Trein in het noorden van Zweden is niet briljant. Weet niet hoe het vandaag de dag is maar er komt amper wat voorbij. Wildkamperen is in principe overal toegestaan, zelfs op privéterrein. Wel altijd van tevoren even kijken of je geen overlast veroorzaakt en wanneer nodig even toestemming vragen aan de landeigenaar. Nu ga je dit in het noorden amper tegenkomen dus geen probleem, en zelfs wanneer wel, nee wordt eigenlijk nooit als antwoord gegeven.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
En kan/mag je daar wildkamperen? In geval van wel, dan wil ik mij hier wel in verdiepen.. lijkt mij super mooie tocht! En die plaatsjes lijken mij ook allemaal vrij bereikbaar met de trein
Maar roeien?!
Ah tof!quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Trein in het noorden van Zweden is niet briljant. Weet niet hoe het vandaag de dag is maar er komt amper wat voorbij. Wildkamperen is in principe overal toegestaan, zelfs op privéterrein. Wel altijd van tevoren even kijken of je geen overlast veroorzaakt en wanneer nodig even toestemming vragen aan de landeigenaar. Nu ga je dit in het noorden amper tegenkomen dus geen probleem, en zelfs wanneer wel, nee wordt eigenlijk nooit als antwoord gegeven.
Vuur mag normaliter ook gemaakt worden, zolang dit maar met verstand wordt gedaan of wanneer plaatselijk anders besloten is maar ook dit komt amper voor. Allicht enkel in dichtbevolkte gebieden (komt zo goed als nooit voor natuurlijk) of wanneer er groot brandgevaar is door de droogte (Ook een zeldzaamheid).
Zweden staat bekend om de hutten die je om de zoveel kilometer vindt. Varierend van oud houten krot met een krakkemikkig bed en een tafeltje tot en met vrij 'luxueze' onderkomens. Deze zijn vrij beschikbaar voor iedereen, tenzij anders aangegeven. Op het traject van Kungsleden zijn de hutten eigenlijk een soort van herbergen en is er soms zelfs staff aanwezig.
Eigenlijk verwacht men gewoon dat je met respect omgaat met land, natuur en bezit en in dat geval zijn er geen regels. Behalve dat je niet zomaar mag jagen of vissen behalve wanneer je in een noodsituatie zit. Het allemansrecht (dus dat het land voor iedereen vrij toegankelijk en beschikbaar is) is misschien wel het grootste en meest bijzondere recht van het land
Ah juist, ik was het roeigedeelte vergeten. Lapland kan in de zomer soms nogal drassig zijn. Dan loop je ook over een pad van balken in plaats van gewoon over de grond (dit is in heel Zweden gebruikelijk). Kungsleden gaat soms dwars door meren en dan zal je even een stukje moeten roeien of met een panton de overkant halenquote:Op vrijdag 4 april 2014 19:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ah tof!
Naja als 't maar bereikbaar is. Heb wel zin om een ruime week met m'n tentje door de natuur te strompelen.
Vuur maak ik in m'n biolite campstove, dus daar komt toch geen brandgevaar uit voort. Al neem ik misschien wel gasbrander mee.. is toch wel makkelijker in gebruik.
Maar roeien? Toch niet roeien alsin bootje?
Nee ok ok, dat is allemaal prima.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah juist, ik was het roeigedeelte vergeten. Lapland kan in de zomer soms nogal drassig zijn. Dan loop je ook over een pad van balken in plaats van gewoon over de grond (dit is in heel Zweden gebruikelijk). Kungsleden gaat soms dwars door meren en dan zal je even een stukje moeten roeien of met een panton de overkant halen
Bereikbaar is het allemaal wel, er is een prima nachttrein die je zo afzet in het stadje van waar je wil beginnenAlleen verwacht niet ieder uur of iedere paar uur een trein
Bootjes liggen er dan inderdaad gewoon.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee ok ok, dat is allemaal prima.
Ah vlonders enzo zijn wel tof, stukje roeien is ook geen probleem hoor. Ligt er dan gewoon een bootje oid?
Treinen zijn geen probleem, het is ten slotte vakantie toch?
Ah, lijkt me wel zwaar tof om dat te doen deze zomer eigenlijk. Eerst maar eens kijken hoe ik met de centjes en tentamens uitkom dit jaar, ook niet onbelangrijk.
Heb je ook tips voor de ardennen? Over klein maandje ben ik 2/3 dagen in ardennen om te wandelen. In de buurt van durbuy?
Nee, dat weet ik.. maar kamperen is gelukkig sowieso al stukje goedkoper. Maar desalniettemin zijn centjes belangrijk.. want paar daagjes stockholm is natuurlijk ook een mustquote:Op vrijdag 4 april 2014 19:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Bootjes liggen er dan inderdaad gewoon.Met heel veel pech liggen ze allemaal aan de overkant en zal je even moeten wachten of een stukje zwemmen
Centjes zijn in ieder geval van belang, het enige nadeel aan Zweden is dat het niet goedkoop is, zeker in Lapland niet.
Ardennen niet echt veel ervaring mee, enkel met het Iberisch, Scandinavisch en Balkanschiereiland
Klopt. Laatste keer dat ik onverwacht in Stockholm was kon ik geen goedkoper hostel vinden dan 40 euroquote:Op vrijdag 4 april 2014 19:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik.. maar kamperen is gelukkig sowieso al stukje goedkoper. Maar desalniettemin zijn centjes belangrijk.. want paar daagjes stockholm is natuurlijk ook een must
Heb je toevallig nog paar mooie foto's ?
Tof, fijn weekend!quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt. Laatste keer dat ik onverwacht in Stockholm was kon ik geen goedkoper hostel vinden dan 40 euroDan is de lol er snel af.
Foto's heb ik wel maar ik zit nu niet op mijn eigen laptop dus die post ik nog wel eens wanneer ik hem terug heb!
Nu effe een avondboswandeling maken. Goed weekend!
Nee, nog nooit en persoonlijk trekt het me ook niet zo.quote:Op zaterdag 5 april 2014 12:39 schreef TvhN het volgende:
[..]
Wil het de volgende keer in combinatie met Zuid-Korea doen. Ben jij daar al eens geweest?
USB-sticks, en dan gewoon goed opbergen lijkt me de makkelijkste oplossing.quote:Op woensdag 16 april 2014 09:13 schreef Dedmer het volgende:
Hoe doen jullie het met opslag van foto’s/video’s tijdens de reis? Ik ga een jaar backpacken door Australië en vervolgens door voor een half jaar naar Zuidoost-Azië. Ik wil graag een GoPro meenemen, maar ik vraag me af hoe je de back-ups het beste kan doen. Ik neem een eigen netbook mee, maar daarop is niet genoeg opslag voor al die video’s denk ik. USB’s lijkt me ook niet erg handig, aangezien je die snel kwijtraakt. Foto’s zouden eventueel nog in Dropbox kunnen, maar ik denk dat de video’s daarvoor te groot zijn. Iemand ideeën?
ik denk toch dat een extra harddisk mee t makkelijkste is. Zijn niet zo lomp groot/duur meer tegenwoordig. Of eens kijken hoe opslag in n cloud werkt ?quote:Op woensdag 16 april 2014 09:13 schreef Dedmer het volgende:
Hoe doen jullie het met opslag van foto’s/video’s tijdens de reis? Ik ga een jaar backpacken door Australië en vervolgens door voor een half jaar naar Zuidoost-Azië. Ik wil graag een GoPro meenemen, maar ik vraag me af hoe je de back-ups het beste kan doen. Ik neem een eigen netbook mee, maar daarop is niet genoeg opslag voor al die video’s denk ik. USB’s lijkt me ook niet erg handig, aangezien je die snel kwijtraakt. Foto’s zouden eventueel nog in Dropbox kunnen, maar ik denk dat de video’s daarvoor te groot zijn. Iemand ideeën?
Ik heb zo'n usb opslagquote:Op woensdag 16 april 2014 09:41 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik denk toch dat een extra harddisk mee t makkelijkste is. Zijn niet zo lomp groot/duur meer tegenwoordig. Of eens kijken hoe opslag in n cloud werkt ?
quote:Op zondag 20 april 2014 01:01 schreef Ansu het volgende:
Niet zo alive and kicking...
Hier zijn de voorbereidingen voor de reis naar Zuidoost Azie gestart! Eerste vaccinaties zijn gehaald, binnenkort kijken voor backpack en visum halen voor Thailand.
Doe moeilijk zeg:quote:Op woensdag 16 april 2014 09:27 schreef DonJames het volgende:
USB-sticks, en dan gewoon goed opbergen lijkt me de makkelijkste oplossing.
Ik ben er lang geleden geweest (1999 geloof ik) en dat ging inderdaad prima op eigen houtje. Erg vriendelijk land ook. Het is wel een relatief duur land vergeleken met buurlanden als Syrië en Egypte. Maar ik ben er niet erg lang geweest. Eigenlijk alleen van Amman naar Petra gereisd en daarna terug omhoog naar Syrië.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:34 schreef AldoTheApache het volgende:
Iemand ervaring met Jordanië?
Kun je daar op je eigen houtje rondtrekken, hoe zit het met het vervoer enzo, en hoeveel geef je ongeveer per dag uit?
thanks
In Engeland mag je niet wildkamperen, maar dat weet je vast welquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:03 schreef SeLang het volgende:
Zo, mijn volgende reis heb ik alweer zo goed als besloten. Dat wordt ~2 maanden naar Ethiopië in okt-nov. Reisgidsje en vogelgidsje zojuist besteld.
Ik ga wel eerst nog 1-2 maanden kamperen in Engeland en Schotland vanaf 1 juni ongeveer nadat de jonge vogeltjes mijn nestkastje hebben verlaten (nu zitten ze nog in 12 eitjes).
Zo gaat dat elke keer bij mij. Ik ben net een paar dagen thuis en dan begint het alweer te kriebelen
Ah okquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben er lang geleden geweest (1999 geloof ik) en dat ging inderdaad prima op eigen houtje. Erg vriendelijk land ook. Het is wel een relatief duur land vergeleken met buurlanden als Syrië en Egypte. Maar ik ben er niet erg lang geweest. Eigenlijk alleen van Amman naar Petra gereisd en daarna terug omhoog naar Syrië.
In Dartmoor mag hetquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
In Engeland mag je niet wildkamperen, maar dat weet je vast wel![]()
Ik ben zo'n beetje elk jaar een keer in Schotland. Meestal in jun-jul. Die midges valt wel mee tot ongeveer begin juli en het hangt erg af van de lokatie. Het liefst ga ik wat vroeger maar meestal zijn er dan thuis nog dingen die me tegenhouden. Op de heenweg ga ik altijd via Norfolk (Lakenheath Fen)/ Suffolk (Minsmere), Yorkshire (Bempton Cliffs) en Northumberland (Beadnell Bay) wat prachtig is in de lente/ broedsezoen.quote:Schotland mag het wel, maar heb je rekening gehouden met de midges? Die zijn in de zomer bijna niet te doen in Schotland!
Schotland is wel super mooi, al ben ik meer fan van de schouderseizoenen (zoals nu mei of oktober).
Gaaf!
Hostels was geen probleem. Vervoer kan ik me niet goed meer herinneren , behalve van Amman naar Damascus. Dat ging met grote Amerikaanse personenauto's (zo'n slee) en kostte $5 per persoon. Dat was zo goedkoop omdat het niet de belangrijkste business was maar meer een dekmantel om goederen te smokkelen. De hele kofferbak werd dan volgeladen met dingen die in Jordanië goedkoper waren dan in Syrië en aan de grens werd de Syrische grenswachter dan routinematig omgekocht (grenswachter maakt kofferbak open, grenswachter krijg bankbiljet in z'n hand gedrukt, kofferbak gaat zonder commentaar weer dichtquote:Op vrijdag 25 april 2014 22:21 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Ah ok![]()
Maar waren er ook veel hostels enzo? En hoe heb je dat toen gedaan qua vervoer? Bussen of van die minibusjes?
PRACHTIG verslag!quote:Op zaterdag 26 april 2014 08:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
In Dartmoor mag het
Maar in Engeland en Schotland sta ik normaal gesproken altijd op campings. Het is ook geen backpacken btw, ik ga gewoon met de auto + tentje en maak vanaf daar dan wandelingen met een lichte daypack of zelfs helemaal niets. Geen reis maar een vakantie
[..]
Ik ben zo'n beetje elk jaar een keer in Schotland. Meestal in jun-jul. Die midges valt wel mee tot ongeveer begin juli en het hangt erg af van de lokatie. Het liefst ga ik wat vroeger maar meestal zijn er dan thuis nog dingen die me tegenhouden. Op de heenweg ga ik altijd via Norfolk (Lakenheath Fen)/ Suffolk (Minsmere), Yorkshire (Bempton Cliffs) en Northumberland (Beadnell Bay) wat prachtig is in de lente/ broedsezoen.
Hier staat nog een oud verslag uit 2011: TRV / [Reisverslag] Engeland + Schotland + Wales
Cairngorms is schitterend en uniek (subarctic plateau - er broeden zelfs sneeuwgorsen!). Daarom ben ik er alweer 3 jaar achter elkaar geweest (als één van de Schotse bestemmingen) en ook dit jaar ga ik er weer minimaal een paar dagen naartoe. Ik verwacht ergens mid-juni daar weer te zijn. Ik verheug me alweer op de lange lichte avonden!quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:08 schreef Boterbartje het volgende:
Ik kan niet wachten om weer naar schotland te gaan. Overweeg in de herfst weer te gaan en stuk te hiken door de cairngorms met m'n tentje (en misschien ook m'n vriendin!).
Welke wandeltochten loop je daar? Heb je daar lange afstand wandelingen of knoop je steeds wandelingen aan elkaar?quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Cairngorms is schitterend en uniek (subarctic plateau - er broeden zelfs sneeuwgorsen!). Daarom ben ik er alweer 3 jaar achter elkaar geweest (als één van de Schotse bestemmingen) en ook dit jaar ga ik er weer minimaal een paar dagen naartoe. Ik verwacht ergens mid-juni daar weer te zijn. Ik verheug me alweer op de lange lichte avonden!
Ik doe alleen dagtochten, dus ik ga op een camping staan (in de Cairngorms is dat altijd "Dalraddy" ongeveer 5km buiten Aviemore - £4 per nacht, geen midges en heerlijke warme douches!) en dan rij ik met de auto ergens naar een startpunt en ga vanaf daar een rondje lopen. Meestal zijn dat tochten van een hele dag en bij voorkeur beklim ik dan een paar Munros. Vaak volg ik routes uit de boeken van Cameron mcNeish of van WalkHighlands.quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Welke wandeltochten loop je daar? Heb je daar lange afstand wandelingen of knoop je steeds wandelingen aan elkaar?
Ik vond rannoch moor ook zo mooi, wauwie
Zo, dat wordt even wennen. Waar ben je allemaal geweest?quote:Op zondag 27 april 2014 14:34 schreef ElDinosaur het volgende:
Ugh, weer terug in Nederland na bijna 1.5 jaar.. dolle pret.
Thailand, Vietnam, Cambodja, Maleisie, Borneo, Indonesie, Australie.quote:Op zondag 27 april 2014 17:04 schreef TvhN het volgende:
[..]
Zo, dat wordt even wennen. Waar ben je allemaal geweest?
Is het gemakkelijk werk te vinden als divemaster op Koh Tao? Wil graag vanaf volgend jaar zoiets doen..quote:Op zondag 27 april 2014 17:16 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Thailand, Vietnam, Cambodja, Maleisie, Borneo, Indonesie, Australie.
Uiteindelijk 7 maanden op Koh Tao gewoond en gewerkt als divemaster / klimgids. Erg lastig om te wennen aan het normale leven in Nederland.. Gelukkig ga ik over 2.5 week nog 3.5 week naar Californie. Daarna zal ik er toch echt aan moeten geloven..
Nee.. Er zijn ontzettend veel mensen die hun divemaster daar halen en nog een paar maanden willen werken. De beste manier is om je divemaster bij een grotere duikschool te halen en kijken of je zo binnen kan stromen voor betaald werk. Als je dit wilt moet je er wel voor zorgen dat je gedurende die 2 maanden jezelf goed gedraagt, dus niet dronken/met een kater op komen dagen voor de ochtendboot.quote:Op zondag 27 april 2014 17:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Is het gemakkelijk werk te vinden als divemaster op Koh Tao? Wil graag vanaf volgend jaar zoiets doen..
Ik heb alle benodigde papieren, dus het gaat gewoon om het zoeken van een baan.. Verder ben ik zo'n feestbeest niet meer en laat ik alcohol liever links liggen dus dat is geen probleemquote:Op zondag 27 april 2014 18:00 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Nee.. Er zijn ontzettend veel mensen die hun divemaster daar halen en nog een paar maanden willen werken. De beste manier is om je divemaster bij een grotere duikschool te halen en kijken of je zo binnen kan stromen voor betaald werk. Als je dit wilt moet je er wel voor zorgen dat je gedurende die 2 maanden jezelf goed gedraagt, dus niet dronken/met een kater op komen dagen voor de ochtendboot.En geloof me.. dat gaat je echt wel overkomen.
Ah, dat is een ander verhaal. Dan zou ik persoonlijk kijken of je bijvoorbeeld op de Gilis aan de slag kan. Redelijk veel werk en verdient een stuk meer dan Koh Tao..quote:Op zondag 27 april 2014 19:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb alle benodigde papieren, dus het gaat gewoon om het zoeken van een baan.. Verder ben ik zo'n feestbeest niet meer en laat ik alcohol liever links liggen dus dat is geen probleem
Chill!quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:33 schreef Ansu het volgende:
De laatste prikken zijn ingepland en dit weekend kijken voor een backpack en misschien een camera! Ook full moon accommodatie is geboekt en iets voor de eerste nacht in Bangkok. En de creditcard is aangevraagdHet komt steeds dichterbij!
Dure camera! Ik wil eigenlijk iets goedkopers kopen, een tweedehandse bij fotowinkel. En dan liefst spiegelreflex... Maar het is wel echt veel geld, dus weet het nog niet.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Chill!
Neem een goede tas voor je rug, ben zelf erg gecharmeerd van osprey. Oogjes op de ritsen voor hangslotjes is erg handig. Een hangslotje met ijzerdraadje (in de aanbieding bij bever) is ideaal om je tas vast te maken bij slapen in de trein oid.
Wat voor camera overweeg je? Ik had een sony nex-5, beviel mij uitstekend
Ja, ik weet. Maar ik ben dol op mooie foto's. Momenteel schiet ik met een NEX-7quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:55 schreef Ansu het volgende:
[..]
Dure camera! Ik wil eigenlijk iets goedkopers kopen, een tweedehandse bij fotowinkel. En dan liefst spiegelreflex... Maar het is wel echt veel geld, dus weet het nog niet.
Die laatste hebben we!quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, ik weet. Maar ik ben dol op mooie foto's. Momenteel schiet ik met een NEX-7Let op dat een tweedehands spiegelreflex soms ook nog té duur kan zijn en dat marktplaats of tweakers V&A beter kan zijn.
Of een compact camera die ook onderwater kan, das ook tof met duiken enzo.
Ik heb ondertussen n antwoord voor jequote:Op donderdag 27 maart 2014 19:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
En hoe bevalt die? Ik heb nu dus de farpoint 70, maar dat is een echte travelpack en de schuimdingen in de hengsels zijn niet zo dik en/of zacht en de rugsteun is ook alleen van schuim waardoor ik altijd een natte rug heb van 't zweet. Daarnaast is de tas best diep en breed; ik wil een aether!
Maar momenteel nog niet de centjes voor. 2 trails gelopen met de farpoint, dat wil ook allemaal wel prima.. maar ik zou toch graag een aether willen. Wellicht deze zomer.. en dan gelijk uitproberen naar zweden. Ik wist niet van de daylite, ziet er super gaaf uit!
Heb je hem al vaak gebruikt? Veel trips? Wat vind je voor en nadelen? gebruik je ook drinkzak? Vond je duur?
[..]
Wat is je probleem man, ga dan gewoon weg?
[..]
Sneldrogende handdoek is anders super chill als jij doucht en daarna de handdoek in je tas wil stoppen. Ik heb zelf ook 1 zo'n klein handdoekje. Nou is de toegevoegde waarde in hostels waar je handdoeken kan huren/gebruiken natuurlijk wel minder.. maar nonsens?
Verder is zo'n handdoek wel echt geniaal als je hiked en je tent is wat nat van binnen door instappen in de regen
[..]
Dorm is wel gezellig hoor omdat je zoveel leuke mensen tegenkomt (en snurkers).
Wat is het verschil tussen back en flashpackers? Ik heb altijd wel een systeemcamera mee, omdat ik fotografie interessant vind. Ik heb een tablet mee (Surface 2) waar ik mijn foto's op kan kijken, backuppen en facebook/mail checken. Ik heb mijn telefoon mee. Maar daarentegen slaap ik in dorms of in m'n eigen tentje, altijd lokaal vervoer (ik ben gek op met de trein reizen).. hmm. En waarom zo'n afkeer jegens flashpackers? Ben je pas écht een backpackers als je maar één keer per week doucht en electronica haat?
Niet zo'n hokjes plaatsen mensen
Gewoon gaan! Wel zsm je vaccinaties gaan regelen.quote:Op zondag 11 mei 2014 12:56 schreef Nessie7 het volgende:
Hallo, ik had even een vraagje, hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Ik zou deze zomervakantie eerst gaan interrailen met een vriendin, maar zij kan helaas niet meer. Aangezien ik heel graag een keer naar Azië zou willen reizen bedacht ik mij ongeveer een week geleden dat ik ook in mijn eentje een maand zou kunnen backpacken in Thailand deze zomer. Van iedereen die dit heeft gedaan hoor ik goede verhalen maar ik heb wel een paar twijfels: ik zou nu nog alles moeten regelen (vaccinaties, vliegtickets boeken) en ik ben niet bepaald de meest geordende persoon en ik raak in de stad waar ik nu woon zelfs al vaak de weg kwijt laat staan in vreemde steden in het buitenland. Daarnaast heb ik nog nooit alleen gereisd en ben ik nog nooit in Azië geweest.
Maar het lijkt mij wel heeel leuk. Ook heb ik altijd weinig last van heimwee en pas ik mij vrij makkelijk aan.
Een andere optie is een groepsreis van 16 dagen, waar mijn ouders meer aan mee willen betalen (want veiliger), maar ik zou dan wel de vrijheid missen denk ik van het alleen reizen.
Een beetje een lang verhaal, maar mijn vraag is: denken jullie dat het nog haalbaar is & een goed idee?
gewoon doenquote:Op zondag 11 mei 2014 12:56 schreef Nessie7 het volgende:
Ik zou deze zomervakantie eerst gaan interrailen met een vriendin, maar zij kan helaas niet meer. Aangezien ik heel graag een keer naar Azië zou willen reizen bedacht ik mij ongeveer een week geleden dat ik ook in mijn eentje een maand zou kunnen backpacken in Thailand deze zomer. Van iedereen die dit heeft gedaan hoor ik goede verhalen maar ik heb wel een paar twijfels: ik zou nu nog alles moeten regelen (vaccinaties, vliegtickets boeken) en ik ben niet bepaald de meest geordende persoon en ik raak in de stad waar ik nu woon zelfs al vaak de weg kwijt laat staan in vreemde steden in het buitenland. Daarnaast heb ik nog nooit alleen gereisd en ben ik nog nooit in Azië geweest.
Maar het lijkt mij wel heeel leuk. Ook heb ik altijd weinig last van heimwee en pas ik mij vrij makkelijk aan.
Een andere optie is een groepsreis van 16 dagen, waar mijn ouders meer aan mee willen betalen (want veiliger), maar ik zou dan wel de vrijheid missen denk ik van het alleen reizen.
Een beetje een lang verhaal, maar mijn vraag is: denken jullie dat het nog haalbaar is & een goed idee?
Gaan! Thailand is veilig en heel makkelijk...de enige plek waar je misschien zou kunnen verdwalen is Bangkok, en daar kun je altijd een goedkope taxi pakken...daarbij, de onverwachtte dingen zijn het leukst...bovendien; buiten die vaccinaties en tickets heb je echt niks nodig behalve misschien een vaag idee van een route...quote:Op zondag 11 mei 2014 12:56 schreef Nessie7 het volgende:
Wat voor werk heb je gedaan/doe je nu?quote:Op maandag 19 mei 2014 04:51 schreef FreeShooter het volgende:
Waar zitten de fok backpackers op dit moment?
Ikzelf in Auckland. Na anderhalf jaar Australië (gewerkt en een full lap gedaan) nu alweer 3 maanden in NZ. Nog een paar weekjes geld sparen en dan roadtrippen.
Afgelopen paar weken is mn familie op vakantie geweest. Hebben we met 7 man, 3 weken een roadtrip gedaan op het Noorder Eiland. Helemaal op zn 'backpackers' met vrijwel alleen maar gratis overnachtingen op kampeerplekken zonder wc's en douches etc. Ze vonden het geweldig!
ja naar manquote:
Super! Ik was er ondertussen ook al beetje uit dat dat hem ging worden, weet alleen niet zo goed ofik 60 of 70L pack wil halen. Iets zegt mij 60 omdat ik dan minder mee kan nemen en ik in m'n farpoint ok altijd wel plek over heb... maar andere kant wil ik misschien later ook meer meenemen ivm winterkamperen of m'n vriendin mee. Twjfels!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 08:33 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ik heb ondertussen n antwoord voor jede eather is echt geweldig
superconfortabel op je heupen ( goede band met veel schuim) hij kan helemaal van boven tot beneden open geritst worden dus je kan overal makkelijk bij
ook heeft hij een soort van ademende constructie op t rugpand met een soort bobbels van schuim met daartussen iets van gaas. Tuurlijk als t echt warm is zweet je alsnog, maar ik vind het echt een heerlijk ding
hij voelt ook niet zo grof/breed aan ook al is hij 70l
Hij is prijzig (220 ¤ ) geloof ik, maar het is het meer dan waard
ditquote:Op maandag 19 mei 2014 14:26 schreef SeLang het volgende:
Bij twijfel tussen 60 of 70 liter zou ik altijd voor 70 gaan. Je hoeft hem niet persé helemaal vol te proppen namelijk
Voor hoeveel dagen eten heb je dan bij je? En is dat alleen in warme landen of ook in landen met veel nattigheid/ kou/ wind?quote:Op maandag 19 mei 2014 15:31 schreef Lemans24 het volgende:
Ik pas m'n hoeveelheid spullen aan aan m'n tas en die weer aan de hoeveelheid te lopen kilometers. Ik prop m'n hele kampeeruitrusting dus in 58 liter,
In de afgelopen 20 maanden: dishwasher, native plants seed collector, IT Support Officer, waiter, building site labourer en assistent carpenter. Op dit moment als waiter in Auckland.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:28 schreef Mr.West het volgende:
[..]
Wat voor werk heb je gedaan/doe je nu?
native plants seed collectorquote:Op dinsdag 20 mei 2014 00:21 schreef FreeShooter het volgende:
[..]
In de afgelopen 20 maanden: dishwasher, native plants seed collector, IT Support Officer, waiter, building site labourer en assistent carpenter. Op dit moment als waiter in Auckland.
Tot nu toe heb ik voor maximaal drie dagen eten bij me gehad, in de Pyreneeën is er iedere 50 km wel een bevoorradingsmogelijkkheid. Nul graden 's nachts kon ik hebben, kouder was geen onderdeel van de planning. Regen en wind wel.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Voor hoeveel dagen eten heb je dan bij je? En is dat alleen in warme landen of ook in landen met veel nattigheid/ kou/ wind?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |