abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129150616
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 12:40 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Inderdaad, wat maakt een beetje verkracht worden nou uit? Daarom hoef je niet weg te blijven toch?
Juist.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_129150887
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 12:28 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wel toevallig dan. Welke landen ?

:P
Verschilt en hangt ook af van de stemming van de douaniers. Maar grof gezegd is het lastiger om Syrië en Iran binnen te komen met zo'n stempel. Egypte en Jordanië is weer geen enkel probleem, bij de Golfstaten verschilt het.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_129151571
Vrouwen opgepast in de volgende landen:

Verband is:
- Vrijwel onmogelijk een verkrachter veroordeeld te krijgen, hij moet immers bekennen of vier andere ooggetuigen bij zijn geweest. Meestal is alleen hij en het slachtoffer het, dus twee getuigen.
- In al die samenlevingen speelt de "eer" van de familie zo'n grote rol dat je als lokale verkrachtte vrouw wel 50x nadenkt voordat je je verkrachter aanklaagt.....en de kans zeer groot is dat hij niet veroordeelt kan worden ivm het missen van vier getuigen
- De mannen weten in dit geval dat ze vrijspel hebben. Verkracht erop los, zorg dat er minder dan vier potentiele getuigen aanwezig zijn.....en ontken het achteraf. De vrouw die al zich uitspreekt roept alleen maar schande over zichzelf en haar familie af

Dan hebben we het nog niet eens over verkrachting binnen het huwelijk, wat in sommige M-O landen niet eens als verkrachting wordt erkent wettelijk gezien. Of verkrachting van "huisslaafjes" uit Bangladesh, Filipijnen, Indonesie etc...

De 21e eeuw is nog heel ver weg voor dit deel van de wereld :Y
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_129151853
Ik las dit bericht vanmorgen. Eigenlijk gewoon eng voor een vrouw om naar Dubai te gaan dus -O-
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_129151910
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:36 schreef Stuart het volgende:
Ik las dit bericht vanmorgen. Eigenlijk gewoon eng voor een vrouw om naar Dubai te gaan dus -O-
Waarschijnlijk is het veiliger dan een autoritje door Amsterdam, maar het gaat om het principe van de wetgeving daar: volkomen achterlijk.
Dus ik zeg: ga principieel niet naar deze landen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_129151923
Ongezien de t voor die landen. Dit kun je ronduit achterlijke culturen noemen. Er zullen vast ook slimme mensen rondlopen maar die hebben 't daar niet voor 't zeggen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_129151947
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:38 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het veiliger dan een autoritje door Amsterdam, maar het gaat om het principe van de wetgeving daar: volkomen achterlijk.
Dus ik zeg: ga principieel niet naar deze landen
Inderdaad achterlijk!
pi_129152130
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:36 schreef Stuart het volgende:
Er lopen daar zat vrouwen zonder enige begeleiding op straat, in allerlei kleding. Het is vrij veilig te noemen en alles wat god verboden heeft gebeurd gewoon.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129152148
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ongezien de t voor die landen. Dit kun je ronduit achterlijke culturen noemen. Er zullen vast ook slimme mensen rondlopen maar die hebben 't daar niet voor 't zeggen.
Ach, dat is wat dramatisch gesteld. Gezien historische ontwikkelingen is de huidige situatie aldaar vrij logisch.
pi_129152188
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Er lopen daar zat vrouwen zonder enige begeleiding op straat, in allerlei kleding. Het is vrij veilig te noemen en alles wat god verboden heeft gebeurd gewoon.
Nou ja, misschien gebeurd dat maar ik lees wel vaker dat West Europese mensen gevangenisstraf krijgen voor bijvoorbeeld openbaar zoenen. Zoals jij het nu verteld lijkt het alsof alles maar mag :D
pi_129152226
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:49 schreef Stuart het volgende:

[..]

Nou ja, misschien gebeurd dat maar ik lees wel vaker dat West Europese mensen gevangenisstraf krijgen voor bijvoorbeeld openbaar zoenen. Zoals jij het nu verteld lijkt het alsof alles maar mag :D
Niet officieel, maar het gebeurd wel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_129152258
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet officieel, maar het gebeurd wel.
Binnenshuis sowieso.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 13:53:47 #63
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129152307
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:59 schreef jajablahblah het volgende:
Ik vind het altijd wonderlijk als mensen enthousiast melden naar Dubai op vakantie te gaan.
Nog niet als ik er een miljoen bij kreeg. Eng land.
Niet alleen dat, maar kennelijk slagen die toeristen er ook nog eens in om hun ogen te sluiten voor de enorme wantoestanden in dat land. De wetgeving is er maar één van. Al die prachtige gebouwen daar worden gebouwd door gastarbeiders (vaak uit India) die onder de meest erbarmelijke omstandigheden moeten werken. Wat te denken van de vele arme dienstmeisjes die daar dagelijks worden mishandeld. Enzovoorts enzovoorts.

Mij lukt dat dus echt niet en ik zal daar ook nooit 'op vakantie' gaan. Die gehele rijkdom is gebaseerd op olie... en slavernij. :r
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129152336
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:53 schreef HetKlusKonijn het volgende:

Mij lukt dat dus echt niet en ik zal daar ook nooit 'op vakantie' gaan. Die gehele rijkdom is gebaseerd op olie... en slavernij. :r
Vooral door onze auto's dus. O-)
pi_129152349
Dat van die indiers is idd vrij erg, dat zijn gewoon een soort verkapte slaven, mijn man schrok daar best wel van toen hij daar voor het eerst was voor werk.
pi_129152377
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:19 schreef QBay het volgende:
islamitische landen, don't go there :') .
dit!
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_129152403
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:57 schreef Woestijnvos het volgende:
Wat een achterlijke wetgeving hebben ze daar. :')
welkom in de wereld van de islam :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_129152443
quote:

[..]

Niet alleen dat, maar kennelijk slagen die toeristen er ook nog eens in om hun ogen te sluiten voor de enorme wantoestanden in dat land. De wetgeving is er maar één van. Al die prachtige gebouwen daar worden gebouwd door gastarbeiders (vaak uit India) die onder de meest erbarmelijke omstandigheden moeten werken. Wat te denken van de vele arme dienstmeisjes die daar dagelijks worden mishandeld. Enzovoorts enzovoorts.

inderdaad maar binnenkort is de olie op en dan stort het daar in als een kaartenhuis
  zaterdag 20 juli 2013 @ 13:59:15 #69
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_129152470
Dubai zal nooit een financiele centrum of economisch centrum blijven zonder de olieinkomsten (van Abu Dhabi). Onder andere vanwege deze praktijken.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_129152755
Maar dit klopt ook niet helemaal. Om overspel te bewijzen heb je ook 4 getuigen nodig :?
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:20:49 #71
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_129153272
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 10:27 schreef timmmmm het volgende:
Misschien maar gewoon beter om niet naar landen te gaan waar religie de wet bepaald.
In elk land wordt de wet bepaald door religie.
pi_129153344
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

Nu krijg je alle verlichte geesten van FOK! over je heen.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:24:26 #73
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_129153396
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:20 schreef xzaz het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk verschillende gradaties hè
Laffe huichelaar
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:24:56 #74
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_129153415
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk verschillende gradaties hè
Geef dat dan ook aan in je statement.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 14:28:20 #75
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_129153527
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:24 schreef xzaz het volgende:

[..]

Geef dat dan ook aan in je statement.
Het verschil is dat in sommige landen religie dicteert, en in sommige landen heeft het heersende geloof invloed. Optie 1 is zou ik niet echt vertrouwen, optie 2 is lastig te vermijden. Ik had verwacht dat in de context van het bericht de strekking van mijn post ook wel duidelijk zou zijn.

Excuus als ik je verward heb.
Laffe huichelaar
pi_129153844
-irrelevant-

[ Bericht 95% gewijzigd door timmmmm op 20-07-2013 16:27:12 ]
pi_129153913
Hoe zou het Julian Assange zijn vergaan als hij een Arabier was..
pi_129154114
Echt slim volk is het niet, oliedom gemaakt. Welke logica zit er in dit verhaal :?

Vrouw wordt verkracht en krijgt cel de rechter daar is waarschijnlijk net als rest van het volk zwakbegaafd ofzo, want reden is sex buiten het huwelijk ?? Wtf ze is verkracht, dom volk.
pi_129154388
Het is te achterlijk voor woorden, maar te verwachten in zulke landen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 15:16:49 #80
249559 crew  Lavenderr
pi_129154932
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:49 schreef Syd het volgende:
Echt slim volk is het niet, oliedom gemaakt. Welke logica zit er in dit verhaal :?

Vrouw wordt verkracht en krijgt cel de rechter daar is waarschijnlijk net als rest van het volk zwakbegaafd ofzo, want reden is sex buiten het huwelijk ?? Wtf ze is verkracht, dom volk.
pi_129155140
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:49 schreef Syd het volgende:

Volgens de wet is ze niet verkracht he?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 15:29:20 #82
249559 crew  Lavenderr
pi_129155280
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:24 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Volgens de wet is ze niet verkracht he?
Nee, je kunt daar nog beter een groepsverkrachting ondergaan door 5 man blijkbaar :')
pi_129155302
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, je kunt daar nog beter een groepsverkrachting ondergaan door 5 man blijkbaar :')
Dan zijn ze alle 5 verkrachter en is het pas verkrachting als ze het toegeven.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_129155618
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 14:42 schreef Maron het volgende:
Hoe zou het Julian Assange zijn vergaan als hij een Arabier was..
Dit soort wetten zijn er dan ook om onschuldige mannen te beschermen tegen de valse beschuldigingen van potentiële slettebakken. Hier in het Westen is het andersom en ben je als man schuldig totdat je het tegendeel kunt bewijzen.

http://katskleuren.wordpr(...)bezielt-die-vrouwen/

Veel aangiften van zedenmisdrijven blijken vals
http://www.volkskrant.nl/(...)n-blijken-vals.dhtml
pi_129155646
Inderdaad, we moeten deze wet overnemen.
pi_129155728
quote:
Misschien maar gewoon beter om niet naar landen te gaan waar religie de wet bepaald.
Of juist wel, je kan daar als man heerlijk je gang gaan.
pi_129155780
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:41 schreef Shawn het volgende:

[..]

Dit soort wetten zijn er dan ook om onschuldige mannen te beschermen tegen de valse beschuldigingen van potentiële slettebakken. Hier in het Westen is het andersom en ben je als man schuldig totdat je het tegendeel kunt bewijzen.

http://katskleuren.wordpr(...)bezielt-die-vrouwen/

Veel aangiften van zedenmisdrijven blijken vals
http://www.volkskrant.nl/(...)n-blijken-vals.dhtml
Ja, je hebt gelijk..en dat is waarschijnlijk ook wat die Assange is overkomen..(maar dat is een andere cup-of niet te zuipen thee)..
pi_129155819
Alcohol in het spel. De 'verkrachter' was een collega dacht ik ergens te lezen. En we gaan er maar van uit dat het inderdaad verkrachting was. Okay.
Ron Paul 2012
  Moderator zaterdag 20 juli 2013 @ 16:18:24 #89
249559 crew  Lavenderr
pi_129156671
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:44 schreef computergirl het volgende:

[..]

Of juist wel, je kan daar als man heerlijk je gang gaan.
Ja hoor. Vrij spel voor verkrachters.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 16:28:05 #90
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_129156979
Foto's vind ik heel erg ongepast.
Laffe huichelaar
  zaterdag 20 juli 2013 @ 16:47:04 #91
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_129157642
quote:
DUBAI, United Arab Emirates -- A Norwegian woman sentenced to 16 months in jail in Dubai for having sex outside marriage after she reported an alleged rape said Friday she decided to speak out in hopes of drawing attention to the risks of outsiders misunderstanding the Islamic-influenced legal codes in this cosmopolitan city.

The case has drawn outrage from rights groups and others in the West since the 24-year-old interior designer was sentenced Wednesday. It also highlights the increasingly frequent tensions between the United Arab Emirates' international atmosphere and its legal system, which is strongly influenced by Islamic traditions in a nation where foreign workers and visitors greatly outnumber locals.

"I have to spread the word. ... After my sentence we thought, `How can it get worse?'" Marte Deborah Dalelv told The Associated Press in an interview at a Norwegian aid compound in Dubai where she is preparing her appeal scheduled for early September.

Dalelv, who worked for an interior design firm in Qatar since 2011, claims she was sexually assaulted by a co-worker in March while she was attending a business meeting in Dubai.

She said she fled to the hotel lobby and asked for the police to be called. The hotel staff asked if she was sure she wanted to involve the police, Dalelv said.

"Of course I want to call the police," she said. "That is the natural reaction where I am from."

Dalelv said she was given a medical examination seeking evidence of the alleged rape and underwent a blood test for alcohol. Such tests are commonly given in the UAE for alleged assaults and in other cases. Alcohol is sold widely across Dubai, but public intoxication can bring charges.

The AP does not identity the names of alleged sexual assault victims, but Dalelv went public voluntarily to talk to media.

Dalelv was detained for four days after being accused of having sex outside marriage, which is outlawed in the UAE although the law is not actively enforced for tourists as well as hundreds of thousands of Westerners and others on resident visas.

She managed to reach her stepfather in Norway after being loaned a phone card by another woman in custody.

"My stepdad, he answered the phone, so I said, that I had been raped, I am in prison ... please call the embassy," she recounted.

"And then I went back and I ... just had a breakdown," she continued. "It was very emotional, to call my dad and tell him what happened."

Norwegian diplomats later secured her release and she has been allowed to remain at the Norwegian Seamen's Center in central Dubai. She said her alleged attacker received a 13-month sentence for out-of-wedlock sex and alcohol consumption.

Dubai authorities did not respond to calls for comment, but the case has brought strong criticism from Norwegian officials and activists.

"This verdict flies in the face of our notion of justice," Norway's foreign minister, Espen Barth Eide, told the NTB news agency, calling it "highly problematic from a human rights perspective."

Previous cases in the UAE have raised similar questions, with alleged sexual assault victims facing charges for sex-related offenses. Other legal codes also have been criticized for being at odds with the Western-style openness promoted by Dubai.

On Thursday, Dubai police said they arrested a man who posted an Internet video of an Emirati beating a South Asian van driver after an apparent traffic altercation. Police said they took the action because images of a potential crime were "shared."

In London, a spokesman for the Emirates Center for Human Rights, a group monitoring UAE affairs, said the Dalelv case points out the need for the UAE to expand its legal protections for alleged rape victims.

"We urge authorities to reform the laws governing incidents of rape in the country," said Rori Donaghy, "to ensure women are protected against sexual violence and do not become the targets of prosecution when reporting crimes."
http://www.huffingtonpost(...)dubai_n_3624867.html
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_129157976
quote:
"Of course I want to call the police," she said. "That is the natural reaction where I am from."
:') Well, guess what, you are not in Norway.

quote:
"This verdict flies in the face of our notion of justice," Norway's foreign minister, Espen Barth Eide
Keep your notion of justice in Norway.
  zaterdag 20 juli 2013 @ 16:56:30 #93
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129158068
logica
  zaterdag 20 juli 2013 @ 16:56:58 #94
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129158082
inb4 sana met 'omg zoveel lekkere mannen' :r
pi_129158181
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 16:28 schreef timmmmm het volgende:
Foto's vind ik heel erg ongepast.
Waarom? Ze heeft ook gewoon interviews gegeven hoor?
  zaterdag 20 juli 2013 @ 17:06:54 #96
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_129158458
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 16:59 schreef Fides het volgende:

[..]

Waarom? Ze heeft ook gewoon interviews gegeven hoor?
voel je vrij die te posten hoor, dat heeft wél nieuwswaarde. Hoe iemand eruit ziet toch niet?
Laffe huichelaar
pi_129158737
quote:

[..]
En waar komt die olie terecht? juist ja, in onze auto's. :') We houden het zelf in stand, dus niet zo miepen.
pi_129159164
quote:
qft
<hr>
pi_129159338
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:00 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En het nut daarvan is... :?
Bij elk nieuwsbericht worden foto's geplaatst, dus waarom hier niet? :?
pi_129159534
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 15:47 schreef Supersoep het volgende:
Alcohol in het spel. De 'verkrachter' was een collega dacht ik ergens te lezen. En we gaan er maar van uit dat het inderdaad verkrachting was. Okay.
Het is een moslimland gebeurd. Dus dan gaan alle remmen los hier, weg logica. 'hur dur Islam hur dur dur stom :( "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')