SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* 29 maart Rotterdam-Maastricht 170km en 30 maart Ivo's 200km.
MarcoD
Kanoboy
Kaasplank
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Balk in Nieuw-Vennep. Staat volgens mij toch als redelijk goed bekend. Alleen die monteurs, stel jochies van amper 20 volgens mij... Verliezen op deze manier wel mn vertrouwen (ook vanwege andere klachten).quote:![]()
Volgens mij word het tijd voor een fiets klus en sleutel meet en mogelijk ook een bij passend topicIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Zou dit een luek thuiskomlampje zijn?
http://www.bikeparts4u.nl(...)eye-koplamp-volt-300Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Mijn Raleigh faalt ook nooitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Bij dit soort restaurants krijg je niet bepaald vette happen die baden in het frituurvet of enorme koolhydratenbommen he.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oja. Meneer winterspek gaat zijn verloren calorieën van gister er weer aaneten. En dan straks zeker weer zeuren dat je te zwaar bent? Misschien mag je met Oksel mee op sportvastcursus.
Aan de andere kant, lekker eten en wijndrinken klikt wel beter dan met 4 bezwete kerels op een hotelkamer liggen stinken en in een weekend 375 km rijden
Wat niet wegneemt dat ik aan het eind van de avond rollend de deur uit ga (net zoals gistermiddag) en zondag alleen maar een paar blaadjes sla hoef![]()
Of het leuker is dan een weekend fietsen weet ik niet. ik vind het allebei fantastisch. Het is wel compleet anders
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Heel vorige week en dit weekend niet gefietst en naar sportschool geweest, aangezien ik mijn longen bijna uit me lichaam hoest. Hopelijk snel weer in orde, want was eigenlijk van plan om komend weekend een mooi tochtje te maken(eventueel toertocht).Wind extinguishes a candle and energizes fire![]()
Gaan er nog mensen morgen een lange tocht maken?![]()
Ik zit te denken aan 150 km maar liever met twee of meer dan alleen.![]()
![]()
Ik heb het al een paar keer gezegd, maar je hebt zo'n ding niet nodig. Tenzij je gaat MTB'en in het donker.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:08 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zou dit een luek thuiskomlampje zijn?
http://www.bikeparts4u.nl(...)eye-koplamp-volt-300Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Als ik moet kiezen ga ik liever lekker uit eten met een knappe madam dan hijgend achter een chefkok op steroiden, een student die rustpauzes maar onzin vind en een fietskoerier die al langer fietst dan ik biertjes op een avond op kan aan te fietsenquote:Op maandag 24 maart 2014 17:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij dit soort restaurants krijg je niet bepaald vette happen die baden in het frituurvet of enorme koolhydratenbommen he.
Wat niet wegneemt dat ik aan het eind van de avond rollend de deur uit ga (net zoals gistermiddag) en zondag alleen maar een paar blaadjes sla hoef![]()
Of het leuker is dan een weekend fietsen weet ik niet. ik vind het allebei fantastisch. Het is wel compleet andersIk mag gewoon werkenquote:Op maandag 24 maart 2014 18:36 schreef Erik92 het volgende:
Gaan er nog mensen morgen een lange tocht maken?![]()
Ik zit te denken aan 150 km maar liever met twee of meer dan alleen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Castelli Gabba Convertibile Jacket black
¤ 230.00 website prijs
¤ 184.95 speciale prijs
Hmmmmmm..... toch maar doen dan? Heb alleen de laatste tijd al zoveel meuk gekocht
Ik rij met spd-XC. De meeste met SPD-SL. Al zijn dat de benamingen van het soort plaatjes en is je pedaal weer net iets andersquote:Op maandag 24 maart 2014 18:49 schreef fetss het volgende:
Met wat voor pedalen rijden jullie? SPD de meeste?
Ik heb XC zodat je nog gewoon kan lopen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Look Keo.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:49 schreef fetss het volgende:
Met wat voor pedalen rijden jullie? SPD de meeste?![]()
SPD-SL Ultegra 6800.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:49 schreef fetss het volgende:
Met wat voor pedalen rijden jullie? SPD de meeste?Nu nog soigné sokken. Moet die dingen nog steeds kopen sinds Kaas daar twee jaar terug een opmerking over maakte.
![]()
![]()
Ik zou sowieso niet met pedalen gaan lopen, maar die gewoon aan je fiets vast laten zitten.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:57 schreef fetss het volgende:
Met welke pedalen kan je het best lopen dan? SPD, SPD-SL of LOOK?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Schoenplaatjes bedoel ikquote:Op maandag 24 maart 2014 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zou sowieso niet met pedalen gaan lopen, maar die gewoon aan je fiets vast laten zitten.![]()
![]()
SPD is meer voor de mountainbike. SL is de versie voor racefietsen. LOOK weet ik niet. SPD loopt beter dan SPD-SL.quote:Op maandag 24 maart 2014 18:57 schreef fetss het volgende:
Met welke pedalen kan je het best lopen dan? SPD, SPD-SL of LOOK?
Maar je moet ook niet lopen, maar fietsen.![]()
![]()
SPD-XC. en Look zijn dus dan de pedalen die bij SPD-SL horen. (kunnen horen, er zijn meerdere fabrikanten)Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dit. Maar toch vind ik het niet erg. Ik loop relatief veel. Mijn fiets staat hier in de berging (meestalquote:Op maandag 24 maart 2014 19:00 schreef Erik92 het volgende:
[..]
SPD is meer voor de mountainbike. SL is de versie voor racefietsen. LOOK weet ik niet. SPD loopt beter dan SPD-SL.
Maar je moet ook niet lopen, maar fietsen.). Dan moet ik 50 meter over de gallerij, 3 trappen af en 150 meter door de parkeergarage. En op mijn werk weer 1 trap op en 100 meter lopen. Dan slijten je plaatjes. relatief snel.
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Tacx? Ik zit er aan te denken om een tacx t2220 flow multiplayer te kopen.![]()
Gewoon buiten fietsen, veel leukerquote:Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Tacx? Ik zit er aan te denken om een tacx t2220 flow multiplayer te kopen.
Ik heb nog een mooie multiplayer tacx te koop.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Tacx? Ik zit er aan te denken om een tacx t2220 flow multiplayer te kopen.![]()
Zo vandaag lekker rondje gefietst.
Vanmorgen nog wel ff regenbuitje over me heen gehad maar rest van dag lekker zonnetje
Wat een politie stond er bij Noordwijk trouwens, daar maar stukje omgereden
http://www.strava.com/activities/123616642![]()
Oke, hoe oud is die? Welke software versie zit erbij? En hoeveel maanden is er nog over van je jaarabonnement op de multiplayer?quote:Op maandag 24 maart 2014 19:05 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik heb nog een mooie multiplayer tacx te koop.![]()
Ik heb ook zo'n ding maar dan van Elite. Paar keer gebruikt maar dat was het wel. Fiets een keer losgeschoten omdat ik hem niet goed aangedraaid had. En bang om hem vaster te draaien want ik wilde mijn fiets natuurlijk niet beschadigen.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:03 schreef Sunri5e het volgende:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Tacx? Ik zit er aan te denken om een tacx t2220 flow multiplayer te kopen.
Daarnaast had ik het ook ontzettend warm op dat ding, zelfs zonder shirt.Je zou hem natuurlijk buiten kunnen zetten, maar daar koop je hem niet voor.
Mijn tip: abonnementje op de sportschool (ideaal voor de winter en bij slecht weer, algemene krachttraining schijnt zelfs voordelen bij het wielrennen te hebben), of gewoon lekker buiten fietsen zoals kanovinnie zegt.![]()
![]()
11Wow...Goed bezig!quote:Op maandag 24 maart 2014 19:07 schreef ddx het volgende:
Vanmorgen nog wel ff regenbuitje over me heen gehad maar rest van dag lekker zonnetje
http://www.strava.com/activities/123616642Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Godnondeju had je tijd te veel?quote:Op maandag 24 maart 2014 19:07 schreef ddx het volgende:
http://www.strava.com/activities/123616642![]()
![]()
Haha inderdaad. Nu aan de pasta?quote:Op maandag 24 maart 2014 19:19 schreef ddx het volgende:
Ja had nog dagje vrij en om dan hele dag binnen te gaan zitten.![]()
![]()
Had ik paar weken leden ook last van. Lag niet aan de remklauw, maar ergens bij de hendel. Beetje WD-40 binnen gespoten en toen was het fixed. Kan bij jou natuurlijk ook een andere oorzaak zijn.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:47 schreef muzas het volgende:
M'n remklauw achter gaat niet eer helemaal open na remmen. Remhendel (aan de shifter) heet dan wat 'play' en de remkabel langs mn bovenbuis hangt slap.
Taffesding heb net een beurt gehad. Wat te doen?
Zijn die Missing Link / Quick Link dingen een beetje betrouwbaar ook tijdens het sprinten?![]()
quote:Op maandag 24 maart 2014 18:40 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als ik moet kiezen ga ik liever lekker uit eten met een knappe madam dan hijgend achter een chefkok op steroiden, een student die rustpauzes maar onzin vind en een fietskoerier die al langer fietst dan ik biertjes op een avond op kan aan te fietsen![]()
![]()
Stel je niet aan, je hebt 1000 km meer gefietst dan ik
De weersverwachtingen zijn trouwens erg goed! 15 tot 17 graden en een windkrachtje 3 uit het oosten!
heb er zin an.eten!!!![]()
Ik heb nog nooit last ervan gehad maar heb dan ook geen machtige sprint in de benen, dus veel heeft het niet te lijden bij mijquote:Op maandag 24 maart 2014 19:36 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Zijn die Missing Link / Quick Link dingen een beetje betrouwbaar ook tijdens het sprinten?![]()
Maar je hoort het niet vaak toch dat ze breken? Ik vind die van sram wel zekerder en stijver sluiten dan die van kmc.Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Ik rij al sinds tijden met KMC. Nergens last van.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:36 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Had ik paar weken leden ook last van. Lag niet aan de remklauw, maar ergens bij de hendel. Beetje WD-40 binnen gespoten en toen was het fixed. Kan bij jou natuurlijk ook een andere oorzaak zijn.
Zijn die Missing Link / Quick Link dingen een beetje betrouwbaar ook tijdens het sprinten?15 graden? Kort-kort!quote:Op maandag 24 maart 2014 19:38 schreef janatwork het volgende:
[..]![]()
![]()
Stel je niet aan, je hebt 1000 km meer gefietst dan ik
De weersverwachtingen zijn trouwens erg goed! 15 tot 17 graden en een windkrachtje 3 uit het oosten!
heb er zin an.
Ik weet echt niet welke maat ik moet halen, twijfel en twijfel....
Wat zouden jullie doen?
Ik:
Lengte: 1,84cm
BBL: 87cm
Romp: 60cm
Borst (breedte): 48cm
Armen: 69cm
Fiets:
Met XL heb ik meer comfort, met L zit ik sportiever(lager)? of zie ik iets over het hoofd?![]()
Ja prima dingenquote:Op maandag 24 maart 2014 19:36 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Had ik paar weken leden ook last van. Lag niet aan de remklauw, maar ergens bij de hendel. Beetje WD-40 binnen gespoten en toen was het fixed. Kan bij jou natuurlijk ook een andere oorzaak zijn.
Zijn die Missing Link / Quick Link dingen een beetje betrouwbaar ook tijdens het sprinten?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ik heb er sinds afgelopen weekend 1, bij mij tikt ie zodra ie bij mn crank is, heel irritant, moet er dus weer af :/quote:Op maandag 24 maart 2014 19:36 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Geen problemen mee, ook op mijn cross fiets heb ik zo'n ding zitten en de gebroken ketting die ik had dit seizoen was niet op de quick link maar op een normaal schakeltje.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:36 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Zijn die Missing Link / Quick Link dingen een beetje betrouwbaar ook tijdens het sprinten?eten!!!![]()
Ik zou zelf sowieso voor L gaan. En ik ben 1.89. Maar ik houd dan ook wel van een sportieve zit.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:44 schreef fetss het volgende:
Ik weet echt niet welke maat ik moet halen, twijfel en twijfel....
Wat zouden jullie doen?
Ik:
Lengte: 1,84cm
BBL: 87cm
Romp: 60cm
Borst (breedte): 48cm
Armen: 69cm
Met XL heb ik meer comfort, met L zit ik sportiever(lager)? of zie ik iets over het hoofd?![]()
![]()
Ken ook geen negatieve berichten, daarom vraag ik het even hier. Als je rustig fietst vertrouw ik die dingen ook wel, maar het lijkt mij toch de weak link van de ketting. Ben zelf ook niet het type Kittel.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit last ervan gehad maar heb dan ook geen machtige sprint in de benen, dus veel heeft het niet te lijden bij mij![]()
Maar je hoort het niet vaak toch dat ze breken? Ik vind die van sram wel zekerder en stijver sluiten dan die van kmc.
@Kano, Marco, Jan: Mooi.Morgen maar setje halen. Wil een aparte ketting gebruiken voor mijn wedstrijdwielen namelijk.
![]()
Goede type genomen? Er schijnen iets van 8 types te zijn.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:46 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Ik heb er sinds afgelopen weekend 1, bij mij tikt ie zodra ie bij mn crank is, heel irritant, moet er dus weer af :/![]()
quote:Op maandag 24 maart 2014 19:46 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Ik heb er sinds afgelopen weekend 1, bij mij tikt ie zodra ie bij mn crank is, heel irritant, moet er dus weer af :/Wellicht andersom monteren? Het is qua dimensies een gewone schakel dus dit klinkt een beetje raar
Pfff, dan elke keer als je gaat koersen je ketting wisselen? Waarom?quote:Op maandag 24 maart 2014 19:48 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Ken ook geen negatieve berichten, daarom vraag ik het even hier. Als je rustig fietst vertrouw ik die dingen ook wel, maar het lijkt mij toch de weak link van de ketting. Ben zelf ook niet het type Kittel.
@Kano, Marco, Jan: Mooi.Morgen maar setje halen. Wil een aparte ketting gebruiken voor mijn wedstrijdwielen namelijk.
@kano, van Utreg naar Maastricht fietsen hoef je heul niet langs een snelweg te zijn hoor. Rhenen - Oss buitenom, via Asten en Weert naar Stamproy en dan via Neeroeteren en Lanaken Maastricht inrijden. Prachtige rustige Peel route en in Belgie eenvoudig te volgen.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
Forum Opties Forumhop: Hop naar: