Op z'n minst bekend zijn met je positie in andere landen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Misschien maar gewoon beter om niet naar landen te gaan waar religie de wet bepaald.
Omdat het volgens de openbare aanklager geen verkrachting was.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:46 schreef Fides het volgende:
Apart verhaal wel. Want ze wordt dus ook aangeklaagd voor meineed? Waar heeft ze over gelogen dan?
In Dubai ben je alleen verkracht als de man bekend, of als er vier mannelijke getuigen zijn. Als je als vrouw zegt dat je verkracht bent, zonder dat aan en van de eerdere criteria voldaan is, zal ze dus wel liegen in de ogen van de wet.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:46 schreef Fides het volgende:
Apart verhaal wel. Want ze wordt dus ook aangeklaagd voor meineed? Waar heeft ze over gelogen dan?
Maar dat is een andere interpretatie van de feiten, en niet per sé liegen lijkt me?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:48 schreef waht het volgende:
Omdat het volgens de openbare aanklager geen verkrachting was.
Damn. Een miljoen is een hele hoop geld. Ik zou het zo doen!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:59 schreef jajablahblah het volgende:
Ik vind het altijd wonderlijk als mensen enthousiast melden naar Dubai op vakantie te gaan.
Nog niet als ik er een miljoen bij kreeg. Eng land.
Misschien ook iets minder kans dat je verkracht of opgeknoopt wordt daar?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:01 schreef eleusis het volgende:
[..]
Damn. Een miljoen is een hele hoop geld. Ik zou het zo doen!
Niet per sé, maar in Dubai kennelijk wel.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:53 schreef Fides het volgende:
[..]
Maar dat is een andere interpretatie van de feiten, en niet per sé liegen lijkt me?
Ach, ik denk dat het merendeel geen flauw idee heeft, al wonen ze er jaren.quote:Daarnaast was ze niet "op zakenreis" (leek me al stug voor een 24 jarige, die eerlijk gezegd niet al te snugger over kwam in de interviews) maar werkte ze in Doha als "interior designer" bij een of andere IKEA-achtige zaak ("The One" ). Doet er verder niet toe, maar ze woonde/werkte al enkele jaren in Doha dus ze zou wel een beetje op de hoogte kunnen zijn van de (belachelijke) regels aldaar.
Met een mannelijke medereiziger ben je zo veilig als het maar zijn kan.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:59 schreef jajablahblah het volgende:
Ik vind het altijd wonderlijk als mensen enthousiast melden naar Dubai op vakantie te gaan.
Geen idee eerlijk gezegd. In mijn geval wordt dat moeilijk.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:03 schreef waht het volgende:
[..]
Met een mannelijke medereiziger ben je zo veilig als het maar zijn kan.
Behalve als die haar verkracht zonder 4 mannelijke getuigen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:03 schreef waht het volgende:
[..]
Met een mannelijke medereiziger ben je zo veilig als het maar zijn kan.
Ik bedoel dus vrienden/familie.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:05 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Behalve als die haar verkracht zonder 4 mannelijke getuigen.
Inderdaad, ik snap de attractie ervan ook helemaal niet. Het is zelfde als naar Las Vegas gaan, ook zo'n kunstmatige fake stad en dan zitten er ook nog eens van die baardmannen met hun bizarre regels.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:59 schreef jajablahblah het volgende:
Mja, het egoïstische belang is ook de enige reden dat er Westerlingen te vinden zijn natuurlijk. Een graantje meepikken van het zwarte goud.....quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:12 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Duidelijk is dat het kosmopolitisme daar maar zover gaat tot hun egoïstische belangen, of het nou een aantrekkelijke Zweedse vrouw is of een blik Pakistaanse gastarbeiders die ze uitbuiten.
Goede post.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:23 schreef Fides het volgende:
[..]
Mja, het egoïstische belang is ook de enige reden dat er Westerlingen te vinden zijn natuurlijk. Een graantje meepikken van het zwarte goud.....
Je kan ook stellen dat "ons" (Westerse wereld) rechtvaardigheidsgevoel net zo ver gaat als onze egoïstische belang. Dat er miljoenen mensen onderdrukt worden en totaal geen rechten hebben in dat stukje van de wereld boeit ons vrij weinig zolang wij maar een paar kansloze prestigieuze miljardenprojecten (die kunstmatige eilandjes bijvoorbeeld) binnen kunnen harken.
Dat is ook zo en duidelijk dat voor "ons" (het mag wat mij betreft tussen honderd aanhalingstekens in dit geval) een verkrachte Zweedse meer tot de verbeelding spreekt dan wat verongelukte Pakistani.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:23 schreef Fides het volgende:
[..]
Mja, het egoïstische belang is ook de enige reden dat er Westerlingen te vinden zijn natuurlijk. Een graantje meepikken van het zwarte goud.....
Je kan ook stellen dat "ons" (Westerse wereld) rechtvaardigheidsgevoel net zo ver gaat als onze egoïstische belang. Dat er miljoenen mensen onderdrukt worden en totaal geen rechten hebben in dat stukje van de wereld boeit ons vrij weinig zolang wij maar een paar kansloze prestigieuze miljardenprojecten (die kunstmatige eilandjes bijvoorbeeld) binnen kunnen harken.
quote:‘Walt Disney meets Albert Speer on the shores of Arabia’
Schalie-olie is het antwoord:quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:29 schreef penny-wise het volgende:
Wordt tijd worden dat de olie daar op raakt, hoeven we daar ook geen zakelijke onderhandelingen meer mee te voeren..
Dan durven de westelijke landen ook eindelijk eens een mening te geven over hun religie waar ze zo heilig aan vasthouden....
bronquote:Schalie-olie VS drukt vraag naar olie OPEC
WENEN (AFN) - De Organisatie van Olie Exporterende Landen (OPEC) verwacht dat er volgend jaar minder vraag zal zijn naar olie uit zijn lidstaten door de aanhoudende hausse van Amerikaanse en Canadese schalie-olie. Dat maakte de OPEC woensdag bekend.
De organisatie verwacht dat de vraag naar olie van zijn leden volgend jaar dagelijks met 300.000 vaten zal afnemen tot 29,6 miljoen vaten per dag. Dat is circa 2,6 procent lager dan het huidige niveau. De OPEC-landen produceren dagelijks 30 miljoen vaten olie.
In met name de Verenigde Staten en Canada, beide geen lid van de OPEC, wordt met nieuwe technieken steeds meer olie uit aardlagen gehaald die voorheen niet aan te boren waren. De productie van niet-OPEC-landen zal volgend jaar dagelijks met 1,1 miljoen vaten toenemen tot 55,1 miljoen stuks per dag.
quote:De VS zal in 2017 Saudi-Arabië en Rusland voorbij gestreefd zijn als grootste olieproducent ter wereld. Dat zegt het Internationaal Energieagentschap IEA.
Door nieuwe technologieën zal er in Amerika de komende jaren meer olie geproduceerd worden, voorspelt het IEA. Zo wordt er veel verwacht van de winning van schalie-olie, olie die zich in moeilijk doordringbaar gesteente bevindt.
Gas
Het IEA zegt ook dat de VS al in 2015 de grootste gasproducent ter wereld zal zijn. Nu voert Rusland die lijst nog aan. Amerika moet nu nog zo'n 20 procent van zijn energie importeren. De afhankelijkheid van buitenlandse olie, vooral uit het Midden-Oosten, is veel Amerikanen een doorn in het oog.
Homo ?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:32 schreef Cracka-ass het volgende:
Alleen of met vrienden kom ik er graag, met vrouw al een stuk minder.
Dat verandert op macro-niveau weinig aan de vraag naar olie uit de Perzische Golf.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Schalie-olie is het antwoord:
bron
[..]
bron
[..]
Minder vraag, prijzen omlaag.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:45 schreef waht het volgende:
[..]
Dat verandert op macro-niveau weinig aan de vraag naar olie uit de Perzische Golf.
Minder vraag uit de VS wordt (over)gecompenseerd door meer vraag uit India, China, etc.quote:
Meer concurrentie, leidt tot lagere prijzen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:50 schreef waht het volgende:
[..]
Minder vraag uit de VS wordt (over)gecompenseerd door meer vraag uit India, China, etc.
Hoezo niet? Schijnbaar kan je daar vrijelijk wijven verkrachten en er nog mee wegkomen ook.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:59 schreef jajablahblah het volgende:
Dus dat is wel grappig om te doen op vakantie: wijven verkrachten?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:52 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoezo niet? Schijnbaar kan je daar vrijelijk wijven verkrachten en er nog mee wegkomen ook.
Zijn toeristische routes voor.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus dat is wel grappig om te doen op vakantie: wijven verkrachten?
Je moet alles een keer geprobeerd hebben.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus dat is wel grappig om te doen op vakantie: wijven verkrachten?
Zo simpel is het binnen de oliemarkt niet, maar goed offtopic.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 11:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Meer concurrentie, leidt tot lagere prijzen.
VS zit niet in de OPEC.
Tong weet.quote:
Waar idioten de wet bepalen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Misschien maar gewoon beter om niet naar landen te gaan waar religie de wet bepaald.
Ik weet toevallig dat je sommige landen niet binnenkomt als je een stempeltje van Israël in je paspoort hebt staan...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:13 schreef Oud_student het volgende:
Wat ik mij ook afvraag: hoe zit het met de niet-Jood verklaringen die je vroeger moest ondertekenen om dergelijke apenlanden binnen te komen, met name als je daar zaken wilde doen.
Ik weet dat de algehele stemming in Europa en met name Nederland anti-joods/Israel is geworden, dus misschien is het nu geen enkel probleem meer
Wel toevallig dan. Welke landen ?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet toevallig dat je sommige landen niet binnenkomt als je een stempeltje van Israël in je paspoort hebt staan...
Of gewoon geen aangifte doen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Inderdaad, wat maakt een beetje verkracht worden nou uit? Daarom hoef je niet weg te blijven toch?quote:
Juist.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 12:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Inderdaad, wat maakt een beetje verkracht worden nou uit? Daarom hoef je niet weg te blijven toch?
Verschilt en hangt ook af van de stemming van de douaniers. Maar grof gezegd is het lastiger om Syrië en Iran binnen te komen met zo'n stempel. Egypte en Jordanië is weer geen enkel probleem, bij de Golfstaten verschilt het.quote:
Waarschijnlijk is het veiliger dan een autoritje door Amsterdam, maar het gaat om het principe van de wetgeving daar: volkomen achterlijk.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:36 schreef Stuart het volgende:
Ik las dit bericht vanmorgen. Eigenlijk gewoon eng voor een vrouw om naar Dubai te gaan dus
Inderdaad achterlijk!quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:38 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is het veiliger dan een autoritje door Amsterdam, maar het gaat om het principe van de wetgeving daar: volkomen achterlijk.
Dus ik zeg: ga principieel niet naar deze landen
Er lopen daar zat vrouwen zonder enige begeleiding op straat, in allerlei kleding. Het is vrij veilig te noemen en alles wat god verboden heeft gebeurd gewoon.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:36 schreef Stuart het volgende:
Ik las dit bericht vanmorgen. Eigenlijk gewoon eng voor een vrouw om naar Dubai te gaan dus
Ach, dat is wat dramatisch gesteld. Gezien historische ontwikkelingen is de huidige situatie aldaar vrij logisch.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ongezien de t voor die landen. Dit kun je ronduit achterlijke culturen noemen. Er zullen vast ook slimme mensen rondlopen maar die hebben 't daar niet voor 't zeggen.
Nou ja, misschien gebeurd dat maar ik lees wel vaker dat West Europese mensen gevangenisstraf krijgen voor bijvoorbeeld openbaar zoenen. Zoals jij het nu verteld lijkt het alsof alles maar magquote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Er lopen daar zat vrouwen zonder enige begeleiding op straat, in allerlei kleding. Het is vrij veilig te noemen en alles wat god verboden heeft gebeurd gewoon.
Niet officieel, maar het gebeurd wel.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:49 schreef Stuart het volgende:
[..]
Nou ja, misschien gebeurd dat maar ik lees wel vaker dat West Europese mensen gevangenisstraf krijgen voor bijvoorbeeld openbaar zoenen. Zoals jij het nu verteld lijkt het alsof alles maar mag
Binnenshuis sowieso.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet officieel, maar het gebeurd wel.
Niet alleen dat, maar kennelijk slagen die toeristen er ook nog eens in om hun ogen te sluiten voor de enorme wantoestanden in dat land. De wetgeving is er maar één van. Al die prachtige gebouwen daar worden gebouwd door gastarbeiders (vaak uit India) die onder de meest erbarmelijke omstandigheden moeten werken. Wat te denken van de vele arme dienstmeisjes die daar dagelijks worden mishandeld. Enzovoorts enzovoorts.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:59 schreef jajablahblah het volgende:
Vooral door onze auto's dus.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Mij lukt dat dus echt niet en ik zal daar ook nooit 'op vakantie' gaan. Die gehele rijkdom is gebaseerd op olie... en slavernij.
dit!quote:
welkom in de wereld van de islamquote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:57 schreef Woestijnvos het volgende:
Wat een achterlijke wetgeving hebben ze daar.
inderdaad maar binnenkort is de olie op en dan stort het daar in als een kaartenhuisquote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Niet alleen dat, maar kennelijk slagen die toeristen er ook nog eens in om hun ogen te sluiten voor de enorme wantoestanden in dat land. De wetgeving is er maar één van. Al die prachtige gebouwen daar worden gebouwd door gastarbeiders (vaak uit India) die onder de meest erbarmelijke omstandigheden moeten werken. Wat te denken van de vele arme dienstmeisjes die daar dagelijks worden mishandeld. Enzovoorts enzovoorts.
Mij lukt dat dus echt niet en ik zal daar ook nooit 'op vakantie' gaan. Die gehele rijkdom is gebaseerd op olie... en slavernij.
In elk land wordt de wet bepaald door religie.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Nu krijg je alle verlichte geesten van FOK! over je heen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
In elk land wordt de wet bepaald door religie.
Er zijn natuurlijk verschillende gradaties hèquote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:20 schreef xzaz het volgende:
[..]
In elk land wordt de wet bepaald door religie.
Geef dat dan ook aan in je statement.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk verschillende gradaties hè
Het verschil is dat in sommige landen religie dicteert, en in sommige landen heeft het heersende geloof invloed. Optie 1 is zou ik niet echt vertrouwen, optie 2 is lastig te vermijden. Ik had verwacht dat in de context van het bericht de strekking van mijn post ook wel duidelijk zou zijn.quote:
quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:49 schreef Syd het volgende:
Echt slim volk is het niet, oliedom gemaakt. Welke logica zit er in dit verhaal![]()
Vrouw wordt verkracht en krijgt cel de rechter daar is waarschijnlijk net als rest van het volk zwakbegaafd ofzo, want reden is sex buiten het huwelijk ?? Wtf ze is verkracht, dom volk.
Volgens de wet is ze niet verkracht he?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:49 schreef Syd het volgende:
Echt slim volk is het niet, oliedom gemaakt. Welke logica zit er in dit verhaal![]()
Vrouw wordt verkracht en krijgt cel de rechter daar is waarschijnlijk net als rest van het volk zwakbegaafd ofzo, want reden is sex buiten het huwelijk ?? Wtf ze is verkracht, dom volk.
Nee, je kunt daar nog beter een groepsverkrachting ondergaan door 5 man blijkbaarquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:24 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Volgens de wet is ze niet verkracht he?
Dan zijn ze alle 5 verkrachter en is het pas verkrachting als ze het toegeven.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, je kunt daar nog beter een groepsverkrachting ondergaan door 5 man blijkbaar
Dit soort wetten zijn er dan ook om onschuldige mannen te beschermen tegen de valse beschuldigingen van potentiële slettebakken. Hier in het Westen is het andersom en ben je als man schuldig totdat je het tegendeel kunt bewijzen.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 14:42 schreef Maron het volgende:
Hoe zou het Julian Assange zijn vergaan als hij een Arabier was..
Of juist wel, je kan daar als man heerlijk je gang gaan.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Ja, je hebt gelijk..en dat is waarschijnlijk ook wat die Assange is overkomen..(maar dat is een andere cup-of niet te zuipen thee)..quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:41 schreef Shawn het volgende:
[..]
Dit soort wetten zijn er dan ook om onschuldige mannen te beschermen tegen de valse beschuldigingen van potentiële slettebakken. Hier in het Westen is het andersom en ben je als man schuldig totdat je het tegendeel kunt bewijzen.
http://katskleuren.wordpr(...)bezielt-die-vrouwen/
Veel aangiften van zedenmisdrijven blijken vals
http://www.volkskrant.nl/(...)n-blijken-vals.dhtml
Ja hoor. Vrij spel voor verkrachters.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:44 schreef computergirl het volgende:
[..]
Of juist wel, je kan daar als man heerlijk je gang gaan.
http://www.huffingtonpost(...)dubai_n_3624867.htmlquote:DUBAI, United Arab Emirates -- A Norwegian woman sentenced to 16 months in jail in Dubai for having sex outside marriage after she reported an alleged rape said Friday she decided to speak out in hopes of drawing attention to the risks of outsiders misunderstanding the Islamic-influenced legal codes in this cosmopolitan city.
The case has drawn outrage from rights groups and others in the West since the 24-year-old interior designer was sentenced Wednesday. It also highlights the increasingly frequent tensions between the United Arab Emirates' international atmosphere and its legal system, which is strongly influenced by Islamic traditions in a nation where foreign workers and visitors greatly outnumber locals.
"I have to spread the word. ... After my sentence we thought, `How can it get worse?'" Marte Deborah Dalelv told The Associated Press in an interview at a Norwegian aid compound in Dubai where she is preparing her appeal scheduled for early September.
Dalelv, who worked for an interior design firm in Qatar since 2011, claims she was sexually assaulted by a co-worker in March while she was attending a business meeting in Dubai.
She said she fled to the hotel lobby and asked for the police to be called. The hotel staff asked if she was sure she wanted to involve the police, Dalelv said.
"Of course I want to call the police," she said. "That is the natural reaction where I am from."
Dalelv said she was given a medical examination seeking evidence of the alleged rape and underwent a blood test for alcohol. Such tests are commonly given in the UAE for alleged assaults and in other cases. Alcohol is sold widely across Dubai, but public intoxication can bring charges.
The AP does not identity the names of alleged sexual assault victims, but Dalelv went public voluntarily to talk to media.
Dalelv was detained for four days after being accused of having sex outside marriage, which is outlawed in the UAE although the law is not actively enforced for tourists as well as hundreds of thousands of Westerners and others on resident visas.
She managed to reach her stepfather in Norway after being loaned a phone card by another woman in custody.
"My stepdad, he answered the phone, so I said, that I had been raped, I am in prison ... please call the embassy," she recounted.
"And then I went back and I ... just had a breakdown," she continued. "It was very emotional, to call my dad and tell him what happened."
Norwegian diplomats later secured her release and she has been allowed to remain at the Norwegian Seamen's Center in central Dubai. She said her alleged attacker received a 13-month sentence for out-of-wedlock sex and alcohol consumption.
Dubai authorities did not respond to calls for comment, but the case has brought strong criticism from Norwegian officials and activists.
"This verdict flies in the face of our notion of justice," Norway's foreign minister, Espen Barth Eide, told the NTB news agency, calling it "highly problematic from a human rights perspective."
Previous cases in the UAE have raised similar questions, with alleged sexual assault victims facing charges for sex-related offenses. Other legal codes also have been criticized for being at odds with the Western-style openness promoted by Dubai.
On Thursday, Dubai police said they arrested a man who posted an Internet video of an Emirati beating a South Asian van driver after an apparent traffic altercation. Police said they took the action because images of a potential crime were "shared."
In London, a spokesman for the Emirates Center for Human Rights, a group monitoring UAE affairs, said the Dalelv case points out the need for the UAE to expand its legal protections for alleged rape victims.
"We urge authorities to reform the laws governing incidents of rape in the country," said Rori Donaghy, "to ensure women are protected against sexual violence and do not become the targets of prosecution when reporting crimes."
quote:"Of course I want to call the police," she said. "That is the natural reaction where I am from."
Keep your notion of justice in Norway.quote:"This verdict flies in the face of our notion of justice," Norway's foreign minister, Espen Barth Eide
voel je vrij die te posten hoor, dat heeft wél nieuwswaarde. Hoe iemand eruit ziet toch niet?quote:Op zaterdag 20 juli 2013 16:59 schreef Fides het volgende:
[..]
Waarom? Ze heeft ook gewoon interviews gegeven hoor?
En waar komt die olie terecht? juist ja, in onze auto's.quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
qftquote:Op zaterdag 20 juli 2013 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Het is een moslimland gebeurd. Dus dan gaan alle remmen los hier, weg logica. 'hur dur Islam hur dur dur stomquote:Op zaterdag 20 juli 2013 15:47 schreef Supersoep het volgende:
Alcohol in het spel. De 'verkrachter' was een collega dacht ik ergens te lezen. En we gaan er maar van uit dat het inderdaad verkrachting was. Okay.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |