abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138040650
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Maar voor minder criminelen is het standpunt minder marokkanen zinloos. Hij had ook kunnen zeggen minder hooligans, die zijn ook oververtegenwoordigt in cijfers. Het probleem met cijfers is, is dat er niemand aan het gemiddelde voldoet. Dat betekent niet dat je ze niet moet gebruiken, maar er 1 groep uitpakken die er bovenuit steekt is een beetje maf. Zeker als je de motivatie uit de context en zijn nuances moet halen. Daaruit kan je maar 1 ding concluderen en dat is dat de uitspraken die later worden afgezwakt enkel ter ophitsing en rellen worden gezegd. Als het om de inhoud ging die hij er later aan probeert te plakken, dan verpakt hij zijn boodschap behoorlijk slecht.
Die inhoud is niet zijn boodschap, dat is de ongenuanceerde 'minder Marokkanen'.
Ik deel je opvatting en ik heb dan ook nergens gezegd dat ik "Minder Marokkanen" een goed standpunt vind. Ik ben overigens wél voorstander van een gerichte aanpak; zowel wat betreft de bovengemiddelde criminaliteit als het gebrek aan integratie bij een groot deel van de groep. We zijn 40 jaar veel te soft geweest; het was allemaal veel te vrijblijvend. Er moet meer druk op de ketel voor migranten om zich aan te passen, de taal te leren en beter te integreren.
pi_138040698
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik deel je opvatting en ik heb dan ook nergens gezegd dat ik "Minder Marokkanen" een goed standpunt vind. Ik ben overigens wél voorstander van een gerichte aanpak; zowel wat betreft de bovengemiddelde criminaliteit als het gebrek aan integratie bij een groot deel van de groep. We zijn 40 jaar veel te soft geweest; het was allemaal veel te vrijblijvend. Er moet meer druk op de ketel voor migranten om zich aan te passen, de taal te leren en beter te integreren.
Geheel mee eens. Er moet wel iets gebeuren.
pi_138040735
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:19 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ben ik met je eens, maar kom op zeg ik zie niet in hoe dit leid tot minder criminaliteit?
Een notoire, onverbeterlijke criminele Marokkaanse Nederlander is van de één op de andere dag geen Nederlander meer, maar Marokkaans staatsburger die hier ongewenst vreemdeling is. Dat betekent dus vertrekken naar Marokko. Zo is er weer een crimineel minder in Nederland.
pi_138040753
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:36 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waarom moet die heel zorgvuldig worden opgelegd? Gewoon duidelijke regels maken wat veelpleger inhoudt en wat een ernstig misdrijf is. Waarom zouden we ze bijstand moeten geven? Waarom kan je niet zomaar vliegtuigen vullen dan?
Nee juist niet want ze vallen vaak in herhaling.
Waarom? Omdat je iemand het leven in je land letterlijk onmogelijk maakt? Het is niet fijn als iemand alles kwijt raakt en je zegt 4 jaar later. Sorry foutje, kan gebeuren toch?
Streef je ook naar een land waar we zomaar maar mensen eruit tyfen zonder een zorgvuldige rechtsgang?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138040784
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:39 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een notoire, onverbeterlijke criminele Marokkaanse Nederlander is van de één op de andere dag geen Nederlander meer, maar Marokkaans staatsburger die hier ongewenst vreemdeling is. Dat betekent dus vertrekken naar Marokko. Zo is er weer een crimineel minder in Nederland.
Dan had je die figuur dus geen Nederlander moeten maken. Als je dat wel doet is het gewoon een Nederlands probleem. Hoe vervelend ook.
pi_138040801
quote:

[..]

Zoals ik al zei, voordat wetten dusdanig zijn aangepast heeft iedereen met slechte bedoelingen zijn Marokkaanse paspoort allang niet meer verlengd. Dan zijn het feitelijk dus gewoon alleen nog maar Nederlanders. Ofja, dat zijn ze nu ook al alleen zijn het dan Nederlanders die je nergens anders naartoe kunt sturen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:41:18 #257
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138040822
quote:

[..]

moet tie dan eerst zijn straf hier uitzitten, mag hij in hoger beroep, cassatie, europees hof etc... gaat het ontvangende land deze crimineel opvangen, zal men niet gewoon in de illegaliteit belanden etc...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:42:20 #258
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138040862
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:39 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Waarom? Omdat je iemand het leven in je land letterlijk onmogelijk maakt? Het is niet fijn als iemand alles kwijt raakt en je zegt 4 jaar later. Sorry foutje, kan gebeuren toch?
Streef je ook naar een land waar we zomaar maar mensen eruit tyfen zonder een zorgvuldige rechtsgang?
Ik zeg toch dat er duidelijke regels moeten komen. De uitspraak kan gewoon vergeleken worden met regels.
Anti-Turkije
pi_138040879
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:36 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Waarom moet die heel zorgvuldig worden opgelegd? Gewoon duidelijke regels maken wat veelpleger inhoudt en wat een ernstig misdrijf is. Waarom zouden we ze bijstand moeten geven? Waarom kan je niet zomaar vliegtuigen vullen dan?
Nee juist niet want ze vallen vaak in herhaling.
Gewoon niet zorgvuldig omgaan met burgers. Wat gaat dat opleveren dan?
pi_138040886
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat er duidelijke regels moeten komen. De uitspraak kan gewoon vergeleken worden met regels.
Je weet dat een rechtszaak de staat geld kost?
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:43:27 #261
421524 SadPanda
pi_138040913
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:42 schreef Globali het volgende:

[..]

Gewoon niet zorgvuldig omgaan met burgers. Wat gaat dat opleveren dan?
Ik zeg toch dat er duidelijke regels moeten komen. De uitspraak kan gewoon vergeleken worden met regels. 5 minuten werk.
Anti-Turkije
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:43:39 #262
421524 SadPanda
pi_138040927
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:42 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Je weet dat een rechtszaak de staat geld kost?
Nergens een rechtszaak voor nodig.
Anti-Turkije
pi_138040945
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ja. En dan krijg je als Nederlands burger 99 van de 100 keer gelijk als men je wil uitzetten. En als dat niet lukt stap je naar het Europese hof. En win je.
pi_138040978
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:43 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Nergens een rechtszaak voor nodig.
Je wil ze zelfs uitzetten zonder rechtszaak? :o
pi_138041014
Om 18:00 dus een persconferentie van Wilders.
pi_138041035
quote:

[..]

Maar je wilde toch dat 'ie maar één nationaliteit heeft?
Waarom geef je een marokkaan dan überhaupt de nederlandse nationaliteit als je weet dat hij de marokkaanse niet kan verliezen?
pi_138041166
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Die panda is helemaal van het padje af jongen, laat het rusten :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138041174
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:45 schreef Eppie_NL het volgende:
Om 18:00 dus een persconferentie van Wilders.
Ben benieuwd!
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_138041276
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ben benieuwd!
Het enige dat hij kan gaan zeggen is dat hij criminele Marokkanen bedoelde.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:51:36 #270
421524 SadPanda
pi_138041279
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Uitzetten na een gevangenisstraf te hebben uitgezeten en als de persoon voldoet aan de criteria uitzetten.
Anti-Turkije
pi_138041294
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:51 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Uitzetten na een gevangenisstraf te hebben uitgezeten en als de persoon voldoet aan de criteria uitzetten.
Welke criteria?
pi_138041304
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:27 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Heb je toevallig ook een bron voor het feit dat Harder effectiever zou zijn? Hier ben ik oprecht benieuwd naar namelijk.
Nee, ik heb alleen (volop) bewijs dat de huidige aanpak, waarin er te soft wordt gestraft, al tientallen jaren faalt. Gevangenissen staan leeg en jonge criminelen staan zo weer op straat. Er zijn genoeg artikelen op internet te vinden waarin je kunt lezen hoezeer de aanpak faalt. Jonge Marokkaanse crimineeltjes uit Amsterdam-West die jarenlang met fluwelen handschoenen zijn aangepakt en inmiddels zijn uitgegroeid tot volleerde beroepscriminelen.

Zie bijvoorbeeld dit topic: NWS / 'Marokkanen vormen nieuwe generatie topcriminelen'
Of dit artikel: http://www.parool.nl/paro(...)n-Diamantbuurt.dhtml
En neem dan ook nog even de inhoud van dit topic mee: NWS / 'Marokkaanse ouders hebben soms slechte invloed op hun kinderen'

De aanpak van deze groep zal dus hoe dan ook over een andere boeg moeten.
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:52:23 #273
421524 SadPanda
pi_138041305
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:44 schreef Globali het volgende:

[..]

Ja. En dan krijg je als Nederlands burger 99 van de 100 keer gelijk als men je wil uitzetten. En als dat niet lukt stap je naar het Europese hof. En win je.
Want? Gewoon een duidelijke wet maken met critica en Europese Hof heb ik niks mee te maken in mijn 'plan'.
Anti-Turkije
  zaterdag 22 maart 2014 @ 14:52:56 #274
421524 SadPanda
pi_138041321
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:49 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Die panda is helemaal van het padje af jongen, laat het rusten :')
:')
Anti-Turkije
pi_138041323
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 14:52 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Want? Gewoon een duidelijke wet maken met critica en Europese Hof heb ik niks mee te maken in mijn 'plan'.
Jouw plan werkt niet. Welke criteria?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')