Net zoiets als massaal de europese kant van Melilla bestormen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jawel. De omstandigheden in Mexico zijn van dien aard dat men het toch probeert. Het is immers een landgrens. Europa deelt op twee mini enclaves in Marokko na geen landgrens met Afrika en al helemaal Nederland niet. Natuurlijk hebben wij wel illegalen hier, maar minder dan in Amerika.
Ik weet het , dat mag ik vinden.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:13 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat mag je vinden maar het is wel wat anders dan de wet die nu geldt. Die staat nog steeds vrijheid van godsdienst toe, met daarbij de mogelijkheid om moskees te bouwen en de Koran te lezen.
Maar dit geldt dus niet voor de mensen die hier geboren zijn en een Marokkaans paspoort hebben. Vandaar mijn opmerking dat je een (bijna) niet bestaand probleem probeert op te lossen..quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ze Marokkaan zijn met een verblijfsvergunning, moeten ze zich niet schuldig maken aan ernstige geweldsdelicten, want dan kan de verblijfsvergunning ingetrokken worden en ben je hier illegaal.
En sommige partijen willen illegaliteit strafbaar stellen.
Teruggeven aan Marokko dan ook. Onnodig dat dat nog Spaans grondgebied is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Net zoiets als massaal de europese kant van Melilla bestormen.
Ja maar dan bedoel je dat het allemaal weg moet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:10 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat minder van drie zou ik op zich wel een verrijking vinden voor dit land.
Nou ja, je ziet bijvoorbeeld op woonwagenkampen ook wel dat het niet gangbaar is dat vrouwen gaan werken of een opleiding volgen. Dat willen die mannen niet hebben. Dat hele gedoe met werktrajecten is er niet voor niks.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:19 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan moet men wel willen. Daar is soms een gebrek aan....die wil. Het is toch te gek voor woorden dat iemand hier tientallen jaren woont en niets begrijpt van de taal. En dat zie je in bepaalde wijken echt.
Het wordt pas een probleem als gelovigen anders denkende mensen hun mening gaan opdringen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:19 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik weet het , dat mag ik vinden.
Ik vind het als atheïst geen verrijking voor dit land.
De tijd en de verlichting van dit land en geest terugdraaien ten faveure van hierheen komende groepen met ouderwetse denkbeelden vind ik het.
Dat mag, maar het komt nu meer neer op het ontkennen van een vaststaand feit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:12 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan kan ik het er nog steeds niet mee eens zijn.
Daar moet men ook iets aan doen. Als men bijv. een uitkering heeft en de vrouw capabel is te werken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:20 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Nou ja, je ziet bijvoorbeeld op woonwagenkampen ook wel dat het niet gangbaar is dat vrouwen gaan werken of een opleiding volgen. Dat willen die mannen niet hebben. Dat hele gedoe met werktrajecten is er niet voor niks.
Ik ken wel meer mensen (Russen, Amerikanen, Japanners, Fransen) die hier al jaren wonen en geen Nederlands spreken. Toch hoor je daar niemand over..quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:19 schreef Globali het volgende:
[..]
Dan moet men wel willen. Daar is soms een gebrek aan....die wil. Het is toch te gek voor woorden dat iemand hier tientallen jaren woont en niets begrijpt van de taal. En dat zie je in bepaalde wijken echt.
Ik vind de Biblebelt ook geen aanwinst voor dit land. Ik heb er ook maar mee leren leven.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:19 schreef DrMabuse het volgende:
Je weet dat we mede dankzij diezelfde Verlichting vrijheid van godsdienst hebben in dit land?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:19 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik weet het , dat mag ik vinden.
De tijd en de verlichting van dit land en geest terugdraaien ten faveure van hierheen komende groepen met ouderwetse denkbeelden vind ik het.
Zijn dat expats of blijvers?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik ken wel meer mensen (Russen, Amerikanen, Japanners, Fransen) die hier al jaren wonen en geen Nederlands spreken. Toch hoor je daar niemand over..
De betekenis erachter.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is nou precies het bezwaar tegen hoofddoekjes?
Omdat zij over het algemeen wel engels spreken. Dat is gewoon de tweede taal van Nederland. Waar ik het over heb zijn kinderen uit bepaalde wijken die gewoon van huis uit weinig meekrijgen als het bijv. gaat om taal. Dat is niet goed. Zeker niet als je hier als gezin al 30 jaar woonachtig bent.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik ken wel meer mensen (Russen, Amerikanen, Japanners, Fransen) die hier al jaren wonen en geen Nederlands spreken. Toch hoor je daar niemand over..
Nou ja, in die discussie zal ook vast wel gemeld zijn wat vrouwen met een hoofddoek er zelf van vinden als ze die af moeten doen. Was voor mij een eyeopener.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:24 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De betekenis erachter.
Bij de 3 AH's hier in mijn buurt zit 90% van de meisjes met een hoofddoek.
Zullen we daar eens 90% mannen met een mijter op van maken , of met een keppel?
Kijken wat voor discussie er (terecht) snel zou volgen.
Maar we gaan denk ik een discussie herhalen die al vaker is gevoerd.
Nog los van het feit dat ze die vaak niet vrijwillig dragen...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:24 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De betekenis erachter.
Men moet dat geheel zelf weten. Maar ook doorhebben dat niet iedereen erop zit te wachten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:24 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Nou ja, in die discussie zal ook vast wel gemeld zijn wat vrouwen met een hoofddoek er zelf van vinden als ze die af moeten doen. Was voor mij een eyeopener.
Bron?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nog los van het feit dat ze die vaak niet vrijwillig dragen...
Nee hoor, een delinquent die zo'n zwaar vergrijp pleegt, noem maar iets, terroristische daad, kan het Nederlanderschap ontnomen worden, indien hij ook nog een andere nationaliteit heeft.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Allereerst gaan paspoorten nooit worden afgepakt. Daar krijg je de handen nooit voor op elkaar. Zet het dus maar uit je hoofd.
Daarnaast kan de delinquent gewoon kiezen voor de NL nationaliteit. Probleem blijft dus.
Onzin.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Zijn wel veelal van een ander / beter niveau vermoed ik.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:21 schreef DonJames het volgende:
[..]
Bovendien leveren die groepen een hele zinnige bijdragen aan dit land. Dit zijn hoogopgeleide expats die voor internationale bedrijven werken. Hun kinderen gaan naar een internationale school. Totaal niet nodig voor hen om Nederlands te leren. Totaal niet te vergelijken met de situatie van Turken, Marokkanen en Somaliërs. Stiekem weet DonJames dat ook wel. Hij wil het alleen niet weten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:24 schreef Globali het volgende:
[..]
Omdat zij over het algemeen wel engels spreken. Dat is gewoon de tweede taal van Nederland. Waar ik het over heb zijn kinderen uit bepaalde wijken die gewoon van huis uit weinig meekrijgen als het bijv. gaat om taal. Dat is niet goed. Zeker niet als je hier als gezin al 30 jaar woonachtig bent.
Goed, ik ga niet spreken voor anderen, maar persoonlijk zal het mij werkelijk een worst wezen als mannen supermarkt-medewerkers een keppeltje dragen. Een mijter ook niet. Is ongetwijfeld een vermakelijk gezicht.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:24 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De betekenis erachter.
Wat een onzin, zolang mensen herkenbaar zijn(en zich dus houden aan de wet). Ik geloof zelf ook niet, maar ik heb respect voor mensen die wel geloven.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:24 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De betekenis erachter.
Awnotthisshitagainquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Als ze niet van kinds af aan waren geïndoctrineerd met die onzin zouden ze het dan nog vrijwillig dragen? En denk jij werkelijk dat er geen druk is vanuit de omgevingquote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:26 schreef JanCees het volgende:
Jaja, en belletje lellen of een oma'tje beroven staat in jouw optiek natuurlijk gelijk aan terrorisme.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, een delinquent die zo'n zwaar vergrijp pleegt, noem maar iets, terroristische daad, kan het Nederlanderschap ontnomen worden, indien hij ook nog een andere nationaliteit heeft.
Hij heeft niks te kiezen.
Lees de wet er op na.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:19 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Waarom zou je niet gewoon strafbaar zijn?
Waarom wil je een Marokkaan een extra straf geven? Wat is dat toch voor geneuzel.
Een Nederlands staatsburger moet de wet volgen. Als het mis gaat, dan is er een straf, voor iedereen gelijk.
Hoe komen mensen toch aan die onzin
Ja, dat zijn er dan 3 in 10 jaar tijd ofzo, en dat zijn geen Marokkanen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, een delinquent die zo'n zwaar vergrijp pleegt, noem maar iets, terroristische daad, kan het Nederlanderschap ontnomen worden, indien hij ook nog een andere nationaliteit heeft.
Hij heeft niks te kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |