Nee, te ''negatief''quote:
True maar dit schrikt wel heel erg af, niemand die meer postquote:Op donderdag 20 maart 2014 21:49 schreef k_man het volgende:
Ach, het doel van het topic is niet om crowd-funding te promoten.
Er zijn ook geen nieuwe projectenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:23 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
True maar dit schrikt wel heel erg af, niemand die meer post
Ik ook!quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Er zijn ook geen nieuwe projecten
MIjn investeringen staan sowieso de komende maanden op een laag pitje, ik zit ruim over mijn vantevoren vastgestelde budget heen. Dus eerst even wat geld terug krijgen voordat ik weer wat ga doen
Maar die info moet gewoon op de site te zien zijn. Niet pas na expliciet naar informeren. Als indedaad 5% default gaat dan mag de gevraagde rente wel fors omhoog...quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:42 schreef mesaana het volgende:
Ik heb persoonlijk gesproken met Martijn van Schelven.
...
Er zijn nu 2 projecten waarbij betalingsproblemen zijn.
Klink ik als een zak als ik denk dat jij Martijn zelf bent?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:42 schreef mesaana het volgende:
Hmm, deze titel weet ik ook niet, hoor! Klinkt alsof er een enorme uitval is van projecten. Dit is natuurlijk helemaal niet het geval.
Ik heb persoonlijk gesproken met Martijn van Schelven. Dat vond ik erg netjes en had ik eigenlijk niet verwacht. Hij zegt het ongeveer het volgende:
GVE gaat uit van een default percentage van 3-5% dit is op basis van de cijfers van Graydon en vergelijkbare buitenlandse sites. Dit percentage is nu nog (lang) niet zo hoog omdat ze nog niet zo lang bezig zijn. Maar dat risico is er wel.
Er zijn nu 2 projecten waarbij betalingsproblemen zijn. Hierbij is alleen nog niet precies vastgesteld hoe dit opgelost gaat worden. Dit wordt wel uitval, maar dat is het dus strikt gezien nog niet. Ze gaan daarbij niet in op individuele gevallen in media en op de site, maar het wordt wel met de investeerders besproken.
Mijn mening: als ze nu het uitval percentage op de site zouden gaan zetten, zou dit eigenlijk te rooskleurig zijn, want het is veel minder dan de te verwachten 3-5%
Dus tja. Voor mij veranderd er eigenlijk niet veel. Dat percentage ken ik en ik wist en weet dat er risico aan zit. Het zijn nog maar 2 projecten op de, wat, 200-250 projecten, zoiets?
Er zit overigens een project bij dat wel eens een impact op een project van mij kan hebben. Tja, hoog risico, so be it. Gelukkig is "spreiden" my middle name
De rente is vaak al meer dan 4x (!) dat van vrij opneembare spaarrekeningen. Dit zijn de risico's die bij dat extra rendement horen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:49 schreef BartNH het volgende:
[..]
Maar die info moet gewoon op de site te zien zijn. Niet pas na expliciet naar informeren. Als indedaad 5% default gaat dan mag de gevraagde rente wel fors omhoog...
Hahaha, nope, ik ben ten eerste een dame en ten tweede totaal niet gelieerd aan GeldVoorElkaar.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:01 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Klink ik als een zak als ik denk dat jij Martijn zelf bent?
Niet erg overigens.
De rentes op GvE zijn al zeer hoog voor bedrijfsleningen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:49 schreef BartNH het volgende:
[..]
Maar die info moet gewoon op de site te zien zijn. Niet pas na expliciet naar informeren. Als indedaad 5% default gaat dan mag de gevraagde rente wel fors omhoog...
Wat wordt er dan volgens jou "weggepoetst"? Dat zie ik eigenlijk niet zo. Leg dat eens uit?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:01 schreef bachu5 het volgende:
Uiteraard snappen wij allemaal dat er projecten mis gaan. Dat hoort er bij. Maar daar kun je dan wel open over communiceren, in plaats van ze weg te poetsen. Nu zijn er 2 projecten met naam genoemd en dan geeft Martijn toe dat er bij 2 projecten wat probleempjes zijn. Ik ben benieuwd of er nog meer problemen zijn en en of die ook pas worden toegegeven als het al is geklapt en wij er op Fok! over beginnen.
Dat ze nog niet weten hoe het opgelost moet worden lijkt me lulkoek: dat geld zijn de beleggers gewoon kwijt. Die projecten waardeer je op 0 en alles wat er nog uit komt is mooi meegenomen.
Helemaal mee eens! Wegpoetsen maakt het erg onzeker. 5% default is inderdaad op te vangen (zeker als het pas gedurende de looptijd mis gaat), maar het is wel fijn als een en ander te zien is op de site. Blijkt maar weer dat spreiden alles is.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:01 schreef bachu5 het volgende:
Uiteraard snappen wij allemaal dat er projecten mis gaan. Dat hoort er bij. Maar daar kun je dan wel open over communiceren, in plaats van ze weg te poetsen. Nu zijn er 2 projecten met naam genoemd en dan geeft Martijn toe dat er bij 2 projecten wat probleempjes zijn. Ik ben benieuwd of er nog meer problemen zijn en en of die ook pas worden toegegeven als het al is geklapt en wij er op Fok! over beginnen.
Dat ze nog niet weten hoe het opgelost moet worden lijkt me lulkoek: dat geld zijn de beleggers gewoon kwijt. Die projecten waardeer je op 0 en alles wat er nog uit komt is mooi meegenomen.
Ongeveer elke lener claimt dat ze het bij een bank niet of niet zo goedkoop krijgen....quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:08 schreef Kirov het volgende:
[..]
De rentes op GvE zijn al zeer hoog voor bedrijfsleningen.
Spreiden is the key inderdaad, mee eens. Dat wegpoetsen zie ik gewoon niet zo, aangezien ze het risico wel degelijk aangeven. Maar in percentages zou het handiger zijn, da's ook weer waar.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:10 schreef BartNH het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Wegpoetsen maakt het erg onzeker. 5% default is inderdaad op te vangen (zeker als het pas gedurende de looptijd mis gaat), maar het is wel fijn als een en ander te zien is op de site. Blijkt maar weer dat spreiden alles is.
Probeer maar eens iets te vinden over de 2 genoemde projecten. Dan krijg je een 404.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:09 schreef mesaana het volgende:
[..]
Wat wordt er dan volgens jou "weggepoetst"? Dat zie ik eigenlijk niet zo. Leg dat eens uit?
Ik weet ook niet zeker of ze dat geld helemaal kwijt zijn, bijv. of gedeeltelijk nog wat krijgen. Geen idee! Weet jij dat wel?
Ah, dat bedoel je, dat had ik nog niet gezien! Dat hadden ze inderdaad beter kunnen doen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:19 schreef bachu5 het volgende:
[..]
Probeer maar eens iets te vinden over de 2 genoemde projecten. Dan krijg je een 404.
Normaal gesproken is bij een faillissement de curator de enige die geld krijgt. Daarom afboeken en van de realitieit uitgaan. Alles wat terugkomt is mooi meegenomen.
ps: in je profiel staat dat je een mannetje bent.
Je hebt gelijk. Spreiden is aan de beleggers zelf. Dat mogen ze zelf weten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:17 schreef mesaana het volgende:
[..]
Spreiden is the key inderdaad, mee eens. Dat wegpoetsen zie ik gewoon niet zo, aangezien ze het risico wel degelijk aangeven. Maar in percentages zou het handiger zijn, da's ook weer waar.
De vraag is dan: welk percentage, als het er nu 2 zijn op 200 is het percentage natuurlijk wel veel lager dan wat het uiteindelijk wordt. da's dan ook weer niet juist en veel te mooi. Dus dan? Internationaal crowdfunding gemiddelde? Graydon gemiddelde? Dat laatste is dan misschien het best.
Er wordt juist heel veel gepost.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:23 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
True maar dit schrikt wel heel erg af, niemand die meer post
Moet je nagaan, het risico is dus al hoger als een normale lening. En horeca is sowieso al een zware markt.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:16 schreef BartNH het volgende:
[..]
Ongeveer elke lener claimt dat ze het bij een bank niet of niet zo goedkoop krijgen....
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:08 schreef Kirov het volgende:
[..]
De rentes op GvE zijn al zeer hoog voor bedrijfsleningen.
Snap ik iets niet of spreek je jezelf tegen?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:51 schreef Kirov het volgende:
[..]
Moet je nagaan, het risico is dus al hoger als een normale lening. En horeca is sowieso al een zware markt.
Volgens mij spreek ik mezelf niet tegenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:55 schreef BartNH het volgende:
[..]
[..]
Snap ik iets niet of spreek je jezelf tegen?
Nou, je claimt zowel dat de rentes byzonder (te) hoog zijn maar ik lees ook dat je de risico's erg hoog inschat. volgens mij is dat een contradictio (oeps, woordenboek ingesliktquote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:56 schreef Kirov het volgende:
[..]
Volgens mij spreek ik mezelf niet tegen
Ja, klopt, die 404's had ik niet gezien. Dat is niet netjes.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:24 schreef bachu5 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Spreiden is aan de beleggers zelf. Dat mogen ze zelf weten.
Maar dat er projecten helemaal verdwenen zijn, is niet de juiste manier van handelen.
Het lijkt mij beter om een klein stukje tekst bij het project te zetten dat de zaak intern wordt bekeken. Dat geeft minder onrust dan verdwenen pagina's.
Bovendien weet de doorsnee Fok!ker wel hoe je een pagina terug tovert.
in terminis?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:00 schreef BartNH het volgende:
[..]
Nou, je claimt zowel dat de rentes byzonder (te) hoog zijn maar ik lees ook dat je de risico's erg hoog inschat. volgens mij is dat een contradictio (oeps, woordenboek ingeslikt) .
Wat jij wilt.quote:
Nee, daarmee bedoel ik dat de rentes conform het risico zijn. En in het geval van horeca leningen wél aan de lage kant.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:00 schreef BartNH het volgende:
[..]
Nou, je claimt zowel dat de rentes byzonder (te) hoog zijn maar ik lees ook dat je de risico's erg hoog inschat. volgens mij is dat een contradictio (oeps, woordenboek ingeslikt) .
Ik denk dat veel mensen tot het laatste moment afwachten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:18 schreef mesaana het volgende:
Grrr, dat fundyd schiet voor geen meter op.
En de rest gaat naar de Belastingdienst als preferente schuldeiser.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:19 schreef bachu5 het volgende:
Normaal gesproken is bij een faillissement de curator de enige die geld krijgt.
Daar moet je het niet mee vergelijken. Als je het met sparen wilt vergelijken, dan kun je het beter afzetten tegen een deposito voor de betreffende periode.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:09 schreef flyguy het volgende:
[..]
De rente is vaak al meer dan 4x (!) dat van vrij opneembare spaarrekeningen. Dit zijn de risico's die bij dat extra rendement horen.
Verbaast me dat GVE zo ontransparant doet over deze zaken. Had gehoopt dat GVE vertrouwen van investeerders hoog in het vaandel zou hebben. Verbloemen van zaken hoort dan echt niet.quote:Het laatste stukje van #9 gaat over de tot nog toe twee bedrijven waarvan bekend is geworden dat ze failliet zijn. De ophef is dat GvE dat probeert te verbloemen. Feitelijk weten we niet of er meer leningen plat zijn gegaan.
Ga er maar rustig van uit dat je dan verder nix terug krijgt uit dat project, als het dus redelijk snel is (opstartende bedrijven) dan heb je veel pech, bij bedrijven die langzaam afzakken en dus driekwart van de leneing afbetaald hebben heb je een al een subtianteel deel terug gehad dus iest minder pech. Faiiliet is kale kikker en het enkele veertje wat uit de bek hangt is dan voor de belasting.
Partikulieren komen waarschijnlijk eerst in de schuld hulpverlening, dan is er kans dat er nog een deeltje terug komt.
Bij een default van 5% gemiddeld zit je ongeveer vergelijkbaar met een spaarrekening.
Nu wel ja maar daarvoor lag het even stilquote:
Ja, dat zag ik wel, stiekum.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nu wel ja maar daarvoor lag het even stil
Je mag er vast vanuit gaan dat je niets meer krijgt dan dat wat je al hebt gekregen, lijkt me niet meer dan logisch. Maar als het goed is heb je er wel wat van terug gehad, het is immers niet in de eerste maand meteen fout gegaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:03 schreef BartNH het volgende:
Het laatste stukje van #9 gaat over de tot nog toe twee bedrijven waarvan bekend is geworden dat ze failliet zijn. De ophef is dat GvE dat probeert te verbloemen. Feitelijk weten we niet of er meer leningen plat zijn gegaan.
Ga er maar rustig van uit dat je dan verder nix terug krijgt uit dat project, als het dus redelijk snel is (opstartende bedrijven) dan heb je veel pech, bij bedrijven die langzaam afzakken en dus driekwart van de leneing afbetaald hebben heb je een al een subtianteel deel terug gehad dus iest minder pech. Faiiliet is kale kikker en het enkele veertje wat uit de bek hangt is dan voor de belasting.
Partikulieren komen waarschijnlijk eerst in de schuld hulpverlening, dan is er kans dat er nog een deeltje terug komt.
Bij een default van 5% gemiddeld zit je ongeveer vergelijkbaar met een spaarrekening.
Het verbaast me inderdaad ook dat ze de projecten echt weg hebben gehaald van de site! Dat had ik niet verwacht en valt me tegen. Je kunt er ook een opmerking bij zetten of een speciale status in het leven roepen ofzo.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:31 schreef zifnaf het volgende:
[..]
Verbaast me dat GVE zo ontransparant doet over deze zaken. Had gehoopt dat GVE vertrouwen van investeerders hoog in het vaandel zou hebben. Verbloemen van zaken hoort dan echt niet.
Ik hoop dat ze alsnog openheid van zaken gaan geven. Weten wat de percentages in de praktijk zijn tot nu toe en kunnen we zelf bepalen of de rendementen dan nog de risico's waard zijn.
Dat had ik ook moeten doen! Stom.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:22 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen tot het laatste moment afwachten.
thanks. Zit ik gelukkig niet in.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:35 schreef k_man het volgende:
Be-Dazzled (babyspullen) in Vlaardingen en Restaurant Blauw in Den Haag.
Bij Be-Dazzled is waarschijnlijk niets meer te halen, gevalletje schuldsanering. Van Blauw zou ik nog wel iets verwachten, dit omdat hoofdelijke aansprakelijkheid. Dus zolang er privé nog geld is moeten ze dokken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:35 schreef k_man het volgende:
De vraag is of de 7% afbetalen wel was gelukt .quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:13 schreef RanTheMan het volgende:
in de laatste alinea staat wel waar het mis is gegaan.. GVE mag ook wel wat doen tegen zulke acties:
http://www.missethoreca.n(...)g-failliet-1486239W/
das waar, maar ik verwacht dat een bedrijf vooraf een fatsoenlijke prognose maakt en kennelijk past in die prognose een 7% en mede daarop geeft GVE ook een beoordeling.. Beetje gek dat er dan opeens zomaar 50% meer rentelast kan worden afgedragen..quote:Op zondag 23 maart 2014 12:07 schreef µ het volgende:
[..]
De vraag is of de 7% afbetalen wel was gelukt .
Misschien kon hij die rentelast wel gewoon dragen. Als je met zo'n project begint zet je natuurlijk met een zo laag mogelijke rente in.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:08 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
das waar, maar ik verwacht dat een bedrijf vooraf een fatsoenlijke prognose maakt en kennelijk past in die prognose een 7% en mede daarop geeft GVE ook een beoordeling.. Beetje gek dat er dan opeens zomaar 50% meer rentelast kan worden afgedragen..
klopt, maar wat ik me afvraag, heeft hij bij de verhoging van zijn rente ook een verlaagde status gekregen en hebben de oorspronkelijke investeerders van de 7% wel de mogelijkheid gehad om uit te stappen bij een eventuele verlaging, of afwijkende voorwaarden o.i.d. ik heb dat in voorgaande topics niet meegekregen, ik kan het gemist hebben, maar goed, ik heb daar dan ook niet in geinvesteerd (gelukkig)quote:Op zondag 23 maart 2014 13:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Misschien kon hij die rentelast wel gewoon dragen. Als je met zo'n project begint zet je natuurlijk met een zo laag mogelijke rente in.
Omdat het niet iedereen puur om het rendement te doen is, en crowdaboutnow heeft af en toe best leuke projecten. In Utrecht hebben ze bijvoorbeeld the Yoghurt Barn gehad als project, en dat draait als een tierelierquote:Op maandag 24 maart 2014 13:02 schreef zifnaf het volgende:
Ik lees dat sommige hier toch investeren in crowdaboutnow.
Waarom zou je crowdaboutnow verkiezen boven GVE?
Ik loop nou te kijken naar crowdaboutnow als alternatief voor GVE, maar die bieden lagere rendementen en geen maandelijkse aflossing van de schuld zelf.
De meeste mensen hier doen volgens mij wel GVE maar misschien om te spreiden ook daar wat of het specifieke project spreekt ze aan. Ikzelf doe het niet o.a. om de redenen die je geeft.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:02 schreef zifnaf het volgende:
Ik loop nou te kijken naar crowdaboutnow als alternatief voor GVE, maar die bieden lagere rendementen en geen maandelijkse aflossing van de schuld zelf.
Ik doe het inderdaad ook niet om die redenen. Misschien doen mensen dat ook wel eens als ze de starters persoonlijk kennen.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:02 schreef zifnaf het volgende:
Net even gekeken bij isepankur.quote:Ik heb effe 500 euro op isepankur gezet als speelgeld. Lijkt me best leuk als experiment.
Daarnaast vandaag allereerste bedrag overgemaakt naar GVE.
Het is al eerder besproken. isepankur is "gewoon" een site die persoonlijke leningen doet. En ja, mogelijk tegen een woekerrente (de rente gaat omhoog naarmate doel wordt bereikt) en dus ook tegen een hoger risico. En dan ook op risicovolle landen. Estonia, sloquote:Op maandag 24 maart 2014 19:07 schreef zifnaf het volgende:
[..]
Net even gekeken bij isepankur.
De rendementen zijn hoger dan GVE en de website ziet er mooier en geavanceerder uit.
Maar het is een bedrijf uit Estonia? Ik vertrouw het niet, geen AFM dat een oogje in het zeil houdt.
Ik krijg ook een naar gevoel over de woekerrentes die ze rekenen aan de mensen die geld lenen. Die moeten wel echt wanhopig zijn om die rentes te accepteren.
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van Fokkers die in isepankur investeren. Ik blijf er bij weg voorlopig vanwege mijn onderbuik gevoel die ik erbij heb.
Kort gezegd: hoog risico, hoge rente, inderdaad. Als je weinig risico wilt lopen, blijf er dan weg.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:07 schreef zifnaf het volgende:
[..]
Net even gekeken bij isepankur.
De rendementen zijn hoger dan GVE en de website ziet er mooier en geavanceerder uit.
Maar het is een bedrijf uit Estonia? Ik vertrouw het niet, geen AFM dat een oogje in het zeil houdt.
Ik krijg ook een naar gevoel over de woekerrentes die ze rekenen aan de mensen die geld lenen. Die moeten wel echt wanhopig zijn om die rentes te accepteren.
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van Fokkers die in isepankur investeren. Ik blijf er bij weg voorlopig vanwege mijn onderbuik gevoel die ik erbij heb.
Ik moet anders wel zeggen dat ik de rentepercentage niet echt snapt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:27 schreef mesaana het volgende:
[..]
Kort gezegd: hoog risico, hoge rente, inderdaad. Als je weinig risico wilt lopen, blijf er dan weg.
Ik zit erin en het bevalt me goed omdat het steeds maar 5 eur is per investering (nou ja, een paar 10 euro) en het rendement voor mij opweegt tegen de risico's. Er zit niet veel in in verhouding tot de rest van mijn geld en ik ga niet huilen als ik het kwijt raak. Maar erg risicovol, klopt!
Donderdag om 08:35 was de laatste. Script zou nog gewoon moeten draaien.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:28 schreef mesaana het volgende:
Zijn er nu nog steeds geen nieuwe GVE investeringen of is het mail scriptje offline?
Volgens mij staat de reactie daarop eerder in dit topic.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:58 schreef µ het volgende:
Zijn er al mensen die GVE hier wat over hebben gevraagd?
En ook alweer vol. Dat ging wel heel snel en dat voor 5 -BBB.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:47 schreef µ het volgende:
Script draait nog.
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=6390
Kwam net in de mail.
Klein bedrag. Ook al zou het bedrijf niet van de grond komen is de kans dat ie er failliet aan gaat bijna nul. Wel een erg lange looptijd voor zo'n bedrag natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:30 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
En ook alweer vol. Dat ging wel heel snel en dat voor 5 -BBB.
Nou, dat weet ik zo net nog niet. Een eenmanszaakje dat net deze maand begonnen is. Als het misgaat, is dat geld gewoon weg hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:59 schreef BartNH het volgende:
Klein bedrag. Ook al zou het bedrijf niet van de grond komen is de kans dat ie er failliet aan gaat bijna nul. Wel een erg lange looptijd voor zo'n bedrag natuurlijk.
Dit geeft wel aan hoe verwarrend het verhaal is, want volgens mij wil-ie zelf helemaal geen webshop oprichten. Hij bouwt onder meer webshops en websites voor z'n opdrachtgevers.quote:Persoonlijk vind ik het een beetje rommelige verzameling producten bij elkaar. Hij weet nauwelijks wat ie wil krijg ik de indruk. Het type webshop wat ie gaat doen heeft meestal geen eigen voorraad maar is wederverkoper zonder voorraad.
Denk er precies hetzelfde over. Ik doe trouwens komende maanden sowieso even niks meer, ben even verzadigd.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:59 schreef BartNH het volgende:
[..]
Klein bedrag. Ook al zou het bedrijf niet van de grond komen is de kans dat ie er failliet aan gaat bijna nul. Wel een erg lange looptijd voor zo'n bedrag natuurlijk.
Persoonlijk vind ik het een beetje rommelige verzameling producten bij elkaar. Hij weet nauwelijks wat ie wil krijg ik de indruk. Het type webshop wat ie gaat doen heeft meestal geen eigen voorraad maar is wederverkoper zonder voorraad.
Niet aan meegedaan, sowieso te laat en anders toch niet.
Met een beetje mazzel zit ie dan binnen week weer bij zn oude werkgever. Of bij een 'klant' in vaste dienst. Jong, werkwillig is ie zeker. Daar zou ik niet bang voor zijn. Deze schuld kanie met een vaste baan prima aflossen in de helft van de tijd als het moet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:20 schreef k_man het volgende:
[..]
Nou, dat weet ik zo net nog niet. Een eenmanszaakje dat net deze maand begonnen is. Als het misgaat, is dat geld gewoon weg hoor.
[..]
Onduidelijk verhaal en op heel veel paarden wedden. Ik krijg wel de indruk dat ie ook hardware wil verkopen en daarvoor zal die toch wel een webshopje bouwen voor zichzelf?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:20 schreef k_man het volgende:
Dit geeft wel aan hoe verwarrend het verhaal is, want volgens mij wil-ie zelf helemaal geen webshop oprichten. Hij bouwt onder meer webshops en websites voor z'n opdrachtgevers.
Ik snap dus ook niet waar het geld nou eigenlijk voor nodig is. Voor aanschaf van voorraden, staat er. Maar wat heb je aan voorraden nodig als je je met name bezig houdt met webdesign?
Verder is het een verhaal dat wemelt van de taalfouten, daar word ik ook altijd een beetje kriegelig van. Maakt de indruk alsof de aanvraag eventjes snel op een vrijdagmiddag is opgesteld. Ik zou toch denken dat je de oprichting van je eigen bedrijf iets serieuzer neemt.
Waarschijnlijk niks dus. Als de inschrijfperiode voorbij is en er is onvoldoende toegezegd, gaat het niet door.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:48 schreef -jos- het volgende:
Ik wil nu toch ook eens gaan beginnen bij GVE. Ik zie dit project http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5044 van IDEON staan die over 9 dagen gaat sluiten maar waarbij het bedrag nog lang niet is gehaald. Wat gebeurd daar dan mee als ik me inschrijf?
De vraag of je op basis van spreiden in wel erg kleine bedragen (5 euro) de risico's kan afdekken, dat denk ik dus niet. Bij GvE kun je nog een redelijke risicoafweging maken, dat lijkt me bij IsePankur niet of nauwelijks te doen.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:17 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Het is al eerder besproken. isepankur is "gewoon" een site die persoonlijke leningen doet. En ja, mogelijk tegen een woekerrente (de rente gaat omhoog naarmate doel wordt bereikt) en dus ook tegen een hoger risico. En dan ook op risicovolle landen. Estonia, slo
Daarom zal ik er niet al te veel geld in steken, maar het lijkt me wel een leuk experiment om te doen.
Vooral naar aanleiding van http://www.mrmoneymustache.com/the-lending-club-experiment/
Elke "lening" is dan ook maar max 5 euro. Spreiden, spreiden, spreiden.
Mogelijk gaat het project opnieuw voor 120 dagen open, alle huidige investeringen blijven dan staan. Je hoeft het geld pas over te maken zodra het project is rondgekomen. Gebeurt dit niet, waar het vooralsnog naar uit ziet dat krijg je een mailtje van GvE dat het project niet door gaat.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:48 schreef -jos- het volgende:
Ik wil nu toch ook eens gaan beginnen bij GVE. Ik zie dit project http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=5044 van IDEON staan die over 9 dagen gaat sluiten maar waarbij het bedrag nog lang niet is gehaald. Wat gebeurd daar dan mee als ik me inschrijf?
Tja, het ligt natuurlijk wel aan de verhouding. Als je 5 euro uitleent tegenover een max van 100 euro is IETS anders dan 5 euro tegenover een totaalbedrag van 10.000quote:Op dinsdag 25 maart 2014 20:41 schreef RicDan het volgende:
[..]
De vraag of je op basis van spreiden in wel erg kleine bedragen (5 euro) de risico's kan afdekken, dat denk ik dus niet. Bij GvE kun je nog een redelijke risicoafweging maken, dat lijkt me bij IsePankur niet of nauwelijks te doen.
Volgens mij moet je daarnaast best nog wel wat effort in IsePankur steken, investeringen zeer scherp in de gaten houden en verkopen zodra iets stil lijkt te gaan vallen. De risico's zijn daar vele malen hoger en op basis van wat ik heb gezien gaan ze daar ook niet actief achter je geld aan mochten de betalingen uitblijven (zag vooral veel berichten van leners met achterstanden op het platform dat op x-datum betaald zou worden, maar dit bleef keer op keer uit).
En dan zijn er nog veel meer zaken die me niet lekker zaten. Ik ben er dus ook uitgestapt.
Net zoals bij GvE gaat het om relatief lange termijnen waarbij je het geld zal moeten missen. Dan wil ik wel meer informatie dan er voorhanden is. Zo heb ik in MonkeyTown Helmond geen geld gestoken omdat ik na wat onderzoek door kreeg dat er ook een andere partij met een soort gelijk concept in hetzelfde gebied bezig was. Dat in combinatie met het feit dat de rente werd verhoogd omdat er voor mijn gevoel een point of no return was bereikt (de beste man had zen baan opgezegd) en het had er alle schijn van dat het project niet vol zou komen. Door het verhogen van die rente is het uiteindelijk toch gelukt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:19 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Tja, het ligt natuurlijk wel aan de verhouding. Als je 5 euro uitleent tegenover een max van 100 euro is IETS anders dan 5 euro tegenover een totaalbedrag van 10.000
Ik lees ook veel berichten van leners met achterstanden die op een veel later moment toch wel weer opgepakt worden. Maar zoals ik al zei, het is nu even speelgeld. Ik zie wel hoe het loopt. Misschien maak ik wel helemaal geen winst, maar compleet verliezen lijkt me ook niet helemaal aan de orde.
GVE is wat dat betreft trager natuurlijk. Tegen de tijd dat een project er op staat tot er daadwerkelijk betalingen terugkomen...
Ik stop er ook even mee.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Denk er precies hetzelfde over. Ik doe trouwens komende maanden sowieso even niks meer, ben even verzadigd.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:35 schreef k_man het volgende:
quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:50 schreef RamboDirk het volgende:
welke projecten zijn nu failliet gegaan?
Mijn ervaring is dat het in golven komt. Volgens mij werken ze bij GvE aan een X aantal projecten en die komen dan tegelijk online, vervolgens weer even rustig voor ons terwijl ze nieuwe projecten voor bereiden.quote:Op woensdag 26 maart 2014 09:44 schreef mesaana het volgende:
Ik heb juist weer wat projecten nodig nu, maar geen 5, bbb!!
Zou kunnen, ik hoop het! Ik merkte wel dat er de laatste tijd vaker op vrijdag wat projecten kwamen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:32 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het in golven komt. Volgens mij werken ze bij GvE aan een X aantal projecten en die komen dan tegelijk online, vervolgens weer even rustig voor ons terwijl ze nieuwe projecten voor bereiden.
Grmbl, nee, en inderdaad!quote:Op woensdag 26 maart 2014 19:20 schreef µ het volgende:
[..]
Wed, 26 Mar 2014 14:05:01 +0100
Vanmiddag dus. Spam gecheckt?
Idd zag het mailtje net om 1545 en is alweer vol.quote:Op donderdag 27 maart 2014 12:13 schreef k_man het volgende:
Nu een nieuw project met classificatie A / 1. Wel een redelijk laag rentepercentage: 6% bij 48 maanden.
Zal gezien de classificatie wel snel volzitten.
De 42 mensen die de mail krijgen sprongen er meteen opquote:Op donderdag 27 maart 2014 15:56 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Idd zag het mailtje net om 1545 en is alweer vol.
Ik was te laat. Maar goed er moet ook gewerkt worden natuurlijk.quote:Op donderdag 27 maart 2014 16:11 schreef µ het volgende:
[..]
De 42 mensen die de mail krijgen sprongen er meteen op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |