abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138063541
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 maart 2014 22:37 schreef vigen98 het volgende:
Mensen die denken dat de NAVO Rusland moet aanvallen :') Rusland is de grootste kernmacht ter wereld dat betekend dus aanvallen = onze dood
_O- _O- _O- _O-
  zondag 23 maart 2014 @ 01:48:20 #227
192592 SureD1
------------------------------
pi_138064151
Nieuwe dispatch van vice news...nummer 17...
pi_138064970
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 01:48 schreef SureD1 het volgende:
Nieuwe dispatch van vice news...nummer 17...
pi_138065279
Bijna twee uur, en de slides zijn niet zichtbaar. Is nog te verstaan aan 1.5 snelheid (downloaden met firefox plugin en afspelen met vlc: preferences audio: enable time-stretching audio)
Overzicht van de geschiedenis, de nationalisten, de protesten etc..
Dr. Marek Chodakiewicz, current holder of the Kosciuszko Chair of Polish Studies at IWP, gave a lecture entitled Ukraine: Code Orange on March 7, 2014.

Wat je ervan kan geloven? Hij vertelt ondermeer dat de geruchten over de snipers niet waar zijn, want "An old NATO ally, military intelligence facial recognition software indicates that snipers were FSB crack team from Moscow." (rond 1:17:00) Een Poolse historicus aan het IWP die de Russen als schuldige aanwijst...

Het IWP is het Institute of World Politics in Washington:
quote:
According to its mission statement, the school develops leaders in the intelligence, national security, and diplomatic communities, while teaching the ethical exercise of statecraft. The curriculum emphasizes various elements of statecraft, including: counterintelligence; counterpropaganda; economic statecraft and warfare; information operations; political warfare; and public diplomacy.

The faculty consists primarily of senior scholar-practitioners from the intelligence, national security, and diplomatic communities. IWP offers three Master of Arts degrees in: Statecraft and National Security Affairs; Statecraft and World Politics; and Strategic Intelligence Studies. The school also offers Certificates of Graduate Study and continuing education courses.

The Institute holds the private library of former CIA Director William Casey and the American Security Council Foundation Library.
Niet meteen de betrouwbaarste bron van informatie over (en tijdens) een internationale crisis, imho.

De slides kunnen gedownload worden van de IWP website, onderaan pagina: http://www.iwp.edu/news_p(...)-ukraine-code-orange
pi_138065351
quote:
Putin to put Russian bases in Latin America
Western Hemisphere left wide open by Obama's weakening policies

WASHINGTON – As the world remains riveted on Moscow’s annexation of the Crimean Peninsula, Russian President Vladimir Putin is shifting gears to Latin America.

As first outlined by Russian Defense Minister Sergei Shoigu last February, Putin now plans to keep the United States off-balance as Moscow sets up actual military bases and massive arms sales in the Latin American region.

Moscow’s plan follows a recent announcement by Iran to have its warships patrol in waters off the U.S. coast.

Russia and Iran have stated their increased presence is also in response to U.S. military deployments near their countries, including the eastward expansion of the North Atlantic Treaty Organization up to Russia’s borders.

The establishment of permanent Russian bases and a major Russian presence in the Western Hemisphere will challenge U.S. policies and threatens to diminish Washington’s influence in the region. At the same time, it will give Moscow a basis to stage offensive weapons in the Western Hemisphere, placing another formidable challenge to U.S. homeland defenses from potential missile threats.

WND previously has pointed out that the U.S. lacks adequate missile defenses in the Gulf of Mexico from any missile attack from the south. In addition, WND has reported Russia has begun deploying missile-bearing nuclear submarines in the Southern Hemisphere, further accentuating that threat.

Experts such as former Strategic Defense Initiative Director Ambassador Henry Cooper have argued because of this threat, the U.S. needs to deploy existing Aegis missile defense systems in the southern portion of the U.S.

Aegis missiles launched either from U.S. Navy ships or from shore are capable of intercepting orbiting nuclear weapons, but the resulting high-altitude explosion could also cause an electromagnetic pulse event.

An EMP attack, in turn, could knock out the vulnerable U.S. electrical grid system and other critical infrastructures that U.S. society depends. A catastrophic attack lasting months and years, furthermore, has to potential to kill up to 90 percent of the U.S. population through starvation and lack of medical assistance.

While published reports say Putin is looking to establish military bases in Cuba, Nicaragua and Venezuela, all of whom are close allies of Moscow, WND’s informed sources say the Russian president’s focus will be on Nicaragua, which is relatively politically and economically stable.

Putin is reportedly concerned with Venezuela’s instability, since it is going through serious economic problems, with demonstrations eroding the support of Venezuelan President Nicolas Maduro.

At the same time, Putin’s strategy eyes Venezuela, Cuba and Nicaragua – not only for navy port visits, but also for refueling Russian bombers at their air bases.

This potentially significant increase in Russian military presence in Latin America would give Moscow the ability to undertake combat missions not only in Latin America but also around North America itself.
http://www.wnd.com/2014/0(...)#Y4RZdKLKEcDHy8Kk.99

Zou een interessante ontwikkeling zijn, maar ondanks de cleane look van de website lijkt dit me haast zeker pure bollocks. De EMP-dreiging is een stokpaardje van een aantal politici, waaronder Newt gingrich, samen met een "EMP senate (of congress?) commission", waarvan de experts eerdere bindingen hadden met de senatoren in de commissie, en niet toevallig kwamen uit bedrijven die zich bezig hielden met missile defense research.. Het verslag van de commissie was classified, de paar bekende feiten eruit bleken onzin;
Een eerdere poging om EMP gevaar te hypen was de claim dat Iran lanceerinrichtingen had vermomd als containers, op schepen gezet en nu ermee rond de kust van Amerika voer.
Een andere was de zogenaamde super-EMP bom, ontwikkelt door de sovjets, die een lage yield had omdat ze geoptimaliseerd voor EMP was, niet voor explosieve kracht. Natuurlijk hadden de Russen het geheim aan de koreanen gegeven, en de zwakke kernproef van N. Korea was dus geen halve mislukking maar integendeel een succesvolle super-EMP test.

Newt schreef het voorwoord voor One Second After, een boek waarin een jaar na een EMP aanval die alle elektronica heeft vernietigd slechts 10% van de Amerikanen overleven. Geschreven door William R. Forstchen, medeauteur van Newt's geschiedenisboek(en?) (over de civil war denk ik).
pi_138065508
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 00:36 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Het is een feit dat de EU en de VS de situatie al langer aan het ontwrichten waren, bovendien heeft het westen een oude belofte verbroken door met de Navo toch verder naar het oosten uit te breiden. Ik geef Putin en de bevolking op de Krim groot gelijk in dit conflict. Ik vind het westen de agressor en het word hoog tijd dat de EU in ons eigen belang een toontje lager gaat zingen.
Misschien kiezen landen als bijv. Polen wel zélf voor een EU- en/of NAVO-lidmaatschap vanwege hun ervaringen met de Russische buren uit het verleden. In tegenstelling tot de koude oorlog mogen oost-Europese landen tegenwoordig immers zelf beslissen met wie ze banden aan gaan. Blijkbaar zijn de Russen in al hun arrogantie nog steeds van mening dat zij de dienst uit horen te maken in oost-Europa...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_138065648
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 07:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Misschien kiezen landen als bijv. Polen wel zélf voor een EU- en/of NAVO-lidmaatschap vanwege hun ervaringen met de Russische buren uit het verleden. In tegenstelling tot de koude oorlog mogen oost-Europese landen tegenwoordig immers zelf beslissen met wie ze banden aan gaan. Blijkbaar zijn de Russen in al hun arrogantie nog steeds van mening dat zij de dienst uit horen te maken in oost-Europa...
Dus het Westen gaat geen sancties treffen als de Russen het non-proliferatie accoord opzeggen en kernraketten en strategische kernwapens op Cuba, en waarom niet in Iran, Syrië, Nicaragua en N-Korea zetten? Of sharen zoals de NAVO doet, waardoor in geval van oorlog in één van de landen dat land ze ook kan gebruiken.
Ontwapeningsakkoorden kunnen opgezegd worden, zoals over kernwapens in de ruimte en atmosferische kernproeven.
En het Westen gaat daar geen sancties tegen nemen, want Rusland heeft het recht al die verdragen op te zeggen, en andere landen hebben niets te maken met wat souvereine staten beslissen?

De Sovjet-Unie en de VS hebben de koude oorlog beeïndigd op basis van afspraken, en geen uitbreiding van de NAVO oostwaarts was daar één van. Nu neemt Rusland een stukje land terug dat ze nooit hadden laten gaan als ze hadden geweten dat het Westen die belofte zou breken. Tja...
pi_138065769
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 08:36 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dus het Westen gaat geen sancties treffen als de Russen het non-proliferatie accoord opzeggen en kernraketten en strategische kernwapens op Cuba, en waarom niet in Iran, Syrië, Nicaragua en N-Korea zetten? Of sharen zoals de NAVO doet, waardoor in geval van oorlog in één van de landen dat land ze ook kan gebruiken.
Ontwapeningsakkoorden kunnen opgezegd worden, zoals over kernwapens in de ruimte en atmosferische kernproeven.
En het Westen gaat daar geen sancties tegen nemen, want Rusland heeft het recht al die verdragen op te zeggen, en andere landen hebben niets te maken met wat souvereine staten beslissen?

De Sovjet-Unie en de VS hebben de koude oorlog beeïndigd op basis van afspraken, en geen uitbreiding van de NAVO oostwaarts was daar één van. Nu neemt Rusland een stukje land terug dat ze nooit hadden laten gaan als ze hadden geweten dat het Westen die belofte zou breken. Tja...
Het is de Russen waarschijnlijk helemaal niet te doen om te reageren op de NAVO-uitbreiding in oostelijke richting, dit heeft in mijn optiek puur en alleen met het vergroten van hun macht en invloed in Europa te maken. De Russen handelen daarin op een manier die meer bij de jaren '30 van de vorige eeuw past, als bij Europa anno 2014.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_138065880
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 08:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het is de Russen waarschijnlijk helemaal niet te doen om te reageren op de NAVO-uitbreiding in oostelijke richting, dit heeft in mijn optiek puur en alleen met het vergroten van hun macht en invloed in Europa te maken. De Russen handelen daarin op een manier die meer bij de jaren '30 van de vorige eeuw past, als bij Europa anno 2014.
Genoeg analisten die er voor gewaarschuwd hebben, de eerste keer in 1996 al. Jij denkt waarschijnlijk ook dat de dreigementen om het missile shield in Polen (zogenaamd tegen Iraanse raketten) aan te vallen voor het operationeel wordt, dat dit ook slechts een poging is om invloed uit te oefenen?
Als de NAVO zo blijft voortdoen, waarschuwingen en dreigementen afdoen als het resultaat van psychologische of psychiatrische problemen van de Russen, dan gaan op een dag de raketten vertrekken, en dan roepen ze allemaal "de russen zijn gek geworden", al hebben ze kasten vol rapporten waarin het voorspeld werd.
  zondag 23 maart 2014 @ 09:56:42 #236
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_138066395
EuromaidanPR twitterde op zondag 23-03-2014 om 09:53:15 Last #Ukrainian ships in #Crimea are preparing to assault by #Russian http://t.co/d6d8XajUX5 @5channel | PR News reageer retweet
Zouden vandaag de laaste Oekraïense militairen van de Krim worden verdreven? Gisteren behoorlijk wat (grote) stappen gemaakt door Rusland, dus het zou me niets verbazen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zondag 23 maart 2014 @ 10:27:10 #237
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_138066717
quote:

[..]

Man als je geen kennis van zaken hebt houd dan in godsnaam je muil in dit soort conversaties.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 23 maart 2014 @ 10:29:27 #238
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_138066754
quote:

[..]

:') :') :') :')
  zondag 23 maart 2014 @ 11:26:28 #239
361691 DeJori
pi_138067735
BreakingNews twitterde op zondag 23-03-2014 om 11:17:32 NATO's top military commander says Russian force at Ukraine's eastern border is 'very, very sizable and very, very ready' - @Reuters reageer retweet
Edit:

quote:
NATO: Russia Has 'Sizeable' And 'Ready' Forces At Ukraine Border

Russia has amassed enough forces on Ukraines border to reach the dispute region of Transnistria, NATOs top military commander told a conference in Brussels on Sunday.

Moscow has mobilized a very, very sizeable and very, very ready military contingent on Ukraines eastern borders, U.S. General Philip Breedlove said.

This is a developing story.

http://www.nbcnews.com/st(...)kraine-border-n59801
terischultz twitterde op zondag 23-03-2014 om 10:27:19 .@PMBreedlove says potential for Transnistria incursion "very worrisome" -- absolutely enough (Russian) troops to do same as in #Ukraine reageer retweet

[ Bericht 24% gewijzigd door DeJori op 23-03-2014 11:41:19 ]
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_138067816
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 10:27 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Man als je geen kennis van zaken hebt houd dan in godsnaam je muil in dit soort conversaties.
:')
  zondag 23 maart 2014 @ 11:37:51 #241
361691 DeJori
pi_138067983
quote:
Belarus sees Russia's Crimea incursion as 'bad precedent'
Belarussian President Alexander Lukashenko has criticised Russia's annexation of Ukraine's Crimea as setting a "bad precedent", but said that the territory was now "de facto" a part of Russia.

Speaking to reporters in Minsk on Sunday, Lukashenko, a close ally of Russia, said that Ukraine, which shares a long land border with Belarus, should remain "a single, indivisible, integral, non-bloc state."

"Crimea is not dangerous in the sense that it has become part of Russia but in so much as a bad precedent has been created," he said.

But he said the territory was now "de facto" part of the Russian Federation.

"You can recognise it, or not recognise it. It doesn't change anything," he said. [Reuters]

http://live.aljazeera.com/Event/Ukraine_liveblog
Wit-Rusland is volgens mij nog steeds bezig zich een beetje neutraal op te stellen. Dit soort uitspraken zijn een stuk minder pro-Russisch dan je zou verwachten van Lukashenko.
  zondag 23 maart 2014 @ 11:51:56 #242
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_138068312
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 11:30 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

:')
Fantastisch weerwoord, ben je 12?

Je hebt duidelijk geen enkel benul van de afgelopen decennia intern van rusland.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_138068431
quote:
’189 Oekraïense legerinstallaties ingenomen door Rusland’
door Laura Klompenhouwer
Buitenland

De Russische vlag hangt nu op 189 installaties van de Oekraïense krijgsmacht op de Krim. Dat heeft het Russische ministerie van Defensie bekendgemaakt. De NAVO laat ondertussen weten bezorgd te zijn over het grote aantal Russische troepen op de grens met het oosten van Oekraïne.

“De Russische troepenmacht die nu op de grens met Oekraïne in het oosten is gestationeerd, is heel, heel lijvig en staat heel, heel paraat”, zei de hoogste commandant voor Europa bij de NAVO, Philip Breedlove, volgens persbureau Reuters. Hij sprak zijn zorgen uit over Transnistrië, het niet erkende ministaatje dat bezet wordt door een Russische “vredesmacht”. Breedlove:

“Er zijn zonder twijfel genoeg militairen op de oostelijke grens van Oekraïne om in één ruk door te stoten naar Transnistrië, als daartoe het besluit zou worden genomen. Dat is erg onrustbarend.”
pi_138068445
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 11:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk geen enkel benul van de afgelopen decennia intern van rusland.
*proest!*

Terwijl jij in dit topic non-stop je verstand van zaken en intellect tentoonspreid... _O-
  zondag 23 maart 2014 @ 11:59:37 #245
361691 DeJori
pi_138068490
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 11:56 schreef theNull het volgende:

[..]

Ik vind het wonderbaarlijk dat de SACEUR deze uitspraken doet. Vraag me af wat de diplomatieke of tactische redenatie erachter is.
pi_138068554
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 11:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Rusland handelt zowel ideologisch als economish. Vooral het ideologische gedeelte is gevaarlijk, Russen die uit volle borst 'Russia!' staan te roepen en vlaggen op regeringsgebouwen planten in steden van een ander soeverein land en tegendemonstraties te lijf gaan.

Dat doet men niet uit zichzelf, zoals ze je het in Kremlin willen doen geloven. Daar zit een hele sterke propagandamachine achter. Verheerlijking van de overwinningen uit de Tweede Wereld oorlog is ook in Putin's Rusland flink toegenomen de afgelopen jaren (met het doelbewust weglaten van eigen oorlogsmisdaden en de communistische onderdrukking) net als het nationalisme.

Eigenlijk een beetje, zoals de neo-conservatives in de Verenigde Staten aan het begin van 2000 het land wilde terugveroveren op de Clinton-kliek, maar die maakten hun tegenstanders (Democraten) niet monddood, zoals dat in Rusland al jaren aan de gang is.
pi_138068594
Ik snap niet waarom de VS denkt dat ze zomaar Oekraïne kunnen gaan besturen met hun marionetten, Oekraïne grenst aan Rusland dus dat is totaal onacceptabel dat zoiets gebeurd, laat Rusland dan ook even paar militaire basissen openen in Cuba, dat zal de VS ook niet leuk vinden :r
pi_138068804
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 12:04 schreef vigen98 het volgende:
Ik snap niet waarom de VS denkt dat ze zomaar Oekraïne kunnen gaan besturen met hun marionetten, Oekraïne grenst aan Rusland dus dat is totaal onacceptabel dat zoiets gebeurd, laat Rusland dan ook even paar militaire basissen openen in Cuba, dat zal de VS ook niet leuk vinden :r
Misschien, omdat Putin's marionet er een potje van heeft gemaakt? De VS heeft hooguit wat steun gegeven aan de oppositie, ongetwijfeld hebben ze daar belang bij, maar Yanukovich heeft zelf zijn land naar de afgrond gebracht door nog corrupter te zijn dan zijn voorgangers.

Hij heeft er ook zelf voor gekozen om Timosjenko niet ergens onder huis arrest te plaatsen, maar in een gevangenis waar martelingen veelvuldig voorkwamen. Kortom, je kunt niet naar de VS wijzen en hen 'alleen' de schuld geven. De schuld ligt voornamelijk bij Yanukovich die zijn eigen volk tegen hem opgezet heeft en zijn vijanden tot martelaren heeft gemaakt.

Als Yanukovich Oekraïne welvarend had gemaakt en de banden met zowel de EU als Rusland goed had onderhouden dan was hij nu nog president.
  zondag 23 maart 2014 @ 12:18:14 #249
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_138068923
Misschien was het al gepost, maar toch:
quote:
Ook ministaatje Transnistrië wil aansluiting bij Rusland

door Tom Reijner 18 mrt 2014

Na de Krim heeft ook het parlement van Transnistrië Rusland gevraagd om aansluiting. Een wet zou die annexatie mogelijk moeten maken.

Dat melden Russische media dinsdag.

Oorlog
Transnistrië is een Oost-Europees ministaatje met zo'n zevenhonderdduizend inwoners, waarvan een minderheid van Russische afkomst is.

Het gebied verklaarde zich na een korte oorlog in 1990 onafhankelijk van Moldavië en krijgt steun van Russische troepen die er sindsdien zijn gelegerd. De roep om aansluiting komt dus niet als een verrassing, want zonder de steun van Rusland had Transnistrië niet bestaan.

Armoedig
Veel inwoners zijn dan ook in het bezit van een Russisch paspoort. Het landje wordt internationaal niet erkend. Veel inwoners van het land leiden een armoedig bestaan.

Tegelijkertijd komen er enorme hoeveelheden geld binnen door handel in drugs, vrouwen en vooral wapens. Transnistrië is een belangrijk smokkelstaatje, waar vooral een klein groepje machthebbers van profiteert.

Transnistrië in het groen - bron: Wikipedia
Say what?
pi_138068973
Dit gaat sowieso de geschiedenisboeken in als een van de eerste schermutselingen op weg naar Wereldoorlog 3. Het moment waarop Rusland ontdekt dat de langzame uitbreiding van Europa gebaseerd is op een erg onstabiel fundament. Het moment waarop de NATO een papieren tijger blijkt als ze "Sudetenland" inlijven.

Edit: Ik wou zeggen het is wachten op het inlijven van meer gebieden (Oostenrijk, Sudetenland, etc.) maar blijkbaar zit dat al in de planning.

Edit2: Overigens zijn ze in China niet onverdeeld meegaand met de Russische zaak. Geopolitiek gezien zal de regering niet moeilijk doen maar er zijn een hoop Chinezen die niet vergeten zijn dat Rusland dit ook bij hen geflikt heeft. Klik
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')