SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* 29 maart Rotterdam-Maastricht 170km en 30 maart Ivo's 200km.
MarcoD
Kanoboy
Kaasplank
* za 26 april Ivo's 300km Mariembourg (nieuwe route)
* Iets in limburg ofzo - 29 mei t/m 1 juni
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
zoooo middagje knutselen, maar de fiets is weer klaar voor het nieuwe siezoen.. Nieuwe ketting, cassette, stuurlintje, biba, buba.. ready to go
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik heb net hele doos binnen gekregen. Hoelang zijn binnenbanden houdbaar? Heb er geloof ik 24 ofzo gekocht. Of 30. Iig grootverpakking.En m'n pedaaltjes zijn binnen, Look Keo Max. En 4 4000S buba's.
![]()
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
thanks. Diegene met dat fluoricerende jack bleef bij ons. Die andere was een wielrenner/hardloper/baanrenner/mtb'er maar die kon het niet bijbenen. Terwijl hij sterker dan ons 2 was
Hij liet het twee keer lopen. Tsja, helaas pindakaas dan.
Was trouwens een kerel die koek at en het plasticje zo wegsmeet. Dus ik en die afvaller zeggen tegelijkertijd iets als "Doe niet zo aso en stop het in je zak". Komen we hem na een stop weer tegen, dus die afvaller zegt iets als "Ja, we zullen er geen grappen meer over maken maar echt netjes was het niet"
Excuse me? I only speak English unfortunately
Vet grappig hoorOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ha, ik heb al tripel tripels op. tijd voor nummer 4!
Ik heb de documenten die nodig waren voor de verzekering van je lading van de week nog bezorgd bij de rederij.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:25 schreef Oksel het volgende:
Overigens is m'n alibabaoopsiewoopsie frame verstuurd. The seller has shipped your order.![]()
Dan komt alles goed!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 21:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb de documenten die nodig waren voor de verzekering van je lading van de week nog bezorgd bij de rederij.![]()
![]()
quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
Ha, ik heb al tripel tripels op. tijd voor nummer 4!![]()
![]()
Kan ik er nog 6 drinken voordat ik meer aankom dan afvalquote:
Ken die tocht ja, collega van me heeft aantal jaar geleden meegereden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 16:43 schreef kanovinnie het volgende:
DDX? http://www.ijsselmeerronde-assendelft.nl/
Is echt tocht voor gezelligheid volgens mij, want echt tempo zit er niet in met 18 uur fietsen.
Geen idee ook of ik zo'n starttijd van 0:00 zou overleven, kan niet op commando vantevoren slapen nml.![]()
Dat zijn inderdaad twee punten de het voor mij moeilijk maken. Start dan om 6 uur 's ochtends of om 8 uur 's avonds ofzo. En ik zou het ook irritant vinden om supertraag te fietsen de hele tijd. Dan doe ik het liever met een groepje mensen die ik ken of waar ik het tempo van weet.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:19 schreef ddx het volgende:
[..]
Ken die tocht ja, collega van me heeft aantal jaar geleden meegereden.
Is echt tocht voor gezelligheid volgens mij, want echt tempo zit er niet in met 18 uur fietsen.
Geen idee ook of ik zo'n starttijd van 0:00 zou overleven, kan niet op commando vantevoren slapen nml.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Precies de 2 punten waarom ik dus niet ga meerijden.
KOM a8 guisweg is alweer ingepikt trouwens, nu flink sneller gezet.![]()
Zo. Lekker gefietst. Met fraumuzas lekker in een haerlemsch café uit eten t.g.v. ons 10 jarig jubileum, en daarna lekker aan de toog nog ff een afzakkertje. Imperial Black IPA gaat er goed in na een rondje fietsen en een biefstuk.
Oh en we hebben een puppy (noem het maar oefenen)..![]()
![]()
Lekker hoor! Zit al een stuk minder vinnie op die fiets dan de vorige keer dat ik naast je mocht fietsen!quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:17 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
die zijn met z'n tweeen gegaan. Kunnen wij ook wel doenquote:Op zaterdag 15 maart 2014 22:24 schreef ddx het volgende:
Precies de 2 punten waarom ik dus niet ga meerijden.
KOM a8 guisweg is alweer ingepikt trouwens, nu flink sneller gezet.
PICS van de puppyquote:Op zaterdag 15 maart 2014 23:13 schreef muzas het volgende:
Zo. Lekker gefietst. Met fraumuzas lekker in een haerlemsch café uit eten t.g.v. ons 10 jarig jubileum, en daarna lekker aan de toog nog ff een afzakkertje. Imperial Black IPA gaat er goed in na een rondje fietsen en een biefstuk.
Oh en we hebben een puppy (noem het maar oefenen)..![]()
Hoogstens een jaar. Met een beetje mazzel 1,5 jaar maar die dingen beginnen dan uit elkaar te flikkeren.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:14 schreef Oksel het volgende:
Ik heb net hele doos binnen gekregen. Hoelang zijn binnenbanden houdbaar? Heb er geloof ik 24 ofzo gekocht. Of 30. Iig grootverpakking.En m'n pedaaltjes zijn binnen, Look Keo Max. En 4 4000S buba's.
Dat wordt veel lekrijden Okkie!![]()
Ok als ik terug kom van de voetbal wil ik pics zien.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:57 schreef muzas het volgende:
We krijgen r vanmiddag. In bruikleen (vandaar oefenen) ze gaat over een weekje weer terug.
![]()
Ik heb trouwens wel een hoop waaier gereden gister!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ha, gister effe dat wielrenblad door zitten bladeren bij die maat. Natuurlijk even het RIH stukje gelezen. Staat er achterin iets over welke spullen je altijd bij je moet hebben. Onderandere een minitool. We waren het met elkaar eens, die heb je nooit nodig onderweg.
Vanmorgen zit er opeens een slinger in mijn linkercrank, is die bout los getrild en zat mijn crank los
Zijn jullie nu serieus over die bibas?
Verder iemand hier ervaring met een ventielverlenger waarbij je de kern uit de ventielen er niet uit hoeft te schroeven?![]()
quote:Op zondag 16 maart 2014 10:58 schreef Oksel het volgende:
Tom, lulverhaal man, haha. Bibas zijn jaren houdbaar mits droog en donker bewaard.![]()
![]()
Net 2x lek gereden, gvd. Erg handig dan, 58mm velgen. Moet dus gewoon ventielverlengers hebben die op elke biba kunnen. Zonder dat je die kern eruit moet schroeven, want die Bibas komen er steeds minder.![]()
Of gewoon lange ventielen kopen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ga vanaf nu gewoon weer met minder weer op mn Shamals of cosmics elites rijden, waar elke biba in kan. Heb cassettes en banden zat, dus kan eenvoudig dan een andere set steken.![]()
Het was vandaag en gister echt bar weer ja. Zelden zo slecht gehad.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:09 schreef Oksel het volgende:
Ga vanaf nu gewoon weer met minder weer op mn Shamals of cosmics elites rijden, waar elke biba in kan. Heb cassettes en banden zat, dus kan eenvoudig dan een andere set steken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Koop dan ook 80mm bandjesquote:Op zondag 16 maart 2014 11:08 schreef Oksel het volgende:
Net 2x lek gereden, gvd. Erg handig dan, 58mm velgen. Moet dus gewoon ventielverlengers hebben die op elke biba kunnen. Zonder dat je die kern eruit moet schroeven, want die Bibas komen er steeds minder..![]()
Want je bent daar toen in je vacansoleil pakje even gaan dinerenquote:Op zondag 16 maart 2014 11:10 schreef Oksel het volgende:
1 voordeel: lek rijden voor een restaurant die in de Lekker staat :pOm 10 uur sochtends
![]()
![]()
Alsof een restaurant alleen maar diners aanbiedt. Dat jouw favo snackbar pas om 2u opengaat kan ik ook niet helpen. Koffie en verse broodjes van t ontbijtbuffet. Ken je de Lekker überhaupt? Vast niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Want je bent daar toen in je vacansoleil pakje even gaan dinerenOm 10 uur sochtends
![]()
Ontbijtbuffetquote:Op zondag 16 maart 2014 11:20 schreef Oksel het volgende:
[..]
Alsof een restaurant alleen maar diners aanbiedt. Dat jouw favo snackbar pas om 2u opengaat kan ik ook niet helpen. Koffie en verse broodjes van t ontbijtbuffet. Ken je de Lekker überhaupt? Vast niet.
Ik woon niet in Turkije hoor.![]()
Met z'n Chinese nepfiets iemand pauper noemenquote:Op zondag 16 maart 2014 11:26 schreef Oksel het volgende:
Dat je denkt dat alleen goedkope kuthotels in Turkije ontbijtbuffets hebben zegt genoeg, pauper.![]()
![]()
![]()
Ja, want ik heb inderdaad geen ander. Sterk argument. En doen alsof je bij Noma hebt gegeten is helemaal kansloos.![]()
Dat maak jij ervan. Maar schelden en anderen afzeiken is toch t enige waar jij goed in bent, dus echt boeiend is t niet. Kom je de volgende keer op de meet? Willekeurig welke. Als jij er bent, ben ik er. Iemand met zo'n grote bek online schud ik graag de hand.![]()
Overigens afgeven op iemands zn spullen terwijl je zelf niet beter hebt.. niet echt sterk. En iemand dik noemen met een vetpercentage van 18% is ook niet echt sterk. Je bent weinig in vorm vandaag Knut, ouwe snackbarganger.![]()
Vervelend, maar die kern kan er altijd uitgeschroefd worden. Alleen kun je wel eens 2 tangetjes nodig hebben wanneer ze kenker vast zitten. Dus met hoge velgen een ander zadeltasje monteren......... Oei!quote:Op zondag 16 maart 2014 11:18 schreef Oksel het volgende:
[..]
Had er 2 bij me.. en ventielverlenger, maar niemand biba met kern die eruit kan.
En die biba's blijven jaren houdbaar hoor. Laat je niet in de maling nemen.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Volgens mij is Mallorca nu echt vergeven van de wielrenners
Bij mijn wielen zaten er wat bij (shimano rs80 c50). Heb even gekeken maar er staat niks op.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:45 schreef Oksel het volgende:
Kent iemand ventielverlenger die op Bibas kan met vaste kern?Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
45%? Dan val je toch achterover.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.cyclelivemagaz(...)anuppia-steil-genoeg
![]()
![]()
En je moet dezelfde weg weer naar beneden, kun je halverwege remblokjes gaan wisselen.![]()
Daarom worden schijfremmen aangeraden. Damn. Daar kom ik echt niet naar boven.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heb je dat van Gerrit? Je moet ze dan wel om de twee maanden insmeren met vaseline. Anders drogen ze uit en vallen ze uitelkander!quote:Op zondag 16 maart 2014 10:58 schreef Oksel het volgende:
Tom, lulverhaal man, haha. Bibas zijn jaren houdbaar mits droog en donker bewaard.![]()
Dan kan je net zo goed Willemswerf op fietsen.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.cyclelivemagaz(...)anuppia-steil-genoeg
![]()
![]()
![]()
![]()
De baan in Alkmaar is in de bocht 43 graden. Daar kom ik niet tegenop. Fietsend niet, lopend niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
45%? Dan val je toch achterover.
En je moet dezelfde weg weer naar beneden, kun je halverwege remblokjes gaan wisselen.![]()
Ja naar beneden dat doe ik ook iedere dag man.quote:![]()
![]()
Mooie dag vandaag. Sprint gewonnen, maar helaas tweede plaats. Grand Fondo kan ik ook weer afstrepen.![]()
Ondanks gisteren 6u in heuvels, ging het vandaag best lekker. Zelfs nog een 11e tijd op een klim van 1,9km van de 345. Na 3u wel choco choco.
http://www.strava.com/activities/121117033Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Gripper was hier net ff voor een bakkie soep komen aanwaaien. Ik ben even met ´m meegefietst voor een uurtje. Verder weinig getraind dit weekend, maark had deze week al zat kms gemaakt dus maar even chill gedaan.
Nog even op zijn Simplon gereden een stukje, en in de Steenbakkerstraat in Krimpel ad IJssel knoepend hard aangezet op het klinkerklimmetje. Kreun puf zei ze toen tegen me.![]()
quote:Op zondag 16 maart 2014 13:15 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Of een vriendin die je met de auto ophaalt![]()
.![]()
Zag er vast grappig uit.. wesley!quote:Op zondag 16 maart 2014 17:10 schreef kaasplankje het volgende:
Gripper was hier net ff voor een bakkie soep komen aanwaaien. Ik ben even met ´m meegefietst voor een uurtje. Verder weinig getraind dit weekend, maark had deze week al zat kms gemaakt dus maar even chill gedaan.
Nog even op zijn Simplon gereden een stukje, en in de Steenbakkerstraat in Krimpel ad IJssel knoepend hard aangezet op het klinkerklimmetje. Kreun puf zei ze toen tegen me.![]()
Zie dat je paar mooie routes hebt gereden. Ik zie dat ik op die klim nog net voor jou sta. Zoveel zin om weer te fietsen en proberen wat KOM's te pakken daar in die regio. Moet helaas nog even geduld hebben.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:40 schreef Patroon het volgende:
Ondanks gisteren 6u in heuvels, ging het vandaag best lekker. Zelfs nog een 11e tijd op een klim van 1,9km van de 345. Na 3u wel choco choco.
http://www.strava.com/activities/121117033![]()
ja, zaterdag Tecklenburg rundfahrt en zondag zouden we nog een andere route maar ging niet goed met gps. Dus 2e lus nog eens gereden. Die lus was voor de meesten de 1e keer omdat ze op zaterdag halverwege zijn afgehaakt.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:12 schreef CFF het volgende:
[..]
Zie dat je paar mooie routes hebt gereden. Ik zie dat ik op die klim nog net voor jou sta. Zoveel zin om weer te fietsen en proberen wat KOM's te pakken daar in die regio. Moet helaas nog even geduld hebben.
Denk dat die klim wel sneller kan, maar dan moetik niet de dag ervoor 150km mezelf in 2en trekken.
Waarom kan je nu ff niet fietsen?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
He? Als kaas gewoon rechtop staat dus zonder z'n bochel dan zijn we bekant even lang hoor. Ik mocht dus even op de gios en ze is mooi stijf en met prachtige schone vittoria pantoffeltjes eronderquote:![]()
Had het fietsen zo gemist tijdens m'n vakantie dat ik er vandaag meteen maar een lekker lang rondje door het groene hart van heb gemaakt. Helaas viel de edge opeens uit, dus heb ik een track van 69 en een van 94 en nog iets van 15 gemiste km's ertussenin. Dus eigenlijk is die granfondo 160 gewoon binnen
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Die kun je gewoon aan elkaar knopenquote:Op zondag 16 maart 2014 21:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
He? Als kaas gewoon rechtop staat dus zonder z'n bochel dan zijn we bekant even lang hoor. Ik mocht dus even op de gios en ze is mooi stijf en met prachtige schone vittoria pantoffeltjes eronder![]()
Had het fietsen zo gemist tijdens m'n vakantie dat ik er vandaag meteen maar een lekker lang rondje door het groene hart van heb gemaakt. Helaas viel de edge opeens uit, dus heb ik een track van 69 en een van 94 en nog iets van 15 gemiste km's ertussenin. Dus eigenlijk is die granfondo 160 gewoon binnengoed bezig geweest
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
De 200 over de Vennbahn heb ik vandaag voorgereden. De route is bijna helemaal, alleen rond de sluis van Ternaaien kwamen we even vast te zitten, daar is de weg omgelegd, de oude track loopt nu dood op de sluisrand. Dat nog ff aanpassen en de route kan rondgestuurd worden.![]()
He, ik had ook training gewonnen he! Vet goed!quote:Op zondag 16 maart 2014 21:49 schreef forty-two het volgende:
[..]
Die kun je gewoon aan elkaar knopengoed bezig geweest
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Mooi ritje Pjoter! Werd ook wel weer eens tijd. Wist je nog hoe je uit de pedalen moest komen?quote:Op zondag 16 maart 2014 21:38 schreef Gripper het volgende:
[..]
He? Als kaas gewoon rechtop staat dus zonder z'n bochel dan zijn we bekant even lang hoor. Ik mocht dus even op de gios en ze is mooi stijf en met prachtige schone vittoria pantoffeltjes eronder![]()
Had het fietsen zo gemist tijdens m'n vakantie dat ik er vandaag meteen maar een lekker lang rondje door het groene hart van heb gemaakt. Helaas viel de edge opeens uit, dus heb ik een track van 69 en een van 94 en nog iets van 15 gemiste km's ertussenin. Dus eigenlijk is die granfondo 160 gewoon binnen
Mooi gehad? Zag je meisje al zwaar ploeteren door de sneeuw!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja ging wiel als eerste over plaatsnaambordje lijn doen duwe! Handjes in de lucht!quote:Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Okkie, contact maar ff als je ook op Mallorca bent. Gaan we ff fietsen!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Het leven als hufter valt niet mee hè...quote:Op zondag 16 maart 2014 22:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
He, ik had ook training gewonnen he! Vet goed!
De ironie, voor het mannetje dat elke keer in dm's komt janken als er grapjes ten koste van hem gemaakt worden, vooral wanneer deze zogenaamd op "herhaling" zijn...Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Jajajajaquote:Op zondag 16 maart 2014 22:06 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mooi ritje Pjoter! Werd ook wel weer eens tijd. Wist je nog hoe je uit de pedalen moest komen?
Mooi gehad? Zag je meisje al zwaar ploeteren door de sneeuw!
Ik dacht de hele tijd dat ik m'n 2 meter lange toerski's nog aan had en gaan niet vanzelf uit als je valt. En sturen is er ook al niet bij met die krengen.
Finland was leuk maar niet spectaculair dit keer. Weinig sneeuw, te warm voor de tijd van het jaar, en zelfs geen noorderlicht gezien
Mijn foto's op Flickr!
Haha ouwe koe man. Je bleef toen maar doorgaan op 1 grapje, die je zelf niet eens had bedacht.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:25 schreef forty-two het volgende:
[..]
Het leven als hufter valt niet mee hè...
De ironie, voor het mannetje dat elke keer in dm's komt janken als er grapjes ten koste van hem gemaakt worden, vooral wanneer deze zogenaamd op "herhaling" zijn...Je hebt toen je excuus aangeboden en nu ratel je hem hier, een jaar later nog ff op. Beetje jammer vrind.
Jammer dat weinig sneeuw, maar vast mooi gehad. We bellen morgen wel ff!quote:Op zondag 16 maart 2014 22:28 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jajajaja
Ik dacht de hele tijd dat ik m'n 2 meter lange toerski's nog aan had en gaan niet vanzelf uit als je valt. En sturen is er ook al niet bij met die krengen.
Finland was leuk maar niet spectaculair dit keer. Weinig sneeuw, te warm voor de tijd van het jaar, en zelfs geen noorderlicht gezienMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Gisteren voor het eerst een cyclo/race gereden.
Inschrijving was ¤35 maar we hebben de piraten versie gedaan (15 min. voor de start vertrekken en dan aanhaken bij een groep die je kunt volgen).
De eerste 25Km ging van vlak naar licht glooiend en toen we bij de eerste klim aan kwamen kwam het peloton van achteren. Man, man, man.... met wat een geweld gingen die gasten naar boven.
Het was echt wel tof om met een heel veld van 200-300 man denk ik (totaal aan inschrijvingen was rond de 1200 + alle piraten die her en der aanhaken) af te dalen en te hergroeperen wegens veiligheid gezien het op de open weg was voor de beklimming van de Montseny (16Km, 1250hm).
Uiteindelijk de korte versie (110Km, 2000hm) gedaan omdat ik aan het eind behoorlijk op was. Volgende keer iets meer trainen vooraf en gaan!![]()
![]()
Doe ik ook altijd hoor. Lekker zonder bordje meerijden en dan krijg je toch krentenbollen en sportdrank. Als je er toevallig bent moet je er wel gebruik van maken.
Zit er aan te denken om me arbeidsongeschikt te laten verklaren zodat ik voortaan elke dag lekker kan fietsen overdag.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Haha idd. Wel leuk om een keer mee te doen he!
Volgende keer maar gewoon betalen, jij wil toch ook loon voor wat je doet?
Zo, ik zag dus iemand zijn voorwiel tegen een achterwiel aansturen toen hij opzij wilde voor een auto. Die maakte een flinke slinger en kon net rechtop blijven. Dan ben je opeens weer heel alert
Daarom hou ik zo van jequote:Op maandag 17 maart 2014 09:46 schreef kaasplankje het volgende:
Met 3B zat er ook zoon ambetant ventje zonder startnummer in ons groepje in de klim. Hij slingerde nogal en toen em bijna mijn voorwiel meenam na een zeilmanoeuvre door de groep heb ik m ff de waarheid vertelt en een duw gegeven.
Toen droop hij af.
Ik ben het met jullie eens dat het etisch niet echt netjes is, echter werd het op de openbare weg gehouden en heb ik geen gebruik gemaakt van de faciliteiten die aangeboden werden.
Wel heb ik de nodige blikjes drinken gekocht bij de finish, dus enige sponsering van mijn kant is er wel geweest.
Die ¤35 is mij om het even, als ik daar een leuke zondag voor kan hebben, echter waren de inschrijvingen gesloten en op zaterdag avond kwam het plan op tafel om deze route te rijden.![]()
Het is je vergeven, ik heb de elfstedentocht ook eens met Gripper in een groep gereden waar we geen startkaart voor hadden, we hadden echter wel een kaart voor een groep later, en dus betaald, maar is ook niet helemaal netjesquote:Op maandag 17 maart 2014 09:53 schreef jsprbcn het volgende:
Ik ben het met jullie eens dat het etisch niet echt netjes is, echter werd het op de openbare weg gehouden en heb ik geen gebruik gemaakt van de faciliteiten die aangeboden werden.
Wel heb ik de nodige blikjes drinken gekocht bij de finish, dus enige sponsering van mijn kant is er wel geweest.
Die ¤35 is mij om het even, als ik daar een leuke zondag voor kan hebben, echter waren de inschrijvingen gesloten en op zaterdag avond kwam het plan op tafel om deze route te rijden.
Je hoeft je niet te verantwoorden en ik zou in die situatie hetzelfe gedaan hebben.quote:Op maandag 17 maart 2014 09:53 schreef jsprbcn het volgende:
Die ¤35 is mij om het even, als ik daar een leuke zondag voor kan hebben, echter waren de inschrijvingen gesloten en op zaterdag avond kwam het plan op tafel om deze route te rijden.
Alhoewel, dat soort plannen komen meestal pas na 10 bier en dan ben ik de volgende dag niet in staat om zoiets te doenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Tja als je de cyclo helemaal uitrijdt en je rijdt niemand in de weg heb ik er ook niet heel veel probleem mee. Vaak zie je dan die mennekes op een klimmetje aansluiten in een groepje en 20km later zijn ze ineens weer pleite om een achtervolgend groepje in de weg te gaan rijden.quote:Op maandag 17 maart 2014 09:53 schreef jsprbcn het volgende:
Als ze dan nog fatsoenlijk sturen kunnen ist tot daaraan toe, maar meestal niet.![]()
Tsja, als ik ergens fiets en er komt een snelle groep voorbij haak ik ook aan. Als dan later blijkt dat ze een wedstrijd/tocht doen is dat pech voor hun maar dan blijf ik er wel bij.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:08 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tja als je de cyclo helemaal uitrijdt en je rijdt niemand in de weg heb ik er ook niet heel veel probleem mee. Vaak zie je dan die mennekes op een klimmetje aansluiten in een groepje en 20km later zijn ze ineens weer pleite om een achtervolgend groepje in de weg te gaan rijden.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Tsja, als een weg niet is afgehuurd, mag je er op rijden. Er staan ook geen mensen van de organisatie bejaarden van de weg te plukken omdat ze anders in de weg rijden..
Zolang je niet van de bevoorrading pakt, of bij de technische hulp illegaal laat sleutelen, mag je van mij. Maar ja, ik ben meer tourder dan echte racerik kan me voorstellen dat het hinderlijk is die aanhakers. Echterd, dat zijn langzame fietsers die drie of meer man breed rijden ook als je ze op een trainingsrondje voor je hebt...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Dat is imo wat anders dan doelbewust ergens naar toe gaan omdat je weet dat daar een tocht is en lekker gratis mee kan rijden.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, als ik ergens fiets en er komt een snelle groep voorbij haak ik ook aan. Als dan later blijkt dat ze een wedstrijd/tocht doen is dat pech voor hun maar dan blijf ik er wel bij.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Het is voor de organisatie toch lastig denk ik. Je krijgt grote groepen waardoor je meer overlast hebt. Eigenlijk gooi je min of meer je eigen ruiten in. Bij die joop zoetemelk mogen er max 6000 meedoen. Stel er komen er nog 500 op af die zwart meerijden is dat toch al bijna 10%. En dat maximale deelnemersaantal is er niets voor niets!quote:Op maandag 17 maart 2014 10:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Tsja, als een weg niet is afgehuurd, mag je er op rijden. Er staan ook geen mensen van de organisatie bejaarden van de weg te plukken omdat ze anders in de weg rijden..
Zolang je niet van de bevoorrading pakt, of bij de technische hulp illegaal laat sleutelen, mag je van mij. Maar ja, ik ben meer tourder dan echte racerik kan me voorstellen dat het hinderlijk is die aanhakers. Echterd, dat zijn langzame fietsers die drie of meer man breed rijden ook als je ze op een trainingsrondje voor je hebt...
Komt ook nog eens bij dat de route die gereden werd, altijd vol is met fietsers, dus erg moeilijk om die externe factor te elimineren.![]()
Inderdaad, gevolg is jaar erop geen vergunning meer.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het is voor de organisatie toch lastig denk ik. Je krijgt grote groepen waardoor je meer overlast hebt. Eigenlijk gooi je min of meer je eigen ruiten in. Bij die joop zoetemelk mogen er max 6000 meedoen. Stel er komen er nog 500 op af die zwart meerijden is dat toch al bijna 10%. En dat maximale deelnemersaantal is er niets voor niets!Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Vorig jaar zomer ongelukje gehad, en er achter gekomen dat het niet helemaal goed zat. Geopereerd en nu nog 5 weken te gaan.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
ja, zaterdag Tecklenburg rundfahrt en zondag zouden we nog een andere route maar ging niet goed met gps. Dus 2e lus nog eens gereden. Die lus was voor de meesten de 1e keer omdat ze op zaterdag halverwege zijn afgehaakt.
Denk dat die klim wel sneller kan, maar dan moetik niet de dag ervoor 150km mezelf in 2en trekken.
Waarom kan je nu ff niet fietsen?![]()
Vandaag bij de PR flink benen aangepakt omdat ik gisteren amper heb gefietst. Man, zwaar. Simpele stomme oefeningen, waarbij je ook continu je core aan moet spannen. Zoals squats met aan 1 kant een gewicht op je schouder vasthouden waardoor je core continu aan 't corrigeren is. En dan aan 't eind nog even dees:
Au au au.![]()
Vanavond voor de liefhebber.. op Canvas Belgasport: Roger de Vlaminick en het WK in Yvoir. 20.40uur.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ga straks met een bodybuilder de bergen inquote:Op maandag 17 maart 2014 12:12 schreef Oksel het volgende:
Vandaag bij de PR flink benen aangepakt omdat ik gisteren amper heb gefietst. Man, zwaar. Simpele stomme oefeningen, waarbij je ook continu je core aan moet spannen. Zoals squats met aan 1 kant een gewicht op je schouder vasthouden waardoor je core continu aan 't corrigeren is. En dan aan 't eind nog even dees:
[ afbeelding ]
Au au au.
Balen. Maar beter dat je er achter bent gekomen dan dat je door blijft kloten toch?quote:Op maandag 17 maart 2014 12:12 schreef CFF het volgende:
[..]
Vorig jaar zomer ongelukje gehad, en er achter gekomen dat het niet helemaal goed zat. Geopereerd en nu nog 5 weken te gaan.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Tuurlijk. En als je het hele rondje mee wil doen, klopt dat. Maar stel ik woon in de buurt van een paar leuke heuvels. Die pak ik natuulijk graag mee in een trainingsrondje. Of ik denk, dit is een mooi weekeind, ik gooi de auto op de fietsdrager, en doe heuvel eens, dat wil ik al een tijdje.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
Je krijgt grote groepen waardoor je meer overlast hebt. Eigenlijk gooi je min of meer je eigen ruiten in.
Of er dan een georganiseerde ronde bezig is of niets, is mijn zaak niet, ik ga dan niet opeens een andere route rijden.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Daar heb je ook gelijk inquote:Op maandag 17 maart 2014 14:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Tuurlijk. En als je het hele rondje mee wil doen, klopt dat. Maar stel ik woon in de buurt van een paar leuke heuvels. Die pak ik natuulijk graag mee in een trainingsrondje. Of ik denk, dit is een mooi weekeind, ik gooi de auto op de fietsdrager, en doe heuvel eens, dat wil ik al een tijdje.
Of er dan een georganiseerde ronde bezig is of niets, is mijn zaak niet, ik ga dan niet opeens een andere route rijden.
Blijft wel, dat er iets oneerlijks in zit dan een organisator misschien bestraft wordt voor overlast, terwijl ze niet mensen van het parcours mogen weren. Maar degeen die de ideale oplossing heeft, moet nog opstaan geloof ik.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
De oplossing is eenvoudig. De gehele route afzetten en een boete/straf op het rijden zonder inschrijving zetten.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:17 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Blijft wel, dat er iets oneerlijks in zit dan een organisator misschien bestraft wordt voor overlast, terwijl ze niet mensen van het parcours mogen weren. Maar degeen die de ideale oplossing heeft, moet nog opstaan geloof ik.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dan zeurt iedereen denk ik weer dat die tochten zo duur zijn/ worden. Als leek lijkt het me ook lastig te bepalen als je per ongeluk mee rijdt in een tocht als je overal verschillende groepjes fietsers hebt. Probleem bij de bevoorrading lijkt me makkelijk oplosbaar door het tonen van je gegevens of kaart dat je ingeschreven staat of stempel whatever.![]()
Iemand nog tips voor knappe bidons? Ben er 1 kwijt van mijn set van 2 en ik kan natuurlijk niet met 2 verschillende bidons rondfietsen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja als ze direct die rontgenfoto onder een ander hoek hadden gemaakt had ik het al lang achter de rug gehad. Des te meer zin om straks van het zomer / najaar weer te koersen.quote:Op maandag 17 maart 2014 13:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Balen. Maar beter dat je er achter bent gekomen dan dat je door blijft kloten toch?Geen knappe bidons maar tacx shiva, simpel en makkelijk in gebruik.quote:Op maandag 17 maart 2014 14:50 schreef kanovinnie het volgende:
Iemand nog tips voor knappe bidons? Ben er 1 kwijt van mijn set van 2 en ik kan natuurlijk niet met 2 verschillende bidons rondfietsen.![]()
Ik vind zelf van die transparante bidons wel mooi, volgende bidons wat ik koop moeten ook een draaidop hebben, heb er nu 5 zonder en irriteer me er elke keer weer aan.![]()
Afgelopen vrijdag fietstest gehad en dat was goed. Nu helaas super verkouden, keelpijn, etc. Ik hoop dat ik voor het weekend weer wat beter ben want ik heb mij ingeschreven voor een wedstrijd.Haters gonna hate.![]()
Ook een paar keer mee in mn handen gestaan. Mooie bidons wel. Zijn ze makkelijk schoon te houden?quote:
Maar ik heb nog een hele vrachtlading aan isostar bidonnen. Zitten telkens bij zo'n pot. Maar dat zijn eigenlijk klotedingen... Maakt niet uit hoe vaak je ze wast, blijft naar plastic/isostar smaken.
Iemand nog tips voor mooie helmen zo tussen de 80-100 euro? Mn huidige is te groot, en door het telkens doordraaien is nu dat stelgebeuren ook naar de haaien. Was toch een goedkope carrera pokkeding. Slechte koop achteraf, na wat uurtjes gaan mn voor- en achterhoofd wel irriteren. Heb wel eens zo'n ionos oid staan passen, en dat zit heerlijk, evenals bell... maar die ionos is me toch iets te duur voor een helm...![]()
Ik heb er ook nog wel een paar, maar een aantal zijn 500 ml en een paar hebben een harde dop of drinken niet fijn. En op een langere tocht heb ik al snel 2 bidons bij me. En omdat je er toch soignee bij wilt rijden dienen die toch hetzelfde te zijn. Anders lijk ik al snel op de gemiddelde toerder en dat moet toch niet.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:03 schreef Patroon het volgende:
Ik geef nooit geld uit aan bidons. Krijg her en der wel wat.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja hoor, als je ze niet dagen laat staan nadat je bent wezen fietsen, maar dat is met alle flessen/bidons zo. Ik heb er 1 voor water en 1 voor Isostar wegens het geel worden. Ik heb de 500m. en 750ml versie.quote:Op maandag 17 maart 2014 15:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Ook een paar keer mee in mn handen gestaan. Mooie bidons wel. Zijn ze makkelijk schoon te houden?
Ik heb vandaag weer eens een moedige poding gedaan om met de Strava route builder een route te maken. Echter weer een drama dus geef ik het maar op![]()
Waarom moet ik 2x het dorp weer in terwijl er een perfecte weg ligt? (rode lijnen)
Er ligt zelfs een segment....![]()
![]()
![]()
![]()
heb 2 shiva's. en beide lekken langs de doprand (dus niet drinktuutje) Erg irritant als je er iets anders dan water in hebt zitten... vieze pikzooi over je hele framequote:Op maandag 17 maart 2014 15:02 schreef CFF het volgende:
[..]
Ja als ze direct die rontgenfoto onder een ander hoek hadden gemaakt had ik het al lang achter de rug gehad. Des te meer zin om straks van het zomer / najaar weer te koersen.
[..]
Geen knappe bidons maar tacx shiva, simpel en makkelijk in gebruik.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik vind juist altijd steevast 2 dezelfde bidonnen en 750ml voor toerdersquote:Op maandag 17 maart 2014 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb er ook nog wel een paar, maar een aantal zijn 500 ml en een paar hebben een harde dop of drinken niet fijn. En op een langere tocht heb ik al snel 2 bidons bij me. En omdat je er toch soignee bij wilt rijden dienen die toch hetzelfde te zijn. Anders lijk ik al snel op de gemiddelde toerder en dat moet toch niet.![]()
Maar wat ik vind is niet belangrijk
geen idee waarom... Maar je kunt met je muis op het zwarte lijntje gaan staan en dan gewoon omlaag trekken.. dus dan zo je eigen route aanpassen..quote:Op maandag 17 maart 2014 16:14 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Ja hoor, als je ze niet dagen laat staan nadat je bent wezen fietsen, maar dat is met alle flessen/bidons zo. Ik heb er 1 voor water en 1 voor Isostar wegens het geel worden. Ik heb de 500m. en 750ml versie.
Ik heb vandaag weer eens een moedige poding gedaan om met de Strava route builder een route te maken. Echter weer een drama dus geef ik het maar op![]()
Waarom moet ik 2x het dorp weer in terwijl er een perfecte weg ligt? (rode lijnen)
[ link | afbeelding ]
Er ligt zelfs een segment....![]()
![]()
[ link | afbeelding ]everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik veroordeel je niet hoor. naar mijn werk heb ik meestal een 500 ml mee. Als ik langer dan 75-100 km ga doen, zeker in de zomer, heb ik meer dan 1 liter nodig. Of ik moet weer tussenstops inpassen. Maar dat wordt ook weer zo kostbaar met al dat koffie en appelgebakquote:Op maandag 17 maart 2014 16:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik vind juist altijd steevast 2 dezelfde bidonnen en 750ml voor toerders![]()
Maar wat ik vind is niet belangrijk
Je moet uiteraard lekker erbij fietsen zoals je dat zelf wilt. En als dat niet soignee is, dan is dat maar zo.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Zo is dat! Gewoon lekker doen wat je wil. Je te krampachtig willen vasthouden aan de soigné regels is ook niet soigné. Denk je dat die jongens die koersen er allemaal zo soigné bij rijden op een training? Die trekken wat aan, wat voor handen ligt (meestal meerdere clubtenue's door elkaar) en grijpen 2 dichtstbijzijnde bidons en gaan.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik veroordeel je niet hoor. naar mijn werk heb ik meestal een 500 ml mee. Als ik langer dan 75-100 km ga doen, zeker in de zomer, heb ik meer dan 1 liter nodig. Of ik moet weer tussenstops inpassen. Maar dat wordt ook weer zo kostbaar met al dat koffie en appelgebak
Je moet uiteraard lekker erbij fietsen zoals je dat zelf wilt. En als dat niet soignee is, dan is dat maar zo.
Bij die toertochten zie je veel vaker van die mannetjes, die precies alles bij elkaar hebben gezocht, alles mooi afgestemd en gestreken. Zijn soms net vrouwen.
Tsja, dan denk ik liever 3 seconde langer na. Want vervolgens rijden ze allemaal in D1 en worden ze ingehaald door toerders als mij. Gekleed als een clown met 2 verschillende bidons. Waarschijnlijk nog wel een 750 ml en 500 ml door elkaar.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo is dat! Gewoon lekker doen wat je wil. Je te krampachtig willen vasthouden aan de soigné regels is ook niet soigné. Denk je dat die jongens die koersen er allemaal zo soigné bij rijden op een training? Die trekken wat aan, wat voor handen ligt (meestal meerdere clubtenue's door elkaar) en grijpen 2 dichtstbijzijnde bidons en gaan.
Nee, dan maar 2 minuten later op de fiets maar wel een beetje knap eruit zien.
http://www.velominati.com/the-rules/#52Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja, met geschoren benen en alles
Als je 5-6x per week fietst en je hebt enkel kleding van de club, heb je niet altijd iets wat bij elkaar past he. Die jongens hebben een batterij aan kleding waar jij 1 broekje en shirtje voor hebt. De keuze is dan snel gemaakt hequote:Op maandag 17 maart 2014 16:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, dan denk ik liever 3 seconde langer na. Want vervolgens rijden ze allemaal in D1 en worden ze ingehaald door toerders als mij. Gekleed als een clown met 2 verschillende bidons. Waarschijnlijk nog wel een 750 ml en 500 ml door elkaar.
Nee, dan maar 2 minuten later op de fiets maar wel een beetje knap eruit zien.
http://www.velominati.com/the-rules/#52
Als je die regels zo belangrijk vindt, moet je in de zomer ook geen >500ml bidons nemen he
Klopt, heb ik geprobeerd, maar dan wordt het helemaal een zooitje. Ik weet hoe ik routes moet/kan maken in Garmin Connect, en met Strava zou dit niet anders moeten werken (makkelijker zelft met de heatmap en segments, etc.).quote:Op maandag 17 maart 2014 16:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
geen idee waarom... Maar je kunt met je muis op het zwarte lijntje gaan staan en dan gewoon omlaag trekken.. dus dan zo je eigen route aanpassen..
Strava is heel eigenwijs wat dat betreft, maar wellicht is het kaartenmateriaal wat ze uit Spanje krijgen gewoon troep waardoor de Strava route builder dit soort dingen doet.
Ik ben er, voor nu, klaar mee. Garmin Connect is en blijft het voor mij.![]()
Waarom werk je niet met mapsource? Daar maak ik routes mee.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:27 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Klopt, heb ik geprobeerd, maar dan wordt het helemaal een zooitje. Ik weet hoe ik routes moet/kan maken in Garmin Connect, en met Strava zou dit niet anders moeten werken (makkelijker zelft met de heatmap en segments, etc.).
Strava is heel eigenwijs wat dat betreft, maar wellicht is het kaartenmateriaal wat ze uit Spanje krijgen gewoon troep waardoor de Strava route builder dit soort dingen doet.
Ik ben er, voor nu, klaar mee. Garmin Connect is en blijft het voor mij.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Garmin Connect werkt meer dan prima eigenlijk, nog geen problemen mee gehad, en ik kan het nu makkelijker downloaden met de Edge 510![]()
![]()
![]()
Ik dacht dat hij problemen had met het programma waar hij mee werkt.quote:
Beter lezen. Connect werkt dus blijkbaar prima voor 'm.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:31 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij problemen had met het programma waar hij mee werkt.![]()
Sorry hoor, zal niet meer doenquote:Op maandag 17 maart 2014 16:31 schreef muzas het volgende:
[..]
Beter lezen. Connect werkt dus blijkbaar prima voor 'm.
Misschien dan toch even doorsparen?! Kan natuurlijk niet in je portomonee kijken.. Maar een helm die prettig zit is toch het geld wel waard denk ik. Heb je toch aantal uren per week op je hoofd, bied je bescherming.. dat moet niet schuren of knellen of drukpunten hebben.. Anders gewoon naar een erg grote zaak rijden zodat je vele merken en modellen kunt passen alvorens een keuze te maken. De een zweert bij Giro, bij de ander is het juist weer Bell die het beste zit..quote:Op maandag 17 maart 2014 15:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Ook een paar keer mee in mn handen gestaan. Mooie bidons wel. Zijn ze makkelijk schoon te houden?
Maar ik heb nog een hele vrachtlading aan isostar bidonnen. Zitten telkens bij zo'n pot. Maar dat zijn eigenlijk klotedingen... Maakt niet uit hoe vaak je ze wast, blijft naar plastic/isostar smaken.
Iemand nog tips voor mooie helmen zo tussen de 80-100 euro? Mn huidige is te groot, en door het telkens doordraaien is nu dat stelgebeuren ook naar de haaien. Was toch een goedkope carrera pokkeding. Slechte koop achteraf, na wat uurtjes gaan mn voor- en achterhoofd wel irriteren. Heb wel eens zo'n ionos oid staan passen, en dat zit heerlijk, evenals bell... maar die ionos is me toch iets te duur voor een helm...everyone's a critic...
even you ! !![]()
Eigenlijk heb ik spijt van mijn helm. Hij zit toch net te strak ondanks dattie in de winkel perfect leek te zitten. De specialized van mijn pa zat veel beter. Ga die denk ik een keer proberen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja dat is dan ook weer zo. Maar dat geldt eigenlijk voor alles. Zo eindig je snel met sidi's van 300 euro, een kast assos ter waarde van een peugeot, en een fietscomputer waar je zelfs Maleisische vliegtuigen mee kan vinden... Bij wijze van![]()
Uiteraard is het niet zo dat als ik een helm koop van 150 euro dat ik niet meer kan eten oid, maar meer een kwestie van 'het waard vinden'. Daarom voreg ik me af of er in die prijscategorie niet iets leuks te vinden is... Of merken die ik over het hoofd (lol) zie...Exact het zelfde. In de winkel leek ie perfect, maar na wat uurtjes fietsen merkte ik wat drukpunten. Nu niet meer... want nu is ie te groot en heb ik dat draaiknopje dol gedraaid.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:39 schreef kanovinnie het volgende:
Eigenlijk heb ik spijt van mijn helm. Hij zit toch net te strak ondanks dattie in de winkel perfect leek te zitten.
Mijn fm heeft helaas vooral giro en carrera.
[ Bericht 22% gewijzigd door muzas op 17-03-2014 16:59:43 ]![]()
Garmin Connect werkt prima, MAAR ik wil ook dat de Strava route builder werkt voor Strava group events etc..quote:![]()
![]()
Van mij bijvoorbeeld.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:03 schreef Patroon het volgende:
Ik geef nooit geld uit aan bidons. Krijg her en der wel wat.![]()
Denk dat het grootste probleem nog wel pasvorm is. Je kan eventueel bij die bij mij in het dorp kijken. Daar hebben ze ook best wat helmpjes.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die monza zat ik naar te kijken idd... Die sweep ga ik me eens in verdiepen.
deze hebben ze bij salden ook voor 95, maar weet nog niet of ik die opdruk mooi vind.
Qua pasvorm wéét ik dat giro en bell goed zitten, eerder gepast (een ionos en een array) weet niet of modellen onderling nog veel verschillen qua pasvorm?. Welke winkel bedoel je kano?![]()
Ja ik ook! Maar dan die van casco.. iets stoerder vind ikquote:Op maandag 17 maart 2014 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind deze eigenlijk vet gaaf zeg, met dat vizier zo.
[ afbeelding ]
Maar ik ga niet op wintersport![]()
![]()
Is er een manier op gpx bestanden aan te passen? Ik heb wat leuke doch foutieve routes op bikemap gespot die ik graag aan zou willen passen..![]()
quote:Op maandag 17 maart 2014 18:37 schreef nickhguitar het volgende:
Is er een manier op gpx bestanden aan te passen? Ik heb wat leuke doch foutieve routes op bikemap gespot die ik graag aan zou willen passen..quote:Op maandag 17 maart 2014 16:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Waarom werk je niet met mapsource? Daar maak ik routes mee.Ik heb die een keer vastgehouden, vond mijn eigen helm ineens zwaar.quote:Op maandag 17 maart 2014 18:17 schreef muzas het volgende:
deze hebben ze bij salden ook voor 95, maar weet nog niet of ik die opdruk mooi vind.![]()
Ik ga maar 's wat passen. En mss budget toch maar verhogen. Punt is ook nog dat ik best een lange kop heb, dus helmen zijn al snel zo'n potje op mn kop.
Monza, atmos, sweep, die kan ik bij mn fm iig passen.![]()
Mapsource is een stand alone programma op je eigen PC. Je kunt er kaartenmateriaal aan toevoegen. Bijvoorbeeld de gratis en uitstekende Open Fietskaart van de Benelux En Duitsland.quote:Op maandag 17 maart 2014 19:14 schreef nickhguitar het volgende:
Hoe werkt mapsource dan? Wat is het verschil met bikemap?
Dan kun je gewoon routes tekenen, aanpassen en opslaan op je eigen PC of laptop.![]()
Was mijn vorige ook, deze past al beterquote:Op maandag 17 maart 2014 18:52 schreef muzas het volgende:
Ik ga maar 's wat passen. En mss budget toch maar verhogen. Punt is ook nog dat ik best een lange kop heb, dus helmen zijn al snel zo'n potje op mn kop.
Monza, atmos, sweep, die kan ik bij mn fm iig passen.
quote:Op maandag 17 maart 2014 18:52 schreef muzas het volgende:
Punt is ook nog dat ik best een lange kop heb.![]()
![]()
De routes die ik hier in Calpe maak met de strava route builder gaan allemaal perfect hoor, geen rare dingen ofzo.quote:Op maandag 17 maart 2014 16:27 schreef jsprbcn het volgende:
[..]
Klopt, heb ik geprobeerd, maar dan wordt het helemaal een zooitje. Ik weet hoe ik routes moet/kan maken in Garmin Connect, en met Strava zou dit niet anders moeten werken (makkelijker zelft met de heatmap en segments, etc.).
Ik ben er, voor nu, klaar mee. Garmin Connect is en blijft het voor mij.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ben nu weekje op wintersport in Frankrijk.
Kwa temperaturen had ik beter ook fietskleding/schoenen mee kunnen nemen, had ik nog dagje fiets kunnen huren om stukje hier te fietsen.
Gelukkig ligt er genoeg sneeuw, maar echt hele dag zon. (en gok in dal 20 graden+)![]()
Ik hoef toch niet die post van je te lichten waarin je dit type als spuuglelijk kwalificeerde......?quote:Op maandag 17 maart 2014 18:20 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind deze eigenlijk vet gaaf zeg, met dat vizier zo.
[ afbeelding ]2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Beetje laat dag om dit nog voor te stellen, maar wie heeft er zin in een ritje over de heuvelrug a.s zondag & daarna de Primavera kijken bij mij? Vorig jaar was het koud takkeweer, zowel bij ons als in Italië. Dat kan dit jaar alleen maar een stuk beter worden!
Evengoed steken we natuurlijk lekker de kachel aan als we terug zijn en is er lekker bier en kaasjes (zeker als kaas ook komt)
Bij voldoende interesse zorg ik tevens voor een pan pasta na afloop
De insteek is een gezamenlijke rit, maar een stuk knallen op de dijk of op de klimmetjes is natuurlijk niet uit te sluiten.Mijn foto's op Flickr!
Lijkt me leuk! Hoe laat bij jou?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Knallen op de klimmetjes moet ik soberso wel wil ik bijblijven
Iedereen dacht al dat je het nooit meer zou vragen...
De weervoorspellingen gaan wel achteruit geloof ik.Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Zorg ik voor Jopen.
Eerst bedenken of ik niet in de weg rijd dan. Wel goede training; met sterkere lui over de HR.![]()
Zou tof zijn jopenmans.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Met de zwaarste berijder hihaho. Compensatiegedrag?![]()
Ik heb een zware fiets.
De primavera is a.s. zondag, 23 maart. 11 uur bij mij verzamelen, 3 of 3,5 uurtjes fietsen en dan naar Milaan-San Remo kijken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 07:57 schreef muzas het volgende:
Als ik achter gripper aan moet heb ik t heet zat denk ik.
Edit; wacht de 30e? Dan kan ik niet.Mijn foto's op Flickr!
11 uur verzamelen en meteen weg?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
En tegenwoordig staan ook de eerste onaardige uitspraken van jou er op..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:19 schreef Yankee het volgende:
HAhahahah buzz, de man die van iedereen een lijstje heeft van wat ze ooit gezegd hebben![]()
![]()
Inderdaad. Onterecht natuurlijk, ik ben namelijk een zeer vriendelijke jongemanquote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:24 schreef Oksel het volgende:
[..]
En tegenwoordig staan ook de eerste onaardige uitspraken van jou er op...![]()
Nee eerst tap ik nog een lekker bakje espresso en krijg je een energy bar met (desgewenst) een toefje slagroom.quote:
Dus half twaalf opstappen o.i.d. Zijn we om 14-15 uur weer terug voor de finale en de Poggio.Mijn foto's op Flickr!
Ben van plan om op de fiets te komen. ~70 km langs de snelste route. Ben ik er met 2.5 uur wel. Half 9 van huis. Terug met de trein.
Lijkt me wel wat. Beetje km's in de benen krijgen voor de 200.
Maja, nog meer even over denken want dat wordt misschien wat te veel van het goede.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
maja aan de andere kant 170 km fietsen met dan nog effe pauze tussendoor moet ook wel kunnen. Daarna ga ik gewoon op de bank zitten bij gripper en laat me liefdevol verzorgen door jullieOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Sfeerpraatjes van vorig jaar:
SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La PrimaveraMijn foto's op Flickr!
Goed veel eten meenemen en van te voren bunkerenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:34 schreef kanovinnie het volgende:
maja aan de andere kant 170 km fietsen met dan nog effe pauze tussendoor moet ook wel kunnen. Daarna ga ik gewoon op de bank zitten bij gripper en laat me liefdevol verzorgen door jullie
Dapper plan![]()
![]()
Ik kan zo een pagina's lange lofzang schrijven met daarin vele redenen waarom jij de grootste baas van dit topic bentquote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:29 schreef Yankee het volgende:
[..]
Inderdaad. Onterecht natuurlijk, ik ben namelijk een zeer vriendelijke jongeman![]()
![]()
![]()
Lijkt me heel erg leuk. Zocht al een goed excuus om weer een keer in die omgeving te rijden. Enige waar ik bang voor ben is het niveauverschil. Zeker heuvelop.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
De primavera is a.s. zondag, 23 maart. 11 uur bij mij verzamelen, 3 of 3,5 uurtjes fietsen en dan naar Milaan-San Remo kijken.
Fiets weggebracht voor een beurt... Lekker klaarmaken voor het voorjaar. En meteen wat helmen gepast. Die monza van giro zit erg lekker, maar wel erg een potje... Staat hoog op mn lange harses. Op aanraden van knut (jaja die jongen heeft ook nuttige inbreng) wat specialized helmen geprobeerd en die propero oid zit wel erg goed... en niet zo bovenop mn kop.![]()
Die heuvels op de heuvelrug zijn zo kort dat je er ook weer geen minuten mee verliest he. En we wachten op elkaar na de klimmetjes.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Lijkt me heel erg leuk. Zocht al een goed excuus om weer een keer in die omgeving te rijden. Enige waar ik bang voor ben is het niveauverschil. Zeker heuvelop.
Ik weet zeker dat jouw onstopbare behoefte om speciaalbier te drinken je bezwaren overstemt
Mijn foto's op Flickr!
Haha ja hoor, en ook omdat het me gewoon leuk lijkt. Nog ff afstemmen met fraumuzas maar ik ben er bij denk ik!
Wel autofahren dus niet veel bier![]()
![]()
Ik stond zaterdag mezelf te prepareren. Denk ik, mwah, 2 banaantjes, 2 snelle jelle's en 2 fruitreepjes en daar red ik het wel op.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Goed veel eten meenemen en van te voren bunkeren
Dapper plan
KUT KUT KUT geen bananen meegenomen GODVER.
Dan maar 3 snelle jelle's en 6 fruitrepen mee EN HOPEN DAT IK GEEN HONGER KRIJG
Tocht afgelopen, 3 fruitreepjes en en 2 krentenbollen gegeten.#paniekomniets
Mijn autistische kant kan er niet mee omgaan
Beter mee verlegen dan om verlegen
@Muzas: Die Propero is ook echt goed! Mooie ventilatiegleuf op je voorhoofd!![]()
Of je pakt de trein naar utrecht centraal en rijdt de laatste 10km met mij richting Gripper. Heb je toch een kleine opwarming te pakkenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:08 schreef kanovinnie het volgende:
Ben van plan om op de fiets te komen. ~70 km langs de snelste route. Ben ik er met 2.5 uur wel. Half 9 van huis. Terug met de trein.
Lijkt me wel wat. Beetje km's in de benen krijgen voor de 200.
Maja, nog meer even over denken want dat wordt misschien wat te veel van het goede.
Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Leuk dat je er ook bij bent, lijkt me leuk om een keer met jou samen te rijdenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 10:59 schreef muzas het volgende:
Haha ja hoor, en ook omdat het me gewoon leuk lijkt. Nog ff afstemmen met fraumuzas maar ik ben er bij denk ik!
Wel autofahren dus niet veel bier![]()
[ Bericht 11% gewijzigd door forty-two op 18-03-2014 11:27:05 ]Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe, and Everything![]()
Ja kan ook. Kost me wel een uur de tijd en 15 euro. En dan nog een half uur fietsen naar Gripper. Als ik dan op de fiets ga hoef ik maar drie kwartier/1 uur eerder weg. Ik ga nog even nadenken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:13 schreef forty-two het volgende:
[..]
Of je pakt de trein naar utrecht centraal en rijdt de laatste 10km met mij richting Gripper. Heb je toch een kleine opwarming te pakkenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Heb je nog meer van dit soort gebeurtenissen? Ik hang aan je lippenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik stond zaterdag mezelf te prepareren. Denk ik, mwah, 2 banaantjes, 2 snelle jelle's en 2 fruitreepjes en daar red ik het wel op.
KUT KUT KUT geen bananen meegenomen GODVER.
Dan maar 3 snelle jelle's en 6 fruitrepen mee EN HOPEN DAT IK GEEN HONGER KRIJG
Tocht afgelopen, 3 fruitreepjes en en 2 krentenbollen gegeten.#paniekomniets
Mijn autistische kant kan er niet mee omgaan![]()
![]()
Oh verdikkeme. Heb ik de VBL SC te weinig aandacht gegeven de laatste tijd?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 13:21 schreef Saind het volgende:
[..]
Heb je nog meer van dit soort gebeurtenissen? Ik hang aan je lippenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik heb je gemist.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Beter materiaal gebruiken
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Lokale tourclubje blijkt toch nog wat te hard te rijden voor me
Dus voorlopig nog even solo rijden tot ik er vertrouwen in heb daar mee te kunnen komen.![]()
Hoe hard ging dat dan?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ja precies ik zou gewoon de volgde keer weer meerijden. Goed in het wiel zitten is al het halve werk. Lekker uit de wind blijven!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vandaag 1u met vrouwtje in kort kort de omgeving verkennen. Lekker 20gr hier. Morgen 2u rustig met een groep mee en misschien daarna nog solo 2u knalle.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Tof!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Lekker hoor, geniet ervan joeng.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:34 schreef Patroon het volgende:
Ja eerst orgie en daarna solo nog even knalle derop.![]()
Haha ja vandaag getroffen. Man man man, wat een mannetje! Maar wel erg sympathiek!
Zittenu nu ff bij die bar waar we verzamelen. Ontzettend veel fietsshirts van allemaal verschillende Nederlandse coureurs en profs.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
ben niet iemand met veel toerclub ervaring , maar weet wel dat doorgaans er A en B groepjes zijnquote:Op dinsdag 18 maart 2014 18:32 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Iets over de 30 en soms wat versnellen. Als ik dat 75 km doe kun je me oprapen
de snelle mannen rijden boven de 30 maar B groepjes rijd normaal mij onder de 30 gemiddeld
gewoon eens kijken of je ergens met een B groep mee kan , zou me niet te snel laten afschrikken.
in een groep makkelijk een wat hoger gemiddeldeIk schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Voegah voor ik ging koersen reed ik ook bij zoon toerclub en als er dan een nieuwe bij was ging het keihard gewoon omdat iedereen zich dan ff moest laten gelden.![]()
Zit je niet ver van die bergen af Patroon? Of is dat wel te doen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:47 schreef Patroon het volgende:
Haha ja vandaag getroffen. Man man man, wat een mannetje! Maar wel erg sympathiek!
Zittenu nu ff bij die bar waar we verzamelen. Ontzettend veel fietsshirts van allemaal verschillende Nederlandse coureurs en profs.![]()
je hebt hier in barendrecht (TC Barrhopoort) z'n toerclub daar zou ik mijn moeder nog mee durven sturen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Ja dan heb je voor jan lul gereden natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 17:38 schreef kaasplankje het volgende:
tedoeme strava vergeten an te zetten vanmiddag![]()
Zondag bij! Mits droog. Geen zin in regen. Ja homo enzo.
Specialized helm op een Giant... Kan niet he? Hoewel, Carrera is ook een fietsmerk.![]()
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:06 schreef muzas het volgende:
Zondag bij! Mits droog. Geen zin in regen. Ja homo enzo.
Specialized helm op een Giant... Kan niet he? Hoewel, Carrera is ook een fietsmerk.![]()
![]()
Ja joh ik wil die propero hebben. Zit lekker en staat wel blits. Enige nadeel is dat vele 'open' piepschuim aan de achterkant.. Maar dat zie je zelf niet.quote:![]()
ja had godverdomme net zo goed in me nest kunnen blijven liggenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:04 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja dan heb je voor jan lul gereden natuurlijk.![]()
Ik ben triple af (en campa af).
Groep geruild met vriendin. Zo heeft zij wat meer ruimte in de bergen. Moet alleen bottom bracket nog eruit halen en omzetten. Heb nog geen tool voor de oudere campacups met 6 notch en de lokale fietsboeren verkopen ze ook niet.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Nieuwe tweedehands fiets voor mijn pa gekocht. Stap ik in de auto zie ik een briefje met de naam bram rood. Denk ik, die kettingchecker heb ik voor niets meesuperchille gast. Alles effe aanpassen als 't moest en goed geprobeerd. Nog gekletst over strandrijden en trans alp enzo.
Hij heeft nu een koga roadracer met ultegra. Carbon en lekker licht.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Deze?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:52 schreef kanovinnie het volgende:
Nieuwe tweedehands fiets voor mijn pa gekocht. Stap ik in de auto zie ik een briefje met de naam bram rood. Denk ik, die kettingchecker heb ik voor niets meesuperchille gast. Alles effe aanpassen als 't moest en goed geprobeerd. Nog gekletst over strandrijden en trans alp enzo.
Hij heeft nu een koga roadracer met ultegra. Carbon en lekker licht.![]()
![]()
In 20km ben ik in de bergen. Ideaal om even warm te rijden en cooldown. Maar ik hoef niet elke dag de bergen in. De rechterkant van Palma(waar wij zitten) lijkt vlak maar glooit ook steeds rond 3%. Aan deze kant ligt ook nog een klim van 5km (Randa). Ideaal om tijdens een relatief vlakke rit even bij op te knallen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Zit je niet ver van die bergen af Patroon? Of is dat wel te doen?
Trouwens ontzettend veel grote groepen fietsers hier. Om de paar minuten kom je groepen van 10-20 man tegen.
[ Bericht 12% gewijzigd door Patroon op 18-03-2014 21:03:35 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
http://www.mantel.com/mavic-ventielverlenger-60-mm zoiets?!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:37 schreef Oksel het volgende:
Nog iemand met een tip voor ventielverlengers die je op bandjes kan zetten die geen uitschroefbare kern hebben?
Zijn dit trouwens goede bandjes? Qua maten?
[ afbeelding ]everyone's a critic...
even you ! !![]()
Aan alles komt een eerste keer en dus ook volgende maand, Clubkampioenschap Proloog van 3,9 km.
Is er iets waar ik aan moet denken, trainen, tips?![]()
Ja, maar deze keer had hij wel meer kleren aan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Beetje trainen op 4 km hard kunnen rijden?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:02 schreef luc.sken het volgende:
Aan alles komt een eerste keer en dus ook volgende maand, Clubkampioenschap Proloog van 3,9 km.
Is er iets waar ik aan moet denken, trainen, tips?Leer het parcour kennen?
Goed warm rijden, bij voorkeur oo een tacx er staan wel schema's op internet. En daarna 5 minuten alles geven wat je hebt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:02 schreef luc.sken het volgende:
Is er iets waar ik aan moet denken, trainen, tips?![]()
wat kano zegt... ken het parcours.. Verschil zit in op dat soort afstanden in hele kleine dingen. Dus zorg dat je iedere bocht dromen kan, alle ideale lijnen weet. Verder gewoon knallen.. 6minuten doodgaan in het roodquote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:02 schreef luc.sken het volgende:
Is er iets waar ik aan moet denken, trainen, tips?
everyone's a critic...
even you ! !![]()
of dees?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:02 schreef the_critic het volgende:
[..]
http://www.mantel.com/mavic-ventielverlenger-60-mm zoiets?!
http://www.chainreactionc(...)extender/rp-prod7356![]()
Klinkt goed, veel plezier.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:58 schreef Patroon het volgende:
[..]
In 20km ben ik in de bergen. Ideaal om even warm te rijden en cooldown. Maar ik hoef niet elke dag de bergen in. De rechterkant van Palma(waar wij zitten) lijkt vlak maar glooit ook steeds rond 3%. Aan deze kant ligt ook nog een klim van 5km (Randa). Ideaal om tijdens een relatief vlakke rit even bij op te knallen.
Trouwens ontzettend veel grote groepen fietsers hier. Om de paar minuten kom je groepen van 10-20 man tegen.![]()
Geen A of B groepjeskan inderdaad wel dat ze wat harder reden dan normaal. Eens kijken of ze volgende week ook een wat korter (60km) ritje in de planning hebben zitten. Kan deze week sowieso niet mee ivm werktijden.
![]()
Iemand een tip voor een nieuwe kop voor op mijn pomp, en dan 1 die aan 5mm ventiel voldoende heeft om goede grip te hebben? Dacht aan dees:
http://www.chainreactionc(...)nt-head/rp-prod65845![]()
Waarom gaan prutsen met ventielverlengers wanneer er ook bandjes met de juiste ventiellengte te koop zijn?.![]()
Wat is het probleem met ventielverlengers dan op bandjes met vaste kern ?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:37 schreef Oksel het volgende:
Nog iemand met een tip voor ventielverlengers die je op bandjes kan zetten die geen uitschroefbare kern hebben?
Ik heb mavic verlengers bij m'n wielen gekregen.Zou de standaard sks kop nemen :quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:48 schreef Oksel het volgende:
Iemand een tip voor een nieuwe kop voor op mijn pomp, en dan 1 die aan 5mm ventiel voldoende heeft om goede grip te hebben? Dacht aan dees:
http://www.chainreactionc(...)nt-head/rp-prod65845
http://www.mantel.com/sks-pompkop-koper
De nieuwe sks kop die je standaard bij pomp krijgt had ik altijd moeite mee om goed om ventiel te krijgen.![]()
Schroef je die SKS kop erop? Op het ventiel? Of druk je die erop? Heeft die goede grip?
En verlenger omdat a) je dan bij > 2 lekke banden een biba van iemand anders kan lenen, je b) niet elke x andere biba's bij je hoeft te nemen als je andere wielen zet, en ze c) goedkoper zijn (80mm is amper verkrijgbaar, of duur), en d) ik net een shitload aan normale heb gekocht.
Chinabikebinnenkomst nog onbekend.![]()
Dat ik er nog niet uit ben welke ik moet kopen..quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:58 schreef ddx het volgende:
[..]
Wat is het probleem met ventielverlengers dan op bandjes met vaste kern ?
Ik heb mavic verlengers bij m'n wielen gekregen.Dus gebruikerservaringen zijn welkom!
Die verlengers die jij hebt, die schroef je over het bestaande ventiel heen, die je open laat staan ofzo? Hoe werkt dat?![]()
Er is er maar 1 met een goede grip, vrind.quote:
Ding ligt natuurlijk al lang in de shredder bij de douane want namaakquote:Chinabikebinnenkomst nog onbekend.
Mijn foto's op Flickr!
Goeie tip! Ik moest goedoeme drieeurovijftig aftikken bij de lokale FM voor dat achterlijke rubbertje wat in die kop zit. Maar dat is dan ook het enige wat er slijt aan zo'n geweldige al dik 25 jaar oude Rennkompressor.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:58 schreef ddx het volgende:
[..]
Wat is het probleem met ventielverlengers dan op bandjes met vaste kern ?
Ik heb mavic verlengers bij m'n wielen gekregen.
[..]
Zou de standaard sks kop nemen :
http://www.mantel.com/sks-pompkop-koper
De nieuwe sks kop die je standaard bij pomp krijgt had ik altijd moeite mee om goed om ventiel te krijgen.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Okkie, niet proberen want die koppen druk je er op en hebben op 5 mm geen enkele grip. Maar ik denk dat een kop met een knel sluiting ook niet genoeg heeft aan 5 mm.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:47 schreef Oksel het volgende:
Schroef je die SKS kop erop? Op het ventiel? Of druk je die erop? Heeft die goede grip?
En verlenger omdat a) je dan bij > 2 lekke banden een biba van iemand anders kan lenen, je b) niet elke x andere biba's bij je hoeft te nemen als je andere wielen zet, en ze c) goedkoper zijn (80mm is amper verkrijgbaar, of duur), en d) ik net een shitload aan normale heb gekocht.
Chinabikebinnenkomst nog onbekend.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Mien jong. Op een afstandje is het net de Prevail die 230 euro kost. Gewoon kopen dus.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja joh ik wil die propero hebben. Zit lekker en staat wel blits. Enige nadeel is dat vele 'open' piepschuim aan de achterkant.. Maar dat zie je zelf niet.![]()
Idd. Beste pomp ooit. En het mooie is; vrouwlief kan haar bandjes nu ook makkelijk oppompen want die Rennkompressor gaat zo makkelijk.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Goeie tip! Ik moest goedoeme drieeurovijftig aftikken bij de lokale FM voor dat achterlijke rubbertje wat in die kop zit. Maar dat is dan ook het enige wat er slijt aan zo'n geweldige al dik 25 jaar oude Rennkompressor.![]()
Met 1 kant van verlenger kan je ventiel open en dicht draaien.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 22:56 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dat ik er nog niet uit ben welke ik moet kopen..Dus gebruikerservaringen zijn welkom!
Die verlengers die jij hebt, die schroef je over het bestaande ventiel heen, die je open laat staan ofzo? Hoe werkt dat?
Andere kant kan je op ventiel vastdraaien en daarna pomp erop.![]()
Eh, wellicht is het toch wel handig om het geheel iets eerder te starten. Dus ergens tussen 10 en half 11 arriveren, en om 11 uur de pedalen inklikken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
De primavera is a.s. zondag, 23 maart. 11 uur bij mij verzamelen, 3 of 3,5 uurtjes fietsen en dan naar Milaan-San Remo kijken.
Hebben we daarna ook nog eens meer tijd voor bier & kaasjes
Mijn foto's op Flickr!
En als je je product niet ontvangt krijg je je geld terugOf ze sturen een nieuwe. Maatje met wie ik a.s. vrijdag naar Mallorca vlieg neemt z'n fiets mee, ook een China frame.. de eerste kwam kapot aan, hebben ze een 2e gestuurd
![]()
![]()
Kwam Niki T. vanmiddag nog tegen, al beukend tegen de wind in. Wat een gesoigneerde god is dat toch.![]()
Zeker net alsof je stilstond? Die rijd tegenwind zo hard als ik voor de wind!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Prima!quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eh, wellicht is het toch wel handig om het geheel iets eerder te starten. Dus ergens tussen 10 en half 11 arriveren, en om 11 uur de pedalen inklikken.
Hebben we daarna ook nog eens meer tijd voor bier & kaasjes
Wie zijn er nou eigenlijk?![]()
10 uur present om zo lang mogelijk sterke espresso te drinken. Deal!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
En dan de WC van Gripper vol kleien zeker?quote:Op woensdag 19 maart 2014 08:12 schreef kanovinnie het volgende:
10 uur present om zo lang mogelijk sterke espresso te drinken. Deal!![]()
En ondertussen krijten op de deur. Zeker.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En dan de WC van Gripper vol kleien zeker?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hij kwam me tegemoet en ik had de wind schuin, dus ik ging harderquote:Op woensdag 19 maart 2014 06:50 schreef kanovinnie het volgende:
Zeker net alsof je stilstond? Die rijd tegenwind zo hard als ik voor de wind!![]()
![]()
EN dan zeker niet doortrekken omdat je nog steeds de knop niet kunt vinden om 't toilet nog steeds in aanbouw is?![]()
Neuh ik ben wel op ergere wc's geweestquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:37 schreef Oksel het volgende:
EN dan zeker niet doortrekken omdat je nog steeds de knop niet kunt vinden om 't toilet nog steeds in aanbouw is?
Omdat je kan krijten?quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:37 schreef Oksel het volgende:
Waarom kent iedereen hier 't toilet van gripper zo geod?Ik zou hem denk ik geeneens herkennenquote:Op woensdag 19 maart 2014 09:33 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Hij kwam me tegemoet en ik had de wind schuin, dus ik ging harder
Het is een zaankanter hè, die groeten alleen als je ze een zak geld geeft.quote:Op woensdag 19 maart 2014 09:37 schreef poiuytr het volgende:
Steekt zo'n profrenner de hand nog op of groet hij je?![]()
Nu wordt je toch een beetje persoonlijk. Met je baard.
ben ik helemaal voor.. half10 arriveren, 10uur inklikken??quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Eh, wellicht is het toch wel handig om het geheel iets eerder te starten. Dus ergens tussen 10 en half 11 arriveren, en om 11 uur de pedalen inklikken.
Hebben we daarna ook nog eens meer tijd voor bier & kaasjes![]()
everyone's a critic...
even you ! !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |