Uiteraard, jij vindt niet dat men criminaliteit moet aanpakken?quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:13 schreef Fides het volgende:
[..]
Tja, mannen zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit, jongeren ook, mensen die op het VMBO hebben gezeten ook, mensen die Wesley heten ongetwijfeld ook, en ALDI klanten hoogstwaarschijnlijk ook. Ook maar allemaal aanpakken?
Nee dat is wat hij zegt. Jij wil het toe dekken met iets waarvan jij wil dat hij het gezegd zou hebbenquote:Op donderdag 20 maart 2014 11:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat is wat jij wil horen.
Als jij die interview bekijkt, dan zie je dat hij het heeft over criminele allochtonen. Aangezien Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, is het een evidentie dat minder Marokkanen goed zou zijn.
Wat een gejank.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:13 schreef Charismatisch het volgende:
'Uitspraken Wilders raken mij persoonlijk'
Aissa Zanzen van het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders gaat aangifte doen tegen de volgens hem 'haatzaaiende' uitspraken van Geert Wilders gisteren in Almere. 'Ik ben er zelf emotioneel van', zegt Zanzen in gesprek met RTL Nieuws.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)aken-mij-persoonlijk
Ik doe aangifte tegen Wilders
https://www.facebook.com/(...)ers/1414944152097698
Nee, echt niet.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die ophef ging dan ook niet om dit interview.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als jij die interview bekijkt, dan zie je dat hij het heeft over criminele allochtonen. Aangezien Marokkanen oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, is het een evidentie dat minder Marokkanen goed zou zijn.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nee dat is wat hij zegt. Jij wil het toe dekken met iets waarvan jij wil dat hij het gezegd zou hebben
Hij gaat alleen in de fout dat hij alleen Marokkanen benoemd, er zijn natuurlijk meerdere groeperingen in Nederland die aangepakt moeten worden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is niks mis met het ageren tegen andermans keuze. PVV'er zijn is een keuze. Moslim zijn trouwens ook. Ik had (en heb) dan ook minder moeite met Wilders' strijd tegen de islam dan met hetgeen hij nu doet.
Marokkaan zijn (cq. van Marokkaanse afkomst zijn) is geen keuze. Net zoals ras, huidskleur, geslacht en seksuele geaardheid ook geen keuze zijn. Mensen om deze kenmerken veroordelen is pure discriminatie.
Genoeg Marokkanen in dit land gedragen zich keurig; volgen een opleiding, werken voor hun centen. Deze mensen hoeven niet te accepteren dat ze op deze manier worden gestigmatiseerd. Wilders maakt zich schuldig aan schaamteloos racisme en minder-dan-goedkoop populisme, dat overigens in strijd is met alle geldende normen en waarden in ons land.
quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Hij gaat alleen in de fout dat hij alleen Marokkanen benoemd, er zijn natuurlijk meerdere groeperingen in Nederland die aangepakt moeten worden.
Het ging inderdaad over Marokkanen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:15 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nee, echt niet.
Wat hij gisteren riep was van alle nuance ontdaan, dat ging over Marokkanen. Punt. Luister het maar terug via Radio 1 journaal.
Je zegt niet dat je de vergelijking niet treffend vond. Je zegt letterlijk dat IK dat vind en dat dat dubieus is.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik reageerde ook op iemand die de vergelijking treffend vond. Daar was ik het mee oneens.
Ik ga er vanuit dat je niet meent dat je een bevolkingsgroep wil deporteren.
quote:Hij vindt, kortom, dat de daad van een eenling (mogelijk meerderen) moet leiden tot het wegvoeren van honderdduizenden mensen.
Dat vind ik wat dubieus, maar goed.
En wat doet dat PVV tuig precies waar normale hardwerkende mensen last van hebben? Een andere, wellicht verwerpelijke mening hebben telt niet.quote:
Goedpraterij van de bovenste plank dit.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het ging inderdaad over Marokkanen.
Maar het is woordspellerij wat Wilders doet. Kijk, wilders wil criminaliteit aanpakken. Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit, dus is het evident dat volgens Wilders minder Marokkanen geweldig zou zijn.
Dat is zeker kwalijk, maar het rechtvaardigt nog steeds niet het taalgebruik van Wilders gisteren. Begrijp me niet verkeerd: ik ben zeer kritisch over het gebrek aan integratie en de hoge criminaliteitscijfers, maar wat Wilders doet, wijs ik categorisch af: een complete bevolkingsgroep stigmatiseren en als ongewenst verklaren. In plaats van de vraag "Wilt u meer of minder criminelen?" vraagt hij "Wilt u meer of minder Marokkanen?" - Dat is puur racisme.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat ik wel een kwalijk aspect vind, is dat er ook nog een deel onder de niet-criminelen, en dus degenen die gestigmatiseerd worden, zit die alles goedpraat en problemen ontkent of afschuift op racisme. Ik ken wel een paar van dat soort figuren. Zitten op de uni, maar ga geen discussie met ze aan over de misstanden rondom Marokkanen, want die zijn er niet of het komt door discriminatie.
Wat een gelul, ik praat helemaal niets goed.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:19 schreef Luigi het volgende:
[..]
Goedpraterij van de bovenste plank dit.
Niet als je beweert dat het slechter is geworden. Dat kan je domweg niet beoordelen omdat je wel eens wat hoort en omdat je moeder er vandaan komt.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]Met jou ga ik niet meer in discussie. Als er hebben gewoond en een kennissenkring daar hebben niet meer genoeg is, wat is dan nog wel genoeg.
#Witlertwitter:thijsromer twitterde op donderdag 20-03-2014 om 10:11:23Volkert, waar ben je als je land je nodig heeft... reageer retweet
De PVV-stemmer is nog geen onderzoek onder gehouden. Maar onder de PVV'ers zelf was de stand in 2010 al heel aardig: http://www.hpdetijd.nl/20(...)-goudse-straatjeugd/quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En wat doet dat PVV tuig precies waar normale hardwerkende mensen last van hebben? Een andere, wellicht verwerpelijke mening hebben telt niet.
Het is raar dat zoveel mensen moeite hebben dit te erkennen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is zeker kwalijk, maar het rechtvaardigt nog steeds niet het taalgebruik van Wilders gisteren. Begrijp me niet verkeerd: ik ben zeer kritisch over het gebrek aan integratie en de hoge criminaliteitscijfers, maar wat Wilders doet, wijs ik categorisch af: een complete bevolkingsgroep stigmatiseren en als ongewenst verklaren. In plaats van de vraag "Wilt u meer of minder criminelen?" vraagt hij "Wilt u meer of minder Marokkanen?" - Dat is puur racisme.
Het is een uitspraak die w.m.b. ook over het randje gaat. Aan de andere kant denken veel mensen wel dat Nederland een beter land was geweest zonder de import van Marokkanen. Je hebt dan de goede niet, maar de slechte mis je. En die gedachte verwoordt hij met die uitspraak ook.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is zeker kwalijk, maar het rechtvaardigt nog steeds niet het taalgebruik van Wilders gisteren. Begrijp me niet verkeerd: ik ben zeer kritisch over het gebrek aan integratie en de hoge criminaliteitscijfers, maar wat Wilders doet, wijs ik categorisch af: een complete bevolkingsgroep stigmatiseren en als ongewenst verklaren. In plaats van de vraag "Wilt u meer of minder criminelen?" vraagt hij "Wilt u meer of minder Marokkanen?" - Dat is puur racisme.
Logica proberen te gebruiken en dan hopeloos falen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het ging inderdaad over Marokkanen.
Maar het is woordspellerij wat Wilders doet. Kijk, wilders wil criminaliteit aanpakken. Marokkanen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit, dus is het evident dat volgens Wilders minder Marokkanen geweldig zou zijn.
Je praat onversneden racisme goed.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat een gelul, ik praat helemaal niets goed.
Gaat ie zeker straks verklaren dat zijn account is gehackt?quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:21 schreef Charismatisch het volgende:
#Witlertwitter:thijsromer twitterde op donderdag 20-03-2014 om 10:11:23Volkert, waar ben je als je land je nodig heeft... reageer retweet
https://twitter.com/search?q=witler&src=typd&f=realtime
Wat een knuppel.quote:Op donderdag 20 maart 2014 11:21 schreef Charismatisch het volgende:
https://twitter.com/search?q=witler&src=typd&f=realtime
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |