quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
btw:
"Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth " (en ja, die heb ik gejat uit de sig van een Fok!ster)
daar staat dan ook achter tussen haakjes (geldt alleen voor groepsreis). Dus niet voor jouquote:Op donderdag 6 maart 2008 13:27 schreef Hik het volgende:
Wel vaag trouwens, als ik op de site van www.visum.nl kijk, dan heb je voor een toeristenvisum een "package tour confirmatie" nodig.
Sttt!quote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
zou dit nou je eerste kennismaking met Azie worden, gij afvallige Latino?![]()
nee.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 05:51 schreef BeardedDragon het volgende:
Hoort zich goed aan...
Ik ben van plan om ook vrij snel naar Myanmar te reizen vanuit Bangkok...
is het zo dat je van te voren geen visum hoeft te regelen en je als je aankomt een v.o.a. eenvoudig kan regelen...?
de rest kom ik nog wel op terug, maar je kan in elke stad internetten, en voor een prikkiequote:Op maandag 29 juni 2009 18:29 schreef Babbelzz het volgende:en kan je nu inmiddels al ergens sporadisch internetten in dat land? anders bereid ik me vast voor op een hevige afkicktijd
Wat hij zegt... fuck die politiek.. die mensen zijn GEWELDIG!!!quote:Op maandag 23 februari 2009 22:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik ben net terug van 3 maanden azie, waarvan 28 dagen Myanmar. Deze post ter herinnering dat ik tzt een (beknopt of niet) reisverslag post. Tranen in m'n ogen van de lieve mensen in Myanmar, en in het bijzonder in het gat wat Thaton heet. Waar kom je nog tegen dat als je geen slaapplaats kunt vinden gewoon iemand zegt: you can sleep at my home, no need money here. Vervolgens met je alle guesthouses afrijdt, ook degenen zonder vergunning, je met eindeloos geduld probeert binnen te lullen, vervolgens je de rekening van het theehuis kwijtscheldt, waarna een vriend/riskja driver zonder er iets voor te hebben je naar je guesthouse vervoert (al vloekend op het regime). Toeval? Daags erna kregen we na een bestelling in een beerstation een briefje van de eigenaresse dat luidde: "welcome, food for free, drink more beer". More onderstreept. Vervolgens wordt de hele tafel volgezet.
Zo kut als het regime is, zo zuiver, puur en onvoorstelbaar vriendelijk zijn de mensen, de gewonen mensen. Onbevattelijk.
Ow kijk das mooi, werkt t zo dat je dagje naar Breda gaat? paspoort geeft en later die dag kunt ophalen?quote:Op maandag 29 juni 2009 23:33 schreef Byte_Me het volgende:
ik had mn visum van te voren al geregeld, kun je zo krijgen in breda.
das leuk dat t wel kan! dat t niet altijd vlekkeloos verloopt is niet erg, was in Bangladesh, india, Nepal etc ook nietquote:overal heb je internet cafeetjes, al is de verbinding vaak slecht. ik weet trouwens niet hoe het na de recente toestanden zit met internet, kan goed zijn dat het weer een stuk beperkter is. maar ik ontvang nog steeds emails uit birma, dus het kan zeker.
grappig, maar hij bleek er ook al geweest te zijn, maar staat er wel voor open er nog eens heen te gaan...ga maar eens een landkaart aanschaffen, die had ie niet (meer)quote:misschien kunnen jij en je vriend naar hsipaw gaan, daar is hij zo te zien ook nog niet geweest. leuke treinreis! wel licht bepakt reizen, anders houdt de brug het niet
http://www.piedaterre.nl/ hebben kaarten en verreweg de beste reisgids voor Myanmar is een Duitse, de Stefan Loosequote:Op woensdag 1 juli 2009 14:10 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
Ow kijk das mooi, werkt t zo dat je dagje naar Breda gaat? paspoort geeft en later die dag kunt ophalen?
[..]
das leuk dat t wel kan! dat t niet altijd vlekkeloos verloopt is niet erg, was in Bangladesh, india, Nepal etc ook niet
[..]
grappig, maar hij bleek er ook al geweest te zijn, maar staat er wel voor open er nog eens heen te gaan...ga maar eens een landkaart aanschaffen, die had ie niet (meer)
nee het duurt wel wat langer, ik geloof een week, maar dat kun je zo navragen.quote:Op woensdag 1 juli 2009 14:10 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
Ow kijk das mooi, werkt t zo dat je dagje naar Breda gaat? paspoort geeft en later die dag kunt ophalen?
inderdaad. Een week of vier werkdagen, weet ik niet meer precies.quote:Op woensdag 1 juli 2009 21:01 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
nee het duurt wel wat langer, ik geloof een week, maar dat kun je zo navragen.
o godbuddha, moeilijk.quote:Op zondag 5 juli 2009 11:15 schreef Babbelzz het volgende:
sjee zeg, heb ik toch op de startpagine een discussie met ene Michael???????
http://myanmar.startpagin(...),8956565#msg-8956565
Hoe kijken jullie daar tegenaan?
is budgetreizen NO GO in Myanmar?
ik denk dat het niet zo zwart/wit ligt. Overigens hebben de meesten in Myanmar wel onderwijs genoten (een voordeel van de kloosters waarin Birmezen allemaal wel een periode in hun leven verblijven), en heel veel mensen spreken wel een paar woordjes Engels. Wie meer dan een verzameling woordjes spreekt is vaak autodidact. Ik zie het verschil tussen iemand die iets voor je regelt of een local restaurant niet zo, eigenlijk. We hebben meestal geen zin in een zwaan-kleef-aan, maar bijvoorbeeld in Moulmein hebben we wel dingen kunnen doen die zonder 'gids' niet hadden gekund, en we weten dat van de fee meerdere families worden onderhouden. Het ligt gewoon wat subtieler. Go with the flowquote:Op zondag 5 juli 2009 13:19 schreef Babbelzz het volgende:
Een boy kiezen, zoals hij beoogd, past absoluut niet bij ons, want ook dat zijn degene die onderwijs hebben genoten, engels spreken en vorige week ook 20 dollar op een dag hebben verdiend. Dan breng ik liever mijn geld naar een local restaurantje, als voorbeeld.
het is ook niet high cost, het is alleen wat (relatief) duurder dan andere Aziatische landen. Hoeveel mensen we niet zijn tegengekomen die klagen dat ze in [vul in] een kamer hadden die beter was en minder kost. Tsja, dat is nou eenmaal zo, en dat heeft goede redenen waar de mensen in kwestie niks aan kunnen doen. Meer nietquote:Mijn vriend heeft niet de ervaring dat Myanmar High Cost is en het is een illusie dat je je tijd in Myanmar kunt doorbrengen zonder de overheid te steunen, daar gaat het ons ook niet om. Het is eerder dat rijken niet perse rijker hoeven te worden van ons, maar dat we dat liever aan andere mensen gunnen die het harder nodig hebben.
lijkt idd logischer, ook gezien gebruik van het woord 'boy'quote:Meneer waarmee ik die discussie heeft, die woont overigens als een God in thailnad denk ik, niet in Myanmar, zijn huisgenoot is Birmees.
allemaal off limits, naar sommige gaan exclusieve tours, denk 1000 USD per dag.quote:Op zondag 5 juli 2009 15:59 schreef henkway het volgende:
Hoe zijn eigenlijk de eilanden in Birma
waarvan er duizenden zijn, lijkt me dat die redelijk maagdelijk zouden kunnen zijn, of niet??
welke eilanden zijn perfect snorkel en duikbaar sinds de tsunami
[ afbeelding ]
ik las het ook, maar dacht meteen: eerst zien dan geloven.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:40 schreef Babbelzz het volgende:
Vandaag las ik op http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA0415E3FFC0B7.html
dat er mogelijk politieke gevangenen vrijgelaten gaan worden, vooruitlopend op de verkiezingen.
Ligt het aan mij dat ik nergens een verkiezingsdatum/periode kan vinden voor 2010?
nee, geen concrete datum vastgesteld voorzover ik weet.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:40 schreef Babbelzz het volgende:
Vandaag las ik op http://www.nos.nl/nos/art(...)1CA0415E3FFC0B7.html
dat er mogelijk politieke gevangenen vrijgelaten gaan worden, vooruitlopend op de verkiezingen.
Ligt het aan mij dat ik nergens een verkiezingsdatum/periode kan vinden voor 2010?
nee, ik blijf in gebreke door allerlei omstandigheden, maar probeer mijn leven te beteren de komende weken. Wie namelijk de kans heeft om door Myanmar te reizen moet dat vooral doenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:05 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Dinosaur-Sr, lees ik nou over je reisverslag heen of staat ie er (nog) niet? Ben wel erg benieuwd hoe je het vond!Hoe vond je trouwens de rondreis met Baobab in 2002? Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar
. Ben benieuwd
![]()
Wil misschien komend jaar eindelijk eens naar Myanmar/Birma, kijk nu alleen nog maar naar groepsreizen omdat alleen reizen me toch wel spannend lijkt...
Kickjequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nee, ik blijf in gebreke door allerlei omstandigheden, maar probeer mijn leven te beteren de komende weken. Wie namelijk de kans heeft om door Myanmar te reizen moet dat vooral doen
meest actuele gok is aangekondigd in april, verkiezingen in oktoberquote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:28 schreef Liejannuh het volgende:
Is het nu al duidelijk wanneer er verkiezingen zijn??
Ik kan er niets over vinden, behalve dat het in 2010 is.
I knowquote:
...Denk je ?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 20:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
I know![]()
je had wel met m'n ex kunnen meegaan, want die zit nu voor 6 weken in zuid west Myanmar....Denk ik
in bagan kun je leuk fietsen, heb ik ook gedaan, samen met mn broer tussen de pagodas door.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 21:34 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
...Denk je ?![]()
Zou willen dat ik nu kon...(heb onderwijsvakanties, dus kan niet zomaar tussendoor weg). Maar ik heb in principe (nog vage) plannen voor de zomer, maar inmiddels iemand op internet 'tegengekomen' die ook dan wel naar Myanmar wil al backpackende, dus dat gaan we binnenkort uitpluizen
Zou in ieder geval heel erg graag gaan
![]()
Wat zijn de plekken die je niet mag missen? Plekjes die niet bekend zijn maar wel heel fijn/mooi/bijzonder zijn natuurlijk ook heel erg welkomKun je er ook bijv. leuke (korte) fietstochtjes maken (dacht ik ergens gelezen te hebben) en las ook iets over een mooie treinreis?
Ik kan niet wachten
Dank voor je tipsquote:Op zondag 10 januari 2010 16:21 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
in bagan kun je leuk fietsen, heb ik ook gedaan, samen met mn broer tussen de pagodas door.
treinreizen:
yangon - mandalay is goed te doen per trein. geen bijzonder mooie treinreis maar wel interessant.
mandalay - hsipet (of zoiets) schijnt erg mooi te zijn volgens kennissen van me, helaas heb ik deze zelf niet gemaakt.
Ten eerste: als je om de 90 dagen het land uitmoet, heb jij volgens mij een tourist visum, en geen employment visumquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:07 schreef BeardedDragon het volgende:
Mensen hier nog met tips...ik reis februari weer naar Thailand om te werken, maar moet om de 90 dagen het land uit...
aangezien ik Laos, Cambodia, Vietnam en Maleisie al bezocht heb, zou ik graag eens in Myanmar een kijkje nemen en dit wil ik graag in Thailand regelen. Ik ben van plan maar voor een paar dagen, hooguit vier, te gaan.
Nu heb ik enkele reisagentschappen gevonden. Zij kunnen een reis plannen naar de hoofdstad en dit is voor mij al voldoende. Verder kunnen zij ook een visum regelen, zodat je niet extra naar Bangkok hoeft.
Hebben meer mensen ervaring met dit soort zaken in Thailand regelen?
En hoe zit het precies met het visum? Is voor het visum een retour vlucht en hotel overnachting noodzakelijk?
en dan moet je nog om de 90 dagen Thailand uit? Da's suf. Visa zijn suf.quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:24 schreef BeardedDragon het volgende:
Ik bezit een Thais non immigrant ED visum, het werk dat ik doe is stage...vandaar dat ik om de 90 dagen het land uit moet, dat is de regel...en die tripjes combineer ik meestal met verblijfjes in andere landen.
In ieder geval bedankt voor je verslag. Ik ga hier zeker wat aan hebben.
Woei, dat klinkt goed! Mijn plannen voor deze zomer Myanmar gaan zeer waarschijnlijk door (hopelijk deze week ofzo nog een ticket naar Bangkok boeken, voordat die prijzen echt de pan uit rijzen!), dus dit soort leuke tips zijn zeeer welkom!quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:55 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ten eerste: als je om de 90 dagen het land uitmoet, heb jij volgens mij een tourist visum, en geen employment visumNiet slim.
Makkelikjste manier. Koop een retour ticket Whereever - BKK-Yangon met Air Asia, kost geen drol.
Als je niet wil wachten op een visum in Bangkok, is er een mogelijkheid om een soort van visum on arrival in Yangon te krijgen. Dat kan als je onderdeel bent van een package tour, er zijn travel agencies in Yangon die dat kunnen arrangeren, waarbij 1 persoon een tour is, en de package bestaat uit alleen het visumZonder absolute garanties trouwens, want visum voorwaarden kunnen elk moment veranderen.
Dat moet geregeld worden door een travel agent in Yangon. Ook als je dat via een Thaise agent regelt, regelt die dat weer via een Birmese agent. Die wacht je namelijk op op de luchthaven, en die regelt je package tour
Informeer eens bij Magado Travel, http://www.magadotravel.com/ , erg goede ervaringen mee, ook al houden ze hun website niet zo goed bijHotels via hen boeken bleek ook betrouwbaar en veelal goedkoper dan rechtstreeks boeken (New Aye Yar Hotel is een aanrader in het cnetrum -$25 of$27-, als het een tikkie duurder mag zijn ($ 30 of was het nou $35?) zijn de deluxe kamer van Yuzana Garden Hotel helemaal geweldig, en het ontbijt maakt die $5/10 bijna de moeite waard
). In de regel is accomodatie in met name Yangon duurder dan in Thailand. $10 ben je nog snel kwijt. Transfer van luchthaven naar centrum circa $7
Zorg dat je in Yangon in ieder geval een keer 's avonds in Swedagon Paya geweest bent, het is de ziel van Myanmar, zeker weten dat je vaker teruggaat komen.
Andere leuke dingen om te doen:
- circular trein, stoptreintje om heel Yangon heen
- tochtje naar buiten: ik zou even de plaatsen moeten opzoeken, maar er liggen een paar hele leuke mooie en stille tempels een halve dagtocht buiten Yangon, zeg maar rechtsbeneden op de kaart/edit/ Kyautan.
Riverpagoda, en op weg ernaartoe rij je door het platteland en is er ook nog een hele mooie en rustige paya.
- evt. naar Thandwe, als dat weer hersteld is van de huricane een tijd geleden
- een middagje beerstation tegenover het courthouse. Achter een draftbeer de mensen voorbij zien trekken
- probeer een concert van Iron Cross mee te pikken
- kijk je ogen uit naar al die mensen met tanaka-versieringen, longyi;s, bussen uit de 2e wereldoorlog, etc. Overigens is Yangon al heel erg modern vergeleken met de rest van Myanmar.
Vertel vertel!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 20:43 schreef Babbelzz het volgende:
zo, ben net terug van bijna 4 weken Myanmar...ik kan niet anders zeggen een beetje vreemd en heel bijzonder!
ik ga even wat oude dozen met vakantiespullen en foto's enzo opdiepenquote:Op zondag 17 januari 2010 14:17 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Woei, dat klinkt goed! Mijn plannen voor deze zomer Myanmar gaan zeer waarschijnlijk door (hopelijk deze week ofzo nog een ticket naar Bangkok boeken, voordat die prijzen echt de pan uit rijzen!), dus dit soort leuke tips zijn zeeer welkom!![]()
Nog idyllische plekjes verder in het land?
Idd, in juli/aug. een week of 3quote:Op zondag 17 januari 2010 14:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik ga even wat oude dozen met vakantiespullen en foto's enzo opdiepen
Ik begrijp dat je ongeorganiseerd gaat? In welke periode?
Kortquote:Op zondag 17 januari 2010 14:51 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Idd, in juli/aug. een week of 3
Tja...helaas... maar als het echt mooi is weer een reden om nog een keer te gaanquote:Op zondag 17 januari 2010 15:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kort.(Myanmar is namelijk stiekum best groot, en niet altijd even snel). En wat zoek je. Ben je een mensenmens, een natuurmens, een gebouwenmens, een religieusmens....?
ik ga je alvast waarschuwen dat met drie weken ongeorganiseerd reizen beperken de kunst isquote:Op zondag 17 januari 2010 17:02 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Tja...helaas... maar als het echt mooi is weer een reden om nog een keer te gaan.
Uhm...eigenlijk ben ik een combi-van-al-die-dingen-mens
wij hebben visum geregeld in NL, wel duurder, ook met aantekenen, maar wel handiger!quote:Op zondag 17 januari 2010 14:18 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Vertel vertel!
En is het nou handiger om je visum in NL te regelen? Blijf nl. ws. geen dagen in Bangkok hangen..
met de kwaliteit (of beter gezegd, het gebrek daaraan) van de wegen daar, wordt dat erg lastig reizen.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:52 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Is iemand van jullie trouwens wel eens in juli naar Myanmar geweest? (even benieuwd ivm regenval en gevolgen daarvan e.d.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |