Dan betaalt hij een euro meer belasting, snap dat dan!quote:Op zondag 23 maart 2014 20:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
dan accepteer je dus dat sommige kinderen minder kansen krijgen in het leven.
en verder snap ik niet dat je het zon probleem vind dat bijstand kinderen gewoon op voetbal of pianoles kunnen.
veel scholen werken met tablets.quote:Op zondag 23 maart 2014 18:26 schreef aijumu het volgende:
Wat is nu de meerwaarde van een tablet? Naast die laptop,desktop of mobiele telefoon?
Dit is mi de kern van het vraagstuk.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
en verder snap ik niet dat je het zon probleem vind dat bijstand kinderen gewoon op voetbal of pianoles kunnen.
of je wordt belazerd.quote:Op zondag 23 maart 2014 19:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als je je een beetje verdiept in wat je koopt, dan koop je tweedehands met gemak véél betere kwaliteit dan de budget series van IKEA of de Mediamarkt voor een veel lagere prijs.
[..]
aan inrichting? je huis, neem ik aan. waar haal je dat bedrag vandaan?quote:Waar besteden die mensen dan de +/- 100 euro per maand aan die er conform het Nibud beschikbaar is voor de kosten van inrichting?
doorverwijzen naar de liefdadigheid...quote:
Elk kind heeft al meer of minder kansen in het leven. Dat niet erkennen is naïef. Het leven kan nooit gelijke kansen bieden. Dat proberen te bestrijden is ook naïef.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:34 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
oh ja, natuurlijk wordt je dan boos....quote:Op zondag 23 maart 2014 20:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan betaalt hij een euro meer belasting, snap dat dan!
Indérdaad, de oplossing is ze bedelven onder gratis zooi, dat zal vast helpen.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:46 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
doorverwijzen naar de liefdadigheid...
triest. geef ze dan gewoon wat extra, dan hoeven ze niet te bedelen bij een stichting die uit medelijden wordt opgezet door mensen die wel iets over hebben voor hun medemens.
maar je kan wel een benedengrens stellen. dat doe jij en dat doe ik ook. allen is jouw grens niet toerijkend, en de mijne wel.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Elk kind heeft al meer of minder kansen in het leven. Dat niet erkennen is naïef. Het leven kan nooit gelijke kansen bieden. Dat proberen te bestrijden is ook naïef.
Ja, de wereld is nu eenmaal geindividualiseerd. Egoisme is helaas een bijkomstigheid daarvan.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:47 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
oh ja, natuurlijk wordt je dan boos....
dat maakt wel het verschil, ja.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Indérdaad, de oplossing is ze bedelven onder gratis zooi, dat zal vast helpen.
Als je niet snapt dat je door bijstandtrekkers extra te bevoordelen je de groep die tussen wal en schip valt omdat ze boven de bijstand verdienen maar nergens voor in aanraking komen qua subsidie houdt het wel een beetje op.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dan betaalt hij een euro meer belasting, snap dat dan!
Mijn grens geeft ze geen gratis tv, koelkast, vaatwasser, iPad, pc, laptop en al die andere dingen waar een ander gewoon voor moet werken. Jij geeft ze die wel, en sterker nog, die pak je rechtstreeks af van de mensen die er voor moeten werken. Goeie benedengrens.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
maar je kan wel een benedengrens stellen. dat doe jij en dat doe ik ook. allen is jouw grens niet toerijkend, en de mijne wel.
Je hebt het over de armoedeval?quote:Op zondag 23 maart 2014 20:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je niet snapt dat je door bijstandtrekkers extra te bevoordelen je de groep die tussen wal en schip valt omdat ze boven de bijstand verdienen maar nergens voor in aanraking komen qua subsidie houdt het wel een beetje op.
ik denk dta dat egoisme erin wordt geramd. het is onderdeel van een ideologie, een visieop de samenleving. of hoe thatcher het vroeger zei; there is no society. dat willen ze graag.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, de wereld is nu eenmaal geindividualiseerd. Egoisme is helaas een bijkomstigheid daarvan.
Welnee. Het maakt mensen afhankelijk, gemakzuchtig, stimuleert niet en leert mensen dat de Staat het wel regelt. Er is geen garantie dat het ook maar een klein positieve bijdrage levert.quote:
Een laptop, Ipad of vaatwasser begrijp ik dat dat teveel weelde is om van de overheid te verlangen.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn grens geeft ze geen gratis tv, koelkast, vaatwasser, iPad, pc, laptop en al die andere dingen waar een ander gewoon voor moet werken. Jij geeft ze die wel, en sterker nog, die pak je rechtstreeks af van de mensen die er voor moeten werken. Goeie benedengrens.
Iets meer bijstand zorgt ervoor dat nog meer mensen gaan inzien dat werken voor net boven de bijstandsnorm geen enkele zin heeft. Sterker nog, het benadeelt die groep sterker dan dat het voordelen oplevert voor de bijstandtrekkers. Onwenselijk signaal als je het mijn vraagt.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je hebt het over de armoedeval?
Maar iets meer Bijstand dicht niet meteen de kloof tussen het inkomen uit arbeid en het Bijstandsinkomen hoor.
Overigens ben ik ook voorstander van een hoger minimumloon, maar dat terzijde (niet door het verhogen van de werkgeverslasten overigens).
Precies, waarom zou ik zelf een stap harder lopen als het toch wel voor mij geregeld wordt.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee. Het maakt mensen afhankelijk, gemakzuchtig, stimuleert niet en leert mensen dat de Staat het wel regelt. Er is geen garantie dat het ook maar een klein positieve bijdrage levert.
Je hoeft geen onderscheid op die spullen te maken: er zijn zat mensen die pleiten dat al die spullen een eerste levensbehoefte zijn. Sterker nog, als je 1 van die spullen wel aanmerkt als primaire levensbehoefte schept dat een precedent voor de andere spullen. Dat begrijp je hopelijk wel ?quote:Op zondag 23 maart 2014 20:53 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Een laptop, Ipad of vaatwasser begrijp ik dat dat teveel weelde is om van de overheid te verlangen.
Maar op je andere punten begrijp ik je kleinzerigheid niet zo. Lijkt wel afgunst.
en als je het inderdaad goed leest kan je ook de kanttekening lezen waar vermeld staat dat er een wirwar van regelingen bestaat waar de meeste mensen niet wijs uit worden en die per gemeente verschilt.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:15 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Als je het artikel goed bekijkt, zie je ook dat in werkelijkheid de bijstandsmoeder 200 euro over houd na alle noodzakelijke kosten.
dus het gaat om jou, niet om hun.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn grens geeft ze geen gratis tv, koelkast, vaatwasser, iPad, pc, laptop en al die andere dingen waar een ander gewoon voor moet werken. Jij geeft ze die wel, en sterker nog, die pak je rechtstreeks af van de mensen die er voor moeten werken. Goeie benedengrens.
Jawel hoor, ten eerste is het allerminst bewezen dat een uitkering op een niveau dat zogenaamd 'stimulerend' zou werken (zo laag mogelijk) wel stimulerend werkt. Dat werkt eerder verlammend. Ten tweede is er een proef geweest met een basisinkomen, en daarbij bleek dat - ondanks het relatief hoge basisinkomen - het mensen niet lui en afhankelijk maakte, ze gingen juist betere keuzes maken.quote:Op zondag 23 maart 2014 20:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee. Het maakt mensen afhankelijk, gemakzuchtig, stimuleert niet en leert mensen dat de Staat het wel regelt. Er is geen garantie dat het ook maar een klein positieve bijdrage levert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |