Jammerlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:32 schreef HalveZware het volgende:
Nee. kijk maar op internet .... www.ishetalweekend.nl
Ik ook niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:35 schreef HalveZware het volgende:
[..]
Tjah... kan dr weinig aan veranderen vrees ik
Hoe krijg je dat voor elkaar?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:35 schreef Koelkastje het volgende:
Net mijn rechter wijsvinger gebrandmerkt!
Das niet zo handig nee.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:38 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Mijn rijstkookpannetje stond niet helemaal recht boven de gaspit!
Bijna he..quote:
neh, werken, winterbanden van de auto afhalen, bankhangenquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Bijna he..
Dus Ynske heb jij nog bijna leuke plannen vandaag?
Moet ook allemaal gebeuren.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:07 schreef Ynske het volgende:
[..]
neh, werken, winterbanden van de auto afhalen, bankhangen
Schijnbaar maar zat :pquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:27 schreef Flipmoehoe het volgende:
Vanavond bowlen, morgenavond schieten, vrijdag de hele dag een bruiloft fotograferen, zaterdag de nieuwe mountainbike ophalen en zondag een fietstocht fietsen.
Goh, ik zou niks te doen hebben de aankomende dagen
Ja Verdoemd van Patrick de Bruynquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Moet ook allemaal gebeuren.
Nog in een tof boek bezig?
Hij moet vandaag uit, want heb De Decipel van Hjorth Rosenfeldt nog liggenquote:
Weet je meteen wat je op die bank vanavond kan doen :pquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hij moet vandaag uit, want heb De Decipel van Hjorth Rosenfeldt nog liggen
K hoop m eigenlijk tussen t werk door uit te lezenquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Weet je meteen wat je op die bank vanavond kan doen :p
Een boek uitlezen in de baas zijn tijd. Zou ook niet slecht zijn.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:39 schreef Ynske het volgende:
[..]
K hoop m eigenlijk tussen t werk door uit te lezen
Pauzes hequote:Op woensdag 26 maart 2014 09:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Een boek uitlezen in de baas zijn tijd. Zou ook niet slecht zijn.
Oh zo, toen ik nog voor een baas werkte stond ik dan meestal een peuk buiten te roken met collega's.quote:
Vergeet je niet ietsquote:Op woensdag 26 maart 2014 09:07 schreef Ynske het volgende:
[..]
neh, werken, winterbanden van de auto afhalen, bankhangen
mentaal voorbereiden op misschien morgenavond en de expo van vrijdag
lol, ja zomerbanden op de auto zettenquote:Op woensdag 26 maart 2014 10:07 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Vergeet je niet iets
hint: kale velgen
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
lol, ja zomerbanden op de auto zetten
Ik had je advies maar even niet afgewacht en tot nog toe geen enkel Eppelprodukt aangeschaftquote:Op woensdag 26 maart 2014 12:59 schreef Ynske het volgende:
Ow echt he, sommige mensen moeten gewoon echt geen Apple producten aanschaffen
Precies, stralingsgebiedje hier.quote:
nemen ze die van jou dan nu in?quote:Op woensdag 26 maart 2014 15:37 schreef Merlijn het volgende:
Je leasewagen op autotrader tegenkomen![]()
Je auto niet kunnen kopen want te laag budget
Hoe bedoel je?quote:
jouw auto had toch zoveel problemen?quote:
Klopt. Gaat ingeruild worden op een andere als ze die kunnen vinden.quote:
roeimeisjesquote:Op woensdag 26 maart 2014 14:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Zonnige boel gisteren
Dat is de betere fotografiequote:Op woensdag 26 maart 2014 14:34 schreef Dark_Angelus het volgende:
[ afbeelding ]
Zonnige boel gisteren
Veel plezierquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:14 schreef Xilantof het volgende:
Afhankelijk van wat de zonsondergang doet ga ik hier ook even op pad met de camera zo. Een ziekenhuis in aanbouw op de foto zetten.
thnx.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:18 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Veel plezier! Ik ga zometeen een balletje slaan
!
Techniek is toch al een jaartje of 2 te krijgen in die rare rechthoekige buiscam?quote:
http://tweakers.net/revie(...)-camera-gimmick.htmlquote:
Roep ik pas 2 jaar oid tegen je... Anders doe je eerst zo'n calumet workshop?quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:00 schreef Xilantof het volgende:
Niet ontevreden met m'n korte shoot!
Maar 't wordt bijna tijd voor een TS lens....
quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:44 schreef freud het volgende:
[..]
Roep ik pas 2 jaar oid tegen je... Anders doe je eerst zo'n calumet workshop?
Leuke vraag en er is geen eenduidig antwoord op. Deze vraag mag wat mij betreft in een eigen topic.quote:Op donderdag 27 maart 2014 02:03 schreef Joeri. het volgende:
Een vraagje van een leek wat betreft fotografie. Is het raar dat ik foto's die uitsluitend gemaakt zijn op basis van visuele schoonheid helemaal niks vind? Bijvoorbeeld foto's van bloemen, gebouwen en willekeurige landschapsfoto's. Ik kan zelf niet begrijpen dat mensen plezier van zulke foto's kunnen hebben, vandaar mijn vraag.
Ik vind een foto eigenlijk alleen leuk om naar te kijken (als in het zien waard zijn) als er iets gebeurt op de foto waar je over na kan denken of wanneer het een context heeft die je kunt begrijpen en hierdoor enige emotie krijgt van de foto.
Voorbeeld: wanneer je naar het buitenland gaat en bij een attractiepunt bent, zoals de Eiffeltoren. Iedereen probeert de perfecte foto te maken. Object geheel, visueel perfect (:dus saai) en centraal op de foto. Net zoals één van de duizende foto's die je van Google Image's af kunt plukken. Ikzelf maak dan liever de foto, wachtend in de wachtrij, van de wachtrij met de zwervende politie en amusers met een gedeelte van de Eiffeltoren (willekeurig/in de achtergrond). Dit roept bij mij dan enige emotie op, omdat de foto een context heeft en boeiend is omdat het niet gelijk duidelijk is waar het over gaat. Daarnaast is er gewoon meer op te zien.
PS zelf helemaal geen fotograaf, achteraf altijd degene met de minste foto's met dan uiteraard een aldicamera oid.de meeste vinden mijn foto's denk ik ook niks om de reden dat er geen duidelijk/mooi object is maar juist meer alledaags
Edit: misschien een betere vraag, waarom altijd zoeken naar die 'saaie' (in mijn mening) perfecte foto? Is het vreemd dat ik de 'alledaagse' foto's veel boeiender vindt
Onderweg naar mijn werkquote:Op donderdag 27 maart 2014 06:32 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Al aan de koffie? Of onderweg naar je werk?
goedemorgen!!quote:Op donderdag 27 maart 2014 06:54 schreef Wiebeldak het volgende:
Sta ik brood te smeren in de keuken, kijk ik naar links, staat er ineens een kat met zijn poten tegen het raam aan het miauwen terwijl ik zelf niet eens een kat hebEcht grappig. Volgens mij zag hij gewoon dat ik met worst bezig was.
1x een stukje geven en hij staat er elke ochtendquote:Op donderdag 27 maart 2014 06:57 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Een goede morgen was dat idd.Vrij jonge kat ook nog.
Omdat de meeste mensen even om in jouw geval te spreken de eiffeltoren boeiend vinden. Iets wat ze niet iedere dag zien als toerist zijnde. En de rij. Tja een rij zien we iedere dag op de A2 en in de rij voor de kassa bij de Albert Heijn ookquote:Op donderdag 27 maart 2014 02:03 schreef Joeri. het volgende:
Een vraagje van een leek wat betreft fotografie. Is het raar dat ik foto's die uitsluitend gemaakt zijn op basis van visuele schoonheid helemaal niks vind? Bijvoorbeeld foto's van bloemen, gebouwen en willekeurige landschapsfoto's. Ik kan zelf niet begrijpen dat mensen plezier van zulke foto's kunnen hebben, vandaar mijn vraag.
Ik vind een foto eigenlijk alleen leuk om naar te kijken (als in het zien waard zijn) als er iets gebeurt op de foto waar je over na kan denken of wanneer het een context heeft die je kunt begrijpen en hierdoor enige emotie krijgt van de foto.
Voorbeeld: wanneer je naar het buitenland gaat en bij een attractiepunt bent, zoals de Eiffeltoren. Iedereen probeert de perfecte foto te maken. Object geheel, visueel perfect (:dus saai) en centraal op de foto. Net zoals één van de duizende foto's die je van Google Image's af kunt plukken. Ikzelf maak dan liever de foto, wachtend in de wachtrij, van de wachtrij met de zwervende politie en amusers met een gedeelte van de Eiffeltoren (willekeurig/in de achtergrond). Dit roept bij mij dan enige emotie op, omdat de foto een context heeft en boeiend is omdat het niet gelijk duidelijk is waar het over gaat. Daarnaast is er gewoon meer op te zien.
PS zelf helemaal geen fotograaf, achteraf altijd degene met de minste foto's met dan uiteraard een aldicamera oid.de meeste vinden mijn foto's denk ik ook niks om de reden dat er geen duidelijk/mooi object is maar juist meer alledaags
Edit: misschien een betere vraag, waarom altijd zoeken naar die 'saaie' (in mijn mening) perfecte foto? Is het vreemd dat ik de 'alledaagse' foto's veel boeiender vindt
Het is een kwestie van smaak denk ik. Ik snap wel wat Joeri. bedoelt. Foto's zonder duidelijk onderwerp waarin weinig gebeurt. Vaak worden er 'makkelijke' onderwerpen gekozen zoals een landschapje, een zonsondergang of een bloemetje. Bedenk er alleen wel bij dat veel mensen die die 'saaie' foto's maken echte hobbyisten zijn en vaak veel meer lol hebben in het fotograferen zelf dan het daadwerkelijke eindresultaat. Verder kan je wel pretenderen dat je unieke en originele foto's maakt, maar uiteindelijk is alles sinds de uitvinding van de camera toch echt al wel een keer gedaan.quote:Op donderdag 27 maart 2014 08:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Omdat de meeste mensen even om in jouw geval te spreken de eiffeltoren boeiend vinden. Iets wat ze niet iedere dag zien als toerist zijnde. En de rij. Tja een rij zien we iedere dag op de A2 en in de rij voor de kassa bij de Albert Heijn ook
Open er eens een topic over ik denk dat dan je bereik groter is
quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:07 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit dan in de damit i suck gedeelteEn ik kom er niet uit
+1quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:07 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit dan in de damit i suck gedeelteEn ik kom er niet uit
Nou jij zit wel wat verder dan mij hoorquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:21 schreef Uncle het volgende:
[..]
+1
Overigens kan ik me wel vinden in het verhaal van Joeri. Voorheen maakte ik ook altijd de standaard foto die achteraf oninteressant en saai is. Dat probeer ik steeds meer te vermijden maar dat lukt niet altijd.
Het is ook wel leuk om een foto te maken van iedereen die juist WEL die zelfde standaard foto maakt.
Mona Lisa:
[ afbeelding ]
Venus van Milo
[ afbeelding ]
Maar zelfs bekende landmarks zijn interessanter met context dan recht van voren (die ik trouwens ook gemaakt heb)
Notre dame:
[ afbeelding ]
Ah zo.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:35 schreef Ener-G het volgende:
/p/ komt van http://boards.4chan.org/p/ denk ik.
En van die toeristische attracties:
http://www.mymodernmet.co(...)ds-of-tourist-photos
dar zit sowieso een china bias op want bussen met chinezen stoppen altijd op dezelfde plek zodat men dezelfde foto kan maken, wee rin kan stappen en verder kan rijden. Het is erger dat de mensen die wel vrij rond kunnen lopen vaak ook met dezelfde foto thuis komenquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:35 schreef Ener-G het volgende:
/p/ komt van http://boards.4chan.org/p/ denk ik.
En van die toeristische attracties:
http://www.mymodernmet.co(...)ds-of-tourist-photos
Die bestaat bijna niet meer met de mogelijkheden van Lightroom.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:32 schreef Xilantof het volgende:
Ik vind vooral de HDR-hole een hele terechte!
newbquote:Op donderdag 27 maart 2014 10:54 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Die bestaat bijna niet meer met de mogelijkheden van Lightroom.
Highlights +100 - Schaduwen + 100 - Helderheid +50 beetje verscherpen en done!
Edit: Contrast natuurlijk oppompen!
Zit dan ook verschil tussen vakantie fotos maken of echt mooie fotos maken. Al die andere mensen zijn gewoon bezig met wat fotos die ze in een album kunnen zetten om daarna nooit meer naar te kijkenquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:21 schreef Uncle het volgende:
[..]
+1
Overigens kan ik me wel vinden in het verhaal van Joeri. Voorheen maakte ik ook altijd de standaard foto die achteraf oninteressant en saai is. Dat probeer ik steeds meer te vermijden maar dat lukt niet altijd.
Het is ook wel leuk om een foto te maken van iedereen die juist WEL die zelfde standaard foto maakt.
Mona Lisa:
[ afbeelding ]
Venus van Milo
[ afbeelding ]
Maar zelfs bekende landmarks zijn interessanter met context dan recht van voren (die ik trouwens ook gemaakt heb)
Notre dame:
[ afbeelding ]
Zet eens recht.quote:Op donderdag 27 maart 2014 09:25 schreef Uncle het volgende:
Ik heb deze ander sook gewoon hoor![]()
[ afbeelding ]
Ik probeer ook mijn vakantie foto's zo goed mogelijk te maken.,ben dan wel niet zo goed als de meeste hier maar op de foto's van bijv. La Palma heb ik echt m'n best gedaanquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:47 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Zit dan ook verschil tussen vakantie fotos maken of echt mooie fotos maken. Al die andere mensen zijn gewoon bezig met wat fotos die ze in een album kunnen zetten om daarna nooit meer naar te kijken
Ja, dus ben jij al echt bezig met fotos maken. De meeste mensen maken meer gewoon vakantie fotos en die letten van de rest vrij weinig op compositie enzo.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik probeer ook mijn vakantie foto's zo goed mogelijk te maken.,ben dan wel niet zo goed als de meeste hier maar op de foto's van bijv. La Palma heb ik echt m'n best gedaan
Ja ik vind compositie nog best lastig hoor. Wat jullie toen zeiden teveel lucht nog enzo. Maarja aldoende leert men :pquote:Op donderdag 27 maart 2014 13:50 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja, dus ben jij al echt bezig met fotos maken. De meeste mensen maken meer gewoon vakantie fotos en die letten van de rest vrij weinig op compositie enzo.
nou is wel de bedoeling aankomende vakantiequote:Op donderdag 27 maart 2014 14:00 schreef Koelkastje het volgende:
Pas maar op dat je je vakantie niet compleet door een viewfinder ziet!
Ik ben altijd vooral bezig met hiken en dingen bekijken. En daarbij maak ik ook de foto's. Dus dat komt echt wel goedquote:Op donderdag 27 maart 2014 14:00 schreef Koelkastje het volgende:
Pas maar op dat je je vakantie niet compleet door een viewfinder ziet!
Wanneer je naar Ijsland gaat mag datquote:Op donderdag 27 maart 2014 14:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
nou is wel de bedoeling aankomende vakantieMaar dat was ongeveer heel de reden waarom ik naar ijsland toe wilde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |