abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121221826
quote:
'Marokkanen vormen nieuwe generatie topcriminelen'

De nieuwe Holleeder is een jonge, criminele Marokkaan. De Amsterdamse recherche voorspelde het vijf jaar geleden al. Met de recente liquidaties van Marokkaanse Amsterdammers lijkt die glazen politiebol gelijk te krijgen. Waar vroeger de geliquideerden Willem, Cor en John heetten, dragen ze tegenwoordig namen als Mohammed, Redouan, Nabil, Youssef en Saïd.

Dat meldt het AD vandaag.

De generatie van Willem Holleeder, rijdend op zijn karakteristieke Vespa, Cor van Hout, Sam Klepper, John Mieremet lijkt langzaam aan het uitsterven. Al was het maar omdat de meesten geliquideerd zijn. Een nieuwe generatie topcriminelen maakt zijn opmars. De nieuwe Holleeders heten Omar, Karim of Mustafa. Ze zijn in tegenstelling tot hun Nederlandse collega's mediaschuw en leven anoniem in hun volksbuurt.

Dat de nieuwe topcriminelen Marokkanen zijn, voorspelde de Amsterdamse politie vijf jaar geleden al. Recherchechef Willem Woelders vertelt dat de kruimeldiefjes van toen nu de zware criminelen zijn. 'De namen verschillen, hun strafblad niet,' zegt hij. 'De jongens op wie ik toen doelde, werken inmiddels landelijk, plegen grote overvallen en schuwen geen geweld.'

Bovenwereld
Er is wel een belangrijk verschil tussen Holleeder toen en de situatie nu, zegt PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch, die 10 jaar bij de Amsterdamse politie heeft gewerkt en zich nog steeds met veiligheid bezighoudt. 'De Holleeder-georganiseerde misdaad is intrigerend, gevaarlijk, omdat het zo verweven is met de bovenwereld. Ik heb nou niet het idee dat de jongens over wie we het nu hebben, daar ook zo verweven mee zijn. Dat is misschien een kwestie van tijd. Aan intelligentie ontbreekt het de Marokkaanse jongens niet, maar door hun achtergrond komen ze misschien moeilijker een netwerk binnen.'

Voor het grote publiek mag de nieuwe generatie dan onbekend zijn, de instanties kennen ze al jaren, de hangjongeren en kruimeldiefjes van toen. Onder het oog van de overheid wisten de jongens uit onder meer de Diamantbuurt uit te groeien tot serieuze criminelen. Volgens Marcouch maken de allochtone criminelen het de politie wel veel lastiger. 'De recherche is grotendeels autochtoon. En dat maakt het praktisch gezien al moeilijker om deze jongens te volgen. Ik heb destijds bij de politie meegemaakt dat wekenlang de verkeerde jongen is gevolgd. Ze dachten dat de verdachte Saddam heette, maar het moest Mohammed zijn. Zoals ik geen Nigerianen en Ghanezen uit elkaar kan houden, weet ik wel Marokkanen van Algerijnen en Tunesiërs te onderscheiden.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-topcriminelen.dhtml

Zorgelijke ontwikkeling maar in alle lagen van de samenleving te zien. Is het niet in het voetbal (clubs Marokkanen), dan wel in het uitgaansleven. Nu dus ook in de generatie topcriminelen }:|
Love is in the air!
pi_121221921
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_121221988
Culturele verrijking weer O+
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:11:07 #4
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_121222077
Boos zijn omdat het Marokkanen zijn en niet meer Nederlanders?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_121222170
Eerder dat een bevolkingsgroep die hier alleen maar ellende veroorzaakt daar lekker fijn verder mee gaat.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121222200
De vrouwelijke versies ontwikkelen zich weer prima binnen de advocatuur. Ik zie een gouden combinatie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 6 januari 2013 @ 11:18:40 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121222216
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Culturele verrijking weer O+
Maar niet klagen over het gebrek aan integratie :6
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121222224
"We hadden gewoon meer thee moeten drinken"

J.C.

PWBF
pi_121222279
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:19 schreef Nielsch het volgende:
"We hadden gewoon meer thee moeten drinken"

J.C.

[ afbeelding ]
Hij heeft de boel lekker bij elkaar gehouden, stel je toch voor dat deze groep die nb al jaren bekend is flink was aangepakt.

Want ja, dat is racisme en gevangenisstraffen werken niet immers.
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 11:23:26 #10
249559 crew  Lavenderr
pi_121222301
Topcrimineel, wat een verkeerde benaming vind ik dat toch ;(
pi_121222326
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:23 schreef Lavenderr het volgende:
Topcrimineel, wat een verkeerde benaming vind ik dat toch ;(
Bodemcrimineel is een beter woord. :D . (hoe dieper je in de onderwereld zit. zeg maar)
🐱
pi_121222477
Zijn ze een keer succesvol is het weer niet goed.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  † In Memoriam † zondag 6 januari 2013 @ 11:35:45 #13
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_121222528
En dit komt allemaal omdat ze kansarm zijn en zich gediscrimineerd voelen?
Pfff, wordt tijd dat we "benadeeld" er maar aan plakken dan.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_121223025
dat krijg je als je als tiener (toen ze nog kleine crimi's waren) wordt beschermd en betutteld als je weer een vrouwtje hebt beroofd, juwelier hebt beroofd of iemand haar tasje hebt geroofd.

dat krijg je als het grote gros van de mensen die in dorpjes in het oosten en noorden van het land wonen en maar heel hard blijven roepen dat er niets aan de hand is en dat het allemaal van die lieve mensen zijn.

dat krijg je van al dat theedrinken.

even kijken hoe het over tien jaar van nu is, er wordt nu namelijk nog steeds continue geroepen dat het om een incident gaat en dat je discrimineert wanneer je het beestje bij het naampje noemt.
pi_121223123
Dat is toch logisch. Is een kwestie van carrière maken, dat gebeurt niet alleen in de bovenwereld. Misdaad loont nog steeds.

Veel van dat soort jongetjes heeft ook geen ambitie op een maatschappelijke carrière op te bouwen, maar streven alleen naar aanzien. En dat kan je zo makkelijker verwerven. Ik denk overigens dat de gemiddelde burger minder last heeft van topcriminelen dan van kruimeldieven.
pi_121223170
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
en gevangenisstraffen werken niet immers.
Jij denkt van wel? :')
pi_121223289
Elke vorm van misdaad moet je aanpakken. Of het nu Marokkanen zijn of een willekeurige andere groep van personen.

Tegelijkertijd moet je kijken als land of je de oorzaak van het probleem weg kan nemen. Waarom worden deze personen crimineel?
pi_121223455
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:11 schreef Larafairy het volgende:
Elke vorm van misdaad moet je aanpakken. Of het nu Marokkanen zijn of een willekeurige andere groep van personen.

Tegelijkertijd moet je kijken als land of je de oorzaak van het probleem weg kan nemen. Waarom worden deze personen crimineel?
Voor het geld meer niet.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_121223458
quote:
Waarom worden deze personen crimineel?
Volgens mij is het heel simpel. Ze willen zoveel mogelijk geld een aanzien verdienen, en dat gaat crimineel gezien nu eenmaal makkelijker dan op een eerlijkere manier wanneer je niet goed opgeleid bent, en blijkbaar hebben ze geen morele bezwaren hiertegen en een groot deel van hun omgeving ook niet.
  zondag 6 januari 2013 @ 12:19:15 #20
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_121223503
quote:
Geef ze een eerlijke kans op de arbeidsmarkt.
pi_121223532
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:17 schreef FAUSTINO het volgende:

[..]

Voor het geld meer niet.
Daar kan je ook eerlijk voor werken, net als elk ander persoon. Ik ga niet zeggen dat ik nooit iets gestolen heb (volgens mij elk kind wel eens iets kleins, al is het maar voor de kick), maar ik ben er nooit vies van geweest om voor mijzelf te kunnen zorgen. Gewoon naar school, leer iets leuks en doe waar je goed in bent. En als je niet wil dat mensen jouw spullen jatten, doe dat dan ook niet bij een ander.
pi_121223583
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:17 schreef Ludd het volgende:

[..]

Volgens mij is het heel simpel. Ze willen zoveel mogelijk geld een aanzien verdienen, en dat gaat crimineel gezien nu eenmaal makkelijker dan op een eerlijkere manier wanneer je niet goed opgeleid bent, en blijkbaar hebben ze geen morele bezwaren hiertegen en een groot deel van hun omgeving ook niet.
En dat vind ik dus zo jammer. Waarom zit daar het gebrek aan een moreel bezwaar? Dat is dan toch iets wat in de opvoeding moet ontbreken. Ik zou de ouders daarom ook betrekken in zo'n onderzoek en aan hen vragen om hun kinderen in het gareel te houden.
pi_121223647
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:20 schreef Larafairy het volgende:

[..]

Daar kan je ook eerlijk voor werken, net als elk ander persoon. Ik ga niet zeggen dat ik nooit iets gestolen heb (volgens mij elk kind wel eens iets kleins, al is het maar voor de kick), maar ik ben er nooit vies van geweest om voor mijzelf te kunnen zorgen. Gewoon naar school, leer iets leuks en doe waar je goed in bent. En als je niet wil dat mensen jouw spullen jatten, doe dat dan ook niet bij een ander.
Maar natuurlijk kan dat allemaal,Verschil is 1500E voor een maand of 1500E voor een dagje werk... Dan kiezen dat soort mannen voor het dagje onzuiver werk.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_121223664
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:19 schreef betyar het volgende:

[..]

Geef ze een eerlijke kans op de arbeidsmarkt.
Ik zou persoonlijk nooit iemand op zijn ras, uiterlijk, geloofsovertuiging of wat dan ook afwijzen. Persoonlijk ken ik ook geen mensen in mijn omgeving die dat doen.

Nu werk ik op relatief hoog niveau in de medische wereld en daar kom ik eerlijk gezegd ook zelden een man tegen van Marokkaanse achtergrond. Ik zou het alleen maar toejuichen. Kom maar op met die cv's.
pi_121223762
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 12:24 schreef FAUSTINO het volgende:
Maar natuurlijk kan dat allemaal,Verschil is 1500E voor een maand of 1500E voor een dagje werk... Dan kiezen dat soort mannen voor het dagje onzuiver werk.
Dus het is hebzucht?

Iedereen heeft (denk ik) wel eens een periode gehad dat ze maar 1500E per maand verdienden. Toen dacht ik er niet over na om hetzelfde bedrag per dag te willen verdienen door mij medemens onrecht aan te doen.

Natuurlijk wilde ik meer, al was geld nooit mijn beweegreden. Ik wilde iets doen met mijn leven, een toegevoegde waarde zijn. Mijn vermogen om te leren toe gaan passen zodat ik later, als ik ouder ben, terug kan kijken met een trotse blik en kan zeggen : Kijk, dat heb ik toch maar mooi gedaan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')