quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 20:10 schreef ferrari_rood het volgende:Lazi wauw wat duur die pleisters hier zie ik wel andere varianten voorbij komen maar wellicht is dat maat en leeftijds gebonden. Uit het onderzoek is dus wel iets gekomen?
De conclusie is dat door het scheelzien hij een lui oog heeft. En dus niet zoals wij dachten dat een lui oog het scheelzien veroorzaakt. Als ik een rondje google had gedaan had ik dat geweten maar dat heb ik expres niet gedaan van tevoren

Er was geen afwijking te zien in zijn ogen. De sterkte van beiden ogen is goed voor een jongetje van zijn leeftijd.
Het probleem is dat de hersenen het beeld van zijn oog dat scheel ziet uitschakelen om dubbelzien te voorkomen.
Het is een ontwikkelingsprobleem in de hersenen en niet het oog. De hersenen die van invloed zijn op zijn zicht worden niet voldoende gestimuleerd en ontwikkelen zich niet normaal nu. Aan de hand van oogpleisters stimuleer je de hersenen om zich wel te gaan ontwikkelen.
Als je dit niet doet kan het op een gegeven moment zelfs de ontwikkeling op andere gebieden gaan remmen.
Oogpleister hoeft maar één uur per dag. Hele dagen zoals vroeger schijnt zelf averechts te werken blijkt na onderzoek. Met één uur per dag heb je al 80% van het probleem te pakken.
Het scheelzien moet, net zoals het gekomen is, vanzelf weer weg gaan. Als het blijft kan je het cosmetisch middels een operatie laten corrigeren.
We vinden het zelf weer wat minder de laatste weken dus we zien wel. In de mate waarin het een tijdje geleden was zou ik t.z.t. wel voor een operatie gaan.
Het duurde korter dan twee uur ondanks dat we bij de eerste afspraak pas een half uur later naar binnen mochten. De orthoptist heeft ons snel de twee afspraken daarna laten doorlopen. Hele prettige dame die ons het duidelijk uitgelegd heeft.
Wat ik wel wat suf vind is dat we over drie maanden terug moeten komen en dan gaat ze een test doen met de E in allerlei houdingen op zo'n oogkaart. Maar boven, onder, links, rechts is nog te moeilijk natuurlijk dus dan moet O. kaartjes hebben met de E in die houdingen en dan de juiste omhoog houden. Dat moest ik dan zelf maar even van internet printen om daarin te voorzien.
Ik denk nog steeds uhhhh

Print dat als ziekenhuis zelf even, lamineer die dingen en gebruik ze 1000 keer?