen uit de grond.
Nederlanders staan overal bekend als harde betrouwbare werkers maar dat is niet meer terug te zien in Nederland. Daar gaat men voor de laagste kosten.
En dus niet alleen werkgevers maar de gewone Nederlander huurt ook liever een of ander goedkope pool in om wat klusjes te doen, dan een Nederlandse vakman.
Ook IT bedrijven laten hun websites bouwen in Bulgarije, waar de ontwerpers veel beter, maar ook stukken goedkoper zijn, dan in Nederland.
Kortom: personeel op straat.
Maar wel ondertussen janken over al die werklozen.
Begrijp je een beetje waar ik heen wil?
Ja ja het is toch wat.
pi_138227671
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tuurlijk, die sector schaffen we af.
Nee hoor, die mensen die ze hebben ontslagen moeten binnenkort gewoon hetzelfde werk met behoud van uitkering vervullen. Misschien dat uiteindelijk ook jouw functie op dezelfde wijze vervuld zal worden.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')