Eh... ja dat kan ik wel eens gaan proberen.. ben wel n direct al gestrest word de eerste keer sinds jaren dan.. mu hopen dat het de moeite waard is. Zucht.... serieus ik zie nu al allerlei leeuwen en beren op de wegquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:10 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Als je het nou toch eens zou proberen, je blootgeven aan iemand. Je gaat je wellicht vreselijk kut, gespannen, depri of wat dan ook voelen, maar doe het. Accepteer elke gevoel dat over je heen komt, ervaar het gewoon. Is het immers niet veel lekkerder om je NIET constant tegen iets te hoeven verzetten?
Wat vind jij beter aan Eckhart Tolle tov andere guru's zoals Krishnamurti? Tolle neemt zich zelf imho veel te serieus. Hij is me te "zwaar"quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Spot on dit filmpje denk ik, kijk hem even afEn vertel me wat je ervan vond, oke?
![]()
Kijk je hoeft je echt niet nu aan zomaar iemand je diepste geheimen te vertellen, maar wellicht iemand die wel enigszins vertrouwd voelt benaderen en een stukje van je ziel met deze persoon delen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:10 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Eh... ja dat kan ik wel eens gaan proberen.. ben wel n direct al gestrest word de eerste keer sinds jaren dan.. mu hopen dat het de moeite waard is. Zucht.... serieus ik zie nu al allerlei leeuwen en beren op de weg![]()
No offence I am trying. Ik bedoel neem hier bijvoorbeeld ik probeer het. Pretty much niemand behalve jullie weet dit. En ja het geeft rust en voelt geweldig om ergens begrepen te voelen. Waar mensen je proberen te helpen etc. maar tegelijkertijd is het zo vreselijk moeilijk. Nu probeer ik het allemaal wel aan de psycholoog te vertellen en mijn begeleider. Maar me begeleider weet veel maar de helft nog nie van wat jullie weten. Het in real life vertellen zit zon grote drempel voor bij mij. Dat ik gewoon dichtsla en niks meer kan zeggen ookal wil ik het zo graag.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:20 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Kijk je hoeft je echt niet nu aan zomaar iemand je diepste geheimen te vertellen, maar wellicht iemand die wel enigszins vertrouwd voelt benaderen en een stukje van je ziel met deze persoon delen.
Ik weet hoe het is om angst te hebben. Het is super hardnekkig en enorm vervelend, maar de eerste stap tot loslaten is je niet langer verzetten. Het is net als een zeurend kind, zo lang je het aandacht geeft gaat het altijd door. Laat je het kind gewoon zeuren, dan zal je het gezeur nog wel horen, alleen er geen energie meer aan besteden en langzamerhand wordt het kind dan gewoon moe en stopt het.
Vertel dat eens aan je begeleider. Dat is al een stap vooruit.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:24 schreef Raggingbull het volgende:
Het in real life vertellen zit zon grote drempel voor bij mij. Dat ik gewoon dichtsla en niks meer kan zeggen ookal wil ik het zo graag.
Haha die maakt het live mee daar hoef ik dat niet meer aan te vertellen.. die wist gewoon niet wat ze doen moest en ikke maar janken en me echt klote voelen want ik was so close om het gewoon te vertellen. En op het laatste moment sloeg ik helemaal dicht. Sindsdien kan ik zelfs daar nie meer in de buurt komen. En daar baal ik zo hard van want het voelde zo goed...quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:31 schreef Gray het volgende:
[..]
Vertel dat eens aan je begeleider. Dat is al een stap vooruit.
En als je nou alleen maar gaat de volgende keer om dit te vertellen; dat je het moeilijk vond? Dat je moeite hebt te vertellen wat je het zwaarst weegt? Ook dat is weer een stapje vooruit.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:33 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Haha die maakt het live mee daar hoef ik dat niet meer aan te vertellen.. die wist gewoon niet wat ze doen moest en ikke maar janken en me echt klote voelen want ik was so close om het gewoon te vertellen. En op het laatste moment sloeg ik helemaal dicht. Sindsdien kan ik zelfs daar nie meer in de buurt komen. En daar baal ik zo hard van want het voelde zo goed...
Ik sta met haar echt op de alles of niets positie alle shit er omheen kent ze al. Alleen de echte problemen die ik hier wel kan beschrijven krijg ik me strot niet uit en dat weet ze. Heb er zoveel gesprekken over gehad en inmiddels alles aangegeven en ben het dan ook volledig met je eens. Maar door dringen tot de problemen in de kern komt het niet omdat ik dicht sla en de woorden me strot gewoon onmogelijk uit kan krijgen. Behalve wat vage kreten..quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:35 schreef Gray het volgende:
[..]
En als je nou alleen maar gaat de volgende keer om dit te vertellen; dat je het moeilijk vond? Dat je moeite hebt te vertellen wat je het zwaarst weegt? Ook dat is weer een stapje vooruit.
Kleine stapjes helpen je ook vooruit, weetje.
Top dat je het hier inderdaad al doet. Ik was ook nooit een prater dus ik snap hoe moeilijk dit is om dit in het echt te doen, helemaal als je vertrouwensproblemen hebt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:24 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
No offence I am trying. Ik bedoel neem hier bijvoorbeeld ik probeer het. Pretty much niemand behalve jullie weet dit. En ja het geeft rust en voelt geweldig om ergens begrepen te voelen. Waar mensen je proberen te helpen etc. maar tegelijkertijd is het zo vreselijk moeilijk. Nu probeer ik het allemaal wel aan de psycholoog te vertellen en mijn begeleider. Maar me begeleider weet veel maar de helft nog nie van wat jullie weten. Het in real life vertellen zit zon grote drempel voor bij mij. Dat ik gewoon dichtsla en niks meer kan zeggen ookal wil ik het zo graag.
Doe dan nog even wat je nu doet, wellicht heeft het gewoon even tijd nodig. Wanneer je er klaar voor bent, ben je er klaar voor.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:38 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ik sta met haar echt op de alles of niets positie alle shit er omheen kent ze al. Alleen de echte problemen die ik hier wel kan beschrijven krijg ik me strot niet uit en dat weet ze. Heb er zoveel gesprekken over gehad en inmiddels alles aangegeven en ben het dan ook volledig met je eens. Maar door dringen tot de problemen in de kern komt het niet omdat ik dicht sla en de woorden me strot gewoon onmogelijk uit kan krijgen. Behalve wat vage kreten..
Ja breng mij dat eens aan het verstand zou waarschijnlijk al een hoop schelen..quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:38 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Top dat je het hier inderdaad al doet. Ik was ook nooit een prater dus ik snap hoe moeilijk dit is om dit in het echt te doen, helemaal als je vertrouwensproblemen hebt.
Sla jezelf niet dood als je nog een paar keer stilvalt, het is immers niet niks wat je doet. Vecht in ieder geval niet tegen je gevoelens, maar probeer ze gewoon maar enigszins te laten komen, hoef je daar in ieder geval geen energie aan te besteden.
Zodra je eenmaal succesvol je verhaal met iemand gedeeld hebt zal het makkelijker gaan. Een beetje, maar makkelijker. Zoiets vergt tijd en oefening.
Alleen jij kan dat aan je verstand brengen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:48 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja breng mij dat eens aan het verstand zou waarschijnlijk al een hoop schelen..
I know mar doe het maar evenquote:Op woensdag 26 maart 2014 22:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Alleen jij kan dat aan je verstand brengen.
Ja inderdaad ja!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jeeeeeeeeej stage evaluatie van mijn stage begeleider die van na 8 weken is binnen. Keej toch stiekem wel eventjes een vreugde momentje momenteel.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:35 schreef Raggingbull het volgende:
Nice!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jeeeeeeeeej stage evaluatie van mijn stage begeleider die van na 8 weken is binnen. Keej toch stiekem wel eventjes een vreugde momentje momenteel.![]()
![]()
Misschien een tip voor concentratieproblemen: breek grote klussen af in kleine taken, zodat je met korte concentratiebogen volle aandacht kan leveren. Het helpt voor mij.![]()
Ja naja het zijn meer de grote routine matige klussen waarbij je constant hetzelfde doet waar ik mijn aandacht niet bij kan houden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Nice!![]()
Misschien een tip voor concentratieproblemen: breek grote klussen af in kleine taken, zodat je met korte concentratiebogen volle aandacht kan leveren. Het helpt voor mij.
quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:35 schreef Raggingbull het volgende:
Top!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jeeeeeeeeej stage evaluatie van mijn stage begeleider die van na 8 weken is binnen. Keej toch stiekem wel eventjes een vreugde momentje momenteel.![]()
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
Ah, ja dat vergt oefening. Goed fit zijn helpt overigens veel. De 'truc' is het beste uit elke actie willen halen. Lukt het niet, no worries, try again; dus laat het je niet naar beneden halen als het niet lukt. Blijf desondanks alles als de eerste keer zien, als een meesterwerk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:43 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja naja het zijn meer de grote routine matige klussen waarbij je constant hetzelfde doet waar ik mijn aandacht niet bij kan houden.
Boedha is geen god van het boedhisme, tis meer een jezus van het christendom.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:53 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Keej keej fair enough hij heeft een soort van punt. Al geloof ik er geen bal van en spreekt hij zichzelf naar mijn mening een beetje tegen. Heeft het steeds over boedha maar en nooit over god maar boedha is DE god van het boedhisme wat ik dan weer niet snap. Verder tolt mijn hoofd nu ik begrijp wat hij bedoeld maar merk zelf een vaak een soort van zijn versie maar dat dan onbewust/bewust terwijl ik bewust/onbewust in die ban zit. Tis lastig uit te leggen maar de beste man maakt een punt.
Ik heb dat boek van hem gelezen en verder niet heel erg mee bezig geweest, stuur eens een filmpje door?quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Wat vind jij beter aan Eckhart Tolle tov andere guru's zoals Krishnamurti? Tolle neemt zich zelf imho veel te serieus. Hij is me te "zwaar"
Ik ken het probleem, om de brij heendraaien en blokkeren bij t echte verhaal. Maar toch kom ik elke keer een stapje verder. Totdat iemand het herkende en even t verhaal voor me afmaakte. Hoefde t zelf niet eens te doen. Maar het was er wel uit en voelde goed. Stapje voor stapje dus. En misschien aangeven dat er nog dingen zijn waar je moeilijk over kan praten, dan weten ze in ieder geval dat er nog wat is.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:46 schreef Gray het volgende:
[..]
Doe dan nog even wat je nu doet, wellicht heeft het gewoon even tijd nodig. Wanneer je er klaar voor bent, ben je er klaar voor.
Minthy! Assertief! W00t!quote:Op woensdag 26 maart 2014 22:57 schreef minthy het volgende:
Hier vanmiddag een tegenslag gehad. Ik had een gesprek met een onafhankelijk persoon die adviseert bij langdurige uitval. Het gesprek liep eigenlijk heel goed maar na een tijdje draaide die man bij. Hij ging heel erg zitten op wat ik niet kan en wist het dusdanig te draaien dat het beter was dat ik ander werk ging zoeken. Volgens hem zit de kans er dik in dat ik m'n huidige werk nooit meer kan uitvoeren.
Hij drukte hiermee op een hele gevoelige plek en ik ben erg kwaad geworden. Dit gebeurt dus echt nooit, ik word altijd kwaad op mezelf en geef de ander normaal gesproken gelijk. Wat voelde dát goed zeg!!
Er is mij geleerd om altijd te kijken naar mogelijkheden en niet naar beperkingen, daar drijft mijn werk op en zo wens ik ook benaderd te worden. Niet met een "je moet nu tegen jezelf in bescherming genomen worden". Ik weet donders goed dat ik een aantal essentiële zaken niet aankan op het moment maar om nu al te denken dat dit nooit meer lukt? Dat wou er bij mij niet in. Hij heeft me een aantal beperkende maatregelen opgelegd waarmee ik me aangetast voel in het zelf nemen en in de hand houden van m'n regie. Dat heb ik hem ook voor de neus gegooid.
Ondanks dat het hele gesodemieter me een nare bijsmaak gaf ben ik best trots op mezelf! Geen last gehad van angst of paniek, gewoon voor mezelf en waar ik voor sta opgekomen![]()
/liefdagboek
Soms moet je ook eens tegen zo'n kind zeggen; "en nou is het klaar met dat gezeikquote:Op woensdag 26 maart 2014 21:20 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
.
Ik weet hoe het is om angst te hebben. Het is super hardnekkig en enorm vervelend, maar de eerste stap tot loslaten is je niet langer verzetten. Het is net als een zeurend kind, zo lang je het aandacht geeft gaat het altijd door. Laat je het kind gewoon zeuren, dan zal je het gezeur nog wel horen, alleen er geen energie meer aan besteden en langzamerhand wordt het kind dan gewoon moe en stopt het.
Ik ben typisch zo'n geval. Grote bek met; "Kappen nu", als het om een angst gaat, operatie of wat dan ook, ben ik muisstil.quote:Op donderdag 27 maart 2014 08:39 schreef seasushi het volgende:
[..]
Soms moet je ook eens tegen zo'n kind zeggen; "en nou is het klaar met dat gezeik!" Uit ervaring, (zowel met mijn kind als met mijn angsten of onzekerheden) Wil dat best eens werken.
Ach, van die grote menigte zijn er misschien 3 die het door hebben. Als het nodig is om even je rug ter rechten, dan is dat maar zo, en een sukkel? Ik denk dat er veel meer mensen dat doen, even diep adem te halen. Even terug naar jezelf.quote:Op donderdag 27 maart 2014 08:53 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Al voel je je wel een ontzettende sukkel om in een grote menigte diep adem te halen en plots stil te staan.
Mja, je hebt ook gelijk hoor. Het is ook mijn eigen schuld dat ik me zo'n ontzettende sukkel voel. Het zijn wel ontzettende "angst" momenten. Echt ontzettende angst van die soort dat je even voor een aantal minuten het gevoel hebt dat je geen controle over je lichaam hebt. En dan realiseer je je ook pas weer hoe goed het voelt om je 'goed te voelen'.quote:Op donderdag 27 maart 2014 08:58 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ach, van die grote menigte zijn er misschien 3 die het door hebben. Als het nodig is om even je rug ter rechten, dan is dat maar zo, en een sukkel? Ik denk dat er veel meer mensen dat doen, even diep adem te halen. Even terug naar jezelf.
Wat lijkt je minder vermoeiend? Balen van iets, of balen dat je baalt van iets en daarbij ook nog van dat 'iets' balen? Teleurstelling voelen is al een stuk zachter dan ook nog eens het balen van de teleurstelling.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:48 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja breng mij dat eens aan het verstand zou waarschijnlijk al een hoop schelen..
Herkenbaar ditquote:Op woensdag 26 maart 2014 19:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hij verteld over dat mensen zich enorm identificeren met hun gedachten en enorm opgesloten zitten in hun hoofd.
Jij bent bang voor wie je bent, maar wie jij denkt te zijn heb je zelf verzonnen, als je gewoon ''bent'' heb je daar geen last van.
Hmm, kan je er iets mee? Kan mij voorstellen dat mensen het wazig vinden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |