Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Op zondag 23 maart 2014 16:17 schreef ..-._---_-.- het volgende: Mooi gelopen Semtex! En een goede foto zo met die uitslagen . Hier zit het rondje Nederland er ook op. De kinderen begonnen vanochtend met de kids run. Die kon droog gelopen worden. Papa Stipstreep moest meelopen. De oudste verdween al snel uit zicht en ik ben met de jongste gefinished. De medaille en bidon werden in ontvangst genomen maar de echte beloning was een suikerspin.
's Middags mocht Stipstreep's wederhelft eerst starten voor de 5km met een prettig zonnetje er bij. Voor mij het moment om een pijnstiller te nemen ivm de schouder. Bij de start van de 10km was het zonnig, dus de zonnebril kwam goed van pas. Ik had me voorgenomen "verstandig" te lopen. Na een paar km verdween de zon om tot aan de finish plaats te maken voor hagel afgewisseld met regen.
De finish kwam na 48:14. Omdst ik me had voorgenomen om me een beetje in te houden voor mezelf een verrassend snelle tijd. Lekker gelopen, de schouder heeft zich goed gehouden. Nu een warme douche en dan niet te veel meer doen.
netjes gelopen ondanks je last hebt van je schouder.
Net terug van mijn eerste serieuze training sinds de CPC. Het was eigenlijk geen doen. Het is zondag, het is mooi weer. Stop dat in een grote kookpot, even stevig roeren en je krijgt de onvermijdelijke kuddes wandelaars. Ik wou dat dáár eens een volksmenner in dit land wat voor ging "regelen".
Enfin. De training zelf: gek genoeg merkte ik toch wel dat de conditie een klein beetje achteruit gegaan is. Heel nipt weliswaar, misschien was ik domweg moe of te warm gekleed (dat laatste zeker). Maar dat was het probleem niet. De heup was niet pijnlijk, maar voelt stijf aan. En naarmate de training vorderde werd het ook stijver. Hmpf.
Ik ben daarom maar na 5x1000p800 gestopt in plaats van na 6x1000. Momenteel nergens last van, dus ik heb wel goede hoop.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Semtex: dat soort tijden ga ik echt nooit lopen. Misschien als ik een brommer inslik, maar dan krijg ik waarschijnlijk ook last van mijn darmen.
Ik loop inmiddels driekwart jaar ofzo, meestal in het weekend een duurloop buiten en doordeweeks nog een paar keer korter en/of interval in de sportschool met wat krachttraining ernaast. Over twee weken loop ik mn eerste wedstrijd, 10K in Hilversum, streeftijd 50 minuten plan is om in oktober de HM in Amsterdam te lopen.
Vandaag ook heerlijk gelopen, ruim 12 kilometer in 1:06, erg tevreden over! Leuk om verslagen en ervaringen van anderen te lezen
Ik loop inmiddels driekwart jaar ofzo, meestal in het weekend een duurloop buiten en doordeweeks nog een paar keer korter en/of interval in de sportschool met wat krachttraining ernaast. Over twee weken loop ik mn eerste wedstrijd, 10K in Hilversum, streeftijd 50 minuten plan is om in oktober de HM in Amsterdam te lopen.
Vandaag ook heerlijk gelopen, ruim 12 kilometer in 1:06, erg tevreden over! Leuk om verslagen en ervaringen van anderen te lezen
Welkom. Nu al benieuwd naar jouw verslag van die 10 in H'sum
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Op zondag 23 maart 2014 16:27 schreef Zwabberhark het volgende: Semtex: dat soort tijden ga ik echt nooit lopen. Misschien als ik een brommer inslik, maar dan krijg ik waarschijnlijk ook last van mijn darmen.
Ik geloof er niks van, ik geloof dat jij dat ook best kunt
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
iemand interesse in een startbewijs voor de tien km bij de marathon van rotterdam? ik kan door omstandigheden zelf niet lopen. bij interesse graag pm of dm .
Ik heb ook weer gelopen vandaag maar blijf merken dat het niet gaat zoals ik wil en ik kan er maar niet de vinger op leggen waar het door komt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat ik de loopgroep voor nu maar even laat schieten en mijn eigen ding doe. Het is wel leuk en gezellig maar het gooit mijn eigen trainingsschema een beetje in de war.
Er is veel gebeurd de afgelopen dagen dus ik doe het even zo: Ik zag weer mooie wedstrijd tijden voorbij komen. Mensen die hun eerste 5 kilometers liepen Mensen die weer konden lopen met/na blessures En helaas mensen met nieuwe blessures
En wie vroeg er ook al weer naar de pure lime BH's? Ik heb er gisteren één gehaald en hem vandaag getest en ik ben er blij mee. Mijn andere sportbh was net even te krap waardoor hij knelde dus dit is een dubbele verbetering.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Mijn kater is er weer een beetje uit. Stomme drankspelletjes met tequila. Straks voor Arrow aan maar ff een kldl doen. Wou eigenlijk een heel eind maar kon niet van de bank komen vanmiddag.
[ Bericht 0% gewijzigd door Daywalk3r op 23-03-2014 18:09:26 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Op zondag 23 maart 2014 18:11 schreef Twinky het volgende: Effe nog een skidagje gegarmind Leuk man. Vandaag was het op sommige momenten wat beter weer, dus minder drijfnat en soms zagen we ook wat meer!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een toffe vrolijke ski-outfit
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Vind je? dit was het laatste jaar dat ik erin skiede heb de jas al flink wat (7?) jaren en hij doet het niet zo goed en ik vind hem ook niet zo tof meer de broek is inmiddels van de Lidl.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteren was het dus natte sneeuw en was ik echt drijfnat al na een uur. Zowel jas als broek waren echt niet bestand daartegen, en dat toonde ook wel respectievelijk hun oudheid en goedkoopheid
Op zondag 23 maart 2014 18:24 schreef mosselmossel het volgende: Dokter kan de pot op. Ik heb lekker toch gelopen bij Rondje Nederland. En Gogo naar een PR gepacet.
Doorzetter
Op zondag 23 maart 2014 18:24 schreef mosselmossel het volgende: Dokter kan de pot op. Ik heb lekker toch gelopen bij Rondje Nederland. En Gogo naar een PR gepacet.
Ik wist dat vanmorgen al We wachten geduldig Gogo's verslag af.
Op zondag 23 maart 2014 18:22 schreef Zwabberhark het volgende: Op zich leuk als je deze bril ook op doet tijdens jouw loopbijdrage aan de Ekiden. Ik denk niet dat ik nu te veel vraag.
Die bovenste (roze) of onderste (geel)? Onderste is namelijk vervangen door de bovenste.
Ik weet het niet. In Nederland zijn mensen niet zo bekend met skibrillen, krijg je rare reacties enzo.
Je zal wat paracetamol vinden, diclofenac en wat spoortjes tramadol. Prima loopcocktail
quote:
That's the spirit !
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2014 18:35:32 ]
Nou, ik moest het slikken vanwege een ontsteking in m'n arm. Die deed nog steeds pijn en als bonus mocht ik 6 keer per uur naar de wc. Racekak zonder race, zegmaar.
Nou, ik moest het slikken vanwege een ontsteking in m'n arm. Die deed nog steeds pijn en als bonus mocht ik 6 keer per uur naar de wc. Racekak zonder race, zegmaar.
Bij mij hielp het ooit binnen no-time tegen een niersteenkoliek en een kaakholteonsteking (bij dat laatste heb ik mijn huisarts om euthanasie gevraagd, pijnlijker bestaat er niet).
Bij mij hielp het ooit binnen no-time tegen een niersteenkoliek en een kaakholteonsteking (bij dat laatste heb ik mijn huisarts om euthanasie gevraagd, pijnlijker bestaat er niet).
Ik heb wel eens een ontsteking op een plek gehad waarbij dat denk ik iets pijnlijker was.
Het was de eerste training sinds de CPC, en mijn knie voelt al een stuk beter. Na een minuut of 20 begon ik 'm wel weer te voelen, dus voorlopig nog niet te veeleisend worden.
Om de hoek was de straat afgezet, er stonden dranghekken langs de Bezuidenhoutseweg, en wegversperringen op de ingang van het Haagse Bos. Ik had het bos dan ook bijna voor mij alleen. Ik wilde een rondje door Benoordenhout doen, maar dat was van de beschaafde wereld afgesneden door dranghekken langs de N44. Zelfs op een bruggetje in het bos werd net toen ik er langs liep een hek gezet, dus moest ik terug. Het geeft wel een bijzondere sfeer, zo'n nucleaire top.
Het was de eerste training sinds de CPC, en mijn knie voelt al een stuk beter. Na een minuut of 20 begon ik 'm wel weer te voelen, dus voorlopig nog niet te veeleisend worden.
Om de hoek was de straat afgezet, er stonden dranghekken langs de Bezuidenhoutseweg, en wegversperringen op de ingang van het Haagse Bos. Ik had het bos dan ook bijna voor mij alleen. Ik wilde een rondje door Benoordenhout doen, maar dat was van de beschaafde wereld afgesneden door dranghekken langs de N44. Zelfs op een bruggetje in het bos werd net toen ik er langs liep een hek gezet, dus moest ik terug. Het geeft wel een bijzondere sfeer, zo'n nucleaire top.
Ik zag het ook ja, toen ik richting Zoetermeer fietste. De driftig fluitende motoragenten bij het Malieveld en de geblindeerde auto die ze begeleidden waren ook wel een belevenis.
Op zich wel grappig, maar zal blij zijn als het woensdag is en Den Haag weer normaal wordt.
Ben je nog doorgelopen toen je knie begon op te spelen, of was het snel gedaan toen?
Op zondag 23 maart 2014 19:34 schreef hatsaflats het volgende: Ik mag 2 dagen thuiswerken vanwege die nucleaire top zouden ook wel sadisten zijn als ze me wel zouden verplichten aanwezig te zijn.
Op zondag 23 maart 2014 19:43 schreef Nanook24 het volgende: Vonden ze je zo er zo onbetrouwbaar uit zien dat je er niet eens nog even door mocht voor ze het hek plaatsten Pijll?
Ik vind al die afsluitingen echt van de gekke. Gelukkig zitten wij er ver vandaan en hebben wij er weinig last van.
Vergis je niet. M'n vader heeft militaire vliegtuigen gezien (die hangen daar ergens in 't luchtruim als beveiliging ofzo)... En m'n ouders wonen redelijk in jouw regio
Vergis je niet. M'n vader heeft militaire vliegtuigen gezien (die hangen daar ergens in 't luchtruim als beveiliging ofzo)... En m'n ouders wonen redelijk in jouw regio
Ik heb niet echt omhoog gekeken tijdens mijn rondje lopen. Toch maar eens wat meer doen dan de komende dagen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Ben je nog doorgelopen toen je knie begon op te spelen, of was het snel gedaan toen?
Ik ben niet al te ver meer doorgelopen, nog een minuut of 10. Maar ik was sowieso al van plan om het bij een kort rondje te laten.
quote:
Op zondag 23 maart 2014 19:43 schreef Nanook24 het volgende: Vonden ze je zo er zo onbetrouwbaar uit zien dat je er niet eens nog even door mocht voor ze het hek plaatsten Pijll?
Ik vind al die afsluitingen echt van de gekke. Gelukkig zitten wij er ver vandaan en hebben wij er weinig last van.
Ik had misschien wel erdoor gemogen. Maar ik vond het allang best. En misschien dat ik op de terugweg er niet meer door had gekund, en dan ben je verder van huis. Dan had ik misschien tot dinsdag in het bos moeten blijven.