Het punt is dat de grens potdicht zit, je een grote kans hebt tot neergeschoten worden als je probeert binnen te komen, in vergelijking met dat je hier je hier gewoon een snelweg volgt en oversteekt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
3000 km grens met Mexico, met daarnaast nog een super grote maritieme grens en een veel minder bewaakte grens met Canada... Niet echt te vergelijken met Nederland.
Laten we eerlijk zijn. Is er nu een dialoog mogelijk met de PVV? Ik denk dat we nu gebruik moeten maken van de situatie (in twee steden.....) dat te proberen en te laten zien dat men veel roept en niets kan. Van mij had men in 10 steden mogen winnen. Dat had nóg meer laten zien hoe incapabel men is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:05 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Risico van een veroordeling is wel dat PVV stemmers zich steeds meer uitgekotst gaan voelen, waardoor een dialoog minder goed mogelijk is. Anderzijds discriminatie moet ook bestraft worden.
Juist.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:04 schreef Globali het volgende:
[..]
Beschaafd zou zijn dat er geen dreiging is naar mensen toe met een andere mening. Ik heb totaal niets met de man Wilders of de PVV. Ik voel niets voor dreiging of hem lichamelijk aanpakken.
Dingen zijn nooit te vergelijken toch? Zo kun je namelijk wel alles wegredeneren.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:04 schreef Richestorags het volgende:
[..]
3000 km grens met Mexico, met daarnaast nog een super grote maritieme grens en een veel minder bewaakte grens met Canada... Niet echt te vergelijken met Nederland.
Ik denk dat Wilders absoluut niet uit is op regeren en uiteindelijk gewoon ook helemaal niks regelt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn. Is er nu een dialoog mogelijk met de PVV? Ik denk dat we nu gebruik moeten maken van de situatie (in twee steden.....) dat te proberen en te laten zien dat men veel roept en niets kan. Van mij had men in 10 steden mogen winnen. Dat had nóg meer laten zien hoe incapabel men is.
Jawel. De omstandigheden in Mexico zijn van dien aard dat men het toch probeert. Het is immers een landgrens. Europa deelt op twee mini enclaves in Marokko na geen landgrens met Afrika en al helemaal Nederland niet. Natuurlijk hebben wij wel illegalen hier, maar minder dan in Amerika.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:06 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Het punt is dat de grens potdicht zit, je een grote kans hebt tot neergeschoten worden als je probeert binnen te komen, in vergelijking met dat je hier je hier gewoon een snelweg volgt en oversteekt.
De problematiek is hetzelfde (of erger), m.a.w. de grens dicht maken haalt helemaal niks uit.
Ja, de wetten volgens Geert Wilders dus. Geen Koran thuis, geen moskee in de buurt, geen hoofddoekje om je hoofd.quote:
Grenzen dichtgooien, nee. Keiharde voorwaarden stellen aan immigratie met mogelijkheid tot uitzetting bij bepaalde dingen (crimineel vergrijp binnen 5 jaar na aankomst): ja graag.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:08 schreef tofastTG het volgende:
Grenzen dicht gooien is geen oplossing.
Ik moet zeggen, ik heb geen cijfers paraat.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jawel. De omstandigheden in Mexico zijn van dien aard dat men het toch probeert. Het is immers een landgrens. Europa deelt op twee mini enclaves in Marokko na geen landgrens met Afrika en al helemaal Nederland niet. Natuurlijk hebben wij wel illegalen hier, maar minder dan in Amerika.
Wat minder van drie zou ik op zich wel een verrijking vinden voor dit land.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:08 schreef skrn het volgende:
[..]
Ja, de wetten volgens Geert Wilders dus. Geen Koran thuis, geen moskee in de buurt, geen hoofddoekje om je hoofd.
Laten we hopen dat de gemiddelde pvv kiezer dat na deze periode in gaat zien. Mocht men ooit landelijk aan de macht komen in een coalitie dan loopt dat binnen 2 maanden uit op een val van het kabinet. Dat gaat dan zo verder......en verder.....totdat het volk inziet dat je totaal niets kan met zo'n partij.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:08 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik denk dat Wilders absoluut niet uit is op regeren en uiteindelijk gewoon ook helemaal niks regelt.
Die regeert allen als hij ooit écht de grootste wordt en dan nog zie ik het somber in met een formatie.
Schoppen, aandachtshoer uithangen en zuur doen. Dat doet hij en verder regelt hij helemaal niks.
Dat hij verdorie zelf eens naar die Marokkaanse vaders gaat en hen aanspreekt op het gedrag van hun zonen. Maar nee hoor.
Helaas is dat met deze uitspraken onmogelijk geworden, niemand gaat nu nog met hem besturen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn. Is er nu een dialoog mogelijk met de PVV? Ik denk dat we nu gebruik moeten maken van de situatie (in twee steden.....) dat te proberen en te laten zien dat men veel roept en niets kan. Van mij had men in 10 steden mogen winnen. Dat had nóg meer laten zien hoe incapabel men is.
En een Belg die hier iemand neer komt steken en dan weer naar Turnhout vertrekt?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Grenzen dichtgooien, nee. Keiharde voorwaarden stellen aan immigratie met mogelijkheid tot uitzetting bij bepaalde dingen (crimineel vergrijp binnen 5 jaar na aankomst): ja graag.
In warmere streken vindt het leven, over het algemeen, grotendeels op straat plaats.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:00 schreef jajablahblah het volgende:
Hier ben ik het tot op zekere hoogte wel mee eens. In de jaren 60-70 is er natuurlijk best wel iets mis gegaan toen men massaal in Berberije arbeiders ging uitnodigen om in Nederland te komen werken.
Die opvoeding, daar is heus wel wat mee gedaan, maar dat heeft blijkbaar niet gewerkt. Misschien goed om dat wat strikter aan te pakken dan.
Dat is niet erg. Op dit gemeentelijke niveau. Juist erg van belang.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:11 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas is dat met deze uitspraken onmogelijk geworden, niemand gaat nu nog met hem besturen.
Een dialoog is soms nog wel mogelijk, jammer genoeg lang niet altijd meer.
Dan kan ik het er nog steeds niet mee eens zijn.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:00 schreef Barbusse het volgende:
Nogmaals, en voor de laatste keer hopelijk: dit is geen keuze die een Marokkaanse pasgeboren baby bewust maakt en later ongedaan kan maken. Wat begrijp je hier niet aan?
Dus mag je deze Nederlanders best hard aanpakken. Ook als het gaat over opvoeding. Want daar gaat zeker iets mis.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
In warmere streken vindt het leven, over het algemeen, grotendeels op straat plaats.
Er is dan toezicht door de hele buurt en kinderen worden ook doir buren terecht gewezen.
In een koud land als Nederland is dat toezicht er niet.
Mensen die gewend zijn kinderen op te voeden zoals in hun land gebruikelijk is, schieten te kort. De ouders weten niet wat hun kroost uitvreet, ze verstaan mensen niet die komen klagen, of leraren die er wat over zeggen.
Daar komt nog bij dat afkeer van westerse normen en waarden er met een paplepel ingegoten wordt.
Ja, en de oplossing is uitzetting?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:11 schreef Gia het volgende:
[..]
In warmere streken vindt het leven, over het algemeen, grotendeels op straat plaats.
Er is dan toezicht door de hele buurt en kinderen worden ook doir buren terecht gewezen.
In een koud land als Nederland is dat toezicht er niet.
Mensen die gewend zijn kinderen op te voeden zoals in hun land gebruikelijk is, schieten te kort. De ouders weten niet wat hun kroost uitvreet, ze verstaan mensen niet die komen klagen, of leraren die er wat over zeggen.
Daar komt nog bij dat afkeer van westerse normen en waarden er met een paplepel ingegoten wordt.
Dat mag je vinden maar het is wel wat anders dan de wet die nu geldt. Die staat nog steeds vrijheid van godsdienst toe, met daarbij de mogelijkheid om moskees te bouwen en de Koran te lezen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:10 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Wat minder van drie zou ik op zich wel een verrijking vinden voor dit land.
Dat ook.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:11 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
En een Belg die hier iemand neer komt steken en dan weer naar Turnhout vertrekt?
Want dat is het dan hè?
Lijkt me dat je eerder wat wilt doen aan overheidsgelden naar vreemdelingen.
Wat is nou precies het bezwaar tegen hoofddoekjes?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:10 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ja ik begrijp dat ook niet hoor. En de inhoud van de boekenkast van iemand interesseert me ook niet zolang hij/zij daar anderen niet mee lastig valt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat is nou precies het bezwaar tegen hoofddoekjes?
Ik niet. Wat meer fatsoenlijke omgangsvormen en respect voor andere meningen wel.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:10 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Exact. Voor mijn part heeft iemand Mein Kampf, de Koran de Bijbel naast elkaar staan. Lekker interessant.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:14 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ja ik begrijp dat ook niet hoor. En de inhoud van de boekenkast van iemand interesseert me ook niet zolang hij/zij daar anderen niet mee lastig valt.
Dat werd gedaan en helpt blijkbaar niet helemaal.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:13 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ja, en de oplossing is uitzetting?
Of zou je misschien moeten investering in opleiding voor die vrouwen, taalbeheersing, inburgering?
Want je zegt het zelf, ze spreken de taal niet en ze weten niet wat hun kroost uitvreet.
Nou ga het ze zeggen en zorg dat ze het begrijpen.
Geen enkele moeder wil dat haar zoon op straat een vrouw een hoer noemt. Dat maak je mij niet wijs.
Als ze Marokkaan zijn met een verblijfsvergunning, moeten ze zich niet schuldig maken aan ernstige geweldsdelicten, want dan kan de verblijfsvergunning ingetrokken worden en ben je hier illegaal.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:03 schreef jajablahblah het volgende:
Wat denk je daar nou concreet mee op te lossen?
En nou concreet hè.
Ik weet niet precies wat er natuurlijk allemaal aan gedaan is, maar ik weet wel dat het altijd een soort van cirkel is die rond moet zijn. Dus je moet dat compleet maken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat werd gedaan en helpt blijkbaar niet helemaal.
Allereerst gaan paspoorten nooit worden afgepakt. Daar krijg je de handen nooit voor op elkaar. Zet het dus maar uit je hoofd.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ze Marokkaan zijn met een verblijfsvergunning, moeten ze zich niet schuldig maken aan ernstige geweldsdelicten, want dan kan de verblijfsvergunning ingetrokken worden en ben je hier illegaal.
En sommige partijen willen illegaliteit strafbaar stellen.
Dan moet men wel willen. Daar is soms een gebrek aan....die wil. Het is toch te gek voor woorden dat iemand hier tientallen jaren woont en niets begrijpt van de taal. En dat zie je in bepaalde wijken echt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:17 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat er natuurlijk allemaal aan gedaan is, maar ik weet wel dat het altijd een soort van cirkel is die rond moet zijn. Dus je moet dat compleet maken.
Ik denk ook dat opleiding van vrouwen (en mannen) de enige manier is.
Waarom zou je niet gewoon strafbaar zijn?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ze Marokkaan zijn met een verblijfsvergunning, moeten ze zich niet schuldig maken aan ernstige geweldsdelicten, want dan kan de verblijfsvergunning ingetrokken worden en ben je hier illegaal.
En sommige partijen willen illegaliteit strafbaar stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |