Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik wil geen genrediscussie opstarten maar dan is iets als Radiohead ook volgens deze definitie pop. Wat mij betreft kunnen acts die in zaaltjes van 100 man staan ook pop zijn, en gaat het meer om het geluid (radiovriendelijk is een term die je kan gebruiken denk ik) dan de populariteit. (Lily Allen reken ik er zeker onder)quote:Op woensdag 19 maart 2014 22:41 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik bedoel, als je in dat genre kijkt. Janelle vind ik ook fantastisch, maar dat vind ik geen popZe moeten om als pop te gelden toch tenminste de HMH uitverkopen, of groter
Al zijn deze wel allen redelijk bekend hoor, Cidade de Deus top 10 op imdb en My Sassy Girl zeker top 100.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:14 schreef Arn0 het volgende:
Haha, je filmsmaak is alvast wel in lijn met je muzieksmaak.
Heb pas 2 series afgekeken, houd dat niet vol, al wil ik wel al een maand aan True Detective beginnen, maar luister liever albums.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:16 schreef Norrage het volgende:
Once Upon A Time In The West, 2001 A Space Odyssey, en Star Wars
Zoiets
Maar ik ben niet zo van films. Eerder van series.
quote:
quote:2001 A Space Odyssey
quote:en Star Wars
Ik vond hem geweldig, echt allerlei verschillende dingen door elkaar heen. Wil hem binnenkort herkijken.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:27 schreef ranja het volgende:
A Tale of 2 Sisters heb ik wel gezien, is ook wel ok geloof ik.
Mijn top 3: 1. Dr Strangelove, 2. Amelie, 3. Amores Perros.
Ook een meerderheid niet-amerikaans
Nostalgie jonguh!quote:
Je moet het beetje goed gebruikenquote:Op woensdag 19 maart 2014 23:28 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat een gare site dat MuMeEcht totaal geen mooie overzichtjes van je stemmen
Zo raak je toch hele overzicht kwijt.
2 en 3 zijn ook tof idd, Dr. Strangelove moet ik nog zien. Net als 21 Grams, vind andere films van Alejandro González wel goed, Babel en Biutiful waren ook goed.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:27 schreef ranja het volgende:
A Tale of 2 Sisters heb ik wel gezien, is ook wel ok geloof ik.
Mijn top 3: 1. Dr Strangelove, 2. Amelie, 3. Amores Perros.
Ook een meerderheid niet-amerikaans
21 Grams is erg verwarrend de eerste keer dat je'm zietquote:Op woensdag 19 maart 2014 23:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
2 en 3 zijn ook tof idd, Dr. Strangelove moet ik nog zien. Net als 21 Grams, vind andere films van Alejandro González wel goed, Babel en Biutiful waren ook goed.
Het is wel een erg zwaarmoedige film. Zeer sterke rol van Javier Bardem (slechterik uit de laatste James Bond film).quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:36 schreef ranja het volgende:
[..]
21 Grams is erg verwarrend de eerste keer dat je'm ziet
Biutiful ken ik nog niet... zal eens op zoek gaan.
Tokioquote:Op woensdag 19 maart 2014 23:37 schreef Maxerazzi het volgende:
Lost In Translation. Fraaie film, ja.
Ooooh zo ontzettend mooiquote:Op woensdag 19 maart 2014 23:54 schreef DO2 het volgende:
Ik houd wel van films waarbij nog de tijd en ruimte wordt genomen om 'n gevoel over te brengen.
Mits het goed gebeurt, natuurlijk.
OUATITW is daar wel een goed voorbeeld van. Neem nu alleen al de openingsscene.
Er gebeurt in de eerste 12 minuten vrijwel niets.
Maar tegelijkertijd gebeurt er vanalles en roept het allerlei vraagtekens op...
Waar kijk ik naar? Waar wachten ze op? Wat staat er te gebeuren?
Alles wordt in die film magistraal uitvergroot. En de rake oneliners in die film zijn nauwelijks te tellen. Briljant.
Ja, langgerekte, verstilde openingsscènes kunnen erg intrigerend zijn inderdaad. Ook erg fraai bij 2001: A Space Odyssey en There Will Be Blood.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:54 schreef DO2 het volgende:
Ik houd wel van films waarbij nog de tijd en ruimte wordt genomen om 'n gevoel over te brengen.
Mits het goed gebeurt, natuurlijk.
Neem nu alleen al de openingsscene.
Er gebeurt in de eerste 12 minuten vrijwel niets.
Maar tegelijkertijd gebeurt er vanalles en roept het allerlei vraagtekens op...
Waar kijk ik naar? Waar wachten ze op? Wat staat er te gebeuren?
Ik heb 'n beetje een haat/liefde verhouding met ( het werk van ) Andrei Tarkovskiy.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:18 schreef Maxerazzi het volgende:
Overigens kan het ook volledig verkeerd uitpakken. Ik vind bijvoorbeeld (de Russische) Solaris echt een draak van een film.
heb je deze al gezien?quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:32 schreef Felagund het volgende:
Ik moet nog vrij veel klassiekers kijken, maar enkele favorieten uit de laatste (ongeveer 15) jaren:
[ afbeelding ]
Die staat ook op mijn lijstje, ik kan hem nu alleen in een Duits nagesynchroniseerde versie kijken (via Watchever, soort van Duitse Netflix).quote:Op donderdag 20 maart 2014 06:31 schreef Beregd het volgende:
[..]
heb je deze al gezien?
[ afbeelding ]
Dat is de betere versie van american beauty, alleen wat genanter
Weet je, dat zou bij Happiness zo maar 's kunnen werken. Die film is zo awkward, dat opgeplakte Duits maakt 't misschien nog beter.quote:Op donderdag 20 maart 2014 10:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die staat ook op mijn lijstje, ik kan hem nu alleen in een Duits nagesynchroniseerde versie kijken (via Watchever, soort van Duitse Netflix).
Er zijn trouwens ook wel geweldige duitse films gemaakt redelijk recentquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die staat ook op mijn lijstje, ik kan hem nu alleen in een Duits nagesynchroniseerde versie kijken (via Watchever, soort van Duitse Netflix).
Funny Gamesquote:Op donderdag 20 maart 2014 11:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er zijn trouwens ook wel geweldige duitse films gemaakt redelijk recent
elementarteilchen
lola rennt
baader meinhof complex
funny games
free rainer
das experiment
Ik vraag me wel af of het toeval is dat Moritz Bleibtreu in bijna al die films zit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |