16 maart 19:54 uur Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in de politieke partij van de oppositie.
16 maart 19:24 uur LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië. Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen. De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid.
Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 17-03-2014 00:41:38 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Zo jongens, het stokje is weer aan jullie. IK hoop dat ik jullie niet teveel in spanning heb laten zitten ivm een topic kaping. Heb serieus mijn best gedaan om het netjes onder elkaar te zetten allemaal. Vanaf heden ga ik er weer rustig tegenaan, met mee speculeren.
Op zondag 16 maart 2014 22:42 schreef gijsman het volgende: het gebied rondom de NSS is zo ongeveer het meest beveiligde plek in de wereld op het wittehuis , pentagon en area 51 na. Dus wil je proberen een aanslag te plegen dan wordt je sowieso neergehaald door een F16
Die terroristen zouden maar alle passagiers in het vliegtuig mee vervoeren en richting Den Haag vliegen, als je dan als F16 piloot zo een vliegtuig moet neerhalen heb je ook een rot gevoel..
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
Op zondag 16 maart 2014 22:45 schreef Draailamp het volgende: Zo jongens, het stokje is weer aan jullie. IK hoop dat ik jullie niet teveel in spanning heb laten zitten ivm een topic kaping. Heb serieus mijn best gedaan om het netjes onder elkaar te zetten allemaal. Vanaf heden ga ik er weer rustig tegenaan, met mee speculeren.
Slaap lekker
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Terroristen die een aanslag willen plegen geven vrij weinig fucks om de passagiers denk ik. De aanwezigheid van passagiers maakt de hypothese van het geland zijn van het vliegtuig niet minder aannemelijk mijns inziens.
Die terroristen zouden maar alle passagiers in het vliegtuig mee vervoeren en richting Den Haag vliegen, als je dan als F16 piloot zo een vliegtuig moet neerhalen heb je ook een rot gevoel..
Op zondag 16 maart 2014 22:45 schreef Renn het volgende: Terroristen die een aanslag willen plegen geven vrij weinig fucks om de passagiers denk ik. De aanwezigheid van passagiers maakt de hypothese van het geland zijn van het vliegtuig niet minder aannemelijk mijns inziens.
Mij ook niet, als je dat vliegtuig ergens in wilt laten crashen is het indrukwekkender wanneer er nog ruim 200 levende passagiers in zitten.
Ja, ik heb het er weleens gezien daar....rijst. Daarbij, een vliegtuig vol Chinezen, dan heb je per passagier 20kg eten in je laadruim. Die lui nemen echt alles mee.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op zondag 16 maart 2014 22:45 schreef Renn het volgende: Terroristen die een aanslag willen plegen geven vrij weinig fucks om de passagiers denk ik. De aanwezigheid van passagiers maakt de hypothese van het geland zijn van het vliegtuig niet minder aannemelijk mijns inziens.
Mij wel.. dat vliegtuig zou dus al een week ergens aan de grond staan.. wat doe je in al die tijd met zoveel mensen.. nee, gaat er bij mij niet in.. bodem oceaan wel.
Mij wel.. dat vliegtuig zou dus al een week ergens aan de grond staan.. wat doe je in al die tijd met zoveel mensen.. nee, gaat er bij mij niet in.. bodem oceaan wel.
Doodmaken, om het meest voor de hand liggende te suggereren.
Ja, ik heb het er weleens gezien daar....rijst. Daarbij, een vliegtuig vol Chinezen, dan heb je per passagier 20kg eten in je laadruim. Die lui nemen echt alles mee.
Wat weet je veel over Chinezen zeg
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
zou wel een deceptie zijn als ie 'gewoon' vlak na opstijgen in de zee is geboord door een gekke piloot en dat het is. En dat satellietpings, vermeend contact etc. allemaal foutief waargenomen was.
Op zondag 16 maart 2014 22:30 schreef Draailamp het volgende: Oké jongens, wat zijn nu de feiten? Het veranderd met de dag. Is hij nu dus richting het noorden volgens jullie en staat hij aan de grond?
Dan zijn de mensen ook al dood vrees ik, uitgehongerd en uitgedroogd
Uitgehongerd ik denk eerder omgelegd als terroristen hier achter zitten laten ze die mensen helaas niet leven.. of als een regering er achter zit of een bepaalde unit van het leger (Iran? Nkorea?) die die chinezen experts aan boord koste wat had het kost wilden hebben.. en die nu op dit moment gemarteld worden tot ze volledige mede werking geven. in wat ze moeten vertellen of doen.
zou wel een deceptie zijn als ie 'gewoon' vlak na opstijgen in de zee is geboord door een gekke piloot en dat het is. En dat satellietpings, vermeend contact etc. allemaal foutief waargenomen was.