Dat is die 12%, blijkbaar.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:11 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Zou toch wel verwachten van die Nurcu's, Naqshbandi's, Suleymancilar etc. dat ze een sharia zouden willen?
Ik vond het vreemd omdat het maar 12% is?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is die 12%, blijkbaar.
Ik denk ook dat dit een zichtbare verschil is tussen Turken en Arabieren, even algemeen genomen. Turken willen geen islamitische staat, sharia hebben ze niets mee. Milde vorm, om het maar even zo te zeggen. Zie je ook terug in de strafrecht; westerse straffen.
Je kent het Turkse volk toch wel?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:16 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ik vond het vreemd omdat het maar 12% is?
2-3 dubbele. Blijkt toch erg onrealistischquote:Op maandag 17 maart 2014 11:18 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je kent het Turkse volk toch wel?. Zou me niet zo verbazen als het percentueel wat hoger ligt (in de praktijk).
Hoeveel had jij verwacht dan?
Ik weet eigenlijk niet hoe Koerden (in Turkije) ertegenover staan. Vermoed dat zij er meer open voor staan, maar dat is een aanname. Iemand een idee?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:21 schreef Arcadia het volgende:
[..]
2-3 dubbele. Blijkt toch erg onrealistisch
Ik heb het over een staat waarin de regels wel goed worden toegepast.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
In zo'n staat worden de slachtoffers bestraft omdat ze seks hebben buiten het huwelijk..
NWS / VAE Slachtoffer groepsverkrachting in cel
NWS / Noorse krijgt celstraf omdat ze verkracht is
Wat als de familie een huurmoordenaar inschakelt om een familielid te doden?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik heb het over een staat waarin de regels wel goed worden toegepast.
Dus, Arcadia, een moordenaar kan vrij rondlopen zolang hij geld betaald?
Onzin..... dikke vette onzin.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:24 schreef sylvesterrr het volgende:
De Turken in Turkije zijn net zo gelovig als de Nederlanders in Nederland.Uitzonderingen daargelaten.
Ik vind het angstwekkend dat je binnen de Islam kunt moorden en vrijuitgaan zolang je het geld er voor hebt en de familie vergeeft. Gadver ik zie nu al arme families het slachtoffer worden van moord en verkrachtingen maar liever voor geld kiezen omdat ze anders hun overgebleven kind(eren) niet kunnen voeden.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:59 schreef Arcadia het volgende:
Persoonlijk zou ik degene die iemand van mijn familie zou verkrachten/vermoorden ook niet vergeven.
U all mad?
De Islam is niet in te delen naar 1 iets. Dat wat hij zegt is niet DE waarheid. Jij laat je iets leren door een halve salafist, die denken anders dan jij. Kurani ac ve kendin oku bence.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vind het angstwekkend dat je binnen de Islam kunt moorden en vrijuitgaan zolang je het geld er voor hebt en de familie vergeeft. Gadver ik zie nu al arme families het slachtoffer worden van moord en verkrachtingen maar liever voor geld kiezen omdat ze anders hun overgebleven kind(eren) niet kunnen voeden.
Werkelijk waar walgelijk.
Niet luisteren naar hem.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vind het angstwekkend dat je binnen de Islam kunt moorden en vrijuitgaan zolang je het geld er voor hebt en de familie vergeeft. Gadver ik zie nu al arme families het slachtoffer worden van moord en verkrachtingen maar liever voor geld kiezen omdat ze anders hun overgebleven kind(eren) niet kunnen voeden.
Ik daag hem uit. Wil zijn mening horen. Doe nu heel extreem, maar ben ik niet haha.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De Islam is niet in te delen naar 1 iets. Dat wat hij zegt is niet DE waarheid. Jij laat je iets leren door een halve salafist, die denken anders dan jij. Kurani ac ve kendin oku bence.
Sen okudun mu?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
De Islam is niet in te delen naar 1 iets. Dat wat hij zegt is niet DE waarheid. Jij laat je iets leren door een halve salafist, die denken anders dan jij. Kurani ac ve kendin oku bence.
Ik moet kotsen van zulke types. Srs.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:42 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik daag hem uit. Wil zijn mening horen. Doe nu heel extreem, maar ben ik niet haha.
Watquote:Op maandag 17 maart 2014 11:24 schreef sylvesterrr het volgende:
De Turken in Turkije zijn net zo gelovig als de Nederlanders in Nederland.Uitzonderingen daargelaten.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE9BS05Y20131229quote:Op maandag 17 maart 2014 11:27 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ietwat overdreven, ik weet het. Turkije is niet zo islamitisch als men denkt. Dat is in ieder geval het beeld dat ik ervan heb.quote:
Dat je moordenaars, verkrachters en soortgelijke personen kan vergeven...quote:Op maandag 17 maart 2014 11:48 schreef Arcadia het volgende:
Dus omdat mensen de keuze krijgen om gecompenseerd te worden (gebeurt ook in veel gevallen in Nederland) en te vergeven is islam werkelijk waar walgelijk.
Oké.
Hangt er vanaf in welke omgeving je je bevindt.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:49 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ietwat overdreven, ik weet het. Turkije is niet zo islamitisch als men denkt. Dat is in ieder geval het beeld dat ik ervan heb.
Dat jij dat niet doet oké. Maar waarom de keuze maken voor andere mensen? Het is een optie dat ze hebben.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:51 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat je moordenaars, verkrachters en soortgelijke personen kan vergeven...
Turkije is divers... Waar ben je allemaal geweest?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:49 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ietwat overdreven, ik weet het. Turkije is niet zo islamitisch als men denkt. Dat is in ieder geval het beeld dat ik ervan heb.
Ik ook, maar begreep er niks van.quote:
Jij bent net een yahudi.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:51 schreef Arcadia het volgende:
Staat zelfs ook gewoon letterlijk in de koran, duidelijk gelezen ja
Hoe kan je als moslim zulke mensen vergeven? Het is bijna een vrijbrief voor welvarende personen om zulke dingen te doen.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:53 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Dat jij dat niet doet oké. Maar waarom de keuze maken voor andere mensen? Het is een optie dat ze hebben.
Of nee. Jodin.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:56 schreef Arcadia het volgende:
Ik zeg liever de waarheid en maak vijanden, dan dat ik lieg om islam iets anders af te schilderen dan het is. Het bewijs is overweldigend wat de waarheid is. Mensen die ahadith niet serieus nemen, die liegen dat ze de koran hebben gelezen, anderen lasteren en uitmaken voor yahudi kun je zeker meer geloven.
Ja, want die mensen zijn gedwongen om het te accepteren. Daarbij moet vermeldt worden. Dit moet binnen de context van een islamitische staat blijven waarbij de status quo welvaart bij iedereen aanwezig is en niemand dus echt geld nodig heeft om te moeten overleven of om kinderen te voeden. Bekijk het in zijn algemeen.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:55 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hoe kan je als moslim zulke mensen vergeven? Het is bijna een vrijbrief voor welvarende personen om zulke dingen te doen.
Mijn ouders komen uit Konya. Daar zijn de mensen over het algemeen best gelovig en conservatief.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:52 schreef Visne het volgende:
[..]
Hangt er vanaf in welke omgeving je je bevindt.
Dan nog... Hoe kan in een bepaalde religie van een persoon verwacht worden dat ie dat soort mensen vergeeft?quote:Op maandag 17 maart 2014 11:57 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ja, want die mensen zijn gedwongen om het te accepteren. Daarbij moet vermeldt worden. Dit moet binnen de context van een islamitische staat blijven waarbij de status quo welvaart bij iedereen aanwezig is en niemand dus echt geld nodig heeft om te moeten overleven of om kinderen te voeden. Bekijk het in zijn algemeen.
quote:We have prescribed for thee therein ‘a life for a life, and an eye for an eye, and a nose for a nose, and an ear for an ear, and a tooth for a tooth, and for wounds retaliation;’ but whoso remits it, it is an expiation for him, but he whoso will not judge by what God has revealed, these be the unjust
Zie post onder je. Oog om oog, tand om tand mag. Maar er zijn oplossingen beter dan dat.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dan nog... Hoe kan in een bepaalde religie van een persoon verwacht worden dat ie dat soort mensen vergeeft?
Dus? Beweer ik ergens dat er geen families zijn die het niet zullen accepteren? Het gaat erom dat er blijkbaar de mogelijkheid is om voor moordenaars met geld vrijuit te doden tot ze een keer een familie tegenkomen die het niet accepteerd. Dit is walgelijk en gevaarlijk voor medelanders as hell.quote:Op maandag 17 maart 2014 11:46 schreef Arcadia het volgende:
Voor Stimo:
‘Say what you wish in abuse of me,
For my silence towards the idiot is indeed an answer.
I am not at a loss for a response but rather,
It does not befit the lion to answer the dogs.’
- Imam al-Shafi’i (R)
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBRE9BS05Y20131229
Hier gaan de familieleden niet akkoord met het bloedgeld en wensen dat die persoon ook gedood wordt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bloedwraak#Afkopen
Weet niet hoezeer deze resultaten kloppen maar;quote:Op maandag 17 maart 2014 11:06 schreef Arcadia het volgende:
[ afbeelding ]
Ook wel interessant. Weet niet hoe zeer het klopt.
Tamam, jij je zegje gedaan en ik ook.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dus? Beweer ik ergens dat er geen families zijn die het niet zullen accepteren? Het gaat erom dat er blijkbaar de mogelijkheid is om voor moordenaars met geld vrijuit te doden tot ze een keer een familie tegenkomen die het niet accepteert. Dit is walgelijk en gevaarlijk voor medelanders as hell.
Je zult maar leven in zo'n land.
Dat zou dus heel makkelijk gaan volgens Arcadia. Onderling afspraken maken en klaar is kees. Mocht het waar zijn wat Arcadia zegt, dan is de Islam een walhalla voor rijke moordenaars (maffia).quote:Op maandag 17 maart 2014 11:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wat als de familie een huurmoordenaar inschakelt om een familielid te doden?![]()
Dat is het dus ookquote:Op maandag 17 maart 2014 12:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat zou dus heel makkelijk gaan volgens Arcadia. Onderling afspraken maken en klaar is kees. Mocht het waar zijn wat Arcadia zegt, dan is de Islam een walhalla voor rijke moordenaars (maffia).
Hoe kun je tevreden zijn met zo'n geloof? Ben ik nou de enige die dit angstaanjagend vind?quote:Op maandag 17 maart 2014 12:05 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Tamam, jij je zegje gedaan en ik ook.
Want in de praktijk zie je dit dus ook terug hèquote:Op maandag 17 maart 2014 12:06 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat zou dus heel makkelijk gaan volgens Arcadia. Onderling afspraken maken en klaar is kees. Mocht het waar zijn wat Arcadia zegt, dan is de Islam een walhalla voor rijke moordenaars (maffia).
Anderen boven je delen je mening. Dus ik kan eerder zeggen dat ik de enige ben die het niet angstaanjagend vind.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hoe kun je tevreden zijn met zo'n geloof? Ben ik nou de enige die dit angstaanjagend vind?
Breng bewijs dat dit de weg vrijmaakt voor maffia in de landen waar deze strafrechtsregel wordt toegepast, de praktijk wijst namelijk uit dat dit namelijk niet zo is.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:09 schreef Bortecinem het volgende:
Arcadia, are you fucking kidding me? Genoeg mensen die zo ver gaan dat ze hun eigen familie afmaken voor geld. Maffia's inschakelen etc. Maar de Islam maakt de weg vrij voor ze.
Like I said, wat zulke types geloven is voor mij geen Islam. Dit soort types staan bij mij op 1 hoopje samen met varkens.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik moet echt stoppen met het verdiepen in Islam.
Ik wilde ook graag iets meer lezen over de Islam. Na dit soort berichten heb ik daar niet veel zin meer in.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:10 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik moet echt stoppen met het verdiepen in Islam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |