Nee, daarmee bedoel ik dat de rentes conform het risico zijn. En in het geval van horeca leningen wél aan de lage kant.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:00 schreef BartNH het volgende:
[..]
Nou, je claimt zowel dat de rentes byzonder (te) hoog zijn maar ik lees ook dat je de risico's erg hoog inschat. volgens mij is dat een contradictio (oeps, woordenboek ingeslikt) .
Ik denk dat veel mensen tot het laatste moment afwachten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:18 schreef mesaana het volgende:
Grrr, dat fundyd schiet voor geen meter op.
En de rest gaat naar de Belastingdienst als preferente schuldeiser.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 16:19 schreef bachu5 het volgende:
Normaal gesproken is bij een faillissement de curator de enige die geld krijgt.
Daar moet je het niet mee vergelijken. Als je het met sparen wilt vergelijken, dan kun je het beter afzetten tegen een deposito voor de betreffende periode.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:09 schreef flyguy het volgende:
[..]
De rente is vaak al meer dan 4x (!) dat van vrij opneembare spaarrekeningen. Dit zijn de risico's die bij dat extra rendement horen.
Verbaast me dat GVE zo ontransparant doet over deze zaken. Had gehoopt dat GVE vertrouwen van investeerders hoog in het vaandel zou hebben. Verbloemen van zaken hoort dan echt niet.quote:Het laatste stukje van #9 gaat over de tot nog toe twee bedrijven waarvan bekend is geworden dat ze failliet zijn. De ophef is dat GvE dat probeert te verbloemen. Feitelijk weten we niet of er meer leningen plat zijn gegaan.
Ga er maar rustig van uit dat je dan verder nix terug krijgt uit dat project, als het dus redelijk snel is (opstartende bedrijven) dan heb je veel pech, bij bedrijven die langzaam afzakken en dus driekwart van de leneing afbetaald hebben heb je een al een subtianteel deel terug gehad dus iest minder pech. Faiiliet is kale kikker en het enkele veertje wat uit de bek hangt is dan voor de belasting.
Partikulieren komen waarschijnlijk eerst in de schuld hulpverlening, dan is er kans dat er nog een deeltje terug komt.
Bij een default van 5% gemiddeld zit je ongeveer vergelijkbaar met een spaarrekening.
Nu wel ja maar daarvoor lag het even stilquote:
Ja, dat zag ik wel, stiekum.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:05 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Nu wel ja maar daarvoor lag het even stil
Je mag er vast vanuit gaan dat je niets meer krijgt dan dat wat je al hebt gekregen, lijkt me niet meer dan logisch. Maar als het goed is heb je er wel wat van terug gehad, het is immers niet in de eerste maand meteen fout gegaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:03 schreef BartNH het volgende:
Het laatste stukje van #9 gaat over de tot nog toe twee bedrijven waarvan bekend is geworden dat ze failliet zijn. De ophef is dat GvE dat probeert te verbloemen. Feitelijk weten we niet of er meer leningen plat zijn gegaan.
Ga er maar rustig van uit dat je dan verder nix terug krijgt uit dat project, als het dus redelijk snel is (opstartende bedrijven) dan heb je veel pech, bij bedrijven die langzaam afzakken en dus driekwart van de leneing afbetaald hebben heb je een al een subtianteel deel terug gehad dus iest minder pech. Faiiliet is kale kikker en het enkele veertje wat uit de bek hangt is dan voor de belasting.
Partikulieren komen waarschijnlijk eerst in de schuld hulpverlening, dan is er kans dat er nog een deeltje terug komt.
Bij een default van 5% gemiddeld zit je ongeveer vergelijkbaar met een spaarrekening.
Het verbaast me inderdaad ook dat ze de projecten echt weg hebben gehaald van de site! Dat had ik niet verwacht en valt me tegen. Je kunt er ook een opmerking bij zetten of een speciale status in het leven roepen ofzo.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 19:31 schreef zifnaf het volgende:
[..]
Verbaast me dat GVE zo ontransparant doet over deze zaken. Had gehoopt dat GVE vertrouwen van investeerders hoog in het vaandel zou hebben. Verbloemen van zaken hoort dan echt niet.
Ik hoop dat ze alsnog openheid van zaken gaan geven. Weten wat de percentages in de praktijk zijn tot nu toe en kunnen we zelf bepalen of de rendementen dan nog de risico's waard zijn.
Dat had ik ook moeten doen! Stom.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 17:22 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen tot het laatste moment afwachten.
thanks. Zit ik gelukkig niet in.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:35 schreef k_man het volgende:
Be-Dazzled (babyspullen) in Vlaardingen en Restaurant Blauw in Den Haag.
Bij Be-Dazzled is waarschijnlijk niets meer te halen, gevalletje schuldsanering. Van Blauw zou ik nog wel iets verwachten, dit omdat hoofdelijke aansprakelijkheid. Dus zolang er privé nog geld is moeten ze dokken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 14:35 schreef k_man het volgende:
Be-Dazzled (babyspullen) in Vlaardingen en Restaurant Blauw in Den Haag.
De vraag is of de 7% afbetalen wel was gelukt .quote:Op zaterdag 22 maart 2014 15:13 schreef RanTheMan het volgende:
in de laatste alinea staat wel waar het mis is gegaan.. GVE mag ook wel wat doen tegen zulke acties:
http://www.missethoreca.n(...)g-failliet-1486239W/
das waar, maar ik verwacht dat een bedrijf vooraf een fatsoenlijke prognose maakt en kennelijk past in die prognose een 7% en mede daarop geeft GVE ook een beoordeling.. Beetje gek dat er dan opeens zomaar 50% meer rentelast kan worden afgedragen..quote:Op zondag 23 maart 2014 12:07 schreef µ het volgende:
[..]
De vraag is of de 7% afbetalen wel was gelukt .
Misschien kon hij die rentelast wel gewoon dragen. Als je met zo'n project begint zet je natuurlijk met een zo laag mogelijke rente in.quote:Op zondag 23 maart 2014 12:08 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
das waar, maar ik verwacht dat een bedrijf vooraf een fatsoenlijke prognose maakt en kennelijk past in die prognose een 7% en mede daarop geeft GVE ook een beoordeling.. Beetje gek dat er dan opeens zomaar 50% meer rentelast kan worden afgedragen..
klopt, maar wat ik me afvraag, heeft hij bij de verhoging van zijn rente ook een verlaagde status gekregen en hebben de oorspronkelijke investeerders van de 7% wel de mogelijkheid gehad om uit te stappen bij een eventuele verlaging, of afwijkende voorwaarden o.i.d. ik heb dat in voorgaande topics niet meegekregen, ik kan het gemist hebben, maar goed, ik heb daar dan ook niet in geinvesteerd (gelukkig)quote:Op zondag 23 maart 2014 13:06 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Misschien kon hij die rentelast wel gewoon dragen. Als je met zo'n project begint zet je natuurlijk met een zo laag mogelijke rente in.
Omdat het niet iedereen puur om het rendement te doen is, en crowdaboutnow heeft af en toe best leuke projecten. In Utrecht hebben ze bijvoorbeeld the Yoghurt Barn gehad als project, en dat draait als een tierelierquote:Op maandag 24 maart 2014 13:02 schreef zifnaf het volgende:
Ik lees dat sommige hier toch investeren in crowdaboutnow.
Waarom zou je crowdaboutnow verkiezen boven GVE?
Ik loop nou te kijken naar crowdaboutnow als alternatief voor GVE, maar die bieden lagere rendementen en geen maandelijkse aflossing van de schuld zelf.
De meeste mensen hier doen volgens mij wel GVE maar misschien om te spreiden ook daar wat of het specifieke project spreekt ze aan. Ikzelf doe het niet o.a. om de redenen die je geeft.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:02 schreef zifnaf het volgende:
Ik loop nou te kijken naar crowdaboutnow als alternatief voor GVE, maar die bieden lagere rendementen en geen maandelijkse aflossing van de schuld zelf.
Ik doe het inderdaad ook niet om die redenen. Misschien doen mensen dat ook wel eens als ze de starters persoonlijk kennen.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:02 schreef zifnaf het volgende:
Net even gekeken bij isepankur.quote:Ik heb effe 500 euro op isepankur gezet als speelgeld. Lijkt me best leuk als experiment.
Daarnaast vandaag allereerste bedrag overgemaakt naar GVE.
Het is al eerder besproken. isepankur is "gewoon" een site die persoonlijke leningen doet. En ja, mogelijk tegen een woekerrente (de rente gaat omhoog naarmate doel wordt bereikt) en dus ook tegen een hoger risico. En dan ook op risicovolle landen. Estonia, sloquote:Op maandag 24 maart 2014 19:07 schreef zifnaf het volgende:
[..]
Net even gekeken bij isepankur.
De rendementen zijn hoger dan GVE en de website ziet er mooier en geavanceerder uit.
Maar het is een bedrijf uit Estonia? Ik vertrouw het niet, geen AFM dat een oogje in het zeil houdt.
Ik krijg ook een naar gevoel over de woekerrentes die ze rekenen aan de mensen die geld lenen. Die moeten wel echt wanhopig zijn om die rentes te accepteren.
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van Fokkers die in isepankur investeren. Ik blijf er bij weg voorlopig vanwege mijn onderbuik gevoel die ik erbij heb.
Kort gezegd: hoog risico, hoge rente, inderdaad. Als je weinig risico wilt lopen, blijf er dan weg.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:07 schreef zifnaf het volgende:
[..]
Net even gekeken bij isepankur.
De rendementen zijn hoger dan GVE en de website ziet er mooier en geavanceerder uit.
Maar het is een bedrijf uit Estonia? Ik vertrouw het niet, geen AFM dat een oogje in het zeil houdt.
Ik krijg ook een naar gevoel over de woekerrentes die ze rekenen aan de mensen die geld lenen. Die moeten wel echt wanhopig zijn om die rentes te accepteren.
Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van Fokkers die in isepankur investeren. Ik blijf er bij weg voorlopig vanwege mijn onderbuik gevoel die ik erbij heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |