abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138226996
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Woordelijke discriminatie door een grote politieke partij is iets heel anders dan discriminatie door een burger, dat is al 80 triljoen keer uitgelegd.
Nee, dat vind JIJ anders. Jij vindt het een argument om dan maar het juridische systeem nog meer te belasten met dit soort onzin als massa-aangiftes, als er meer mensen achter staan.

Ik discrimineer niet tussen een politicus en een particulier, jij wel.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_138229253
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat vind JIJ anders. Jij vindt het een argument om dan maar het juridische systeem nog meer te belasten met dit soort onzin als massa-aangiftes, als er meer mensen achter staan.

Oke :')
pi_138229473
Marokko zet massaal christenen het land uit25.05 - 2010 13:07

Sinds maart schopt Marokko regelmatig buitenlandse christenen het land uit, op verdenking van bekeringsijver.
Volgens de Marokkaanse minister van islamitische zaken zijn de deportaties nodig om een botsing tussen de religies te vermijden. Bij de gedeporteerden zijn Nederlanders, Amerikanen, Britten, Fransen, Zwitsers, Spanjaarden, Canadezen, etc.
De huidige uitzettingsgolf is in geen jaren meer gezien. Sinds maart zijn meer dan 100 buitenlanders het land uitgejaagd.
De meest recente uitzetting was die van de Spanjaard Francisco Paton Millan, eigenaar van een klein energiebedrijf – eveneens op verdenking van zieltjeswinnerij.

Westerse diplomaten schatten het aantal uitzettingen van vorige week op 23.
Het betreft burgers uit Nederland, Verenigde Staten, Groot Brittannië, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Canada, Nieuw Zeeland, Guatemala, Colombia en Korea.

Een deel daarvan zijn welzijnswerkers in het christelijke weeshuis Village of Hope, in Ain Leuh, een 100-tal kilometer ten zuiden van Fez. Zij hadden 33 kinderen onder hun hoede. De Marokkaanse autoriteiten gaven hen slechts een paar uur de tijd om hun spullen te pakken en om aan de kinderen uit te leggen dat ze misschien nooit meer zouden terugkeren.

Onder hen de Nederlandse familie Boonstra, dat al 10 jaar in Marokko woont en enkele weeskinderen in hun gezin had opgenomen.

De Marokkaanse minister van communicatie, Khalid Naciri, verdedigt deze beslissingen door te stellen dat de christenen ’s lands religieuze tradities schenden door hun bekeringsijver.Analisten beschouwen de deportaties als de ergste aanval op westerlingen sinds de Marokkaanse onafhankelijkheid in 1956.

Alle gedeporteerden worden beschuldigd van proselitisme en het verstoren van het moslim-geloof, beiden strafbaar onder het Marokkaanse strafrecht.
Ook Marokkaanse christenen voelen de vijandigheid jegens hen toenemen.

Een priester uit een dorp in de buurt van Marrakesh heeft alle diensten stopgezet. “We vrezen dat ze ons zullen aanvallen tijdens de viering, dus houden we er geen meer. We denken dat de volgende fase gericht zal zijn tegen Marokkaanse christenen”, zei de priester, die verder anoniem wenst te blijven.

Het Amerikaanse congres heeft een zitting over de problematiek gepland op 17 juni. Congreslid Frank Wolf, die ijvert voor religieuze rechten, roept de Marokkaanse overheid op “om de principes van religieuze tolerantie en vrijheid te respecteren, die het land tot een model van tolerantie en moderniteit hebben gemaakt in de Arabische wereld”.

Dit mag dan weer wel. Hoor je niemand over.
pi_138229555
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:20 schreef Kanjer het volgende:
Marokko zet massaal christenen het land uit25.05 - 2010 13:07

Sinds maart schopt Marokko regelmatig buitenlandse christenen het land uit, op verdenking van bekeringsijver.
Volgens de Marokkaanse minister van islamitische zaken zijn de deportaties nodig om een botsing tussen de religies te vermijden. Bij de gedeporteerden zijn Nederlanders, Amerikanen, Britten, Fransen, Zwitsers, Spanjaarden, Canadezen, etc.
De huidige uitzettingsgolf is in geen jaren meer gezien. Sinds maart zijn meer dan 100 buitenlanders het land uitgejaagd.
De meest recente uitzetting was die van de Spanjaard Francisco Paton Millan, eigenaar van een klein energiebedrijf – eveneens op verdenking van zieltjeswinnerij.

Westerse diplomaten schatten het aantal uitzettingen van vorige week op 23.
Het betreft burgers uit Nederland, Verenigde Staten, Groot Brittannië, Frankrijk, Zwitserland, Spanje, Canada, Nieuw Zeeland, Guatemala, Colombia en Korea.

Een deel daarvan zijn welzijnswerkers in het christelijke weeshuis Village of Hope, in Ain Leuh, een 100-tal kilometer ten zuiden van Fez. Zij hadden 33 kinderen onder hun hoede. De Marokkaanse autoriteiten gaven hen slechts een paar uur de tijd om hun spullen te pakken en om aan de kinderen uit te leggen dat ze misschien nooit meer zouden terugkeren.

Onder hen de Nederlandse familie Boonstra, dat al 10 jaar in Marokko woont en enkele weeskinderen in hun gezin had opgenomen.

De Marokkaanse minister van communicatie, Khalid Naciri, verdedigt deze beslissingen door te stellen dat de christenen ’s lands religieuze tradities schenden door hun bekeringsijver.Analisten beschouwen de deportaties als de ergste aanval op westerlingen sinds de Marokkaanse onafhankelijkheid in 1956.

Alle gedeporteerden worden beschuldigd van proselitisme en het verstoren van het moslim-geloof, beiden strafbaar onder het Marokkaanse strafrecht.
Ook Marokkaanse christenen voelen de vijandigheid jegens hen toenemen.

Een priester uit een dorp in de buurt van Marrakesh heeft alle diensten stopgezet. “We vrezen dat ze ons zullen aanvallen tijdens de viering, dus houden we er geen meer. We denken dat de volgende fase gericht zal zijn tegen Marokkaanse christenen”, zei de priester, die verder anoniem wenst te blijven.

Het Amerikaanse congres heeft een zitting over de problematiek gepland op 17 juni. Congreslid Frank Wolf, die ijvert voor religieuze rechten, roept de Marokkaanse overheid op “om de principes van religieuze tolerantie en vrijheid te respecteren, die het land tot een model van tolerantie en moderniteit hebben gemaakt in de Arabische wereld”.

Dit mag dan weer wel. Hoor je niemand over.
Hun houden zich niet aan de wet en daarom worden zij het land uitgezet, kan je toch niet vergelijken?
pi_138229731
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:23 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Hun houden zich niet aan de wet en daarom worden zij het land uitgezet, kan je toch niet vergelijken?
d

Waar blijven de huilies nu?
pi_138229931
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:28 schreef Kanjer het volgende:

[..]

d

Waar blijven de huilies nu?
Waarschijnlijk wacht men tot iemand iets zinnigs post. En nee, jouw "bijdrage" was dat niet. Verre van, zelfs..
pi_138230023
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:33 schreef DonJames het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wacht men tot iemand iets zinnigs post. En nee, jouw "bijdrage" was dat niet. Verre van, zelfs..
Dat mag jij vinden, vrij land enzo.
pi_138230313
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:35 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden, vrij land enzo.
Jij vond jouw "Jamaar hunnie doen het ook nou ja, niet helemaal maar wel bijna :'( :'( " wél hout snijden?
pi_138230512
Yep.

Gevalletje pot verwijt de ketel.

Wel blazen als iemand een vraag stelt, massaal wegkijken als blijkt dat notabene diezelfde bevolkingsgroep WEL deportaties blijken uit te voeren.
pi_138230650
Deze TT :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_138231829
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:48 schreef Kanjer het volgende:
Yep.

Gevalletje pot verwijt de ketel.

Wel blazen als iemand een vraag stelt, massaal wegkijken als blijkt dat notabene diezelfde bevolkingsgroep WEL deportaties blijken uit te voeren.
Jah man, DE HELE BEVOLKINGSGROEP voert deportaties uit.
pi_138232653
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wikepedia is nu niet echt een goede bron.

Leuk die morele meerderheid, vooral als je als bijvoorbeeld homo in een of ander homofoob land leeft.
De info op Wikipedia is zeker niet altijd foutloos en/of volledig, maar je weet zelf ook wel dat het een veelgebruikte en in beginsel prima bron is. Flauw om (alleen) daarmee te komen.

Mijn punt was in ieder geval, dat wat de meerderheid vindt op zijn minst toonaangevend (iets anders dan doorslaggevend) is, of jij dat nou wilt of niet en er is momenteel blijkbaar een hele, héle grote groep die vindt dat Wilders dit keer toch echt te ver is gegaan.

Waarom je nou weer homofobe landen erbij haalt? Het gaat er nu toch helemaal niet om of "de wet van de meerderheid" ook nadelen heeft? Ons hele bestuurlijke bestel is, bij gebrek aan betere/rechtvaardigere alternatieven, gebaseerd op de mening van de meerderheid. Wil je dat ook omverwerpen dan?
Tails tell tales
pi_138232691
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, jij doet aangifte omdat je het niet alleen afkan, en Wilders niet met woorden kan bestrijden (zoals hij zelf ook strijdt), maar de grote broer erbij halen om te zorgen dat die "vermaledijde racist" gestopt wordt.

Lafhartig anderen hun vrijheid ontnemen.
En anderen de vrijheid ontnemen om aangifte te doen kan/mag opeens wél?
Tails tell tales
pi_138232772
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:53 schreef Forbry het volgende:

[..]

En anderen de vrijheid ontnemen om aangifte te doen kan/mag opeens wél?
Waar wil ik dat doen? Marginaliseren, uitlachen, bekritiseren, prima.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Forum Admin donderdag 27 maart 2014 @ 18:00:57 #240
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_138232901

Ik vind hem wel op z'n plaats. De eerste mevrouw heeft gelijk en ik zie toch een aantal dingen weer gebeuren in 2014. We hebben er geen zák van geleerd blijkbaar.

Typisch volk, dat dan weer wel :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_138232913
quote:
8s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waar wil ik dat doen? Marginaliseren, uitlachen, bekritiseren, prima.
O.k., point taken, maar mensen die aangifte doen tegen Wilders maken hem ook niet daadwerkelijk monddood, dat kan alleen een rechter eventueel doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 27-03-2014 18:31:36 ]
Tails tell tales
pi_138232982
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:01 schreef Forbry het volgende:

[..]

O.k., point taken, maar mensen die aangifte doen tegen Wilders doen maken hem ook niet daadwerkelijk monddood, dat kan alleen een rechter eventueel doen.
Snap ik, maar het is hun intentie en ze zoeken de Grote Juridische Broer die het vuyle werk voor hen opknapt.

En ik blijf bij het punt dat je ze nooit, werkelijk NOOIT en masse in de rij ziet staan om aangifte te doen als een lid van hun "hechte gemeenschap" (moskee, sportclub, winkeltje, familie, whatever) de boel verstiert en mensen zelfs fysiek geweld aan doet (wat Wilders niet doet).

pi_138233021
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jah man, DE HELE BEVOLKINGSGROEP voert deportaties uit.
Ja, en alle Wilders stemmers zijn racisten. Toch?
pi_138233061
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:04 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ja, en alle Wilders stemmers zijn racisten. Toch?
Ik generaliseer niet, ik heb het nergens over complete bevolkingsgroepen of alle PVV-stemmers.
pi_138233070
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is mij inmiddels al meer dan duidelijk dat jij het niet zo op wetten en regels hebt ;), maar ook binnen ons juridische systeem (in de jurisprudentie vooral denk ik) wordt er zeer zeker onderscheid gemaakt tussen particulieren en politici. In mijn ogen is dat niet voor niets. Ik vind dat volkomen logisch/rechtvaardig. :)
Tails tell tales
pi_138233292
quote:
12s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Snap ik, maar het is hun intentie en ze zoeken de Grote Juridische Broer die het vuyle werk voor hen opknapt.

En ik blijf bij het punt dat je ze nooit, werkelijk NOOIT en masse in de rij ziet staan om aangifte te doen als een lid van hun "hechte gemeenschap" (moskee, sportclub, winkeltje, familie, whatever) de boel verstiert en mensen zelfs fysiek geweld aan doet (wat Wilders niet doet).
Tja, ik ben het wat dat betreft (wederom) met Peunage eens. Ik ben zelf ook geen voorstander van die aangiftes en zeker niet van die oproepen daartoe, maar ik kan me aan de andere kant best voorstellen dat je dit soort discriminatie niet als individu en puur met woorden tegen kunt gaan. Mensen in dit land hebben nou éénmaal de mogelijkheid om aangifte te doen, die is ze door de wet gegeven, laat ze er dan maar gebruik van maken als ze dat per se willen. De beslissing is uiteindelijk toch niet aan hen, maar aan de rechter. Ik zie gewoon het probleem niet zo. :)
Tails tell tales
pi_138233751
Oh, wat je tweede alinea betreft: ik vind niet dat "goede" Marokkanen verantwoordelijk zijn voor het gedrag van "slechte" Marokkanen. Ik voel me zelf ook geenszins verantwoordelijk voor de daden van ene Joran van der Sloot bijvoorbeeld. Zo lang "goede" Marokkanen zelf niet het slachtoffer zijn van zo'n misdrijf (want in dat geval, neem ik aan dat ook zij gewoon aangifte doen), zie ik niet in wat dat met hun van doen heeft. Net zoals ík geen aangifte ga (en volgens mij niet eens kán?) doen, als het om zaken gaat waar ík niks mee te maken heb.

Wat Wilders zegt, gaat die mensen wél aan. Wat Wilders zegt heeft namelijk invloed op de hele maatschappij als zodanig of kan in ieder geval die invloed hebben.

Ben het overigens wel met je eens, in zoverre, dat ik vind dat de problemen onder Marokkanen wel iets vaker -in algemene zin- benoemd/besproken zouden mogen worden door die gemeenschap :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Forbry op 27-03-2014 18:36:43 ]
Tails tell tales
pi_138234352
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:29 schreef Forbry het volgende:
Oh, wat je tweede alinea betreft: ik vind niet dat "goede" Marokkanen verantwoordelijk zijn voor het gedrag van "slechte" Marokkanen.
quote:
Ben het overigens wel met je eens, in zoverre, dat ik vind dat de problemen onder Marokkanen wel iets vaker -in algemene zin- benoemd/besproken zouden mogen worden door die gemeenschap :Y
En dat is eigenlijk wat men bedoelt met "verantwoordelijk". Men wil dat de "goede Marokkanen" de slechte Marokkanen duidelijk maken dat ook in hun ogen het slechte gedrag niet door de beugel kan. Op dit moment bestaat de indruk - zowel bij de niet-Marokkanen als de slechte Marokkanen zelf - dat de rest van de Marokkanen het allemaal wel prima vindt.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
pi_138234494
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:48 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

[..]

En dat is eigenlijk wat men bedoelt met "verantwoordelijk". Men wil dat de "goede Marokkanen" de slechte Marokkanen duidelijk maken dat ook in hun ogen het slechte gedrag niet door de beugel kan. Op dit moment bestaat de indruk - zowel bij de niet-Marokkanen als de slechte Marokkanen zelf - dat de rest van de Marokkanen het allemaal wel prima vindt.
El_Matador zal dat wellicht ook bedoelen, maar hij had het nu specifiek over aangifte doen. En dat vind ik echt onzin, als het al mogelijk is.
Ik schreef bewust "in algemene zin", ik vind niet dat "goede" Marokkanen zich nadrukkelijk over allerlei individuele gevallen hoeven uit te spreken. :N Wel meer op bestuurlijk niveau en dergelijke.
Tails tell tales
pi_138234576
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:48 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

[..]

Kan best hoor, maar of dit écht zo is? Geen idee. Ik weet niet wat er binnen die gemeenschap allemaal wel of niet besproken wordt eigenlijk. Giswerk.
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')