abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 maart 2014 @ 20:21:01 #76
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_137857261
Ik denk dat het ultieme doel van Poetin is om een finlandisering af te dwingen. Oekraïne mag dan geen lid worden van een westerse organisatie (EU en NAVO). In ruil daarvoor worden ze niet onder de voet gelopen (de stok) en krijgen ze weer goedkoop gas en een goedkope lening (de wortel).
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 17 maart 2014 @ 20:21:28 #77
192592 SureD1
------------------------------
pi_137857282
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:18 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik denk ook nog steeds dat dat de situatie is de het westen nu op ogen heeft: Rusland de Krim, het westen de rest van Oekraïne.
Dan verliest Poetin..dan heeft hij, op termijn, de EU en de NAVO voor de deur..ik zie dat niet gebeuren. Ukraïne moet en zal, volgens Poetin, binnen de Russische invloedssfeer moeten blijven. Vanuit Russische ogen hebben ze eind jaren 80 al een verdedigingsgordel moeten opgeven...
  maandag 17 maart 2014 @ 20:25:00 #78
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137857457
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:21 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dan verliest Poetin..dan heeft hij, op termijn, de EU en de NAVO voor de deur..ik zie dat niet gebeuren. Ukraïne moet en zal, volgens Poetin, binnen de Russische invloedssfeer moeten blijven. Vanuit Russische ogen hebben ze eind jaren 80 al een verdedigingsgordel moeten opgeven...
De beweging van de NAVO richting de Russische grenzen is er sowieso. (http://www.huffingtonpost(...)-nato_n_4860018.html)
Daarom roep ik al vanaf het begin hier dat dit een noodremactie is van Poetin. De vraag is alleen wat hij voor eindresultaat in gedachten heeft... Da's me echt niet duidelijk.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137857582
De Oekraïners gaan meer geld stoppen in het leger:

http://www.kyivpost.com/content/ukraine/ukraines-parliament-approves-hr-67-billion-for-defense-mobilization-of-armed-forces-339676.html
quote:
Ukraine's parliament approved emergency funding of Hr 6.7 billion (more than $600 million) for military spending and agreed to mobilize military and National Guard units today -- a significant amount in a national budget that doesn't exceed $50 billion a year.

Andriy Parubiy, the Batkivshchyna party member who now heads Ukraine's Security and Defense Council, blamed overthrown President Viktor Yanukovych for doing "everything to destroy the Ukrainian army. We need to put all operating units on alert."
Wel even handig voor de EU om rekening mee te houden. Geld dat in Oekraïne gepompt gaat worden gaat direct doorgesluisd worden naar wapentuig.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:31:15 #80
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_137857767
Frankrijk denkt eraan het contract voor de levering van mistral-schepen aan Rusland te verbreken als de sancties worden opgevoerd.

Dat is tenminste concreet. Al twijfel ik of het voor Fr een verstandige stap is (klantenbinding enzo).
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 17 maart 2014 @ 20:32:06 #81
192592 SureD1
pi_137857814
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:25 schreef DeJori het volgende:

[..]

De beweging van de NAVO richting de Russische grenzen is er sowieso. (http://www.huffingtonpost(...)-nato_n_4860018.html)
Daarom roep ik al vanaf het begin hier dat dit een noodremactie is van Poetin. De vraag is alleen wat hij voor eindresultaat in gedachten heeft... Da's me echt niet duidelijk.
Er wordt gedacht dat de inval in Georgië in 2008 direct gerelateerd was aan geflirt van Georgië met de NAVO. Vanuit Russisch perspectief worden zij ook in het defensief gedrongen. Afgedwongen 'neutraliteit' van Ukraïne zou ook een optie kunnen zijn...zolang er maar een buffer tussen Rusland en het Westen zit. Zonder die buffer worden die Russen zenuwachtig, of het nu Tsaren, Secretarissen-Generaal van de Communistische Partij of Presidenten zijn.

Als Georgië nu serieus stappen zou ondernemen richting de NAVO dan is het daar binnen de kortste keren ook weer raak.
  maandag 17 maart 2014 @ 20:42:09 #82
361691 DeJori
pi_137858361
marson_jr twitterde op maandag 17-03-2014 om 20:39:43 #ukraine ex-foreign min @Ogrysko : "EU still hopes for 'strategic partnership' with Russia. Naive. Russia only understands strength." reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137858718
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 19:30 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Lijkt me toch evident dat het westen de koude oorlog gewonnen heeft? De USSR bestaat niet meer, het Warschaupact bestaat niet meer, die communistische regimes bestaan niet meer.

Je moet best wel van de pot gerukt zijn als je denkt dat de USSR die gewonnen heeft...
Heb je het artikel uberhaupt gelezen? Dat is precies het probleem volgens de ex-ambassadeur. Dat het westen denkt de koude oorlog gewonnen te hebben, in plaats van in te zien dat het het resultaat was van onderhandelingen, in het voordeel van beide partijen, en dat het uiteenvallen van de SovjetUnie daar niets mee te maken had.
http://www.washingtonpost(...)295b6851c_story.html

quote:
Because the collapse of the Soviet Union happened so soon afterward, people often confuse it with the end of the Cold War. But they were separate events, and the former was not an inevitable outcome of the latter.

Moreover, the breakup of the U.S.S.R. into 15 separate countries was not something the United States caused or wanted. We hoped that Gorbachev would forge a voluntary union of Soviet republics, minus the three Baltic countries. Bush made this clear in August 1991 when he urged the non-Russian Soviet republics to adopt the union treaty Gorbachev had proposed and warned against suicidal nationalism.

[..]

Even after the U.S.S.R. ceased to exist, Gorbachev maintained that the end of the Cold War is our common victory. Yet the United States insisted on treating Russia as the loser.

By the grace of God, America won the Cold War, Bush said during his 1992 State of the Union address. That rhetoric would not have been particularly damaging on its own. But it was reinforced by actions taken under the next three presidents.
quote:
President Obama famously attempted a reset of relations with Russia, with some success: The New START treaty was an important achievement, and there was increased quiet cooperation on a number of regional issues. But then Congresss penchant for minding other peoples business when it cannot cope with its own began to take its toll. The Magnitsky Act , which singled out Russia for human rights violations as if there were none of comparable gravity elsewhere, infuriated Russias rulers and confirmed with the broader public the image of the United States as an implacable enemy.

The sad fact is that the cycle of dismissive actions by the United States met by overreactions by Russia has so poisoned the relationship that the sort of quiet diplomacy used to end the Cold War was impossible when the crisis in Ukraine burst upon the worlds consciousness. Its why 43 percent of Russians are ready to believe that Western actions are behind the crisis and that Russia is under siege.

[ Bericht 14% gewijzigd door meth1745 op 17-03-2014 20:57:52 ]
pi_137859540
Rusland heeft de laatste jaren merkbaar een betere positie opgebouwd. Met Irak moesten ze nog toekijken, maar met Syrië hebben ze grotendeels de agenda bepaald. De Amerikanen moeten hen weer serieus nemen en proberen om hier en daar een compromis te sluiten. De Russen zien de EU daarbij(afgezien van Duitsland en Merkel) als een soort van speelbal.

In ieder geval gaat de bedachte slappe hap van Obama en Kerry niet werken.
quote:
Onder andere Vladislav Soerkov, een belangrijke adviseur van de Russische president Vladimir Poetin, staat op de lijst. Hij liet weten trots te zijn dat hij op de lijst staat.
pi_137859591
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:48 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Heb je het artikel uberhaupt gelezen? Dat is precies het probleem volgens de ex-ambassadeur. Dat het westen denkt de koude oorlog gewonnen te hebben, in plaats van in te zien dat het het resultaat was van onderhandelingen, in het voordeel van beide partijen, en dat het uiteenvallen van de SovjetUnie daar niets mee te maken had.

[..]

Ik denk dat Gorbachev (fout gespeld in het artikel?) de wapenwedloop wou stoppen juist omdat hij wist dat de USSR die niet meer kon bekostigen, in een poging de USSR van de ondergang te redden, wat hem niet gelukt is.
pi_137860238
Maar ik denk wel dat als het erop aan komt dat Rusland de steun van China zeker wel krijgt, en de VS moet haar bek helemaal dicht houden aangezien China de grootste schuldeiser is van de VS, want dat land is praktisch al failliet
pi_137860367
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:31 schreef JimmyJames het volgende:
Frankrijk denkt eraan het contract voor de levering van mistral-schepen aan Rusland te verbreken als de sancties worden opgevoerd.

Dat is tenminste concreet. Al twijfel ik of het voor Fr een verstandige stap is (klantenbinding enzo).
Contracten verbreken...
Rusland kan terugslaan door bvb geen Soyuz-2 raketten meer te leveren. Als Europa zelf een medium payload launcher moet ontwikkelen voor ESA kunnen ze een hoop contracten verliezen, de Russen kunnen misschien het drijvend platform van Sea Launch gebruiken (als dat groot genoeg is) of een overeenkomst met Venezuela afsluiten, ligt op zelfde breedtegraad als frans guiana. De Amerikanen hebben alvast gezorgd dat ze genoeg raketmotoren op voorraad hebben voor hun militaire satellieten, die zitten voor twee jaar safe.
  maandag 17 maart 2014 @ 21:40:25 #88
361691 DeJori
pi_137861964
quote:
Turkse media : Als Krim onafhankelijk verklaard wordt automatisch opgenomen in de Turkije

In Vrijheid Turkse krant meldde dat als de Krim Autonome Republiek zijn onafhankelijkheid verklaart , zal het land in de Turkse overheersing .

Volgens de auteur van dit artikel suggereert een verdrag dat jaren geleden de Ottomaanse en Russische rijken 230 werd ondertekend.

Volgens de door de Russische keizerin Catharina de Grote , 19 april 1783 , de Krim-schiereiland opbrengst van het Ottomaanse Rijk in Rusland ondertekende contract .

"Echter , een van de belangrijkste is het punt dat de voorwaarden die schiereiland NIET onafhankelijkheid te verklaren en kan niet worden overgedragen aan een derde partij, behalve de Krim moet automatisch worden teruggegeven onder auspiciën van Turkije biedt . " - De auteurs zeggen .

Hij merkt op dat in 1991 , na de ineenstorting van de Sovjet-Unie en de opkomst van een onafhankelijke Oekraïne , Turkije, het formele recht om terug te vorderen van de Krim had.

"Echter, de Turkse regering , toen onder leiding van Turgut Özal , gezien de geopolitieke veranderingen in het noorden van Turkije en de veranderingen in de algemene economische situatie op wereldvlak , niet naar die positie te verdedigen , Turkije is alleen beperkt tot die nodig is om de rechten van de Krim-Tataren wonen in de Krim in de minderheid te herstellen. " - Genereert fragment uit de publicatie van de Krim- Tataren agentschap QHA .

Maar als je wilt toetreden tot de Krim naar Rusland , is het noodzakelijk dat het aan onafhankelijkheid van de officiële Kiev verklaren. " En op dit punt , als het antwoord op alle normen van het internationale recht , Turkije kan zeggen : " Ik neem de controle over het beheer van de Krim " - samengevat door de auteur.

http://egalite.com.ua/news/1584
Hahaha, dit zou helemaal een mooie zijn _O-
  maandag 17 maart 2014 @ 21:44:19 #89
192592 SureD1
pi_137862229
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:40 schreef DeJori het volgende:

[..]

Hahaha, dit zou helemaal een mooie zijn _O-
Als twee honden vechten om een been...
  maandag 17 maart 2014 @ 21:46:11 #90
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_137862366
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:21 schreef JimmyJames het volgende:
Ik denk dat het ultieme doel van Poetin is om een finlandisering af te dwingen. Oekraïne mag dan geen lid worden van een westerse organisatie (EU en NAVO). In ruil daarvoor worden ze niet onder de voet gelopen (de stok) en krijgen ze weer goedkoop gas en een goedkope lening (de wortel).
Ik denk dat het ultieme doel van Poetin is om de oude grenzen van de Sovjet-Unie weer terug te brengen.
pi_137862398
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:02 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk dat Gorbachev (fout gespeld in het artikel?) de wapenwedloop wou stoppen juist omdat hij wist dat de USSR die niet meer kon bekostigen, in een poging de USSR van de ondergang te redden, wat hem niet gelukt is.
Nieuwe systemen ontwikkelen kost geld, maar de USSR moest daar niet in meegaan, ze hadden ook hun conventionele strijdkrachten kunnen verminderen en voluit voor MIRVs kunnen kiezen. Om afschrikking te behouden waren er mogelijkheden genoeg, of desnoods escaleren door hun wapens van cobaltmantels te voorzien.

Verandert hoe dan ook niets aan de rest van z'n analyse
quote:
In 1991, polls indicated that about 80 percent of Russian citizens had a favorable view of the United States; in 1999, nearly the same percentage had an unfavorable view.

Vladi­mir Putin was elected in 2000 and initially followed a pro-Western orientation. When terrorists attacked the United States on Sept. 11, 2001, he was the first foreign leader to call and offer support. He cooperated with the United States when it invaded Afghanistan, and he voluntarily removed Russian bases from Cuba and Cam Ranh Bay in Vietnam.

What did he get in return? Some meaningless praise from President George W. Bush, who then delivered the diplomatic equivalent of swift kicks to the groin: further expansion of NATO in the Baltics and the Balkans, and plans for American bases there; withdrawal from the Anti-Ballistic Missile Treaty; invasion of Iraq without U.N. Security Council approval; overt participation in the “color revolutions” in Ukraine, Georgia and Kyrgyzstan; and then, probing some of the firmest red lines any Russian leader would draw, talk of taking Georgia and Ukraine into NATO. Americans, heritors of the Monroe Doctrine, should have understood that Russia would be hypersensitive to foreign-dominated military alliances approaching or touching its borders.
En dat van een man die voor Reagan werkte...
pi_137863512
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 20:48 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het vallen van de communistische regimes in oost-Europa en het uiteenvallen van het Warschaupact (en uiteindelijk ook van de USSR) zijn volgens mij toch echt het gevolg van het nakende faillissement van zo'n beetje het hele communistische oostblok. Halverwege de jaren tachtig had het Warschaupact weliswaar een kwantitatief overwicht op de NAVO, maar de wapenwedloop viel eenvoudigweg niet meer te bekostigen. Zeker niet wanneer je in ogenschouw neemt dat de burgerbevolking hoe langer, hoe meer de neus vol had van het totale gebrek aan consumentengoederen, voedsel enz. en men daar in al die vijfjarenplannen ook nog eens iets tegen probeerde te doen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:02:17 #93
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_137863687
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:16 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Contracten verbreken...
Rusland kan terugslaan door bvb geen Soyuz-2 raketten meer te leveren. Als Europa zelf een medium payload launcher moet ontwikkelen voor ESA kunnen ze een hoop contracten verliezen, de Russen kunnen misschien het drijvend platform van Sea Launch gebruiken (als dat groot genoeg is) of een overeenkomst met Venezuela afsluiten, ligt op zelfde breedtegraad als frans guiana. De Amerikanen hebben alvast gezorgd dat ze genoeg raketmotoren op voorraad hebben voor hun militaire satellieten, die zitten voor twee jaar safe.
SpaceX zou die taak volgend jaar al kunnen overnemen. Dit is geen probleem maar juist een uitdaging.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_137863711
Mening van Kissinger:
quote:
Kissinger, who served as the top U.S. diplomat from 1973 to 1977, said that Putin needs to realize that a policy of military aggression would ultimately lead to another Cold War. He also chastised the U.S. for its sanctimonious treatment of Putin, pointing out that understanding Russian history and psychology has never "been a strong point of U.S. policymakers."

Kissinger offered four specific "principles" to achieve a sustainable outcome in Ukraine: First, he said Ukraine should be free to choose its economic and political alliances; second, the country should not join NATO; third, Ukraine should establish a government "compatible with the expressed will of its people" and emulate Finland in terms of international posture; fourth, Russia should recognize Ukraine's sovereignty over Crimea while Ukraine should reinforce Crimea's autonomy.
http://www.cbsnews.com/ne(...)olicy-not-posturing/
  maandag 17 maart 2014 @ 22:04:38 #95
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_137863878
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:14 schreef vigen98 het volgende:
Maar ik denk wel dat als het erop aan komt dat Rusland de steun van China zeker wel krijgt, en de VS moet haar bek helemaal dicht houden aangezien China de grootste schuldeiser is van de VS, want dat land is praktisch al failliet
Ga maar vast Mandarijn leren want China gaat failliet en zal daarom oorlog gaan voeren.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  maandag 17 maart 2014 @ 22:05:04 #96
192592 SureD1
pi_137863919
quote:
Dat is een alleszins redelijk voorstel dat ook recht doet aan Poetin zijn NAVOproximiteitsfobie.
pi_137864336
Als men in Oekraine eens goed zoekt vindt men misschien nog enkele kernwapens.

quote:
Last Updated: Thursday, 25 March, 2004, 13:27 GMT
Ukrainian missiles 'gone missing'
Ukrainian Defence Minister Yevhen Marchuk has said that several hundred of his country's missiles are unaccounted for.

The weapons were supposed to have been decommissioned in the years that followed the break-up of the USSR.

But it is now being claimed that there is no record of them being destroyed.

This is being blamed on accounting problems during the period of transition that followed the country's independence in 1991.

"Unfortunately strange things happen," Mr Marchuk said in an interview for the Ukrainian newspaper Den.

"We are currently looking for several hundred missiles. They were decommissioned, but we can't find them.

"Each of the missiles contained gold, silver, platinum. But where are the results of their recycling?" he asked.

He did not disclose the types of missiles involved, and there was no immediate comment from other government officials.

The revelations follow a recent audit carried out by the Defence Ministry during which it is claimed officials were unable to discover any evidence that these weapons were destroyed.

Mr Marchuk believes that accounting problems are to blame because a proper accounting system was not used by his department until summer 2003, around the time that he was appointed.

When Ukraine became independent in the early 1990s it inherited a huge arsenal of weapons which had been kept on its territory by the USSR.

The BBC's Helen Fawkes in Kiev says Ukraine, like many former Soviet republics, is still having to deal with the legacy of the Cold War.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/wales/3568139.stm
pi_137864357
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 21:46 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Nieuwe systemen ontwikkelen kost geld, maar de USSR moest daar niet in meegaan, ze hadden ook hun conventionele strijdkrachten kunnen verminderen en voluit voor MIRVs kunnen kiezen. Om afschrikking te behouden waren er mogelijkheden genoeg, of desnoods escaleren door hun wapens van cobaltmantels te voorzien.

Verandert hoe dan ook niets aan de rest van z'n analyse

[..]

En dat van een man die voor Reagan werkte...
Neemt niet weg dat Gorbachov niet heeft kunnen voorkomen dat door economische uitputting (en andere zaken zoals bijvoorbeeld de ontevredenheid van de bevolking over de USSR) de USSR uit elkaar viel en de gehele invloedssfeer van de USSR simpelweg verdween. In dat machtsvacuum heeft de NATO zich vervolgens kunnen vestigen.

Lijkt me toch echt dat de USSR de koude oorlog (wat wsl de directe oorzaak is geweest van de economische uitputting, of in elk geval een kritische rol daarin gespeeld heeft) dus verloren heeft.
In plaats van stukjes van het artikel te plaatsen, mag je wat mij betreft ook met argumenten komen (desnoods gebaseerd op jouw artikel, want ik zie ze niet :) )
  maandag 17 maart 2014 @ 22:14:37 #99
361691 DeJori
pi_137864643
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:10 schreef meth1745 het volgende:
Als men in Oekraine eens goed zoekt vindt men misschien nog enkele kernwapens.

[..]

Gewoon een raket met wat stukjes Tsjernobyl moet genoeg zijn :')
  maandag 17 maart 2014 @ 22:14:42 #100
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')