abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138088835
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:43 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

of je wordt belazerd.

[..]

aan inrichting? je huis, neem ik aan. waar haal je dat bedrag vandaan?
Je bedoelt dat je jezelf laat belazeren.

En waar ik het genoemde bedrag vandaan haal, staat al vermeld. Uit de basisbegrotingen van het NIBUD.
  zondag 23 maart 2014 @ 20:57:51 #252
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138089002
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Welnee. Het maakt mensen afhankelijk, gemakzuchtig, stimuleert niet en leert mensen dat de Staat het wel regelt. Er is geen garantie dat het ook maar een klein positieve bijdrage levert.
tuurlijk wel, je maakt levens minder verrot. als dat niet positief is, dan weet ik het ook niet meer.
stimuleren doe je gewoon door mensen op de regels te wijzen en niet te laten frauderen.
enmisschien zullen die mensen , als ze wel een prima leven kunnen lijden in ellendige tijden jouw dan wel gewoon dankbaar zijn. nu ben je maar een naar mannetje die zn extratjes belangrijker vind dan de kansen van nederlandse kinderen.
pi_138089011
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hoeft geen onderscheid op die spullen te maken: er zijn zat mensen die pleiten dat al die spullen een eerste levensbehoefte zijn. Sterker nog, als je 1 van die spullen wel aanmerkt als primaire levensbehoefte schept dat een precedent voor de andere spullen. Dat begrijp je hopelijk wel ?
Ik ben het niet met je eens dat die andere zaken een precedent schept voor de andere, luxere, spullen. Ik snap je gedachtengang, maar ik denk dat er heus wel duidelijke en begrijpelijke grenzen gesteld kunnen worden. Zaken als laptop, Ipad of vaatwasser zijn aantoonbaar luxe en volgens mij (nog) geen gemeengoed. Die andere zaken wel, en zijn ook noodzakelijk om aan enkele voorwaarden te kunnen voldoen (bijvoorbeeld een pc om te kunnen solliciteren).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138089014
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:54 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dus het gaat om jou, niet om hun.
goeie instelling..
wees blij dat je alles kan in het leven, en dat je niet 3de rangs koelkasten hoeft te kopen, maar de beste kwaliteit. onderscheid je maar van anderen door een goed mens te zijn.
Met zulke dooddoeners komen alle SPers die het liefst een communistische heilstaat in willen stellen. Ik mag hopen dat je war minder dooddoeners hebt.
pi_138089017
quote:

[..]

goeie instelling..
wees blij dat je alles kan in het leven, en dat je niet 3de rangs koelkasten hoeft te kopen, maar de beste kwaliteit. onderscheid je maar van anderen door een goed mens te zijn.
Heb je weer zo'n help er steekt iemand boven het maaiveld uit figuur

quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:55 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jawel hoor, ten eerste is het allerminst bewezen dat een uitkering op een niveau dat zogenaamd 'stimulerend' zou werken (zo laag mogelijk) wel stimulerend werkt. Dat werkt eerder verlammend. Ten tweede is er een proef geweest met een basisinkomen, en daarbij bleek dat - ondanks het relatief hoge basisinkomen - het mensen niet lui en afhankelijk maakte, ze gingen juist betere keuzes maken.

Logisch verklaarbaar ook, als je alleen bezig bent met financieel 'overleven' dan hou je geen motivatie en energie over om je fatsoenlijk verder te ontwikkelen.
Daar hebben we het basisinkomen weer.
Twee vragen.

1. Waar gaan we dat van betalen?
2. Wat doen we met de open grenzen in Europa?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_138089055
quote:

[..]

goeie instelling..
Het gaat "hun" ook om "hun". Ik neem echter aan dat je "hen" bedoelt.

Als het de bijstandtrekkers om "ons" zou gaan, zouden ze immers niet pleiten voor een verhoging van hun eigen uitkering, maar om verlaging of afschaffing van kosten die we allemaal maken zodat iedereen baat heeft bij de lastenverlichting.
pi_138089070
quote:

Logisch verklaarbaar ook, als je alleen bezig bent met financieel 'overleven' dan hou je geen motivatie en energie over om je fatsoenlijk verder te ontwikkelen.
Zoiets is alles behalve logisch verklaarbaar.
pi_138089123
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens dat die andere zaken een precedent schept voor de andere, luxere, spullen. Ik snap je gedachtengang, maar ik denk dat er heus wel duidelijke en begrijpelijke grenzen gesteld kunnen worden. Zaken als laptop, Ipad of vaatwasser zijn aantoonbaar luxe en volgens mij (nog) geen gemeengoed. Die andere zaken wel, en zijn ook noodzakelijk om aan enkele voorwaarden te kunnen voldoen (bijvoorbeeld een pc om te kunnen solliciteren).
Welnee, laptop en iPad worden hier al aangemerkt als vereist omdat anders kinderen een achterstand gaan hebben op hun leeftijdsgenoten. Een vaatwasser is natuurlijk wel overbodige luxe: zelf afwassen is goedkoper en werkt prima. Kortom, waar stel je die grens dan? Wat is luxe en wat niet ?
  zondag 23 maart 2014 @ 20:59:47 #259
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138089143
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:55 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je jezelf laat belazeren.

En waar ik het genoemde bedrag vandaan haal, staat al vermeld. Uit de basisbegrotingen van het NIBUD.
kan het nergens vinden. heb al 4 topics geleden eens gevraagd of iemand het in de OP kan zetten.
pi_138089169
quote:

[..]

Jawel hoor, ten eerste is het allerminst bewezen dat een uitkering op een niveau dat zogenaamd 'stimulerend' zou werken (zo laag mogelijk) wel stimulerend werkt. Dat werkt eerder verlammend. Ten tweede is er een proef geweest met een basisinkomen, en daarbij bleek dat - ondanks het relatief hoge basisinkomen - het mensen niet lui en afhankelijk maakte, ze gingen juist betere keuzes maken.

Een basisinkomen is sowieso onhaalbaar.
pi_138089188
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:31 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ah okee.

hoeveel inkomen heb je dan?
Waarvoor is de exacte hoogte van mijn inkomen relevant in deze discussie?

Maar vooruit, het is in elk geval hoog genoeg om naast mijn leven op bijstandsniveau ook nog een auto er op na te houden.
pi_138089255
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:57 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

tuurlijk wel, je maakt levens minder verrot. als dat niet positief is, dan weet ik het ook niet meer.
stimuleren doe je gewoon door mensen op de regels te wijzen en niet te laten frauderen.
enmisschien zullen die mensen , als ze wel een prima leven kunnen lijden in ellendige tijden jouw dan wel gewoon dankbaar zijn. nu ben je maar een naar mannetje die zn extratjes belangrijker vind dan de kansen van nederlandse kinderen.
Stimuleren doe je niet door ze op de regels te wijzen en dat doe je al helemaal niet door ze gratis luxegoederen te geven. Geen idee welke stimulans ze eruit halen als ze die spullen aangeboden krijgen, misschien dat ze leren dat ze alles krijgen als ze maar hard genoeg blèren maar dat lijkt me onwenselijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2014 21:02:00 ]
pi_138089267
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Zoiets is alles behalve logisch verklaarbaar.
Dan heb je een gebrek aan inlevingsvermogen ben ik bang. Het lijkt me namelijk nogal voor de hand liggend dat financiële zorgen je energie en motivatie belemmeren, evenals alle andere verplichtingen die aan de Bijstand hangen (zoals tegenprestatie).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 23 maart 2014 @ 21:02:05 #264
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138089296
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Met zulke dooddoeners komen alle SPers die het liefst een communistische heilstaat in willen stellen. Ik mag hopen dat je war minder dooddoeners hebt.
dat is niet hetzelfde als wat ik zei hoor. ik zeg alleen dat het verschil in de amaatschappij op dit vlak niet hoeft te zijn dat jij alles wel kan krijgen en zij niets. in een rijk land als het onze, kan die grens een stuk omhoog.
pi_138089340
quote:

[..]

[..]

Daar hebben we het basisinkomen weer.
Twee vragen.

1. Waar gaan we dat van betalen?
2. Wat doen we met de open grenzen in Europa?
Ik zeg niet dat ik voor een basisinkomen ben. Ik haal het aan om aan te tonen dat een hoog / hoger basisniveau van een inkomensvoorziening niet per definitie zorgt dat mensen lui en afhankelijk worden.
  zondag 23 maart 2014 @ 21:03:20 #266
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138089414
quote:

[..]

groei maar wat je wilt, maar niet zonder enige verantwoordelijkheid.
pi_138089436
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dan heb je een gebrek aan inlevingsvermogen ben ik bang. Het lijkt me namelijk nogal voor de hand liggend dat financiële zorgen je energie en motivatie belemmeren, evenals alle andere verplichtingen die aan de Bijstand hangen (zoals tegenprestatie).
Nee ik heb geen gebrek aan inlevingsvermogen.
Ik heb een hele andere instelling.
Jij bent er een van het kan niet niet.
Dan blijf je lekker in de bijstand hangen ja.
pi_138089437
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk ook een stimulans kunnen zijn, 'dat soort stress wil ik nooit meer, ik ga nu echt wat aan mijn situatie doen!' ipv de 'dat soort stress wil ik nooit meer, ik heb meer gratis geld nodig!'. Stress lijkt me sowieso onwenselijk.
  zondag 23 maart 2014 @ 21:04:31 #269
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138089498
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 20:58 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Het gaat "hun" ook om "hun". Ik neem echter aan dat je "hen" bedoelt.

Als het de bijstandtrekkers om "ons" zou gaan, zouden ze immers niet pleiten voor een verhoging van hun eigen uitkering, maar om verlaging of afschaffing van kosten die we allemaal maken zodat iedereen baat heeft bij de lastenverlichting.
ook goed, komt op hetzelfde neer.
pi_138089507
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Die verantwoordelijkheid ligt bij mij, die hoef jij niet te bepalen en zeker niet af te dwingen omdat je een misplaatst rechtvaardigheidsgevoel hebt.
pi_138089544
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Waarom zou ik ook maar aan een enig iemand verantwoordelijkheid moeten afdragen, behalve mijn gezin thuis?
pi_138089582
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:02 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

dat is niet hetzelfde als wat ik zei hoor. ik zeg alleen dat het verschil in de amaatschappij op dit vlak niet hoeft te zijn dat jij alles wel kan krijgen en zij niets. in een rijk land als het onze, kan die grens een stuk omhoog.
Ze krijgen zat, 'niets' krijgt je in Namibië. Laten we het overdreven gedoe even achterwege oké?
pi_138089588
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk ook een stimulans kunnen zijn, 'dat soort stress wil ik nooit meer, ik ga nu echt wat aan mijn situatie doen!' ipv de 'dat soort stress wil ik nooit meer, ik heb meer gratis geld nodig!'. Stress lijkt me sowieso onwenselijk.
Dit dus.
  zondag 23 maart 2014 @ 21:05:48 #274
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138089592
Dus we praten over de keuze tussen 40 uur werken voor je tv en je laptop, of helemaal niet werken en dezelfde tv en laptop voor niks krijgen, en sommigen houden dan nog vol dat stimulans daar niets mee te maken heeft. Hoe typisch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 23 maart 2014 @ 21:06:23 #275
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_138089627
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 21:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Waarvoor is de exacte hoogte van mijn inkomen relevant in deze discussie?

Maar vooruit, het is in elk geval hoog genoeg om naast mijn leven op bijstandsniveau ook nog een auto er op na te houden.
je hebt het zelf over je inkomen.
maar goed, is ook niet relevant. je hebt dus gewoon meer dan bijstandniveau.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')