abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 24 maart 2014 @ 17:14:04 #181
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138120577
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:38 schreef laziness het volgende:
Hoe herkenbaar is deze link mensen? 8-)
http://www.huffingtonpost(...)m_hp_ref=mostpopular
heél herkenbaar ;(
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 24 maart 2014 @ 18:20:38 #182
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138123446
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:38 schreef laziness het volgende:
Ik zou het niet vermelden.

Hoe herkenbaar is deze link mensen? 8-)
http://www.huffingtonpost(...)m_hp_ref=mostpopular
Ohw helaas heel herkenbaar, ik krijg er soms hoofdpijn van :+
Hier drie keer aankondigen dat het bedtijd is. Dan probeert hij te onderhandelen nog 1 filmpje op tv zien.
Dan huilend naar bed, in de badkamer is dat gelukkig over *O*
Dan proberen tanden te poetsen waar hij steeds op de tandenborstel bijt.
Dan lekker naar bed ;( ;)
Niet onder zijn dekbed willen gaan liggen, andere knuffel, flesje water waar dan vers water in moet.
Dan vertrek ik gewoon als hij niet wil gaan liggen.
Binnen 10 minuten weer terug. Nu wil die wel liggen maar heeft dan altijd eerst zijn sokken uitgetrokken en alles uit bed gegooid.
Sokken aan en alles (nou ja max 3 dingen incl. knuffel) terug in bed.
En dan begint het mama roepen. Kon hij makkelijk anderhalf uur volhouden :+
Ik ben nu "strenger" geworden want blijkbaar had/heeft hij dat nodig. :Y
Rayen 2½ jaar!
pi_138131197
Deels herkenbaar hier. Het begin niet, Lars weet heel goed wanneer het bedtijd is (twintig uur), en staat zelf meestal als eerste op de trap. Luierbroekje aan, pyjama aan, tandjes poetsen, boekje voorlezen, kus en knuffel gaat allemaal helemaal prima. Zwaaien en deur dicht trekken lukt ook nog. Maar dan...
als ik hem naar bed breng is er altijd wel wat om mij terug te roepen. Moet nog plassen, heeft nog dorst, wil andere knuffels in bed, moet nog poepen, heeft nog snot, wil nog hoestdrank etc etc.. Altijd. ALTIJD! En als papa hem naar bed brengt gaat het altijd in 1 keer goed... -O- :'(
Ergens doe ik iets fout, maar geen idee wat...
pi_138131244
Gelukkig niet herkenbaar :D Nou ja bepaalde stappen wel :P
Maar gelukkig geen drama meer over pyjama :')

Sowieso hielp gewoon heel strikt aanhouden dat dit en dit is wat we gaan doen het is. Dus je mag best een pyjama kiezen, maar als je die gekozen heb dan gaan we niet meer wisselen (vroeger was ik daar makkelijker in, want is het het drama waard.. Maar dat ging steeds verder en met zo'n beetje alles :'))

Grappig trouwens, tj, dat je zijn sokken aandoet in bed. Vorig jaar moesten zijn sokken steeds aan van hem. En ik vond dat zo typisch dat ie dat perse wilde :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 24 maart 2014 @ 20:53:52 #185
147316 crew  DJMO
#trut
pi_138131804
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:43 schreef Shandaly het volgende:
Deels herkenbaar hier. Het begin niet, Lars weet heel goed wanneer het bedtijd is (twintig uur), en staat zelf meestal als eerste op de trap. Luierbroekje aan, pyjama aan, tandjes poetsen, boekje voorlezen, kus en knuffel gaat allemaal helemaal prima. Zwaaien en deur dicht trekken lukt ook nog. Maar dan...
als ik hem naar bed breng is er altijd wel wat om mij terug te roepen. Moet nog plassen, heeft nog dorst, wil andere knuffels in bed, moet nog poepen, heeft nog snot, wil nog hoestdrank etc etc.. Altijd. ALTIJD! En als papa hem naar bed brengt gaat het altijd in 1 keer goed... -O- :'(
Ergens doe ik iets fout, maar geen idee wat...
troost je Shandaly .. hier gaat het precies hetzelfde. Ik kan dingen honderd keer zeggen, ze hebben altijd wel een weerwoord of er moet eerst iets anders gebeuren voor ze willen doen wat ik wil dat ze doen. één blik of woord van mijn vriend en ze buigen nog net niet als knipmessen en doen meteen wat er gevraagd wordt :')

Hou het er maar op dat ze gewoon nog even extra aandacht van je willen voor het slapen gaan .. even met mama alleen zijn (ofzo :P ) :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 24 maart 2014 @ 20:55:23 #186
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_138131885
Ik vond hem ook niet herkenbaar voor ons maar wel typisch peuter dat voor anderen wel op zal gaan.

TJ je hebt een slim boefje :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 24 maart 2014 @ 20:56:45 #187
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_138131977
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:43 schreef Sonnetje85 het volgende:
Gelukkig niet herkenbaar :D Nou ja bepaalde stappen wel :P
Maar gelukkig geen drama meer over pyjama :')

Sowieso hielp gewoon heel strikt aanhouden dat dit en dit is wat we gaan doen het is. Dus je mag best een pyjama kiezen, maar als je die gekozen heb dan gaan we niet meer wisselen (vroeger was ik daar makkelijker in, want is het het drama waard.. Maar dat ging steeds verder en met zo'n beetje alles :'))

Grappig trouwens, tj, dat je zijn sokken aandoet in bed. Vorig jaar moesten zijn sokken steeds aan van hem. En ik vond dat zo typisch dat ie dat perse wilde :D
Grappig toch al die verschillen, met het naar bed gaan.
Hier merkte ik dat hij wakker werd omdat hij het koud had en hele koude voeten had. Dus vandaar die sokken aan. :+
We hebben ook "speciale slaapsokken" dus pas op als ik de verkeerde aantrek ;)

Maar hij slaapt al tijden zonder slaapzak, dat is gekomen nadat we op vakantie in Tunesië waren geweest. Voordat we gingen sliep hij altijd in een slaapzak, maar daar natuurlijk een stuk warmer, te warm voor een slaapzak.
Maar zonder wilde/kon hij niet slapen, dat was dus één grote ellende :+
Sindsdien zonder, maar hij word soms wel wakker omdat hij zich vanonder zijn dekbed heeft gedraaid.
Maar ik durf niet meer zo goed aan een slaapzak te beginnen.
Rayen 2½ jaar!
  dinsdag 25 maart 2014 @ 11:45:38 #188
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_138150570
Niks leuker dan spelen met meel !

Maar dan moet je het ook weer opruimen als je klaar bent met spelen....
  dinsdag 25 maart 2014 @ 13:06:19 #189
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138152827
Haha PE: dat het ook nog netjes op het papier ligt in het begin en uiteindelijk OVERAL. Heb je het weer netjes gekregen?

Dat slapen: Het gaat hier best goed. Wat vooral is, is dat na het naar bed brengen hij standaard uit bed komt om te plassen, bij voorkeur 3x :') maar ja, we willen niet dat hij in bed plast en hierop houdt hij het wel de hele nacht droog :P Al moet ik bekennen dat we sinds kort hebben ingevoerd dat hij nog 1x kan plassen en dan gewoon weer in bed gelegd wordt. Doorgaans gaat dat prima.
pi_138156145
Als ik al die perikelen rond het naar bed brengen zo lees, word ik toch een beetje moedeloos. Doorkomende kiezen, ziek, verlatingsangst... Allemaal fases die voorbij gaan. Althans, dat is in moeilijke periodes het mantra. MAAR ER KOMT STEEDS IETS NIEUWS VOOR IN DE PLAATS!!!! }:| Ik denk dat ik de hoop maar moet opgeven dat mijn mini ooit een makkelijke slaper wordt voor hij een puber is :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138156295
Hier moeten wij ook minimaal 2x terug.
1x om te plassen en 1x voor wat drinken die zijn standaard.
De andere opties die ze ook wel gebruikt zijn:
-sokken niet goed. TJ ik vond het leuk om te lezen dat jouw kind ook sokken aan wil in bed
-uche uche ikke zo verkouwen ikke foppie nodig.
-ik wil nog een kus
-deur is te ver open/ te ver dicht
-het rolluik moet wat open
-de kat zit in haar kamer (die is serieus want dat mag niet)
Maar goed om 20:00 slaapt ze altijd wel. Dus ik heb niks te klagen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:19:44 #192
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_138156882
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:53 schreef Phaidra het volgende:
Als ik al die perikelen rond het naar bed brengen zo lees, word ik toch een beetje moedeloos. Doorkomende kiezen, ziek, verlatingsangst... Allemaal fases die voorbij gaan. Althans, dat is in moeilijke periodes het mantra. MAAR ER KOMT STEEDS IETS NIEUWS VOOR IN DE PLAATS!!!! }:| Ik denk dat ik de hoop maar moet opgeven dat mijn mini ooit een makkelijke slaper wordt voor hij een puber is :+.
zal ik dan de andere kant laten zien?

Roy vraagt tegenwoordig om zelf naar bed te gaan,die krijgt zijn ritueel,dan een verhaaltje. Hij legt zijn eigen neer en ik kan zo weglopen,lichten uit en die horen we doorgaans niet meer. :)
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:32:20 #193
244125 laziness
pi_138157281
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:53 schreef Phaidra het volgende:
De mijne sliep vanaf 15 maanden door. De eerste 14 maanden waren zwaar.
Vanaf dat hij door begon te slapen werd hij de makkelijkste slaper ooit.
Pyjama aan, tanden poetsen, verhaaltje voorlezen en slapen. De link die plaatste gaat voor ons niet op. We hoeven nooit terug.
Tussendoor zijn er wel een paar periodes geweest waarbij ik naast zijn bed zat en zijn handje vast hield omdat hij wat verlatingsangst had maar dat was meestal met een paar dagen weer bekeken.
De laatste kiezen zijn zonder dat we het gemerkt hebben door gekomen ook.
Uiteraard gooit hij soms zijn kont tegen de krib en wil hij niet naar bed maar dan zeg ik nog 5 minuten en vertel hem op welk getal de grote wijzer op de klok staat als hij naar bed gaat en dan accepteert hij het wel.

Zo heftig als de eerste tijd was met O. zo makkelijk is hij nu als dreumes/peuter. Een omslag kan dus wel. Alleen zijn oren zijn wel permanent op vakantie momenteel :')
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:34:11 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138157340
Hier ook zo inderdaad.

Leuk dat ze met meel mocht spelen PE!

Vandaag met peuter naar de dierentuin geweest. Hij vond het weer superleuk en hij heeft heel veel zelf gelopen. Hebben alle exotische dieren bekeken, wil meneer naar de koeien kijken. Euh ja, die hebben ze hier niet :D
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:40:26 #195
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_138157555
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:32 schreef laziness het volgende:

[..]
Alleen zijn oren zijn wel permanent op vakantie momenteel :')
Ah, dat is dus peuter eigen. Ik heb tegenwoordig dagelijks een gesprekje met Nathan over naar de dokter gaan omdat mama denkt dat zn oortjes het niet doen. Hij geeft zelf aan dat hij het wel hoort :'). Luisteren he, blijft moeilijk ;) maar goed, ook voor de meeste volwassenen is dat nog moeilijk...
pi_138157664
Kinderen kunnen op bepaalde leeftijden ook echt nog niet echt luisteren. En uitproberen hoort erbij.

En eigenlijk is Ean een heel makkelijke slaapster altijd wel geweest.
pi_138157692
Zoë slaapt door sinds ze 6 maanden is maar in slaap brengen ging eerst moeilijk. Nu breng ik dr naar bed. Moet er wel bij blijven liggen tot ze slaapt en dan kan ik naar beneden.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_138157731
Hier slapen ze beide nog *O* ga ze zo maar wakker maken.

Oh ze is wakker
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:49:17 #199
244125 laziness
pi_138157819
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:40 schreef pessie het volgende:

[..]

Ah, dat is dus peuter eigen. Ik heb tegenwoordig dagelijks een gesprekje met Nathan over naar de dokter gaan omdat mama denkt dat zn oortjes het niet doen. Hij geeft zelf aan dat hij het wel hoort :'). Luisteren he, blijft moeilijk ;) maar goed, ook voor de meeste volwassenen is dat nog moeilijk...
Ik vroeg eerst steeds of hij bananen in zijn oren had. Dan ging hij echt met zijn vinger zijn oren checken :D
Nu zegt hij als hij met zijn dokterskoffertje bezig is en in mijn oren kijkt dat er bananen inzitten en hij ze even uit moet spuiten. Zo leuk vind ik dat. Dat hij nu zelf zo'n grapje maakt.
pi_138163661
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:32 schreef laziness het volgende:

[..]

De mijne sliep vanaf 15 maanden door. De eerste 14 maanden waren zwaar.
Vanaf dat hij door begon te slapen werd hij de makkelijkste slaper ooit.
Pyjama aan, tanden poetsen, verhaaltje voorlezen en slapen. De link die plaatste gaat voor ons niet op. We hoeven nooit terug.
Tussendoor zijn er wel een paar periodes geweest waarbij ik naast zijn bed zat en zijn handje vast hield omdat hij wat verlatingsangst had maar dat was meestal met een paar dagen weer bekeken.
De laatste kiezen zijn zonder dat we het gemerkt hebben door gekomen ook.
Uiteraard gooit hij soms zijn kont tegen de krib en wil hij niet naar bed maar dan zeg ik nog 5 minuten en vertel hem op welk getal de grote wijzer op de klok staat als hij naar bed gaat en dan accepteert hij het wel.

Zo heftig als de eerste tijd was met O. zo makkelijk is hij nu als dreumes/peuter. Een omslag kan dus wel. Alleen zijn oren zijn wel permanent op vakantie momenteel :')
Hier met ruim 21 maanden nog weinig aanstalten tot doorslapen. Misschien 1 nacht in de 2 weken van 20 tot 5, en dat is al een enorme verbetering. Het naar bed gaan is nu nog weinig problematisch (ritueel afwerken, in bed en na 10-15 minuten slaapt hij meestal wel). Ik hoop dan maar dat het doorslapen verbetert als het inslapen moeilijker wordt :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_138165421
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vroeg eerst steeds of hij bananen in zijn oren had. Dan ging hij echt met zijn vinger zijn oren checken :D
Nu zegt hij als hij met zijn dokterskoffertje bezig is en in mijn oren kijkt dat er bananen inzitten en hij ze even uit moet spuiten. Zo leuk vind ik dat. Dat hij nu zelf zo'n grapje maakt.
Dat is wel keischattig :D.

Hier is doorslapen nog steeds niet aan de orde. Behalve bij m'n ouders, daar logeert hij een keer per week (ivm mijn werk) en daar slaapt hij altijd door. 8)7
Heel af en toe slaapt ie van 1930-0500 en komt dan naar ons toe gedribbeld om bij ons verder te slapen. Dat kwalificeert ook als doorslapen inmiddels :+.

Ik zag gisteren toevallig een wit puntje kies doorkomen helemaal achterin, dus misschien dat dat 'm dwars zit op het moment.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 25 maart 2014 @ 19:19:30 #202
244125 laziness
pi_138165574
Is I al 21 maanden? :o
Dat gaat ook hard!
Wil hij altijd drinken als hij wakker wordt of laat hij zich ook zo troosten? Slaapt hij in zijn eigen bed wel weer verder of alleen tussen jullie in?

Ik vraag het omdat je het zo te lezen zwaar vindt en er wellicht nog tips vanuit dit topic zijn. Al heb je waarschijnlijk alles al geprobeerd ;)
Mocht je geen tips willen en het zo prima vinden negeer dan mijn vragen ook vooral natuurlijk!
pi_138167104
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:19 schreef laziness het volgende:
Is I al 21 maanden? :o
Dat gaat ook hard!
Wil hij altijd drinken als hij wakker wordt of laat hij zich ook zo troosten? Slaapt hij in zijn eigen bed wel weer verder of alleen tussen jullie in?

Ik vraag het omdat je het zo te lezen zwaar vindt en er wellicht nog tips vanuit dit topic zijn. Al heb je waarschijnlijk alles al geprobeerd ;)
Mocht je geen tips willen en het zo prima vinden negeer dan mijn vragen ook vooral natuurlijk!
:D ja het gaat heel hard ineens! Hij is in doen en laten al meer peuter dan dreumes volgens mij. Maar met zijn maatje 80-86 nog wel mijn kleine baby :P.

Zwaar... Ja en nee. Slaapgebrek kan ik inmiddels best goed tegen. Maar af en toe ben ik het gespook wel zat en is mijn geduld op. Wat werkt wisselt heel erg. Nu is het verlatingsangst (en/of nare dromen) en wil hij dicht bij ons zijn. Als hij 's nachts wakker wordt, slaapt hij wel in zijn eigen bed zolang een van ons erbij is, maar zodra hij alleen is, wordt hij binnen 15 minuten weer huilend wakker. Ook als hij echt alweer sliep. Ik probeer om hem in zijn eigen bed te laten slapen, maar als hij zo onrustig is, eindigt hij toch geregeld bij ons. Of mijn vriend gaat bij hem slapen op een campomgmatje.

Hij wil meestal wel drinken idd, maar dat is meestal maar kort (ik voed nog maar 2x per dag vaak, dus stelt niet zoveel meer voor) en ik beperk het inmiddels bewust tot max. 1x per nacht.

Vaak is er ook wel een aanwijsbare oorzaak (tanden/kiezen, verkouden, honger (in een periode dat hij geen avondeten wil bijv), nasleep ziekenhuisopname, naar nieuwe groep op het KDV, drukke dag/ week, etc etc), maar zo is er eigenlijk altijd wel wat.

Zelf in slaap vallen lukt dus best aardig (sinds 14 maanden), dat scheelde wel direct in de nachten. Toen nog maar 1-2x wakker ipv 3-6x.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 25 maart 2014 @ 20:23:23 #204
244125 laziness
pi_138168718
Dat is ook lastig. Dat het allemaal logische oorzaken zijn maar dat je van de ene in de andere valt ipv dat er wat tijd tussen de verschillende fases zit.

Ik vond zelf het wel makkelijker gaan naar mate er nog meer taalbegrip kwam en hij zelf zich beter verstaanbaar kon maken. Maakte het toch net iets minder een raadspelletje waarbij je alle mogelijke opties afgaat van wat er kan zijn. Ook ging hij door er steeds over te beginnen aangeven wat de momenten van de dag waren hij in zijn hoofd mee bezig bleef. Dat een kindje hem geduwd had bijvoorbeeld. Dan bespreek ik dit met hem voor het slapen gaan en hoop zo dat hij daar niet zo over na blijft denken dat het invloed op zijn slaap/dromen heeft.

Ik realiseer me door jouw post ook dat ik O. dolgraag een eigen kamer wil geven maar dat het ook ontzettend makkelijk is geweest de afgelopen jaren.
Als hij wakker wordt is mijn stem eigenlijk al genoeg. Als het echt moeilijk gaat bij het inslapen ga ik mee vroeg op bed en is mijn aanwezigheid voldoende. Op die manier zijn we vrij makkelijk door sommige fases heen gerold.
pi_138172637
Schiet mij maar lek. Even geleden zei ik hier nog dat peuter niet op het potje wilde. Inmiddels zegt ze steeds vaker dat ze moet plassen. Nu zelfs bij oma. Ze is de hele dag droog geweest!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 26 maart 2014 @ 08:53:00 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138183101
Wat goed Tally!

Ik moest gister in de dierentuin naar het toilet. Dus M moest mee het hokje in. Plassen met een peuter die (veel te hard) roept "mama plasje doen", "plasje in de wc" en "dahaaag plasje" :')

En bij het verlaten van het toilet was het ook "dahaaag mama's plasje" en "dahaag plasje doen"

En natuurlijk was het druk.

Dat was echt :X :o :@ :') }:| maar ook wel O+ ;) *;
pi_138183231
Had je nog geluk dat je alleen hoefde te plassen ;) Laatst was ik ongesteld... :X
Maar gelukkig kunnen de meeste mensen veel hebben van peuters O+

Yay Tally! Dat gaat de goede kant op!
Over zindelijk gesproken... voor school is het alleen van belang dat ie overdag zindelijk is he?

Wij hebben morgen hét kennismakingsgesprek op school. Met allerlei praktische uitleg over hoe laat waar en wat meenemen etc etc. Het komt nu toch wel echt dichtbij... :Y
  woensdag 26 maart 2014 @ 09:28:46 #208
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_138183673
Oh ja, dat kan inderdaad ook nog :X

Oeh spannend. Komt dan zeker dichtbij inderdaad.
pi_138184782
Gefeliciteerd Kuuks!!! *O*

Phaidra hier kwam het doorslapen pas rond haar tweede verjaardag zo uit mijn hoofd. Ze heeft hier wel momenten dat ze veel in haar slaap huilt ;( vind ik echt heel sneu

Kyara :D

Tally wat goed O+

Spannend Shan!! wanneer gaat ie voor het eerst wennen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_138186282
Tally wat goed!

Shandaly, hier moeten ze op school inderdaad zindelijk zijn. Ik denk dat de juf nog wel helpt met billen vegen bij de grote boodschap, maar dat heb ik eigenlijk niet nagevraagd.

Phaidra, ik heb helaas geen slaaptips voor je. Ik hoop voor jullie dat het snel beter gaat.

Kyara jouw M. O+ ik moet altijd zo lachen om zijn acties en uitspraken.

L. gaat op maandag en vrijdag wennen op de basisschool en is nu 5 keer geweest. Vandaag mocht ze ook komen. Ze gaan met de hele klas naar een voorstelling in het theater hier in het dorp. En omdat L. het zo goed doet met wennen vroeg de juf of ze mee mocht. Ik ben benieuwd wat voor voorstelling ze gaan bekijken. O+ :'( Ik heb het er zelf nog steeds een beetje moeilijk mee om mijn kleine meisje daar achter te laten. Telkens als we weggaan zit ze heel verlegen alleen op haar stoeltje. Maar volgens de juf trekt ze telkens snel bij en ze heeft zelfs in de kring verteld dat ze naar Pluk van de Petteflat is geweest en verder doet ze onwijs goed mee in de klas. Dat doet me dan wel weer goed. Echt OMG wat een emo kip ben ik tegenwoordig, ik moet gewoon al janken als ik eraan denk hoe trots ik op mijn kleine grote meisje ben.

We gaan straks voor het eerst met beide broertjes naar buiten om haar op te halen op school. Dat gaat ze vast helemaal tof vinden. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')