Ik ben er lang geleden geweest (1999 geloof ik) en dat ging inderdaad prima op eigen houtje. Erg vriendelijk land ook. Het is wel een relatief duur land vergeleken met buurlanden als Syrië en Egypte. Maar ik ben er niet erg lang geweest. Eigenlijk alleen van Amman naar Petra gereisd en daarna terug omhoog naar Syrië.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:34 schreef AldoTheApache het volgende:
Iemand ervaring met Jordanië?
Kun je daar op je eigen houtje rondtrekken, hoe zit het met het vervoer enzo, en hoeveel geef je ongeveer per dag uit?
thanks
In Engeland mag je niet wildkamperen, maar dat weet je vast welquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:03 schreef SeLang het volgende:
Zo, mijn volgende reis heb ik alweer zo goed als besloten. Dat wordt ~2 maanden naar Ethiopië in okt-nov. Reisgidsje en vogelgidsje zojuist besteld.
Ik ga wel eerst nog 1-2 maanden kamperen in Engeland en Schotland vanaf 1 juni ongeveer nadat de jonge vogeltjes mijn nestkastje hebben verlaten (nu zitten ze nog in 12 eitjes).
Zo gaat dat elke keer bij mij. Ik ben net een paar dagen thuis en dan begint het alweer te kriebelen
Ah okquote:Op vrijdag 25 april 2014 17:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben er lang geleden geweest (1999 geloof ik) en dat ging inderdaad prima op eigen houtje. Erg vriendelijk land ook. Het is wel een relatief duur land vergeleken met buurlanden als Syrië en Egypte. Maar ik ben er niet erg lang geweest. Eigenlijk alleen van Amman naar Petra gereisd en daarna terug omhoog naar Syrië.
In Dartmoor mag hetquote:Op vrijdag 25 april 2014 20:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
In Engeland mag je niet wildkamperen, maar dat weet je vast wel![]()
Ik ben zo'n beetje elk jaar een keer in Schotland. Meestal in jun-jul. Die midges valt wel mee tot ongeveer begin juli en het hangt erg af van de lokatie. Het liefst ga ik wat vroeger maar meestal zijn er dan thuis nog dingen die me tegenhouden. Op de heenweg ga ik altijd via Norfolk (Lakenheath Fen)/ Suffolk (Minsmere), Yorkshire (Bempton Cliffs) en Northumberland (Beadnell Bay) wat prachtig is in de lente/ broedsezoen.quote:Schotland mag het wel, maar heb je rekening gehouden met de midges? Die zijn in de zomer bijna niet te doen in Schotland!
Schotland is wel super mooi, al ben ik meer fan van de schouderseizoenen (zoals nu mei of oktober).
Gaaf!
Hostels was geen probleem. Vervoer kan ik me niet goed meer herinneren , behalve van Amman naar Damascus. Dat ging met grote Amerikaanse personenauto's (zo'n slee) en kostte $5 per persoon. Dat was zo goedkoop omdat het niet de belangrijkste business was maar meer een dekmantel om goederen te smokkelen. De hele kofferbak werd dan volgeladen met dingen die in Jordanië goedkoper waren dan in Syrië en aan de grens werd de Syrische grenswachter dan routinematig omgekocht (grenswachter maakt kofferbak open, grenswachter krijg bankbiljet in z'n hand gedrukt, kofferbak gaat zonder commentaar weer dichtquote:Op vrijdag 25 april 2014 22:21 schreef AldoTheApache het volgende:
[..]
Ah ok![]()
Maar waren er ook veel hostels enzo? En hoe heb je dat toen gedaan qua vervoer? Bussen of van die minibusjes?
PRACHTIG verslag!quote:Op zaterdag 26 april 2014 08:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
In Dartmoor mag het
Maar in Engeland en Schotland sta ik normaal gesproken altijd op campings. Het is ook geen backpacken btw, ik ga gewoon met de auto + tentje en maak vanaf daar dan wandelingen met een lichte daypack of zelfs helemaal niets. Geen reis maar een vakantie
[..]
Ik ben zo'n beetje elk jaar een keer in Schotland. Meestal in jun-jul. Die midges valt wel mee tot ongeveer begin juli en het hangt erg af van de lokatie. Het liefst ga ik wat vroeger maar meestal zijn er dan thuis nog dingen die me tegenhouden. Op de heenweg ga ik altijd via Norfolk (Lakenheath Fen)/ Suffolk (Minsmere), Yorkshire (Bempton Cliffs) en Northumberland (Beadnell Bay) wat prachtig is in de lente/ broedsezoen.
Hier staat nog een oud verslag uit 2011: TRV / [Reisverslag] Engeland + Schotland + Wales
Cairngorms is schitterend en uniek (subarctic plateau - er broeden zelfs sneeuwgorsen!). Daarom ben ik er alweer 3 jaar achter elkaar geweest (als één van de Schotse bestemmingen) en ook dit jaar ga ik er weer minimaal een paar dagen naartoe. Ik verwacht ergens mid-juni daar weer te zijn. Ik verheug me alweer op de lange lichte avonden!quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:08 schreef Boterbartje het volgende:
Ik kan niet wachten om weer naar schotland te gaan. Overweeg in de herfst weer te gaan en stuk te hiken door de cairngorms met m'n tentje (en misschien ook m'n vriendin!).
Welke wandeltochten loop je daar? Heb je daar lange afstand wandelingen of knoop je steeds wandelingen aan elkaar?quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:22 schreef SeLang het volgende:
[..]
Cairngorms is schitterend en uniek (subarctic plateau - er broeden zelfs sneeuwgorsen!). Daarom ben ik er alweer 3 jaar achter elkaar geweest (als één van de Schotse bestemmingen) en ook dit jaar ga ik er weer minimaal een paar dagen naartoe. Ik verwacht ergens mid-juni daar weer te zijn. Ik verheug me alweer op de lange lichte avonden!
Ik doe alleen dagtochten, dus ik ga op een camping staan (in de Cairngorms is dat altijd "Dalraddy" ongeveer 5km buiten Aviemore - £4 per nacht, geen midges en heerlijke warme douches!) en dan rij ik met de auto ergens naar een startpunt en ga vanaf daar een rondje lopen. Meestal zijn dat tochten van een hele dag en bij voorkeur beklim ik dan een paar Munros. Vaak volg ik routes uit de boeken van Cameron mcNeish of van WalkHighlands.quote:Op zaterdag 26 april 2014 19:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Welke wandeltochten loop je daar? Heb je daar lange afstand wandelingen of knoop je steeds wandelingen aan elkaar?
Ik vond rannoch moor ook zo mooi, wauwie
Zo, dat wordt even wennen. Waar ben je allemaal geweest?quote:Op zondag 27 april 2014 14:34 schreef ElDinosaur het volgende:
Ugh, weer terug in Nederland na bijna 1.5 jaar.. dolle pret.
Thailand, Vietnam, Cambodja, Maleisie, Borneo, Indonesie, Australie.quote:Op zondag 27 april 2014 17:04 schreef TvhN het volgende:
[..]
Zo, dat wordt even wennen. Waar ben je allemaal geweest?
Is het gemakkelijk werk te vinden als divemaster op Koh Tao? Wil graag vanaf volgend jaar zoiets doen..quote:Op zondag 27 april 2014 17:16 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Thailand, Vietnam, Cambodja, Maleisie, Borneo, Indonesie, Australie.
Uiteindelijk 7 maanden op Koh Tao gewoond en gewerkt als divemaster / klimgids. Erg lastig om te wennen aan het normale leven in Nederland.. Gelukkig ga ik over 2.5 week nog 3.5 week naar Californie. Daarna zal ik er toch echt aan moeten geloven..
Nee.. Er zijn ontzettend veel mensen die hun divemaster daar halen en nog een paar maanden willen werken. De beste manier is om je divemaster bij een grotere duikschool te halen en kijken of je zo binnen kan stromen voor betaald werk. Als je dit wilt moet je er wel voor zorgen dat je gedurende die 2 maanden jezelf goed gedraagt, dus niet dronken/met een kater op komen dagen voor de ochtendboot.quote:Op zondag 27 april 2014 17:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Is het gemakkelijk werk te vinden als divemaster op Koh Tao? Wil graag vanaf volgend jaar zoiets doen..
Ik heb alle benodigde papieren, dus het gaat gewoon om het zoeken van een baan.. Verder ben ik zo'n feestbeest niet meer en laat ik alcohol liever links liggen dus dat is geen probleemquote:Op zondag 27 april 2014 18:00 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Nee.. Er zijn ontzettend veel mensen die hun divemaster daar halen en nog een paar maanden willen werken. De beste manier is om je divemaster bij een grotere duikschool te halen en kijken of je zo binnen kan stromen voor betaald werk. Als je dit wilt moet je er wel voor zorgen dat je gedurende die 2 maanden jezelf goed gedraagt, dus niet dronken/met een kater op komen dagen voor de ochtendboot.En geloof me.. dat gaat je echt wel overkomen.
Ah, dat is een ander verhaal. Dan zou ik persoonlijk kijken of je bijvoorbeeld op de Gilis aan de slag kan. Redelijk veel werk en verdient een stuk meer dan Koh Tao..quote:Op zondag 27 april 2014 19:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb alle benodigde papieren, dus het gaat gewoon om het zoeken van een baan.. Verder ben ik zo'n feestbeest niet meer en laat ik alcohol liever links liggen dus dat is geen probleem
Chill!quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:33 schreef Ansu het volgende:
De laatste prikken zijn ingepland en dit weekend kijken voor een backpack en misschien een camera! Ook full moon accommodatie is geboekt en iets voor de eerste nacht in Bangkok. En de creditcard is aangevraagdHet komt steeds dichterbij!
Dure camera! Ik wil eigenlijk iets goedkopers kopen, een tweedehandse bij fotowinkel. En dan liefst spiegelreflex... Maar het is wel echt veel geld, dus weet het nog niet.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Chill!
Neem een goede tas voor je rug, ben zelf erg gecharmeerd van osprey. Oogjes op de ritsen voor hangslotjes is erg handig. Een hangslotje met ijzerdraadje (in de aanbieding bij bever) is ideaal om je tas vast te maken bij slapen in de trein oid.
Wat voor camera overweeg je? Ik had een sony nex-5, beviel mij uitstekend
Ja, ik weet. Maar ik ben dol op mooie foto's. Momenteel schiet ik met een NEX-7quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:55 schreef Ansu het volgende:
[..]
Dure camera! Ik wil eigenlijk iets goedkopers kopen, een tweedehandse bij fotowinkel. En dan liefst spiegelreflex... Maar het is wel echt veel geld, dus weet het nog niet.
Die laatste hebben we!quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja, ik weet. Maar ik ben dol op mooie foto's. Momenteel schiet ik met een NEX-7Let op dat een tweedehands spiegelreflex soms ook nog té duur kan zijn en dat marktplaats of tweakers V&A beter kan zijn.
Of een compact camera die ook onderwater kan, das ook tof met duiken enzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |