16 maart 19:54 uur Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in de politieke partij van de oppositie.
16 maart 19:24 uur LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië. Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen. De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid.
Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
Vermoedelijke locatie vliegtuig - speculatie door verscheidene FOK!kers:
Falco:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Co_OL:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. El_Matador:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. eight:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. DeParo:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Arthur_Spooner:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 17-03-2014 00:41:38 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Zo jongens, het stokje is weer aan jullie. IK hoop dat ik jullie niet teveel in spanning heb laten zitten ivm een topic kaping. Heb serieus mijn best gedaan om het netjes onder elkaar te zetten allemaal. Vanaf heden ga ik er weer rustig tegenaan, met mee speculeren.
Op zondag 16 maart 2014 22:42 schreef gijsman het volgende: het gebied rondom de NSS is zo ongeveer het meest beveiligde plek in de wereld op het wittehuis , pentagon en area 51 na. Dus wil je proberen een aanslag te plegen dan wordt je sowieso neergehaald door een F16
Die terroristen zouden maar alle passagiers in het vliegtuig mee vervoeren en richting Den Haag vliegen, als je dan als F16 piloot zo een vliegtuig moet neerhalen heb je ook een rot gevoel..
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
Op zondag 16 maart 2014 22:45 schreef Draailamp het volgende: Zo jongens, het stokje is weer aan jullie. IK hoop dat ik jullie niet teveel in spanning heb laten zitten ivm een topic kaping. Heb serieus mijn best gedaan om het netjes onder elkaar te zetten allemaal. Vanaf heden ga ik er weer rustig tegenaan, met mee speculeren.
Slaap lekker
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Terroristen die een aanslag willen plegen geven vrij weinig fucks om de passagiers denk ik. De aanwezigheid van passagiers maakt de hypothese van het geland zijn van het vliegtuig niet minder aannemelijk mijns inziens.
Die terroristen zouden maar alle passagiers in het vliegtuig mee vervoeren en richting Den Haag vliegen, als je dan als F16 piloot zo een vliegtuig moet neerhalen heb je ook een rot gevoel..
Op zondag 16 maart 2014 22:45 schreef Renn het volgende: Terroristen die een aanslag willen plegen geven vrij weinig fucks om de passagiers denk ik. De aanwezigheid van passagiers maakt de hypothese van het geland zijn van het vliegtuig niet minder aannemelijk mijns inziens.
Mij ook niet, als je dat vliegtuig ergens in wilt laten crashen is het indrukwekkender wanneer er nog ruim 200 levende passagiers in zitten.
Ja, ik heb het er weleens gezien daar....rijst. Daarbij, een vliegtuig vol Chinezen, dan heb je per passagier 20kg eten in je laadruim. Die lui nemen echt alles mee.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op zondag 16 maart 2014 22:45 schreef Renn het volgende: Terroristen die een aanslag willen plegen geven vrij weinig fucks om de passagiers denk ik. De aanwezigheid van passagiers maakt de hypothese van het geland zijn van het vliegtuig niet minder aannemelijk mijns inziens.
Mij wel.. dat vliegtuig zou dus al een week ergens aan de grond staan.. wat doe je in al die tijd met zoveel mensen.. nee, gaat er bij mij niet in.. bodem oceaan wel.
Mij wel.. dat vliegtuig zou dus al een week ergens aan de grond staan.. wat doe je in al die tijd met zoveel mensen.. nee, gaat er bij mij niet in.. bodem oceaan wel.
Doodmaken, om het meest voor de hand liggende te suggereren.
Ja, ik heb het er weleens gezien daar....rijst. Daarbij, een vliegtuig vol Chinezen, dan heb je per passagier 20kg eten in je laadruim. Die lui nemen echt alles mee.
Wat weet je veel over Chinezen zeg
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Mij wel.. dat vliegtuig zou dus al een week ergens aan de grond staan.. wat doe je in al die tijd met zoveel mensen.. nee, gaat er bij mij niet in.. bodem oceaan wel.
zou wel een deceptie zijn als ie 'gewoon' vlak na opstijgen in de zee is geboord door een gekke piloot en dat het is. En dat satellietpings, vermeend contact etc. allemaal foutief waargenomen was.
Op zondag 16 maart 2014 22:30 schreef Draailamp het volgende: Oké jongens, wat zijn nu de feiten? Het veranderd met de dag. Is hij nu dus richting het noorden volgens jullie en staat hij aan de grond?
Dan zijn de mensen ook al dood vrees ik, uitgehongerd en uitgedroogd
Uitgehongerd ik denk eerder omgelegd als terroristen hier achter zitten laten ze die mensen helaas niet leven.. of als een regering er achter zit of een bepaalde unit van het leger (Iran? Nkorea?) die die chinezen experts aan boord koste wat had het kost wilden hebben.. en die nu op dit moment gemarteld worden tot ze volledige mede werking geven. in wat ze moeten vertellen of doen.
zou wel een deceptie zijn als ie 'gewoon' vlak na opstijgen in de zee is geboord door een gekke piloot en dat het is. En dat satellietpings, vermeend contact etc. allemaal foutief waargenomen was.
zou wel een deceptie zijn als ie 'gewoon' vlak na opstijgen in de zee is geboord door een gekke piloot en dat het is. En dat satellietpings, vermeend contact etc. allemaal foutief waargenomen was.
Alleen in een druk bevolkt gebied met zoveel mogelijk media en dan zouden ze er ook niet zo lang mee wachten.
Wie zegt dat de passagiers in dit scenario nog leven? Tevens zijn aanslagen meestal in drukbevolkte gebieden, een beetje het idee van een aanslag. Er zijn genoeg plausibele scenarios te bedenken, waarvan we vele niet uit kunnen sluiten.
Doodmaken, om het meest voor de hand liggende te suggereren.
Dus kapers zouden al die passagiers stuk voor stuk een kogel door het hoofd hebben gejaagd en dat is hen gelukt zonder ook maar iemand te laten ontsnappen.. hmz
Op zondag 16 maart 2014 22:51 schreef DeParo het volgende: Herstel ik lees nu net dat zijn gezin toch niet vlak voor de crash is vertrokken uit hun huis daar.
Dus kapers zouden al die passagiers stuk voor stuk een kogel door het hoofd hebben gejaagd en dat is hen gelukt zonder ook maar iemand te laten ontsnappen.. hmz
Laten stikken door druk weg te laten vallen. Zelf uit maskers of losse flessen ademen. Dood voordat je geland bent.
hele verhaal van dat ie misschien ergens geland is, is volgens mij alleen maar gebaseerd op die ping van 8.11. Vraag me af hoe betrouwbaar zo'n ping is. Kan dat niet van een ander vliegtuig zijn geweest die per ongeluk dezelfde code gebruikt ofzo?
Nee serieus, als vrienden en studiegenootjes vroeger terugkwamen van familiebezoek, zaten de koffers vol met eten. Had oma de koffer volgestopt en alles. Ok, het was geen serieuze toevoeging hier dat snap ik ook wel
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Nee serieus, als vrienden en studiegenootjes vroeger terugkwamen van familiebezoek, zaten de koffers vol met eten. Had oma de koffer volgestopt en alles. Ok, het was geen serieuze toevoeging hier dat snap ik ook wel
Ik ben zelf ook binnenkort weer in Azie voor een half jaar binnenkort, ik ken die lui wel een beetje ja maar het klonk nogal denigerend
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Dus kapers zouden al die passagiers stuk voor stuk een kogel door het hoofd hebben gejaagd en dat is hen gelukt zonder ook maar iemand te laten ontsnappen.. hmz
Hoe wil je ontsnappen als ze landen in de middle of nowhere, bij een verborgen vliegbasis met een zooi terroristen met ak47..
Als ik naar mijn ex schoonouders kijk, ja inderdaad. Heel vieze mensen, lichamelijk en in huis ook
nouja, vooral in huis. heb in de vs onder andere met 2 chinezen samen gewoond. Was blij dat ik en een amerikaan een eigen badkamer hadden. Keuken was altijd een teringbende omdat ze alles op de grond gooiden en niet opruimden. Vlees gooiden ze allemaal los door elkaar in de vriezer bleghh.
Op zondag 16 maart 2014 22:58 schreef Pleun2011 het volgende: Mijn laatste ex is half Chinees.. kan je verzekeren dat ze zeker niet vies was
Je bedoelt in bed of hygiene? Dat laatste hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, was bij mijn ex ook niet. Maar de oudere genre. Dat eerste is altijd top.
Eerlijk gezegd zou ik liever met Malaisair vliegen dan Aeroflot
Aeroflot is wel de langs bestaande vliegtuigmaatschappij. En daardoor hebben ze relatief gezien heel weinig ongelukken. Er is zo'n site met alle vliegtuig maatschappijen ter wereld, en wat hun aantal vluchten/ongelukken ratio is, en aeroflot scoort best goed.
Edit, hun internationale divisie iig, binnenlands is een ander verhaal
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Je bedoelt in bed of hygiene? Dat laatste hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, was bij mijn ex ook niet. Maar de oudere genre. Dat eerste is altijd top.
Eh allebei.. overigens lopen in Kuala Lumpur in de Chinese wijken de ratten en kakkerlakken over je schoenen dus een erg schoon volk is het misschien niet nu ik erover nadenk
Aeroflot is wel de langs bestaande vliegtuigmaatschappij. En daardoor hebben ze relatief gezien heel weinig ongelukken. Er is zo'n site met alle vliegtuig maatschappijen ter wereld, en wat hun aantal vluchten/ongelukken ratio is, en aeroflot scoort best goed.
Zou ik niet verwachten. Klinkt heel slecht; alsof het plotseling uitelkaar valt.
Zou ik niet verwachten. Klinkt heel slecht; alsof het plotseling uitelkaar valt.
De naam is idd kut , maar hun vliegtuigen zijn beter dan waarmee ik doorgaans zit als ik met KLM reis. KLM was ooit heel modern, maar heb het idee dat het een beetje vergane glorie aan het worden is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Als ik weer naar Maleisie ga, dan zal dat ook gewoon met Malaysia Air zijn.. na dit incident zullen ze namelijk veiligheidsmaatregelen aanscherpen..de kans dat zoiets 2x achter elkaar gebeurt is sowieso nihil
Doel van terrorisme is onder andere angst verspreiden. Verstoppertje spelen met een vliegtuig gaat dat doel een beetje voorbij. Tenzij ze het vliegtuig ergens hebben kunnen landen en het later gaan gebruiken voor een aanslag o.i.d. Dan denk ik eerder aan een actie van een persoon, of een klein aantal.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
De naam is idd kut , maar hun vliegtuigen zijn beter dan waarmee ik doorgaans zit als ik met KLM reis. KLM was ooit heel modern, maar heb het idee dat het een beetje vergane glorie aan het worden is.
Op zondag 16 maart 2014 23:04 schreef FritsFlits het volgende: Doel van terrorisme is onder andere angst verspreiden. Verstoppertje spelen met een vliegtuig gaat dat doel een beetje voorbij. Tenzij ze het vliegtuig ergens hebben kunnen landen en het later gaan gebruiken voor een aanslag o.i.d. Dan denk ik eerder aan een actie van een persoon, of een klein aantal.
Niet als gijzeling en losgeld het doel is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op zondag 16 maart 2014 23:04 schreef FritsFlits het volgende: Doel van terrorisme is onder andere angst verspreiden. Verstoppertje spelen met een vliegtuig gaat dat doel een beetje voorbij.
Precies.. eenmansactie van de piloot die iedereen in de luren legt en om de een of andere reden wraak wil nemen op iets of iemand ligt het meest voor de hand. Als er niet zoveel onschuldige mensenlevens in het spel waren zou ik er nog respect voor kunnen hebben ook dat 1 persoon de hele wereld om de tuin leidt..
Op zondag 16 maart 2014 23:04 schreef FritsFlits het volgende: Doel van terrorisme is onder andere angst verspreiden. Verstoppertje spelen met een vliegtuig gaat dat doel een beetje voorbij. Tenzij ze het vliegtuig ergens hebben kunnen landen en het later gaan gebruiken voor een aanslag o.i.d. Dan denk ik eerder aan een actie van een persoon, of een klein aantal.
idd en ook die theorieen om de electriciteit uit te schakelen en daarna door gaan vliegen gaat nergens om. als je dan een vliegtuig wilt laten crashen doe je dat toch op dat moment en ga je niet nog even door vliegen lijkt mij.
Dat vind ik nog steeds het meest logische. Al twijfel ik door het ping-gedoe.
Ja, dat moeten we als feit duidelijk hebben:
Moet een vliegtuig heel zijn om een gePINGd te kunnen worden?
Experts in de zaal?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Niet als de kaping mislukt is en ze toch in de Oceaan liggen.
Als het om een terroristische organisatie zou gaan dan zouden die wel iets opeisen lijkt me. Ook al is hun missie niet geslaagd, is het ze wel gelukt een vliegtuig te kapen. Dat kan ook al angst zaaien.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
Hoe lang had het vliegtuig na de 08:11 ping nog door kunnen vliegen qua brandstof
Dat weet niemand, alleen de piloot.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Om een signaal te zenden en te ontvangen moet de elektrische apparatuur werken. Lijkt me niet dat dat kan wanneer het in 1000 stukjes ligt.
Precies, dat lijkt mij dus ook, maar hebben we dat als feit duidelijk? Dan kan je die hele zuidelijke boog laten schieten namelijk.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik heb geen idee...maar logischerwijs, denk ik dat er electriciteit voor nodig is, middels een accu??
Als we hier geleerd hebben dat zelfs de zwarte doos geen aparte accu heeft, dan dit ding ook niet lijkt me....
Daarom zeg ik; noordelijke boog. 00:41-08:11 is echt te lang met zoveel vliegbewegingen, draaien, duiken, klimmen, etc. Dat red je niet. Is mijn inschatting, alleen de piloot weet hoeveel kerosine ie heeft.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Mijn theorie heb ik nog wat aangescherpt, maar vliegtuigexperts moeten maar aangeven of er wat gaten in mijn verhaal zitten . Hoe dan ook, het vliegtuig heeft koers gezet naar Tibet. Zoals eerder gemeld, hij stelt de passagiers 'gerust' door te melden dat er een technisch mankementje is en dat ze daardoor een andere route moeten nemen. Nothing to worry about zal die vast gezegd hebben. Eenmaal boven Tibet wil hij de ultieme pilotenbaas worden om net als die Hudson-dude te landen op het water. Tibet heeft meerdere meren die groot genoeg zijn om een Boeing te laten landen. Het zicht is niet optimaal, maar vooruit het is te doen.
Dit lukt wonderwel! Het vliegtuig blijft drijven op het water rond 8 uur en die beruchte ping vindt niet veel later plaats. Missie geslaagd denkt onze doorgedraaide piloot, ik kan nu als een baas sterven . Weet niet hoe lang een Boeing erover doet om te zinken, ligt ook aan de impact natuurlijk... Maar hiermee heb je als piloot wel een enorm grote verdwijntruc uitgehaald als uiteindelijk dat vliegtuig weer wat urem later ongemerkt op de bodem van een van die Tibetaanse meertjes ligt.
Behalve als hij na de ping naar beneden ging....brandstof op, plons.
Dat is wel HEEEL toevallig. Dat het vliegtuig nog net om 8:11 genoeg kerosine had.
Interessant om de ping van 9:11 te hebben!
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Is er ooit eerder een ongeluk geweest waarbij bewust de communicatieapparatuur is uitgezet? Zo ja, dan kan de piloot daardoor geinspireerd zijn geweest.
Als we hier geleerd hebben dat zelfs de zwarte doos geen aparte accu heeft, dan dit ding ook niet lijkt me....
Daarom zeg ik; noordelijke boog. 00:41-08:11 is echt te lang met zoveel vliegbewegingen, draaien, duiken, klimmen, etc. Dat red je niet. Is mijn inschatting, alleen de piloot weet hoeveel kerosine ie heeft.
Die vent op cnn beweert dat het qua afstand en brandstof 3000 miles wel kan.