Ik zou ipv mandalay naar bagan gaan. er zijn wel wat leuke dingen in de omgeving van mandalay, maar mandalay zelf is weinig aan. en de wat de road to mandalay betreft, in myanmar heb je geen wegen, alleen karresporen. vermijd sowieso wegen, rijden schiet echt niet op. mocht je toch naar mandalay willen kun je de trein pakken, die doet er een dag over. lekker een dagje naar buiten kijken. maar aangezien je maar 7 dagen gaat moet je eigenlijk gewoon vliegen.wel jammer hoor, 7 dagen. de tockets zijn duur en er is een hoop te zien in Myanmar.quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:41 schreef dyslexie_man het volgende:
Nou, ik ben ook gestrikt door een Amerikaanse vriendin van me om naar Myanmar te gaan. Het was dit, Noord-Korea of Iran. Ja, ik zat te ouwehoeren maar zij meende het en nu vind ik dat ik niet meer terug kan krabbelen. Van 7 augustus tot 14 augustus gaat het duren......
Ach, het ethische gedeelte, ik ben ook in China en Pakistan geweest en daar is het allemaal niet echt veel beter.
Het plan was om in een week naar Rangoon, Mandalay (vooral de road to lijkt me tof, constant dat liedje neurieen) en al wat daar tussen nog tof is.
Als ik terug ben (Als ik al terug kom) dan zet ik mijn ervaringen hier nog wel even neer!
Nou ja ik zit in Bangkok voor een paar maand en die vriendin zit tegen die tijd op Bali, dus qua vliegtickets valt het allemaal wel mee. Ik ga ze denk ik halen bij AirAsia voor 1000 bath (22 euro) retour. Ook was het al de planning om met de trein te gaan, ik heb de taxirit "from hell" al in Pakistan mee gemaakt (met megaslechte remmen langs allerlei haarspeldbochten waar vrachtwagens van de andere kant komen), 1 keer is genoeg haha.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:18 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
Ik zou ipv mandalay naar bagan gaan. er zijn wel wat leuke dingen in de omgeving van mandalay, maar mandalay zelf is weinig aan. en de wat de road to mandalay betreft, in myanmar heb je geen wegen, alleen karresporen. vermijd sowieso wegen, rijden schiet echt niet op. mocht je toch naar mandalay willen kun je de trein pakken, die doet er een dag over. lekker een dagje naar buiten kijken. maar aangezien je maar 7 dagen gaat moet je eigenlijk gewoon vliegen.wel jammer hoor, 7 dagen. de tockets zijn duur en er is een hoop te zien in Myanmar.
Bagan is zeer indrukwekkend, ik heb daar twee dagen rondgefietst tussen de pagodas. zonsondergangen gekeken vanaf het dak van zo'n pagoda, helemaal in mn uppie, echt geweldig.
daar ben ik ook geweest! aanrader!quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:59 schreef DrXLTrouble het volgende:
Wij zaten in Bagan in het Bagan Thande Hotel.
Het ligt midden tussen de pagodes en de kamers zijn goed.
Verder is het wel lekker dat je na een dag stofhappen een zwembad tot je beschikking hebt.
Wat het kostte weet ik niet meer.
erg lastig lijkt me. dan kom je als ik me niet vergis Myanmar binnen in een regio die niet open is voor toeristen. misschien als je zo zuidelijk mogelijk gaat. en anders misschien per boot naar ngapali?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:10 schreef theemuts1982 het volgende:
Wij willen volgend jaar van india naar myanmar trekken. Is dit mogelijk? want ik heb gehoord dat ze bij de grens erg streng zijn.
Weet je toevallig dan welke regio precies niet toegankelijk is voor toeristen?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:08 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
erg lastig lijkt me. dan kom je als ik me niet vergis Myanmar binnen in een regio die niet open is voor toeristen. misschien als je zo zuidelijk mogelijk gaat. en anders misschien per boot naar ngapali?
kan het zo niet zeggen, en de lonely planet ligt bij mn broer. kun je die niet bij de bibliotheek lenen?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 23:33 schreef theemuts1982 het volgende:
[..]
Weet je toevallig dan welke regio precies niet toegankelijk is voor toeristen?
En per boot waarvandaan vertrekt deze in india?
prima vliegen hoor in myanmar, zolang je niet met myanmar air vliegt. gewoon normale vliegtuigen (wel vaak prop). heb het nog eens nagevraagd en je moet horsecart #3 hebben in bagan. leuke koetsier die redelijk engels spreekt. en de groeten doen he!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 06:12 schreef dyslexie_man het volgende:
Nou ik heb het geboekt! Bangkok Air naar Yangon, daar een nachtje, dan twee nachten Mandalay, drie nachten Bagan en nog een nacht Yangon. Qua prijzen voor de hotels valt het allemaal echt mee zeg. 30$ voor een nachtje.
Alleen zit ik een beetje in over het vliegen in Myanmar. Iemand ervaringen? Mijn reisgenote heeft die vluchten geboekt, bij Air Yangon en Mandalay Air. Volgens de websites zijn ze goedgekeurd door de EASA (een Europese veiligheidsinstantie) en ze vliegen met Franse vliegtuigen. Maar ja, toch he!
Hopelijk is het het allemaal waard!
Trouwens er stond nog een stuk in Trouw vandaag of het moreel is om naar zulke landen te gaan.
http://www.trouw.nl/hetnieuws/wereld/article749475.ece
sateliet telefoon? het handigst is om via email contact te hebben, telefonie in birma is een ramp.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 04:31 schreef dyslexie_man het volgende:
Eén tip voor mensen die er heen willen: Ga het niet tegen je al reeds bezorgde moeder zeggen. Die tikt het namelijk in in google en dan heb je de poppen aan het dansen........
Nou ja ik heb de tickets al, ik heb beloofd bereikbaar te zijn (schijnt dat AIS een service heeft zodat je wel bereik hebt daar met je mobiel, kost een fortuin maar goed, heb je ook niks), en ik zal ook niet meelopen in protest marsen (doe ik in Nederland ook niet) en drugs is ook niet mijn ding zeg maar. Niks aan de hand lijkt mij!
Nee, gewoon mn mobieltje. AIS, het bedrijf van Thaksin (oud-premier van Thailand) heeft het alleenrecht gekregen voor buitenlandse telefonie. Hij heeft schijnbaar dus eerst Thais overheidsgeld gebruikt om de Birmese overheid te paaien (beetje geld onder het mom ontwikkelingssamenwerking). Daarna heeft hij voor zn eigen bedrijf dat (zeer lucratieve) contract binnen gehaald...... Beetje dubieus.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:46 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
sateliet telefoon? het handigst is om via email contact te hebben, telefonie in birma is een ramp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |