abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7886327
Dan toch ook nog even een kort berichtje van Shangi Airport te Singapore. Het eerste deel van de reis (11.30uur vliegen) overleefd. Wel erg moe, dus zojuist een bankje opgezocht

Het was eigenlijk best een prettige vlucht (Singapore Airlines roeleert ). Ook leuk omdat ik vier stoelen deelde met een Canadese jongen. Ik weet niet waar ik over zeik, hij is (incl. tijdsverschil) 47 uur onderweg (Toronto-Newark-A'dam-Singapore-Perth). Meteen wat Canada-tips uitgewisseld Heerlijk mee geouwehoerd....

De groep van veertien zijn overwegend laat dertigers-veertigers. Ik ben het broekkie

Ik vermaak me wel

O, en het reisverhaal is al een pagina of vijf groot

En nou ga ik m'n vlucht naar Yangon halen.

pi_7886855
Klinkt goed tot nu toe!

Nu al 5 kantjes reisverslag! Ik denk dat ik er maar een middag voor ga reserveren om alles straks te lezen.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_8138922
En een kaartje van Dino zat bij de post!

De poszegel!! Mooi he?!

De voorkant van het kaartje!

en hij had ook nog wat te melden!

maandag 27 januari 2003 @ 20:39:39 #55
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_8140404
Ik krijg bijna zin om er weer een keertje heen te gaan!
  maandag 27 januari 2003 @ 20:55:37 #56
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_8140853
Wat leuk zeg zo!!

Ik durf het bijna niet te zeggen hier, maar de ouderwetse kaart gaat toch nog steeds wel boven het internet! Hoe lang heeft dat ding er over gedaan? Geloof dat internetten vanuit Myanmar sowieso niet echt mogelijk/makkelijk is toch?

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_8141432
Volgens mij heeft het kaartje er goed een week over gedaan!
Misschien dat het scheelt dat de kaart in een envelopje zat??

Ik stuur zelf trouwens ook meestal wel kaarten! Vind het altijd wel leuk om te doen, naast alle mailtjes enzo!

pi_8147521
Leuk! Gisteren kon ik het kaartje niet zien, maar nu wel.
Een week is nog best wel snel, zolang doet de post vanuit Engeland er soms ook over.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 28 januari 2003 @ 09:42:11 #59
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_8148498
Ziet er gezellig uit dat kaartje.
Doet mij gelijk weer terugverlangen naar Azie....en mijn vriendinnetje
Explore the World
pi_8148542
En opeens weet je het, je stuurt een kaartje.
Altijd leuk, het contact met het thuisfront.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_8219634
En dan te bedenken dat 30 kyatt zegge en schrijven 3 eurocent is
De kaart is overigens handgeschilderd, vond ik ook erg mooi.
Leuk dat ' ie is aangekomen, want daar wil nog wel eens varieren, en iedereen heeft een ander bedrag aan port op haar/zijn kaarten moeten plakken

Internet is verboden in Myanmar, en e-mailen kan alleen via een account van hotel of bedrijf. Je kunt dus niet je eigen mail benaderen of op internet surfen
Nou is met een glimlach, geduld, US dollars en/of een ' plesant' alles wel te regelen, dus het zal best kunnen hoor, maar geen behoefte aan
En waarschijnlijk kijkt ' big brother', hier aangeduid als ' the generals' vast mee.....

Ik zit dan nu ook te ' genieten' van een stopover van ruim 7,5 uur op Singapore Changi airport..... Het is hier tegen de dertig graden aan, en ik heb zojuist de voering in mijn jas geritst om 06.35 weer op Schiphol in de vrieskou/regen te staan. Het was te kort, en ik ga nog een keer terug om het dunnetjes over te doen. Het zijn echt geweldige warme vriendelijke mensen, echt....

In de loop van de week een (deel van het reisverslag), beloofd.
Ik ga nu nog eens niet proberen een voorschotje te nemen.
Ik kan al wel zeggen dat ik iedereen kan aanraden om naar Myanmar te gaan, het is een erg mooi en makkelijk land. En het is nu nog aardig onbedorven, nieuwsgierig hoe het er over een jaar of vijf uitziet. Het is namelijk in een rap tempo aan het verwestersen (gisteravond bijvoorbeeld in een discotheek de gegoede Myanmarese jeugd op een soort happy hardcore zien dansen ).
Enfin, ik kom er nog over terug

Tot over een uurtje of vijftien Wie komt me binnenhalen (vlucht SQ24)

zaterdag 1 februari 2003 @ 14:12:13 #62
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_8219808
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 13:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Tot over een uurtje of vijftien Wie komt me binnenhalen (vlucht SQ24)

Niemand die je ophaalt??? Waar moet je heen?
pi_8223937
Welkom thuis!!!!
Ben blij dat je het zo naar je zin hebt gehad en ik kom je echt niet ophalen morgenochtend heel vroeg! Ik bedoel half 7 landen, dan moet ik hier toch wel om kwart voor 6 weg enzo.. .. en dat is me net ff te vroeg! :-))

Maar misschien als ik heel vroeg wakker ben en er geen sneeuw ligt....

pi_8233483
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 19:15 schreef Liejannuh het volgende:
Welkom thuis!!!!
Ben blij dat je het zo naar je zin hebt gehad en ik kom je echt niet ophalen morgenochtend heel vroeg! Ik bedoel half 7 landen, dan moet ik hier toch wel om kwart voor 6 weg enzo.. .. en dat is me net ff te vroeg! :-))

Maar misschien als ik heel vroeg wakker ben en er geen sneeuw ligt....

je was er niet...
(denk ik )

Anyway, ik ben thuis, en ik ga maar eens slapen. 28 uur reizen is ff wat te veel. En dertig graden temperatuursverschil ook eigenlijk....

zondag 2 februari 2003 @ 11:00:47 #65
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_8233495
quote:
Op zondag 2 februari 2003 10:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

je was er niet...
(denk ik )

Anyway, ik ben thuis, en ik ga maar eens slapen. 28 uur reizen is ff wat te veel. En dertig graden temperatuursverschil ook eigenlijk....

Welkom thuis en slaap lekker
A clean house is a sign of a wasted life.
pi_8233526
Welkom terug. Al bijgeslapen inmiddels?
*OUD heilige*
pi_8234635
quote:
Op zondag 2 februari 2003 11:03 schreef YPPY het volgende:
Welkom terug. Al bijgeslapen inmiddels?
Lieve YPPY, hij heeft 4 minuten voor jouw post gepost dat ie ging slapen! Wat denk je nu zelf?!

En lieve dino, sorry dat ik er niet was, maar ik lag erg lekker te slapen!

pi_8234661
quote:
Op zondag 2 februari 2003 12:42 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Lieve YPPY, hij heeft 4 minuten voor jouw post gepost dat ie ging slapen! Wat denk je nu zelf?!

En lieve dino, sorry dat ik er niet was, maar ik lag erg lekker te slapen!

Lieve Liejannuh, als hij dit leest is hij toch weer wakker?
*OUD heilige*
pi_8234685
quote:
Op zondag 2 februari 2003 12:44 schreef YPPY het volgende:

[..]

Lieve Liejannuh, als hij dit leest is hij toch weer wakker?

Ow!
Dank je wel voor deze uitleg lieve YPPY!
Had ik al verteld dat ik er vanmiddag niet ben?
[sub]of moet dat toch in dat andere topic?!{/sub]

Maar om nog ff on topic te blijven, het tempratuursverschil is het allerergste!! Ik weet precies wat je meemaakt dino!

pi_8239449
quote:
Op zondag 2 februari 2003 10:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

je was er niet...
(denk ik )

Welcome back Dino!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_8285783
Omdat ik nou weer niet kan slapen, maar alvast twee fotografische voorproefjes (Pindaya-caves):

Tegen betaling kan iedereen een boedha-beeld laten plaatsen, je krijgt er een naambordje, datum, adres en prijs bij, zodat iedereen kan zien dat je je karma verhoogd hebt. Zelfs buitenlanders kom je er tegen (al is dat wel uitzondering). Dan schrijven ze het net zo vrolijk in het Engels ipv Birmees

Het zijn geen massief gouden beelden, maar er wordt een laagje bladgoud overheen geplakt. Hier drie Birmezen bezig met het goudplakken.

NB: na het ophalen van de foto's constateer ik dat fotograferen ook een vak is. Met andere woorden: het valt een tikkie tegen (zeide hij streng tegen zichzelf). Maar er zit genoeg leuks tussen, ik zal proberen ze te verwerken in mijn reisverhaal!

pi_8287155
En toch willen we alle foto's zien hoor.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_40879946
Toen ik voor het laatst op vakantie ging zag ik vanuit de 747, toen ik over Birma vloog een grote stad, veel hoge bergen enz..
Ik dacht dat het misschien wel leuk was op er naar op vakantie te gaan.
Heeft er iemand ervaring met het land Birma, of ben je er zelfs geweest?

Amstelveen de beste
pi_40880927
Het is misschien niet te geloven, maar ook daar is al een bekende FOK!'er geweest:

Birma (Myanmar)
pi_40883888
Ja, wij zijn daar ondertussen al twee keer geweest.
Yangon was niet echt bijzonder, maar Bagan is een van de mooiste dingen die wij tot nu toe gezien hebben. Het heeft veel overeenkomsten met de Angor Wat in Cambodja.
We hebben de tweede keer een deel per fiets gedaan.
Toen kwamen we ook kinderen tegen die nog nooit een blanke gezien hadden.

Het is zo goed bevallen dat we er zeker nog een keer naar toe gaan.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:41:28 #76
104963 ETA
European Travel Author
pi_40884777
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 21:20 schreef DutchTrain het volgende:
Het is misschien niet te geloven, maar ook daar is al een bekende FOK!'er geweest:

Birma (Myanmar)
Where no FOKker has gone before....

Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_42046487
Ik ga half december 3 weken naar myanmar. volgens mij wordt het echt een fantastische vakantie. We gaan gewoon op eigen houtje, met zn zessen. Ik heb alvast een voorlopig reisplan in elkaar gedraaid:

ben benieuwd of er nog leuke suggesties zijn. we zijn in ieder geval van plan een ballonvlucht over bagan te maken, dat wordt misschien wel het hoogtepunt van de reis.
pi_42048378
Absoluut hoogtepunt vond ik de boemeltrein naar Pyin O Lin en Hsipaw...geweldig !

De reis per trein van Yangon naar Mandalay daarentegen is dodelijk saai...

Voor mij het meest indrukwekkende land in de regio...
The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_42049281
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 15:11 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Absoluut hoogtepunt vond ik de boemeltrein naar Pyin O Lin en Hsipaw...geweldig !
van mandalay naar hsipaw?
pi_42049499
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 14:56 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:

[..]

Hey wat tof...diezelfde route heb ik ook gevolgd...bijzonder indrukwekkend land alleen vielen de bezienswaardigheden an sich me tegen (Bagan vond ik bijv. maar niks vergeleken met Angkor Wat)...de algehele belevenis om in een land dat zo afgesloten is van de Westerse wereld rond te reizen is echter geweldig...

Veel plezier !
Angkor Wat heb ik nog niet gezien, dus wat dat betreft ben ik nog niet "verwend". Toch hoor ik van veel mensen dat Bagan ontzettend mooi is. we zullen zien. Maar ondanks dat we alle toeristische trekpleisters af gaan, is het mij meer te doen om de sfeer op te snuiven, en een beetje contact te maken met de lokale bevolking.
pi_42050142
en heb jij truowens wel of geen malaria medicijnen geslikt in Myanmar? de informatie die ik hierover vind is tegenstrijdig.
pi_42070254
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 16:19 schreef Byte_Me het volgende:
en heb jij truowens wel of geen malaria medicijnen geslikt in Myanmar? de informatie die ik hierover vind is tegenstrijdig.
Ik heb nooit malaria tabletten geslikt en ben ook nergens voor ingeënt....ben in Thailand, Maleisië, Indonesië, Cambodja, Laos en Myanmar geweest...

Ik zeg niet dat jij dat ook niet moet doen....je moet voor jezelf die keuze maken

Die geweldige treinreis was idd van Mandalay naar Hsipaw....vooral met een slakkengang over het krakende Gokteik Viaduct is super....mag je niet missen!
pi_42077349
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 09:31 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Ik heb nooit malaria tabletten geslikt en ben ook nergens voor ingeënt....ben in Thailand, Maleisië, Indonesië, Cambodja, Laos en Myanmar geweest...

Ik zeg niet dat jij dat ook niet moet doen....je moet voor jezelf die keuze maken

Die geweldige treinreis was idd van Mandalay naar Hsipaw....vooral met een slakkengang over het krakende Gokteik Viaduct is super....mag je niet missen!
is vervoer makkelijk te regelen, bijvoorbeeld een auto voor een dag? of heb jij alles via OV gedaan?
pi_42078960
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 15:34 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

is vervoer makkelijk te regelen, bijvoorbeeld een auto voor een dag? of heb jij alles via OV gedaan?
Vervoer is prima te regelen....langere routes indien mogelijk met de trein doen want de gemiddelde leeftijd van een bus in Myanmar is 28 jaar en schokbrekers gaan in Myanmar zo'n 33 jaar mee

De toeristenboot van Mandalay naar Bagan is zeer comfortabel.

Elke taxi-chauffeur neemt je graag mee op dagtrips of als het moet een roadtrip van een week....voordeel is dat je kan roken want de ramen kunnen toch niet dicht...bovendien is elke taxi-chauffeur tevens een soort GWK...

De taxi's in Pyin O Lin gaan niet verder dan een paar kilometer uit de stad......(ze hebben daar alleen paard en wagen als taxi)

Belangrijke tip trouwens: absoluut geen geld wisselen bij aankomst op het vliegveld !! De koers op de zwarte markt (zo'n beetje iedereen in Yangon) ligt echt heel erg veel hoger (kan me niet goed herinneren, dacht zo'n 50% hoger)

Mocht je trouwens een weekje met een taxi op pad willen zou ik eerst een dagje Yangon met die gast doen om te kijken of z'n auto een beetje remt en stuurt zoals het moet...de taxi's in Yangon zijn over het algemeen 26 jaar oude Toyota's die de laatste 20 jaar zijn gerepareerd met plakband en ijzerdraad...(geen geintje)

[ Bericht 11% gewijzigd door Pieldeprutkarbonkel op 23-09-2006 17:03:14 ]
  zondag 12 november 2006 @ 14:00:56 #85
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_43475284
Goeie dag,

Ik heb over het reizen naar birma nog geen topic kunnen vinden daarom open ik er maar een.

We overwegen dit jaar naar Birma te gaan, naast de verhalen over ontzettend vriendelijke mensen, prachtige natuur en "het azië van 50 jaar geleden" overheerst natuurlijk ook het militaire regime, de gevangschap van Aung San Suu en het (veelvuldig) voorkomen van dwang- en kinderarbeid.

Natuurlijk is het zo dat je door als toerist naar Birma te gaan indirect het regime spekt, aan de andere kant komt natuurlijk ook een hoop geld bij de lokale bevolking terecht.

Wat vinden jullie, is het ethisch verantwoord als toerist Birma te bezoeken....
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_43477396
mooi, een groot maynmar topic dus. ik ga over 5 weken na myanmar
pi_43477644
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:01 schreef Byte_Me het volgende:
mooi, een groot maynmar topic dus. ik ga over 5 weken na myanmar
Rondreizen?
pi_43477924
damn, tik ik net een hele reply over de voors en tegens van vakantie in birma, is het topic gemerged en krijg ik een foutmelding. reply verdwenen. dan nu de verkorte versie:

- je steunt de regering, dus minimaliseer hun inkomsten aan jou
- je steunt de bevolking dus maximaliseer hun inkomsten
- mensenrechten aktivisten zijn tegen toerisme
pi_43478321
Was er zelf 2 jaar geleden...

Persoonlijk denk ik dat de voordelen voor de bevolking opwegen tegen de nadelen..

De mensen zijn echt heel erg blij met toeristen.

Een eenvoudige manier om jouw overheidssteun te beperken is met een taxi chauffeur het land door te reizen...het openbaar vervoer is voor toeristen extra duur gemaakt..
  zondag 12 november 2006 @ 15:48:49 #90
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_43478570
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:23 schreef Byte_Me het volgende:
damn, tik ik net een hele reply over de voors en tegens van vakantie in birma, is het topic gemerged en krijg ik een foutmelding. reply verdwenen. dan nu de verkorte versie:

- je steunt de regering, dus minimaliseer hun inkomsten aan jou
- je steunt de bevolking dus maximaliseer hun inkomsten
- mensenrechten aktivisten zijn tegen toerisme
Dat mensenrechtenaktivisten tegen toerisme zijn is duidelijk, maar worden de inwoners er nu uiteindelijk niet alleen maar beter van? Meer toeristen in het land betekend ook dat misstanden eerder gezien worden en een van de weinige kansen van de bevolking om wat geld te verdienen. Maar goed, misschien kijk ik wel door een gekleurde bril om mijn plannen te rechtvaardigen.

@Byte_Me: Wat vind je zelf?
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_43478635
ik ga er naartoe, dat zegt al genoeg, niet.

de bevolking ziet je graag komen, dus wie zijn die dissidenten dan om hun dat te ontzeggen. ik zal er in ieder geval voor zorgen dat er zo min mogelijk geld van mij bij de regering terechtkomt, voor zover je dat kunt beïnvloeden.
pi_43503974
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:48 schreef mynick het volgende:

[..]

Dat mensenrechtenaktivisten tegen toerisme zijn is duidelijk, maar worden de inwoners er nu uiteindelijk niet alleen maar beter van? Meer toeristen in het land betekend ook dat misstanden eerder gezien worden en een van de weinige kansen van de bevolking om wat geld te verdienen. Maar goed, misschien kijk ik wel door een gekleurde bril om mijn plannen te rechtvaardigen.

@Byte_Me: Wat vind je zelf?
en, al een beslissing gemaakt?
pi_44341002
nog 3 dagen

dan heerlijk ruim 3 weken lang door myanmar trekken
pi_44341371
Tja... we stonden met de LP van Myanmar in de hand, maar we werden erg aan het twijfelen gebracht...
Waar kan ik over het wel of niet toeristenverhaal wat meer informatie vinden. Het liefst enigzins ongekleurd?
pi_44341437
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:37 schreef jack4ya het volgende:
Tja... we stonden met de LP van Myanmar in de hand, maar we werden erg aan het twijfelen gebracht...
Waar kan ik over het wel of niet toeristenverhaal wat meer informatie vinden. Het liefst enigzins ongekleurd?
in de LP
pi_44341456
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:35 schreef jack4ya het volgende:
OOooooohhhh!!!

(tvp dus)
is trouwens lekker warm in maart hoor. wel een beetje nat misschien, dat zou je even uit moeten zoeken. (zag je andere topic, vandaar)
pi_44342105
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:39 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

in de LP
Ja daarom dus...

Ik snap overigens het ageren tegen de LP niet zo.
Ik gebruik het om me te orienteren, kijken wat handig is, welke dingen ik wil zien, welke wijken goede overnachtingsmogelijkheden bieden etc etc...

Wat is daar zo hemeltergend fout aan?

Ja natuurlijk staan er toeristische dingen in! Ik ga toch niet naar een land alléén voor de bevolking of cultuur? Ook voor bepaalde voor de hand liggende trekpleisters en dus toeristische dingen.
Ik zou het hypocriet en anders ronduit stom vinden als er backpackers zijn die beweren dat ze nooit de trekpleisters bezoeken. Hallo! Die "dingen" zijn trekpleisters OMDAT ze interessant zijn!

Wat wel fout is, is om de LP te gebruiken is énige informatie... dat zou trouwens knap zijn, de informatie is nooit letterlijk na te leven.

Of was je niet aan 't LP-bashen

In dat geval heb ik niets gezegd
pi_44343397
quote:
Op maandag 11 december 2006 22:56 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Ja daarom dus...

Ik snap overigens het ageren tegen de LP niet zo.
Ik gebruik het om me te orienteren, kijken wat handig is, welke dingen ik wil zien, welke wijken goede overnachtingsmogelijkheden bieden etc etc...

Wat is daar zo hemeltergend fout aan?

Ja natuurlijk staan er toeristische dingen in! Ik ga toch niet naar een land alléén voor de bevolking of cultuur? Ook voor bepaalde voor de hand liggende trekpleisters en dus toeristische dingen.
Ik zou het hypocriet en anders ronduit stom vinden als er backpackers zijn die beweren dat ze nooit de trekpleisters bezoeken. Hallo! Die "dingen" zijn trekpleisters OMDAT ze interessant zijn!

Wat wel fout is, is om de LP te gebruiken is énige informatie... dat zou trouwens knap zijn, de informatie is nooit letterlijk na te leven.

Of was je niet aan 't LP-bashen

In dat geval heb ik niets gezegd
ik was niet aan het LP bashen, ik vond het alleen ironisch dat je hem al in je hand had, terwijl daar het antwoord op je vraag uitgebreid in staat beschreven.
pi_46395101
Toch even een tvp hier. Dit staat ergens in de planning voor einde van het jaar. In een rondreis door Z.O.-Azië dan wel
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 18 februari 2007 @ 19:31:45 #100
167723 sanni
Acima de seu
pi_46435316
Yo TS als het nog kan, kun je die pic's in je openingspost en vervolgpost wat
resizen want bij mij trekken ze het hele forum uit elkaar.

Daarnaast boeiend om je relaas te lezen seker voor iemand die in dat deel
van de wereld nog nooit is geweest. Hoor er graag meer van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')