abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137999716
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:55 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Het ontnemen van de dubbele nationaliteit lost al die problematiek niet op. Al die PVV stemmers hopen dan stiekem dat die mensen hun NL nationaliteit opgeven en terugkeren naar het land van herkomst. Dat is pertinente onzin en gaat nooit gebeuren.
Het uitzetten van vreemdelingen is een hel en vrijwel onmogelijk. Je kunt niet zomaar iemand op een vliegtuig zetten als het land van herkomst ineens diegene niet meer kent en ook stellig beweert dat die persoon geen ingezetene is.
Dat hele idee van dat je mensen terug kunt sturen als ze hier al in het land zijn is nou toch onderhand wel bewezen als zijnde "vrijwel onmogelijk".
Ik vraag me ook altijd af of die mensen die roepen dat de grenzen dicht moeten nog nooit hebben gezien hoe het er in de states aan toe gaat...
In dat land zijn de grenzen potdicht en toch hebben die grote problemen met illigalen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:00:33 #102
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_137999722
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:57 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Het zijn geen Marokkanen het zijn Nederlanders. Blijkbaar heeft de samenleving gefaald om dit opvoedingsprobleem op te merken. Dus ja, het is de schuld van ons allemaal anders hadden we nu geen klootzakjes probleem.
Hier ben ik het tot op zekere hoogte wel mee eens. In de jaren 60-70 is er natuurlijk best wel iets mis gegaan toen men massaal in Berberije arbeiders ging uitnodigen om in Nederland te komen werken.
Die opvoeding, daar is heus wel wat mee gedaan, maar dat heeft blijkbaar niet gewerkt. Misschien goed om dat wat strikter aan te pakken dan.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_137999736
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Helemaal niet.
Ik ben sowieso tegen een dubbele nationaliteit voor een derde generatie.
In dat geval zijn dit dan Nederlanders. En dat is prima.
Nogmaals, en voor de laatste keer hopelijk: dit is geen keuze die een Marokkaanse pasgeboren baby bewust maakt en later ongedaan kan maken. Wat begrijp je hier niet aan? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_137999744
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dus?

Dat heeft hij over zichzelf afgeroepen.
Nee. We wonen in een normaal en beschaafd land. Ik ram ook niet iedereen in elkaar die hele rare dingen roept. Alhoewel.....vroeger wel.....
pi_137999758
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Verklaar je sarcasme nader?
Schilderswijk en Transvaal.

Drama.

Voor iedereen daar en er omheen wonend.
pi_137999769
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:56 schreef Globali het volgende:

[..]

Mensen mogen er zeker iets over zeggen. Ik heb zelf jaren gewoond in een buurt met veel Nederlandse Marokkanen. Zeker geen feest. Daar moet je iets aan doen dan als politiek.
Dit. Ik heb zelf ook jaren in Spangen gewoond. Zelf aan veel initiatieven meegedaan om de buurt te helpen. Dit is voor een deel gelukt maar is bij lange na niet genoeg. Daar mag best met de harde hand naar gekeken worden.

Ik kan er alleen niet tegen dat het bij problemen ineens "Marokkanen/Surinamers/Antillianen" zijn en bij succes verhalen ineens Nederlanders. Het zijn altijd Nederlanders, zowel de klootzakjes als goedvolk!
pi_137999773
quote:

[..]

Helemaal niet.
Alle zogenaamde "kutmarokkaantjes" zijn 3e generatie, en dus gewoon Nederlands. De eerste generatie is oud en sist geen blonde meisjes meer na. Je wil dus eigenlijk een niet-bestaand probleem oplossen?
pi_137999777
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:01 schreef Globali het volgende:

[..]

Nee. We wonen in een normaal en beschaafd land. Ik ram ook niet iedereen in elkaar die hele rare dingen roept. Alhoewel.....vroeger wel.....
Ik zou niet weten wat er beschaafd is aan mensen opzettelijk kwetsen en een beveiliging aannemen die de maatschappij veel geld kost.
pi_137999778
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En we zitten niet te wachten op dode politici, hoe oneens we het ook zijn met zijn standpunten.
Juist.
pi_137999786
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 11:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En we zitten niet te wachten op dode politici, hoe oneens we het ook zijn met zijn standpunten.
Precies. En als je dan iemand wil aanpakken doe je dat via rechters. En ik denk dat hier voor het eerst een opening is dat te doen. Maar dan moet men niet met die knullige teksten en figuren aankomen als de vorige keer.
pi_137999820
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:01 schreef Ludacriss het volgende:

[..]

Dit. Ik heb zelf ook jaren in Spangen gewoond. Zelf aan veel initiatieven meegedaan om de buurt te helpen. Dit is voor een deel gelukt maar is bij lange na niet genoeg. Daar mag best met de harde hand naar gekeken worden.

Ik kan er alleen niet tegen dat het bij problemen ineens "Marokkanen/Surinamers/Antillianen" zijn en bij succes verhalen ineens Nederlanders. Het zijn altijd Nederlanders, zowel de klootzakjes als goedvolk!
Dat ben ik dus met je eens. Het zo'n groep ineens als geheel als niet gewenst neerzetten werkt averechts.
pi_137999828
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:01 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Schilderswijk en Transvaal.

Drama.

Voor iedereen daar en er omheen wonend.
Wat heeft dat te maken met dit filmpje?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:03:48 #113
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_137999834
quote:

[..]

Helemaal niet.
Wat denk je daar nou concreet mee op te lossen?
En nou concreet hè.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
pi_137999835
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik zou niet weten wat er beschaafd is aan mensen opzettelijk kwetsen en een beveiliging aannemen die de maatschappij veel geld kost.
Dat is ook niet beschaafd. Alleen wil dat niet zeggen dat je net zo onbeschaafd terug mag doen.
pi_137999859
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is ook niet beschaafd. Alleen wil dat niet zeggen dat je net zo onbeschaafd terug mag doen.
Wie doet dat dan?

Wilders is zelf verantwoordelijk voor wat hij doet. Ik kan geen enkel argument verzinnen waarom hij beveiliging zou verdienen.
pi_137999860
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Beschaafd zou zijn dat er geen dreiging is naar mensen toe met een andere mening. Ik heb totaal niets met de man Wilders of de PVV. Ik voel niets voor dreiging of hem lichamelijk aanpakken.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:04:55 #117
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137999867
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:00 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik vraag me ook altijd af of die mensen die roepen dat de grenzen dicht moeten nog nooit hebben gezien hoe het er in de states aan toe gaat...
In dat land zijn de grenzen potdicht en toch hebben die grote problemen met illigalen.
3000 km grens met Mexico, met daarnaast nog een super grote maritieme grens en een veel minder bewaakte grens met Canada... Niet echt te vergelijken met Nederland.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:05:17 #118
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_137999877
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik vind wel dat we zo'n Wilders dan op zijn onfatsoen mogen aanspreken. Net zoals die jongeren ook aangesproken (moeten) worden op hun gedrag.
pi_137999884
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:02 schreef Globali het volgende:

[..]

Precies. En als je dan iemand wil aanpakken doe je dat via rechters. En ik denk dat hier voor het eerst een opening is dat te doen. Maar dan moet men niet met die knullige teksten en figuren aankomen als de vorige keer.
Risico van een veroordeling is wel dat PVV stemmers zich steeds meer uitgekotst gaan voelen, waardoor een dialoog minder goed mogelijk is. Anderzijds discriminatie moet ook bestraft worden.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_137999887
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met dit filmpje?
Dat als blijkbaar Turken daar nu PVV gaan stemmen en de haat / onverdraagzaamheid naar andere instromers duidelijk is het er niet beter op zal worden.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:06:48 #121
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_137999942
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

3000 km grens met Mexico, met daarnaast nog een super grote maritieme grens en een veel minder bewaakte grens met Canada... Niet echt te vergelijken met Nederland.
Het punt is dat de grens potdicht zit, je een grote kans hebt tot neergeschoten worden als je probeert binnen te komen, in vergelijking met dat je hier je hier gewoon een snelweg volgt en oversteekt.
De problematiek is hetzelfde (of erger), m.a.w. de grens dicht maken haalt helemaal niks uit.
pi_137999957
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:05 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Risico van een veroordeling is wel dat PVV stemmers zich steeds meer uitgekotst gaan voelen, waardoor een dialoog minder goed mogelijk is. Anderzijds discriminatie moet ook bestraft worden.
Laten we eerlijk zijn. Is er nu een dialoog mogelijk met de PVV? Ik denk dat we nu gebruik moeten maken van de situatie (in twee steden.....) dat te proberen en te laten zien dat men veel roept en niets kan. Van mij had men in 10 steden mogen winnen. Dat had nóg meer laten zien hoe incapabel men is.
pi_137999988
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:04 schreef Globali het volgende:

[..]

Beschaafd zou zijn dat er geen dreiging is naar mensen toe met een andere mening. Ik heb totaal niets met de man Wilders of de PVV. Ik voel niets voor dreiging of hem lichamelijk aanpakken.
Juist.
pi_138000002
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dingen zijn nooit te vergelijken toch? Zo kun je namelijk wel alles wegredeneren.
Grenzen dicht gooien is geen oplossing.
Hoeveel niet westerse immigranten denk jij dat jaarlijks de Nederlandse grens passeren?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 12:08:51 #125
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_138000024
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 12:07 schreef Globali het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn. Is er nu een dialoog mogelijk met de PVV? Ik denk dat we nu gebruik moeten maken van de situatie (in twee steden.....) dat te proberen en te laten zien dat men veel roept en niets kan. Van mij had men in 10 steden mogen winnen. Dat had nóg meer laten zien hoe incapabel men is.
Ik denk dat Wilders absoluut niet uit is op regeren en uiteindelijk gewoon ook helemaal niks regelt.
Die regeert allen als hij ooit écht de grootste wordt en dan nog zie ik het somber in met een formatie.
Schoppen, aandachtshoer uithangen en zuur doen. Dat doet hij en verder regelt hij helemaal niks.
Dat hij verdorie zelf eens naar die Marokkaanse vaders gaat en hen aanspreekt op het gedrag van hun zonen. Maar nee hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')