Smaakquote:Op woensdag 19 maart 2014 18:08 schreef goed_volk het volgende:
Ik heb Herman-beslag van iemand gekregen dat nu staat te rijzen. Iemand nog tips wat ik er doorheen kan doen voor het bakken?
quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
bak-terras, he...quote:
Thanks!quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:38 schreef maily het volgende:
Je kan er rozijnen, stukjes appel, gember en sucade indoen
Eventueel nog hazel- en/of walnoten, amandelen ....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
Werkt het met zuurdesembrood niet hetzelfde? Zo'n zuurdesemcultuur?quote:Op woensdag 19 maart 2014 18:37 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb het altijd iets heel smerigs gevonden, eerlijk gezegdJe krijgt een beetje deeg, daar maak je dan weer meer van met eigen ingrediėnten en dan neem je een stukje van je deeg, dat geef je weer aan een ander en dat proces blijft zo heel lang doorgaan. Ik vind het een bijzonder onsmakelijk idee.
Man, hoe kom je op het idee.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:39 schreef MonkNL het volgende:
Even op google opgezocht.. Soort van kettingbrief alleen dan met deeg.. Je maakt het en geeft dan een deel door aan iemand die je kent.. Soort van doorgeven van een starter/sponge.. Lijkt mij maar ranzig, straks heeft een of andere Herman zn zaakje er in gehangen en dat doorgegeven.. Lekkker dat brood van "Herman"..
Ja, gekken heb je overal. Wie weet wat ze in de fabriek doen waar je brood gebakken wordt. En uit eten gaan is ook een slecht idee, want misschien wast de kok zijn handen niet na toiletbezoek.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:42 schreef MonkNL het volgende:
Uhm je bakt iets met iets van onbekende oorsprong.. Wie weet welke gek er in de schakel ver voor je met dat brood gedaan..
Tja, je vergelijking slaat natuurlijk nergens op. Een fabriek, een restaurant waar voedsel klaar wordt gemaakt tegenover een of andere vage desem cultuur die in tientallen particuliere keukens heeft liggen rotten. Als iemand daarmee bij mij aan zou komen verdwijnt het direct de prullenbak in.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, gekken heb je overal. Wie weet wat ze in de fabriek doen waar je brood gebakken wordt. En uit eten gaan is ook een slecht idee, want misschien wast de kok zijn handen niet na toiletbezoek.
Je kunt het beter door de gootsteen spoelen. Of gewoon 'nee, dank je wel' zeggen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:52 schreef MonkNL het volgende:
[..]
Tja, je vergelijking slaat natuurlijk nergens op. Een fabriek, een restaurant waar voedsel klaar wordt gemaakt tegenover een of andere vage desem cultuur die in tientallen particuliere keukens heeft liggen rotten. Als iemand daarmee bij mij aan zou komen verdwijnt het direct de prullenbak in.
Dat is best een zieke gedachte.... Zit jij wel in het goede forum...?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:39 schreef MonkNL het volgende:
Even op google opgezocht.. Soort van kettingbrief alleen dan met deeg.. Je maakt het en geeft dan een deel door aan iemand die je kent.. Soort van doorgeven van een starter/sponge.. Lijkt mij maar ranzig, straks heeft een of andere Herman zn zaakje er in gehangen en dat doorgegeven.. Lekkker dat brood van "Herman"..
Herman is meer cake dan brood.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:07 schreef loecje het volgende:
zelf de starter maken en daarvan brood bakken.
dan heb je hetzelfde brood maar zonder het delen.
Nee, nu haal je twee dingen door elkaar:quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:13 schreef loecje het volgende:
[..]
weet ik, maar het heet nu eenmaal herman vriendschapsbrood.
Niet zo serieus, he....quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:56 schreef loecje het volgende:
ah, volgens wikipedia is het wel vriendschapscake.
maar google eens op herman vriendschapsbrood, dan krijg je veel hits. die naam wordt ook gebruikt dus ik haal niets door elkaar.
Afgezien van de naam noem ik het meer een cake gezien de ingrediėnten die erin gaan (o.a. eieren, bloem en suiker - 200 gram, dus niet een beetje).quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:56 schreef loecje het volgende:
ah, volgens wikipedia is het wel vriendschapscake.
maar google eens op herman vriendschapsbrood, dan krijg je veel hits. die naam wordt ook gebruikt dus ik haal niets door elkaar.
Ik ook niet. Nu wel,kun je nagaan wat voor leek ik ben op dit gebied.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:38 schreef Karina het volgende:
[..]![]()
Geen idee trouwens wat Herman beslag is
Met dat verschil dat die fris in je eigen koelkast staat, en niet de halve basisschool uit het dorp daar z'n bacillen op los heeft gelaten.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Werkt het met zuurdesembrood niet hetzelfde? Zo'n zuurdesemcultuur?
Ja sorry hoor, ik dacht dat we al klaar waren met dat gemier.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Met dat verschil dat die fris in je eigen koelkast staat, en niet de halve basisschool uit het dorp daar z'n bacillen op los heeft gelaten.
Van Kefir (yoghurtplantje) heb ik dat ook weleens gedaan.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Werkt het met zuurdesembrood niet hetzelfde? Zo'n zuurdesemcultuur?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |