Je snapt het punt niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:51 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg! De Marokkanen waren al oververtegenwoordigd in de criminaliteit voordat het tijdperk Fortuyn en Wilders aanbrak. Toen mocht er niet over gesproken worden.
Dat zullen we afwachten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:47 schreef Peunage het volgende:
Kan het dan niet zijn dat hij nu gewoon fout zit?
Mannen tussen 18 en 27 jaar zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Alle mannen tussen 18 en 27 jaar het land uit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:51 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg! De Marokkanen waren al oververtegenwoordigd in de criminaliteit voordat het tijdperk Fortuyn en Wilders aanbrak. Toen mocht er niet over gesproken worden.
Nee, want dat kan niet, hè?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:57 schreef Wombcat het volgende:
Mannen tussen 18 en 27 jaar zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Alle mannen tussen 18 en 27 jaar het land uit.
Ik vind dat de groep die dit van Wilders goedkeurt (ik meen iets van rond de 45% van de bevolking) wordt gestigmatiseerdquote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mannen tussen 18 en 27 jaar zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Alle mannen tussen 18 en 27 jaar het land uit.
Mijn punt is dat het experiment aantoont, dat als je een groep wegzet, je daarmee de hele groep stigmatiseert en dat dat een negatief effect heeft op het gedrag van de groep. Door een groep mensen weg te zetten als dom, worden ze dommer.
Het is niet zo raar om dan aan te nemen dat als je een groep wegzet als crimineel, de groep crimineler wordt.
je hebt je eigen poll gedaan bij je familiequote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:13 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik vind dat de groep die dit van Wilders goedkeurt (ik meen iets van rond de 45% van de bevolking) wordt gestigmatiseerd
Waar staat dat 45% dit goedkeurt?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:13 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ik vind dat de groep die dit van Wilders goedkeurt (ik meen iets van rond de 45% van de bevolking) wordt gestigmatiseerd
Gutmenschquote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:15 schreef Re het volgende:
[..]
je hebt je eigen poll gedaan bij je familie
Criminelen het land uit zetten is wel reëel?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, want dat kan niet, hè?
Je moet wel reëel blijven!
ik heb niet het idee dat je weet wat die term nou precies betekent behalve dat je het lekker nablaatquote:
Zo is dat, gutmenschje.. Oog om oog. Perfecte manier om dit te bestrijden. Laat het ook aan de gutmensch om stigmatiseren goed te keuren wanneer het hem/haar uit komt. Lekker als we volgens dit soort willekeurige normen moeten levenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:18 schreef Re het volgende:
[..]
en er is niets mis met het stigmatiseren van racisten eigenlijk...
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:17 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Dat hoorde ik op t nieuws. Ben de poll nog aan t zoeken.
Het verschil is echter wel dat je er zelf voor kiest om racist te zijn, terwijl de Marokkaanse nationaliteit je wordt opgedrongen. Als je vader of moeder toevallig Marokkaans is, ben jij het volgens de Marokkaanse wet ook Marokkaans. Dit hoeft echter helemaal niet te betekenen dat je 2 paspoorten hebt. Paspoorten zijn boekjes met een beperkte geldigheidsdatum, nationaliteit/burgerschap is een juridisch concept.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:19 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Zo is dat, gutmenschje.. Oog om oog. Perfecte manier om dit te bestrijden. Laat het ook aan de gutmensch om stigmatiseren goed te keuren wanneer het hem/haar uit komt. Lekker als we volgens dit soort willekeurige normen moeten leven
flikker toch op met je gutmensch ... en willekeurige normen zoals afkomst? dat valt nog steeds onder de definitie van racismequote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:19 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Zo is dat, gutmenschje.. Oog om oog. Perfecte manier om dit te bestrijden. Laat het ook aan de gutmensch om stigmatiseren goed te keuren wanneer het hem/haar uit komt. Lekker als we volgens dit soort willekeurige normen moeten leven
Het is maar hoe je de woorden van Samsom en Wilders wil interpreteren. En ik denk dat dát het punt is. Mensen interpreteren woorden vanuit hun eigen standpunt en eventuele tunnelvisie. Met name de anti Wildersen hebben daar een handje van.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 06:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Omdat Samson niet roept dat hij voor minder Polen in Nederland gaat zorgen. Hij brengt het niet op zo'n idiote manier als Wilders.
Daarbij is er een groot verschil tussen Polen en Marokkanen. Waarbij de eerste gastarbeiders zijn en van de 2de er al minstens 2 generaties hier zijn geboren.
En volgens mij is dit inmiddels 10 keer uitgelegd, Wilders wil minder Marokkanen, niet specifiek criminele Marokkanen. Zie het interview met RTL daar over, stond op geenstijl.
Criminele buitenlanders worden wel vaker het land uitgezet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:18 schreef jajablahblah het volgende:
Criminelen het land uit zetten is wel reëel?
Kan niet, gaat niet gebeuren, droom lekker verder.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 07:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat zullen we afwachten.
Ben benieuwd.
Maar goed, wat mij betreft mag er een wet komen die mensen met een dubbele nationaliteit, in geval van ernstig crimineel gedrag (geweldsdelicten bijvoorbeeld), het Nederlanderschap kan ontnemen.
En dan kun je hetzelfde bestraft worden als elke andere buitenlander. Met uitzetting naar het eigen land.
Want als je op de PVV stemt, ben je het eens met alles wat Wilders zegt, maar als je op de PvdA stemt wil dat niet zeggen dat je het met alke punten eens bent.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:18 schreef Re het volgende:
ik heb niet het idee dat je weet wat die term nou precies betekent behalve dat je het lekker nablaat
en er is niets mis met het stigmatiseren van racisten eigenlijk...
Je hoeft je kind niet aan te geven bij de Marokkaanse autoriteit.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:25 schreef Fides het volgende:
Het verschil is echter wel dat je er zelf voor kiest om racist te zijn, terwijl de Marokkaanse nationaliteit je wordt opgedrongen. Als je vader of moeder toevallig Marokkaans is, ben jij het volgens de Marokkaanse wet ook Marokkaans. Dit hoeft echter helemaal niet te betekenen dat je 2 paspoorten hebt. Paspoorten zijn boekjes met een beperkte geldigheidsdatum, nationaliteit/burgerschap is een juridisch concept.
Verschil is natuurlijk dat Wilders zijn hele partij om zijn aversie jegens Marokkanen en moslims heen heeft gebouwd. Hij dankt zijn bestaan aan het feit dat 'zegt wat mensen denken'.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:54 schreef Gia het volgende:
[..]
Want als je op de PVV stemt, ben je het eens met alles wat Wilders zegt, maar als je op de PvdA stemt wil dat niet zeggen dat je het met alke punten eens bent.
Hoezo met twee maten meten?!
En zonder zo'n tweede papiertje is die persoon geen Marokkaan meer in jouw ogen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hoeft je kind niet aan te geven bij de Marokkaanse autoriteit.
Dat doe je toch echt zelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |