quote:Op maandag 17 maart 2014 01:20 schreef hearmeout het volgende:
Ik heb nog een vraag.
Ik heb een laptop besteld en die is met DHL verstuurd. Hij ligt nu in het sorteercentrum in een andere stad.
Zou die morgen (maandag) komen?
Of bezorgt DHL niet op maandag? De ene website zegt van wel en de andere weer niet.
Ervaringen?
Ik was te snel met mijn geklaag, status veranderd in: bezorger is onderweg!quote:Op zaterdag 5 april 2014 10:19 schreef dennistd het volgende:
Kan zijn dat de chauffeur nog moet vertrekken, de aangegeven tijd is volgens mij een uur voor en een uur na de geplande tijd. Als je helemaal vooraan de route zit, kan het best zijn dan hij om 11u vertrekt en om 11.30u bij je is.
iemand ervaring?quote:Uw klanten willen steeds meer zelf bepalen hoe en waar zij hun pakketten kunnen ontvangen. Thuis, op het werk of juist op een afhaallocatie voor tijdens de boodschappen. Met Ophalen bij een PostNL Postkantoor geeft u uw klanten de mogelijkheid om hun pakketten gemakkelijk zelf op te halen. Met ruim 2000 afhaallocaties in heel Nederland zit er namelijk altijd een in de buurt.
Via Track&Trace kan je dat misschien kiezen?quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Jongens ik heb iets gekocht op MP en heb het vanwege een vakantie direct naar een postkantoor laten versturen.
Alleen nu twijfel ik of dat wel mogelijk is want op de pagina van postNL hebben ze het wel steeds over webshop.
![]()
[..]
iemand ervaring?
ik heb het pakket naar het postkantoor laten sturen ze weten mn adres niet eens.quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:49 schreef nodig het volgende:
[..]
Via Track&Trace kan je dat misschien kiezen?
En anders krijg je na de eerste 'mislevering' een papiertje met een code waarmee je het op de website kan kiezen. Één detail, het papiertje wordt in je brievenbus gestopt.
Wait wut. Iets te snel gelezen net.quote:Op donderdag 5 juni 2014 18:57 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
ik heb het pakket naar het postkantoor laten sturen ze weten mn adres niet eens.
Track en trace zegt dat hij is aangekomen, alleen het probleem is: het is gewoon het adres van de jumbo. hoe weten ze dan dat het voor het postnl deel is en wanneer voor de winkel zelf.
Misschien had ik iets erbij moeten laten zetten of zo?
Van Marktplaats zelf of een verkoper daar?quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:19 schreef JDx het volgende:
Ik zou een deurmat krijgen van Marktplaats, maar die is er nog steeds niet, is er sprake van sabotage?
Van MP zelf haha.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 08:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Van Marktplaats zelf of een verkoper daar?
Normaal gesproken betekent dit dat PostNL de zending nog niet gekregen heeft van de afzender, en dat het dus nog niet komt. Vaak zetten ze wel een verwachte datum neer zodra de verzender een pakket heeft voorgemeld bij ze. Op twitter raden ze altijd aan om de te kijken naar de groene balkjes, als er 3 balkjes staan met eronder de tekst bezorger is onderweg, dan kun je het echt verwachten. Dat is waar nu waarschijnlijk staat dat het voorbereid wordt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 08:54 schreef Scorpie het volgende:
Vraagje, pakket staat met afleverdatum vandaag tussen 14:00 - 21:30 maar de status staat nog op 'zending wordt voorbereid door verzender'. Wat kan ik verwachten? Komt hij wel of niet vandaag?
Juust. PostNL was gewoon weer eens lui dus moet een dag extra wachten.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:40 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Normaal gesproken betekent dit dat PostNL de zending nog niet gekregen heeft van de afzender, en dat het dus nog niet komt. Vaak zetten ze wel een verwachte datum neer zodra de verzender een pakket heeft voorgemeld bij ze. Op twitter raden ze altijd aan om de te kijken naar de groene balkjes, als er 3 balkjes staan met eronder de tekst bezorger is onderweg, dan kun je het echt verwachten. Dat is waar nu waarschijnlijk staat dat het voorbereid wordt.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Juust. PostNL was gewoon weer eens lui dus moet een dag extra wachten.
Jawel, want PostNL zou dit pakket moeten ophalen bij het punt waar het is ingeleverd. Gisteren. Dat hebben ze niet gedaan want, en ik quote, 'we hadden het te druk dus zijn we niet langsgegaan'. Dus kost het een dagje langer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het pakket is nog niet aan PostNL overhandigd. Daar kan PostNL niks aan doen...
Verwacht je nog hulp met die kleutertoon ook?quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:55 schreef icloud het volgende:
Gezien die idioot van gc mijn topic dicht kwakte, hier maar
Ik verwacht een pakket uit de uk, volgens de verzender moest ik 5,50 pond extra betalen als ik het pakket wilde traceren, mooi niet dus.
Krijgt dit pakket in nederland wel een track en trace code? Hier worden paketten zonder track en trace code immers niet verwerkt. Hier achterhaal ik deze code?
Jazeker, het is onterecht en en hij speelt op de man zoals hij wel vaker doet bij mijquote:Op woensdag 30 juli 2014 13:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Verwacht je nog hulp met die kleutertoon ook?
Het is volkomen terecht, hier is gewoon een centraaltopic voor, al jaren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:01 schreef icloud het volgende:
[..]
Jazeker, het is onterecht en en hij speelt op de man zoals hij wel vaker doet bij mij
Niet dus en hou nu maar je muil, dan kan iemand ontopic reageren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is volkomen terecht, hier is gewoon een centraaltopic voor, al jaren.
En het is niet op de man, het is zoals we het met alle postNL etc topics doen.
Ga rustig zo verderquote:Op woensdag 30 juli 2014 14:03 schreef icloud het volgende:
[..]
Niet dus en hou nu maar je muil, dan kan iemand ontopic reageren.
Dat op de man spelen ben ik zat
Paketten zonder tt worden niet verwerkt? Waar constateer je dit door? PostNL verzend zelf paketten zonder tt code. Daarnaast lijkt het me dat een zending uit de UK niet met PostNL wordt bezorgd maar met TNT, dhl, ups, fedex, gls of een ander.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:55 schreef icloud het volgende:
Gezien die idioot van gc mijn topic dicht kwakte, hier maar
Ik verwacht een pakket uit de uk, volgens de verzender moest ik 5,50 pond extra betalen als ik het pakket wilde traceren, mooi niet dus.
Krijgt dit pakket in nederland wel een track en trace code? Hier worden paketten zonder track en trace code immers niet verwerkt. Hier achterhaal ik deze code?
Postnl gebruikt bij elke pakket een een t en t code, dit om de interne stromen soepeler te laten lopen dat is hun eigen antwoordquote:Op woensdag 30 juli 2014 14:21 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Paketten zonder tt worden niet verwerkt? Waar constateer je dit door? PostNL verzend zelf paketten zonder tt code. Daarnaast lijkt het me dat een zending uit de UK niet met PostNL wordt bezorgd maar met TNT, dhl, ups, fedex, gls of een ander.
Dan neem je contact op met PostNL. Vraag je of er een zending onderweg is naar jouw adres. Dat kunnen hun controleren. En dan geven ze je vast wel de tt code.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Postnl gebruikt bij elke pakket een een t en t code, dit om de interne stromen soepeler te laten lopen dat is hun eigen antwoord
De zending word 100% zeker door postnl verwerkt in nederland.
Duhh dat doen ze dus niet.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:48 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dan neem je contact op met PostNL. Vraag je of er een zending onderweg is naar jouw adres. Dat kunnen hun controleren. En dan geven ze je vast wel de tt code.
dat kunnen ze wel zien, maar omdat zij niet weten of jij idd persoon x op adres y bent die idd naar zijn eigen pakket vraagt, geven ze deze info niet. Iets met privacy etc.quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Duhh dat doen ze dus niet.
Wij kunnen niet zien of er een pakket naar jouw adres gaat.
Privacy, ja?quote:Op woensdag 30 juli 2014 15:55 schreef BrandX het volgende:
[..]
dat kunnen ze wel zien, maar omdat zij niet weten of jij idd persoon x op adres y bent die idd naar zijn eigen pakket vraagt, geven ze deze info niet. Iets met privacy etc.
Degene die verstuurt kan jou - wanneer hij die gekregen heeft - een track en trace geven welke dan in principe via de originele verzender uit Engeland (dus niet postnl) te volgen is.
Werkt ook zo naar engeland toe. De ontvanger kan met de door mij afgegeven t&t via postnl kijken waar zijn pakket ongeveer is (regelmatig gedaan namelijk) maar niet via de engelse 'postnl'
Dat is dan een grove fout van degene(n) die je aan de lijn hebt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:25 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Privacy, ja?
Regelmatig PostNL opgebeld, geen enkel probleem als je je huisnummer en postcode geeft om te vragen wat de track en trace nummer is. En als ze dan moeilijk doen, kun je ook gewoon zeggen dat je je track en trace nummer kwijt bent, maar dat je wilt weten 'wanneer het pakketje aankomt' zonder te vragen naar een tt code.
Dat werkt niet altijd, sommige pakketjes pakt ie niet. Vorige week nog eentje binnen gehad waar voor getekend moest worden en die kwam er niet in te staan. Was wel gewoon PostNLquote:Op woensdag 30 juli 2014 16:30 schreef BrandX het volgende:
Overigens kan je bij postnl via je eigen inlog zien of er een pakket naar jou onderweg is, ook al heb je de t&t niet.
De pakketbezorger.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:54 schreef Bierpens. het volgende:
Voor het eerst in mijn carriere als Koning heeft een mod mijn topic geslotenMaar ik heb dus gisteren om 21:00 iets besteld bij Bol.com, en ben gewoon benieuwd we het antwoord heeft. Bij voorbaat dank.
Antwoordt toch eens serieusquote:
Er is geen passend antwoordt voor jouw vraagquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:56 schreef Bierpens. het volgende:
[..]
Antwoordt toch eens serieusIn de klaagbaak kun je trollen.
Binnen Nederland ja buiten Nederland ( of EU, weet ik niet zeker) is het een optie. Als je dan wilt weten hoe het pakket ervoor staat binnen de aangegeven verzendtijd gaan ze dat natuurlijk niet zeggen, want dan gaat niemand meer betalen en achteraf vragen waar het pakket is.quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Postnl gebruikt bij elke pakket een een t en t code, dit om de interne stromen soepeler te laten lopen dat is hun eigen antwoord
De zending word 100% zeker door postnl verwerkt in nederland.
Het is letterlijk, het volk wat daar werkt word door vixia en wozl geleverd, ik zou zeggen probeer eens een normaal telefoongesprek met ze te voeren, heeft me een half uur en 8 keer doorverbonden fekost om te weten dat ze geen informatie hebbenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:49 schreef dennistd het volgende:
Nooit geweten dat ze daar Mongoolse werknemers in dienst hebben. Jouw pakketjes mogen ze volgende keer wel naar Ulaanbaatar sturen, zodat je ze daar op kunt halen. Zijn we ook weer een tijdje van je af
Volgens post nl, hebben alle paketten die in nederland verwerkt worden een t en t code, ongeacht waar ze vandaan kom, maar idd ze gaan niet zeggen wat die is want dan betaald niemand meer.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:51 schreef eend112 het volgende:
[..]
Binnen Nederland ja buiten Nederland ( of EU, weet ik niet zeker) is het een optie. Als je dan wilt weten hoe het pakket ervoor staat binnen de aangegeven verzendtijd gaan ze dat natuurlijk niet zeggen, want dan gaat niemand meer betalen en achteraf vragen waar het pakket is.
doet mediamarkt niet bezorgen met eigen pakket dienst? of is dat alleen grote apparaten?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:02 schreef Snoepje5 het volgende:
Weet iemand op de Mediamarkt ook daadwerkelijk op maandag bezorgd?
http://www.mediamarkt.nl/(...)rgen-en-afhalen.html
Zondag voor 22:00 besteld is maandag bezorgd staat daar.
Waarschijnlijk is het pakje met de gewone post mee gegeven ipv met pakketpost (foutje van het postnl punt, dan leggen ze hem op de verkeerde stapel). Dan is het niet traceerbaar. Heb ik ook wel eens gehad...quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 07:20 schreef Skillstorm het volgende:
Nog steeds precies dezelfde melding op Track & Trace.
Hoe kan dat....
Mag het hopen. :x Het is wel gewoon een kleine doos dus verwarren met normale post lijkt me een beetje sterk.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 08:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het pakje met de gewone post mee gegeven ipv met pakketpost (foutje van het postnl punt, dan leggen ze hem op de verkeerde stapel). Dan is het niet traceerbaar. Heb ik ook wel eens gehad...
Bij PostNL snappen ze weinig dus ik zou er niet op rekenen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 05:08 schreef Tamabralski het volgende:
Kun je een pakket afhalen met een ID wat 2 maanden verlopen is?
Zo lastig is mijn huis niet te vinden, en ik neem aan dat de pakketbezorgers toch wel minstens een navigatiesysteem gebruiken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 18:23 schreef dennistd het volgende:
Misschien kon hij je huis wel niet vinden, en is morgen de normale bezorger er weer?
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 21:18 schreef Snoepje5 het volgende:
Maar je adres is wel enigszins moeilijk te vinden? Kan de oorzaak zijn.
Totaal niet lastig dus. Gewoon een doorsnee rijtjeshuis, in een doorsnee wijk, in een doorsnee dorp, waar al veel vaker op zaterdag bezorgd is.quote:
quote:Als er toch iets mis gaat
Raakt uw pakket zoek of beschadigd? Dan vergoeden wij de schade. Dit gebeurt op basis van de inkoopwaarde van de factuur (excl. btw). De maximale schadevergoeding is 5.500 euro per pakket. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
ik lever het liefst af bij een Postkantoor van PostNL die pakketpunten vertrouw ik niet zouquote:Op zaterdag 13 september 2014 12:32 schreef Snoepje5 het volgende:
Hoe zit het met gamma postnl punten? IK heb daar gistermiddag om een uur of 2-3 2 pakketjes afgeleverd maar beiden zijn vandaag niet met de bezorger mee. Hoe kan dat? Het is toch gewoon de volgende dag bezorgd normaliter?
Waren mijn verwachtingen dan toch waar dat Gamma PostNL punten zo slecht als de pest zijn?
Een brief past daar gewoon in, er zijn ook bezorgers die denken dat een pakket ook wel past.quote:Op zaterdag 20 september 2014 16:54 schreef Evertjan het volgende:
zijn er hier mensen die ervaring hebben met brievenbussen zoals deze??
[ afbeelding ]
Nog nooit iemand met dit probleem geweest?quote:Op zaterdag 20 september 2014 17:18 schreef 0108daniel het volgende:
Ik heb vorige week verschillende objecten via Ebay verkocht.
Deze laat ik altijd ophalen met de online verzendservice van PostNL.
Het is altijd goed gegaan tot vorige week.
Ik had 5 paketten om te versturen die ook netjes opgehaald zijn en waarvan ik de barcodes heb.
Inmiddels heb ik 3 geschillen aan me broek hangen van mensen die hun pakket niet hebben ontvangen.
Ik keek de barcode na en zag dat de pakketbezorger het pakket niet kon afleveren en een 2e afleverpoging volgt.
Ik vermoed dat er bij PostNL iets goed mis is omdat het bij 3 van de 5 pakketten niet lukt om ze af te leveren.
Na contact met PostNL opgenomen te hebben vertelden ze me dat ik een formulier moet invullen zodat ze kunnen nagaan waar de pakketten zijn, en dat dit maximaal 3 maanden kan duren....
Uiteraard kan ik zolang niet wachten omdat de desbetreffende personen hoogstwaarschijnlijk een negatieve feedback hiervoor gaan geven.
Ik zie dat er meerdere mensen dit probleem hebben.
Danku.quote:Op vrijdag 17 oktober 2014 15:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Als het om een winkel gaat waarbij je gratis of voor een extra laag tarief kan retourneren via Kiala, waarschijnlijk niet op hun kosten. Tegen betaling van het normale tarief van PostNL misschien wel.
Misschien even bellen met DHL? Die kunnen dat pakket waarschijnlijk wel voor je opzoeken.quote:Op zondag 19 oktober 2014 12:15 schreef Take2 het volgende:
Ik heb een vraagje over DHL.
Ik verwacht een pakketje vanuit Duitsland, deze kon ik in Duitsland perfect volgen, tot keulen daarna zijn er geen updates meer.
Nou staat me er iets van bij dat ik dat al eerder heb gehad, en dat dat komt omdat je pakket dan al in Nederland is.
Iemand enig idee hoe ik hem nu verder kan volgen?
Ik heb een parcel identcode en een shipment reference number?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |