Klopt maar het is toch niet of de top of niets?quote:Op maandag 24 maart 2014 17:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je de capaciteiten niet hebt dan kom je niet aan de top, ongeacht hoe eenvoudig ze het hbo maken.
Klopt. Wat wel te bewijzen is, is dat je toch echt op jezelf aangewezen bent. Niemand gaat jouw leven voor je leiden, en niemand gaat je van geboorte tot aan de dood je handje vast houden. Wat dat betreft kan je maar beter rekenen op niks, dan kan het alleen maar meevallen.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:09 schreef Mystikvm het volgende:
Sowieso is niet rte bewijzen dat iedereen het maar op eigen kracht kan redden.
Laat dat nou wel het doel zijn van een hele hoop mensen...iedereen een hbotje geven...quote:Op maandag 24 maart 2014 17:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je de capaciteiten niet hebt dan kom je niet aan de top, ongeacht hoe eenvoudig ze het hbo maken.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Het leven is niet eerlijk. Maar mijns inziens is de taak van de overheid in een beschaafd land voor iedereen gelijke kansen te scheppen. Ik vind dat een basisvoorwaarde. Op z'n Amerikaans zeggen dat iedereen die in de goot ligt dat aan zichzelf te danken heeft is niet waar.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt. Wat wel te bewijzen is, is dat je toch echt op jezelf aangewezen bent. Niemand gaat jouw leven voor je leiden, en niemand gaat je van geboorte tot aan de dood je handje vast houden. Wat dat betreft kan je maar beter rekenen op niks, dan kan het alleen maar meevallen.
Kenniseconomie ftw!quote:Op maandag 24 maart 2014 17:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laat dat nou wel het doel zijn van een hele hoop mensen...iedereen een hbotje geven...
Van Gogh was bij uitstek geen natuurtalent. Hij heeft jarenlang moeten oefenen voordat hij acceptabele schilderijen maakte. Daarom zie je ook de vele stijlwisselingen bij hem. Het slechtste voorbeeld dat je kan bedenken, van Gogh was een self made manquote:Op maandag 24 maart 2014 16:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
maar je eigen kunnen ook of wil je beweren dat Van Gogh er niets van kon.
Geluk moet je hebben af en toe.
Waarom is de overheid daar niet toe in staat?quote:Op maandag 24 maart 2014 17:10 schreef Xa1pt het volgende:
Overigens snap ik niet dat Tomatenboer pleit voor maatwerk. Daar is de overheid niet toe in staat. Dus is het onzinnig om tegenprestaties te verlangen.
Nee, alleen maar zo'n 5+ per dag, verders nooit.quote:Op maandag 24 maart 2014 15:00 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk nooit hoeven te solliciteren, volgens het UVW is netwerken veel belangrijker, vraag je informatie aan over het bedrijf, je belt personeelszaken of de contactpersoon, zodat je de brief aan hem kan richten.
Alleen aan het zoeken naar sollicitaties kan je al uren kwijt zijn, want het heeft geen zin om te solliciteren op functies waar je sowieso niet aan voldoet.
Ik zou mijn werk niet kunnen doen zonder auto, ik ben freelance fotografe, ik moet het voornamelijk hebben van huwelijken, zie je mij al van Den Bosch naar Den Haag op mijn brommertje gaan om daar het huwelijkskoppel de hele dag op mijn brommertje met alle apparatuur erbij te volgen?quote:Op maandag 24 maart 2014 16:08 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Er zijn vooral héél veel mensen die een auto noodzakelijk VINDEN ivm werk, terwijl dat eigenlijk niet zo is. Functies waarvoor de auto echt noodzakelijk is, daar zit doorgaans wel een auto van de zaak bij in het pakket.
Een brommertje kan voor minder dan de helft van de kosten vrijwel in alle gevallen volstaan voor de woon-werk ritten, als het OV niet toereikend is.
Je kunt ook kiezen om een baan erbij te zoeken al dan niet part-time, naast je freelance werk om verder te kunnen groeien.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zou mijn werk niet kunnen doen zonder auto, ik ben freelance fotografe, ik moet het voornamelijk hebben van huwelijken, zie je mij al van Den Bosch naar Den Haag op mijn brommertje gaan om daar het huwelijkskoppel de hele dag op mijn brommertje met alle apparatuur erbij te volgen?
Wat denk je dat ik het laatste jaar aan het doen ben? ik heb ondertussen wel kort flexwerk gedaan overigens maar zou toch heel graag een vaste baan willen hebben.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:47 schreef aijumu het volgende:
[..]
Je kunt ook kiezen om een baan erbij te zoeken al dan niet part-time, naast je freelance werk om verder te kunnen groeien.
Ik denk dat je wel kunt stellen dat als het zo ver komt als jij beschrijft (in de goot) je er zelf minstens een grote vinger in hebt gehad.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens. Het leven is niet eerlijk. Maar mijns inziens is de taak van de overheid in een beschaafd land voor iedereen gelijke kansen te scheppen. Ik vind dat een basisvoorwaarde. Op z'n Amerikaans zeggen dat iedereen die in de goot ligt dat aan zichzelf te danken heeft is niet waar.
En wat zie je dan: dat ze zelfs voor het meest simpele werk al een HBO diploma vragen. Gewoonweg omdat hele halve gare tegenwoordig een HBO-papiertje kan behalen en je dus verder moet gaan door selecteren.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laat dat nou wel het doel zijn van een hele hoop mensen...iedereen een hbotje geven...
Ik zie hier fotografen naar kleinere panden met kleinere studio's verhuizen om het hoofd boven water te houden, is het niet mogelijk om tegen een uurtarief een studio te huren bij iemand?quote:Op maandag 24 maart 2014 17:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik het laatste jaar aan het doen ben? ik heb ondertussen wel kort flexwerk gedaan overigens maar zou toch heel graag een vaste baan willen hebben.
En met de scheiding ben ik mijn studio verloren waardoor het nu een stuk moeilijker voor me is geworden.
Regio Brabant/Gelderland.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:22 schreef poemojn het volgende:
[..]
Ik zie hier fotografen naar kleinere panden met kleinere studio's verhuizen om het hoofd boven water te houden, is het niet mogelijk om tegen een uurtarief een studio te huren bij iemand?
In welke regio zit je?
Witte muren/achtergrond is een pre, daarnaast ook elektriciteit en verwarming, dat laatste omdat ik ook veel newborns en kinderen fotografeer.quote:Op maandag 24 maart 2014 22:09 schreef poemojn het volgende:
Daar ken ik zo niemand, andere regio..
Wat zijn de eisen? Witte muren ed?
Als er zoveel vraag naar is is er misschien iemand die bijv een verbouwde garage heeft waar je vrij simpel zoiets van kunt maken, waardoor die ook weer een bijverdienste heeft?
Daar heeft hij echter niet van kunnen genieten. Hij was zo arm als een kerkrat.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Van Gogh was bij uitstek geen natuurtalent. Hij heeft jarenlang moeten oefenen voordat hij acceptabele schilderijen maakte. Daarom zie je ook de vele stijlwisselingen bij hem. Het slechtste voorbeeld dat je kan bedenken, van Gogh was een self made man
Eerst noemden ze het 're-integratie-activiteit of traject' maar dat konden ze idd niet meer hard maken. Vandaar dat nu de eerlijkere term 'tegenprestatie' wordt gebruikt. Het doel is niet om iemand te begeleiden naar werk maar het verlagen van de kosten.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom is de overheid daar niet toe in staat?
Overigens pleit ik niet voor het leveren van een tegenprestatie. Maar voor maatwerk op het gebied van begeleiding en reintegratie. Dus gericht toewerken naar een nieuwe en zo passend mogelijke baan. In plaats van dat men nu een werkloos geraakte accountant als reintegratie-activiteit wasknijpers in elkaar laat zetten en een werkloos geraakte secretaresse dozen laat vouwen als reintegratie-activiteit. Daar wordt de reintegratie van beide personen niet mee bespoedigd.
Ik zal er eens verder onderzoek naar doen.quote:Op maandag 24 maart 2014 23:04 schreef poemojn het volgende:
En flex/vergaderplekken zoals dit? ¤50 voor een hele dag, en als een verduisteringsgordijn nodig is kunnen ze dat misschien wel regelen. http://www.bredabusinesspark.nl/flexplekken.php
Zonder prijs, Bergen op zoom: http://link.marktplaats.nl/m785455394
Verder kun je makkelijker zelf kijken/rondvragen in je eigen woonplaats natuurlijk. Maar ik heb ook wel eens met een groep vergaderd in zo'n verbouwde aanbouw bij een huis, geschikt als bedrijfsruimte, maar werd verhuurd voor vergaderingen ed.
Misschien kun je er wat mee.
Wat is daar debiel aan? Van werkelozen en zeker bijstandsgerechtigden wordt toch echt verwacht dat zij ook op banen op die afstand solliciteren.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:33 schreef Metro2005 het volgende:
LOL ook dat inderdaad maar 14 of 17 of zelfs 23km is toch heel wat anders dan 120km wat gewoon een debiel voorbeeld is.
Je verdraait het punt. Wil je je kansen op een baan vergroten dan is een auto een noodzaak omdat zonder die auto je veel banen kunt afschrijven. Ik doe er dus alles aan om mijn auto te houden. Dat is ook nog eens heel prettig bij sollicitatiegesprekken omdat het toch lastig is om representatief voor de dag te komen op gesprek na een rit van een uur of langer op je brommertje door de regen.quote:Op maandag 24 maart 2014 16:16 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoeveel Arnhemmers werken er in Den Haag op onregelmatige tijden? Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar in het gros van de gevallen zijn er prima alternatieven en is de auto gewoon luxe.
Als ik even Google kom ik op een gemiddelde afstand van woon-werk verkeer van 14 kilometer. Afstanden tot 30 kilometer zijn goed te doen met een brommer of scooter. Dus kan het overgrote deel van Nederland prima op een scootertje naar het werk.
Een auto is geen eerste levensbehoefte.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je verdraait het punt. Wil je je kansen op een baan vergroten dan is een auto een noodzaak omdat zonder die auto je veel banen kunt afschrijven. Ik doe er dus alles aan om mijn auto te houden. Dat is ook nog eens heel prettig bij sollicitatiegesprekken omdat het toch lastig is om representatief voor de dag te komen op gesprek na een rit van een uur of langer op je brommertje door de regen.
Ik heb gelukkig nog regelmatig gesprekken maar vaak wel op een uur reizen in de auto.
Voor veel banen kom je niet eens in aanmerking als je geen auto hebt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:56 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Een auto is geen eerste levensbehoefte.
In Den Bosch bv is er een wijk/bedrijventerrein waar geen openbaar vervoer komt, daar was het een vereiste dat je een auto tot je beschikking hebt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:00 schreef Lastpost het volgende:
Zonder auto kun je een hoop banen afschrijven? Waarom dat dan. Ik begrijp dat je met een rijbewijs een hoop extra opties krijgt op de banenmarkt, maar het hebben van een auto is in 99/100 banen toch geen issue lijkt me.
Dan lieg je dat je er één hebt en koop je als je wordt aangenomen snel één of ander autootje op Marktplaats.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:04 schreef snakelady het volgende:
[..]
Voor veel banen kom je niet eens in aanmerking als je geen auto hebt.
Waar een wil is, is een weg zeggen ze toch altijd. Zet je in de buurt (waar nog wel OV komt) een mooie tweedehands fiets neer en rij je dat laatste stukje zelf even.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 09:06 schreef snakelady het volgende:
[..]
In Den Bosch bv is er een wijk/bedrijventerrein waar geen openbaar vervoer komt, daar was het een vereiste dat je een auto tot je beschikking hebt.
Zeker als je in de avonduren moest werken, ik heb daar flexwerk gedaan en zonder auto als je verder weg woont ( als je dichtbij woont kan je een fiets of brommer gebruiken) is er niet te komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |