abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137883492
Verdomd, nooit geweten dat de band Johan is vernoemd naar een nummer van Bob Dylan.
pi_137883525
Nu maar eens aan die favoriet van Kerfty, Curren$y :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:16:58 #63
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_137883552
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:15 schreef Tchock het volgende:
Verdomd, nooit geweten dat de band Johan is vernoemd naar een nummer van Bob Dylan.
Visions of Johan Na?
Robert Moog died for our synths
pi_137883595
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:16 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Visions of Johan Na?
Precies ;) In de begintijd heette de band ook Visions of Johanna maar dat was onpraktisch want te lang, dus hebben ze het ingekort. Dat wist ik al. Dat het een nummer op Blonde on Blonde is niet.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:19:30 #65
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_137883672
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Precies ;) In de begintijd heette de band ook Visions of Johanna maar dat was onpraktisch want te lang, dus hebben ze het ingekort. Dat wist ik al. Dat het een nummer op Blonde on Blonde is niet.
Oh echt? :P ik dacht er is vast een nummer dat gewoon 'Johan' heet, wat ik nog niet van hem kende :')
  dinsdag 18 maart 2014 @ 15:23:26 #66
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137885952
Om op de vorige TT terug te komen: Sjinkie is wel echt heel indie, getuige dit artikel :D http://nos.nl/artikel/624855-knegt-new-york-liever-bantega.html
pi_137886015
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 01:51 schreef Tchock het volgende:
Ik denk af en toe dat ik een romantische liefde voel voor OK Computer
leeeeeeheeeeeeeeeeeeeet dooooooooooooooooooohwn uuuuuuh waaaaaaaaheeeeeeeheeeeeeeeeeeeeeeeeeen
pi_137886041
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

wtf ik ben dit numner gewoon aan het luisteren :D
pi_137886057
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:25 schreef Trollscience het volgende:

[..]

leeeeeeheeeeeeeeeeeeeet dooooooooooooooooooohwn uuuuuuh waaaaaaaaheeeeeeeheeeeeeeeeeeeeeeeeeen
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 15:26 schreef Trollscience het volgende:

[..]

wtf ik ben dit numner gewoon aan het luisteren :D
Trollie O+
pi_137886077
deathconsiousness blijft zo ziek goed gwn
pi_137888254
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 00:44 schreef Kerftminister het volgende:
Bob had het trouwens over de vreemdste release van het jaar, maar dat is Babymetal hoor, staat ook ongekend hoog in de RYM charts, Trance Metal met tienermeisjes die eroverheen zingen en veel Japanse weirdness. Dit is dan nog het beste nummer dat ik tot zover gehoord heb:

Ga het wel proberen, want wil het ook kunnen afkraken, en vind WTF muziek toch wel leuk
Nou heb hem op. Wat een meuk zeg. _O-

Hier en daar wel wat catchy stukjes, maar over het algemeen gewoon wat hardere J pop, met alle gekheid erbij, niet aan mij besteed.
pi_137888466
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:06 schreef Gehenna het volgende:
Ik vind Atzegod wel een beetje een blasfemische term hoor. :{ Dat jullie een lijn durfen te trekken tussen diegene die zoveel plezier en inspiratie geeft aan zoveel mensen en een lugubere entiteit uit een sprookjesboek.
Ken heel die Atze niet, had eerst die Twitter wat doorgelezen, maar werd er niet wijzer van.
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:19 schreef BoerBert het volgende:

[..]

Veel te hoog.
Eens, heb hem zelf op een lage 8 staan, gezapige middenstuk doet veel af uiteindeljik.

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:36 schreef Gehenna het volgende:
Ik ben het sowieso vaker met P4K oneens dan eens

Af en toe check ik nog wel eens of ze wellicht veranderd zijn. Ik hecht zelf niet zoveel waarde aan n enkele review van iemand die daar ook nog voor betaald krijgt. Hoge ratings op sites als RYM en musicmeter maken we dan wel weer nieuwsgierig :)
Ja same here, maar dat komt ook vooral omdat Pitchfork echt TOTAAL geen verstand heeft van Hip Hop en dat ze dat raten als rockmuziek.

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:33 schreef Norrage het volgende:
Zo Illmatic krijgt weer eens een spin bij mij. Ik heb nog nooit echt kunnen waarderen, maar het beste hiphop album allertijden (volgens velen, o.a. MM) moet toch eens binnenkomen of niet?
Geweldig album hoor, door jonkies enzo nog wel erg overschat. Want Nas is een erg monotone MC, maar dat album is hij op zijn allerbest. Productie is ook heerlijk, word nog steeds elke keer emotioneel van The World is Yours en Memory Lane. Die samples zijn ook geniaal, Represent is gesampled van een nummer uit 1934:

Verder zou het kwartje ook moeten vallen als je niet van de teksten bent, het heeft namelijk veel meer. Goede songstructuur, sterke hooks, geniale productie natuurlijk. Maar met teksten is het nog veel meer, heerlijke storytelling zoals in One Love, zou zo allemaal waar kunnen zijn. Memorabele lines worden opgestapeld, ja echt fijn hoor. Al is het zeker niet het beste Hip hop album ooit, heb dat wel lang gedacht, staat nu bij mij op 3/4, maar zie hem alleen nog maar dalen vanaf nu.

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:16 schreef Norrage het volgende:
Nu maar eens aan die favoriet van Kerfty, Curren$y :)
Heerlijk, dat is wel totaal anders. Curren$y is misschien ook ietwat monotoon en moet het niet van zijn geweldige teksten hebben, al heeft hij zeker memorabele lines. Maar de muziek is gewoon pure ambiance muziek, als je het luistert ga je je zo goed voelen. Het is muziek gemaakt voor stoners, al rook ik zelf geen weed en ga ik dat ook niet doen, maar toch waardeer ik het zeer. Pilot Talk is misschien wel het enige album waar ik het spannend vind om hem weer te luisteren, al heb ik hem al 50 keer gehad minimaal. Wederom geniale productie van Ski Beatz ditmaal, bekend van de Dead Presidents beat van Jay-Z en de productie van de eerste twee Camp Lo albums.

Curren$y is zeker geen essential als je Hip Hop in de diepte wil onderzoeken, maar ik vind Pilot Talk zeker een van de beste albums ooit naar mijn mening, omdat het als geen ander een relaxte ambiance kan creren waar je van geniet en je ook erg goed voelt, alsof je de hele wereld in je hand hebt.

[ Bericht 42% gewijzigd door Kerftminister op 18-03-2014 16:32:56 ]
pi_137889404
Wat is die plaat van Hitsville Drunks, genaamd Sincerely Average, toch fijn! Onmiskenbaar Mauro en op sommige momenten lijkt het een logisch vervolg op de laatste plaat van Evil Superstars, die toch al jaren oud is. Stel dat je toch eens een half uurtje had, dan zou je dit album best eens even kunnen draaien.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_137889443
*O* *O*
Leuke posts Kerft. Zo leren we nog wat over hiphop :) Valt me op dat alle hiphop die jij leuk vindt wel bv allemaal blazers hebben en harde beats. Precies mijn hiphop smaak wel, dus erg goede aanraders steeds. Zijn er meer must-listens? ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_137889555
Breaking Atoms van Main Source.
www.thuisuiteten.nl
pi_137889644
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:53 schreef methodmich het volgende:
quote:
Breaking Atoms is distinguished stylistcally by its incorporation of jazz and soul music samples.
Klinkt interessant, bedankt voor de tip. ^O^
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_137889694
Niet op spotify ;(
pi_137890556
Tja, dat wordt dan gezellig naar de winkel en daar luisteren, Nor!
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:18:58 #79
159761 Arn0
Abbey Road
pi_137890615
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:49 schreef methodmich het volgende:
Wat is die plaat van Hitsville Drunks, genaamd Sincerely Average, toch fijn! Onmiskenbaar Mauro en op sommige momenten lijkt het een logisch vervolg op de laatste plaat van Evil Superstars, die toch al jaren oud is. Stel dat je toch eens een half uurtje had, dan zou je dit album best eens even kunnen draaien.
Mauro is wel druk bezig, ook met zijn groep Gruppo Di Pawlowksi brengt hij binnenkort een debuutalbum uit, ben benieuwd.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_137890661
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:18 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mauro is wel druk bezig, ook met zijn groep Gruppo Di Pawlowksi brengt hij binnenkort een debuutalbum uit, ben benieuwd.
Ben ik ook benieuwd naar. Dat schijnt muzikaal gezien weer een andere richting in te slaan, begreep ik uit wat ik ergens heb gelezen.
www.thuisuiteten.nl
pi_137890851
pi_137890995

http://en.wikipedia.org/wiki/Pinkerton_(album)#Initial_reaction
  dinsdag 18 maart 2014 @ 17:33:01 #83
159761 Arn0
Abbey Road
pi_137891063
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 17:30 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]

http://en.wikipedia.org/wiki/Pinkerton_(album)#Initial_reaction
Ja, hoe ouder de artiest, hoe groter de kans dat Rolling Stone klaarkomt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_137891074
Rolling Stone _O- _O_ :') :')
pi_137891121
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:50 schreef Norrage het volgende:
*O* *O*
Leuke posts Kerft. Zo leren we nog wat over hiphop :) Valt me op dat alle hiphop die jij leuk vindt wel bv allemaal blazers hebben en harde beats. Precies mijn hiphop smaak wel, dus erg goede aanraders steeds. Zijn er meer must-listens? ;)
Och nog zoveel, ik ben zelf ook nog lang niet klaar. :P
En ja ik heb heel hoge standaarden van Hip Hop, omdat er ook gigantisch veel meuk is. Ik vind eigenlijk vaak alleen dingen vet met goede productie en goede teksten. Ik vind het eigenlijk nog erger wanneer een album goede teksten heeft maar waardeloze productie. Verder houd ik niet echt van elektrornische productie dus dan kom je al gauw uit bij Hip Hop over Soul of Jazz samples.
Een voorbeeld hiervan is Canibus, een van mijn favoriete rappers. Hij heeft echter heel veel waardeloze productie gehad, zelfs zo erg dat een van de beats waar hij over gerapt heeft gewoon de Macarena is, en ja het is zo erg als het klinkt. Echter is er een album van hem waar Stoupe the Enemy of Mankind (producer van Jedi Mind Tricks) wat rhymes van hem gepakt heeft toen Canibus in het leger zat, en hier heeft hij beats onder gezet en alles afgemixt. Dit is een geweldige plaat geworden en die wil ik ook aanraden: Rip the Jacker. Canibus heeft een zware en ruwe stem, is qua teksten misschien wel de beste rapper die er ooit geweest is met allemaal referenties naar wetenschappelijke dingen en de productie op dit album is enorm vet. Allemaal samples uit oa niet westerse volksmuziek of reggae. Zeker aan te raden. Mijn favoriete nummers zijn Genabis, waar hij de Genesis als metafoor voor Hip Hop gebruikt of No Return, waar hij drie verhalen rapt over mensen die de laatste minuten van hun leven meemaken. Dit doet hij allemaal met literaire referenties en weet ik het allemaal. Ben ongeveer op de helft van zijn discografie nu, er zit een hoop meuk tussen, helaas door kutproductie en gekke platenlabels en weet ik het allemaal, maar Canibus is een van de beste rappers die er zijn, en op dit album komt het er geweldig uit. De onconventionele productie maakt het een must listen als je het mij vraagt, het is zeker niet als iets wat je eerder gehoord hebt.

quote:
_O_ geniaal ja, Live at the Barbeque. 'When I was twelve, I went to hell for sniffing Jesus'
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:54 schreef Felagund het volgende:

[..]

[..]

Klinkt interessant, bedankt voor de tip. ^O^
Ja is veel Old School Hip Hop. Begon een beetje met A Tribe Called Quest, al was het destijds nog redelijk simpel qua jazzsamples. Tegenwoordig is de productie al wat onconventioneler en willen de beats nog vaker wat langer doorlopen ipv loopen, of soms zelfs constant doorlopen, zoals bij 3030 van Deltron 3030.

quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:55 schreef Norrage het volgende:
Niet op spotify ;(
Daarom houd ik niet van Spotify, staat zoveel niet op he, al is dat met Hip Hop vaak niet zo een probleem.
  Redactie Sport dinsdag 18 maart 2014 @ 17:47:04 #86
274204 crew  Mexicanobakker
pi_137891563
Ik vind dat album van Bells of Youth echt lekker *O*
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 18 maart 2014 @ 18:21:30 #87
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_137892636
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:24 schreef Kerftminister het volgende:

[..]

Ken heel die Atze niet, had eerst die Twitter wat doorgelezen, maar werd er niet wijzer van.
Gastje van 3Voor12, volgens mij wel een aardige gast, verder heb ik weinig met hem. Ging me meer om de slechte grap :P

quote:
[..]

Ja same here, maar dat komt ook vooral omdat Pitchfork echt TOTAAL geen verstand heeft van Hip Hop en dat ze dat raten als rockmuziek.
Raten als rockmuziek? hoe moet ik dat zien? :)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 18:26:48 #88
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_137892794
quote:
Die hoor je ook op de achtergrond bij The Genisis op illmatic (intro) :P, ook een te gek album trouwens
pi_137892872
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:21 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Gastje van 3Voor12, volgens mij wel een aardige gast, verder heb ik weinig met hem. Ging me meer om de slechte grap :P

[..]

Raten als rockmuziek? hoe moet ik dat zien? :)
Nou ja je rate verschillende genres op verschillende kwaliteiten. Als je een Godspeed album rate en je zegt dat het saaie muziek is sla je plank mis. Als ik dan zie hoe ze Yeezus reviewen zonder ook maar een woord te zeggen over die tenenkrommende teksten en constant de sound en ambiance alleen maar aan het prijzen zijn, vraag ik me af of ze wel begrijpen waar het om draait bij Hip Hop. Hip Hop is een tekst based genre dat gewoon gevolueerd is uit de spoken word based Soul van oa Gil Scott-Heron, dus dan is het logisch dat teksten k een criteria zijn. En bij Pitchfork beoordelen ze Hip Hop albums gewoon zoals ze ook rock albums aan het beoordelen zijn. Klinkt misschien nog steeds wat vaag, mja. Daarom krijgt daar heel veel meuk hele hoge ratings. Ik begrijp namelijk niet hoe je platen van Kanye West buiten College Dropout boven de 9 kan scoren, omdat er nog zoveel dingen ontbreken.
  Redactie Sport dinsdag 18 maart 2014 @ 18:33:04 #90
274204 crew  Mexicanobakker
pi_137893028
Dat is overal, niet alleen op P4K

EN ik luister hiphop vaak ook niet voor de tekst
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: