abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 20 juli 2013 @ 10:13:28 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_129148149
Een Noorse vrouw die in Dubai is verkracht, heeft een gevangenisstraf van 16 maanden gekregen omdat ze seks buiten het huwelijk heeft gehad. De 24-jarige Marte Dalelv was in maart op zakenreis in het land, toen ze werd verkracht. Ze deed aangifte, maar werd vervolgens zelf beschuldigd. Haar werd ook het drinken van alcohol en meineed ten laste gelegd. Deze week werd ze veroordeeld, meldt de BBC.

De man die de Noorse beschuldigde van de verkrachting heeft een gevangenisstraf van 13 maanden gekregen, eveneens voor seks buiten het huwelijk en het drinken van alcohol.

Het hoger beroep dat Dalelv heeft aangetekend, wordt naar verwachting in september behandeld. Na ingrijpen van de Noorse regering mag ze het beroep in relatieve vrijheid afwachten. Ze verblijft in het Noorse Zeemanscentrum in Dubai.

De Noorse minister van Buitenlandse Zaken Espen Barth Eide vindt dat de veroordeling 'lijnrecht indruist tegen ons gevoel voor rechtvaardigheid' en 'hoogst problematisch is vanuit het gezichtspunt van mensenrechten'.

Volgens de wet in de Verenigde Arabische Emiraten, waartoe Dubai behoort, kan een man alleen voor verkrachting worden veroordeeld als hij zelf heeft bekend of als er vier mannelijke getuigen zijn. Dubai is de laatste jaren sterk veranderd en is een belangrijke toeristische trekpleister geworden. Desondanks is het land nog steeds erg conservatief, waardoor meer buitenlanders in de problemen zijn gekomen.

Zo kreeg een Australische vrouw in 2008 acht maanden cel nadat ze had verklaard door drie collega's te zijn verkracht. Een Brits stel moest in 2010 een maand de cel in omdat ze elkaar in een restaurant een kusje op de wang hadden gegeven. Een ander Brits paar kreeg drie maanden celstraf omdat ze seks op een strand zouden hebben gehad, wat ze tevergeefs ontkenden.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)e-verkracht-is.dhtml

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_129148236
islamitische landen, don't go there :') .
  zaterdag 20 juli 2013 @ 10:20:00 #3
405567 milaya
milaya moya
pi_129148244
:r
  zaterdag 20 juli 2013 @ 10:27:59 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_129148351
Misschien maar gewoon beter om niet naar landen te gaan waar religie de wet bepaald.
Laffe huichelaar
pi_129148507
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Misschien maar gewoon beter om niet naar landen te gaan waar religie de wet bepaald.
Op z'n minst bekend zijn met je positie in andere landen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_129148557
Apart verhaal wel. Want ze wordt dus ook aangeklaagd voor meineed? Waar heeft ze over gelogen dan?
  zaterdag 20 juli 2013 @ 10:48:40 #7
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_129148589
Het is treurig, maar de titel klopt dus niet. Ze is niet veroordeeld ''omdat ze verkracht is''. Haar verhaal wordt gewoon niet geloofd, en inplaats daarvan wordt ze veroordeeld voor buitenechtelijke seks.
pi_129148590
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:46 schreef Fides het volgende:
Apart verhaal wel. Want ze wordt dus ook aangeklaagd voor meineed? Waar heeft ze over gelogen dan?
Omdat het volgens de openbare aanklager geen verkrachting was.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 10:50:09 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_129148610
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:46 schreef Fides het volgende:
In Dubai ben je alleen verkracht als de man bekend, of als er vier mannelijke getuigen zijn. Als je als vrouw zegt dat je verkracht bent, zonder dat aan en van de eerdere criteria voldaan is, zal ze dus wel liegen in de ogen van de wet.
Laffe huichelaar
pi_129148690
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:48 schreef waht het volgende:
Omdat het volgens de openbare aanklager geen verkrachting was.
Maar dat is een andere interpretatie van de feiten, en niet per sé liegen lijkt me?

Daarnaast was ze niet "op zakenreis" (leek me al stug voor een 24 jarige, die eerlijk gezegd niet al te snugger over kwam in de interviews) maar werkte ze in Doha als "interior designer" bij een of andere IKEA-achtige zaak ("The One" ). Doet er verder niet toe, maar ze woonde/werkte al enkele jaren in Doha dus ze zou wel een beetje op de hoogte kunnen zijn van de (belachelijke) regels aldaar.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 10:54:33 #11
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_129148700
Erg kromme wet trouwens. Een man kan een vrouw verkrachten en vervolgens ontkennen dat hij haar ooit heeft aangeraakt. Het aantal niet gemelde verkrachtingen en aanrandingen moet enorm hoog zijn in Dubai. :( Vreselijk.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_129148737
Wat een achterlijke wetgeving hebben ze daar. :')
Ура для россии
  zaterdag 20 juli 2013 @ 10:59:58 #13
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_129148764
Ik vind het altijd wonderlijk als mensen enthousiast melden naar Dubai op vakantie te gaan.
Nog niet als ik er een miljoen bij kreeg. Eng land.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_129148777
Mensen doen blijkbaar alles voor geld en olie.
Als daar geen geld of olie was, dan zou niemand (behalve linkse idealisten en zendelingen) overwegen om af te reizen naar die apenlanden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:01:04 #15
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_129148781
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:59 schreef jajablahblah het volgende:
Ik vind het altijd wonderlijk als mensen enthousiast melden naar Dubai op vakantie te gaan.
Damn. Een miljoen is een hele hoop geld. Ik zou het zo doen!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:01:49 #16
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_129148795
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:01 schreef eleusis het volgende:

[..]

Damn. Een miljoen is een hele hoop geld. Ik zou het zo doen!
Misschien ook iets minder kans dat je verkracht of opgeknoopt wordt daar?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
pi_129148797
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:53 schreef Fides het volgende:

[..]

Maar dat is een andere interpretatie van de feiten, en niet per sé liegen lijkt me?
Niet per sé, maar in Dubai kennelijk wel.
quote:
Daarnaast was ze niet "op zakenreis" (leek me al stug voor een 24 jarige, die eerlijk gezegd niet al te snugger over kwam in de interviews) maar werkte ze in Doha als "interior designer" bij een of andere IKEA-achtige zaak ("The One" ). Doet er verder niet toe, maar ze woonde/werkte al enkele jaren in Doha dus ze zou wel een beetje op de hoogte kunnen zijn van de (belachelijke) regels aldaar.
Ach, ik denk dat het merendeel geen flauw idee heeft, al wonen ze er jaren.
pi_129148814
quote:
Met een mannelijke medereiziger ben je zo veilig als het maar zijn kan.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:04:01 #19
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_129148821
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:03 schreef waht het volgende:

[..]

Geen idee eerlijk gezegd. In mijn geval wordt dat moeilijk.
pi_129148838
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:03 schreef waht het volgende:

[..]

Behalve als die haar verkracht zonder 4 mannelijke getuigen.
pi_129148879
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Behalve als die haar verkracht zonder 4 mannelijke getuigen.
Ik bedoel dus vrienden/familie. ;)
pi_129148950
quote:
Inderdaad, ik snap de attractie ervan ook helemaal niet. Het is zelfde als naar Las Vegas gaan, ook zo'n kunstmatige fake stad en dan zitten er ook nog eens van die baardmannen met hun bizarre regels.

Duidelijk is dat het kosmopolitisme daar maar zover gaat tot hun egoïstische belangen, of het nou een aantrekkelijke Zweedse vrouw is of een blik Pakistaanse gastarbeiders die ze uitbuiten.
pi_129149108
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 11:12 schreef AlexanderDeGrote het volgende:

[..]

Duidelijk is dat het kosmopolitisme daar maar zover gaat tot hun egoïstische belangen, of het nou een aantrekkelijke Zweedse vrouw is of een blik Pakistaanse gastarbeiders die ze uitbuiten.
Mja, het egoïstische belang is ook de enige reden dat er Westerlingen te vinden zijn natuurlijk. Een graantje meepikken van het zwarte goud.....
Je kan ook stellen dat "ons" (Westerse wereld) rechtvaardigheidsgevoel net zo ver gaat als onze egoïstische belang. Dat er miljoenen mensen onderdrukt worden en totaal geen rechten hebben in dat stukje van de wereld boeit ons vrij weinig zolang wij maar een paar kansloze prestigieuze miljardenprojecten (die kunstmatige eilandjes bijvoorbeeld) binnen kunnen harken.
pi_129149141
Wtf 8)7 .
I´m back.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 11:29:02 #25
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_129149204
Wordt tijd worden dat de olie daar op raakt, hoeven we daar ook geen zakelijke onderhandelingen meer mee te voeren..

Dan durven de westelijke landen ook eindelijk eens een mening te geven over hun religie waar ze zo heilig aan vasthouden.... :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')