De IT branche ontwikkeld zich nog elke dag. Andere sectoren, blijven op een laag pitje. Zo zit het nu eenmaal.quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat kan, dat weet ik niet. Ik heb kennis van de IT branche en een verloofde die in de zorg zit maar dan in de hoger opgeleide kaders, die hoor ik wel over bezuinigingen, maar niet op personeelsvlak.
Precies. In het kader van besparen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tuurlijk, die sector schaffen we af.
Maar dan wel penny wise, pound foolish besparen.quote:
Sorry voor al die mensen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:02 schreef DUTCHKO het volgende:
Hoe hoger de automatisering des te hoger de werklossheid. Bedankt Scorpie!
Exact.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hebt grotendeels gelijk hoor. Maar het blijft toch makkelijk praten.
Je 'eigen verantwoordelijkheid' nemen is immers een stuk eenvoudiger als je maandelijks voldoende binnenharkt.
Bovendien reikt je 'eigen verantwoordelijkheid' maar tot zoverre je eigen capaciteiten reiken. Voldoende mensen aan de onderkant van de samenleving die slecht kunnen plannen, rekenen enz - Scorpie zou zeggen 'te dom op te poepen' - maar kun je het hen aanrekenen als ze hiervoor de capaciteiten ontberen?
Ben je mal!! Dat is toch de perfekte schoonzoon volgens velen!!??quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact.
De bijklussende bijstander aan de galg en de financiele derivatenspeculant een dikke bonus, vind ik best wel een klein tikkeltje immoreel.
Hét uitgangspunt van de huidige 'bezuinigingen'.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar dan wel penny wise, pound foolish besparen.
Totdat hij er met de langbenige, rondborstige, 20 jr jongere blonde secretaresse vandoor gaat.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:07 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ben je mal!! Dat is toch de perfekte schoonzoon volgens velen!!??![]()
Dan moet ik ook sorry zeggen, want ja, ook automatisering hier.quote:
Hoe dan en als wat?quote:Op donderdag 27 maart 2014 14:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan nog zijn er mogelijkheden te over online.
Dat had de uitvinder van de elektrische straatverlichting dan ook wel mogen doen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan moet ik ook sorry zeggen, want ja, ook automatisering hier.
Ja, maar als ik zie welke banen er hier verdwijnen dan begrijp ik dat wel een klein beetje.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:06 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nou ja het is natuurlijk wel voor een deel waar.
De automatisering verdringt veel banen.
Dat moet je MIJ niet vragen, maar voor jezelf op een rijtje zetten en aan de slag met sollicitaties. Kan ook open, zonder vacature. Jezelf goed presenteren en flexibel opstellen (al is dat minder met kinderen). Als je eenmaal binnen bent en je bewezen hebt, is een werkgever echt niet te beroerd je verminderde flexibiliteit te accepteren.quote:
Erger nog, de bijklussende bijstander gaat aan de galg, die raken die bijstandsuitkering kwijt en mogen nog boetes betalen ook.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact.
De bijklussende bijstander aan de galg en de financiele derivatenspeculant een dikke bonus, vind ik best wel een klein tikkeltje immoreel.
Banen verdwijnen niet; de arbeidsmarkt verschuift van "dom typwerk" (wat de software doet) naar andere werkzaamheden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, maar als ik zie welke banen er hier verdwijnen dan begrijp ik dat wel een klein beetje.
Maar hoe kom ik dan in het buitenland aan het werk?quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat moet je MIJ niet vragen, maar voor jezelf op een rijtje zetten en aan de slag met sollicitaties. Kan ook open, zonder vacature. Jezelf goed presenteren en flexibel opstellen (al is dat minder met kinderen). Als je eenmaal binnen bent en je bewezen hebt, is een werkgever echt niet te beroerd je verminderde flexibiliteit te accepteren.
Ja, ik was dan ook sarcastisch.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat had de uitvinder van de elektrische straatverlichting dan ook wel mogen doen.
Nou, die bijstander hoeft niet eens bij te klussen, het feit dat hij in de bijstand zit is voor sommigen al reden genoeg om hem aan de galg te willen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact.
Stop es met vragen stellen aan anderen (en heimelijk excuses zoeken), maar ga zelf eens aan de slag om uit te vinden hoe dat nou precies kan.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar hoe kom ik dan in het buitenland aan het werk?
Zonder dat ik daar woon?
De overheid die beide faciliteert en aanmoedigt (mensen aan het staatsinfuus dwingen en een onvrije markt creeeren zodat ze eraan blijven).quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, die bijstander hoeft niet eens bij te klussen, het feit dat hij in de bijstand zit is voor sommigen al reden genoeg om hem aan de galg te willen.
Ik vraag me wel eens af wie de maatschapij het meest kost.... die bijstander of die witte boorden fraudeur met z'n dikke aflossingsvrije hypotheek, en bijbehorende HRA.
Hahaha jij bent wel grappig, jij beweerd dat ik in het buitenland kan gaan werken zonder daar te wonen, vraag ik hoe dan? Wordt je pissig op mij dat ik te veel vragen stel.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stop es met vragen stellen aan anderen (en heimelijk excuses zoeken), maar ga zelf eens aan de slag om uit te vinden hoe dat nou precies kan.
Een goeie vriend van me type vanaf zijn laptopje lekker "op vakantie" (budget, want weinig geld) spreadsheetjes over voor een multinational.
Als je kan FOK!ken, kan je dus ook werken.
Dat moet je dan aan die werkloze bouwvakkers en chauffeurs moeten vertellen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, maar als ik zie welke banen er hier verdwijnen dan begrijp ik dat wel een klein beetje.
Nee hoor, die mensen die ze hebben ontslagen moeten binnenkort gewoon hetzelfde werk met behoud van uitkering vervullen. Misschien dat uiteindelijk ook jouw functie op dezelfde wijze vervuld zal worden.quote:Op donderdag 27 maart 2014 15:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Tuurlijk, die sector schaffen we af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |