Je hoeft niemand te vertrouwen om je bloot te geven.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:07 schreef Raggingbull het volgende:
Mezelf bloot geven... Die shit is moeilijk voor iemand met vertrouwens problemen..
Ja dat zie ik echt anders... als ik iemand niet vertrouw geef ik mezelf niet bloot... ook omdat ik da nie durf main reason..quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:20 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je hoeft niemand te vertrouwen om je bloot te geven.
Gewoon schijt hebben.
Kijk, angst, je laat je leven er door beinvloeden, concreet probleem dat eenvoudig op te lossen is. (voor mensen zonder angst stoornis)quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:26 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja dat zie ik echt anders... als ik iemand niet vertrouw geef ik mezelf niet bloot... ook omdat ik da nie durf main reason..
Yup.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:16 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Nope anders was het probleem al geen probleem meer. Als ik de situatie kon verbeteren had ik al een gedeelte van de oplossing toch of nie?
Dunno man tis hier een behoorlijk groot probleem..quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:29 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Kijk, angst, je laat je leven er door beinvloeden, concreet probleem dat eenvoudig op te lossen is. (voor mensen zonder angst stoornis)
Wat? Je angst?quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:02 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Dunno man tis hier een behoorlijk groot probleem..
Ja zo te zeggen maar verder vooral ook gewoon mijn eigen ik. Bang zijn voor wie ik ben. Ja beetje vaag klinkt het maar tis moeilijk..quote:
Spot on dit filmpje denk ik, kijk hem even afquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:10 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Ja zo te zeggen maar verder vooral ook gewoon mijn eigen ik. Bang zijn voor wie ik ben. Ja beetje vaag klinkt het maar tis moeilijk..
Hij verteld over dat mensen zich enorm identificeren met hun gedachten en enorm opgesloten zitten in hun hoofd.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:12 schreef Raggingbull het volgende:
Ja kingtoppie echt heb net 15 minute gekeken. Maar ik word er echt niet wijs uit ik kan het ook absoluut niet volgen gewoon... uhmm... is het een optie als je het eventjes kort en krachtig samenvat?
Het zijn van hoog sensitief maakt het mogelijk om beide te hebben zonder er 1 te laten gaan. Dat maakt het hoog sensitief ik ben in het nu kan denken en toch alles mee krijgen. Details opnemen die een ander niet eens ziet. En toch denken. Maar ik geloof dat ik nu echt totaal ernaast zit haha.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hij verteld over dat mensen zich enorm identificeren met hun gedachten en enorm opgesloten zitten in hun hoofd.
Jij bent bang voor wie je bent, maar wie jij denkt te zijn heb je zelf verzonnen, als je gewoon ''bent'' heb je daar geen last van.
Hmm, kan je er iets mee? Kan mij voorstellen dat mensen het wazig vinden.
http://www.dailymail.co.u(...)an-Goslings-fan.htmlquote:Want to shift your end-of-winter blues? Studies show that KNITTING can cure depression - and even Ryan Gosling's a fan!
Klinkt gek, maar haken heeft mij aardig geholpen!quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:34 schreef kvd het volgende:
Als de depressie in de winter erger is, is de remedie gevonden...we moeten met z'n allen aan het breien
[..]
http://www.dailymail.co.u(...)an-Goslings-fan.html
Ik ben met breien begonnen in oktober en haak inderdaad nu ook.quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:37 schreef minthy het volgende:
[..]
Klinkt gek, maar haken heeft mij aardig geholpen!
Keej keej fair enough hij heeft een soort van punt. Al geloof ik er geen bal van en spreekt hij zichzelf naar mijn mening een beetje tegen. Heeft het steeds over boedha maar en nooit over god maar boedha is DE god van het boedhisme wat ik dan weer niet snap. Verder tolt mijn hoofd nu ik begrijp wat hij bedoeld maar merk zelf een vaak een soort van zijn versie maar dat dan onbewust/bewust terwijl ik bewust/onbewust in die ban zit. Tis lastig uit te leggen maar de beste man maakt een punt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Spot on dit filmpje denk ik, kijk hem even afEn vertel me wat je ervan vond, oke?
![]()
Als je het nou toch eens zou proberen, je blootgeven aan iemand. Je gaat je wellicht vreselijk kut, gespannen, depri of wat dan ook voelen, maar doe het. Accepteer elke gevoel dat over je heen komt, ervaar het gewoon. Is het immers niet veel lekkerder om je NIET constant tegen iets te hoeven verzetten?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:16 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Nope anders was het probleem al geen probleem meer. Als ik de situatie kon verbeteren had ik al een gedeelte van de oplossing toch of nie?
Eh... ja dat kan ik wel eens gaan proberen.. ben wel n direct al gestrest word de eerste keer sinds jaren dan.. mu hopen dat het de moeite waard is. Zucht.... serieus ik zie nu al allerlei leeuwen en beren op de wegquote:Op woensdag 26 maart 2014 20:10 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Als je het nou toch eens zou proberen, je blootgeven aan iemand. Je gaat je wellicht vreselijk kut, gespannen, depri of wat dan ook voelen, maar doe het. Accepteer elke gevoel dat over je heen komt, ervaar het gewoon. Is het immers niet veel lekkerder om je NIET constant tegen iets te hoeven verzetten?
Wat vind jij beter aan Eckhart Tolle tov andere guru's zoals Krishnamurti? Tolle neemt zich zelf imho veel te serieus. Hij is me te "zwaar"quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:19 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Spot on dit filmpje denk ik, kijk hem even afEn vertel me wat je ervan vond, oke?
![]()
Kijk je hoeft je echt niet nu aan zomaar iemand je diepste geheimen te vertellen, maar wellicht iemand die wel enigszins vertrouwd voelt benaderen en een stukje van je ziel met deze persoon delen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:10 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Eh... ja dat kan ik wel eens gaan proberen.. ben wel n direct al gestrest word de eerste keer sinds jaren dan.. mu hopen dat het de moeite waard is. Zucht.... serieus ik zie nu al allerlei leeuwen en beren op de weg![]()
No offence I am trying. Ik bedoel neem hier bijvoorbeeld ik probeer het. Pretty much niemand behalve jullie weet dit. En ja het geeft rust en voelt geweldig om ergens begrepen te voelen. Waar mensen je proberen te helpen etc. maar tegelijkertijd is het zo vreselijk moeilijk. Nu probeer ik het allemaal wel aan de psycholoog te vertellen en mijn begeleider. Maar me begeleider weet veel maar de helft nog nie van wat jullie weten. Het in real life vertellen zit zon grote drempel voor bij mij. Dat ik gewoon dichtsla en niks meer kan zeggen ookal wil ik het zo graag.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:20 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Kijk je hoeft je echt niet nu aan zomaar iemand je diepste geheimen te vertellen, maar wellicht iemand die wel enigszins vertrouwd voelt benaderen en een stukje van je ziel met deze persoon delen.
Ik weet hoe het is om angst te hebben. Het is super hardnekkig en enorm vervelend, maar de eerste stap tot loslaten is je niet langer verzetten. Het is net als een zeurend kind, zo lang je het aandacht geeft gaat het altijd door. Laat je het kind gewoon zeuren, dan zal je het gezeur nog wel horen, alleen er geen energie meer aan besteden en langzamerhand wordt het kind dan gewoon moe en stopt het.
Vertel dat eens aan je begeleider. Dat is al een stap vooruit.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:24 schreef Raggingbull het volgende:
Het in real life vertellen zit zon grote drempel voor bij mij. Dat ik gewoon dichtsla en niks meer kan zeggen ookal wil ik het zo graag.
Haha die maakt het live mee daar hoef ik dat niet meer aan te vertellen.. die wist gewoon niet wat ze doen moest en ikke maar janken en me echt klote voelen want ik was so close om het gewoon te vertellen. En op het laatste moment sloeg ik helemaal dicht. Sindsdien kan ik zelfs daar nie meer in de buurt komen. En daar baal ik zo hard van want het voelde zo goed...quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:31 schreef Gray het volgende:
[..]
Vertel dat eens aan je begeleider. Dat is al een stap vooruit.
En als je nou alleen maar gaat de volgende keer om dit te vertellen; dat je het moeilijk vond? Dat je moeite hebt te vertellen wat je het zwaarst weegt? Ook dat is weer een stapje vooruit.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:33 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Haha die maakt het live mee daar hoef ik dat niet meer aan te vertellen.. die wist gewoon niet wat ze doen moest en ikke maar janken en me echt klote voelen want ik was so close om het gewoon te vertellen. En op het laatste moment sloeg ik helemaal dicht. Sindsdien kan ik zelfs daar nie meer in de buurt komen. En daar baal ik zo hard van want het voelde zo goed...
Ik sta met haar echt op de alles of niets positie alle shit er omheen kent ze al. Alleen de echte problemen die ik hier wel kan beschrijven krijg ik me strot niet uit en dat weet ze. Heb er zoveel gesprekken over gehad en inmiddels alles aangegeven en ben het dan ook volledig met je eens. Maar door dringen tot de problemen in de kern komt het niet omdat ik dicht sla en de woorden me strot gewoon onmogelijk uit kan krijgen. Behalve wat vage kreten..quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:35 schreef Gray het volgende:
[..]
En als je nou alleen maar gaat de volgende keer om dit te vertellen; dat je het moeilijk vond? Dat je moeite hebt te vertellen wat je het zwaarst weegt? Ook dat is weer een stapje vooruit.
Kleine stapjes helpen je ook vooruit, weetje.
Top dat je het hier inderdaad al doet. Ik was ook nooit een prater dus ik snap hoe moeilijk dit is om dit in het echt te doen, helemaal als je vertrouwensproblemen hebt.quote:Op woensdag 26 maart 2014 21:24 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
No offence I am trying. Ik bedoel neem hier bijvoorbeeld ik probeer het. Pretty much niemand behalve jullie weet dit. En ja het geeft rust en voelt geweldig om ergens begrepen te voelen. Waar mensen je proberen te helpen etc. maar tegelijkertijd is het zo vreselijk moeilijk. Nu probeer ik het allemaal wel aan de psycholoog te vertellen en mijn begeleider. Maar me begeleider weet veel maar de helft nog nie van wat jullie weten. Het in real life vertellen zit zon grote drempel voor bij mij. Dat ik gewoon dichtsla en niks meer kan zeggen ookal wil ik het zo graag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |