twitter:andrewsweiss twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 22:28:23In a word, wow RT @nicupopescu: #Kazakhstan recognises #crimea referendum and understands annexation http://t.co/dd350Ur24D reageer retweet
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:36 schreef DeJori het volgende:
twitter:andrewsweiss twitterde op dinsdag 18-03-2014 om 22:28:23In a word, wow RT @nicupopescu: #Kazakhstan recognises #crimea referendum and understands annexation http://t.co/dd350Ur24D reageer retweet
In WOII. Toen VK en Frankrijk onafhankelijk van de VS Duitsland oorlog verklaarden omdat ze vonden dat Duitsland te ver was gegaan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Lui geworden? Wanneer heeft Europa verantwoordelijkheid genomen dan?
Haha, grappenmaker, het zijn juist Duitsland en het VK die geen enkele trek hebben in een relevantie reactie op Putin's aggressie.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:55 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Er hoeft ook geen uniforme reactie vanuit de EU te komen. Maar als bijvoorbeeld het VK en Duitsland iets doen volgt Frankrijk, Nederland e.d. ook wel.
Dat was nou juist mijn punt hé.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Haha, grappenmaker, het zijn juist Duitsland en het VK die geen enkele trek hebben in een relevantie reactie op Putin's aggressie.
Als dat je punt was vraag ik me af hoe je kunt denken dat de EU uberhaupt iets kan doen; het is allemaal veel te verdeeld en als puntje bij paaltje komt laten wij oostelijk europa kennelijk gewoon in de shit zinken.quote:
Provoceren is onzin, Poetin weet dat het westen hem niet tegenhoudt dus doet hij het. Wint hij populariteit mee en doet hij ook eens wat goeds voor de wereld.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:31 schreef bianconeri het volgende:
Dat er nog mensen aan de kant van Rusland of neutraal blijven staan....
Rusland is gewoon bezig met een oorlog, het aanvallen van een ander land en het provoceren van de rest vd wereld.
Het 'westen' heeft zichzelf ook 20 jaar voor de gek zitten houden met het idee dat er nooit meer oorlog zou kunnen komen in Europa en dat Rusland geen echt gevaar meer was. Nou, dat vredesdivident gaat ons duur te staan komen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Provoceren is onzin, Poetin weet dat het westen hem niet tegenhoudt dus doet hij het. Wint hij populariteit mee en doet hij ook eens wat goeds voor de wereld.
Je bent zeker wel voor de NAVO acties tegen Joegoslavië vanwege Kosovo? Vergeleken daarmee is dit veel beter, er is geen enkele dode gevallen.
Dat die man wow zegt toont aan dat hij er weinig van weet. Kazachstan is een bondgenoot van Rusland en de dictator daar stelde in 1994 al een unie tussen Rusland en Kazachstan voor, die er nu gaat komen in de vorm van de Euroaziatische Unie.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:36 schreef DeJori het volgende:
Ik zie ook liever meer reactie vanuit Europa. Vandaar mijn punt: Europa is lui geworden onder de vleugels van de VS.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:52 schreef HiZ het volgende:
[..]
Als dat je punt was vraag ik me af hoe je kunt denken dat de EU uberhaupt iets kan doen; het is allemaal veel te verdeeld en als puntje bij paaltje komt laten wij oostelijk europa kennelijk gewoon in de shit zinken.
Denk je nou serieus dat er vanwege dit oorlog gaat komen? Over 1 jaar is iedereen het vergeten net als in 2008 met Georgië. De Krim komt nooit meer terug, het lijkt me niet dat het oosten en zuiden ook bij Rusland gaan horen. Maar dat is eigenlijk wel de enigste oplossing.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het 'westen' heeft zichzelf ook 20 jaar voor de gek zitten houden met het idee dat er nooit meer oorlog zou kunnen komen in Europa en dat Rusland geen echt gevaar meer was. Nou, dat vredesdivident gaat ons duur te staan komen.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:37 schreef kurk_droog het volgende:
Stuur die Nederlandse commando's maar naar de Krim ipv Mali. Die schieten die sukkeltjes zo weg daar.
Ja en nee. Ja, Rusland treedt voortvarend op. Intimiderend en met ingehouden agressie.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:31 schreef bianconeri het volgende:
Dat er nog mensen aan de kant van Rusland of neutraal blijven staan....
Rusland is gewoon bezig met een oorlog, het aanvallen van een ander land en het provoceren van de rest vd wereld.
Die NATO actie ging geheel volgens de VN regels en was aldus legaal en is verder niet te vergelijken met de illegale annexatie van de Krim door Rusland. Het herhalen van een leugen maakt het geen waarheid.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Provoceren is onzin, Poetin weet dat het westen hem niet tegenhoudt dus doet hij het. Wint hij populariteit mee en doet hij ook eens wat goeds voor de wereld.
Je bent zeker wel voor de NAVO acties tegen Joegoslavië vanwege Kosovo? Vergeleken daarmee is dit veel beter, er is geen enkele dode gevallen.
Het is precies andersom, Rusland bedreigt Europese landen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:07 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Ja en nee. Ja, Rusland treedt voortvarend op. Intimiderend en met ingehouden agressie.
Alleen is dat niet raar. Het is de NAVO welke Rusland omsingelt en bedreigt. Daar reageren de Russen op.
De NAVO speelt een gevaarlijk spel en provoceert Rusland door zich steeds pontificaler tegen de Russische grens aan te bewegen. Daar kun je een reactie op verwachten. Zeker wanneer er in een buurland een machtswisseling plaatsvindt op de manier zoals dat in Oekraïne is gegaan, en je tegenstanders zich erop werpen als een mannen bridgeclub op een Thais kindhoertje... Hetgeen al te denken geeft over de spontaniteit van de revolutie en de spontaniteit van de steun van goedzakken als Van Baalen.
Sorry, maar je beziet dit echt te simpel.
Er zitten te veel onzekere factoren bij. Je kunt niet voorspellen wat de Pro-Russen of juist Pro-Oekraïense actievoerders gaan doen of wat Rusland ziet als de 'grens' van de Krim. Je kunt ook niet voorspellen wat er gebeurd als het korte bestand tussen de Oekraïense en Russische troepen afloopt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat er vanwege dit oorlog gaat komen? Over 1 jaar is iedereen het vergeten net als in 2008 met Georgië. De Krim komt nooit meer terug, het lijkt me niet dat het oosten en zuiden ook bij Rusland gaan horen. Maar dat is eigenlijk wel de enigste oplossing.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:20 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Het is precies andersom, Rusland bedreigt Europese landen.
Echt? Met welke gebiedsuitbreidingen en plannen voor raketsystemen aan onze grens? Waar zijn al die nieuwe Russische bases rondom onze grenzen dan? En vertel ons meteen even over de vele bloederige oorlogen die de Russen buiten hun eigen grenzen hebben uitgevochten sinds de val van de USSR, om het beeld van buitengewoon onbetamelijke Russische agressie nog net even wat meer glans te geven.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:20 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Het is precies andersom, Rusland bedreigt Europese landen.
Hoewel ik het tweede deel van je zin niet bestrijd, behoeft het eerste deel wat nuance. Operatie Allied Force was het gebruik van geweld zonder toestemming van de Veiligheidsraad en er was geen sprake van zelfverdediging, dus illegaal. Ik heb wel eens het standpunt gelezen dat de interventie door middel van resolutie 1244 werd gedoogd (14 stemmen voor, waaronder Rusland, een onthouding van China) maar dat is erg ver gezocht.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:19 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Die NATO actie ging geheel volgens de VN regels en was aldus legaal en is verder niet te vergelijken met de illegale annexatie van de Krim door Rusland.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou die goed kunnen pijpen?
Wel een beetje zaadoogjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |