Visions of Johan Na?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:15 schreef Tchock het volgende:
Verdomd, nooit geweten dat de band Johan is vernoemd naar een nummer van Bob Dylan.
Preciesquote:
Oh echt?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
PreciesIn de begintijd heette de band ook Visions of Johanna maar dat was onpraktisch want te lang, dus hebben ze het ingekort. Dat wist ik al. Dat het een nummer op Blonde on Blonde is niet.
leeeeeeheeeeeeeeeeeeeet dooooooooooooooooooohwn uuuuuuh waaaaaaaaheeeeeeeheeeeeeeeeeeeeeeeeeenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 01:51 schreef Tchock het volgende:
Ik denk af en toe dat ik een romantische liefde voel voor OK Computer
wtf ik ben dit numner gewoon aan het luisterenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
PreciesIn de begintijd heette de band ook Visions of Johanna maar dat was onpraktisch want te lang, dus hebben ze het ingekort. Dat wist ik al. Dat het een nummer op Blonde on Blonde is niet.
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:25 schreef Trollscience het volgende:
[..]
leeeeeeheeeeeeeeeeeeeet dooooooooooooooooooohwn uuuuuuh waaaaaaaaheeeeeeeheeeeeeeeeeeeeeeeeeen
Trolliequote:Op dinsdag 18 maart 2014 15:26 schreef Trollscience het volgende:
[..]
wtf ik ben dit numner gewoon aan het luisteren
Nou heb hem op. Wat een meuk zeg.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:44 schreef Kerftminister het volgende:
Bob had het trouwens over de vreemdste release van het jaar, maar dat is Babymetal hoor, staat ook ongekend hoog in de RYM charts, Trance Metal met tienermeisjes die eroverheen zingen en veel Japanse weirdness. Dit is dan nog het beste nummer dat ik tot zover gehoord heb:
Ga het wel proberen, want wil het ook kunnen afkraken, en vind WTF muziek toch wel leuk
Ken heel die Atze niet, had eerst die Twitter wat doorgelezen, maar werd er niet wijzer van.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:06 schreef Gehenna het volgende:
Ik vind Atzegod wel een beetje een blasfemische term hoor.Dat jullie een lijn durfen te trekken tussen diegene die zoveel plezier en inspiratie geeft aan zoveel mensen en een lugubere entiteit uit een sprookjesboek.
Eens, heb hem zelf op een lage 8 staan, gezapige middenstuk doet veel af uiteindeljik.quote:
Ja same here, maar dat komt ook vooral omdat Pitchfork echt TOTAAL geen verstand heeft van Hip Hop en dat ze dat raten als rockmuziek.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:36 schreef Gehenna het volgende:
Ik ben het sowieso vaker met P4K oneens dan eens
Af en toe check ik nog wel eens of ze wellicht veranderd zijn. Ik hecht zelf niet zoveel waarde aan n enkele review van iemand die daar ook nog voor betaald krijgt. Hoge ratings op sites als RYM en musicmeter maken we dan wel weer nieuwsgierig
Geweldig album hoor, door jonkies enzo nog wel erg overschat. Want Nas is een erg monotone MC, maar dat album is hij op zijn allerbest. Productie is ook heerlijk, word nog steeds elke keer emotioneel van The World is Yours en Memory Lane. Die samples zijn ook geniaal, Represent is gesampled van een nummer uit 1934:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:33 schreef Norrage het volgende:
Zo Illmatic krijgt weer eens een spin bij mij. Ik heb nog nooit echt kunnen waarderen, maar het beste hiphop album allertijden (volgens velen, o.a. MM) moet toch eens binnenkomen of niet?
Heerlijk, dat is wel totaal anders. Curren$y is misschien ook ietwat monotoon en moet het niet van zijn geweldige teksten hebben, al heeft hij zeker memorabele lines. Maar de muziek is gewoon pure ambiance muziek, als je het luistert ga je je zo goed voelen. Het is muziek gemaakt voor stoners, al rook ik zelf geen weed en ga ik dat ook niet doen, maar toch waardeer ik het zeer. Pilot Talk is misschien wel het enige album waar ik het spannend vind om hem weer te luisteren, al heb ik hem al 50 keer gehad minimaal. Wederom geniale productie van Ski Beatz ditmaal, bekend van de Dead Presidents beat van Jay-Z en de productie van de eerste twee Camp Lo albums.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 14:16 schreef Norrage het volgende:
Nu maar eens aan die favoriet van Kerfty, Curren$y
quote:
Klinkt interessant, bedankt voor de tip.quote:Breaking Atoms is distinguished stylistcally by its incorporation of jazz and soul music samples.
Mauro is wel druk bezig, ook met zijn groep Gruppo Di Pawlowksi brengt hij binnenkort een debuutalbum uit, ben benieuwd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:49 schreef methodmich het volgende:
Wat is die plaat van Hitsville Drunks, genaamd Sincerely Average, toch fijn! Onmiskenbaar Mauro en op sommige momenten lijkt het een logisch vervolg op de laatste plaat van Evil Superstars, die toch al jaren oud is. Stel dat je toch eens een half uurtje had, dan zou je dit album best eens even kunnen draaien.
Ben ik ook benieuwd naar. Dat schijnt muzikaal gezien weer een andere richting in te slaan, begreep ik uit wat ik ergens heb gelezen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:18 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mauro is wel druk bezig, ook met zijn groep Gruppo Di Pawlowksi brengt hij binnenkort een debuutalbum uit, ben benieuwd.
Ja, hoe ouder de artiest, hoe groter de kans dat Rolling Stone klaarkomt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:30 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
http://en.wikipedia.org/wiki/Pinkerton_(album)#Initial_reaction
Och nog zoveel, ik ben zelf ook nog lang niet klaar.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:50 schreef Norrage het volgende:
![]()
Leuke posts Kerft. Zo leren we nog wat over hiphopValt me op dat alle hiphop die jij leuk vindt wel bv allemaal blazers hebben en harde beats. Precies mijn hiphop smaak wel, dus erg goede aanraders steeds. Zijn er meer must-listens?
quote:
Ja is veel Old School Hip Hop. Begon een beetje met A Tribe Called Quest, al was het destijds nog redelijk simpel qua jazzsamples. Tegenwoordig is de productie al wat onconventioneler en willen de beats nog vaker wat langer doorlopen ipv loopen, of soms zelfs constant doorlopen, zoals bij 3030 van Deltron 3030.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:54 schreef Felagund het volgende:
[..]
[..]
Klinkt interessant, bedankt voor de tip.
Daarom houd ik niet van Spotify, staat zoveel niet op he, al is dat met Hip Hop vaak niet zo een probleem.quote:
Gastje van 3Voor12, volgens mij wel een aardige gast, verder heb ik weinig met hem. Ging me meer om de slechte grapquote:Op dinsdag 18 maart 2014 16:24 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ken heel die Atze niet, had eerst die Twitter wat doorgelezen, maar werd er niet wijzer van.
Raten als rockmuziek? hoe moet ik dat zien?quote:[..]
Ja same here, maar dat komt ook vooral omdat Pitchfork echt TOTAAL geen verstand heeft van Hip Hop en dat ze dat raten als rockmuziek.
Die hoor je ook op de achtergrond bij The Genisis op illmatic (intro)quote:
Nou ja je rate verschillende genres op verschillende kwaliteiten. Als je een Godspeed album rate en je zegt dat het saaie muziek is sla je plank mis. Als ik dan zie hoe ze Yeezus reviewen zonder ook maar een woord te zeggen over die tenenkrommende teksten en constant de sound en ambiance alleen maar aan het prijzen zijn, vraag ik me af of ze wel begrijpen waar het om draait bij Hip Hop. Hip Hop is een tekst based genre dat gewoon gevolueerd is uit de spoken word based Soul van oa Gil Scott-Heron, dus dan is het logisch dat teksten k een criteria zijn. En bij Pitchfork beoordelen ze Hip Hop albums gewoon zoals ze ook rock albums aan het beoordelen zijn. Klinkt misschien nog steeds wat vaag, mja. Daarom krijgt daar heel veel meuk hele hoge ratings. Ik begrijp namelijk niet hoe je platen van Kanye West buiten College Dropout boven de 9 kan scoren, omdat er nog zoveel dingen ontbreken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:21 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Gastje van 3Voor12, volgens mij wel een aardige gast, verder heb ik weinig met hem. Ging me meer om de slechte grap
[..]
Raten als rockmuziek? hoe moet ik dat zien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |