abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2014 @ 14:04:54 #126
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_138113006
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:35 schreef Michielos het volgende:

[..]

Maar dan wel neerkijken op mensen die wel willen genieten van het leven :')
Ik noem het gewoon jaloezie en verbitterd zijn :D
Veel geld nodig hebben om te kunnen genieten is ook armoede.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:08:56 #127
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_138113168
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:04 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Veel geld nodig hebben om te kunnen genieten is ook armoede.
Ik neem genoegen met minder en geniet ^^
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:09:39 #128
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_138113197
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:26 schreef euphoria19 het volgende:
Ja vraag me idd ook af waarom mensen echt voltijd hun hele leven willen gaan werken. :')
Omdat het leuk en interessant is?
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_138113306
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 14:31 schreef P8 het volgende:
Ik denk dat, dankzij automatisering en zulks, over tien jaar een volle werkweek niet meer dan 32 uren zal zijn. Ik vermoed dat werkweken over 50 jaar zelfs minder dan 28 uren zullen hebben.
Hahaha, keep on dreaming :')
  maandag 24 maart 2014 @ 14:13:42 #130
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_138113321
quote:
5s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:09 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Omdat het leuk en interessant is?
Het is niet leuk en de meeste banen zijn niet interessant. Als je nu je hobby je beroep maakt is het wat anders, maar als wafelbakker in een fabriek werken of lopende band werk doen.. in een callcenter werken enz. IS niet leuk.. IS niet interessant. Dan vergooi je enkel je leven.

Ik ben een van de gelukkigen die van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt gelukkig _O_ (hobby's )
  Moderator maandag 24 maart 2014 @ 14:18:39 #131
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_138113481
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:13 schreef Michielos het volgende:

[..]

Het is niet leuk en de meeste banen zijn niet interessant. Als je nu je hobby je beroep maakt is het wat anders, maar als wafelbakker in een fabriek werken of lopende band werk doen.. in een callcenter werken enz. IS niet leuk.. IS niet interessant. Dan vergooi je enkel je leven.

Ik ben een van de gelukkigen die van zijn hobby zijn werk heeft gemaakt gelukkig _O_ (hobby's )
Je bent mannelijk prostituee?
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 24 maart 2014 @ 14:20:11 #132
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_138113529
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:18 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Je bent mannelijk prostituee?
yep _O_
pi_138113835
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:54 schreef Michielos het volgende:

[..]

Hoeft het ook niet te zijn. Genieten en luieren en LEVEN is belangrijker dan geleefd worden voor niets.
Je doet net of alleen de twee uitersten mogelijk zijn.

Ik werk 38 uur per week, ik zou voor geen goud willen ruilen met een uitkeringstrekker. Niet alleen heb ik veel meer te besteden, ik vind het ook prettig om zelfstandig te zijn. Daarbij wil ik graag het goede voorbeeld aan mijn kinderen geven en heb ik een huis kunnen kopen wat helemaal van mij is

Los daarvan bouw ik pensioen op, en vallen mijn woonlasten op een gegeven moment weg omdat mijn hypotheek is afgelost. Dus dat ik na m mijn pensionering niet op een houtje hoef te bijten vind ik ook belangrijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_138113958
Jouw huis is van de bank - en wat jij doet is geen garantie voor wat je kinderen gaan doen :Y
:: Even if you win the rat race, you are still a rat ::
pi_138113998
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:31 schreef R3M1NL het volgende:
Jouw huis is van de bank - en wat jij doet is geen garantie voor wat je kinderen gaan doen :Y
Mijn naam staat toch echt op het eigendomsbewijs. Het is dus gewoon mijn huis.

Ik zeg ook niet dat ik een garantie aan mijn kinderen geef, ik zeg dat ik het goede voorbeeld wil geven.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_138114052
Ja, maar het is direct onderpand voor je hypotheek - dus is de bank eigenaar - zij hebben het recht jouw huis te verkopen als je niet aan je verplichting ... hoeveel "eigenaar" voel jij je nog dan?
  maandag 24 maart 2014 @ 14:35:12 #137
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_138114093
quote:
10s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:23 schreef Michielos het volgende:

Nee, ik kijk niet tegen je op omdat je "hard werkt" en een "trotse Nederlander" bent. Ik vind je een dommerik :D
Was jij niet degene die geen werk kon vinden?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_138114197
Nee hoor, dat maakt de bank geen eigenaar. Ik ben eigenaar. Als je bij het kadaster opvraagt wie de eigenaar is van het object op perceel X en Y dan staat daar mijn naam. Het enige wat de bank heeft gedaan is mij het geld geleend, en in ruil daarvoor heb ik mijn huis als onderpand gegeven. Het is mijn huis, de bank heeft geen enkele zeggenschap over wat er mee moet gebeuren. Als ik mijn voordeur oranje wil verven moet ik dat zelf weten, als de bank mijn voordeur oranje verft plegen ze vandalisme. Het is namelijk niet van hen.
pi_138114317
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:34 schreef R3M1NL het volgende:
Ja, maar het is direct onderpand voor je hypotheek - dus is de bank eigenaar - zij hebben het recht jouw huis te verkopen als je niet aan je verplichting ... hoeveel "eigenaar" voel jij je nog dan?
Overigens geldt voor al je bezittingen dat ze verpand kunnen worden als jij niet aan je verplichtingen voldoet. Als jij de rekening van de schilder niet betaalt kan hij ook beslag laten leggen op je flatscreen. Dus hoeveel eigenaar voel jij je van je flatscreen? Het enige verschil met een hypotheek is dat de bank verzekerd is dat het onderpand niet voor hun neus kan worden weggekaapt omdat de schilder snel beslag ergens op legt.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:44:11 #140
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_138114397
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nee hoor, dat maakt de bank geen eigenaar. Ik ben eigenaar. Als je bij het kadaster opvraagt wie de eigenaar is van het object op perceel X en Y dan staat daar mijn naam. Het enige wat de bank heeft gedaan is mij het geld geleend, en in ruil daarvoor heb ik mijn huis als onderpand gegeven. Het is mijn huis, de bank heeft geen enkele zeggenschap over wat er mee moet gebeuren. Als ik mijn voordeur oranje wil verven moet ik dat zelf weten, als de bank mijn voordeur oranje verft plegen ze vandalisme. Het is namelijk niet van hen.
Nou ja, je moet wel opletten dat het geen waardevermindering tot gevolg heeft.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_138114430
Ik heb daar geen overeenkomst bij de notaris dat moeten ondertekenen - zolang jouw hypotheek niet is afgelost is de bank eigenaar van het onderpand, laat dat nu je huis zijn.

De andere voorbeelden die je noemt doet, daar is niets over vastgelegd.
  Official ESF Kreviewer maandag 24 maart 2014 @ 14:49:49 #142
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_138114622
Als dit soort topics de gemene deler zijn voor 'de jeugd van tegenwoordig', dan denk ik dat maar stop met pensioen opbouwen. Niks meer van over als je een generatie krijgt die zo ontzettend weinig ambitie heeft, maar wel wil profiteren.

Overigens werk ik tussen de 40 en 60 uur per week. Ik ga 3 keer per jaar op vakantie en gemiddeld 2x per week uit eten. Dit jaar naar Medeira & Las Vegas. Ik heb 2 auto's en een eigen huis.
Ik geniet volop van het leven, omdát ik ervoor werk.

Echt genieten is het niet natuurlijk met een uitkering. Elk jaar 'all-inclusive' naar Turkije moet ook wel gaan vervelen. 1x per decennium een nieuwe 2e hands tv kopen omdat je zo lang moest sparen is ook geen pretje. Elke dag met de bus naar de stad om goedkoop bier te kopen, nee dankje.
pi_138114683
deze lui zijn meestal werknemer van de ah kassa afdeling of vergelijkbaar :')
  maandag 24 maart 2014 @ 14:54:23 #144
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_138114802
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:13 schreef Michielos het volgende:

[..]

Tsja... je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de baan waar je in belandt hè... als je iets doet wat je niet leuk vindt dan heb je volgens mij de verkeerde keuzes gemaakt.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_138114851
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:44 schreef R3M1NL het volgende:
Ik heb daar geen overeenkomst bij de notaris dat moeten ondertekenen - zolang jouw hypotheek niet is afgelost is de bank eigenaar van het onderpand, laat dat nu je huis zijn.

De andere voorbeelden die je noemt doet, daar is niets over vastgelegd.
Ik wel. Jij ook, anders is je hypotheek namelijk niet bekrachtigd. Je hypotheek wordt pas officieel van kracht op het moment dat hij is ingeschreven bij het kadaster. Je kan ook niet iets in onderpand geven wat niet van jou is. Ergo: je kan je huis niet in onderpand geven als het niet van jou is.

Jij maakt de verwarring met een vuistpand. Dat is fysiek van de pandhouder. Een hypothecair onderpand is niets meer dan een recht. Een recht om het onderpand op te eisen op het moment dat de betalingen niet worden nageleefd. Het huis is dus niet van de bank, alleen het recht om het huis op te eisen.

De andere zaken is alles over vastgelegd in de vorm van eigendomsrecht. De eigenaar van het pand heeft het eigendomsrecht en laat dat recht nu oa behelzen dat je het mag verven.

Overigens is de notaris bij wet verplicht jou dit uit te leggen voordat jij je handtekening zet. Dat is tenminste wat mijn notaris zei.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:59:31 #146
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_138114993
quote:
3s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:54 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Tsja... je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de baan waar je in belandt hè... als je iets doet wat je niet leuk vindt dan heb je volgens mij de verkeerde keuzes gemaakt.
dat weet je nu eenmaal niet van te voren he ;) En in crisis tijd is het nu eenmaal wat lastiger om te stoppen en lekker wat anders te zoeken :)
pi_138116745
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 13:32 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Omdat je eigenschappen deelt in een land, zoals taal en cultuur, daar zou je trots op kunnen zijn. En dan ben ik wel blij in een vrij land te leven, al brokkelt dat steeds verder af.
Nee, ik denk dat hij bedoelt dat je er niet echt trots op kan zijn, aangezien je er niks voor hebt gedaan om daar geboren te worden.
  maandag 24 maart 2014 @ 15:41:32 #148
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_138116826
quote:
1s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:39 schreef Skillstorm het volgende:

[..]

Nee, ik denk dat hij bedoelt dat je er niet echt trots op kan zijn, aangezien je er niks voor hebt gedaan om daar geboren te worden.
Ik ben ook wel eens trots op mijn broertje. Heb ik ook niks voor gedaan.
pi_138117013
Of die eeuwige gierigheid van sommige mensen. :')

Niet Nederlanders alleen hoor, ken er genoeg die als iets goedkoop is het nog steeds niet goedkoop vinden als ze weer eens voor advies komen voor een nieuwe mobiel of pc.

Ja, rot dan maar op.
pi_138117045
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:41 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik ben ook wel eens trots op mijn broertje. Heb ik ook niks voor gedaan.
Klopt, waarom zou je trots zijn op je broertje dan?

Dat heeft hij gedaan, hij alleen hoort er trots op te zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')