SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meet
We gaan in Utrecht meeten. De vaste bezoekers van dit topic hebben een PM van sylvesterrr ontvangen met daarin een link naar een datumprikkertje. Mocht je geen PM hebben ontvangen en toch wil langskomen, stuur dan een PM/DM naar sylvesterrr.
Poll: Locatie voor Turkenmeet
• West-NL (Noord-en Zuid-Holland)
• Oost-NL (Gelderland)
• Oost-NL (Overijssel)
• Zuid-NL (Noord-Brabant)
• Midden-NL (Utrecht)
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier"Whatever I was looking for was always you."Rumi
Ik heb een bank op mijn kamer die sinds die er staat een officiële verzamelplek voor rommel is geworden.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:11 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik had een tijd dat ik mijn zooi op mijn bureau legde als ik ging slapen, en alles weer op bed legde als ik aan mijn bureau moest. Dit ritueel duurde vet lang
Shit man, weet je wel hoeveel beestjes zich daar nu hebben genesteld.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb een bank op mijn kamer die sinds die er staat een officiële verzamelplek voor rommel is geworden.
So what.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:14 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Shit man, weet je wel hoeveel beestjes zich daar nu hebben genesteld.
Kleine zusjequote:
Beestjes mep ik dood. Die durven hier niet meer te komen.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:20 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Just saying. Als je geritsel hoort.
Goed en een nieuwe baantje bij de museum als rondleider (heb ik van de week gehoord) dus als je wat over Vlaamse Barok wil weten kom dan zondags naar de rijksmuseum Enschedequote:
Echt? Gefeliciteerd!quote:Op zondag 16 maart 2014 23:23 schreef siddha het volgende:
[..]
Goed en een nieuwe baantje bij de museum als rondleider (heb ik van de week gehoord) dus als je wat over Vlaamse Barok wil weten kom dan zondags naar de rijksmuseum Enschede
Hay hemsoquote:
Bruut. Ik ben wel bang voor beestjesquote:Op zondag 16 maart 2014 23:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Beestjes mep ik dood. Die durven hier niet meer te komen.
Oh ja ?en waarom weet ik het niet?quote:Op zondag 16 maart 2014 23:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Echt? Gefeliciteerd!
Turkenopfokmeet in het rijksmuseum in Enschede.
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:45 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Jij hebt een vriendin? Ben ik de enige hier zonder of wat.
Gewoon op Turkse bruiloftsfeestjes zeggen dat je universiteit doet. Turkse vrouwen houden van universiteitsdiploma's.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
quote:Op zondag 16 maart 2014 23:26 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Gewoon op Turkse bruiloftsfeestjes zeggen dat je universiteit doet. Turkse vrouwen houden van universiteitsdiploma's.
Ik mep ze dood met mijn boeken.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:23 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Bruut. Ik ben wel bang voor beestjes
Waar en wat is het gemiddelde leeftijd, maar ben wel geintresseerdquote:Op zondag 16 maart 2014 23:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Was een voorstel.
Maar we houden binnenkort een meet, interesse om ons te joynen?
En dan een golddigger aan de haak slaan.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:26 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Gewoon op Turkse bruiloftsfeestjes zeggen dat je universiteit doet. Turkse vrouwen houden van universiteitsdiploma's.
Je zult de oudste zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:27 schreef siddha het volgende:
[..]
Waar en wat is het gemiddelde leeftijd, maar ben wel geintresseerd
Haha, dan stel je de regels voor haar helder op.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:27 schreef Arcadia het volgende:
[..]
En dan een golddigger aan de haak slaan.Zal echt een kwalitatieve relatie worden
van binnen zijn wij allemaal 16, maak je geen zorgenquote:Op zondag 16 maart 2014 23:27 schreef siddha het volgende:
[..]
Waar en wat is het gemiddelde leeftijd, maar ben wel geintresseerd
Ik kreeg op om mijn laatste bruiloftsfeest één huwelijksaanbod. Enig probleem was dat ze 16 was en dat ze van haar moeder eerst de uni af moest maken voordat ze mocht trouwenquote:
Enschede is een heel leuke plaats om uit te gaan, maar ja ik als ouwe lul zijnde kan beter dan niet komenquote:
Hahaha dan ben je 30 wanneer zij klaar isquote:Op zondag 16 maart 2014 23:30 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik kreeg op om mijn laatste bruiloftsfeest één huwelijksaanbod. Enig probleem was dat ze 16 was en dat ze van haar moeder eerst de uni af moest maken voordat ze mocht trouwen
Ben je zooo oud, dan?quote:Op zondag 16 maart 2014 23:30 schreef siddha het volgende:
[..]
Enschede is een heel leuke plaats om uit te gaan, maar ja ik als ouwe lul zijnde kan beter dan niet komen
15 km, zweet, pffffquote:Op zondag 16 maart 2014 23:30 schreef siddha het volgende:
[..]
Enschede is een heel leuke plaats om uit te gaan, maar ja ik als ouwe lul zijnde kan beter dan niet komen
De meet zal waarschijnlijk in Utrecht plaatsvinden.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:30 schreef siddha het volgende:
[..]
ben wel dubbel zo oud als jullie en ik mis nu dus Min-equote:Op zondag 16 maart 2014 23:30 schreef PlayingWithFire het volgende:
[..]
van binnen zijn wij allemaal 16, maak je geen zorgen!
En niet haar moeders bemoeizucht vergeten in het huwelijkquote:Op zondag 16 maart 2014 23:32 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hahaha dan ben je 30 wanneer zij klaar is
43quote:
Haaksbergen?quote:
Goed gezien :3quote:
Niet te vroeg trouwen hequote:Op zondag 16 maart 2014 23:33 schreef Bortecinem het volgende:
Ben al jaren niet meer op een Turkse bruiloft geweest..
In welke zin moeten we ervan genieten?quote:Op zondag 16 maart 2014 23:35 schreef siddha het volgende:
[..]
Niet te vroeg trouwen hegeniet eerst van jullie leven meiden (en jongens)
quote:Op zondag 16 maart 2014 23:35 schreef siddha het volgende:
[..]
Hahaha, je bent gewild!quote:Op zondag 16 maart 2014 23:30 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik kreeg op om mijn laatste bruiloftsfeest één huwelijksaanbod. Enig probleem was dat ze 16 was en dat ze van haar moeder eerst de uni af moest maken voordat ze mocht trouwen
quote:Op zondag 16 maart 2014 23:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De meet zal waarschijnlijk in Utrecht plaatsvinden.
En wat mij betreft ben je hartstikke welkom.
wanneer is die meet dan? ik zou de cafe de Belgie dan aanradenquote:Op zondag 16 maart 2014 23:35 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ouder dan m'n moeder.![]()
Maar geen belemmering om naar een meet te komen toch.
Ik geniet pas wanneer ik getrouwd ben. Dus het liefst vroeg trouwen.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:35 schreef siddha het volgende:
[..]
Ditquote:Op zondag 16 maart 2014 23:37 schreef Arcadia het volgende:
Want in een huwelijk kun je niet genieten.
watje zelf wilt als je maar niet overdrijft, door paar goede mistakes word je gauw wijzer vanquote:Op zondag 16 maart 2014 23:36 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
In welke zin moeten we ervan genieten?
Moet ik je hubby fixen?quote:Op zondag 16 maart 2014 23:38 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik geniet pas wanneer ik getrouwd ben. Dus het liefst vroeg trouwen.
quote:Op zondag 16 maart 2014 23:38 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik geniet pas wanneer ik getrouwd ben. Dus het liefst vroeg trouwen.
Je moet wel eerst echt volwassen zijn voor je trouwt, meeste mensen trouwen altijd voor ze volwassen zijn en zij ze dan ook de rest van hun leven ongelukkigquote:
Ben nu al ongelukkig. #YOLOquote:Op zondag 16 maart 2014 23:41 schreef siddha het volgende:
[..]
[..]
Je moet wel eerst echt volwassen zijn voor je trouwt, meeste mensen trouwen altijd voor ze volwassen zijn en zij ze dan ook de rest van hun leven ongelukkig
quote:Op zondag 16 maart 2014 23:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Moet ik je hubby fixen?Heb nog een goedw biruuder als je wilt.
Genoeg mensen die laat trouwen en nog steeds ongelukkig zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:41 schreef siddha het volgende:
mensen trouwen altijd voor ze volwassen zijn en zij ze dan ook de rest van hun leven ongelukkig
Is ie Turks?quote:Op zondag 16 maart 2014 23:40 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Moet ik je hubby fixen?Heb nog een goedw biruuder als je wilt.
Definieer volwassen? Verantwoordelijk en verstandig?quote:Op zondag 16 maart 2014 23:41 schreef siddha het volgende:
[..]
[..]
Je moet wel eerst echt volwassen zijn voor je trouwt, meeste mensen trouwen altijd voor ze volwassen zijn en zij ze dan ook de rest van hun leven ongelukkig
Jammer genoeg kent het leven voor het huwelijk vele beperkingen voor ons.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:35 schreef siddha het volgende:
[..]
Bullshitquote:Op zondag 16 maart 2014 23:41 schreef siddha het volgende:
[..]
[..]
Dat ook maar wat ikbedoel is ken eerst je zelf en wat voor mens je bent voorje met een andere persoon gaat hokken, je bent echt een andere persoon in je twenties dan in je thirties of je fourtiesquote:Op zondag 16 maart 2014 23:41 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Genoeg mensen die laat trouwen en nog steeds ongelukkig zijn.
Als de meeste ouders meer.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:44 schreef Mathemaat het volgende:
Is Siddha Turks? Hij strooit namelijk met dezelfde onzin als Nederlanders.
Dan moet je nooit trouwens.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:44 schreef siddha het volgende:
[..]
Dat ook maar wat ikbedoel is ken eerst je zelf en wat voor mens je bent voorje met een andere persoon gaat hokken, je bent echt een andere persoon in je twenties dan in je thirties of je fourties
Been there done that.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Voor de mensen die bullshit roepen... Wacht maar tot je een schoonfamilie op je dak krijgt. Schoonmonsters.
Je kunt in een huwelijk samen groeien...quote:Op zondag 16 maart 2014 23:44 schreef siddha het volgende:
[..]
Dat ook maar wat ikbedoel is ken eerst je zelf en wat voor mens je bent voorje met een andere persoon gaat hokken, je bent echt een andere persoon in je twenties dan in je thirties of je fourties
Oorlogje gevoerd met schoonmoeder? ^^quote:
Nee ik ben veel te onzeker om zo via via gekoppeld te worden, heb een slechte ervaring gehad.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:44 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nope is hij niet. Als je serieuse interesse hebt mag je DMen.
Wanneer Turken trouwen doen ze niet veel anders dan wat Nederlanders doen wanneer ze begin 20 gaan samenwonen. Verschil is dat niemand er iets over zegt en het als zelfsprekend wordt beschouwd, maar wanneer moslims trouwen is er opeens jarenlange levenservaring nodig terwijl het enige verschil een papiertje en een handtekening is.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:44 schreef siddha het volgende:
[..]
yep dat is zoquote:Op zondag 16 maart 2014 23:46 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Je kunt in een huwelijk samen groeien...
Ze willen de kans houden om te kunnen feesten en rondneuken. En noemen dat genieten. Wat snap jij niet? XDquote:Op zondag 16 maart 2014 23:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wanneer Turken trouwen doen ze niet veel anders dan wat Nederlanders doen wanneer ze begin 20 gaan samenwonen.. Zonder dat iemand er iets over zegt. Snap daarom nooit waarom je voor die ene handtekening opeens jarenlange levenservaring moet hebben opgebouwd als je uiteindelijk hetzelfde gaat doen..
echt ik adopteer je als mn zusjequote:Op zondag 16 maart 2014 23:46 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wanneer Turken trouwen doen ze niet veel anders dan wat Nederlanders doen wanneer ze begin 20 gaan samenwonen.. Zonder dat iemand er iets over zegt. Snap daarom nooit waarom je voor die ene handtekening opeens jarenlange levenservaring moet hebben opgebouwd als je uiteindelijk hetzelfde gaat doen..
Gekoppeld? Lo. Kan gewoon met hem in gesprek gaan met je broer erbij. Meh, zijn er tot nu toe al wat mannen voor je gekomen ?quote:Op zondag 16 maart 2014 23:46 schreef Crip het volgende:
[..]
Nee ik ben veel te onzeker om zo via via gekoppeld te worden, heb een slechte ervaring gehad.
Ik wacht wel totdat een vent thuis aanklopt.
Ik heb vaak kans gehad om te trouwen maar nogquote:
Nee, ook Nederlandse stellen maken afspraken met elkaar over monogamie en meer wanneer ze een relatie krijgen en samenwonen. Verschil is dat Turken een handtekening zetten, en die handtekening voor een hele ophef zorgt en dat ik niet snap waarom.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:48 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ze willen de kans houden om te kunnen feesten en rondneuken. En noemen dat genieten. Wat snap jij niet? XD
Praat eena normaal be.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:48 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ze willen de kans houden om te kunnen feesten en rondneuken. En noemen dat genieten. Wat snap jij niet? XD
Nee. Ik besloot weg te lopen.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:46 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Oorlogje gevoerd met schoonmoeder? ^^
Ja alsnog, ik zou helemaal uitflippen stel die eerste indruk is gewoon shitquote:Op zondag 16 maart 2014 23:49 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Gekoppeld? Lo. Kan gewoon met hem in gesprek gaan met je broer erbij. Meh, zijn er tot nu toe al wat mannen voor je gekomen ?
Heb jij nu al problemen met ze?quote:Op zondag 16 maart 2014 23:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Voor de mensen die bullshit roepen... Wacht maar tot je een schoonfamilie op je dak krijgt. Schoonmonsters.
Sorry ablaquote:
Waarom? En je woont nog niet een samen, hoe ga je dat dalijk oplossen? Lijkt me verschrikkelijk om je huwelijk zo te beginnen.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ik haat ze. Stuk voor stuk.
Hoe oud ben je? Verlegenheid wordt meestal minder over de jaren.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:54 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja alsnog, ik zou helemaal uitflippen stel die eerste indruk is gewoon shit
en dan
wijst ie me af
dan word
ik
depressief
hoor
hhhhhhh
Nee, wat denk je zelf.
Komt goed.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Waarom? En je woont nog niet een samen, hoe ga je dat dalijk oplossen? Lijkt me verschrikkelijk om je huwelijk zo te beginnen.
Wanneer je samenwoont heb je net zo veel te maken met je schoonfamilie als wanneer je die handtekening zet.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:58 schreef siddha het volgende:
Dat bedoel ik nu, je trouwt niet met 1 persoon maar met een hele familie
Waswaas, rustig, neem diep adem. Hij zou je niet afwijzen lijkt me, jullie persoonlijkheden passen wel bij elkaar.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:54 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja alsnog, ik zou helemaal uitflippen stel die eerste indruk is gewoon shit
en dan
wijst ie me af
dan word
ik
depressief
hoor
hhhhhhh
Nee, wat denk je zelf.
Ins'Allah.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:59 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Komt goed.
Moederskindjes.
Kom jij naar de meet broer?quote:Op zondag 16 maart 2014 23:57 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Verlegenheid wordt meestal minder over de jaren.
Peki ben nerdenim söylequote:Op zondag 16 maart 2014 23:44 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Nope is hij niet. Als je serieuse interesse hebt mag je DMen.
18.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:57 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Verlegenheid wordt meestal minder over de jaren.
Hhhhhhhh ja die meisjes zijn gewild ik niet.quote:Op maandag 17 maart 2014 00:00 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Waswaas, rustig, neem diep adem. Hij zou je niet afwijzen lijkt me, jullie persoonlijkheden passen wel bij elkaar.
Bij andere marokkaanse meisjes die ik ken krijgen ze regelmatig mensen over de vloer om hen hand te vragen. Dus ik niks zelf
Dan begrijp je wat ik zeg. Kansen krijg je niet. Moet je nemen. Laat angst geen demotivator zijn. Als je niet probeert lukt het sws nietquote:Op maandag 17 maart 2014 00:02 schreef Crip het volgende:
[..]
18.
[..]
Hhhhhhhh ja die meisjes zijn gewild ik niet.
Hhhh, ben ik te angstig voor. En ik ben best ouderwets vind het raar als ik die eerste stap zet hhhquote:Op maandag 17 maart 2014 00:04 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dan begrijp je wat ik zeg. Kansen krijg je niet. Moet je nemen. Laat angst geen demotivator zijn. Als je niet probeert lukt het sws niet
Heb je ooit overwogen om een bijbaantje te nemen?quote:
Wanneer is die meet dan? wantik organiseer ook een fok meet met rechtse fokkers en linkse fokkers de enige wat ikeis is dat ze humor moeten hebben en beetje beschaafd waarschijnlijk dus ook in Utrechtquote:Op maandag 17 maart 2014 00:04 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dan begrijp je wat ik zeg. Kansen krijg je niet. Moet je nemen. Laat angst geen demotivator zijn. Als je niet probeert lukt het sws niet
Kun je beter aan sylvesterr vragem hij is organisatorquote:Op maandag 17 maart 2014 00:13 schreef siddha het volgende:
[..]
Wanneer is die meet dan? wantik organiseer ook een fok meet met rechtse fokkers en linkse fokkers de enige wat ikeis is dat ze humor moeten hebben en beetje beschaafd waarschijnlijk dus ook in Utrecht
Beetje zoals Hachee?quote:Op maandag 17 maart 2014 00:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Vlees in stukjes. Lang laten op lage vuur.
Ik zit ff te kijken wat ik ga tjappen zo
Ken je Büryan Kebabi?quote:Op maandag 17 maart 2014 00:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Vlees in stukjes. Lang laten op lage vuur.
Ik zit ff te kijken wat ik ga tjappen zo
http://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_boy_eggquote:Op maandag 17 maart 2014 00:33 schreef Che_ het volgende:
[..]
Klinkt Chinees? ik sla chinees sowieso over
Wtfquote:Op maandag 17 maart 2014 00:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ken je Büryan Kebabi?
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_boy_egg
quote:Op maandag 17 maart 2014 00:36 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wtf
Nee man, wat is dat? Klinkt lekker. Die buryan he
Is toch hetzelfde. Alleen niet officieel.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:50 schreef siddha het volgende:
[..]
Ik heb vaak kans gehad om te trouwen maar nogniet getrouwd ik heb een leuke vriendin met een eigen huis en echt mensen het is veel fijner
Sorry.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:08 schreef Bortecinem het volgende:
Ik ben nog steeds niet over de topickaap van vanmiddag.
De handtekening maakt het min of meer definitief. Mocht het misgaan zit je weer met zoveel gedoe...quote:Op maandag 17 maart 2014 00:47 schreef Unlabeled het volgende:
[..]
Is toch hetzelfde. Alleen niet officieel.
quote:Op zondag 16 maart 2014 23:44 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
quote:Op zondag 16 maart 2014 23:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 maart 2014 23:59 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Komt goed.
Moederskindjes.
Dat gaat niet goed aflopenquote:Op zondag 16 maart 2014 23:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Gülme komşuna gelir başına.quote:
Echtscheidingen leveren zoveel gedoe op. Een relatiebreuk ook, maar in mindere mate.quote:Op maandag 17 maart 2014 09:01 schreef Bortecinem het volgende:
Lol definitief. In welke wereld? Mensen - Turk en niet-Turk - scheiden om de haverklap. Nee, zeker niet definitief. Gewoon niet trouwen in gemeenschap van goederen en het komt goed.
quote:Op maandag 17 maart 2014 09:38 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Gülme komşuna gelir başına.
Ik was gister gewoon even boos, zo erg zijn ze ook weer niet.Neyse
Dat, en je moet er op in spelen. Vooral als gelin.quote:Op maandag 17 maart 2014 09:40 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je moet echt geluk hebben met je schoonfamilie.
Je moet stevig in je schoenen (kunnen) staan.quote:Op maandag 17 maart 2014 09:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat, en je moet er op in spelen. Vooral als gelin.
Hier is het probleem dus, jij hebt een hele andere definitie van een huwelijk dan de meeste van ons. Voor jou is het een soort van verzegeling van de liefde, voor ons is het een benodigde voor het starten van een leven met een ander.quote:Op maandag 17 maart 2014 09:39 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Echtscheidingen leveren zoveel gedoe op. Een relatiebreuk ook, maar in mindere mate.
Ik weet niet, het huwelijk zie ik nog steeds als een bijzonder iets wat ik als het even kan max 1x wil meemaken.Vandaar dat ik iets meer "zekerheid" wil.
quote:Op maandag 17 maart 2014 09:59 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je moet stevig in je schoenen (kunnen) staan.
Dat is het inderdaad.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:00 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hier is het probleem dus, jij hebt een hele andere definitie van een huwelijk dan de meeste van ons. Voor jou is het een soort van verzegeling van de liefde, voor ons is het een benodigde voor het starten van een leven met een ander.
Discussieren is een beetje nutteloos.
Ik ga niet klikken.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:04 schreef Arcadia het volgende:
NSFW, je bent gewaarschuwd.
https://twitter.com/p_vanostaeyen/status/444932107430031360
Man woonde tot voor kort in Almere en is een van de Syriëgangers.. Het voelt absurd, irreeel en ik voel er niks bij eigenlijk. Enige kans dat dit nep is?
Edit: De vijf hoofden zouden volgens de volkskrant (erg islamofobisch, dus grote kans dat het niet klopt) van Jabhat al-nusra zijn - een andere soennitische groep die vecht tegen het regime van Assad.
http://www.volkskrant.nl/(...)ehakte-hoofden.dhtml
http://haralddoornbos.wor(...)sneden-hoofd-omhoog/.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:04 schreef Arcadia het volgende:
Man woonde tot voor kort in Almere en is een van de Syriëgangers.. Het voelt absurd, irreeel en ik voel er niks bij eigenlijk. Enige kans dat dit nep is?
Bah. Wat zegt de islam over het martelen van mensen op deze manier?quote:Op maandag 17 maart 2014 10:04 schreef Arcadia het volgende:
Edit: De vijf hoofden zouden volgens de volkskrant (erg islamofobisch, dus grote kans dat het niet klopt) van Jabhat al-nusra zijn - een andere soennitische groep die vecht tegen het regime van Assad.
http://www.volkskrant.nl/(...)ehakte-hoofden.dhtml
Alles valt of staat met je man. Als jouw man achter je staat zal niets wat zij doen je deren. Heb je een moederskindje, vallah moge Allah je daarbij helpen.quote:Op maandag 17 maart 2014 09:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat, en je moet er op in spelen. Vooral als gelin.
Oorlogsrecht weet ik niks over. Maar lijkt me een grote kans dat de mannen al dood waren voordat hen koppen eraf werd gesneden. Dus is eerder om een beeld naar buiten te brengen lijkt me.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bah. Wat zegt de islam over het martelen van mensen op deze manier?
Jihad he. Dan mag alles volgens sommigen.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Bah. Wat zegt de islam over het martelen van mensen op deze manier?
Ai. Die laatste fotoquote:Op maandag 17 maart 2014 10:07 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://haralddoornbos.wor(...)sneden-hoofd-omhoog/.
Lijkt me niet.
quote:Op maandag 17 maart 2014 10:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Alles valt of staat met je man. Als jouw man achter je staat zal niets wat zij doen je deren. Heb je een moederskindje, vallah moge Allah je daarbij helpen.
Ik ben niet bekend met de Alevitische leer, maar is het niet meer humaan om vergiffenis en leiding te vragen voor degenen die zich op het foute pad bevinden?quote:Op maandag 17 maart 2014 10:09 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Stel je voor dat hij terug komt...Allah korusun. Ik hoop dat 'ie een langzame, pijnlijke dood zal leiden.
Dit. Als ik zie wat veel Turkse vrouwen hebben moeten doorstaan door schoonfamilie en mannen die niks durfden te zeggen.. Geloof me, veel van ons zouden dat never nooit pikken.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:09 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Alles valt of staat met je man. Als jouw man achter je staat zal niets wat zij doen je deren. Heb je een moederskindje, vallah moge Allah je daarbij helpen.
Zulke mensen zijn verrot tot op het bot en verspreiden alleen maar dood ende verderf.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:11 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met de Alevitische leer, maar is het niet meer humaan om vergiffenis en leiding te vragen voor degenen die zich op het foute pad bevinden?
quote:Op maandag 17 maart 2014 10:11 schreef Bortecinem het volgende:
Als er een geloof is die dit goedkeurd dan fuck it.
Ten eerste ben ik geen Aleviet. Ten tweede.. Jij hebt het over deze hond en 'humaan' in één zin? Verdient hij niet.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:11 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met de Alevitische leer, maar is het niet meer humaan om vergiffenis en leiding te vragen voor degenen die zich op het foute pad bevinden?
Hij was blijkbaar compleet schizofreen, zie artikel v.d. Volkskrant. Kan zo 1,2,3 niet bepalen of hij wel in feite volgens de Nederlandse wet - en islamitische wet - verantwoordelijk gehouden zou worden voor zijn eigen daden.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zulke mensen zijn verrot tot op het bot en verspreiden alleen maar dood ende verderf.
Gewoon ombrengen en voeren aan de ratten, en niet meer naar omkijken.
Vergiffenis? Waarom zou iemand in Godsnaam vergiffenis vragen voor zo'n beest. Lekker hoor. Je moeder en dochter verkracht (zeg niet dat hij dat heeft gedaan, random voorbeeld), vader en zoon onthoofd en jij vraagt vergiffenis.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:11 schreef Arcadia het volgende:
[..]
quote:Op maandag 17 maart 2014 10:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit. Als ik zie wat veel Turkse vrouwen hebben moeten doorstaan door schoonfamilie en mannen die niks durfden te zeggen.. Geloof me, veel van ons zouden dat never nooit pikken.
Bitches işte.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]Poesies. En snap zulke moeders nietttt.
My bad.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik geen Aleviet. Ten tweede.. Jij hebt het over deze hond en 'humaan' in één zin? Verdient hij niet.
Als ik hoor hoe het in de tijd van mijn moeder was... Auw.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dit. Als ik zie wat veel Turkse vrouwen hebben moeten doorstaan door schoonfamilie en mannen die niks durfden te zeggen.. Geloof me, veel van ons zouden dat never nooit pikken.
ISIS verkracht geen mensen. Beetje kracht aan je argument toevoegen I get it. Lijkt me trouwens sterk dat hij random mensen vermoord, ISIS vecht voornamelijk tegen het leger van Assad hè.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:15 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Vergiffenis? Waarom zou iemand in Godsnaam vergiffenis vragen voor zo'n beest. Lekker hoor. Je moeder en dochter verkracht (zeg niet dat hij dat heeft gedaan, random voorbeeld), vader en zoon onthoofd en jij vraagt vergiffenis.
Ik hoop dat ze precies hetzelfde maar dan tien keer erger meemaken, hier en in het hiernamaals. Vergiffenis my ass.
Dus jij zegt dat een moslim dit soort beestelijke daden moet vergeven?quote:Op maandag 17 maart 2014 10:17 schreef Arcadia het volgende:
[..]
My bad.
Jup, klinkt irreeel en ik zou misschien niet zo gereageerd hebben als ik daar zelf was, maar vanuit islamitisch oogpunt moet barmhartigheid en vergiffenis boven alles staan. Dus daarom dat ik een islamconform antwoord geef.
Ontoerekeningsvatbaar. Uhuh.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:14 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hij was blijkbaar compleet schizofreen, zie artikel v.d. Volkskrant. Kan zo 1,2,3 niet bepalen of hij wel in feite volgens de Nederlandse wet - en islamitische wet - verantwoordelijk gehouden zou worden voor zijn eigen daden.
Ik neem graag de tegengestelde positie in, al zou ik er niet mee eens zijn om een meer neutraal perspectief te bieden.quote:
Ze verkrachten geen mensen? Hahahaah. Het is oorlog. Iedereen verkracht. Open your eyes.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:19 schreef Arcadia het volgende:
[..]
ISIS verkracht geen mensen. Beetje kracht aan je argument toevoegen I get it. Lijkt me trouwens sterk dat hij random mensen vermoord, ISIS vecht voornamelijk tegen het leger van Assad hè.
Niet moet. Mag. Zoals ik zei, islamconform antwoord.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat een moslim dit soort beestelijke daden moet vergeven?Waarom bestaat er dan überhaupt zoiets als de hell als iedereen toch maar vergeven wordt.
Nee, ik brand liever zelf dan dat ik zo'n persoon vergeef.
Jij weet niet kiz. Anderen zijn er geweest en weten.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ze verkrachten geen mensen? Hahahaah. Het is oorlog. Iedereen verkracht. Open your eyes.
Ik snap niet hoe je kunt denken dat verkrachtingen niet voorkomen als dezelfde mensen zulke foto's online plaatsen. Wat rare gast ben jij ook.
Nee, jij zei dat vergiffenis boven alles staat.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:22 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Niet moet. Mag. Zoals ik zei, islamconform antwoord.
Iemand die naar Syrië is gegaan om mijn volk af te slachten, om mijn broeders en zusters af te slachten. Volgens mij ben je dat vergeten.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:17 schreef Arcadia het volgende:
[..]
My bad.
Jup, klinkt irreeel en ik zou misschien niet zo gereageerd hebben als ik daar zelf was, maar vanuit islamitisch oogpunt moet barmhartigheid en vergiffenis boven alles staan. Dus daarom dat ik een islamconform antwoord geef.
Dat zullen sommigen zelfs als een recht zien in oorlogstijd. Moslims en niet-moslims... No way dat ik zulke mensen ooit zal vergeven.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar verkrachtingen doen ze niet aan, hoor.
Waarom persoonlijk worden nuquote:Op maandag 17 maart 2014 10:22 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ze verkrachten geen mensen? Hahahaah. Het is oorlog. Iedereen verkracht. Open your eyes.
Ik snap niet hoe je kunt denken dat verkrachtingen niet voorkomen als dezelfde mensen zulke foto's online plaatsen. Wat rare gast ben jij ook.
Echt man ik heb boeken gelezen over de oorlog in Bosnie bv.. Moslim mannen die moslim vrouwen verkrachten, christenen christenen. Regels worden uitgeveegd tijdens oorlogen en mannen laten zien wat voor walgelijke beesten ze in werkelijkheid zijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij weet niet kiz. Anderen zijn er geweest en weten.
Nee, iedereen met een beetje kennis over oorlogen weet dat de kans op verkrachtingen extreem groot is. Het is ongelofelijk naief om te denken van niet, al helemaaal als ze in staat zijn om zulke walgelijke daden te verrichten.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:25 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Waarom persoonlijk worden nu. Je kunt niet zomaar concluderen "als ze op deze wijze vermoorden dan verkrachten ze geheid ook" . Eerder onderbuik die spreekt.
In de zin dat wat beter is. Niet dat het verplicht is.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, jij zei dat vergiffenis boven alles staat.
Dat het zal gebeuren ga ik niet ontkennen. Bij elk grootschalig conflict komt voor, alleen de mate waarin jij het stelt (je laat het overkomen alsof de meerderheid het doet) ga ik niet bevestigen noch ontkennen, want het blijft natte vingerwerk.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nee, iedereen met een beetje kennis over oorlogen weet dat de kans op verkrachtingen extreem groot is. Het is ongelofelijk naief om te denken van niet, al helemaaal als ze in staat zijn om zulke walgelijke daden te verrichten.
Als het beter zou zijn om mensen te vergeven dan snap ik het hele concept van het hiernamaals niet. It doesn't make sence vanuit Islamitisch oogpunt.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:27 schreef Arcadia het volgende:
[..]
In de zin dat wat beter is. Niet dat het verplicht is.
Het is hun middel om te tonen dat zij in charge zijn las ik ooit.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:25 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Echt man ik heb boeken gelezen over de oorlog in Bosnie bv.. Moslim mannen die moslim vrouwen verkrachten, christenen christenen. Regels worden uitgeveegd tijdens oorlogen en mannen laten zien wat voor walgelijke beesten ze in werkelijkheid zijn.
Verkracht het regime van Syrië ook mensen?quote:Op maandag 17 maart 2014 10:30 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
En beweren dat ze niet verkrachten.... Wauw, Arcadia. Wauw.
De verkrachters moet je hun geslachtsdeel ontnemen. Punt.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is hun middel om te tonen dat zij in charge zijn las ik ooit.
Ik hoop dat al deze honden branden in hel. Hoofden afhakken, verkrachten en wat nog meer. Bah gewoon.
Daar heb ik niks over gehoord, over andere groepen is het algemeen bekend. En al verkrachten ze niet, dan heb je nog de 'sex jihad' tövbe tövbe.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:31 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Verkracht het regime van Syrië ook mensen?
En pedoseksuelen moet je opsluiten met 3 flinke negers.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:34 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De verkrachters moet je hun geslachtsdeel ontnemen. Punt.
Niemand die het paradijs binnenkomt buiten dat het door de barmhartigheid van Allah komt though. Doordat jij iemand vergeeft wanneer hij jou onrecht heeft aangedaan kun je daar een immense beloning in ruil voor terug verwachten.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:31 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Als het beter zou zijn om mensen te vergeven dan snap ik het hele concept van het hiernamaals niet. It doesn't make sense vanuit Islamitisch oogpunt.
Ik vergeef ze wanneer ze hebben geleden en werkelijk berouwvol zijn. Dat is te zijn geroosterd in de zevende verdieping van de hell.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sexual_jihadquote:Op maandag 17 maart 2014 10:35 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Daar heb ik niks over gehoord, over andere groepen is het algemeen bekend. En al verkrachten ze niet, dan heb je nog de 'sex jihad' tövbe tövbe.
Syrian Arab Army vecht tegen deze honden en beschermen hun land.
Wist je dat niet?quote:Op maandag 17 maart 2014 10:37 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sexual_jihad
Wtf?
Is dit niet nog naïever dan mijn neutrale visie?quote:Op maandag 17 maart 2014 10:35 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Daar heb ik niks over gehoord, over andere groepen is het algemeen bekend. En al verkrachten ze niet, dan heb je nog de 'sex jihad' tövbe tövbe.
Syrian Arab Army vecht tegen deze honden en beschermen hun land.
Gtfo. Mijn ziel verkopen voor vruchten in het paradijs.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:35 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Niemand die het paradijs binnenkomt buiten dat het door de barmhartigheid van Allah komt though. Doordat jij iemand vergeeft wanneer hij jou onrecht heeft aangedaan kun je daar een immense beloning in ruil voor terug verwachten.
En bij die negers influisteren dat het een pedoseksueel is. Zal 'm leren.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:35 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
En pedoseksuelen moet je opsluiten met 3 flinke negers.
Ik denk dat je de hel onderschatquote:Op maandag 17 maart 2014 10:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Gtfo. Mijn ziel verkopen voor vruchten in het paradijs.
Israelnationalnewsquote:Op maandag 17 maart 2014 10:38 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Is dit niet nog naïever dan mijn neutrale visie?
http://www.israelnational(...)/175856#.UybCIfl5MhY
http://www.theatlantic.co(...)-rape-crisis/274583/
Ik zie het al voor me: ik ga een man vergeven die een dierbare van me heeft verkracht.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:35 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Niemand die het paradijs binnenkomt buiten dat het door de barmhartigheid van Allah komt though. Doordat jij iemand vergeeft wanneer hij jou onrecht heeft aangedaan kun je daar een immense beloning in ruil voor terug verwachten.
Niet zeuren over de bronnen. Internet staat er vol mee.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:39 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
IsraelnationalnewsDoei arcadia.
Dat is jouw keuze, al is het niet aan jou om te bepalen of die persoon vergeven wordt. Eerder aan de persoon of familie van degene die verkracht is.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:39 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me: ik ga een man vergeven die een dierbare van me heeft verkracht.
Ehh, no way.
Dat barmhartigheid en vergiffenis boven alles staat? Wat een slechte religie inderdaadquote:Op maandag 17 maart 2014 10:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mocht dit echt Islam zijn, dan is het echt geen religie voor mij.
Post maar goede bronnen in mn DM dan, als je er zo zeker van bent.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:39 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Niet zeuren over de bronnen. Internet staat er vol mee.
De ironie. Hihahoquote:Op maandag 17 maart 2014 10:39 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
IsraelnationalnewsDoei arcadia.
Ik kan me nog een post van MT herinneren: moslims die je dingen vertellen over de islam zorgen ervoor dat je ongelovig wordt...quote:Op maandag 17 maart 2014 10:40 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mocht dit echt Islam zijn, dan is het echt geen religie voor mij.
Mijn punt was dat het dom is om hen te demoniseren op dat vlak als het toch normaal is in een oorlog. Natuurlijk keur ik elke vorm van onrechtvaardig gedrag af, zij het van ISIS, Jabhat al-Nusra of het regime van Assad.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Post maar goede bronnen in mn DM dan, als je er zo zeker van bent.
Als het zo is keur ik dat natuurlijk ook af.
Verder is het natuurlijk niet alleen de verkrachtingen die ISIS/Al-Nusra etc onmenselijk maakt.
Oog om oog, tand om tand. Men moet eerst lijden voor hun daden, dan hebben ze recht op vergiffenis. Was vergiffenis zo'n makkelijk iets, dan had de hell niet bestaan.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:41 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat is jouw keuze, al is het niet aan jou om te bepalen of die persoon vergeven wordt. Eerder aan de persoon of familie van degene die verkracht is.
[..]
Dat barmhartigheid en vergiffenis boven alles staat? Wat een slechte religie inderdaad![]()
Heb je serieus bronnen nodig om te geloven dat grondtroepen van het Syrische leger - tijdens een burgeroorlog - ook net zo tekeer gaan als beesten?quote:Op maandag 17 maart 2014 10:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Post maar goede bronnen in mn DM dan, als je er zo zeker van bent.
Als het zo is keur ik dat natuurlijk ook af.
Verder is het natuurlijk niet alleen de verkrachtingen die ISIS/Al-Nusra etc onmenselijk maakt.
Ik had het over een dierbare, kan familie maar ook een goede vriendin zijn. Dan gaat het mij ook aan.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:41 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat is jouw keuze, al is het niet aan jou om te bepalen of die persoon vergeven wordt. Eerder aan de persoon of familie van degene die verkracht is.
Helaas ben en denk ik niet zo.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:44 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oog om oog, tand om tand. Men moet eerst lijden voor hun daden, dan hebben ze recht op vergiffenis. Was vergiffenis zo'n makkelijk iets, dan had de hell niet bestaan.
Ik ga je slaan.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:47 schreef Arcadia het volgende:
Ik ga nu naar mijn college.
U all mad
[..]
Helaas ben en denk ik niet zo.
“An eye for an eye leaves the whole world blind”
Het is geen burgeroorlog.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
Heb je serieus bronnen nodig om te geloven dat grondtroepen van het Syrische leger - tijdens een burgeroorlog - ook net zo tekeer gaan als beesten?
In islamitisch recht mag je iemand excuseren voor zijn wandaad, uiteraard is dat iets dat is overgelaten aan de familie of slachtoffer zelf. Je mag er ook bloedgeld voor eisen, of iets anders.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:47 schreef Bortecinem het volgende:
Hey Arcadia, kunnen moordenaars en verkrachters hun straf ontlopen als ze worden vergeven door het slachtoffer? Omdat die slachtoffer toevallig hoopt op een beloning? Denk daar eens over na.
In zo'n staat worden de slachtoffers bestraft omdat ze seks hebben buiten het huwelijk.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:47 schreef Bortecinem het volgende:
Hey Arcadia, kunnen moordenaars en verkrachters in een sharia staat hun straf ontlopen als ze worden vergeven door het slachtoffer? Omdat die slachtoffer toevallig hoopt op een beloning? Denk daar eens over na.
quote:Op maandag 17 maart 2014 10:51 schreef Arcadia het volgende:
[..]
In islamitisch recht mag je iemand excuseren voor zijn wandaad, uiteraard is dat iets dat is overgelaten aan de familie of slachtoffer zelf. Je mag er ook bloedgeld voor eisen, of iets anders.
http://english.alarabiya.net/articles/2012/10/14/243752.html
Bijvoorbeeld hier.
Dat mag je vinden. Groot deel in dit topic zal mij ook niet begrijpen (gelukkig maar).quote:Op maandag 17 maart 2014 10:52 schreef Stimorol- het volgende:
Ismfof, ik vind je niet echt objectief.
Ook dat. Geen veilige plek voor vrouwen.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
In zo'n staat worden de slachtoffers bestraft omdat ze seks hebben buiten het huwelijk..
NWS / VAE Slachtoffer groepsverkrachting in cel
NWS / Noorse krijgt celstraf omdat ze verkracht is
are you cerealquote:Op maandag 17 maart 2014 10:51 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja. Je moet overal bronnen voor hebben.
Hoezo gelukkig maar dat niemand je begrijpt? Normaal willen mensen altijd dat iedereen je begrijpt, steunt en je mening deelt?quote:Op maandag 17 maart 2014 10:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Groot deel in dit topic zal mij ook niet begrijpen (gelukkig maar).
Ik snap je wel.. maar zelfkritiek zou ook netjes zijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat mag je vinden. Groot deel in dit topic zal mij ook niet begrijpen (gelukkig maar).
Heeft niet zo zeer met begrijpen te maken. Jij staat duidelijk achter een kant. Even los van of dat de juiste kant is of niet, het is duidelijk zichtbaar dat het je rationeel denkvermogen beïnvloedt.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:54 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Zou jij willen weten hoe het is als je volk wordt afgeslacht (en jij niks kan doen)? Ik niet. Er is al genoeg oorlog en verderf in deze wereld.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:56 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Hoezo gelukkig maar dat niemand je begrijpt? Normaal willen mensen altijd dat iedereen je begrijpt, steunt en je mening deelt?
quote:Op maandag 17 maart 2014 10:59 schreef Arcadia het volgende:
Persoonlijk zou ik degene die iemand van mijn familie zou verkrachten/vermoorden ook niet vergeven.
U all mad?
Hypocrisie ten top.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:59 schreef Arcadia het volgende:
Persoonlijk zou ik degene die iemand van mijn familie zou verkrachten/vermoorden ook niet vergeven.
U all mad?
Typische Syrië-gangers? Je hebt ze beoordeeld op uiterlijk? Ze zitten toch in Nederland en niet Syrië. Wat voor reden heb je dan om ze te hatenquote:Op maandag 17 maart 2014 10:59 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Zou jij willen weten hoe het is als je volk wordt afgeslacht (en jij niks kan doen)? Ik niet. Er is al genoeg oorlog en verderf in deze wereld.
Een tijdje terug stonden er twee van die typische Syrië-gangers voor mij in de rij. Het gevoel wat ik toen had zal ik nooit kunnen beschrijven.
http://syrianobserver.com(...)ping+Woman+Over+Daysquote:Op maandag 17 maart 2014 10:51 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja. Je moet overal bronnen voor hebben.
Hoezo hypocrisie? Ik zei net dat ik islamconform sprak. Buiten mijn eigen emoties en gevoelens. Mensen mogen kiezen om te vergeven en islam zegt dat vergeven het betere is. Dat betekent niet dat ik dat moet doen.quote:
Pak grillpan, olie erop, gesneden sosisjes, eieren erop. Beetje zout, peper. Omnomnom.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:59 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
OKE ik ga nu sossis maken met eitje.
wie maakt een stappen plan voor me
Heel het internet staat er mee vol hoor.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://syrianobserver.com(...)ping+Woman+Over+Days
http://www.womenundersieg(...)-about-rape-in-Syria
http://www.womenundersieg(...)-massive-rape-crisis
http://www.opposingviews.(...)ious-permission-rape
http://blogs.telegraph.co(...)ting-women-in-syria/
Alsjeblieft. Verschillende bronnen.
Dit klinkt heel erg "hunnie tegen ons". Vergeet niet dat de rebellen/de vrijheidstrijders (welke je wil...) ook toebehoren aan hetzelfde volk. En dan heb ik het niet over die importstrijders, maar o.a. over de FSA.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:59 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Zou jij willen weten hoe het is als je volk wordt afgeslacht (en jij niks kan doen)? Ik niet. Er is al genoeg oorlog en verderf in deze wereld.
Dacht dat de puree mee moest in mijn pannetjequote:Op maandag 17 maart 2014 11:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Pak grillpan, olie erop, gesneden sosisjes, eieren erop. Beetje zout, peper. Omnomnom.
Daarnaast 2 broodjes. Smeer er tomatenpuree op, beetje sucuk en kaas en id grill. Dubbel omnomnom.
De eerste kan je sowieso wegstrepen. Naar de anderen kijk ik verder op de dag nog wel. Ben nu op school en moet aan een project werken.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://syrianobserver.com(...)ping+Woman+Over+Days
http://www.womenundersieg(...)-about-rape-in-Syria
http://www.womenundersieg(...)-massive-rape-crisis
http://www.opposingviews.(...)ious-permission-rape
http://blogs.telegraph.co(...)ting-women-in-syria/
Alsjeblieft. Verschillende bronnen.
Hoezo?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:09 schreef Arcadia het volgende:
Toch wel verbazend dat alleen maar 12% in Turkije het wilt.
Zou toch wel verwachten van die Nurcu's, Naqshbandi's, Suleymancilar etc. dat ze een sharia zouden willen?quote:
Dat is die 12%, blijkbaar.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:11 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zou toch wel verwachten van die Nurcu's, Naqshbandi's, Suleymancilar etc. dat ze een sharia zouden willen?
Ik vond het vreemd omdat het maar 12% is?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is die 12%, blijkbaar.
Ik denk ook dat dit een zichtbare verschil is tussen Turken en Arabieren, even algemeen genomen. Turken willen geen islamitische staat, sharia hebben ze niets mee. Milde vorm, om het maar even zo te zeggen. Zie je ook terug in de strafrecht; westerse straffen.
Je kent het Turkse volk toch wel?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:16 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik vond het vreemd omdat het maar 12% is?
2-3 dubbele. Blijkt toch erg onrealistischquote:Op maandag 17 maart 2014 11:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je kent het Turkse volk toch wel?. Zou me niet zo verbazen als het percentueel wat hoger ligt (in de praktijk).
Hoeveel had jij verwacht dan?
Ik weet eigenlijk niet hoe Koerden (in Turkije) ertegenover staan. Vermoed dat zij er meer open voor staan, maar dat is een aanname. Iemand een idee?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:21 schreef Arcadia het volgende:
[..]
2-3 dubbele. Blijkt toch erg onrealistisch
Ik heb het over een staat waarin de regels wel goed worden toegepast.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
In zo'n staat worden de slachtoffers bestraft omdat ze seks hebben buiten het huwelijk..
NWS / VAE Slachtoffer groepsverkrachting in cel
NWS / Noorse krijgt celstraf omdat ze verkracht is
Wat als de familie een huurmoordenaar inschakelt om een familielid te doden?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb het over een staat waarin de regels wel goed worden toegepast.
Dus, Arcadia, een moordenaar kan vrij rondlopen zolang hij geld betaald?
Onzin..... dikke vette onzin.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:24 schreef sylvesterrr het volgende:
De Turken in Turkije zijn net zo gelovig als de Nederlanders in Nederland.Uitzonderingen daargelaten.
Ik vind het angstwekkend dat je binnen de Islam kunt moorden en vrijuitgaan zolang je het geld er voor hebt en de familie vergeeft. Gadver ik zie nu al arme families het slachtoffer worden van moord en verkrachtingen maar liever voor geld kiezen omdat ze anders hun overgebleven kind(eren) niet kunnen voeden.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:59 schreef Arcadia het volgende:
U all mad?
De Islam is niet in te delen naar 1 iets. Dat wat hij zegt is niet DE waarheid. Jij laat je iets leren door een halve salafist, die denken anders dan jij. Kurani ac ve kendin oku bence.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vind het angstwekkend dat je binnen de Islam kunt moorden en vrijuitgaan zolang je het geld er voor hebt en de familie vergeeft. Gadver ik zie nu al arme families het slachtoffer worden van moord en verkrachtingen maar liever voor geld kiezen omdat ze anders hun overgebleven kind(eren) niet kunnen voeden.
Werkelijk waar walgelijk.
Niet luisteren naar hem.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vind het angstwekkend dat je binnen de Islam kunt moorden en vrijuitgaan zolang je het geld er voor hebt en de familie vergeeft. Gadver ik zie nu al arme families het slachtoffer worden van moord en verkrachtingen maar liever voor geld kiezen omdat ze anders hun overgebleven kind(eren) niet kunnen voeden.
Ik daag hem uit. Wil zijn mening horen. Doe nu heel extreem, maar ben ik niet haha.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De Islam is niet in te delen naar 1 iets. Dat wat hij zegt is niet DE waarheid. Jij laat je iets leren door een halve salafist, die denken anders dan jij. Kurani ac ve kendin oku bence.
Sen okudun mu?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De Islam is niet in te delen naar 1 iets. Dat wat hij zegt is niet DE waarheid. Jij laat je iets leren door een halve salafist, die denken anders dan jij. Kurani ac ve kendin oku bence.
Ik moet kotsen van zulke types. Srs.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik daag hem uit. Wil zijn mening horen. Doe nu heel extreem, maar ben ik niet haha.
Watquote:Op maandag 17 maart 2014 11:24 schreef sylvesterrr het volgende:
De Turken in Turkije zijn net zo gelovig als de Nederlanders in Nederland.Uitzonderingen daargelaten.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE9BS05Y20131229quote:Op maandag 17 maart 2014 11:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ietwat overdreven, ik weet het. Turkije is niet zo islamitisch als men denkt. Dat is in ieder geval het beeld dat ik ervan heb.quote:
Dat je moordenaars, verkrachters en soortgelijke personen kan vergeven...quote:Op maandag 17 maart 2014 11:48 schreef Arcadia het volgende:
Dus omdat mensen de keuze krijgen om gecompenseerd te worden (gebeurt ook in veel gevallen in Nederland) en te vergeven is islam werkelijk waar walgelijk.
Oké.
Hangt er vanaf in welke omgeving je je bevindt.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:49 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ietwat overdreven, ik weet het. Turkije is niet zo islamitisch als men denkt. Dat is in ieder geval het beeld dat ik ervan heb.
Dat jij dat niet doet oké. Maar waarom de keuze maken voor andere mensen? Het is een optie dat ze hebben.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:51 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat je moordenaars, verkrachters en soortgelijke personen kan vergeven...
Turkije is divers... Waar ben je allemaal geweest?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:49 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ietwat overdreven, ik weet het. Turkije is niet zo islamitisch als men denkt. Dat is in ieder geval het beeld dat ik ervan heb.
Ik ook, maar begreep er niks van.quote:
Jij bent net een yahudi.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:51 schreef Arcadia het volgende:
Staat zelfs ook gewoon letterlijk in de koran, duidelijk gelezen ja
Hoe kan je als moslim zulke mensen vergeven? Het is bijna een vrijbrief voor welvarende personen om zulke dingen te doen.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:53 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat jij dat niet doet oké. Maar waarom de keuze maken voor andere mensen? Het is een optie dat ze hebben.
Of nee. Jodin.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:56 schreef Arcadia het volgende:
Ik zeg liever de waarheid en maak vijanden, dan dat ik lieg om islam iets anders af te schilderen dan het is. Het bewijs is overweldigend wat de waarheid is. Mensen die ahadith niet serieus nemen, die liegen dat ze de koran hebben gelezen, anderen lasteren en uitmaken voor yahudi kun je zeker meer geloven.
Ja, want die mensen zijn gedwongen om het te accepteren. Daarbij moet vermeldt worden. Dit moet binnen de context van een islamitische staat blijven waarbij de status quo welvaart bij iedereen aanwezig is en niemand dus echt geld nodig heeft om te moeten overleven of om kinderen te voeden. Bekijk het in zijn algemeen.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:55 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hoe kan je als moslim zulke mensen vergeven? Het is bijna een vrijbrief voor welvarende personen om zulke dingen te doen.
Mijn ouders komen uit Konya. Daar zijn de mensen over het algemeen best gelovig en conservatief.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:52 schreef Visne het volgende:
[..]
Hangt er vanaf in welke omgeving je je bevindt.
Dan nog... Hoe kan in een bepaalde religie van een persoon verwacht worden dat ie dat soort mensen vergeeft?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:57 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ja, want die mensen zijn gedwongen om het te accepteren. Daarbij moet vermeldt worden. Dit moet binnen de context van een islamitische staat blijven waarbij de status quo welvaart bij iedereen aanwezig is en niemand dus echt geld nodig heeft om te moeten overleven of om kinderen te voeden. Bekijk het in zijn algemeen.
quote:We have prescribed for thee therein ‘a life for a life, and an eye for an eye, and a nose for a nose, and an ear for an ear, and a tooth for a tooth, and for wounds retaliation;’ but whoso remits it, it is an expiation for him, but he whoso will not judge by what God has revealed, these be the unjust
Zie post onder je. Oog om oog, tand om tand mag. Maar er zijn oplossingen beter dan dat.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dan nog... Hoe kan in een bepaalde religie van een persoon verwacht worden dat ie dat soort mensen vergeeft?
Dus? Beweer ik ergens dat er geen families zijn die het niet zullen accepteren? Het gaat erom dat er blijkbaar de mogelijkheid is om voor moordenaars met geld vrijuit te doden tot ze een keer een familie tegenkomen die het niet accepteerd. Dit is walgelijk en gevaarlijk voor medelanders as hell.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:46 schreef Arcadia het volgende:
Voor Stimo:
‘Say what you wish in abuse of me,
For my silence towards the idiot is indeed an answer.
I am not at a loss for a response but rather,
It does not befit the lion to answer the dogs.’
- Imam al-Shafi’i (R)
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE9BS05Y20131229
Hier gaan de familieleden niet akkoord met het bloedgeld en wensen dat die persoon ook gedood wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedwraak#Afkopen
Weet niet hoezeer deze resultaten kloppen maar;quote:Op maandag 17 maart 2014 11:06 schreef Arcadia het volgende:
[ afbeelding ]
Ook wel interessant. Weet niet hoe zeer het klopt.
Tamam, jij je zegje gedaan en ik ook.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dus? Beweer ik ergens dat er geen families zijn die het niet zullen accepteren? Het gaat erom dat er blijkbaar de mogelijkheid is om voor moordenaars met geld vrijuit te doden tot ze een keer een familie tegenkomen die het niet accepteert. Dit is walgelijk en gevaarlijk voor medelanders as hell.
Je zult maar leven in zo'n land.
Dat zou dus heel makkelijk gaan volgens Arcadia. Onderling afspraken maken en klaar is kees. Mocht het waar zijn wat Arcadia zegt, dan is de Islam een walhalla voor rijke moordenaars (maffia).quote:Op maandag 17 maart 2014 11:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wat als de familie een huurmoordenaar inschakelt om een familielid te doden?![]()
Dat is het dus ookquote:Op maandag 17 maart 2014 12:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat zou dus heel makkelijk gaan volgens Arcadia. Onderling afspraken maken en klaar is kees. Mocht het waar zijn wat Arcadia zegt, dan is de Islam een walhalla voor rijke moordenaars (maffia).
Hoe kun je tevreden zijn met zo'n geloof? Ben ik nou de enige die dit angstaanjagend vind?quote:Op maandag 17 maart 2014 12:05 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Tamam, jij je zegje gedaan en ik ook.
Want in de praktijk zie je dit dus ook terug hèquote:Op maandag 17 maart 2014 12:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat zou dus heel makkelijk gaan volgens Arcadia. Onderling afspraken maken en klaar is kees. Mocht het waar zijn wat Arcadia zegt, dan is de Islam een walhalla voor rijke moordenaars (maffia).
Anderen boven je delen je mening. Dus ik kan eerder zeggen dat ik de enige ben die het niet angstaanjagend vind.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe kun je tevreden zijn met zo'n geloof? Ben ik nou de enige die dit angstaanjagend vind?
Breng bewijs dat dit de weg vrijmaakt voor maffia in de landen waar deze strafrechtsregel wordt toegepast, de praktijk wijst namelijk uit dat dit namelijk niet zo is.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:09 schreef Bortecinem het volgende:
Arcadia, are you fucking kidding me? Genoeg mensen die zo ver gaan dat ze hun eigen familie afmaken voor geld. Maffia's inschakelen etc. Maar de Islam maakt de weg vrij voor ze.
Like I said, wat zulke types geloven is voor mij geen Islam. Dit soort types staan bij mij op 1 hoopje samen met varkens.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik moet echt stoppen met het verdiepen in Islam.
Ik wilde ook graag iets meer lezen over de Islam. Na dit soort berichten heb ik daar niet veel zin meer in.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik moet echt stoppen met het verdiepen in Islam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |